Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  809 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

Kocurro dlatego zapytałem się Ciebie, bo domyślałem się, że masz dynie w idealnym stanie i nie modyfikowane a takie bym akurat potrzebował. Te z allegro to duże ryzyko bo to widać jakiś handlarz. No nic, jak się namyślisz kiedyś je zmienić to zawsze możesz do mnie napisać.

Edytowane przez Adam 38

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Kocurro dlatego zapytałem się Ciebie, bo domyślałem się, że masz dynie w idealnym stanie i nie modyfikowane a takie bym akurat potrzebował. Te z allegro to duże ryzyko bo to widać jakiś handlarz. No nic, jak się namyślisz kiedyś je zmienić to zawsze możesz do mnie napisać.

To prawda moją parkę szczęśliwie zakupiłem w stanie igła do tego w ślicznym wiśniowym wykończeniu. Obawy związane z potencjalnym zakupem od handlarzy są uzasadnione i Cię rozumiem, ale moich dynek szybko się nie pozbędę, bo coraz bardziej mnie utwierdzają, że niekończąca się gonitwa dobiegła końca ;)

Denafrips Enyo 15th, Naim Supernait 2, Xavian Ambra Esclusiva

 

A czegoś z czym słuchał człowieku że tak uważasz?

Podaj przykłady i wrażenia, a nie zdanie rzucone bez sensu.

 

To jakby członek hitlerjugend zarządał od Adolfa wylegitymowania się przed posiedzeniem reichstagu.

Edytowane przez ROXI

Dynki 42 super kolumienki. Do malych-srednich pokoikow rewelacja. Choc trzeba wziac poprawke na to ze nie sa to specjalnie szczegolowe kolumny to wciaz maja swiezosc, energie i ladna barwe. Jak to kiedy ktos ladnie okreslil takiego dunskie rakiety ;)

Ja ostatnio kupiłem z ogłoszenia aby pograć kolumienki Contour 1,3 mk2 i pomimo ich wieku są dosłownie jak fabrycznie nowe i wyjęte z kartonu

Potwierdzam- ponieważ moje główne kolumny pojechały na leczenie to wyciągnąłem z pudła ww 1,3 (zakup 2002) i po paru dniach było OK (początkowo basowały jak diabli). Leczenie się przedłuża, ale nie cierpię z tego powodu, bo dynaudio grają fajnie, mimo, że na lampie 18W.

 

A czy Koledzy mają jakieś propozycje ws zwrotnic? Opisane modyfikacje, sposoby itp bo jestem pewny, że te kolumny zostaną u mnie (ewentualnie dzieciska w spadku dostaną) do śmierci technicznej (lub mojej). Będę wdzięczny za porady.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez absinth3

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

trochę otwartości, równowaga tonalna- może być

 

no chyba, żeby jakiś stary wzmacniacz podszedł?

Edytowane przez absinth3

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

im wyższa seria tym lepsze zwrotnice od serii focus już są cewki powietrzne, od contour 1.4 le po c1 kabelki są już na luty, ostatnie contour 20 mają nawet markowe kondensatory :)

 

także w 1.3 mkII cewki powinny odejść z zasady ze są tam powietrzne a nie rdzeniowe (jak w dm czy jeszcze excite), zostaje kondensator do wysokotonówki który ma największe znaczenie w prezentacji dzwięku a dalej oporniki i okablowanie a na końcu jak się chce to montaż elementów z płytki drukowanej przenieść na łaczenie punkt-punkt. Jantzen superior nadaje otwartości i nie tylko przy dość dobrej równowadze, wadę ma taką że do pełnego uformowania musi pograć jakieś 400 godzin, i chyba znowu będę przechodził tę krucjatę..

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

trochę otwartości, równowaga tonalna- może być

 

 

Zainstalowałbym jakieś taśmy Nordosta - wszystko się otworzy, ale też trzeba uważać - stare miedziaki SPM Reference powinne się sprawdzić. Można je obecnie kupić za niedużą kasę. Stare Valhalle za bardzo wyostrzają dżwięk, co też nie jest przyjemne - szczególnie przy wokalu. Wszystkich tych kombinacji próbowałem z Audience 52SE, Special 25SE i C1.

Parker's Mood

Panowie- bardzo dziękuję

Coś czego MUSZĘ uniknąć, to wyostrzenie góry: to jest bezwzględny priorytet.

