Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  321 członków

Kef Klub Kolumn
IGNORED

Klub milosnikow kolumn Kef


Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba zwracać uwagę gdzie stały kolumny . Niejednokrotnie spotkałem się z przypadkami gdzie kolumny czy kolumna stająca koło okna miała stwardniałe zawieszenie butylowe . Po piance widać od razu a butyl twardnieje od światła i głośnik zmienia swoje parametry .

Wskazówką mogą być różnice koloru pomiędzy kolumnami czy jak były maskownice to zostaje pod nimi ciemniejszy ślad .

Powiem tak. Mam od niedawna ls 50 podłączone do Audio-gd precison 2 i gra to zjawiskowo. Dźwięk jest okrągły i analogowy. Słuchałem w sklepie sprzętu za 100 tys zł i nie zrobił na mnie szczególnego wrażenia. Te 'małpowate dupeczki" (sprzedawcy tak o nich mówią , o kef ls50) grają zjawiskowo, niczego innego nie pragnę, tylko podstawki kupię na odpowiednią wysokość i będzie jeszcze lepiej. Co ciekawe, źródłem na razie jest fiio x5, które gra wielokrotnie lepiej od starego taniego CD Onkyo. Bas nisko schodzi, wysokie są oszczędne, nie są wyeksponowane, a miodna średnica wesoło się uśmiecha.

bardzo ciekawy mnie ten wzmacniacz i jaką odczułbym różnicę w stosunku do pm8005.

No wiadomo, ze nie mowie o starych zaniedbanych pasciach. Zawieszenia w wysokich modelach sa gumowe lub dawniej jeszcze materialowe. Nie do zniszczenia. Pozatym wymiana zawieszenia w i przeglad zwrotnic w profesjonalnym zakladzie to grosze.

No nie wiem. Ja tam wole za pieniadze za niska pulke lub co najwyzej srednia kupic najwyzsza kiedys.

Ostatnio sluchalem glosnikow z 40cm bassem o skutecznosci 100dB. Akurat to nie kefy. Myslicie ze ls mialy polot? Generalnie glosniki za te same pieniadze. Tylko lata 70te.

 

Kef ls 50 rzeczywiscie gra zjawiskowo ale w zakresie do 5 tys zl:) i z odpowiednio mocnym wzmacniaczem. Mysle ze powyzej 100W.

Porównywanie kolumn z 40cm wooferem do tak małych monitorów jest bez sensu.

Pisałem właśnie o zawieszeniu gumowym. Pod wpływem światła słonecznego twardnieje a wystawiając nowe ,inne zawieszenie znowu zmieniamy parametry głośnika .

Zawieszenie gumowe wymienia sie bez problemu. I nie mowie o chinskich zamiennikach.

Oczywiscie, ze nie ma co porownywac. Ale chociaz czemu nie. Roznica jest tylko w wielkosci glosnika.

Mowie nie po to zeby zniechecac, bo uwazam,ze ls to dobry glosnik. Mowie o alternatywie i to napewno nie gorszej.

bardzo ciekawy mnie ten wzmacniacz i jaką odczułbym różnicę w stosunku do pm8005.

Powiem tak, nie znam kompletnie się na elektronice, dla mnie czarna magia. Jednak waga i budowa przemawia za Precision 2, który z założenia jest transparentnym wzmacniaczem o budowie dual mono, stąd przewyższa maranza. Chodzi o zasilanie, w Precison 2 jest inne, stąd waga 23 kg. No i gwarancja wynosi 10 lat, o czymś to świadczy. Nie porównywałem go bezpośrednio z innymi produktami, nie mam skali odniesienia. Dotychczas moje wrażenia odsłuchowe ograniczały się do słuchawek dynamicznych, chciałem op prostu, by sprzęt nie grał gorzej od nich i mam to, czego chciałem

Pozdrawiam serdecznie

jarrro

Inne niż oryginalne zawieszenie będzie wpływać na parametry głośnika a przy tym kolumny. Zawieszenie jest projektowane pod konkretny głośnik z konkretnym wychyleniem, kształtem i oporem który stawia membranie. Takie zawieszenia robi się pod konkretne wytyczne firmy. Piszemy o wysokiej klasy kolumnach a nie przykładowo Mildtonach gdzie pan Henio w garażu coś poskłada z przypadkowo zakupionych na giełdzie części.

Dla mnie ls 50 były lesze pod każdym względem nawet jeżeli chodzi o bas mimo iż jest go mniej. Wydaje mi się że nie bez powodu w sieci można znaleźć więcej pochlebnych opinii o ls50 niż o r300....

Porównywałem osobiście 2 modele i długo się nie zastanawiając wybrałem ls50.

