Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  809 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

W jednej z recenzji był opis że ktoś z Dynaudio powiedział że w serii DM płacimy tylko za głośniki, reszta jest za darmo :)

 

To nie wypada darowanej cewce w druty zaglądać ;)

 

Kamil Ełk sugerujesz wymianę tej cewki - skąd wziąść schemat - no i co z gwarancją moje są do 2025 na gwarancji.

Edytowane przez AndrzejPiaseczno

Albo dzwiek albo gwarancja.

 

Bede w przyszłym tygodniu próbował jak odezwie się midwoofer 17w75 na taśmowej, impregnowanej papierem cewce 16AWG wzgledem zwykłej cewki powietrznej.

 

Kamil Ełk sugerujesz wymianę tej cewki - skąd wziąść schemat - no i co z gwarancją moje są do 2025 na gwarancji.

 

Wylutowujesz starą i wysyłasz do polinku, zrobią cewkę powietrzną o analogicznych parametrach, ale powietrzną/tasmową.

Pamiętajmy, że na cewce jest kilkadziesiąt metrów drutu, zmiana z rdzeniowej na powietrzną "robi różnicę".

Rdzeniowe to szkoda w ogóle gadać.

Jak w każdej innej firmie kolumnowej tak samo jak w Dynaudio.

Na lepszej zwrotnicy i ładniejszej okleinie obudowy te same głosniki graja dwa razy lepiej za 2x wyzszą cene.

W jednej z recenzji był opis że ktoś z Dynaudio powiedział że w serii DM płacimy tylko za głośniki, reszta jest za darmo :)

 

To nie wypada darowanej cewce w druty zaglądać ;)

 

Kamil Ełk sugerujesz wymianę tej cewki - skąd wziąść schemat - no i co z gwarancją moje są do 2025 na gwarancji.

 

Trzeba wiedzieć że cewki powietrzne są większe od rdzeniowych i czasem jest do wyboru kilka proporcji kształtów dla szukanej wartości i można jeszcze coś dobrać żeby się mieściło na płytce drukowanej i przechodziło na niej przez otwór terminali głośnikowych. W każdym razie nowa cewka nie może być blisko innej ceweczki korektora impedancji żeby nie oddziaływać na nią polem magnetycznym. Czasem więc nie ma miejsca na płytce drukowanej i trzeba kablami wyprowadzić, cewkę w obudowie ułożyć bądź po większej wprawie całość przelutować na większą płytkę samodzielnie. Wartość Ohm nowej cewki najbardziej zbliżona, wartość mH niższa jak w oryginale daje bas bardziej kopiący kosztem większego obciążenia wzmacniacza, jak podpowiedział mi kiedyś Emil. Ale to jest właśnie hobby :) Szukanie króliczka nie tylko miedzy podmienianiem całych elementów w systemie ale i elementów w tych elementach.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Wartość Ohm nowej cewki najbardziej zbliżona, wartość mH niższa jak w oryginale daje bas bardziej kopiący kosztem większego obciążenia wzmacniacza, jak podpowiedział mi kiedyś Emil. Ale to jest właśnie hobby :) Szukanie króliczka nie tylko miedzy podmienianiem całych elementów w systemie ale i elementów w tych elementach.

 

Coś pomieszałeś;) Oporność powinna być podobna, jeżeli będzie niższa to podbicie na średnim basie od drugiego peaku impedancji BR będzie wyższe - wtedy przydaje się mocniejszy wzmacniacz, ale najlepiej trzymać się oporności wymienianej cewki (+/- 5-10%).

Z kolei wartość indukcji (wyrażona w mH) ma wpływ na BSC, inne wartości zmienią voicing kolumny. Tu odradzam zmiany.

Takie X16 z lepszymi zwrotnicami to były fajne kolumny a jeszcze bez problemu osiągalne dla statystycznego Kowalskiego.

