Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  384 członków

Atoll Klub
IGNORED

Klub ATOLL


Rekomendowane odpowiedzi

Gość aqs

(Konto usunięte)

Z tego co mi mówił p. Grzegorz (od Studio 16 Hz) to nie ma większego znaczenia (no chyba, że gra cały czas na 3% ale takie normalne słuchanie powinno wystarczyć).

 

to ma znaczenie, jak będzie plumkać delikatnie to jak głośnik ma się "dotrzeć", jak membrana nie będzie się nawet wychylać, w dużej mierze zależy od zastosowanych przetworników, ja mam węglowy Ushera i ciupałem ostro 250h różnica zauważalna po wygrzaniu

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3716188
Udostępnij na innych stronach

Na sąsiednim są "miszczowie" co twierdzą, że to właśnie urządzenia z bdb zasilaniem nie reagują na kable zasilające :)

Nie jestem fachowcem w dziedzinie elektryki i elektroniki, ale - tak na moje ucho - to właśnie lepsze zasilanie bardziej reaguje na filtry jakimi są sieciówki (bo nie oszukujmy się - znakomita większość kabli jest swego rodzaju filtrami)

Cała sztuka polega na tym, żeby wszystko złożyć w dobrze grający system

 

Na razie gram cicho i czekam na "dojrzewanie"..

 

Od cichego grania to się chyba nawet sieciówki dobrze nie wygrzeją ;)

 

Co do źródła to tej nowej Yamahy nt670 się przyglądam - ktoś ma inne propozycje?

 

Pokrótce opiszę swoje ostatnie poszukiwania naszego Graala , czyli "taniego, dobrego, wystarczającego i przyzwoitego" transportu CD. Taki oczywiście był zamysł...wszyscy przecież tak mamy :)

Przetestowałem kilkanaście różnych klocków i to wielu firm. Dedykowane transporty i "normalne" CDki

W końcu postanowiłem spróbować transportów Atolla (DR100 i DR200). Były dobre; bardzo dobre;

A na koniec podpiąłem sobie Atolla CD200 SE... i już ze mną został :))) Sprawdził się rewelacyjnie - zarówno jako transport jak i "regularny" odtwarzacz cd.

 

Napisałem już o tym w klubie Naima, ale tutaj też chcę się podzielić tą obserwacją , bo nie wiedziałem skąd aż taka duża różnica IN PLUS; dopiero później doczytałem, że CD200 SE2 ma dwa oddzielne transformatory (jeden dedykowany do napędu, a drugi do sekcji cyfrowej), czyli zasilanie "dual";

inne CDki mają tylko jeden transformator i poprowadzone odrębne ścieżki zasilania.... być może tutaj leży spora część przyczyny.

 

Nie spodziewałem się takiej różnicy w brzmieniu...takiej klasy...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3716334
Udostępnij na innych stronach

Napisałem już o tym w klubie Naima, ale tutaj też chcę się podzielić tą obserwacją , bo nie wiedziałem skąd aż taka duża różnica IN PLUS; dopiero później doczytałem, że CD200 SE2 ma dwa oddzielne transformatory (jeden dedykowany do napędu, a drugi do sekcji cyfrowej), czyli zasilanie "dual";

inne CDki mają tylko jeden transformator i poprowadzone odrębne ścieżki zasilania.... być może tutaj leży spora część przyczyny.

 

Nie spodziewałem się takiej różnicy w brzmieniu...takiej klasy...

Taka mała uwaga-Atoll CD 100 SE-2(takowy posiadam) również ma dwa odrębne zasilania,różnica jest tylko w przetwornikach BB 1796 vs BB 1792

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3716587
Udostępnij na innych stronach

różnica jest tylko w przetwornikach BB 1796 vs BB 1792

A jaka jest różnica w dźwięku między CD 100 a 200? Bo jednak w cenie spora i pytanie czy warto tyle dokładać, gdzieś tu przeczytałem że różnica między wzmakami IN 100 a IN 200 jest na tyle nie duża że nie warto tyle dokładać do IN 200, a jak w przypadku odtwarzaczy CD może ktoś wie?

SinusAudio, Equilibrium Ether S6, Stars DSD Audio DAC, Nordost Blue Heaven LS i Purple Flare

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3716875
Udostępnij na innych stronach

panowie jak wyglqda kwestia zmoatkowania Atolla am 200 zeby chodzil jako monoblock ,ma ktos taki zestaw skladajqcy sie z 2 x Am 200 czy wogole sie da zrobic cos takiego pozdrawiam.