 

Kolego dosyć uprościłeś sprawę, to która z tych kolumn jest lepsza, dożo zależy od tego czego chcesz słuchać na tych kolumnach i w jak dużym pomieszczeniu. Jeśli spokojny repertuar, wysmakowane wokalizy, muzyka kameralna, spokojny jazz, w małym pomieszczeniu około 15m2 to lepiej mogą zaprezentować się Ls50. Natomiast w repertuarze bardziej dynamicznym jazzowym czy rockowym o cięższym graniu nie wspominam, na metrażu 20-25m LS znika na tle R300.Tym samym R300 dla mnie się bardziej uniwersalną konstrukcją i ja wybrałem swego czasu właśnie je.

Dlatego pisalem o profesjonalnym zakladzie. Zawieszenia kazda firma produkuje jeszcze dlugo jako czesci serwisowe.

I niestety zeby zagrac tak jak seria reference 104/2, 103/3, model one,two, itd w kwocie 4000-5000 za odrestaurowany glosnik(lacznie z fornirowaniem jak kto chce) obecnie trzeba wydac...duzo wiecej.

Kolego dosyć uprościłeś sprawę, to która z tych kolumn jest lepsza, dożo zależy od tego czego chcesz słuchać na tych kolumnach i w jak dużym pomieszczeniu. Jeśli spokojny repertuar, wysmakowane wokalizy, muzyka kameralna, spokojny jazz, w małym pomieszczeniu około 15m2 to lepiej mogą zaprezentować się Ls50. Natomiast w repertuarze bardziej dynamicznym jazzowym czy rockowym o cięższym graniu nie wspominam, na metrażu 20-25m LS znika na tle R300.Tym samym R300 dla mnie się bardziej uniwersalną konstrukcją i ja wybrałem swego czasu właśnie je.

U mnie grają w 25 m2 ( rozstaw 2,8 m a od miejsca odsłuchu 3,0m). Faktycznie słucham spokojnej muzyki ale i czasem czegoś mocniejszego. Wtedy odpalam rel-a t5 i wszystko jest jak należy.

Obie konstrukcje słuchałem na moim 5i i na pewno w moim odczuciu wygrały ls. Oczywiście R były poważnym konkurentem ale przestrzeń i precyzja LS-a wygrały.

U mnie grają w 25 m2 ( rozstaw 2,8 m a od miejsca odsłuchu 3,0m). Faktycznie słucham spokojnej muzyki ale i czasem czegoś mocniejszego. Wtedy odpalam rel-a t5 i wszystko jest jak należy.

Obie konstrukcje słuchałem na moim 5i i na pewno w moim odczuciu wygrały ls. Oczywiście R były poważnym konkurentem ale przestrzeń i precyzja LS-a wygrały.

 

Na szczęście jest z czego wybrać, i żaden z tych wyborów moim zdaniem nie jest zły. Kwestia osobistych preferencji pewnie odgrywa też nie małe znaczenie. Ważne że Ci dobrze służą i jesteś zadowolony.

Dlatego pisalem o profesjonalnym zakladzie

Profesjonalny ? U nas ?

Profesjonalny wiąże się z zapleczem technicznym i sprzętem pomiarowym a to kosztuje . Nie utrzyma się taki serwis jak mu raz na miesiąc ktoś coś wyśle .

Zawieszenia kazda firma produkuje jeszcze dlugo jako czesci serwisowe.

Mylisz się .

Serwis zamawia całe głośniki . Zeby głośnik naprawić to każdy serwis by musiał mieć sprzęt do ich naprawy i pomiaru a personel przeszkolenie . I tak w każdym kraju co daje duże inwestycje , inwestycje nieopłacalne na tle ilości potrzebnych do wymiany głośników . Przecież ludzie nie będą niszczyć głośników w drogich kolumnach a tyczy się to sporadycznych przypadków uszkodzeń . Kolejna sprawa to firma jak już zamawia to nie może być czegoś takiego jak " zapasowe " zawieszenia bo kto by kupił kolumny w których producent zamówił na zapas zawieszenia . Po co zamówił ? Psują się ? To ja dziękuję ...

 

To nie czasy PRLu gdzie u nas nic nie było i każdy kombinował . Siedzę w tym 28 lat i poza zawieszeniami do polskich głośników nie widziałem innych zestawów naprawczych . No , oprócz cewek do tweeterów Scan Speaka ale tam to polega na odkręceniu śrubek i przełożeniu " cewek " .

Na szczęście jest z czego wybrać, i żaden z tych wyborów moim zdaniem nie jest zły. Kwestia osobistych preferencji pewnie odgrywa też nie małe znaczenie. Ważne że Ci dobrze służą i jesteś zadowolony.

