Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  237 członków

Vincent Klub
IGNORED

Klub miłośników marki VINCENT


mikel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jedyne, co jeszcze zrobię, to poczekam na premierę Audio Academy Rhea. I albo kupię zestaw z Hyperionami IV, albo z Rhea. Polecam odłuch - na pewno warto się przyjrzeć takiemu trio.

 

Jeśli masz w budżecie luzy, to Rhea. Fenomenalne kolumny, lepsze od Hyperionów w każdym aspekcie brzmienia. Jedno tylko sprostowanie. Rhea nie jest następcą Hypków. To kolumna droższa i "zajmująca" od nich "wyższą" pozycję.

 

 

do vicka 237 lamp raczej nie dobierzesz innych gra na ruskich

 

Nieprawda. Gra na chińskich. "W okienku" 12AX7-B Shuguanga, a dwie pozostałe to wojskowy chiński odpowiednik 6N1P lampa 6N1P-EV. Rosjanie również produkowali lamy 6N1P, ale ich wojskowy odpowiednik miał oznaczenie 6N1P-EW (oczywiście cyrylicą będzie inaczej).

Natomiast jeśli ktoś ma zamiar kupić ten wzmak, to warto się pospieszyć. Do niedawna sprzedawane egzemplarze (są chyba jeszcze gdzieniegdzie dostępne), były wyposażone w bardzo zacne NOSy General Electric 12BQ7. W tych egzemplarzach pozostaje ewentualnie do wymiany jedynie ta 12AX7-B "z okienka" i najlepiej kupić ją u mnie :-)

 

 

co do kolumn polecam s16hz i ariesy i minasy zgrywają się idealnie lepiej od kolumn aa

 

Jak ktoś chce kolumny z wycofaną, chudą średnicą, bez życia, werwy i energii, to zarówno Ariesy jak i Minasy są idealną propozycją :-)

Edytowane przez PH7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lampy 6n1p nie maja europejskich zamienników wyraźnie w teście audiosystem.com.pl pisze że ruska chiński zamiennik to 6n1 a ruski wojskowy to 6n1-ew

a ta z okienka tylko zasila pozostałe i kluczowego wpływu na dźwięk nie ma warto tą chińską podmienić na porządna lampę ale nie nos szkoda kasy ważne żeby miała obie połówki o identycznych parametrach ......... proponowane lampki ge mają niższy stopień wzmocnienia na zasilającą nie bardzo ale na wzmacniające już tak ale do vicka 227 tylko dźwięk nie przypadnie do gustu zbyt jasno i słabo nasycona średnica jak komuś zależy to na lampyelektronowe chodzą po 120 zeta pojawiają się okresowo u nich..... co do minasów i ariesów to kolega PH 7 raczej ich nie słyszał ale zamykamy ten temat bo to klub vicka a ten dobrze gra z większością kolumn dostępnych na rynku ........... moi znajomi maja dwa duże salony więc często sobie słuchamy godzinami czasami sobie coś bierzemy do domu na dłużej ....... hypki i phoebe też słuchaliśmy nie raz z różnymi klockami w tej konfrontacji lepiej wypadają monitor audio i elac............co do lamp 12ax7 też przebyłem długą drogę i niepotrzebną bo tak jak wszyscy doszedłem do tego że amperex bugle boy, raytheon i telefunken z lat 55-70 reszta do vicków odpada jest to wyrzucona kasa

 

Zanim cokolwiek kupicie .......... wypożyczcie do domu zwłaszcza kolumny nawet po dwie pary na raz w celu konfrontacji ....

muszą koniecznie wpisać się w domową akustykę inaczej będzie klapa

później zabawa z lampami i kablami ......... co do lamp podałem wam drogę na skróty dużo w kieszeni zostanie

Pozdrawiam

a vicek 237 bardzo dobrze gra na 6n1p i tu nie kombinujcie nic bo po co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampę 6N1P można zastąpić bez żadnych zmian układowych lampą 6CG7 lub 6FQ7. Można też zastosować wspomnianą 12BH7, ale trzeba inaczej do podstawek lamp doprowadzić żarzenie (przelutować kabelki-drobna przeróbka). Wersja 237 z lampami 12BH7 w standardzie, oczywiście tak ma.

Co do "misia z okienka" to ma kolosalny wpływ na brzmienie, większy niż pozostałe obie lampki razem wzięte. S16hz słyszałem i podtrzymuję, ale może faktycznie nie wywołujmy trzęsienia ziemi. W końcu każdy może przekonać się sam.