 

Wysłałem Ci wszelkie szczegóły na priv.

Mostkowanie am200se przebiega dokładnie tak jak am100se, z tym, że w tym pierwszym przypadku problem polega na bardzo szerokim rozstawieniu gniazd kabli głośnikowych, co utrudnia całą operację.

 

Słuchałem takiego zestawu (2xam200se) u siebie w domu - odlot (szczególnie z zakresie poczucia rezerwy prądowej - swoboda, kontrola, brak jakiejkolwiek kompresji oraz w obszarze mikrodynamiki). To jest to co słyszałem w wykonaniu am400 a czego samej 200tce nieco brakuje.

Od jakiegoś czasu szykuję się do zakupu drugiej 200tki ... ale jakoś zebrać się nie mogę (zawsze znajduję inne, atrakcyjne możliwości wydania 5,5kPLN) :))

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3716878
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wszystko ładnie pięknie tylko jak to później brzmi skoro np. rok wcześniej kupiłeś jedną końcówkę, a po tym czasie idziesz po następną nową sztukę.

Chodzi mi o to, że skoro Atoll tak długo się wygrzewa, to czy nie lepiej od razu zakupić dwie nowe końcówki żeby obie jednocześnie się wygrzewały.

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3716982
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z mocą po zamontowaniu am 100 podwaja się czy jest jej jakiś procent więcej, to może lepiej kupić 2 x am 100 za podobną cenę jak am 200 czy to będzie dzwiekowo gorzej niż 1 am 200.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3717226
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wszystko ładnie pięknie tylko jak to później brzmi skoro np. rok wcześniej kupiłeś jedną końcówkę, a po tym czasie idziesz po następną nową sztukę.

Chodzi mi o to, że skoro Atoll tak długo się wygrzewa, to czy nie lepiej od razu zakupić dwie nowe końcówki żeby obie jednocześnie się wygrzewały.

 

Niestety swoje trzeba odczekać... chociaż mam pewien chytry, alternatywny plan :)))

 

A jak jest z mocą po zamontowaniu am 100 podwaja się czy jest jej jakiś procent więcej, to może lepiej kupić 2 x am 100 za podobną cenę jak am 200 czy to będzie dzwiekowo gorzej niż 1 am 200.

 

Przedyskutowałem tę kwestię z kolegami z Normandii. Twierdzą, że należy się spodziewać ok. 10% więcej (niż podwojenie).

Niestety nie w samej mocy tkwi sedno sprawy a w zasadzie, należałoby powiedzieć, że jest to tylko jedna z bardzo wielu zmiennych (czego dowodzą czasem słabowite wzmacniacze lampowe).

Niestety, mimo mojej miłości do am100se, muszę przyznać, że 200tka jest po prostu lepsza i dublowanie setek nic tu nie da. Czy 2 razy lepsza?... kwestia gustu, ale moim zdaniem różnica jest zasadnicza.

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3717261
Udostępnij na innych stronach

jak będzie plumkać delikatnie to jak głośnik ma się "dotrzeć", jak membrana nie będzie się nawet wychylać

 

Jak pisałem - jak będzie grał na 3% to faktycznie potrwa to 5 lat, ale głośnik to nie zestaw tłok / cylinder, tutaj chodzi o uelastycznienie zawieszenia membrany a to trzeba robić z wyczuciem, żeby jej na sztywno nie pokiereszować...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3719343
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś ma DAC100 na zbyciu, to kontakt PW.

Witam.

Proszę mi odpowiedzieć,przecież to jest klub Atolla,czyli są tu znawcy tego tematu.Mam zamiar kupić wzmaka 100se,posiadam kolumny Zensory 7,czy mi to sie zgra ten zestawik.Czy średnica i bas będą mocną stroną wzmaka.Piszą ludziska różnie na forach ,jedni że mało basu ,a dużo góry inni odwrotnie,wiem że najważniejszy jest odsłuch na takowy się wybieram ale chcę się dowiedzieć czegoś więcej za nim pojadę.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3723926
Udostępnij na innych stronach

a mnie coraz bardzie intryguje to "wygrzewanie" sprzętu, kabli itd.