 

Tak mam, nowe obudowy i zwrotnice na lepszych elementach:)

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odbudowy z oryginalnymi zwrotnicami leżą w szafie, ja zrobiłem sobie w białym połysku z br szczelinowym skierowanym do przodu ;)

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

A czy któryś z Miłośników (poza mną :) ) był na wczorajszej prezentacji w Sobieskim?

https://mobile.faceb...-sprzętu-audio/

post-23829-0-50785100-1524422363_thumb.jpg

post-23829-0-55695700-1524422997_thumb.jpg

Edytowane przez globtroter1

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Mi też, dlatego poszedłem pod sam koniec. :)

 

Udało się wczoraj uzyskać dość fajny, b. duży dźwięk, o sporej skali dynamicznej jak na to dość słabe pomieszczenie (znane wszystkim dobrze z AVS).

Było oczywiście trochę podbarwień (i z sali i ze specyficznej elektroniki, czy z dołożonych poprawiaczy/ dodatków i akcesoriów :) ), ale ogólnie dało się wyczuć niebanalny i spory potencjał tych kolumn.

Źródłem niestety;) (dla mnie) był głównie gramofon, a jedynym (chyba też tylko dla mnie) zgrzytem puszczenie znanego nagrania z wydania LP45 MF na 33 obr. przy całkowitej i bezwarunkowej akceptacji pełnej sali audiofilów, melomanów i znawców muzyki. :)

Ciekawa, świetnie zorganizowana, kameralna prezentacja dość unikatowego, topowego i robionego raczej tylko na konkretne zamówienie produktu. Podobno w Polsce sprzedano do tej pory 1 parę.

 

P.S>

System

Accuphase: transport DP- 950, monobloki A-250, przedwzmacniacz C-3850, przetwornik DC-950

Ayon: pre gramofonowe Spheris wraz z zewnętrznym zasilaczem.

Gramofon – Transrotor

Kable – Siltech (Triple Crown) oraz Acrolink

Dynaudio Evidence Master - model flagowy wg producenta.

Edytowane przez globtroter1

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Większe zdjęcia tylko trzeba było wkleić :-) A jak się podobało to co usłyszałeś ?

 

Większe zdjęcia tylko trzeba było wkleić :-) A jak się podobało to co usłyszałeś ?

 

A i mam pytanko ile metrów miał ten pokoik?

"Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń."  Eeleanor Roosvelt

Ciekawa, świetnie zorganizowana, kameralna prezentacja dość unikatowego, topowego i robionego raczej tylko na konkretne zamówienie produktu.

 

No popatrz, jest w Tobie jeszcze odrobina człowieka potrafiącego docenić starania o dźwięk w niesprzyjających warunkach. ;-)

Oczywiście nie obyło się bez kilku szpileczek, ale ogólny przekaz relacji ze spotkania jest pozytywny, a to u Ciebie ostatnimi czasy jest rzadkością. ;-)

 

Ps. "Taki żarcik". ;-)

Pozdro. J.

Edytowane przez umka

No popatrz, jest w Tobie jeszcze odrobina człowieka potrafiącego docenić starania o dźwięk w niesprzyjających warunkach. ;-)

Oczywiście nie obyło się bez kilku szpileczek, ale ogólny przekaz relacji ze spotkania jest pozytywny, a to u Ciebie ostatnimi czasy jest rzadkością. ;-)

 

Cóż.... mogę sobie na to pozwolić! ;)

Poza tym dawno nie byłem u Ciebie! ;)

 

P.S.

Co do imprezy, to liczyłem, że spotkam trochę więcej znajomych, w tym i Ciebie. :)

Większość była wcześniej.

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Na olx znalazłem lokalnie ofertę wymiany tych cewek rdzeniowych w DM 2/6 - koszt 280 zł..

Warto?

Ktoś korzystał z usług tej firmy?

 

 

Skusi się ktoś na te ładne Dyniaczki?

 

Domyślam się, że na darmo nie przyjechały. :)

 

Większe zdjęcia tylko trzeba było wkleić :-) A jak się podobało to co usłyszałeś ?

A i mam pytanko ile metrów miał ten pokoik?

 

Więcej i większe zdjęcia można znaleźć w necie. Pomieszczenie na moje oko miało pewnie z 70-80 mkw.

Jeżeli chodzi o dźwięk, to jak napisałem wyżej, był duży, dynamiczny i fajny. Podobało mi się, oczywiście biorąc pod uwagę obiektywne i subiektywne :) ograniczenia, które wymieniłem. ;)

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Evidence Masters to już niemalże kultowe głośniki - zapoznałem się z nimi w 1999 roku w setupie z topowym MLem - No.33, No32... itd. Wielki dżwięk i wielki fan, ale i tak w pełni oddycham dopiero przy Nautiliusach - mogą być nawet N801 lub N802.

