Skocz do zawartości
IGNORED

Klub kolumn Akustyka.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Trochę tu nie zaglądałem i dłuższy urlop, stąd zwłoka. Modyfikacje przez Akustyka były bardzo proste i nie wymagały zmian w zwrotnicy. Opisałem je wcześniej ale powtórzę. Zwyczajnie wykręcił tunel basrefleksu i założył krótszy, przez co bas dostał wypełnienia i kopa w wyższym zakresie. Dla równowagi zrobiliśmy też na próbe wymianę ring radiatora na kopułkowy, ten z serii illuminator czyli D3004/662000 i zostawiłem go już na stałe. Po tej modyfikacji p. Kisiel stwierdził, że u mnie ten głośnik gra lepiej i słyszy u mnie większą spójność dźwięku. Ot całe modyfikacje ale teraz na górze jest głośniej i bardziej detalicznie, a na dole bas jest, a wcześniej ogólnie musiałem podgłaśniać, a i tak nie było tej dynamiki i mikrowybrzmień. A propos, słuchanie gitarowych popisów Paco de Lucia to prawie bajka. Prawie, bo w zestawie z audiolab 8200cd to creek evo 100a, który mam w torze, jest zbyt ciemny i gitarom brakuje blasku. Zatem jakby co to czarny creek evo 100a w b dobrym stanie jest do zbycia, a w planie jest niegrzebany czarny creek destiny 2, który winien być trochę jaśniejszy w brzmieniu. Pozdrawiam.

Edytowane przez marcel76

Zwyczajnie wykręcił tunel basrefleksu i założył krótszy, przez co bas dostał wypełnienia i kopa w wyższym zakresie

Witam, ciekawi mnie o ile krótsza długość tunelu została zamontowana i czy długość byla dobierana na miejscu tzn. Skrócił o powiedzmy 1cm później odsłuch i tak na chybił trafił do pełnej satysfakcji ?

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc później...

Widzę teraz, że to pytanie do mnie już dawno padło. "Śpieszę" z odpowiedzią. Pan Kisiel ma chyba standardowo dwie długości tunelów basrefleksu, które montuje w swoich kolumnach i ile cm długości miały one, to nie wiem ale tunele jakie wykręcił z moich kolumn na początku to chyba sięgały aż do przeciwległej ścianki kolumny, a w to miejsce wstawił na połowę długości pierwszych. Żadnego docinania na zasadzie prób i błędów nie było. Po zmianie na krótsze tunele różnica była od razu słyszalna i tak zostało.

Pozdrawiam.

marcin

ps. Gdyby ktoś z Was lub znajomych miał na zbyciu Creeka Destiny 2 czarnego, to prosze o info.

Edytowane przez marcel76

Widzę teraz, że to pytanie do mnie już dawno padło. "Śpieszę" z odpowiedzią. Pan Kisiel ma chyba standardowo dwie długości tunelów basrefleksu, które montuje w swoich kolumnach i ile cm długości miały one, to nie wiem ale tunele jakie wykręcił z moich kolumn na początku to chyba sięgały aż do przeciwległej ścianki kolumny, a w to miejsce wstawił na połowę długości pierwszych. Żadnego docinania na zasadzie prób i błędów nie było. Po zmianie na krótsze tunele różnica była od razu słyszalna i tak zostało.

Pozdrawiam.

marcin

ps. Gdyby ktoś z Was lub znajomych miał na zbyciu Creeka Destiny 2 czarnego, to prosze o info.

Zgadza się - różna długość basrefleksu, do tego np. zwrotnica i inny wysokotonowy.

 

Brawo to jest podejście do klienta! Można zawsze skorygować, zmodyfikować.

Takich firm ze świecą szukać, znam dwie - Akustyk, Studio 16 Hertz.

pzdr.

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

Podejscie do klienta? A gdzie akustyka posluchasz? O jakich modyfikacjach piszesz skoro to sa zwrotki z oferty a nie pomoc pod gusta sluchacza? :)

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Podejscie do klienta? A gdzie akustyka posluchasz? O jakich modyfikacjach piszesz skoro to sa zwrotki z oferty a nie pomoc pod gusta sluchacza? :)

Koledze marcel76 zrobił modyfikacje pod jego gusta. Klient zadowolony to najważniejsze!

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

  • 5 miesięcy później...

Myślę o sprzedaży swoich kolumn produkcji Akustyka - modelu AR3, czyli trójdrożnej konstrukcji na bazie głośników ATC (30-cm niskotonowy + kopułka średniotonowa) wraz pierścieniowym Revelatorem Scan Speaka.