Co do pochodzenia 6N1P w Vicku 237, że ruska nie chińska to faktycznie możesz mieć rację (chińskie nie mają w oznaczeniu litery P - pomerdało mi się). Choć importer twierdzi, że chinole.

 

PS. Oczywiście zgadzam się również co do tego, że ruska 6N1P to dobra lampa i jeśli faktycznie taka jest w 237, to też bym nie kombinował z wymianą na siłę. Choć oczywiście 12BH7 GE lepsza, ale ponoć skończył się zapas.

Edytowane przez PH7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej dokładnie trzeba przelutować i poprawnie ustawić dla niej punkty pracy o to mi chodziło .... a to już nie takie proste dla przeciętnego użytkownika ... czytaj nie elektronika......... 237 jeżeli są chinole to nie maja tej literki p łatwo to sprawdzić ....... co do kolumn tez miałem mieszane uczucia dopóki nie usłyszałem ich przez dłuższy czas w różnych pomieszczeniach proponuję na audioshow

średnica w minasach to poziom kolumn do 15 tyś akurat to ich najmocniejsza strona ............ nie podważam twojej opinii w tym momencie bo nie wiem w jakich okolicznościach je słyszałeś i z czym grały ........... co do hypków świetnie sobie radzą w swoim przedziale cenowym bez dwóch zdań ...... moimi faworytami i tak sa elac 247 i ma gx200 tyle że właśnie w średnicy lepiej sobie poradziły minasy ..... ale to forum vicka .............. vicek też może grać na lampkach 6n2p też godna uwagi słyszałem 226 u znajomego też wymaga przelutowania.....

 

a miś z okienka musi mieć bardzo stabilne parametry obu połówek inaczej klapa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sie wtrace. Mialem MA GX300 i sprzedalem.... Hypki z vickiem 227 zagraly o niebo lepiej. O roznicy w cenie nawet nie wspomne i wiem ze do MA nie wroce.

Mysle ze podyktowane jest tym, ze slucham spokojnej muzyki, duzo gitar, chillout, troche powaznej itp.

Jesli ktos slucha rocka i mocnej szybkiej muzyki moze gustowac w MA, ale przy plumkaniu hypki i lampowy vicek jest niedoscigniony. (Nie slyszalem Rhea ;))

Np. Skrzype na MA GX300 to totalna porazka, a na Hypkach jest super naturalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak tylko nie idzie przez nią sygnał ze źródła

stąd najmniejszy wpływ na dźwięk

układ jest trochę inny niż w lampowych wzmacniaczach te z tyłu nie odwracają fazy tylko wzmacniają sygnał

Pozdrawiam

 

sorry musze się poprawić ostatnio zajmowałem się cd shengya s10mk w nim było odwrotnie miałem go do posłuchania na kilka tygodni ........... środkowa lampa jest lampą sygnałową a zewnętrzne wyjściowe we wzmaku zawsze wymieniam dobrane trio

 

stąd nie słyszałem różnicy po za jednym kompletem gdzie trafiła się rozjechana lampa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak tylko nie idzie przez nią sygnał ze źródła

stąd najmniejszy wpływ na dźwięk

 

Zupełnie nie mogę się z tym zgodzić. Idąc tym tokiem rozumowania można by rzec, że rodzaj zastosowanych kondensatorów we wzmacniaczu nie ma wpływu na brzmienie, bo nie płynie przez nie sygnał. A ma i to ogromny. Ja nie mam doświadczenia z 237, prywatnie mając 226mkII i typową lampę. Natomiast będąc w stałym kontakcie z Darkiem Affekiem ze Studio Pro (sklep firmowy Audiosystemu), który jest tam jednocześnie sprzedawcą i guru od spraw technicznych wiem, że lampa ta ma ogromny wpływ na brzmienie i jest to sprawdzone doświadczalnie.

Przy okazji jak już mowa o kondensatorach, polecam wszystkim "vincentowcom" wymianę seryjnych Rubiconów w zasilaczu na Nichicony Gold Tune. Koszt nie bardzo duży, a zmiana spektakularna w każdym aspekcie brzmienia. Większa niż jakakolwiek wymiana lamp. Osoba, którą wymieniłem wyżej jest w tym temacie wielce kompetentna.

To tyle. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżej nieco sprostowałem nie jestem tez elektronikiem .......... przetestowałem u siebie wczoraj w vicku 226mkII różne konfiguracje lamp i faktycznie wymiana środkowej wpływała najmniej na dźwięk za każdym razem podmiana lamp skrajnych narzucała swój charakter brzmienia już kiedyś dawno temu to sprawdzałem na odsłuchach w salonie na tym samym vicku i było podobnie ........ tyle po sprawdzeniu na słuch co nie oznacza że zmian nie było ale największe po wymianie skrajnych ...........

