Skocz do zawartości
IGNORED

Pseudokino domowe


dd6

Rekomendowane odpowiedzi

maq73, 9 Maj 2009, 13:02

 

>Jedyna metoda pożenienia kd i stereo to dobry wzmak stereo podpięty wejściem main-in do pre-out

>ampli kd i napędzający w kinie fronty a z kolei do wzmaka stereo podpięty jest Odtwarzacz CD.

 

Nie powiem pomysł bardzo ciekawy i skuteczny jednakże pod warunkiem posiadania dobrego wzmacniacza z main-in. Wartość takiego wzmacniacza to powiedzmy co najmniej 4000-5000 złotych. Do tego dobry amplituner aby spełniał swoje zadanie w KD, to również 4000-5000 złotych. Więc czy nie lepiej zainwestować w bardzo dobry amplituner AV w cenie 8.000- 10.000 złotych. Wyjdzie na to samo, mniejsza plątanina, mniejsze zużycie prądu ( w przypadku Integry i AV możemy przekroczyć 1kW. To już jest wydatek....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slud, mam L studio L820. To dobry początek. Przykład. Na początku były L880 na przodzie. Teraz ich nie ma i nie żałuję. Jest więcej miejsca.

Najważniejsze jest to ,że osiągnąłem dokładnie to, co chciałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc czy nie lepiej

>zainwestować w bardzo dobry amplituner AV w cenie 8.000- 10.000 złotych. Wyjdzie na to samo,

>mniejsza plątanina, mniejsze zużycie prądu ( w przypadku Integry i AV możemy przekroczyć 1kW. To już

>jest wydatek....

 

Według mnie nie. Ampli KD nigdy nie dorównają wzmacniaczom stereo bo ogranicza je ich konstrukcja i kompromisy konstrukcyjne zwłaszcza w torze analogowym. Jestem pewien że uznany wzmak w cenie 4-5k będzie zdecydowanie lepszy od ampli kd w cenie 2 razy większej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna metoda pożenienia kd i stereo to dobry wzmak stereo podpięty wejściem main-in do pre-out

>ampli kd i napędzający w kinie fronty a z kolei do wzmaka stereo podpięty jest Odtwarzacz CD.

 

To nie jest jedyna metoda,mozna optykami,hdmi,lub cyfrowym koaksjalem podłączac źródła do proceseora lub amplitunera z którego z kolei za pomąca wyjść analogowych podpinamy poszczególne końcówki mocy(2x front np do wejścia aux we wzmacniaczu)sam mam takie rozwiązanie,korzystam z AUX w coplandzie CSA 28,center i satelity obsługuje mi gainclone zbudowany na 3 końcowkach,wszystkim steruje niezalezny procesor AV,CD natomiast idzie bezposrednio z Coplanda bez udziału procesora.Co ciekawe porównanie stereo wygenerowanego przez procesor i napędzanego coplandem wypada dużo slabiej niż to samo stereo napedzane tym samym coplandem ale bez udziału procesora.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacekwacek, 9 Maj 2009, 22:47

 

>Slud, mam L studio L820. To dobry początek. Przykład. Na początku były L880 na przodzie. Teraz ich

>nie ma i nie żałuję. Jest więcej miejsca.

>Najważniejsze jest to ,że osiągnąłem dokładnie to, co chciałem.

 

Nadal rozmawiamy o dwóch różnych światach. Cieszę się że osiagnąłes to co chciałeś ale sa tacy co stawiają sobie poprzeczkę znacznie wyżej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto właśnie chodzi. Dzięki temu rozmowy nie są monotonne.

Wiecie czego mi tak naprawdę brakuje w kinie domowym. Widowni. Ona też jest bardzo ważnym składnikiem. Dwie trzy osoby to za mało.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maq73, 9 Maj 2009, 23:03

 

>Więc czy nie lepiej

>>zainwestować w bardzo dobry amplituner AV w cenie 8.000- 10.000 złotych. Wyjdzie na to samo,

>>mniejsza plątanina, mniejsze zużycie prądu ( w przypadku Integry i AV możemy przekroczyć 1kW. To

>już

>>jest wydatek....