Kolumny bezkompromisowe, ukierunkowane na liniowość brzmienia, krótkoseryjny projekt Pana Andrzeja Kisiela (30 par), stworzony specjalnie aby wyciągnąć z przetworników ATC wszystko co najlepsze. Zestawy grają pełnym pasmem, oferują wspaniałą stereofonię, a dźwięk jest kwintesencją szczegółowości, połączonej z muzykalnością, przy naturalnej barwie, pokazującej prawdziwe brzmienie instrumentów. Kolumny dość spore (100 x 33 x 45 cm) i ciężkie (70 kg), potrafią zagrać dużym dźwiękiem, mają potencjał do nagłośnienia dużych pomieszczeń. Przy tym wszystkim są efektywne (88 dB) przy 8 Ohm impedancji, mogą więc być napędzane lampą (ja używam LARa).

W hierarchii ATC są odpowiednikiem modelu SCM100, więc półki już bardzo wysokiej. Z uwagi na zastosowane przetworniki i ciekawy projekt stanowią dużą rzadkość, gdyż grają w prawdziwie audiofilski sposób – mogą być zestawami „do końca świata”. Stan kolumn idealny. Zainteresowanych zapraszam na priva.

"Tynk pożera dźwięk" 747

Witam

Czy pokój 16m2 dla takich pokaznych kolumn jak ar3 niebedzie zbyt mały?

Zastanawiam się nad zmianą moich maleńkich atc scm7 które całkiem dzielnie radzą sobie w tym metrażu jednak brak im trochę niskiego zejścia

Pozdrawiam

 

Będzie za mało, ja mam 25 m2 i to jest chyba dla nich minimum.

Dźwięk z AR3 ma duży wolumen, wymagają dużej bazy rozstawu, trzeba odpowiednio daleko siedzieć dla uzyskania ładnego stereo.

"Tynk pożera dźwięk" 747

  • 3 miesiące później...

Witam sympatyków i posiadaczy kolumn Akustyka!

Rozważam zamówienie u Akustyka podłogówek lub monitorów z obudową zamkniętą. Niestety nie znam brzmienia Akustyków, ani w ogóle głośników Scan Speak'a, a przed wydaniem niemałej przecież kwoty wolał bym jednak upewnić się co do charakteru brzmienia. U Akustyka nie jest to możliwe. Może ktoś z okolic Trójmiasta, posiadający kolumny Akustyka, zechciał by umożliwić odsłuch? Był bym zobowiązany.

Niestety za dużo się nie dowiesz ,akustyk to niszowa firma ... Użytkowników nie wielu a jeszcze mniej na forum.

Czy ta firma już nie idnieje? Szukam informacji o mythos 700

W tym klubie raczej nie znajdziesz informacji o Mythos 700 bo o ile pamiętam to nie było takiej kolumny :-)

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

posiadam zestaw AkustyK ILR12 i chciałbym przerobić go na zestaw SE.

Ktoś z Was przerobił własne zestawy do SE?

 

Nie jestem elektronikiem - więc zapytam najprościej jak się da: czy wymiana pojedynczych komponentów na lepsze (i droższe x20/x100) da oczekiwane efekt wow?

Generalnie nie wiem co w tej zwrotnicy się znajduje ale jak wymienię każdy element na lepszy przy zachowaniu tego samego typu wartości oporu \ indukcyjności \ pojemności w uF to czy to będzie dobre podejście?

Witam,

 

posiadam zestaw AkustyK ILR12 i chciałbym przerobić go na zestaw SE.

Ktoś z Was przerobił własne zestawy do SE?

 

Nie jestem elektronikiem - więc zapytam najprościej jak się da: czy wymiana pojedynczych komponentów na lepsze (i droższe x20/x100) da oczekiwane efekt wow?

Generalnie nie wiem co w tej zwrotnicy się znajduje ale jak wymienię każdy element na lepszy przy zachowaniu tego samego typu wartości oporu \ indukcyjności \ pojemności w uF to czy to będzie dobre podejście?

Pisz do konstruktora na pewno coś doradzi, podpowie

  • 4 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

A ja chciałbym się pochwalić, że po przygodzie ze wspaniałymi RD1 (który wydawały mi się nie do wymienienia) zdecydowałem się kolejne Akustyki, tym razem model RR22.8.

