Skocz do zawartości
IGNORED

Elberoth's Audio Nirvana


Elberoth
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj jeszcze zapomnialem sie przyznac, ze posiadalem kiedys odtwarzacz z regulowanym wyjsciem (Accuphase DP-65V) ale z ciekawosci kupilem tego Ikemi i ten "dowalil" Accuphase prawie w kazdym aspekcie dzwieku. Bylem taki zadowolony, ze od razu tamtego sprzedalem (chociaz mechanicznie byl piekna maszyna, ciut lepsza niz Ikemi).

 

Na Audiogonie chodza w dobrych cenach DCS P8i ale opinie na jego temat sa rozne, chociaz Pacula napisal, ze z Passem jest bardzo OK. Pytalem sie dystrybutora o Wadie 581SE, ten odpowiedzial, ze z Passem jest to "killer sound", ale kazdy dystrybutor ciagnie do swego koryta. Pisales kiedys, Elberoth, ze masz ochote przesluchac te Wadie dlatego myslalem, ze moze juz to zrobiles, bo z tego co widze masz dostep do duzej ilosci markowej elektroniki. Tak czy inaczej bylbym wdzieczny gdybys cos o niej napisal jesli w przyszlosci jej posluchasz. Szczegolnie interesuje mnie aspekt awaryjnosci tych urzadzen. Lacrimosa napisal, ze Wadie sa awaryjne ale podobno teraz siedzi w nich DVD-ROM wiec chyba nie powinno byc zle?

 

Czy ktos wie, ktore jeszcze firmy (modele) odtwarzaczy maja regulowane wyjscia, oprocz Wadii, Audio Aero i DCS-a?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wadia z Pass-em bardzo dobrze sie komponuje dzwiekowo.Sluchalem zestawienia X-250 z Wadia 861 + SF Cremona .Niestety nie pamietam jakimi kablami bylo to spiete ale dzwiek zrobil na mnie wrazenie.

Oczywiscie gralo na regulowanym wyjsciu Wadii bez pre.

 

Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie, czy ma to być wyjście regulowane ze standardowymi 2V po RCA, czy też podwyższone do 5 - 8V (jako pełnoprawny preamp). W drugiej opcji wbrew pozorom wybór jest niewielki - Ancient Audio (nie próbowałem), Audio Aero (gra u mnie aktualnie w wersji Signature), Wadia (nie pamietam modelu, ale to co próbowałem było sporą porażką), wspomniany McIntosh (nie moje brzmienie) no i DCS Puccini (nie próbowałem, do nadrobienia w najbliższym możliwym czasie).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

=>andrzej paszkowski, 16 Kwi 2009, 19:32

 

>Czy ktos wie, ktore jeszcze firmy (modele) odtwarzaczy maja regulowane wyjscia, oprocz Wadii, Audio

>Aero i DCS-a?

 

NAGRA CDC regulowane wyjście pre 0-3,5V

Tu masz niżej link do mojego opisu. Naprawdę to zagrało moim zdaniem lepiej niż 2 lata temu na Audio Stereo sporo systemów w Bristolu

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

zdjątko tego małego Davida ma moim biurku

post-13206-100007301 1239913291_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odtwarzacze mark levinson mają regulowane wyjście. kiedyś przez dłuższy czas słuchałem takiego (nie pamiętam procesor no coś tam) połączonego do ich końcówki grającej z b&w z serii 800. bardzo dobrze było.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NAGRA CDC

 

wstawię jeszcze to zdjątko bo na w/w guzik widać to całkiem ładne cacuszko

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej paszkowski, 16 Kwi 2009, 19:32

 

>Na Audiogonie chodza w dobrych cenach DCS P8i ale opinie na jego temat sa rozne, chociaz Pacula

>napisal, ze z Passem jest bardzo OK...

 

Niech Ci nawet do głowy nie przyjdzie, żeby kupić tego DCS'a, to wyjątkowo słabe CD - nie jest warte nawet 5kPLN (chyba, że dla transportu) - dlatego na Audiogonie chodzą po dobrych cenach ..:))

 