Z tego co piszecie wynika, że do przerobienia/zrobienia jest cała zwrotnica. Przy wszystkich zastrzeżeniach jakie krążą w literaturze i które w jakiejś części podzielam, powiedzieć muszę, że jak dla mnie ten dźwięk jest dość dobry (audiofilia nervosa exacerbata już mi przeszła). W każdym razie u mnie wolę ten rodzaj prezentacji niż np z 52 (dawno dawno temu miałem je na chwilę u siebie) i czuję, że można z 1.3 zrobić zupełnie fajne kolumny niewielkim w sumie kosztem.

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Zainstalowałbym jakieś taśmy Nordosta - wszystko się otworzy, ale też trzeba uważać - stare miedziaki SPM Reference powinne się sprawdzić. Można je obecnie kupić za niedużą kasę. Stare Valhalle za bardzo wyostrzają dżwięk, co też nie jest przyjemne - szczególnie przy wokalu. Wszystkich tych kombinacji próbowałem z Audience 52SE, Special 25SE i C1.

 

Chicago, nie wybierasz się może na odsłuch nowych Contour'ów, np 30? Bardzo mnie interesuje Twoja opinia na ich temat jako wieloletniego użytkownika C1. Może mógłbyś tam gdzieś "skoczyć" na mały odsłuch :) Mam zamiar zrobić to samo, ale moja opinia na podstawie obcowania w jednej konfiguracji w salonie i odsłuch, a Twoja znając tak dobrze te kolumny będzie miała inną wartość. Mógłbyś to zrobić dla kolegów z Polski :) Z jednej strony najbardziej interesują mnie Contour 60, ale nie wiem, czy te kolumny są nadal tak "wyrafinowane" jak mniejsze Dynaudio. Do takich kolumn jak Contour 60, Focus 380 pewnie konieczna już jest dobra adaptacja akustyczna, bo inaczej bas będzie dominował nad resztą pasma...

 

 

Chicago, nie wybierasz się może na odsłuch nowych Contour'ów, np 30? Bardzo mnie interesuje Twoja opinia na ich temat jako wieloletniego użytkownika C1. Może mógłbyś tam gdzieś "skoczyć" na mały odsłuch :) Mam zamiar zrobić to samo, ale moja opinia na podstawie obcowania w jednej konfiguracji w salonie i odsłuch, a Twoja znając tak dobrze te kolumny będzie miała inną wartość. Mógłbyś to zrobić dla kolegów z Polski :) Z jednej strony najbardziej interesują mnie Contour 60, ale nie wiem, czy te kolumny są nadal tak "wyrafinowane" jak mniejsze Dynaudio. Do takich kolumn jak Contour 60, Focus 380 pewnie konieczna już jest dobra adaptacja akustyczna, bo inaczej bas będzie dominował nad resztą pasma...

 

Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że Focus 380 nie stwarza żadnych problemów akustycznych. Słucham na 37 mkw, a adaptacja to normalne umeblowanie, miękkie fotele i sofa, dywan 3x2 m, zasłony, kilka szafek, na ścianach obrazki. Kolumny na krótszym boku salonu, po metrze od ścian bocznych i tylko pół metra od tylnej. Bas się nie wzbudza, dźwięk bardzo kulturalny i zrównoważony, nawet szkło w komodzie przy głośnym słuchaniu nie dzwoni. Więc bez obaw. Oczywiście trudno mi powiedzieć czy i co wniosłyby jakieś ustroje akustyczne ale nie zamierzam tego sprawdzać. W razie czego są zatyczki do bassrefexów jednak nigdy nie były potrzebne.

Edytowane przez audiofan01

Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że Focus 380 nie stwarza żadnych problemów akustycznych. Słucham na 37 mkw, a adaptacja to normalne umeblowanie, miękkie fotele i sofa, dywan 3x2 m, zasłony, kilka szafek, na ścianach obrazki. Kolumny na krótszym boku salonu, po metrze od ścian bicznych i tylko pół metra od tylnej. Bas się nie wzbudza, dźwięk bardzo kulturalny i zrównoważony, nawet szkło w komodzie przy głośnym słuchaniu nie brzęczy. Więc bez obaw. Oczywiście trudno mi powiedzieć czy i co wniosłyby jakieś ustroje akustyczne ale nie zamierzam tego sprawdzać. W razie czego są zatyczki do bassrefexów jednak nigdy nie były potrzebne.