Jak Wy możecie "zapamiętać" brzmienie sprzed np. 200 h, czyli słuchając średnio po 3 h co dwa dni wychodzi 4 MIECHY !

Może raczej to ucho bardziej się przyzwyczaja, niż parametry zmieniają ??? :)

Edytowane przez strat69
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3724895
Udostępnij na innych stronach

Jak Wy możecie "zapamiętać" brzmienie sprzed np. 200 h

 

Ja nie zapamiętuję, ale np. położenie potencjometru głośności było na początku inne niż po czasie - na początku trzeba było więcej odkręcać. Ponadto zauważalna jest większa ilość szczegółów - no chyba, że założymy, że dopiero po czasie zacząłem je słyszeć. Ostatnia sprawa to odsłuch w salonie - na wystawowym, wygrzanym sprzęcie brzmi inaczej, niż na świeżo odpakowanym z pudełka - to akurat potwierdziłem "własnousznie" :)

 

Powyższe dotyczy elementów aktywnych wzmacniacza (kondensatory, tranzystory), ja - osobiście - w wygrzewanie elementów pasywnych (np. rezystorów, kabli zasilających czy IC) nie wierzę (w ogóle nie wierzę w zmiany wprowadzane kablami zasilającymi, bo musiałbym je ciągnąć od elektrowni... - co innego dobry filtr sieciowy, który wyeliminuje zakłócenia).

 

Bardzo duże różnice natomiast można usłyszeć w głośnikach - tutaj "wygrzewają" się elementy zwrotnicy, ale przede wszystkim uelastyczniają elementy zawieszenia membrany - czysto mechanicznie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3724934
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie nie wierzę w wygrzewanie sprzętu-nie pamiętam jak coś brzmiało kilkadziesiąt temu, ALE kiedyś przed słuchaniem wygrzewałem zestaw jakieś 40 minut, aż pewnego razu grzałem sprzęt kilka godzin-szczena mi po prostu opadła

Edytowane przez gimza
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3725088
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie nie wierzę w wygrzewanie sprzętu-nie pamiętam jak coś brzmiało kilkadziesiąt temu, ALE kiedyś przed słuchaniem wygrzewałem zestaw jakieś 40 minut, aż pewnego razu grzałem sprzęt kilka godzin-szczena mi po prostu opadła

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3725141
Udostępnij na innych stronach

Powyższe dotyczy elementów aktywnych wzmacniacza (kondensatory, tranzystory), ja - osobiście - w wygrzewanie elementów pasywnych (np. rezystorów, kabli zasilających czy IC) nie wierzę (w ogóle nie wierzę w zmiany wprowadzane kablami zasilającymi, bo musiałbym je ciągnąć od elektrowni... - co innego dobry filtr sieciowy, który wyeliminuje zakłócenia).

Jak byś miał okazję to wypożycz ze sklepu nowe Albedo np gł. Monolith lub IC i wlącz muzykę posiedź tak z 4-5godz to zobaczysz czy po tych 4godz coś sie zmienia czy nie i nie ma to nic wspólnego z adaptacją słuchu.

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3725199
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu (z ociąganiem) zabieram się do napisania kilku zdań na temat moich zmagań z kablami sieciowymi. 3M temu ostatecznie zdecydowałem się na zakup Shunyata Hydra HC VTX (do AM200SE) oraz Shunyata Viper ZiTron (do ST200).

Przez prawie 2 lata przetoczyły się przez moje klocki m.in.: Enerr (Blue, Violet), Shunyata (Venom, Venom HC, Venom Digital), PS Audio (AC-3, AC-5), Vovox (Initio, Textura), VdH (Mainserver, Mainstream), MIT (Magnum, Oracle), Furutech (FP-314Ag II / FI-11G N1 / FI-E11G N1, FP-3TS20 / FI-28G / FI-E38G, FP - ALPHA 3 / FI-48R / FI-E48R) i pewnie jeszcze kilka innych, o których zdążyłem zapomnieć.

Na wstępie mam niestety złe wieści; dobroczynny wpływ kabli zasilających na brzmienie systemu zaczyna się od ceny sklepowej 2000-2400PLN za kabel. Jest to o tyle smutna wiadomość, że chcąc widocznie poprawić brzmienie choćby in100se trzeba wydać prawie równowartość jego ceny zakupu na sieciówkę, co wydaje się totalny absurdem... z tym, że nie do końca.

Ale od początku.