Ancient Audio Prime ma bardzo dobre regulowane wyjście.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja. Ostatnio przesiadłem się z Linn Ikemi na Wadię 861 i połaczyłem ją bezpośrednio z wyjscia XLR do Manley Snapperów Tarą Labs The One ISM Onboard a dla funkcjonalności także do lampowego preampa Manley Shrimp kabelkiem RCA MIT Terminator 1 (najnowsza edycja z AudioForte). Ikemi jest fajny ale ... ;-))) na wyższej półce jest jeszcze wiele dżwieków do odkrycia. Wadia po XLR-ach bezpośrednio gra zdecydowanie atrakcyjniej niż przez preamp, dokładniej w górze, z niesłychaną kontrolą i muzykalnością a jednoczesnie z nienachalną bezpośredniością. Ikemi gra ścianą dżwięku, gęstą i dynamiczną ale pozbawioną warstwy najdelikatniejszych szczegółów, brakuje mu barwy i wybrzmień instrumentów, które usłyszałem z Wadii ( pomocny jest dobrej klasy interkonekt, bez niego ginie plankton muzyczny i wielowarstwowośc barwy). Ikemi pozytywnie mnie zaskoczył na starcie, to bardzo dobry odtwarzacz w odpowiedniej konfiguracji, swietnie sie układa z lampową amplifikacją, która uzupełnia niedobory w barwie i nieco łagodzi jego nieposkromioną dynamikę i zdecydowanie w wysokich tonach ale ... można lepiej, jak się właśnie przekonałem.

CD direct to monobloscs ... jestem za, za równowartośc preampa mozna kupic wiele dobrych płyt ;-)))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

"System z droższymi kolumnami i bez prampu zagrał ZNACZNIE lepiej. Dość powiedzieć że znajomy finalizuje właśnie zakup Maxxów. "

 

 

Kolega Elberoth Amerykę odkrywa na nowo ;-) ;-)

Parę lat temu pisałem na tymże forum , ze steruje końcówką mocy Maca poprzez CD Accu Dp-65 i jest sporo lepiej niż przez dostępne mi preampy, to wtedy wszyscy się śmiali i żarty ze mnie czynili .

A teraz napiszę przewrotnie ,że cały szkopuł polega na tym ,aby trafić , stare CD Accuphase DP-65 robiło to doskonale, a już np. taki DP-500 robi to dość przeciętnie i lepiej jest z lampowym pre ???

Ale może to nie kwestia samego CD (lepszy czy gorszy) z regulowanym wyjściem , tylko spasowania prądowo z końcówką ?

Elberoth wyjaśnij to ,chyba kiedyś pisałeś o tym ...?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elberoth,

Twój znajomy od DartZeela i Pucciniego kupuje Maxx II po przypadkowym odsłuchu?

Ciekawe czego jeszcze miał okazję słuchać na podobnym poziomie cenowym...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że gutek ma dużo racji pisząc o konieczności spasowania elektrycznego odtwarzacza z regulowanym wyjściem i końcówki mocy. Jeżeli odtwarzacz ma na wyjściu regulowanym niskie napięcia, a końcówka mocy ma wejście o niskiej czułości to bez pośredniego stopnia wzmocnienia w postacie przedwzmacniacza może być cienko.

Wzmacniacz będzie słabo wysterowany i pewnie nie zagra na 100% swoich możliwości.

Akurat w przypadku Pucciniego nie powinno być problemu, bo o ile się nie mylę, ma on dość wysokie napięcie na wyjściu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że z tymi CD i wzmacniaczami z górnej półki to jak z rozmnażaniem jeży.Jak się rozmnażają jeże-ostrożnie.Tylko pytanie jeśli w typowej konfiguracji np Accu DP800/801 i ich topowym lampowym wzmakiem jest bardzo dobrze to jak dobrze może być z nietypowym ale się mniej gryzącym?:)

 

Pipcyć, mnie te problemy na razie nie dotyczą i najprościej trzeba będzie iść na koncert do filharmonii lub jakiegoś akustycznego kościoła i przy okazji pomodlić się ze nas tak,że w tej dostępności dóbr wszelakich dalej nie karze kolejnymi "niedostatkami dźwięku"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, odnośnie dyskusji o preampach vs direct. Właśnie męczę w domu Puccini'ego. CD ma chyba co najmniej 400-500 h grania. Wczoraj i dziś przez preamp, jutro direct to amp.

 

Pamiętam też srogą porażkę Accuphase'a DP 700 przy próbach prowadzenia końcówek bezpośrednio, dźwięk był ściśnięty, szklisty i ostry. Ten sam DP 700 via preamp wyczyniał cuda, do tego stopnia, że póki co, Puccini podoba mi się jednak sporo mniej...

 

Z innej beczki, na pewno moje MC 501 (20 kOhm na wejściu i chyba 2,5 V do mocy maksymalnej) są trudniejszym dla dowolnego źródła obciążeniem niż taki np. AW 400 (330 kOhm , 1V do mocy maks).