>

>Według mnie nie. Ampli KD nigdy nie dorównają wzmacniaczom stereo bo ogranicza je ich konstrukcja i

>kompromisy konstrukcyjne zwłaszcza w torze analogowym. Jestem pewien że uznany wzmak w cenie 4-5k

>będzie zdecydowanie lepszy od ampli kd w cenie 2 razy większej.

 

za 4-5k ?? wzmacniacz w takiej cenie = deklasacja drogiego "wypasionego" amplitunera w stereo...

w amplitunerach jakość brzmienia stoi na ostatnim miejscu, najważniejsze są bajery, skalery, dekodery, ilość złącz itd, jak ktoś nie wierzy to niech się przejdzie do jakiegoś salonu i porówna sobie jak brzmią wysokie Onkyo, Yamahy, Denony a potem do tych samych kolumn, podłączy najtańsze wzmacniacze jakie tylko mają na stanie... się lekko zdziwi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz się włączę do dyskusji , chodzę do kina i i oglądam filmy w domu i jedyne co mi się podoba w kinie to duży ekran, dzwięk i kulturka oglądania lepsze już w domu, dźwięk jest już lepszy na większości sprzętów za ok. 5 tysiaków, w kinie to nawet dtsu nie można usłyszeć zazwyczaj, tylko bezładny bałagan wokół. Więc będę sobie tylko ekran powiększał w miarę możliwości. Natomiast stereo też sobie zestawię bo mi się sprzęty podobają, mam gdzie je trzymać i takie rozwiązanie czyli osobne kino i osobne stereo bardzo jest mi na rękę i ucho, jak dla siebie nie widzę potrzeby aby kino kosztowało więcej niż 5taka i stereo drugie tyle. Natomiast rozumiem wszystkich, którzy kupuję i droższe i tańsze, bo przecież każdy robi to na miarę swoich możliwości i upodobań. Nie zamierzam z nikim się ścigać na sprzęty ani licytować i fajne są merytoryczne wypowiedzi jak pogodzić kino i stereo i jak ew. je razem zestawić i takie posty fajnie się czyta bo można coś dla siebie wyciągnąć tym bardziej jak hm jeszcze trzeba będzie wyposażyć górny salonik i sypialnie, opisujcie po prostu swoje rozwiązania i ew. co byście zmienili lub nie - nie ma sensu siadać na siebie wzajemnie

pozdrófka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>za 4-5k ?? wzmacniacz w takiej cenie = deklasacja drogiego "wypasionego" amplitunera w stereo...

>w amplitunerach jakość brzmienia stoi na ostatnim miejscu, najważniejsze są bajery, skalery,

>dekodery, ilość złącz itd, jak ktoś nie wierzy to niech się przejdzie do jakiegoś salonu i porówna

>sobie jak brzmią wysokie Onkyo, Yamahy, Denony a potem do tych samych kolumn, podłączy najtańsze

>wzmacniacze jakie tylko mają na stanie... się lekko zdziwi

 

Jako właściciel wzmacniacza stereo Denon 1500ae i amplitunera Onkyo 905 miałem okazję dokonać wszechstronnych porównań w stereo tych klocków. W tych samych warunkach, jeden po drugim, drugi po pierwszym itd. I fakt, zdziwiłem się, Onkyo gra w stereo na tym samym poziomie jakościowym. A np. Onkyo 676, który wciąż posiadam w drugim systemie gra już 2 klasy gorzej od Denona. Po prostu nie można generalizować, trzeba porównywać konkretne modele.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do "Janunio"

