Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Widziałem kolor oleju jak spuszczałem i moim zdaniem nadawał się już do wymiany po jednym sezonie. Ale każdego decyzja co robi ze swoim sprzętem.

 

Zalej nowy olej, przejedź 50km i opowiedz nam, jaki ma kolor.

 

Z tego można wysnuć prosty wniosek, że najlepiej dla silnika (a najlepiej dla świadomości właściciela) zmieniać olej co 50km.

Ostatnio usłyszałem od brata, że są nowe kombinezony z poduszkami na naboje z gazem (jak do syfonu) chroniące przy upadku. To już nie są te same kołnierze, które po jednorazowym upadku trzeba było zmieniać. Słyszał ktoś może?

Są na pewno. Od około dwóch lat na pewno taki używa jeden z żużlowców Australijskich, raczej amator. Niestety nikt więcej z tego nie korzysta więc nie wiem jak to działa. Tzn. widziałem ten kombinezon po wypadku też w zawodach żużlowych i na pewno zadziałał ale czy znacząco podnosi bezpieczeństwo to nie wiem. Raczej tylko względem otarć czy stłuczeń bo przy czymś konkretniejszym to tylko dobre ochraniacze mogą troszkę pomóc.

Zalej nowy olej, przejedź 50km i opowiedz nam, jaki ma kolor.

 

Z tego można wysnuć prosty wniosek, że najlepiej dla silnika (a najlepiej dla świadomości właściciela) zmieniać olej co 50km.

 

To nie do końca tak w fabrycznie nowym motocyklu warto pierwszy olej wymienić już po 100km !!! drugi po 500 a kolejny po 1000 godzin a później faktycznie jak zaleca producent oleju. Ilość cząstek stałych w początkowym momencie docierania silnika jest tak duża że po prostu w późniejszym okresie czasu wszelkie gładzie ślizgowe będą już dosyć mocno zniszczone.

Po takim zabiegu jest zupełnie inna kultura pracy silnika i później popracuje on o wiele dłużej.

 

Oczywiście razem z olejem należy wymieniać filtr oleju :(

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

A u mnie początek sezonu się przesuwa... Byłem na nartach i uszkodziłem mięsień przedramienia i jeszcze nawet z garażu nie wyjechałem w tym roku :( buuuuuuuuuuuuuuuuuu

Powrót po dłuższej przerwie...

Czas pozwala to tym świeżym dodatkom uszlachetniającym niejako wniknąć w metal. Tak w realu to jest bardzo cienka mikronowa warstwa ale tak to własnie działa później korzystnie przy tarciu. Przy okazji świetnie zmywa wszelkie nagary z racji że jest świeży, agresywny chemicznie i ma na to dużo czasu do wiosny!

 

 

bzdura.

bzdura.

Cieszę się że w ogóle czytasz ale smary i chemię przemysłową przerabiałem 30 lat. trybologia to bardzo fascynująca dziedzina! Wyobraź sobie że używając specyfik firmy x tylko! 30% droższy niż inne z tej samej pułki uzyskujesz 4x dłuzszą żywotność części trących w porównaniu z konkurencją. Albo coś innego, pewien specyfik ma idealne właściwości przeciw zużyciowe ale tylko! dokładnie 6 miesięcy i ani dnia dłużej-jaja jak arbuzy nie?

A teraz napisz że to niemożliwe to cię po prostu wyśmieję.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

 

 

. trybologia to bardzo fascynująca dziedzina! Wyobraź sobie że używając specyfik firmy x tylko! 30% droższy niż inne z tej samej pułki uzyskujesz 4x dłuzszą żywotność części trących w porównaniu z konkurencją.

 

hej zrób promocje - co to za olej 30% droższy i 4 razy lepszy???

Mój Lankasterze... Ryka... Ryki już nie ma...

hej zrób promocje - co to za olej 30% droższy i 4 razy lepszy???