 

co do kondensatorów to wreszcie ktoś napisał cos na ten temat chętnie dowiem się cos więcej ........... w cd mam olejowe mundorfy w lampowym torze analogowym jak dla mnie zagrało to bardzo dobrze wokale kontrola basu i szczegółowość na bardzo wysokim poziomie stąd zakładam że podobna zmiana będzie w pre vincenta ............. PH7 masz u siebie wymienione? napisz coś więcej ........... wiem kto robi takie modyfikacje mam z nim kontakt ale nie zdradził szczegółów a odległość dość spora .......natomiast cd modyfikował mi inny gość zresztą legenda już na tych forach i cały szacunek dla niego za wiedzę i fachowość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich Klubowiczów!

Zgłaszam się do Klubu z moim zestawem: Vincent SV-237 + Vincent CD-400 + Audio Academy Phoebe III. Interkonekt to Tara Labs Prime M3, a głośnikowe Chord Odyssey 2.

 

Jeśli chodzi o dyskusję na temat lamp w Vicku 237, to od siebie mogę dodać, że wzmacniacz który kupiłem w Q21 jest ze specjalnej serii, tj. na wejściu jest chińska lampa 12AX7B (Shuguang) natomiast dwie pozostałe to 6BQ7A (GE JAN, czyli wojskowe), zamiast 6N1P-EW.

 

Wzmacniacz zaprojektowano na lampie 12AX (ECC 83) na wejściu i dwóch lampach 6N1P, przy czym w praktyce mają to być 6N1P-EW albo 6N1P-WI. Tak wynika z wywiadu z konstruktorem, który można przeczytać tutaj:

 

http://www.i-fidelity.net/en/test-reports/high-end/vincent-sv-237/page-five.html

 

gdzie został umieszczony w ramach testu wzmacniacza.

 

Dodam jeszcze, że producent w pudełku ze wzmacniaczem umieścił nawet pudełka po lampach 6BQ7A, żeby nie było wątpliwości, że wstawiono amerykańskie NOS-y, a konstruktor w wywiadzie podał, że seria specjalna jest bez dodatkowych opłat, przy czym dodał, że lampy 6BQ7A i 6N1P można stosować zamiennie bez modyfikacji wzmacniacza. Tak na marginesie, to pytałem już po zakupie w Q21 i nie mieli do tej pory Vicka 237 na lampach 6N1P, więc nie wiedzą jak na nich brzmi. Swoją drogą ciekawi mnie jakie byłoby brzmienie na tych lampach.

 

Obecnie przymierzam się do wymiany "chinki" na wejściu na coś lepszego i po lekturze postów PH7 zastanawiam się nad NOS 5751 GE JAN. Myślę też o 12AX7 Tung-Sol Gold z bieżącej produkcji (tą drugą polecił mi Goliat z Q21). Ktoś zna różnice w brzmieniu?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymyśliłem prochu. Zastosowałem sprawdzoną i często stosowaną, a także mającą w Vickach największy wpływ na brzmienie modyfikację polegającą na zastąpieniu w zasilaczu seryjnych Rubiconów na Nichicony Gold Tune. Te cechy brzmieniowe które już w serii były dobre (przestrzenność, mikro i makro dynamika szczegółowość) uległy dalszej poprawie, a szczególnie dużo urządzenie zyskało w takich aspektach jak nasycenie barw, gładkość, i ogólnie pojęta kultura (więcej czarnego tła i takiej jakby "dostojności" w brzmieniu). Tak "działają" te Nichicony.

Najważniejsze, że pozostaje ogólny charakter soniczny urządzenia. Znam przypadek osoby, która wymieniła w Vicku kondy na znakomite skądinąd Mundorfy MLGO, szybkie i dynamiczne w charakterze (ulubiony kondensator chłopaków z klubu Exposure) i był to niewypał, bo wzmak zdecydowanie podążył w kierunku stricte tranzystorowym. I tu chyba dochodzimy do sedna sprawy. Nie ma rozwiązań uniwersalnych. Te kondensatory (czy oczywiście inne elementy), które świetnie nadają się do tuningu jednego urządzenia nie muszą się sprawdzić w innym i na odwrót. Po co robić z Bentleya Ferrari?