Masz bardzo ciekawy i bezkompromisowy system i w sumie dośc rzadkie rozwiązanie.Mało ludzi decyduje sie na aktywne monitory studyjne do zastosowań domowego audio,procesor onkio to zacna maszynka,natomiast bardzo mnie ciekawi jak to sie zgrywa z tymi monitorami studyjnymi,co skłoniło Cie do takiego rowiązania,czy masz jakieś porównanie w podobnym systemie na głośnikach przeznaczonych do audio domowego,jakie są różnice,czy duża naturalnosc i wiernośc dźwięku sprawdza się w odsluchach domowych i nie powoduje jazgotu czy męczenia?Napisz coś więcej o jakości dźwieku zwłaszcza w porównaniu z wyzszą półką głośników do audio domowego.Te głośniki mają bardzo dobre recenzje jako studyjne średniego pola,do tego rodzima produkcja,świetnie wyposażone-bardzo ciekawe rowiązanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maq73, 9 Maj 2009, 23:03

 

Ja również stawiam na wzmacniacz stereo. Jednakże są wielbiciele KD. Dlatego jeśli już ktoś chce zainwestować sporo gotówki w sprzęt niech kupi porządny amplituner lub wielokanałowy wzmacniacz mocy (np. Rotel ). Drogie amplitunery poza bajerami mają wydajne końcówki, zasilacze i dużo lepsze tory audio. Jesli ktoś więcej stawia na moc niż na bajery HD niech zakupi wielokanałowca.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

don111, 10 Maj 2009, 02:30

 

ja pisałem o AV za cenę ok. 8000-10000 zł. Więc w tym przypadku nie ma mowy o plastikowym i płytkim dźwięku stereo, beznadziejnych końcówkach i przedwzmacniaczach......

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slud,

cieszę się, że pierwszy raz postawione zostały pytania. I to właściwe.

 

Przypadek sprawił, że system powstawał. Kończąc karierę muzyka "praktykującego" marzyłem o pracy w domu. Kupilem więc kartę E-MU 1820m (stereo XLR out) i monitory TLC pro AMS-1. MIałem dosyć duże doświadczenia w pracy studyjnej i znałem warunki odsłuchowe w warszawskich studiach, ale także skandynawskich.

Monitory TLC AMS-1 (obecna nazwa APS AEON) wybrałem przez organoleptyczne porównanie z osiągami czołówki światowej w warszawskim wyspecjalizowanym sklepie. Był przy ul. Wołowskiej ale juz ich tam niema. W odniesieniu do Yamah, Rolandów, Adamów itp. ten polski produkt zagrał na poziomie produktów dwa razy droższych. NIe było się nad czym zastanawiać. Bałem się tylko o ich awaryjność. Ale niepotrzebnie.

 

Dla testów sprzętu zawsze odsłuchuję serię płyt CD Davida Weckla. Bo taką muzę preferuję.

Powody: Tylko żywi ludzie, granie z ręki, akustyczne instrumentarium o znanym mi doskonale brzmieniach w real time. Dodatkowo pałker David Weckl i jego realizatorzy ( czołówka światowa) preferują dynamikę narastania dźwięku - czytaj "kopa". Krótkie okresy ataku z zachowaniem naturalności fazy inicjowania dźwięku (atak).

 

Kiedy w 2007 ukazał się w USA pierwszy pre-out ONKYO PR-SC885 ( XLR + DTS MA + DTHD + Audyssay) spełniający moje wymagania dokupiłem trzy sztuki i tak powstał zestaw 5.1.

Tak, też bałem się co z tego będzie. Ale to dotyczyło fazy STEREO. Rezultat okazał się znakomity !

Unikam zawsze opisywania dźwięku, więc i tym razem będę oszczędny.

Powiem tak: jeżeli przez 20 lat stałem na scenie obok różnych (żywych) instrumentów to należy założyć, że wiem jak powinny brzmieć i nieakceptuję jakichkolwiek kompromisów.

 

Obecnie dźwięk przekazuję za źródeł ( SONY PS3, Toshiba XE-1, DVICO 6500) po HDMI 1.3 jako bitstream lub LPCM. Za najlepsze realizacje uznaję:

- HIT MAN by David Foster, Chris Botti x 2(BD)

- EAGLES FIREWELL ( HD DVD)

- SACD: MEZZOFORTE, SPYRO GYRA, DVD-A: Steely Dan itp.