Dokładnie Kolego. Niech nam gra muzyka:)

Mylisz sie. W polsce jest kilka zakladow zajmujacych sie rewitalizacja glosnikow. I oczywiscie uzywaja odpowiedniego sprzetu i robia to ludzie znajacy sie na tym.

Mysle, ze dosc kompleksow,ze polacy to partacze. Mamy dobrych elektronikow.

Pewnie spalony glosnik wymienia sie caly ale gumowe zawieszenie przez to ze sparcieje nie dyskwalifikuje przetwornika. Sa zestawy naprawcze lepszej i gorszej jakosci ogolnie dostepne.

Powiem tak. Bo widze, ze kolega przedemna ma 5i domyslam sie ,ze jest to naim. Sluchalem na nim lsow i moich kef.103/3

No coz. Nie mialem zadnych watpliwosci...

Naturalnosc dzwieku, przestrzen muzykalnosc. Wszystko przemawialo za reference 103/3. Sa duzo wieksze a mimo to slaby wzmacniacz sobie poradzil. Podejrzewam, ze chodzi o czulosc 92dB a ls tylko 85dB. Lub moze chodzi o stopien rozbudowy zwrotnic.

A wierz mi, ze chcialem kupic ls bo tak doradzil mi wlasciciel naima 5.

Mylisz sie. W polsce jest kilka zakladow zajmujacych sie rewitalizacja glosnikow. I oczywiscie uzywaja odpowiedniego sprzetu i robia to ludzie znajacy sie na tym.

Mysle, ze dosc kompleksow,ze polacy to partacze. Mamy dobrych elektronikow.

Pewnie spalony glosnik wymienia sie caly ale gumowe zawieszenie przez to ze sparcieje nie dyskwalifikuje przetwornika. Sa zestawy naprawcze lepszej i gorszej jakosci ogolnie dostepne.

Nie mylę się i zastanawiam się jaki masz cel w promowaniu napraw takich głośników .

Pewnie że są " zestawy " lepszej i gorszej jakości ale to nie elektroda i piszemy w klubie Kefa i o serii Reference a takich zawieszeń jakiś zakładzik nie dostanie . Nie dostanie bo takie oryginalne zawieszenia nie były sprzedawane oddzielnie . Nawet jakby się skontaktowali z producentem który dla Kefa 20 lat temu takie coś zrobił to po pierwsze producent nie zdradzi tajemnicy handlowej ( parametry takiego zawieszenia ) a nawet jakby chciał to nie zrobi jednego zawieszenia a ewentualnie tysiące żeby opłaciło mu się " przestawić " do tego maszyny .

Sa tysiące różnych zawieszeń i taki zakłąd nie stać na takie zaplecze więc daje się co jest ...

W Polsce jest MASA kombinatorów i jak czytam na znanym portalu że " naprawiacz " naprawi głośnik lepiej niż fabryka to śmiać mi się chce .

W sparciałym czy stwardniałym zawieszeniu przestawiają się parametry Thiele-Small'a i zmienia się Qms a przez to Qts

 

Lekturka

http://www.hifi.pl/slownik/thiele-smalla.php

 

Przypominam że piszemy o Kef reference a nie Altus czy Mildton itd gdzie ważne żeby łupało .

Szkoda mi tylko tych co później tak " naprawione " kolumny kupią .

Edytowane przez muda44

Zupelnie niepotrzebnie Ci zal. Zestawik ładnie gra. Glosniki neutralne z zywiolowo grajacym naimem. Nawet zbyt zywiolowo jak na sypialnie:). Ladnie wywazone wszystkie pasma. Mam tylko problem bo z racji ustawnosci sypialni jeden z glosnikow ma troszke inne otoczenie niz drugi(stoi pod skosem) i przez to jest troszke glosniejszy bas.

Nie mam zadnego interesu. Ostatnio szukalem troche sprzetu bo kompletuje 3 zestawy do domu i stwierdzilem tylko ze zeby kupic dobry sprzet stereo trzeba wydac sporo pieniedzy, a i tak bardziej wyglada niz gra.

Szukam wiec bardziej w sprzecie z lat 80,poczatku 90 gdzie raczej gral, a pozniej wygladal.

A moze wtedy byla inna moda...

Witam odnośnie zawieszenia to moje 201 reference mają już też troche latek ale nic złego się nie dzieje i myślę że długo tak pozostanie.

Same w sobie butylowe zawieszenia są bardzo trwałe ale jak wyżej pisałem - uwaga na bezpośrednie padanie silnego światła słonecznego na głośniki .

Tu w serii R jest fajnie bo zawieszenie w dużej części jest schowane pod pierścieniami

Moje z 86r mialy prawdopodobnie wymieniane basowe ale tez reki sobie nie dam uciac i przejzano zwrotnice.