Dobra, sprzedaż łączona 5 litrów oleju i kable ;)

 

Tak serio masę kasy utopiłem w środki smarne, chłodziwa, e.t.c i innym proponuję to samo. Wiem nie jestem kolega :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Cieszę się że w ogóle czytasz ale smary i chemię przemysłową przerabiałem 30 lat. trybologia to bardzo fascynująca dziedzina! Wyobraź sobie że używając specyfik firmy x tylko! 30% droższy niż inne z tej samej pułki uzyskujesz 4x dłuzszą żywotność części trących w porównaniu z konkurencją. Albo coś innego, pewien specyfik ma idealne właściwości przeciw zużyciowe ale tylko! dokładnie 6 miesięcy i ani dnia dłużej-jaja jak arbuzy nie?

A teraz napisz że to niemożliwe to cię po prostu wyśmieję.

 

Nie obchodzi mnie, co przerabiałeś. Nie neguję skuteczności smarów, czy różnic w ich działaniu. Ale jak piszesz, że komponenty wnikają w stal, to sorry, ale ja tego nie mogę czytać.

Ale jak piszesz, że komponenty wnikają w stal, to sorry, ale ja tego nie mogę czytać.

 

obiektywnie - wnikają i reagują - każdy chemik wzruszy ramionami na zarzut że nie :)

 

subiektywnie - nie wiadomo, czy to coś daje :) i ile ruchów tłoka w cylindrze zdziera tę warstwę - trzy czy cztery :)

 

natomiast zostawianie starego oleju na 2-3 miesiące - to jest bez sensu - po co??? z lenistwa? oszczędności?

Mój Lankasterze... Ryka... Ryki już nie ma...

film olejowy? ale wnikanie.. hmmm

 

hehe = no właśnie to napisałem - obiektywnie wnika i nic pan nie zrobisz...

ale czy to coś daje - to nie wiadomo...

 

- przelatałem na jednym małym silniczku 35ooo km

i nic się nie dzieje - olej zmieniałem po sezonie... trzymanie starego oleum nie ma sensu....

Mój Lankasterze... Ryka... Ryki już nie ma...

Ale czego to dowodzi? Bo to żaden przebieg.

no ba - wiem o tym -

i nic to nie dowodzi - tylko tyle, że ja zmieniam po sezonie -

i jestem zadowolony - bo mi wszystko hula...

Mój Lankasterze... Ryka... Ryki już nie ma...

Ale czego to dowodzi? Bo to żaden przebieg.

 

Róznych rzeczy np. na

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) z odpowiednim olejem konkurencyjnej firmy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Można długo zapomnieć o mechanikach!

 

Tylko tyle a może aż tyle :)

 

No i częsta wymiana wszystkich! filtrów. Głównym czynnikiem niszczącym są starte cząstki i stałe (powyżej 1 mikrona) osadzające się środki pozostałe po spalaniu paliwa które cały czas krążąc w obiegu silnika mimo najlepszych środków smarnych skutecznie niszczą go!!!

 

Ilość oleju w motocyklu jest za mała żeby opłacało się go wysyłać do czyszczenia z cząstek stałych-nikt nam tego w ilości mniejszej niż jedna 208 litrowa beczka nie przyjmie. I tu jest ten ból dupy! Taki oczyszczony dobrej jakości! olej nawet nie koniecznie po dodaniu środków uszlachetniających działa skutecznie jeszcze bardzo długo! Nie piszę o technologii czyszczenia bo jest ich parę i w sumie co to motocyklistę obchodzi :)

 

Tak że koledzy szukajcie bardzo dobrych filtrów domagajcie się ich certyfikatów co do wielkości wyłapywanych cząstek a wtedy będzie na prawdę bardzo dobrze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Tak że koledzy szukajcie bardzo dobrych filtrów domagajcie się ich certyfikatów co do wielkości wyłapywanych cząstek a wtedy będzie na prawdę bardzo dobrze.

 

W takich sytuacjach sobie zawsze przypominam kraje arabskie, które swego czasu nagminnie odwiedzałem.

