Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  810 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)

 

 

Po prostu we wrażeniu sztuczny a to już ciężko opisać tak jak co to jest metaliczność. Od czego pochodzi wrażenie sztuczności ? To już temat dla psychoakustyki. Spekulowałbym że w dużej mierze od małej plastyczności, czym jest platyczność..? I można tak po Sokratejsku dalej aż do wiem że nic nie wiem.

 

Słuchałem I wersji Sm6 na Rotel ra06 a następnie Musical Fidelity M3i z Proac Studio 100 ze trzy lata i nie zauważyłem tej przypadłości...

Słuchałem I wersji Sm6 na Rotel ra06 a następnie Musical Fidelity M3i z Proac Studio 100 ze trzy lata i nie zauważyłem tej przypadłości...

 

Wychodzi na to że zależy to od reszty systemu, słuchałem na zdaje się słabszym systemie audience 42 i arcam 9, tym dziwniejsze to.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Mam jeszcze jedno pytanie do jakiej pow. pomieszczenia nadają cię Conour S 1.4?

 

To nie musi być wcale prawda. 20 m2. Monitory Dynaudio potrafią zaskoczyć ilością basu nawet w dużym pomieszczeniu. Zadziwiające jest, że np. Z Contour 1,3mk2 miałem wrażenie, że w pomieszczeniu jest więcej basu niż z kolumn 3,4 LE i to sporym metrażu :) W tej samej konfiguracji i elektroniką. Tak, że może się okazać, że monitor w pewnym sensie zagra tak jakbyśmy oczekiwali tego od kolumny podłogowej i odwrotnie. Nie są to wyłącznie moje odczucia odnośnie porównania monitorów do podłogówkę Dynaudio. Podobnie zresztą jest z kolumnami Studio 16 Hertz gdzie z monitorów Canto Grandę jest więcej basu niż z Minas Anor. Oczywiście w innych aspektach jak masa, głębia, budowanie sceny te kolumny się różnią, ale myślenie w taki prosty sposób, że mała kolumna nadaje się do małego pomieszczenia nie zdaje egzaminu. Niestety handlowcy mi do końca tej sytuacji nie wyjaśnili jak wybierałem kolumny, a wiadomo, że daje się pewne fory kiedy kolumny są niewygrzane itd.

Edytowane przez ROXY

<p>No wlasnie z tym basem to trzeba zawsze pamietac, ze wiekszosc osob myli podbicie basu w ok. 100hz z niskim zejsciem, rowniez to czy jest punktowy, twardy, czy miekki i "rozlewajacy sie" itd. Nie ukrywam, ze sam lubie zaznaczona okolice 100hz, a co hah (byle nie przewalic bo bas tez potrafi zameczyc i "przykryc" srodek i gore).. Piszac - wiekszosc osob - mialem na mysli osoby zaczynajace przygode ze stereo.

Edytowane przez Adam 38

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Monitory Dynaudio potrafią zaskoczyć ilością basu nawet w dużym pomieszczeniu. Zadziwiające jest, że np. Z Contour 1,3mk2 miałem wrażenie, że w pomieszczeniu jest więcej basu niż z kolumn 3,4 LE i to sporym metrażu :) W tej samej konfiguracji i elektroniką. Tak, że może się okazać, że monitor w pewnym sensie zagra tak jakbyśmy oczekiwali tego od kolumny podłogowej i odwrotnie. Nie są to wyłącznie moje odczucia odnośnie porównania monitorów do podłogówkę Dynaudio. Podobnie zresztą jest z kolumnami Studio 16 Hertz gdzie z monitorów Canto Grandę jest więcej basu niż z Minas Anor.

 

Na pewno to kwestia strojenia. Takie Canto Grand są tak zestrojone, żeby grały jak większe kolumny. Mają trochę podbity bas (ten wyższy). Podobnie jest z monitorami Dynaudio. Mam wrażenie, że w tych monitorach jest więcej basu w okolicy stopy perkusji. Takie mam odczucia porównując wspomniane przez Ciebie Canto i Minasy.

Edytowane przez Silver_85

Akurat jestem na etapie poszukiwania jakiegoś wzmacniacz ciekawego i trafiłem na "fajny" wpis kolegi soso :) który pozwolę sobie zacytować, bo trafnie podsumował już uwczesny trend prezentacji muzyki. Wpis jest z przed 10 lat więc kwota za wzmacniacz 10 tys wtedy była większa:

 

