Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  802 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


wube
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dynaudio nie maja ostrej gory, zadne sss tsss, nie sa tez specjalnie transparentne. Jesli chcesz brzmienie bezpieczne przyjemne to moze Vienna?

 

Tak poszukuję już od pewnego czasu VA Bach lecz nie osiągalne na dzień dzisiejszy. Są jedne za 830 euro do negocjacji ale daleko no i cena raczej wysoka. Jak by ktoś chciał:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/vienna-acoustics-bach-grand-klavierlack-schwarz-neuwertig-/627766516-172-2912

 

 

Cześć. Próbowałeś podpiąć coś innego zamiast tego DAC-a ? Czy to nie jest czasem charakter arcamów, wcześniej miałem CD7 se i słychać było że to granie przesunięte w górę, teraz w arcamie 23t z chęcią bym odpoczął od jego wigoru i góry. Podłączam TV pod lampę i mam zdecydanie mniej góry podobnie z cdekami marantza, odpocząć idzie.

 

Nie próbowałem innego dac`a bo nie wiem jaki model w rozsądnej cenie. Natomiast mam radio bezpośrednio do wzmacniacza podłączone i też występuje często agresywna góra. Radia które były podpięte: Luxman T2, jakiś Marantz, Rotel rt06 (katastrofa do sprzedania :)). Został Sony ST-S 590 es.

 

Przyczyną będzie rdac lub śmieciowe części zwrotnicy:)

 

Tak czy siak zmiana na kilkudziesiecioletnie kolumny - bez sensu.

 

Nie znam się na elektronice ani na zwrotnicach:(

 

Nie spodziewałem się takiego zainteresowania mojego niewinnego pytania. Z góry dziękuję wszystkim za zaangażowanie. Ogólnie zmieniłbym te kolumny na coś lżejszego na górze -rozglądam się za VA Bach.

Są jeszcze Focus 220 w fajnym stanie ale boje się, że będzie to samo co w Audience.

 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/dynaudio-focus-220/639277041-172-8627

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta za ostra góra

Za tą ostrą górę nie musi wcale odpowiadać kolumna.Przyczyn może być kilka,kable,źródło,wzmak,akustyka i na koniec właśnie płyta CD.

Dynek za ostrą górę bym nie podejrzewał i nie szukał w zwrotkach a raczej w wymienionych innych częściach systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś podmieniłem rezystor cementowy do tweetera w audience 42 na grafitowy domowej roboty kolegi z forum, być może o większej rezystancji jak oryginał. Góry było mniej ale była też inna, spokojniejsza, powietrza zabrało a dało trochę masy i inaczej z barwą. Nie drogi zabieg.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to że się napalam na te kolumny. Tak po prostu chciałbym zmienić moje Audience 62 na coś z mniej ostrą górą.

I znalazłem akurat Aries , a brak info w sieci więc zapytałem tutaj. Tu link może zainteresuje kogoś też:

 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/dynaudio-aries-standlautsprecher-top-zustand-high-end-speaker/673770382-172-5293

 

No i kolorek wspaniały:)

Bardzo fajne kolumny na wspaniałych głosnikach.Mam je ze 20 lat...Uzyte w nich przetworniki wykorzystywane są do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą ostrą górę nie musi wcale odpowiadać kolumna.Przyczyn może być kilka,kable,źródło,wzmak,akustyka i na koniec właśnie płyta CD.

Dynek za ostrą górę bym nie podejrzewał i nie szukał w zwrotkach a raczej w wymienionych innych częściach systemu.

 

Przerzuciłem sporo Dynek na róznej elektronice i za "ostrą górę " a chodzi tu pewnie o wyzszą srednicę na 99% odpowiada fatalna akustyka.

Edytowane przez Luk77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą ostrą górę nie musi wcale odpowiadać kolumna.Przyczyn może być kilka,kable,źródło,wzmak,akustyka i na koniec właśnie płyta CD.

Dynek za ostrą górę bym nie podejrzewał i nie szukał w zwrotkach a raczej w wymienionych innych częściach systemu.

 

 

Dynaki (każde) nie maja ostrej góry ,prędzej ktoś napisze iz potrzebowałby więcej otwartości niż że jest za ostra (dotyczy to głównie modeli DM2/7 i cała seria DM , Audience 52 i cała seria Audience z końcówką 2) .Z wykluczeniem Audience 52SE bo to kopia Contoura 1,3 mkII.