1. Moje testy wykazały znacznie większy wpływ kabli zasilających na amplifikację. Końcówka reagowała na zmiany okablowania śmiem twierdzić ... radykalnie. W zasadzie można było odgadnąć cenę kable zaraz po podpięciu. Streamer w zasadzie nie reagował wcale - wyjątki to Shunyata Viper ZiTron, MIT Oracle (ale słabo), Furutechy FP-3TS20 / FI-28G / FI-E38G i FP - ALPHA 3 / FI-48R / FI-E48R (na ten ostatni bardziej).

2. Nie wszystkie "markowe" kable zasilające poprawiają brzmienie. Niektóre potrafią go ewidentnie degradować- przykładem jest tu VdH Mainserver (osuszenie - zwłaszcza w obszarze średnicy - głosy kobiece, spowolnienie, podkreślenie przełomu średnicy i wysokich, skutkujące wyskakującymi sybilantami),

3. Znaczną grupę stanowią tzw. "kable po nic"; np. Shunyata Digital (!!!), PS-AC3, Vovox Initio (odnotowanie wpływu tych kabli na brzmienie graniczy z cudem, zwłaszcza we współpracy ze źródeł dźwięku, co jest szczególnie dziwne w przypadku Shunyaty dedykowanej specjalnie źródłom cyfrowym).

4. Część kabli działa pozytywnie lecz bardzo subtelnie. PS Audio - AC5 (na granicy percepcji), MIT Magnum na oryginalnych wtykach (poprawa w całym paśmie), Furutech FP-3TS20 / FI-28G / FI-E38G (podobno na rodowanych wtykach jest znacznie lepszy), Vovox Textura.

5. Spora część sieciówek jedno poprawia by drugie pogorszyć lub poprawia obraz bardzo nierównomiernie - np. Enerr Blue, Enerr Violet, Shunyata Venom (poprawa wysokich tonów kosztem kompresji niższych rejestrów, odciążenie brzmienia), VdH Mainstream (poprawa rozdzielczości i rozciągnięcia basu, wycofanie średnicy, osuszenie w całym paśmie), Shunyata Venom HC (być może jeden z lepszych tańszych kabli - być może, że słyszalną kompresję w obszarze basowym da się wyeliminować w drodze długiego wygrzewania),

6. Kable o największym wpływie okazały się jednoczenie najdroższe (jesteśmy na poziomie sklepowym 3000+). Shunyata Viper ZiTron, Shunyata Hydra HC VTX, MIT Oracle, Furutech FP - ALPHA 3 / FI-48R / FI-E48R.

Najmniej spektakularne efekty przynosi MIT (na oryginalnych wtykach - podobno po wymianie na Furutechy z serii R wymiata ale nie miałem okazji tego sprawdzić). Dźwięk jest trochę bardziej rozdzielczy, pełniejszy, z lepiej kontrolowanym choć bardziej rozciągniętym basem, bardziej muzykalny. Widoczna jest poprawa barw. Zdecydowanie polecam do wzmacniaczy.

Alpha Furutecha na rodowanych wtykach, to już popis dokładności, rozdzielczości, wybrzmiewania sopranów (wykończenia skraju pasma), pięknej średnicy i dobrze kontrolowanych i rozciągniętych niskich składowych. Jest nieco "szczuplejszy" od Oracle'a ale śpiewny, analogowy, barwny, szybki. Przestrzeń, swoboda. Polecam do źródeł.

Shunyata Viper ZiTron - bardzo dobry kabel. Szybki, transparentny, bardzo rozdzielczy, gładki, muzykalny. Niebywale poprawia stereofonię, sfokusowanie źródeł pozornych, panoramę, która wychodzi za głowę. W zasadzie bez wad. Do tego uniwersalny. Pasuje do źródeł i wzmacniaczy. Wymaga długiego wygrzewania.

Shunyata Hydra HC VTX - kabel "wyczynowy". Podpięty do końcówki mocy wystrzeliwuje ją w kosmos. Rozdzielczość AM200SE podskoczyła do nienotowanego wcześniej poziomu. Dynamika makro, dynamika mikro, poczucie rezerwy mocy, szybkość, kontrola, wypełnienie i rozciągnięcie niskich rejestrów, ekspresja i wypełnienie średnicy. W porównaniu do Vipera minimalnie mniejsza muzykalność (subtelna różnica). Polecam do prądożernych końcówek mocy i listew zasilających. Wymaga baaaaaaaaaaardzo długiego wygrzewania. Na początku problemy żywcem wzięte z Venoma HC.