"Przepraszam szanowne grono ale za przeproszeniem takie okreslenia jak 'kicha' czy 'pogrom' czy 'mul' sa moim zdaniem tylko swiadectwem odwagi piszacego, odwgi ochotnikow, ktorzy zreszta gina na wojnie. Moim zdaniem wzmacniacze w okolicach 10 tys. zl i powyzej sa z zasady dobre ale draza rozne priorytety. Moim zdaniem nie jest lepsza ta firma, ktora probuje wyciagnac z nagran jak najwiecej detali i robi na materiale plyty sekcje zwlok. Wiem, ze taka opcja ma zwolennikow ale moim zdaniem to jest uliczka dla ludzi, ktorzy maja banalny i malo muzyczny priorytet. To jest pogon za elementem technicznym a nie artystycznym ze sie tak gornolotnie wyraze. Mysle, ze przydalo by sie zrobic jaks szkole sluchania na dobrym poziomie gdzie kazdy by mial okazje dowiedziec sie co to jest dynamika, rozdzielczosc, precyzja, szybkosc itd. a potem jak to sie przeklada na sluchanie muzyki. Bo nie zawsze tak jest, ze pokazywanie wszystkiego przez lupe daje fajniejszy obraz niz zwykle przygladanie sie muzyce. Uwazam, ze wszelkie wzmacniacze w cenie wysokiej maja na przyzwoitym poziomie wszystkie podstawowe cechy a tylko kwestia jest dopasowanie do preferencji sluchacza. Nie jestem pewien czy 'idealny' z punktu widzenia nijakosci wzmacniacz, ktory mialby idealne parametry dalby sie sluchac z przyjemnoscia."

Edytowane przez ROXY

Podzielę się z Wami swoim dzisiejszym z kolumnami Dynaudio a mam monitory Special 25SE. Mają one wybitne możliwości grania niskich i też tych najniższych rejestrów dźwiękowych. Porównywałem ostatnio swój kabel XLR z ewentualnym jego następcą. Potencjalny następca miał twardszy, mocniej sprężynujący bass. To mi się w nim podobało. Poza tym zakresem mój kabel okazał się u mnie lepszy i pozostał w systemie. Dziś przypomniał mi się znany przecież pomysł i na górę kolumny położyłem po eleganckim woreczku wypełnionym kwarcem, waży on około 1,5kg. BINGO !

SoTM SMS-200 / Lampizator DHT DAC / NAF 845+Amati / Cessaro Chopin  

Podzielę się z Wami swoim dzisiejszym z kolumnami Dynaudio a mam monitory Special 25SE. Mają one wybitne możliwości grania niskich i też tych najniższych rejestrów dźwiękowych. Porównywałem ostatnio swój kabel XLR z ewentualnym jego następcą. Potencjalny następca miał twardszy, mocniej sprężynujący bass. To mi się w nim podobało. Poza tym zakresem mój kabel okazał się u mnie lepszy i pozostał w systemie. Dziś przypomniał mi się znany przecież pomysł i na górę kolumny położyłem po eleganckim woreczku wypełnionym kwarcem, waży on około 1,5kg. BINGO !

 

Musi Pass dobrze sobie radzić z tymi 25'tkami jak jesteś taki zadowolony :)

Podzielę się z Wami swoim dzisiejszym z kolumnami Dynaudio a mam monitory Special 25SE. Mają one wybitne możliwości grania niskich i też tych najniższych rejestrów dźwiękowych. Porównywałem ostatnio swój kabel XLR z ewentualnym jego następcą. Potencjalny następca miał twardszy, mocniej sprężynujący bass. To mi się w nim podobało. Poza tym zakresem mój kabel okazał się u mnie lepszy i pozostał w systemie. Dziś przypomniał mi się znany przecież pomysł i na górę kolumny położyłem po eleganckim woreczku wypełnionym kwarcem, waży on około 1,5kg. BINGO !

Gdzie kupiłeś 1,5 kg kwarcu?

Gdzie kupiłeś 1,5 kg kwarcu?

Wydaje mi się, że do zastosowań na kolumnie może to być dowolny materiał piaskopodobny, ponieważ działa efekt tłumienia drgań obudowy. Kwarc zakupić można w dowolnym sklepie akwarystycznym.

SoTM SMS-200 / Lampizator DHT DAC / NAF 845+Amati / Cessaro Chopin  

Czyli w podstawkach accoustic revive jest ten sam naturalny kwarc?? 10zl za kg?

 

https://i0.wp.com/jeffsplace.me/wordpress/wp-content/uploads/2010/10/AR-Quartz-platform-2-7.jpg

Edytowane przez PaiMei

Dziś przypomniał mi się znany przecież pomysł i na górę kolumny położyłem po eleganckim woreczku wypełnionym kwarcem, waży on około 1,5kg. BINGO !

 

kiedyś też przećwiczyłem ten element z S25se....co u Ciebie się zmieniło ?

jakaś różnicą między drobinami kwarcu a skałą w postaci płyty o tej samej masie w dzwięku jest ?

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Tak, jest różnica. Kwarc w woreczku ładnie się układa zapewniając doskonałe przyleganie do powierzchni kolumny - nie punktowe. Po drugie i istotniejsze, mogę dowolnie regulować sobie siłę tłumienia rezonansu poprzez kontrolę wagi kwarcu. Dając 3kg wytłumiam tak, że mogę przegiąć z efektem. Dając pół kg uzyskam delikatny efekt. Dodatkowym efektem u mnie jest lepsza precyzja lokalizacji źródeł dźwięku.

 

Mirku, zakochałem się w lampach.