- CD; David Weckl

 

Teraz odpowiem na Twoje pytania:

- Wpółpraca PR-SC885 po XLR wzorcowa, zero problemów ( okablowanie KLOTZ-a). Stosuję natomiast Ground Breaker na kablu sygnałowym kablówki ASTER bo wprowadzał brumy.

- porównanie z innymi systemami pasywnymi; rzadko spotykam system "transparentny". I są to raczej szczęśliwe przypadki. Jeżeli już koleś jest zawodowcem to nigdy nie jest zadowolony. Ot taka reguła. To jest największy plus mojego zastosowania jak również to, że nie ma w nim różnicy brzmienia między 2.0 a 5.1

- "czy duża naturalnosc i wiernośc dźwięku sprawdza się w odsluchach domowych i nie powoduje jazgotu czy męczenia?"

W żadnym wypadku. Zawodowe produkcje Audio są masterowane pod właśnie sprzęt H-End. Problemy mogą być tam gdzie master studujny ma na celu uzyskanie brzmienia na przenośnych plażowych jamnikach.

Ale tekiej muzy nie konsumuję.

Problem jest gdzie indziej: W moim systemie wychodzą na jaw niedoróbki realizatorów dźwięku.

Kapela LEVEL 42 strasznie mnie rozczarowała. Bo wcześniej myślałem, że są znakomicie realizowani.

- jakość dżwięku; dla mnie i moich gości wzorcowa dla pomieszczenia 30 m2 o b. dobrych warunkach odsłuchowych. Lubię słuchać głośno. A tu można się oszukać. Monitory zapalają diody kiedy do pracy szykują się obwody zabezpieczające ( osobny na dół i na górę). Nie dochodzi nigdy to przesterowania bo nie może. Co najwyżej wysłyszysz "pompowanie" limitera. Ale najpierw Ci powinna lać się krew z uszu.

Dla osób z brakiem czasu i brakiem problemów kasowych to idealne rozwiązanie. Złożyłem już dwie kopie i nie napotkałem w innych miejscach na problemy akustyczne.

Pozdrawiam.

Żal, że na AudioShow 2008 monitory aktywne APS AEON były pokazywane bodaj w Sobieskim zaś ONKYO PR-SC886 w Bristolu. A mogli się dogadać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

janunio - Moim zdaniem świetne rozwiązanie i sam nad takim się zastanawiałem ale niestety nie mam żadnego doświadczenia z kolumnami aktywnymi i dlatego zrezygnowałem z takiej drogi. Czemu nie pisałeś wcześniej ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki,prawde mówiąc nie jest to rozwiazanie wcale takie drogie,jeśli zsumowac osobny koszt wzmacniczy i przyzwoitych głośników to i tak moim zdaniem wychodzi całkiem nieźle,rozwiązanie bardzo ciekawe ,tak mnie to wciągneło że musze ich posluchać,może znajdę gdzieś w Krakowie.Powiedz jeszcze jak Ci sie to zgrywa z tymi mniejszymi wersjami i które wysokotonowce wybrałeś,jedwabne czy metalowe?Kurcze ,byłem na Aaudio Show i nie posłuchalem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedwabne, ale to sprawa indywidualna. Poczytaj temat w testach:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na tyłach mam mniejsze 2 x AEON IO. Są wystarczające.

Na przodach trzy TLC AMS-y + sub.

Wydaje mi się, że warto podjechać do producenta - Września.

test PR SC 886:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

testy różnych monitorów:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Sprawa zasilania i uruchamiania;

kupiłem listwę i podłączyłem wszystkie. Są zawsze włączone.

Odpalam listwę i w ten sposób wszystkie pracują. Warto kupić listwę wysokiej jakości.