 

Wiecie czym oni tam jeżdżą? Ile lat mają te pojazdy? Jak często zmieniają w nich olej? Jakie temp. tam panują?

 

No właśnie. I jeżdżą. Nie jestem arabem, dbam o swoje pojazdy, ale nie ma sensu popadanie w szaleństwo z tego powodu

W takich sytuacjach sobie zawsze przypominam kraje arabskie, które swego czasu nagminnie odwiedzałem.

 

Wiecie czym oni tam jeżdżą? Ile lat mają te pojazdy? Jak często zmieniają w nich olej? Jakie temp. tam panują?

 

No właśnie. I jeżdżą.

 

Jak można wymagać od pastuchów kultury technicznej?!

 

Byle głupek z nadmiarem kasy też potrafi zostawić zepsuty samochód na poboczu pustynnej drogi i kupić za petrodolary nowy!

Jak to mówią łatwo przyszło, .....

 

Te ich temperatury to żaden wyczyn dobre oleje i smary spokojne wytrzymują do 130 stopni Celcjusza długotrwałe obciążenia. Wysokiej klasy oleje potrafią obniżyć temperaturę pracy i taka delta T potrafi wynieść TYLKO! 17 stopni! Czyli z polskiego na nasze Przy temperaturze na pustyni powiedzmy 70 stopni łożyska nagrzewają się do 87 stopni tak że do maksimum jeszcze daleka droga!

Kolejna sprawa oleje "lubią wyższą temperaturę", mają wtedy z racji obniżenia lepkości lepszą penetrację trudno dostępnych miejsc zapewniając lepsze warunki smarowania!

 

Nie jestem arabem, dbam o swoje pojazdy, ale nie ma sensu popadanie w szaleństwo z tego powodu

 

Tak kolego powstają fortuny własnie nie na głupich oszczędnościach!

 

Jak byś poczytał sprawozdania ile gospodarka traci na kiepskich środkach smarnych (i nie tylko np anty korozyjnych)to byś się za głowę złapał ile kasy ci przeszło obok nosa a raczej dla czego wyrzucasz non stop kasę w błoto lub dla czego na to wszystko musisz dłużej tyrać!

 

Dalej twierdzę że przy cenie motocykla oszczędzanie na dobrych środkach smarnych, paliwach to debilizm biorąc pod uwagę późniejsze kosztowne naprawy.

 

Kable też najtańsze do audio używasz :)

Edytowane przez ASURA

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Dalej twierdzę że przy cenie motocykla oszczędzanie na dobrych środkach smarnych, paliwach to debilizm biorąc pod uwagę późniejsze kosztowne naprawy.

 

 

Rafaell, ale to chyba każdy tutaj wie. Kwestia tylko co rozumiesz pod pojęciem oszczędzanie, bo chyba o to tutaj ten spór. Nie sądzę, by Therion zmieniał olej raz na 5 lat i to na rzepakowy, bo tańszy...

Swoją drogą właśnie zbliża mi się termin wymiany corocznej, więc co polecacie to rzędowego tripla (nie mylić z tryprem!)? Jaka marka?

Powrót po dłuższej przerwie...

Rafaell, ale to chyba każdy tutaj wie. Kwestia tylko co rozumiesz pod pojęciem oszczędzanie, bo chyba o to tutaj ten spór. Nie sądzę, by Therion zmieniał olej raz na 5 lat i to na rzepakowy, bo tańszy...

Swoją drogą właśnie zbliża mi się termin wymiany corocznej, więc co polecacie to rzędowego tripla (nie mylić z tryprem!)? Jaka marka?