Dopóki nie usłyszałem u siebie jaki efekt daje zastosowanie "prawdziwej" lampy, to nie wiedziałem jak może być fajnie. Niby miałem od dawna lampowy dac (Lampizator typ level 4), ale jak się okazało pomimo zastosowanych pięciu lamp to był taki trochę półśrodek. Teraz mam też Lampizator, też tyle samo lamp, ale model Lite 7+ i w nim cztery lampy mocy są zastosowane w technologii DHT (bezpośrednio żarzone, ale prawdę mówiąc to niewiele mi to mówi) i tutaj objawiła się ta lampowa magia. Ponadto mogę zmieniać lampy modulując rodzaj dźwięku, a to okazuje się jest fajna zabawa. Coś mi mówi, że podążam pana śladem, panie Jadis :)

Edytowane przez Trab

SoTM SMS-200 / Lampizator DHT DAC / NAF 845+Amati / Cessaro Chopin  

Dopisuje sie po 6ty do klubu !

Z trzema parami Dyniek to już chyba sekciarstwo ;)

 

Tym razem w domowej kolekcji Dynaudio grają Special Twenty Five, po zamianie z Contour S 3.4

Tym razem w domowej kolekcji Dynaudio grają Special Twenty Five, po zamianie z Contour S 3.4

 

Zakładam, że 25'tki zostaną przyjęte bardziej entuzjastycznie niż 3,4 przez Ciebie :)

Miło usłyszeć, że ktoś je kupuje, bo ostatnio dużo było mowy o ich sprzedawaniu. Grały u mnie chwilę ale się nie wpasowały w system z niskimi rejestrami. Góra w tych kolumnach to dla mnie mistrzostwo świata. Esotar2 robi dobrą robotę i tego właśnie przetwornika brakuje mi w moich kolumnach.

25tki szał ogólnie, góra jest zupełnie z innej bajki niż w Conturach czy Focusach.

 

Esotar w Crafft i Esotar2 w S25 daje jednak wyraźnie lepszą górę niż Esotec, gra równiej, jest mniej detaliczny ale ma więcej oddechu, swobody i powietrza.

 

Ktoś modyfikował już S25..? :)

 

 

PS

Bas tak, żyje trochę swoim życiem..

Esotar w Crafft i Esotar2 w S25 daje jednak wyraźnie lepszą górę niż Esotec, gra równiej, jest mniej detaliczny ale ma więcej oddechu, swobody i powietrza.

 

 

Dodaj tylko jednak, że Esotec w tych aplikacjach w których Tobie są znajome :)

Esotec w Gemini, Focus 260 i Conturach 3.4

 

Esotar2 w Conturach 5.4 też świetna góra.

 

Wychodzi że bez odpowiedniego basu nie ma dobrego grania, jednak więcej słucham góry jak basu :)

Esotec w Gemini, Focus 260 i Conturach 3.4

 

 

Sam mówiłeś, że Esotec w 3,4 jest "przymulony" a w 3,4 LE jest dokładne przeciwieństwo. Rozmawiałem przed kupnem z Grzegorzem Wyką z Nautilusa i on stwierdził, aby się nie kierował tym, że gdzieś taki taki a nie inny głośnik użyty tylko jaki jest efekt finalny. Była to rozmowa w kontekście wybory kolumny, bo chciałem kupić C1 Platinium, ale jednak zdecydowałem się na 3,4 LE.

Na pewno ten człowiek mial wiecej jak mniej racji.

 

Mimo większego detalu w 3.4 i F260 góra była dla mnie mocniejsza ale za mgłą, której nie ma w S25.

Tu jest równo i z powietrzem.

Szczególnie w klasyce daje to wyższość Esotara nad Esotekiem.

Poniekąd widać to dobrze na charakterystyce przenoszenia tych dwóch głośników.

Esotec bardziej akcentuje niższą partię góry, Esotar gra równiej w paśmie.

Polecam posluchac tak przy jakiejs okazji wysokich tonow na X14 i X18, niby "prawie" ten sam glosniczek a jakze wyrazna roznica w brzmieniu, niestety na korzysc X18. W X14 nie dosc, ze gorsza separacja to jeszcze wyraznie mniejsza dzwiecznosc i nacisk na dolny zakres gory...W X18 juz tego akcentu nie ma. Chociaz nie wiem jak wypadloby to przy wysokich tonach z tych topowych serii o ktorych mowicie, znaczy sie wiem...heh.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Dobra, dobra... taka czy inna aplikacja to jednak Esotec to nie Esotar i różnica zawsze jest na korzyść tego drugiego. "Zwykłe" Contour'y miały taką sobie górę. Kiedyś moje ukochane JMLaby PS5.1 przejechały się walcem po S1.4. Jakość góry z Tioxid'a była na zupełnie innym poziomie. W wersjach LE jest lepiej, ale to nie przepaść. Za to Esotar w C1 Platinum jest po prostu lepszy od każdego Esotec'a. Ja się przestawiłem z Tioxid'a to musi być dobry :-)))

 

>>rambo

 

Gratutluję S25 - to fajna kolumna, ma swoje słabsze aspekty (spięcie średnicy z górą i bas bywa wyzwaniem), ale warto powalczyć. Słyszałem je w bardzo dobrych konfiguracjach i było naprawdę dobrze.

  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.