Tak czy inaczej, do Vicków Nichicony Gold Tune w zamian za Rubicony w zasilaczu mogę polecić z czystym sumieniem.

Edytowane przez PH7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dyskusję na temat lamp w Vicku 237, to od siebie mogę dodać, że wzmacniacz który kupiłem w Q21 jest ze specjalnej serii, tj. na wejściu jest chińska lampa 12AX7B (Shuguang) natomiast dwie pozostałe to 6BQ7A (GE JAN, czyli wojskowe), zamiast 6N1P-EW.

 

No to też namieszałem co nieco. Byłem pewien, że w specjalnej wersji 237 zastosowano GE 12BQ7. Wtedy żarzenie musiałoby być inaczej poprowadzone niż w wersji nazwijmy to standardowej z lampami 6N1P. Na swoje usprawiedliwienie powiem, że mój kontakt z tym wzmakiem to już ponad rok temu. A lamp i ich amplifikacji we łbie tyle, że się wszystkiego nie pamięta.

OK. 6BQ7 i nic nie trzeba zmieniać. Przy 6CG7 i 6FQ7 również. Tylko nieco niższy współczynnik wzmocnienia napięciowego. 6BQ7 bym nie ruszał. Jeśli chcesz wymienić ECC83/12AX7 to wojskowy zamiennik 5751 (pomijalnie wyższy prąd żarzenia, nieco niższe wzmocnienie) jest znakomitą alternatywą. Świetne lampy, a cena NOSów puki co zdecydowanie niższa od ECC83/12AX7. Polecam Ci szczególnie 5751 RCA Black Plates. W swoim 226mkII (gdzie standardowo są trzy ECC83/12AX7) "przeleciałem" wiele lamp (w końcu trochę nimi "pohandlowuję"), lecz RCA BP są nie do ruszenia, bo jest w nich wszystko co powinna mieć dobra lampa. Jest i rozdzielczość i dynamika i nasycenie. Do tego przystępna cena. Super. Od razu zaznaczam, że mam tylko prywatny zapas i interesu nie ubijemy.

Pozdrawiam Cię serdecznie tym bardziej, że masz system bliski mojemu sercu. Co prawda Phoebe zamieniłem niedawno na Tethysy, ale CD-400 mam. No i wzmaki oczywiście niby inne, ale jakże podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki PH7 za poradę i pozdrowienia.

 

O Twoich Tethysach wiem już z forum AA, na którym co prawda się nie udzielam, ale śledzę na bieżąco od ok. 2,5 roku.

Jestem fanem AA od października 2012 r., bo wtedy kupiłem Phoebe III bezpośrednio w AA. Wygrały porównanie z Xavian XC Duetto, Elac fs 187 oraz MA RX6 i bynajmniej nie chodziło tu o cenę, czego takiemu fanowi marki jak Ty nie muszę tłumaczyć :-)) Ale dość o AA, bo to klub Vicka ;-)

 

Również serdecznie Cię pozdrawiam. Wygląda na to, że odpowiada nam podobna estetyka brzmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5751 RCA Black Plates do oczka? CZy to nie przesada? Te lampy kosztuja przecież ok. 400 zł/szt. Wymiana lampy w tym miejscu daje minimalne różnice brzmieniowe.

 

Zobaczmy. Pierwszy z "moich" zagranicznych sklepów internetowych nostubestore.com. 59 dolarów w najlepszej specyfikacji. Z przesyłką (przy jednej sztuce) nie wyjdzie więcej jak 250 zł. Dalej nie chce mi się grzebać. Ale jak za drogo, to od siebie (przepraszam za bezczelność) mogę zaproponować też dobrą lampę General Electric 5751 w cenie 120 zł za zbalansowaną sztukę. Jeśli coś to na PW.

Edytowane przez PH7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczmy. Pierwszy z "moich" zagranicznych sklepów internetowych nostubestore.com. 59 dolarów w najlepszej specyfikacji. Z przesyłką (przy jednej sztuce) nie wyjdzie więcej jak 250 zł.

 

Jeśli tak jest to OK. Ja do tej pory znajdywałem tylko lampy w okolicach 100 Euro za szt. Ale ja szukałem tylko w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szperam po necie i patrze a tu nowy wzmak Vincent SV - 700, na stronie producenta nie ma jeszcze a testy już były :)

Wiecie coś więcej o tym modelu poza tym że niżej w hierarchi od V-800

 

http://www.audio.de/testbericht/vincent-sv-700-test-vollverstaerker-hybrid-2618041.html

 

pzdr.