Zmienilem tylko fornir zeby mi do podlogi w sypialni pasowaly:). To chyba nie ingerencja w rezonans skrzyni basowej?:)

 

No wlasnie. Moje stoja caly czas w maskach. U poprzedniego wlasciciela chyba tez. Nie ma zadnych przebarwien. Material na maskach tez oryginalny. Wogole nie wyplowialy.

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich posiadaczy kolumn KEF. W swoim czasie miałem KEF XQ1,później XQ5, i ostatnie Q5. W międzyczasie przewinęły się u mnie też Focal 714s, AP Tempo VI, Kisiel Akustyk ILR12, ATC SCM 40. Od dwóch dni jestem posiadaczem modelu LS 50. Powiem tak,,,jestem nimi zachwycony, aż tak mocno, że nie wiem czy by jeszcze jednych nie kupić żeby czekały w kartonie bo boje się że nie bede mógł kiedys powrócić do tego dzwięku. Moim zdaniem w małym pokoju ok. 15m2 brzmienie jest lepsze niż Tempo VI, super głębia i stereofonia, piękna średnica z dużą ilością szczegółów, no i wysokie tony, klasa sama dla siebie. W bezpośrednim porównaniu przy zakupie z Monitor Audio RX2 nie dały im żadnych szans, grały o klasę lepiej, mimo, że w niektórych testach zaliczają je do podobnej klasy brzmienia. Mega zaskoczenie, ostatnie KEF co miałem - model Q5 kosztowały nowe ok 4000zł a wypadają bladziutko przy LS 50. Firmo KEF..... - dziękuje!!!:-)

Edytowane przez pharel1

Przy zakupie grały na wzmacniaczu Denon PMA 2010AE i odtwarzacz Denon DCD 2010AE. U mnie grają na wzmacniaczu NAD c356BEE i odtwarzaczem lampowym Lector CDP 707 + kable za 1zł/m (póki co) chyba skusze się na Albedo Air I

Przy zakupie grały na wzmacniaczu Denon PMA 2010AE i odtwarzacz Denon DCD 2010AE. U mnie grają na wzmacniaczu NAD c356BEE i odtwarzaczem lampowym Lector CDP 707 + kable za 1zł/m (póki co) chyba skusze się na Albedo Air I

C356BEE po modyfikacji gra na poziomie PMA2020AE ( czy to się komuś podoba czy nie bo zaraz się ktoś dopierniczy ) .

Niegłupim pomysłem jest też DAC z regulacją głośności i wpięcie w końcówki C356BEE ( tak zagra lepiej niż jako obecna integra )

Air 1 odpuść . Miałem i gram na Qed Ruby który jest lepszy i o wiele tańszy . Resztę kasy przeznacz na akustykę czy interkonekty .

Ja to średnio wierze w modyfikacje...żeby było lepiej to trzeba by dużo rzeczy wymienić, a wydaje mi sie ze to kosztuje i lepiej kupić coś lepszego uzywanego, np Krell s300i? albo Hegel 200

Pewnie znacie ale poniżej link.

 

Dzięki, jak dla mnie o dziwo BESTVOX najbardziej naturalny, neutralny i niemęczący.

LS50 bardzo efektowny, ale czy nie nazbyt podkolorowany?

Koniecznie muszę usłyszeć na żywo BESTVOX vs LS50.

"...dźwięk oceniać dostępnym osobniczo aparatem do tego stworzonym a nie logiczna połówką mózgu." Ś.P. Mamel

Ja to średnio wierze w modyfikacje...żeby było lepiej to trzeba by dużo rzeczy wymienić

Nie musisz wierzyć . Porzycz od kogoś DACa z regulacją głośności . Wepnij go normalnie pod gniazdo CD i jak się osłuchasz pod same końcówki .

Wnioski wyciągniesz sam .

a wydaje mi sie ze to kosztuje i lepiej kupić coś lepszego uzywanego

No , dwie płyty SHM ;)

np Krell s300i?

Tak , będziesz miał Krella i chłopaki będą zazdrościć a Ty po ciuchu będziesz się ...

Poczytaj w klubie Krella co o nim napisałem jak go miałem .

 

 

LS50 bardzo efektowny, ale czy nie nazbyt podkolorowany?

Są neutralne więc nie poprawią słabości innych elementów .

Same napędzenie to nie wszytko . Kwestia co chcesz uzyskać i zdając sobie sprawę że to jednak mikrusy i mają swoje ograniczenia .

 

Denon PMA2020AE . Dynamika , wykop na wyższym basie .

NAD C356BEE + mod . Równowaga , mikro detale , harmoniczne i powietrze dookoła dźwięków.

Calyx CTI . Gładkość , płynność .

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.