 

Problem będzie w elektronice ,pomieszczeniu ,kablach etc.

 

Przerzuciłem sporo Dynek na róznej elektronice i za "ostrą górę " a chodzi tu pewnie o wyzszą srednicę na 99% odpowiada fatalna akustyka.

 

No właśnie Luk miał trochę modeli Dynaudio i wręcz trudno zmusić te kolumny do jazgotu na rockowych kawałkach .

 

Bardzo fajne kolumny na wspaniałych głosnikach.Mam je ze 20 lat...Uzyte w nich przetworniki wykorzystywane są do dziś.

 

Tak 20 lat temu Manfred Zolelr pisał iż był dystrybutorem głośników Dynaudio i zestawów do montażu Dynaudio ( wtedy popularne były zestawy do montażu ,miały większy udział w sprzedaży niż gotowe kolumny Dynaudio) i pisał iż w Dynaudio głośniki się nie zmieniły ,a po tych kolejnych 20 latach woofer z ''kitu '' Aries jest stosowany w modelu DM 2/8 obecnei nie produkowane ,w studyjnych te woofery są nadal a tweeter choćby w Contour 1,4 .

 

Warto by im przywrócić pierwotny dźwięk, choćby wymieniając sparciałe zawieszenie gumowe w 20W75

 

Czasem się zdarza ze głosniki nie są wystawione na działanie światła slonecznego wówczas promienie UV szkody nie poczyniły,mam stare Sonusy Minima z 89 roku ,stan głośników bardzo dobry ,a czasem po 5 latach wystawionych głośników na promienie UV bez załozonych maskownic powodują utwardzenie zawieszenia w sposób znaczny,czasem są nawet mikropoęknięcia na gumie resoru górnego. Zmienia to parametry Thielle Smalla ,VAS maleje , Fs rośnie ,w skrócie bas ma gorszą sygnaturę .

 

Klasyka klasyki serii Audience

 

 

 

Nie chce mi się szukać ale to chyba zwrotnica Audience 52 .

 

Zobaczcie na schemat DM 2/7 ,jest taka sama ,poza elementem korekcyjnym C+R na dole,w DM 2/7 wyrzucili go ,zagrał im korzystniej .Głośniki są identyczne Audience 52 = DM2/7. W zasadzie takie same jak w Audience 50 – tu jest założona lepsza reperaturka D260 na ten sam głośnik D28/2. Rezystory w części wysokotonowej to 3,9 ohma w szeregu i 33 ohm równolegle do masy.

post-15230-0-36702300-1498986781_thumb.jpg

post-15230-0-16737600-1498987504_thumb.jpg

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej przy rezystorze 3R9 nie ma prawa taka kolumna siać górą.

To są filtry 12db/oktawe i l-pad ?

 

po tych kolejnych 20 latach woofer z ''kitu '' Aries jest stosowany w modelu DM 2/8 obecnei nie produkowane

W pierwszej serii Twenty five Special był inny 20w75..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po tych kolejnych 20 latach woofer z ''kitu '' Aries jest stosowany w modelu DM 2/8 obecnei nie produkowane ,w studyjnych te woofery są nadal a tweeter choćby w Contour 1,4 .

Patrząc na parametry tego wofera 20W75 widać że nie nadaje się do małych obudów basreflex ,a w DM2/8 własnie w takowej pracuje.Jak to jest???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenia i masa membrany też ma znaczenie;) nie jest tez powiedziane, że nowsze wersje nie mają np. mocniejszych magnesow.

 

O dluzszej/krotszej cewce nawinietej innym drutem nie wspominając.

Zgadzam się ,ale po mojemu nie jest to już taki sam głosnik tylko jego wersja,odmiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy przez tyle lat nie kombinowali z zawieszeniem górnym, dolnym i składem membrany.

 

Zawieszenia przynajmniej te zewn robi ta sama firma co dla Vify i pewnie wielu innych. Na każdym takim zawiasie jest S/N. Nie doktoryzowałem sie w 20W75 ale dla 15w75 i 17w75 jest jeden kod i każdy głośnik ma swój SRxxx/x. Tylko czy dziś pod tym kodem kupimy to samo co 20 lat temu to nie jestem pewien. 17w75 było kilka wersji na pewno. Różniły się paramterami i układem magnetycznym.

Edytowane przez rambo54
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna uwaga do 16hz, 52se maja rowniez malo otwarta gore, mniej niz np 42 czy 50.

