Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  809 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za propozycje oraz uwagi, by zawęzić wybór dodam jeszcze że moje preferencje muzyczne to: jazz, małe składy akustyczne, folk i klasyka. Preferuję ocieplone brzmienie, chciałbym również by tweeter był na najwyższym możliwym poziomie by głoski i sylaby szumiące w partiach wokalnych nie "szeleściły" co doprowadza mnie do pasji :-)

Znajomy proponuję mi audience 40 bodajże z 2000r za 1500zl czy to by był dobry wybór? niestety nie mam możliwości odsłuchu..

No a nowki emit m10 po rabacie pewnie za 1700zl. kupisz wiec ?

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Przed tweeterem Dynaudio, takie Jantzeny Superior to nieco sieczka...

 

Supreme Mundorf to zupełnie zupełnie, ale zupełnie inne imho lepsze granie. Sprawdzone w Dyniach wielokrotnie.

 

Bennici dobre, do Tonsila

 

Do dynaudio i morela nie ma co szukać dalej jak właśnie mundorf supreme rezystor i kond;)

Ja mam wrazenie ze te wszystkie tweetery z Dynek to ogramicza jedynie klasa pieca i jak pisza wyzej koledzy - elementy zwrotnicy. 17 letnie monitorki, ktore nie wiadomo jak byly uzytkowane i w jakich warunkach a cena wysoka, Twoj wybor.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Ale czy tweeter będzie tej samej klasy? (d260 esotec)

Nie koniecznie też sprzęt musi być nowy;-)

 

Audience 40 z d-260 mają tylko powłokę, napęd zaś d 28/2. Przekładałem z ciekawości membranę z cewką d260 na napęd d 28/2, różnicy znaczącej nie usłyszałem. Przekładałem kompletny esotec d 260 z x16 do 42ek i różnica jest, góra bardziej dosadna, mniej plastyczna, mocniejsza (zapewne też i przez inna efetywność głośnika), ale zwrotnica jest inna i sam głośnik to jedynie nawet nie półśrodek, w x16 brzmi on o wiele lotniej. Powiedziałbym że d 28/2 nawet bardziej mi się podobały w 42kach jak d260 chociaż żeby było miarodajnie trzeba by przytłumić ten bodaj 1 dB skuteczności więcej tego głośnika. Także potencjał wykorzystania głośnika leży znacząco w filtrowaniu zwrotnicy i jakości jej elementów co można się przekonać po jej modyfikacji. D260 co innego znaczy przy różnych modelach/ zwrotnicach. 40tki, 42ki mają midwoofery na koszach odlewanych a 50tki i 52ki na blaszanych, plus dla małych a jeśli chodzi o metraż to małe zagrają w znacznie większym o ile wzmacniacz będzie porządny no i akustyka nie trefna. Są jeszcze focus 110, contour 1.1 ciężkie do upolowania, excite x12,14 cięższe do spasowania jeśli grają tak jak x16 które mam to głośniki o większym potencjale jak audience co nie znaczy że zagrają lepiej z Twoją elektroniką. Ceny audience to już przesady na tle nowszych konstrukcji.

Edytowane przez Kamil Ełk

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Ja mam wrazenie ze te wszystkie tweetery z Dynek to ogramicza jedynie klasa pieca i jak pisza wyzej koledzy - elementy zwrotnicy.

 

Z grubsza to prawda, plus topologia zwrotnicy - zgranie głośników w danej konstrukcji. Tweetery dynaudio potrafią zagrać jeszcze lepiej z lepszymi wooferami od dynkowych. Brzmienie kolumny to zawsze wypadkowa brzmienia i zgrania zastosowanych głośników.

 

 

 

 

m10 wg Panów z salonu audio zdecydowanie przyjaźniejsze dla wzmacniaczy, ja wybrałbym emit m10

Edytowane przez Adam 38

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Emit 10 to bardzo ciekawa też konstrukcja pod tuning.

Jakbym miał do wyboru używane Audience 50/52 za 2000zł i M10 nowe to bym się 5 sekund nie zastanawiał.

 

Chociaż wolałbym osobiście Emit 20 + poprawa zwrotnicy na porządnych komponentach.

Zdecydowałem się na 2/6 kupiłem 3 letnie za 1100zl.Trochę mam obawy o wydajność prądową mojego wzmacniacza no ale zobaczymy.

Bardzo dziękuję wszystkim za porady i sugestie.

DM 2/6 6 ohm, zapewne podobne minimum impedancji co x16, czyli spoko, nie powinieneś mieć problemu. Np odnośnie zawieszenia jak palcem się naciśnie na membranę to trzeba niewielkiej siły by głośnik się ruszył co innego np w audience 4x, tam jest znacznie bardziej sztywno.

Edytowane przez Kamil Ełk

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

No Kamil powiem Ci, ze jak mialem dm2/6 ( ta najstarsza wersja bo cos tam potem zmieniali z wysokotonowym w tych ostatnio produkowanych) to z nad c 356 niskie tony praktycznie nie istnialy a po podlaczeniu pod ten sam c356 dynek x14 bas rozlal sie w baaardzo sporych ilosciach po pokoju i calym pasmie heh (nadowe granie, wiadomo o co chodzi). Zawieszenie w X14 sztywne i grube, w X18 wyraznie mniej sztywne, w dm2/6 nie pamietam. Co by tam zlego o C356 nie mowic, az taki slabowity to on nie jest a basu z dm2/6 mialem tyle co kot naplakal. Za to te dzwieczne i rozwibrowane wysokie z dm2/6 sa super! Takie moje 100% Dynaudio hah.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Więc jednak nie ma takiej anlogii jak myślałem między głośnikami z dm 2/6 a x16 a wyglądają jak mniejsza wersja.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Witam. Czy x34 mają fabryczne otwory na zwykle kolce wkrecane bezposrednio w kolumnę czy tylko na fabryczne 'stopki'? Moze dysponuje ktos zdjęciem spodu kolumny?