Parker's Mood

Na olx znalazłem lokalnie ofertę wymiany tych cewek rdzeniowych w DM 2/6 - koszt 280 zł..

Warto?

Ktoś korzystał z usług tej firmy?

 

Jeżeli są takiej wielkości jak te z moich audience 40 to będzie jakieś 20zł/szt za te z x16 zapłaciłem ok 65zł/szt. Cztery luty za ok. 200zł to drogo :) (każdy elektronik to zrobi) a jeszcze kilka takich operacji i wyjdzie cena focus 140. Lutownica z kaufa za 16 zł cyna + topik i film z YT o lutowaniu i 200zł w kieszeni + satysfakcja. Pozdrawiam

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Koszt 280 zł to za całe zwrotnice 2 sztuki - na wymianę. Albo z taśmowymi cewkami 430 zł.

 

Ze zdjęć w sieci wynika że X34 ma 2 cewki rdzeniowe, x16 ma jedną.

 

Nie wiem czy dobrze kombinuje... a nie da się tego podzielić wcześniej... ja mam u siebie 2x2 wolne końcówki mocy (2nd zone i 3th zone)..

Tylko co z wysokotonowcem bez konensatora może ... się usmarzyć.c8933e5d3381212546b07b3cf9f54724.jpg07d852429049efc58056c70e4b011865.jpg

 

P.S.

Co do imprezy, to liczyłem, że spotkam trochę więcej znajomych, w tym i Ciebie. :)

Większość była wcześniej.

Lubię post

 

 

Tak, byłem do 15.30. I tak musiałem się tłumaczyć żonie, bo pogoda była na grilla, a tak dupa.

Koszt 280 zł to za całe zwrotnice 2 sztuki - na wymianę. Albo z taśmowymi cewkami 430 zł.

 

Ze zdjęć w sieci wynika że X34 ma 2 cewki rdzeniowe, x16 ma jedną.

 

Nie wiem czy dobrze kombinuje... a nie da się tego podzielić wcześniej... ja mam u siebie 2x2 wolne końcówki mocy (2nd zone i 3th zone)..

Tylko co z wysokotonowcem bez konensatora może ... się usmarzyć.

 

A to przepraszam, myślałem cały czas że mowa o dm 2/6.

Kiedyś czytałem o zwrotnicy aktywnej, może być cyfrowa albo analogowa np na lampach. Koncepcja typu że podział częstotliwości wzmocnienia nie jest za wzmacniaczem przez zwrotnicę pasywną w kolumnie a przed wzmacniaczem/czami. Źródło ->preamp-> zwrotnica aktywna-> wzmacniacze zasilające bezpośrednio głośniki czy sekcje. Cyfrowo łatwiej dojść do podziału częstotliwości można np kupić taką po to by ustalić podział a następnie z tą już konkretną wiedzą zastosować analogową w której trzeba dobrać kondensatory dla ustalonej częstotliwości podziału do którego doszło się już w cyfrowej. Nie znam dobrze tego tematu. W każdym razie o tym jest trochę na forum. Dziwne że w Dynaudio nawet w najwyższych modelach jest tylko jedna para zacisków. Fajny artykuł z porównania między pasywnymi a aktywnymi znalazłem tutaj https://www.infoaudio.pl/artykul/391,aktywne-zestawy-lipinski-sound-porownanie-koncepcji-wywiad

 

W każdym razie dobrze pomyśleć nad klonem zwrotnic, może drożej ale potem można to łatwiej w razie czego odsprzedać sceptykom.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Cały czas chodzi o DM 2/6.

 

Zdjęcia dodałem by pokazać że Excite ma też cewki rdzeniowe.

 

Pomysł z aktywną zwrotnicą powstał bo mam wolne końcówki mocy.

 

To są zwrotnice z obecnie produkowanej serii X (dokładniej X34) czyli zapewne dokładnie to samo mam u siebie w X14.