 

Rozpatruję głośniki ,a tutaj jest 17W75 LQ (aluminiowy kosz i dodatkowy magnes pod kopułą 75mm tak jak 17W75 XL ),a wysokotonowy to lepszy brzmieniowo D260 Esotec ,sam w sobie jest lepszy ,mnie aplikacje Dynaudio interesują tylko aby sprawdzić jakie są możliwości samych głośników . One są rożne ,nie mnie to oceniać ,niektóre poprawne ,inne słabe . Mam rozpisane Contoury 3,3 , DM-ów kilka i Audienców ,oraz kilka Excite-ów. Jak ktoś chce podzielę się szczegółami dotyczącymi samych głośników jak i ich oryginalnych aplikacji.

 

Zawieszenia przynajmniej te zewn robi ta sama firma co dla Vify i pewnie wielu innych. Na każdym takim zawiasie jest S/N. Nie doktoryzowałem sie w 20W75 ale dla 15w75 i 17w75 jest jeden kod i każdy głośnik ma swój SRxxx/x. Tylko czy dziś pod tym kodem kupimy to samo co 20 lat temu to nie jestem pewien. 17w75 było kilka wersji na pewno. Różniły się paramterami i układem magnetycznym.

 

Tak górne zawieszenia ,dolne resory i membrany od kilkunastu lat dla Dynadio ,Tymphany (Vifa,Peerless) ,Scanspeaka ,Accutona, robi jedna firma ,niemiecka zresztą ,zaopatruje także Elaca, Cantona jak i Becker&Harnan, Seas. Kiedyś Dynaudio robiło samodzielnie membrany ,w swoich prasach wytłoczki polipropylenu MSP były robione przez nich ,ale inne firmy też mają podwykonawców. Dziś świat jest zunifikowany :fotele,układy hamulcowe,tapicerki też nie wykonuje jedna firma produkująca samochód, wszyscy to wiedzą ,od tego są podwykonawcy.

 

Specjalne głośniki Dynaudio mogą mieć nieco inne parametry ,ale zasadniczo się nie różnią .20W75 jako woofer w Contour 3,0 , midwoofer w DM 2/8 jest identyczny poza kolorem kosza .Dobroć ogólna w tym głosniku w 4 ohmowej wersji jest na poziomie 0,4 i stosowany był przez Dynaudio w obudowie zamkniętej z Varioventem jak i bass reflexie DM 2/8 z rurą 68mm i długością 220 mm. Inne były woofery w Contour 3,3 to 20W100 ,nigdy więcej Dynaudio ich nie włożyło a moim skromnym zdaniem grały najlepiej w bass reflexowym Contourze 3,3 w mniejszych skrzyniach 2x26 litrów z portem 60mm -długim na 24cm. Contour 3,0 to 46 litrów i klasyczny 20W75.

 

Inny jest głośnik 20W75 w Confidence 3 i bliźniaczym Specjal 25 ,tutaj wielkości magnesów są te same ale zastosowano magnesy neodymowe ,dobroć ogólna niższa, stąd ten głośnik był szybszy w małej skrzyni jaką jest S 25.

 

Za czasów p.Jasika (dawnego dystrybutora Dynaudio) miałem karty serwisowe z opisem głośników i ich cenami serwisowymi. I taki np.20W75 z S25 kosztował 3 lub 4x drożej niż klasyczny 20W75 . Serwisowo wiadomo ze zarabia się na głośnikach . Np. wysokotówki z Audience 50 i 52 były w tych samych cenach a z Contoura 1,1 , 1,3 mk2, 3,0 I 3,3 były niewiele droższe ,z 1,8mk2 były 1m5 raza droższe ponieważ doklejono drugi magnes i sam frontpanel był większy niż klasyczne 111 mm. Esotar T330 D – 3x drozszy od Esoteca.

 

Dziś karty serwisowe z opisem głośników ma Nautilus ,zapytajcie o opis danego głośnika ,ciekawych rzeczy można się dowiedzieć z opisu tych głośników . Taki wysokotonowy z Focusa 220 był drogi miał neodymowy magnes płaski pierścień a zagrał gorzej ,brak komory spowodował fakt brzmienia dosyć wysokiego . W wyższym modelu Contour 1,4 LE i 3,4 LE nie mamy tych samych głośników znanych jako D260 jak to ma miejsce w klasycznych 1,4 i 3,4 .To nowe jednostki bazujące na klasycznym ferrytowym pierscieniu czyli starym i lepszym ale zmieniono membranę ma oznaczenie D280 Coating Precision ,co ciekawe DM 3/7 maja tez opisanego wysokotonowca jako D280 ,ale ten to zwykły klasyczny D28/2 -zresztą stary i dobry wysokotonowiec dobry dla zstosowania lepszych czesci i pokazania jego zdolności.