Panowie to kit DIY czy też przekładka z oryginału(jakiego?):

http://allegro.pl/fajne-i-bardzo-ladne-kolumny-dynaudio-i7190744952.html

"A na całe Kargulowe plemię i pole spuść, dobry Panie, wszystkie plagi egipskie. Tylko się nie pomyl i nas, Pawlaków, sąsiadów Kargulowych, nie doświadczaj, bo my się swojej miedzy trzymamy."

Witam. Czy x34 mają fabryczne otwory na zwykle kolce wkrecane bezposrednio w kolumnę czy tylko na fabryczne 'stopki'? Moze dysponuje ktos zdjęciem spodu kolumny?

 

Podbije swoje pytanie sprzed kilku dni.

 

Dodatkowo zapytam o coś z zupełnie innej beczki. Może nie jest to odpowiedni dział, a może i odpowiedni, trudno ocenić. Pytanie tyczy się poniekąd Dynaudio. Czy istnieje coś takiego jak rynek kolekcjonerski systemów audio np. jak w przypadku zegarków czy samochodów? Czy np. kupując kolumny z limitowanych serii ich cena może wzrosnąć wraz z brakiem dostępności u dystrybutorów?

Panowie to kit DIY czy też przekładka z oryginału(jakiego?):

http://allegro.pl/fajne-i-bardzo-ladne-kolumny-dynaudio-i7190744952.html

 

Czasy tego tweetera kiedy to mogło być sklepane jako DIY nie bardzo pasują do zdaje się stylistycznie odbiegających w przód elementów obudowy a kolorystyka srebrna elementów maskownicy terminali czy bassreflex na tyle spójna że ciężko o taką do kupna DIY więc raczej obstawiałbym na przekładkę a w takim przypadku żeby trafił się litraż, strojenie bass-reflex i zapewne i wytłumienie... to dobra ruletka. Już przy tej cenie nie ma co myśleć :)

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

To nie jest kit Dynaudio. Ani też seryjna kolumna. To jakiś składak w obudowie ala Monitor Audio lata 90te a same głośniki Dynaudio lata 80te. W takiej kasie mozna kupić Audience 5 jesli faktycznie budżet na nic innego nie pozwala.

No właśnie tak patrzę i do niczego mi to nie pasuje.

Niemiec płakał jak sprzedawał...

Najbardziej mnie dziwi ta cena i zacięcie licytujących, a jeszcze nie ma końca.

To jest chyba obudowa od kolumn Magnat Quantum.

0wink.gif

post-48501-0-94984800-1519286652_thumb.jpg

Edytowane przez klecha

"A na całe Kargulowe plemię i pole spuść, dobry Panie, wszystkie plagi egipskie. Tylko się nie pomyl i nas, Pawlaków, sąsiadów Kargulowych, nie doświadczaj, bo my się swojej miedzy trzymamy."

Dzień dobry wszystkim,

poradziłbym sobie sam - niestety wyszukiwarka nie działa dobrze, więc muszę zapytać. Jak Waszym zdaniem Dynaudio zgrywa się z NAD-ami? To chyba nie jest najczęstsze połączenie? Szukam kolumn do c350 i rozważam Emit M30, ale pomijając ten konkret, są pewnie jakieś ogólniejsze tendencje.

mam emit 20 z nad 326 i do jazzu jest w porządku nawet bas mi nie przeszkadza a fortepian i górne pasma ładne jak na mój gust, przy starym rocku jakoś ujdzie ale przy szybszych kawałkach rockowych czy pop na dole robi sie papka, słychać że wzmak nie wyrabia a niskie tony gdzieś błądzą,aktualnie szukam czegoś do wzmocnienia na podmiane, naim nait 5si w tej cenie jaka była 3200pln bym zostawił ale słaba siec elektrzyczna i trafo buczało biorąc pod uwagę że nie ma standby i by buczał 24 h to go musiałem oddać

Edytowane przez slawas2001

Slawas a nie lepiej zostac na razie z tyn nadem co masz (nie pchac sie w ten sam poziom grania - nad c 338) i dozbierac pieniedzy do konkretnego piecyka? Jak ma byc wyraznie lepiej to trzeba bedzie kupic cos z poziomu 8kzl. za nowy wzmak, Emity sa tego wydatku na piec warte i odwdziecza sie brzmieniem. Odlozyc wiecej grosza i kupic raz a dobrze.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Z dwóch 17stek nie da się osiągnąć dobrego basu, szczególnie z tak dużej obudowy jak w S3.4

 

Nie mogę się z tym do końca zgodzić jednak RAMBO:) Wierz mi, że 3,4 potrafią zagrać nisko schodzącym, mocnym i punktowym basem. Moją piękną średnice i jedwabiste wysokie tony :) Muszę jednak dostać odpowiedni POWER :) U mnie z EC gra to znacznie lepiej niż Krellem :)

post-59356-0-65779000-1519336416_thumb.png

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.