 

Dzięki, to cenne informacja. Nie bez znaczenia pozostaje sprawa wzmacniacza. Yamaha może nie schodzić w takie "rejony" jak Krell. Aktualnie z moimi kolumnami mam właśnie taką sytuację, że ze słabszymi wzmacniaczami bas się w nich tak nie wzbudza, a z Krellem tak. Może to być jednak wina moich kolumn DIY :)

Edytowane przez ROXI

 

 

Dzięki, to cenne informacja. Nie bez znaczenia pozostaje sprawa wzmacniacza. Yamaha może nie schodzić w takie "rejony" jak Krell. Aktualnie z moimi kolumnami mam właśnie taką sytuację, że ze słabszymi wzmacniaczami bas się w nich tak nie wzbudza, a z Krellem tak. Może to być jednak wina moich kolumn DIY :)

 

Poprzednio grały ze sporo mocniejszym wzmacniaczem co prawda niższej klasy i też nie było problemu, a Yamaha as2100 dzięki bardzo wydajnemu zasilaniu ( trafo, kondensatory ponad 100 tys. uF) akurat basu nie musi się wstydzić bo zarówno zejście jak i kontrola jest na bardzo dobrym poziomie w swojej klasie.

Edytowane przez audiofan01

Jak byście ocenili Dynaudio Focus 160 połączone z dużo droższym wzmacniaczem? - tak jak u mnie (Hegel H360).

Czy to są ambitne głośniki czy warto zestawić ten wzmacniacz z czymś lepszym?

 

Chicago, nie wybierasz się może na odsłuch nowych Contour'ów, np 30?

 

Na razie nie, ale jak będzie okazja to na pewno chętnie skorzystam i wysłucham co ma do powiedzenia nowe Dynaudio i oczywiście podzielę się z Wami swoimi wrażeniami czy też uwagami. Choroba audiofilska już mi dawno minęła, choć jak najbardziej miewam od czasu do czasu nawroty i w myśl zasady never say never nie zarzekam się. Na Axponie staram się być co rok, choć jedną wystawę już sobie odpuściłem. Bardziej interesują mnie poszczególne wydania i realizacje płyt niż sam sprzęt.

Parker's Mood

Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że Focus 380 nie stwarza żadnych problemów akustycznych. Słucham na 37 mkw, a adaptacja to normalne umeblowanie, miękkie fotele i sofa, dywan 3x2 m, zasłony, kilka szafek, na ścianach obrazki. Kolumny na krótszym boku salonu, po metrze od ścian bocznych i tylko pół metra od tylnej. Bas się nie wzbudza, dźwięk bardzo kulturalny i zrównoważony, nawet szkło w komodzie przy głośnym słuchaniu nie dzwoni. Więc bez obaw. Oczywiście trudno mi powiedzieć czy i co wniosłyby jakieś ustroje akustyczne ale nie zamierzam tego sprawdzać. W razie czego są zatyczki do bassrefexów jednak nigdy nie były potrzebne.

 

A masz jakieś doświadczenia z innymi modelami Dynaudio? Te Fokusy chyba doskonale sprawdzają się w muzyce rockowej? Monitorki mają przyjemny basik, ma swój firmowy urok, nie ma to oczywiście za wiele wspólnego z graniem z dużego papierowca :)

A masz jakieś doświadczenia z innymi modelami Dynaudio? Te Fokusy chyba doskonale sprawdzają się w muzyce rockowej? Monitorki mają przyjemny basik, ma swój firmowy urok, nie ma to oczywiście za wiele wspólnego z graniem z dużego papierowca :)

 

To moje pierwsze dynaudio, zresztą nigdy nie miałem kolumn podstawkowych. F380 są bardzo uniwersalne. Słucham różnej muzyki i z każdą sobie radzą bardzo dobrze. Jazz, klasyka, nic nie stanowi problemu. Bas jest akuratny, nie dominuje, a równocześnie potrafi przy....ć tam gdzie jest to w nagraniu i nie na siłę, tylko swobodnie. Żadne pasmo się nie wybija, nic nie błyszczy ale też niczego nie brakuje. Kolumna nie jest w żaden sposób efekciarska, nie ma efektu "wow". Jednak na tym właśnie polega jej zaleta, że może być tą docelową. Jeśli kiedykolwiek miałbym zmienić f380 ( i miałbym kasę) to na Contoury 60. Oczywiście ich nie słuchałem ( chyba w Polsce jeszcze nikt) ale konstrukcja mi się bardzo podoba i jeśli grają z podobną charakterystyką jak f380 to zapewne wszystko robią jeszcze lepiej.

