Skocz do zawartości
IGNORED

najlepszy wzmacniacz do Avantgarde Acoustic


marslo

Rekomendowane odpowiedzi

Pada snieg, pada snieg - czy to dzwonki san?

Nie , to krolik dzwoni dzwonkiem!

Robi tak dla jaj!!!

 

Wesolych , acz snieznych:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Konto w trakcie usuwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Wydłub skądś mc240 2x Daj KT88 golden liony, najlepiej zrób sobie bi-amping. Do tego preamp c22 (nie ten nowy anniversary, który w rzeczywistości jest c2300 w starej obudowie, tylko ten robiony point to point, ciężki do zdobycia, ale trafialny... Tam także radzę wpakować amperexy jakieś i gwarantuję Ci, że nie będzie ani sybilantów ani braku mocy no i efekt najlepszy jaki można sobie wymarzyć. Ja mam co prawda tylko DUO G2, a nie omegę, ale wiem że mac 275, a już nie wspomnę o 240 przekopany z dobrym pre tej samej firmy robi z tymi kolumnami cuda... Nie spotkałem się niestety jeszcze z dobrym efektem avantgard ze znanymi mi nowymi audiofilskimi klockami, ale oczywiście nie słuchałem nawet 1/50 klocków dostępnych na rynku. Jedno jest dla mnie pewne z klasy AB zagra to tylko i wyłącznie z lampowcami 275 (najlepiej z 240 i tego raczej się już nie zmienia) bo mam też końcówkę 402 maca która w oparciu o AA wyciska krew z uszu, podobnie jest z ma 7000 e450 e308 e550. Kiedyś robiono kolumny o wysokiej skuteczności tak jak AA i należy do nich szukać wzmaków takich jakie robiono kiedyś do skuteczności wyższej niż 95dB dzisiaj 99% kolumn nie przekracza 91 dB to i wzmacniacze robionę są pod takie właśnie trumienki...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam raczej rozwiazania gotowego, bez koniecznosci szukania najlepszych lamp.

Poki co nowy Cross III daje wyrazny postep, jestem na etapie szukania do niego najlepszego kabla zasilajacego, o czym pisze w watku "Topowe kable zasilajace".

Kiedys korespondowalem z Tomem Evansem , uwazal, ze jego wzmaki sa duzo lepsze do AA niz konkurencja . Byc moze, ale sa brzydkie, niestety, do Ayona nie maja startu.

Rozwoj systemu pojdzie dalej w kierunku zrodla- nowy Aurender W20, moze dac od Vivaldiego, przynajmniej takie sa plany odsluchowe.

Dzieki za sugestie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Konto w trakcie usuwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw spróbuj samego DACa po USB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw spróbuj samego DACa po USB.

 

Co sugerujesz Elb- sluchac samego Daka tzn grac ze starego Aurendera?

Na pewno tak zrobie, ale jestem umowiony z Jarkiem Orszanskim ,ze przyjedzie do mnie, jak bedzie mial oba sprzety. Zobaczymy ktora konfiguracja bedzie lepsza - nowy Aurender z La Fontaine, a moze stary Aurender z Vivaldim ,a moze bedzie skok jakosciowy w polaczeniu nowy Aurender/Dac Vivaldi.