 

Wnioski - czyli czy i na co warto wydać pieniądze?

 

A. Na kable z grup 1-5 w zasadzie nie warto. Wyjątkiem może być Shunyata Venom HC do amplifikacji (ale ostrożnie i zalecam długie wygrzewanie), Furutech FP-3TS20 / FI-28G / FI-E38G i Oracle Magnum (z tym, że warto spróbować wymienić wtyki). Reszta - po prostu szkoda pieniędzy.

 

B. Na kable z grupy 6 ... wbrew pozorom (cena) zdecydowanie, jednoznacznie, bezapelacyjnie warto.

 

C. Kupiłem Hydrę HC z 25% rabatem (2.400,00). Czy dokładając tę kwotę do ceny zakupu AM200SE (5.490,00) byłby w stanie kupić wzmacniacz mocy o parametrach brzmieniowych wyższych lub przynajmniej porównywalnych z parą AM200SE/HYDRA. Bardzo, bardzo w to wątpię.

Viper ZiTron kosztował mnie 2.900,00. Czy dokładając tę kwotę do ST200 (8.490,00) kupiłbym porównywalne lub lepsze źródło niż para ST200/VIPER?. Jest spora szansa. Zmiana jest widoczna aczkolwiek moim zdaniem nie uzasadnia zakupu kabla.

 

Moja rekomendacja:

Kupić kabel zasilający nawet za 50% wartości wzmacniacza, przy czym nie mniej niż 2000-2400.

Oszczędzić sobie zakup kabla do źródła (streamera) - niestety nie miałem okazji testować kabli zasilających z odtwarzaczami CD. Ja kupiłem Vipera, żeby mieć święty spokój.

To jest regóła od której miałem okazję poznać ciekawy wyjątek mianowicie mając wzmak małej krakowskiej manufaktury JM Audio oraz kolumny Minas Anor i cedek Exposure 2010 grałem na markowych kablach i grało całkiem ok ale zawsze czegoś brakowało a to dynamiki a to wybrzmień ogólnie coś krępowało muzykę zrobiłem rundkę po salonach po kable głośnikowe i IC i przewaliłem trochę owszem z jednymi było lepiej lub gorzej ale zmiany były nie do końca satysfakcjonujące więc zostało jak było do czasu ..... gdy przez przypadek podłaczyłem DVD najtańszym IC za 15 zł z supermarketu vivanko i prolink i eureka to zagrało tak jak trzeba szybko podpiołem do cedeka i isiadłem z wrażenia na kanapie . dźwięk się otworzył szybkość barwa , naturalność , wybrzmienia do niczego nie można się było przyczepić pełną synergia . Każdy powrót do drogich markowych kabli kończył się katastroficzną degradacją dzwieku . A ponieważ minasy były bardzo lekkim ograniczeniem w pewnych gatunkach muzycznych zmieniłem zestaw i teraz niestety już tanie kable się tak nie spasowały . Z kablami jest różnie ten sam zasilający który poprawi coś we wzmaku potrafi zepsuć dźwięk w CD tej samej marki .

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3725487
Udostępnij na innych stronach

Taka mała uwaga-Atoll CD 100 SE-2(takowy posiadam) również ma dwa odrębne zasilania,różnica jest tylko w przetwornikach BB 1796 vs BB 1792

 

Owszem, CD100 ma oddzielne zasilanie, ale prowadzone z jednego transformatora, natomiast CD200 ma 2 transformatory

 

A jaka jest różnica w dźwięku między CD 100 a 200? Bo jednak w cenie spora i pytanie czy warto tyle dokładać, gdzieś tu przeczytałem że różnica między wzmakami IN 100 a IN 200 jest na tyle nie duża że nie warto tyle dokładać do IN 200, a jak w przypadku odtwarzaczy CD może ktoś wie?

 

Różnica między tymi wzmakami jest duża. Pytanie czego oczekujesz od dźwięku....

Jeśli zadziorności, żywiołowości to IN100 (a jeszcze lepiej AM100) jest dobrym wyborem.

Jeśli zaś szukasz potęgi, masy brzmieniu , to IN200, IMO będzie zdecydowanie lepszy

 

Różnica w odtwarzaczach jest też spora (CD200 ma większe zasilanie i inny przetwornik).