Jednak na tym właśnie polega jej zaleta, że może być tą docelową. Jeśli kiedykolwiek miałbym zmienić f380 ( i miałbym kasę) to na Contoury 60. Oczywiście ich nie słuchałem ( chyba w Polsce jeszcze nikt) ale konstrukcja mi się bardzo podoba i jeśli grają z podobną charakterystyką jak f380 to zapewne wszystko robią jeszcze lepiej.

 

Dopiero na koniec miesiąca będę miał możliwość posłuchania Dynaudio. Różne głosy się pojawiają a temat nowych Dynaudio. Od skrajnego zachwytu, po stwierdzenia, że grają zbyt jasno. Nawet na youtube pod filmikami pojawiają się takie uwagi... Może trzeba będzie do nich dobrać ciemniejszy i bardziej dociążony wzmacniacz. W lutym będę wiedział jak sprawują się z Krellem u mnie do domu.

19-21 stycznia będzie prezentacja nowych Contourów 60 w Nautilusie w Warszawie ... może ktoś by zdał "relację" ;)

Na pewno ktoś z klubu będzie ...

A w Krakowie, już była? Słuchałem ich tylko przelotnie z Accu 270, ale to było bardziej oglądanie niż słuchanie. Źródłem był podstawowy odtwarzacz Accu.

Ale nawet jeśli grają jaśniej niż wcześniejsze to Accu jest pod tym względem bardziej stonowany i powinno być dobrze..

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

A w Krakowie, już była? Słuchałem ich tylko przelotnie z Accu 270, ale to było bardziej oglądanie niż słuchanie. Źródłem był podstawowy odtwarzacz Accu.

 

Informacja pojawia mi się na fb.

W poście napisano, że to salonowa premiera ... będzie grało z Octave ale nie napisali z jakim.

Informacja pojawia mi się na fb.

W poście napisano, że to salonowa premiera ... będzie grało z Octave ale nie napisali z jakim.

Pewnie jak zwykle z V80SE, chyba że podepną prezentowany na AS 320 i H700.

Pewnie jak zwykle z V80SE, chyba że podepną prezentowany na AS 320 i H700.

 

Do kolumn za 40 tys mogli by podpiąć jakąś dobrą elektronikę ...

czy Excite x12 w stosunku do x16 to duże pogorszenie zastosowanych w nich komponentów i co za tym idzie znaczne pogorszenia brzmienia?

wiadomo że x16 będą lepsze w większym pomieszczeniu ale spójrzmy na to pomijając ten czynnik w jakim metrażu będą grały

czy Excite x12 w stosunku do x16 to duże pogorszenie zastosowanych w nich komponentów i co za tym idzie znaczne pogorszenia brzmienia?

wiadomo że x16 będą lepsze w większym pomieszczeniu ale spójrzmy na to pomijając ten czynnik w jakim metrażu będą grały

 

Nie słyszałem x12, midwoofer taki sam typ co w x16 tylko bez doklejanej nakładki przeciwpylnej jak widać zresztą.

Ciekawe kiedy popatrzeć na x12 to są podobne do dm 2/6, ten sam midwoofer, 1,8 khz podział zwrotnic (x16 tez), podobna impedancja i wymiary, inny wysokotonowy, cześci zwrotnic podobne w trzech przypadkach, taki sam rodzaj kondensatora dla tweetera (czarny bennic), cewki rdzeniowe, rezystory cementowe, co tam dokładnie w zwrotnicy między nimi (dm 2/6 a x12), nie wiem. Tweeter w dm 2/6 to d28/2 a w excite 12 i x16 to d 260 co ciekawe można bezkarnie je podmieniać jeśli dobrze pamiętam to dla d260 powinien być rezystor o -1db większy, choć podmieniałem głośniki i mi to nie przeszkadzało bez zmiany rezystora.

 

x12 z x16 w zasadzie różnią się midwooferem.

Wiadomo mniejsze głośniki są tendencyjnie szybsze i lepiej znikają ale też i wymiary instrumentów na scenie są mniejsze.

Edytowane przez Kamil Ełk

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Do kolumn za 40 tys mogli by podpiąć jakąś dobrą elektronikę ...

No V80SE to równoprawny partner dla Dynaudio 60, a para RE320 i HP700 to elektronika za prawie 100kz.

Pewnie wolałbym posłuchać tego drugiego zestawienia.

No i stało się. Podpiąłem właśnie nowiutki Accu E-370 i DP-410 do Dynaudio Contour 30 :-).

Pomimo tego że nie wygrzane, od razu słychać większą przejrzystość i scene.

Esotary2 w Dyniach dopiero zaczęły tak naprawdę grać. Z Denonem były jakby zamulone.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.