Dwa głośniki 18cm w obudowie zamkniętej, szczerze liczę na genialny, prawdziwy bas może bez wielkiego "flow" ale za to szalenie precyzyjny.

Czy ktoś ma może porównanie Akustyków z BR do Akustyków z obudową zamkniętą?

Edytowane przez bagnet

Lubię słuchać muzyki! :)

  • 2 tygodnie później...

Mam takie pytanie do posiadaczy konstrukcji Akustyka, czy porównywaliście je do konstrukcji sklepowych? Chodzi mi tylko o brzmienie nie o wygląd. Pytam ponieważ Pan Kisiel mówi, że jego konstrukcje grają jak odpowiedniki sklepowe kilka razy droższe. Czy potwierdzacie?

Gość Krzysztoff

(Konto usunięte)

Tak jest w istocie ze względu na bliżniacze drivery w zachodnich odpowiednio droższych konstrukcjach,

 

Pytam ponieważ Pan Kisiel mówi, że jego konstrukcje grają jak odpowiedniki sklepowe kilka razy droższe. Czy potwierdzacie?

Też potwierdzam. Należy pamiętać, że Akustyk to jednak firma "chałupnicza" - nie ma promocji, nie ma "egzemplarzy" testowych dla gazet, nie reklamuje się w żurnalach. Za to gra tak, jak wielokrotnie droższe kolumny uznanych producentów. Wartość materiałowa głośników i obudowy jest wielokrotnie wyższa niż u znanych producentów. Bardzo bezpośrednio przekłada się to na dźwięk.

Lubię słuchać muzyki! :)

  • 1 miesiąc później...

A ja chciałbym się pochwalić, że po przygodzie ze wspaniałymi RD1 (który wydawały mi się nie do wymienienia) zdecydowałem się kolejne Akustyki, tym razem model RR22.8.

Dwa głośniki 18cm w obudowie zamkniętej, szczerze liczę na genialny, prawdziwy bas może bez wielkiego "flow" ale za to szalenie precyzyjny.

Czy ktoś ma może porównanie Akustyków z BR do Akustyków z obudową zamkniętą?

 

Hej! Przyłączam się także do w/w pytania odnośnie kolumn RR22.8, czy może Ktoś się na ich temat wyżej wypowiedzieć?

Ja miałem choć nie rr22.8 ale rr2 parę lat temu. Obudowa zamknięta pod wpływem jakości jest nieporównywalnie lepsza ale cena jest wysoka mianowicie zejście basu. Kolumny w obudowie zamkniętej są mniej problematyczne w ustawieniu mają mniej najniższych tonów więc jeden problem mniej:) W połączeniu ze wzmacniaczami lampowymi poluzowanie na basie dobrze rekompensuje się z obudowami zamkniętymi.

  • 3 tygodnie później...

Obudowa zamknięta pod wpływem jakości jest nieporównywalnie lepsza ale cena jest wysoka mianowicie zejście basu.

 

Czy można prosić Kolegę o rozwinięcie tej myśli odnośnie obudowy zamkniętej. Dlaczego obudowa zamknięta jest lepsza?

Stoję przed poważnymi dylematami. Na chwilę obecną posiadam kolumny w obudowie zamkniętej, ale myślę o takich z bass refleksem. Jakie są +/- obu rozwiązań.

 

z góry dziękuję i pozdrawiam,

Edytowane przez doktor_mun

Czy można prosić Kolegę o rozwinięcie tej myśli odnośnie obudowy zamkniętej. Dlaczego obudowa zamknięta jest lepsza?

Stoję przed poważnymi dylematami. Na chwilę obecną posiadam kolumny w obudowie zamkniętej, ale myślę o takich z bass refleksem. Jakie są +/- obu rozwiązań.

 

z góry dziękuję i pozdrawiam,

 

W obudowie zamkniętej podciśnienie przytrzymuje membranę głośnika. Głośnik ma relatywnie mniejsze wychylenia co wiąże się z mniejszymi zniekształceniami dopplera. Co do basu miałem jednocześnie akustyki rr2 obudowa zamknięta i audio physic spark 5 i zejście basu (nie uwzględniając jakości) w obydwu konstrukcjach było podobne gdzie spark 5 to miniaturka w porównaniu do rr2.

Od kilku lat słucham muzyki wyłącznie na wzmacniaczach lampowych najlepszej jakości bas uzyskuję nie z małych przetworników o dużym wychyleniu ale z dużych o mniejszym wychyleniu.

  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.