 

Trzeba chyba będzie się zebrać z AndrzejemPiaseczno i ładnie poprosić rambo54, czy nie zechciałby trochę uszlachetnić tych zwrotnic.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Do DM 2/6 pasuje zwrotka od X12 - ta z DM jest źle zaprojektowana i zrobiona po taniości.... a głośniki są praktycznie te same.

 

Najrozsądniej było by wysłać je na przebudowę kompletną zwrotnicy.

 

Najciekawsze jest to, że po za 1 ewidentnym defektem, granie tych DMów mi się cholernie podoba :).

1 problem to zachodzący przeciągnięty bas... Po odsłuchu Emita m30 to ten problem w DMach jest minimalny - M30 to mają x4 to przeciągnięcie.

2 problem mniejszy i trudniejszy do wychwycenia to jakby ucięta góra - jakby był zbyt wysoko odcięty.

 

Ciekawe czy zmiana zwrotnicy zniwelowała by ten 1 problem - z tego co pamiętam to X14 nie miały tego defektu.

Nie tylko Tobie Andrzej granie dm-ów się podoba, mi te dyniowate wysokie z DM 2/6 też baaardzo się podobały, bardzo ale to bardzo. Były tak bardzo dźwięczne, gładkie, soczyste, słodziutkie i potrafiły tak pięknie wybrzmiewać/wibrować po Dyniowemu, wiadomo o jaki efekt chodzi.

 

Pamiętam jak dziś, gdy je pierwszy raz podłączyłem i na szybko w dzień rzuciłem uchem - pomyślałem sobie - ale padaka...

 

Potem jednak przyszedł wieczór, na spokojnie posłuchałem muzy do późnych godzin nocnych i już nie było padaki...To o czym napisałem w pierwszym akapicie wryło mi się w łepetynę do dzisiaj. Z zamkniętymi oczami zawsze i wszędzie poznałbym te dzwoneczki z dm 2/6, jedyne w swoim rodzaju!, niepowtarzalne. I wiem, że to brzmienie obiektywnie jest "podkolorowane" ale co z tego skoro mógłbym takiej góry słuchać do końca moich dni i byłbym szczęśliwy. Pisząc to, zadaje sobie w myślach pytanie - jak bardzo podobałaby mi się góra ze Special 25? Może lepiej dla mnie, że nigdy jej nie słyszałem...

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Nie tylko Tobie Andrzej granie dm-ów się podoba, mi te dyniowate wysokie z DM 2/6 też baaardzo się podobały, bardzo ale to bardzo. Były tak bardzo dźwięczne, gładkie, soczyste, słodziutkie i potrafiły tak pięknie wybrzmiewać/wibrować po Dyniowemu, wiadomo o jaki efekt chodzi.

 

Pamiętam jak dziś, gdy je pierwszy raz podłączyłem i na szybko w dzień rzuciłem uchem - pomyślałem sobie - ale padaka...

 

Potem jednak przyszedł wieczór, na spokojnie posłuchałem muzy do późnych godzin nocnych i już nie było padaki...To o czym napisałem w pierwszym akapicie wryło mi się w łepetynę do dzisiaj. Z zamkniętymi oczami zawsze i wszędzie poznałbym te dzwoneczki z dm 2/6, jedyne w swoim rodzaju!, niepowtarzalne. I wiem, że to brzmienie obiektywnie jest "podkolorowane" ale co z tego skoro mógłbym takiej góry słuchać do końca moich dni i byłbym szczęśliwy. Pisząc to, zadaje sobie w myślach pytanie - jak bardzo podobałaby mi się góra ze Special 25? Może lepiej dla mnie, że nigdy jej nie słyszałem...

 

Bajeczna, wieloplanowa, 3d scena, barwa, wybrzmienia i słodkość. Słychać o wiele więcej, dźwięk jest też dużo bardziej prawdziwy i realny. Pamiętam taki jeden dźwięk na mojej ulubionej płycie który normalnie jest mniejszym lub większym szumem a tak był takim brzmieniem elektryczności, taki dźwięk prądu - cięzko to opisać ale esotar pokazał co muzycy mieli na myśli :)

ale... dla mnie osobiście to podbiłbym to pasmo o 3db, za mało góry :)

 

 

Reszta średnio, bas na pewno nie ten, średnica za gorąca, mało separacji, ale tak po prostu ma być :)

Edytowane przez Sonic990

obiektywnie o audio

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.