Powiem tak obrazowo - kiedyś miałem ST200 połączony do IN200; podpiąłem do tego zestawu CD100 i, niestety, zabrzmiał w sposób "nieprzystający" ;) Nawet w roli transportu.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3727324
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Znajdzie sie ktos, kto moglby powiedziec jakie roznice w brzmieniu sa miedzy nad c 356 a atoll in 100 se? Szukam nastepcy dla mojego c 356 i zastanawiam sie nad atoll-em do monitorkow dynaudio x 14. Szukam lepszej rozdzielczosci, zwlaszcza na srednicy, gdzie obecnie z nad-em mam wszystko "zlane/zamazane".

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3727777
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Znajdzie sie ktos, kto moglby powiedziec jakie roznice w brzmieniu sa miedzy nad c 356 a atoll in 100 se? Szukam nastepcy dla mojego c 356 i zastanawiam sie nad atoll-em do monitorkow dynaudio x 14. Szukam lepszej rozdzielczosci, zwlaszcza na srednicy, gdzie obecnie z nad-em mam wszystko "zlane/zamazane".

To bierz Atolla, albo jeszcze lepiej zapanuj nad akustyką pomieszczenia.

Nic nie piszesz o warunkach w jakich słuchasz, czy o okablowaniu a to nie jest bez znaczenia podobnie jak ustawienie głośników.

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3727839
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jak monitory doginam bardziej na miejsce odsluchu to jest poprawa ale nie zadowalajaca. Mam troche ustrojstwa itp na scianach ale tu znowu jest problem, ze jak mialem panele pt to "gasilo" mi to i tak juz delikutasna gore x 14 wiec poszly precz. A znowu jak mialem u siebie rege elex r nic sie nie zlewalo nawet przy glosnym odsluchu i po wywaleniu rozpraszaczy ale znowu zabraklo w tym polaczeniu tego czegos...Takze akustyka owszem, ustawienie monitorow tez ale jednak rega elex r i bez tego grala bez tego zalania nad-owego zwlaszcza na srodku pasma, przy elex-r wokale i caly srodek byly ladnie wyodrebnione a nie "sklejone" jak przy nadziaku.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3727853
Udostępnij na innych stronach

Panele na PT nie są uniwersalne i raczej pochłaniają jak rozpraszają od tego są dyfuzory 2D i 1D robią naprawdę dobrą robotę.

Niejeden kabelek też ładnie potrafi poukładać scenę i żeby nie było zasilający też zwłaszcza w porównaniu z tym czymś co dostajesz ze wzmacniaczem lub CD.

:)

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3727856
Udostępnij na innych stronach

Owszem, CD100 ma oddzielne zasilanie, ale prowadzone z jednego transformatora, natomiast CD200 ma 2 transformatory

Nie wiem może się nie znam,ale wg.broszury na stronie atolla jest podane że CD 100 SE-2 podobnie jak i CD200 ma 2 transformatory-jeden dedykowany do sekcji cyfrowej i jeden do analogowej 15VA+160VA,więc już sam nie wiem,a swoją drogą gdzie to wyczytałeś,jeśli mogę spytać?

Różnica w odtwarzaczach jest też spora (CD200 ma większe zasilanie i inny przetwornik).

Powiem tak obrazowo - kiedyś miałem ST200 połączony do IN200; podpiąłem do tego zestawu CD100 i, niestety, zabrzmiał w sposób "nieprzystający" ;) Nawet w roli transportu.

A miałeś może swój CD200 podpięty do ST200(zarówno pod <LINE IN> jak i w roli samego transportu po cyfrowym Coax)?

Sam tak się kiedyś zastanawiałem jakby połączyć funkcjonalność zestawu nie rezygnując z CD ale jednocześnie uzyskać jak najlepszą jakość dzwięku i np. kupić AM200+ST200 i pod ST200 podpiąć sam transport DR100 lub DR200(nie wiem czy duża różnica między nimi w dzwieku),jak to by się sprawdziło-teoretycznie ST200 ma DAC taki sam jak w CD200-miało by to sens?Czy np.lepszą jakość uzyskał bym powiedzmy z zestawu IN200+CD200 lub AM200+PR300+CD200-tak sie nad tym zastanawiałem,być może ty byś rozwiał moje gdybania,gdyż testowałeś same napędy Atolla.Jak tu się zachowuje sam DR100 lub 200 podpięty pod ST200,daje radę czy ewidentnie CD200 jest dużo lepszy?