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Od tygodnia jestem posiadaczem Vincenta 236 i naprawdę jestem bardzo zadowolony po za jednym :-( średnica super wysokie tony jeszcze lepiej ale bas zaczyna mnie męczyć przy słuchaniu. Problem polega na tym ze brakuje mu dynamiki jest jak by spowolniony za długi:-( .Wzmacniacz kupiłem używamy poprzedni właściciel nie wymieniał lampek wiec wszystko orginalne.Czy jest możności zmiany tego może po przez zmianę lampy? Tylko która kupić? Jeśli nie będę zmuszony pożegnać się z moim Vincentem bo jego potężny bas pozbawiony dynamiki i szybkości nie idzie w parze z górą; -( Ogólnie musze przyznać chyba najlepszy wzmacniacz jaki do tej pory u mnie stał.

Pomyślałem jeszcze jedno wymienię moje Focale 936 na coś mniejszego i dorzucę szybki basik obok wyjścia pre aut sa tak więc problemu nie będzie ale czy to jest wyjście?

Dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondensatory zmienię na nichicon fine gold 10000uf 63v

Jestem elektrykiem wiec problemu nie powinno być .Potrzebuje jeszcze dobre Trio na przód. Bo po przeczytaniu tego forum okazało się ze sodowa lampa ma też wpływ na brzmienie.Macie jakieś propozycję co z czym ze by za drogo tez nie było.Nie wiem czemu ale ten wzmacniacz przypadł mi bardzo do gustu. W najgorszym wypadku zmienię kolumny :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako elektryk powinieneś wiedzieć, że lampa sodowa to lampa wyładowcza, powszechnie używana do oświetlania ulic (latarnie), czy w szklarniach przy uprawie roślin. Myślę, że z aplikacją będą pewne problemy :-) Również Nichicony z serii FG zupełnie nie nadają się do zastosowania jako główne kondy w zasilaczu.

Ogólnie to nie wydaje mi się, by kondensatory były lekarstwem na problemy z basem. Nichicony ogólnie (oczywiście przy zachowaniu pełnej kontroli) jeszcze "rozciągają" bas i jeśli był problem, to raczej pozostanie. Inne kondy jak np. wspomniane Mundorfy MLGO (które jak ktoś określił - kopią w basie) "usztywnią" z kolei całe brzmienie, a chyba nie o to chodzi. Z lampami zazwyczaj jest podobnie. Zawsze jakiś kompromis.

Nie znam akurat modelu 236. Od osoby dobrze zaznajomionej wiem, że to wzmak który (w przeciwieństwie do "równiutkiego" następcy 237) ma w sobie "laudnesik". I raczej pozostaje chyba korekta w reszcie toru. Co oczywiście nie wyklucza wymiany kondensatorów czy lamp, w celu uszlachetnienia (skrót myślowy) brzmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś sprzedaje Swojego 226 lub 226 mkII ? Jestem zainteresowany kupnem. Swoją drogą mam możliwość kupna 226 tylko z tego co się zorientowałem brak w nim pilota. Trudo moze jakoś to przeżyje ale jest sens dopłacać do lamp Psvane ? Grać będzie z Dali ikon 6

Edytowane przez maciek06
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz możliwość kupna 226, to nie zastanawiaj się zbyt długo.

Odnośnie lamp Psvane. Starsi forumowicze z pewnością pamiętają taką zagadkę. Co to jest? Owinęło się w papierek i udaje, że cukierek. Rozwijając temat (w punktach by było szybciej) mój kontakt z czterema sztukami 12AT7 we wzmaku lampowym, który był przed 226mkII.

1.Cholernie droga, a dźwiękowo przeciętna.

2.Nóżki gną się jak cholera - trzeba je wkładać i wyjmować z zegarmistrzowską precyzją.

3.Złocenia nóżek schodzą już w momencie wrzucenia na miernik i w tym momencie lampa przestaje być "Gold"

4.Mimo metryczki (wg której pary powinny być idealne) rozrzut między połówkami triód przekraczał 20%, a rozrzut par jeszcze wiecej.

5.Po tygodniu jedna "wyzionęła ducha". Sklep lampyelektronowe.pl (polecam) oddał kasę za wszystkie cztery bez szemrania.

6.Najlepsze na koniec. Przed odesłaniem, ponownie sprawdziłem parametry i rozrzut pomiędzy połówkami (tych trzech jeszcze działających) przekroczył 50%, czyli parametry "rozjechały się" kompletnie.

Wnioski proszę wyciągnąć samemu.

Edytowane przez PH7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.