Ostatnio łatwiej o takie w MM/S.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że znów zaciekawiła mnie opcja zestawu na aktywnych kolumienkach (zest. do sypialni) to może ktoś z was się orientuje czy w sieci sa dostępne projekty DIY takich kolumienek. Jak ktoś coś wie to proszę o linki :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam,

Już od dłuższego czasu borykam się z dylematem kino czy stereo a może jedno i drugie. Jak już widomo wybrać jedno i nie czuć niedosytu w powodu braku drugiego jest sennym koszmarem każdego wymagającego słuchacza. Zawsze miałem stereo i na nim słuchałem filmów ale przy przeprowadzce do nowego mieszkania pomyślałem sobie kino - czemu nie, może będzie fajniej, lepiej, przyjemniej i „tak jak trzeba”. Jako że zaprojektowałem już całą instalacje KD (peszle w ścianach, instalacje pod projektor itd.) rozpocząłem powoli transformację w kino. Aby uzyskać dobry efekt także w stereo trzeba sięgnąć wyższej półki i tak też zrobiłem, ale po kolei. W zeszłym roku kupiłem super zestaw głośników 5.1 Dynaudio Focus (wszystko z jednej serii). Pierwotnie chciałem użyć do napędzenie tego Marantza SR9600 ale już został wycofany z produkcji i wtedy przeczytałem o Arcamie AVR600 który miał być wprowadzony do sprzedaży już w listopadzie 2008. Myślę sobie – to jest to co pozwoli pogodzić kino i stereo w jednym. Z zapowiedzi ma być to pierwszy ampl z dobrym torem stereo, duża moc, rewelacyjna jakość. Finalnie AVR600 pojawił się w sprzedaży dopiero w marcu br a w maju wypożyczyłem go do odsłuchów w domu (ostatnia recenzja

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) – i co się okazuje:

- po włączeniu stereo i kino gra rewelacyjnie, kontrolowany bas, czystość, detaliczność, super

- przy porównaniu w trybie direct ze wzmacniaczem stereo Cambridge Audio A500 okazuje się że nie ma żadnej różnicy w dźwięku a w cenie jest 10x – wspaniale (ale nie do końca …)

- przy porównaniu w trybie direct z Denonem PMA1500 okazuje się że nie ma praktycznie żadnej różnicy w dźwięku a w cenie jest 4x – wspaniale (już lepiej, ale nie do końca …)

- przy porównaniu w trybie direct z Krellem kav 400 różnica jest duża na korzyść Krell-a a w cenie 2x. Co ciekawe różnica jest większa przy dobrze nagranych płytach a mniejsza przy zwyczajnie. Na ostatnim odsłuchu był JarlBjorn który też miał podobne odczucia - po prostu granie wielokanałowe to jest zasadnicze powołanie amplitunera i tu zagrał lepiej, natomiast przy 2CH stereo Krell po prostu "rozbujal" Focusy mocniejszą kontrolą basu i zwłaszcza rozwibrowaniem dźwięku, przy Sultans of Swing gitara Knopflera zaiskrzyła:) Przy wokalistyce (D. Krall) różnica była mniejsza ale Krell to wzmacniacz którego reprodukcja wokali nie jest najmocniejszą stroną, robi to po prostu poprawnie; trzyma dźwięk w pewnym dystansie do słuchacza, odwrotnie niż np. Naim który mocno przybliża scenę co z początku wydaje się może efektowne ale po pewnym czasie może nużyć, nie zawsze człowiek ma nastrój do odsłuchu w pełni zaangażowania i koncentracji, często jest tak że chcemy po prostu posiedzieć na kanapie i odprężyć się a muzyka niech sączy się z pewnego dystansu.

 

Konkludując AVR600 gra dobrze w stereo na średnim poziomie. Już przy droższych integrach pozostaje w tyle, ale nie po to go przecież stworzono. I tu mu się należy szacunek że osiągnął taki średni poziom. I tu pojawia się dylemat tym większy im więcej słucha się stereo. Sam słucham w proporcjach 80% muzyka 20% kino i nie mogę się zdecydować czy kupić tego Arcama AVR600 czy Krell-a za 1/2 ceny i sprzedać głośniki efektowe, centralny i suba. Sprawa jest dosyć ciężka i już bujam się z tym 2 tygodnie nie mogąc się zdecydować.