 

Tych modeli Dynadudio serwis Dynaudio Nautilus ma w opisie dużo ,praktycznie serwis obejmuje modele od początku lat 90 tych ,starsze zapewnia już chyba sam serwis Dynaudio w Dani.

 

A było tego dużo jak 23W75, 24W75 ciągle w użyciu ten drugi ,jak i 21W54 ,ciekawostka na koszu ScanSpeaka i magnesie ScanSpeaka do niedawna sprzedawany dla Wilson Audio i wykorzystywany w dziale studyjnym.

 

Pytanie czy przez tyle lat nie kombinowali z zawieszeniem górnym, dolnym i składem membrany.

 

Emil to na pewno coś kombinowali ,widać że membrany z Focusa 160 są nieco inne ,silikat magnezu może być większy ,czuć pod uderzeniem w membranę że jest więcej metalu ,pewnie tego magnezu . Czy membrany w klasycznych DM 2/7 ,EMIT są te same -z pewnością są te same .Wiadomo karkasy w Focusie 160,260 ,Confidence są inne (czarny kapton) .

Napewno oryginalne stare membrany Dynaudio sprzed 20 lat kiedy robili je sami mogą się różnić od nowych które wykonuje podwykoanwca ,ale mogą być w tym drugim przypadku tylko lepsze ,bo to najlepszy światowy producent membran i zawieszeń który zrobi dla duzych firm to co chcecie każda gęstość ,każdy profil ,w zadanej masie ,zresztą wystawiał się w Monachium i cholera znowu polski wątek z którego należy się cieszyć ,firmą kieruje Polak - pan Waldemar Gordzielik. która zajmuje się kompleksową produkcją membran głośnikowych kopułkowych ,stożkowych od papieru do berylu ,zawieszeń sięga roku 1934.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam pytanie testował ktoś z forum Dynaudio ze wzamcniaczami CA dokładnie chodzi o model 851a. Przymierzam się do kupna Dynaudio emit m30 i chciałbym o jakieś opinie w tym temacie pozdro.

 

CA sobie daruj. Mi dźwięk tej firmy zupełnie nie leży. Za te pieniądze można lepiej. Atoll, Hegel - może idź tym tropem. Jakaś lampa? No chyba, że masz już tego Cambridga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi ostatnio troche brakuje gory z Dynek, niby moj Atoll gra lekkim U ale u mnie ilosciowo odnosze wrazenie, ze w pierwszej kolenosci jest bas, potem srodek, potem niska gora i potem im wyzej tym mocniejszy i gwaltowny spadek najwyzszych tonow. Co dziwne jeszcze rok temu uwazalem, ze gory mam najwiecej czyli albo ktorys grat z wygrzewaniem zlagodnial albo trace sluch heh. Doszly jedynie dwa binarne ustroje na razie na pierwszych odbiciach i zasypalem te grubasne rury od podstawek norstone piaskiem z akwarystycznego. Efekt taki, ze od gory do dolu lepsza kontrola, mniej buczenia i dzwonienia, lepsza separacja ale kurde gory mi brakuje. Jedynie na basie te kurduple przechodza same siebie, ale bas i to calkiem dobry mozna miec z magnatow quantum za tysiaka. Kable mam supry ply 2.0, IC Qed graphite. Macie jakies pomysly jak tej najwyzszej gory wyczarowac troche wiecej w moim systemie? Zaznaczam najwyzszej, nie niskiej bo tej jest sporo. Ps. A moze taki juz urok tego konkretnego esotec-a i zawsze ta niska gora bedzie wyraznie dominowac w tym zakresie pasma?

The Prodigy - No Good

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam,

Czytanie od dłuższego czasu ewolucji brzmienia Twojego zestawu jest iście fascynujące.

 

Na brak nnajwyższej góry metoda jest jedna, nakieruj tweetery bezpośrednio na uszy, czyli monitory dogiete do bazy, tweetery na wysokości uszu. Jak nie pomoże to kombinuj z innym umieszczeniem ustrojów a najlepiej zrób pomiary pomieszczenia.

 

Glosnikowego możesz spróbować jakiegoś solid core, bedzie jaśniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.