No cóż nie znasz ludzi debilizm i oszczędzaniu na kulturze technicznej jest wręcz nagminne! W firmie w której pracowałem przez 3/4 roku mimo zgłoszenia przeze mnie nie wymieniono oleju! Mogłem to sam zrobić robiłem tam wszystko ale miałem tyle różnych obowiązków że przeważnie gasiłem już pożary :)

 

Płyny poleciłem ale przypominam linki

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) z odpowiednim olejem konkurencyjnej firmy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przypominam o dobrej klasie filtrach nie wiem czy nie bardziej ważnych a przynajmniej podobnie!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ASURA

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

<br /> W firmie w której pracowałem przez 3/4 roku mimo zgłoszenia przeze mnie nie wymieniono oleju! <br />

 

Sorry ale jak się już określasz fachowcem , to co to jest za argument 3/4 roku w stosunku do terminu wymiany oleju w silniku?Bo cóż znaczy 3/4 roku?W tym czasie auto mogło stać , zrobić kilkadziesiąt , kilkaset kilometrów lub kilka albo kilkadziesiąt tysięcy km.A to duuuuża różnica.

Sorry ale jak się już określasz fachowcem , to co to jest za argument 3/4 roku w stosunku do terminu wymiany oleju w silniku?Bo cóż znaczy 3/4 roku?W tym czasie auto mogło stać , zrobić kilkadziesiąt , kilkaset kilometrów lub kilka albo kilkadziesiąt tysięcy km.A to duuuuża różnica.

 

Oczywiście od czego licznik, książka jazdy poszczególnych pojazdów i takie tam obostrzenia firmowe w 100 osobowej firmie posiadającej nieszczęsne ISO.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Wczoraj padła mi elektryka... prąd ładowania aku 12,44V czyli dupa. W weekend, niedzielę muszę rozebrać moto i zdiagnozować czy to stator alternatora czy regulator napięcia... Wkuty jestem bo własnie wyleczyłem rękę i mogę jeździć + stator wymieniałem dokładnie rok temu... jasna cholera no!

Powrót po dłuższej przerwie...

Wczoraj padła mi elektryka...

 

Wczoraj i przed wczoraj były obfite deszcze w kraju, nie widzisz jakiegoś związku przyczynowo skutkowego? Może na początek prościej psiknąć jakiś preparat w aerozolu do osuszania instalacji elektrycznych?

 

 

 

 

 

3M™ Scotch 1605 - odmrażacz i osuszacz w sprayu

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ASURA

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Wczoraj i przed wczoraj były obfite deszcze w kraju, nie widzisz jakiegoś związku przyczynowo skutkowego? Może na początek prościej psiknąć jakiś preparat w aerozolu do osuszania instalacji elektrycznych?

 

 

 

 

 

3M™ Scotch 1605 - odmrażacz i osuszacz w sprayu

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Rafaell, u mnie było sucho (mieszkam w Belgii). Ewidentnie problem ładowania aku. Aku po zimowaniu podładowane na full, po 2 dniach jazdy nie ma siły zakręcić rozrusznikiem i zeruje się czujnik paliwa (jak po odłączeniu baterii), czyli ewidentnie za niski prąd aku = brak ładowania.

Muszę pomierzyć styki na kablu od alternatora i będzie wszystko wiadomo. Tylko by sie tam dostać musze ściągnąć bak i airbox. jeśli pomiary alternatora będą w porządku drugim podjerzanym jest regulator napięcia. Wolałbym by był to regulator, bo prostsza wymiana; z alternatorem jest znacznie więcej roboty...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

Może mi ktoś podac jakiś solidny model ale nie skutera tylko cos w stylu motocykla ale do pojemności 80ccm czyli do poruszania się bez potrzeby prawa jazdy? Coś w stylu legendarnej Hondy MBX?

<br />To jest moto do pojemności 80ccm?<br />Mozna nim jeździć bez prawka?<br /> <br /> <br />

To jest moto na którym można jeździć na prawo jazdy kat. B posiadane powyżej dwóch lat.

Bez prawa jazdy można jeździć do pojemności 49cm3 pod warunkiem uzyskania takich uprawnień do momentu wejścia w życie nowelizacji ustawy o ruchu drogowym mówiącej o konieczności uzyskania uprawnień AM na taki pojazd, czyli takie które do tego czasu miały skończone 18 lat.Tak więc na motocykl o pojemności 80 cm ZAWSZE trzeba było mieć prawko!

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.