 

Generalnie muszę przyznać że kino da się słuchać w stereo a stereo w kinie tylko trzeba pójść na kompromis bo nie uzyska się pełnej satysfakcji. W kinie głównie gra centralny, a w stereo tylko fronty – porównywałem wrażania słuchowe stosując downmix stereo i po pół godzinie oglądania człowiek się przyzwyczaja i przestaje mu brakować głośników efektownych. Nie wspominam tu o innych zaletach i funkcjach tego ampla bo upraszczam wszystko do przekazu audio.

 

Myślę że jak bym zaczynał od początku to bym poszedł w stereo ale obecnie przy takim zaawansowaniu transformacji kinowej wybiorę chyba tego Arcama. Decyzja jest bardzo trudna i generalnie koledzy mówią mi żebym się pozbył wszystkiego i procesował stereo ale jakość szkoda mi sprzedawać tych 4 głośników. Co tu radzicie, bo już mam budyń w głownie.

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup tani, używany amplituner z wyjściem pre-out + dobry piec stereo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu nie rezygnował bym z niczego. Za 75% ceny AVR600 kupiłbym wzmacniacz stereo a za resztę Amplituner KD z wyjściami pre-out kolumn frontowych.

Do tych wejść podłączasz wybrany wzmak stereo i cieszysz się wspaniałym stereo i świetnym kinem, żadnych kompromisów, nic nie trzeba sprzedawać :) Sam tak mam i sobie chwalę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy wiecej KD!!! Koniec wykastrowanego, niespójnego i płaskiego dzwięku. Miałem kiedyś topowy amplituner KD onkyo, ze wszystkimi bajerami, THX-ami itp marketingowym bełkotem. Jak grał? No dostawał w stereo po tyłku od 30 letniej unitry fonica circa 2x40W we wszystkich aspektach brzmienia :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko rozumiem ale myślę nad tym, czy dużo stracę słuchając kina tylko w stereo. Rozważam zatem takie opcje:

1. muzyka i kino w stereo (wznaczniacz+radio+dvd+media tank)

2. kino i muzyka w multi (amp+dvd+media tank)

 

Nie chcę się bawić w 2 systemy czy konglomeraty w stylu amp i wzmak – jestem minimalistą i chcę z tego wyciągnąć jak najwięcej. Pozbycie się głośnika centralnego, suba i tylnych odgraciło by mi pokój ale czy to mam sens zarówno w sensie odbioru jak i ekonomicznym (wiadomo na odsprzedaży się traci i raczej już bym do tego modelu nie wrócił).

 

Arcam brzmi zadziwiająco poprawnie (i w sumie jest satysfakcjonujący) ale przecież kino głównie gra „przodem” i pomijając dekodery (można je mieć przecież w DVD/Blu-ray-u i podłączyć się z wzmakiem po analogu) można to tak uprościć i otrzymać wspaniały dzwięk stereo. Co do stereo to ładnie zagrał Krell 400 i to ew. bym kupił z uwolnionych z kina środków.

 

Tylko te fundamentalne pytanie czy dużo stracę upraszczając kino do stereo – co wy o tym sądzicie?

 

Nie jestem kinomaniakiem a filmy oglądam sporadycznie ale z drugiej strony fajnie jest wycisnąć tą cytrynę do końca …

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasaki, czegoś tutaj nie rozumiem. Piszesz:

>To wszystko rozumiem ale myślę nad tym, czy dużo stracę słuchając kina tylko w stereo.

Przecież ja ani nikt inny ci tego nie powie, z tego co wyczytałem to masz tego arcama w domu to podłącz go do odtwarzacza BD i puść sobie parę dobrze zrealizowanych filmików z nowymi gęstymi formatami i to samo w stereo, albo lepiej na odwrót najpierw w stereo a potem z dźwiękiem wielokanałowym i sam zdecydujesz, ja nie miałem wątpliwości.