 

Pozdrowienia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa z tym pre. Ja juz od kilku lat gram na pasywce zamiast aktywnego pre i ma to swoje niezaprzeczalne zalety - jest bardziej bezposrednio, angazujaco i transparentnie, z pre zawsze gralo z pewnym dystansem, mniej detalicznie. Aktualnie przymierzam sie do kombinacji monobloki+cd z regulowanym wyjsciem, pozostaje tylko pytanie o jakosc tego wyjscia?

 

>>Gutek

 

Z tego co slyszalem to DP-500 (jak i chyba wszystkie cd Accu) ma wyjscie regulowane w domenie cyfrowej co specjalnie dobrych efektow nie wrozy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enzo=>

Tak masz rację ,ale swego czasu grałem (przez parę lat) końcówkami Maca i starym CD Accu DP-65 i było rewelacyjnie z każdym preampem grało po prostu gorzej ,fakt nie testowałem drogich preampów takich np.powyżej 15 000 zł .

A teraz np . klocki Accu , czyli z tej samej stajni !!! CD DP-500 i końcówka mocy A50V i jest po trochu tak jak napisałeś ,ale i trochę ostro , cyfrowo z takim nalotem , pre lampowe spisuje się doskonale , łagodzi ,wygładza nadaje nutkę lampowości i nie ma strat - inaczej jest bardzo dużo plusów , jest po prostu lepiej ;-)

Czyli konkluzja ; nie ma reguły ,trzeba próbować są zestawienia końcówka i CD i to gra genialnie i są zestawienia gdzie z pre będzie lepiej ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, wszystko zalezy od konfiguracji, trzeba jeszcze wziasc pod uwage koncowki, ktore zwyczajnie nie chca grac bez aktywnego pre (z malym wzmocnieniem), np. stary Aleph 3 Pass'a. Mam miec niedlugo DP-500 u siebie to sprawdze jak to gra z regulowanego wyjscia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos Maxx 2. Słuchałem ich wraz Dartzeel i Puccinim i jakoś, nawet nie otworzył się mi porfel. Nie moja bajka. Mnie tam dużo brakowało. Teraz sam się zastanawiam czy mam tak duże wymagania czy też coś ze mną nie tak. Na pewno lepsze od Wilson 8 ale jakoś już wolałbym Vandersteen 5a. Tylka ta cena w Polsce. W cenie amerykańskiej w ciemno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-> robro

 

Są różne gusta i różne priorytety, mnie np. trochę nie pasuje miałkość i sterylność Vandersteen'a, ale może to tylko na AS tak grało. Co do DartZeel'a, to trudno mi powiedzieć, różne są opinie, niektóre z nich sugerują, że ta marka to jest jedno wielkie oszustwo. Mnie dźwięk nie zachęcił (znów AS), a używanie infantylnych terminów typu "pleasure selector", "magic eye" itd. pachnie już typowym voodoo, jednak bez krytycznego odsłuchu nie jestem w stanie powiedzieć jak jest. Wiele osób twierdzi, że jeśli chcemy dobre wzmocnienie z tej półki, to trzeba kupić FM Acoustics.

 

Puccini'ego właśnie słucham w domu i jest nieźle, aczkolwiek absolutnych achów i ochów nie podzielam. Są pewne cechy, którymi Puccini przeskakuje całą stawkę zintegrowanych CD, ale są też takie, które bym chętnie poprawił.

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chyba się z tym dCS'em jednak przeproszę. Zmieniłem kabel z XLO Signature XLR na Audioquest Amazon na RCA i k...wa nie poznałem tego urządzenia (dCS'a). Pojawiła się dynamika, wybrzmienia, gradacja planów. Nie wiem, czy u mnie decyduje połączenie XLR/RCA, czy po prostu kable XLO są ch...owe. Jedno przykre doświadczenie z XLO Signature (wtedy RCA) już miałem (zmulacz gorszy niż VdH), drugi test to potwierdza.

 

W dCS'ie przeszkadzają mi 3 rzeczy:

1. Gra trochę technicznie

2. Brak mu barwy

3. Gra szczupło.

 

Reszta cech na nieosiągalnym dla większości konkurencji poziomie. Co ciekawe, wypada słabiej w muzyce kameralnej, małych składach, gdzie bardziej niż dynamika rzuci się w oczy barwa. Tam DP 700 go połknie. Kiedy przychodzi się zmierzyć z symfoniką, to sk...wiel pokazuje co potrafi, dysponuje taką rozdzielczością i dynamiką, zarówno w skali mikro jak i makro, że separacja, ułożenie sceny itd. są na nadnaturalnym wręcz poziomie. Tak się zastanawiam, czy to dobrze, czy źle. Niestety nie będę miał go tyle czasu, żeby zdecydować, czy by mnie to zmęczyło, czy nie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.