Jeśli mógłbyś również opisać dokładnie brzmienie CD200,co zyskuje się dokladnie po przesiadce z CD100

uff...dotrwałem do końca

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3728976
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem może się nie znam,ale wg.broszury na stronie atolla jest podane że CD 100 SE-2 podobnie jak i CD200 ma 2 transformatory-jeden dedykowany do sekcji cyfrowej i jeden do analogowej 15VA+160VA,więc już sam nie wiem,a swoją drogą gdzie to wyczytałeś,jeśli mogę spytać?

 

Chyba chodzi o to, że CD200 ma:

 

– 7 regulated supplies with one specific for the converter

 

Jakaś stabilizacja zasilania?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3729106
Udostępnij na innych stronach

A miałeś może swój CD200 podpięty do ST200(zarówno pod jak i w roli samego transportu po cyfrowym Coax)?

 

Nie miałem, więc niestety ci nie odpowiem

 

Jak tu się zachowuje sam DR100 lub 200 podpięty pod ST200,daje radę czy ewidentnie CD200 jest dużo lepszy?

 

Od jakiegoś czasu nie mam już ST200 i in200 , a tylko CD Atolla

Nie powiem więc tego z odsłuchów, ale sądzę, że wykorzystując DAC w ST200, powinno być dobrze już z DR200

Weź pod uwagę, że próbowałem transporty z inną elektroniką (Naim) - być może ona traktowała go jako "obcego" i stawiała inne wymagania ...

 

Czy np.lepszą jakość uzyskał bym powiedzmy z zestawu IN200+CD200 lub AM200+PR300+CD200-tak sie nad tym zastanawiałem

 

Na wstępie trzeba sobie uzmysłowić, że każdy producent sprzętu audio założył swoją firmę po to, aby zarabiać kasę; i Atoll nie jest wyjątkiem :-)

Wg mnie najlepszym zestawem byłby: AM200(lub wytęskniony przez Pantaleona AM400) + PR300 + ST200 + CD200/DR200 (w zależności od wymagań)

Piszę to dlatego, że sekcja przedwzmacniacza (i wejście analogowe) w ST200 jest słabsze od użytego w torze PR300 ,ale to znowu dodatkowe kable, miejsce na półce i koszty...

Wszystko zależy od oczekiwań, preferencji i umiejętności powiedzenia sobie w pewnym momencie "ten poziom mi wystarczy"; zawsze może być lepiej (czytaj: niestety drożej)

Edytowane przez mrb
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3729342
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie trzeba sobie uzmysłowić, że każdy producent sprzętu audio założył swoją firmę po to, aby zarabiać kasę; i Atoll nie jest wyjątkiem :-)

Wg mnie najlepszym zestawem byłby: AM200(lub wytęskniony przez Pantaleona AM400) + PR300 + ST200 + CD200/DR200 (w zależności od wymagań)

Piszę to dlatego, że sekcja przedwzmacniacza (i wejście analogowe) w ST200 jest słabsze od użytego w torze PR300 ,ale to znowu dodatkowe kable, miejsce na półce i koszty...

Wszystko zależy od oczekiwań, preferencji i umiejętności powiedzenia sobie w pewnym momencie "ten poziom mi wystarczy"; zawsze może być lepiej (czytaj: niestety drożej)

Rozumie-pewnie masz rację ,tyle że CD200 jest droższy od DR200 i ciekawiło mnie czy transport spięty po coax w ST200 zaprezentuje ten sam poziom brzmienia co CD200 spięty pod LINE IN w ST200?

A swoją drogą czym różnią się się te transporty DR100vs DR200-czy przekłada się to na brzmienie?

Jeśli mógłbyś również opisać dokładnie brzmienie CD200,co zyskuje się dokladnie po przesiadce z CD100

A odnośnie tego porównania CD?

 

A miał z was może kiedyś możliwość obcowania z odtwarzaczami firmy Ayon- dajmy na to: Ayon CD-07s?Jak on ma się w stosunku do Atoll CD200(bo CD100 to myślę że akurat blado by przy nim wypadł)

Mój szwagier rozmyśla nad Ayonem i tak sobie rozkminiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/77927-klub-atoll/page/63/#findComment-3729493
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.