 

Piszesz o minimalizmie a twój proponowany zestaw do stereo jest o jeden klocek bogatszy od tego na bazie ampli więc dokupując wzmak stereo będziesz miał ich tyle samo za tyle samo i do tego wymiatające stereo i kino.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasaki->Jeżeli nie jesteś kinomaniakiem i filmy oglądasz sporadycznie to proponował bym Ci jednak zestaw dwukanałowy, ale bądź świadomy że odsłuch ścieżki filmowej(DD lub DTS o gęstych formatach już nie wspominam) przy pomocy tylko dwóch kolumn znacznie zubaża doznania słuchającego, takie jest moje zdanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że z ciekawości podpiąłem tylko same tyły KD podczas filmu i koncertów, przecie z tego sam szum i od czasu do czasu coś zasyczy! Jaja normalnie. Zgoda w muzyce dts było tych dzwięków wiecej, ale znów do muzyki stereo rulez.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jak jest nagrana ścieżka dźwiękowa, faktycznie są filmy gdzie tyłów w ogóle nie słychać ale są też takie ścieżki kiedy naprawdę się odzywają, zresztą ich rolą nie jest ciągłe napierniczanie, mają się odezwać tylko w tedy kiedy realizator coś tam zaplanuje dla nich.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GT, 28 Maj 2009, 15:16

>>Zgoda w muzyce dts było tych dzwięków

>>wiecej, ale znów do muzyki stereo rulez.

 

Nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem. W dts i dd dźwieków jest dokładnie tyle samo, jedynie co może być inne, to ich jakość. Tak więc jeżeli słychac coś w DTS, tak samo będzie to słszalne w DD.

Bardzo często bywa tak, że głośniki tylne z racji na średnicę przetwornika średnio-niskotonowego - posiadają mniejszą efektywność w porównaniu do frontów. Korygujemy to oczywiście za pomocą zwiększenia głośności dla kanału surround - np w amplitunerze.

Sporo zależy również od jakości sprzętu, którym dysponujesz, ale to już inny temat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że dominuje tu totalna nieznajomość pojęć współczesnego dts i DD.

Otów w prehistorii w/w systemy służyły do sztucznego rozproszenia stereo na 6 kanałów.

Ale tym gniotem się nie zajmujmy.

Dzisiejsze Audio to odtwarzanie zapisanych 5 lub 7 kanałów dżwięku.

Systemy sztucznego budowania sceny są przeżytkiem. Zapomnijmy już o tej fazie rozwoju technologii i zakryjmy ją kurtyną milczenia.

Dla mnie pojęcie KD NIE ISTNIEJE !!!

 

Co to jest dziś wielokanałowy i bezstratny dts czy DD czy LPCM.

Odpada jak wiadomo algorytm kompresji. Więc co zostaje ?

Ano sposób formatowania brzmienia w fazie końcowego masteringu.

Jest taka płyta testowa gdzie możemy porówmać ten sam materiał AV w trzech wydaniach bezstratnych:

- LPCM 5.1; dżwięk całkowicie naturalnie odtwarzany

- Doldy TrueHD 5.1; to jest LPCM w brzemieniu proponowanym przez firmę Dolby LAB.

- DTS Master Audio; tenże LPCM w brzmieniu proponowanym przez firmę DTS.

Dysponując takim wielce żadkim materiałem zorganizowałem z grupą przyjaciół "słuchowców" sesję odsłuchową.

Wnioski są takie:

LPCM brzmi najbardziej naturalnie (tak miało być) co oznacza reprodukcję także nieprzyjemnych formantów.

DTS brzmi pięknie, bardzo estetycznie.

Dolby jest gdzieś po środku.

Tak pracują algorytmy inżynierów dts czy DD.

Audiofil - Ortodoks będzie bronił LPCM.

Esteta ma do wyboru dts MA albo DTHD.

Kiedyś dts dysponował większym strumieniem danych do 1,5 MB.I miał przewagę nad DD.

Obecnie ten problem już nie istnieje. Nie ma ograniczeń przy przekazie HDMI 1.3.

STEREO przy próbkowaniu 44kHz to staroć.

 

 

 

 

Budując system Audio

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.