No i chcialbym sprobowac , co wnosi zegar Vivaldiego , bo nowy Aurender ma wejscie na zewnetrzny zegar - nigdy nie sluchalem jakiegokolwiek systemu z zegarem u siebie. Tak wiec opcji do porownania jest duzo. Licze na to, ze nowy Aurender / DAC Vivaldi / zegar Vivaldi wzniesie moj system na nieznany dotad poziom . NIestety rowniez cenowy:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Konto w trakcie usuwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kup mcintosha mcd1000/Mda1000 albo wadię 861se i nie zawracaj sobie gitary nowymi paździochami... Co do szukania czegoś zrobionego odrazu to nigdy nie znajdziesz idealnie kompatybilnych wzmacniaczy do Twojego systemu bo wzmacniacz robiony powinien być do zwrotnicy i każda firma robi wzmaki uniwersalne, które mają swego rodzaju tolerancję dla większości kolumn... Przykładem tego są urządzenia ancient audio gdzie Pan z Krakowa robi wzmaki idealnie dopasowane do predyspozycji jego kolumn. Sprawdź sobie jak zagra lampowiec z ancient audio z avantgardą, a jak zagra np z kolumnami Vintage . Ja już od dawna sprzedaję ludziom to co sam na własnej skórze przetestowałem, a nie to co jest dobrze opisywane w gazetach. Sam sprzedaję ayona i dużo innych konkurencyjnych firm, ale wybieram urządzenia, a nie łapię się za wszystkie klamoty jakie ma dystrybutor bo szanuję ludzi... Miałem crossa u siebie i wcale mnie nie powalił w oparciu o AA. Co więcej gra on dobrze tylko z 95dB + bo z innymi kolumnami jest bułka. Brak mu dynamiki i średnicy,a wokal w połączeniu z AA jest rozlazły i do tego miałem chyba ayona, którego robił naprawdę wkurzony chińczyk bo na stand by słyszałem ciągle świsty i buczenia i żadne uziemienie nie pomagało ... Ja jestem wierny urządzeniom produkowanym do 2002 roku bo wtedy robili to ludzie biali i ludzie, którzy się do tego przykładali, a nie księgowi. Dowodem na to są np. Mcintosh MCD1000 i MDA1000, które w porównaniu do MCD1100 są o klase lepsze i solidniejsze. Tak samo jest z firmą manley, audio research, Wadią, która zbankrutowała bo jako jedna z niewielu firm robiła coś na lata świetlne, a nie na 4 lata gwarancji. Ci co wierzą w nowe Hi-end'y to ludzie, którzy albo nie mają co robić z kasą, albo są zieloni w temacie. Btw zanim zmienisz coś w elektronice to zastosuj jakiś kawałek dywanu bo masz set za 100k zł i dyfrakcję jak na poligonie. Na mini awatarze nie widzę też żebyś miał skosy na suficie, jeżeli są to Bogu dzięki jeżeli nie to jest coś takiego jak fala stojąca i z takim zjawiskiem nie poradzi sobie nawet elektronika zrobiona przez Einsteina... Sprzęt hi-end w ułomnym akustycznie pomieszczeniu to jak Ferrari Enzo na polnej drodze dla traktorów... Co do kabli zasilających to ja używam transparent XL i są bardzo dobre. Na kablach zna się dobrze Jarek Wisznicki z Warszawy. Współpracuje z nautilusem i ze mną poniekąd... Dorwać go można tylko telefonicznie bo jest ułomny komputerowo :). Robi kable pod system i pod pomieszczenie w oparciu o wszystkie niezbędne parametry i liczy sobie za to małe pieniądze. Transparent i MIT też mogą tak zrobić jak zgłosisz się z taką prośbą do danych firm, ale policzą Ci cenę kabla razy 3.

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo cennych uwag. Co do akustyki, to wiele sie nie da zrobic, bo salon ma 100 mkw i stereo nie jest jego jedynym elementem do wziecia pod uwage. Jak klikniesz w Avatar to zobaczysz przy dolnej krawedzi zdjecia gorna krawedz dywanu, ktory tlumi nieco pierwsze obicia. Siedze blisko , ok 3 m od kolumn wlasnie aby uniknac odbic, tylna sciane mam ok 7 m za mna ,z meblami po drodze i obrazami. Sufit bedzie jaki jest , zadnych adaptacji nie przewidujemy, jednak nie jest calkiem plaski, ma konstrukcje pod lampy, ktore nieco roznicuja powierzchnie.

Co do Crossa, musialbys napisac , ktorego sluchales - ja mialem wszystkie 3 , teraz Crossa III , Twoje uwagi odnosza sie raczej do wczesniejszych wersji. Jeli tak jest, posluchaj prosze III albo poczytaj moje wczesniejsze posty . Zgadzam sie, ze super pasuje do wysokoskuteczncy kolumn, pobil kilka uznanych konstrukcji u mnie, Ma srednice, o ktorej wszystko mozna powiedziec, ale nie ze jest slaba. Monosy od Ancient Audio moglyby by swietnym rozwiazaniem ,ale to na pozniej.

To czy Ayon jest skladany w Chinach czy nie przestaje miec powoli znaczenie, wazne, ze sprawdzaja go ludzie w Europie . Postep technologiczny w Chinach jest faktem i mozemy im tylko zazdroscic.

Wierze, ze strojenie wzmaka do zwrotnicy jest najlepszym sposobem dopasowania systemu, to wlasnie proponowal mi Tom Evans , ale trzeba pamietac , ze sprzet nie jest na zawsze i kiedys bedzie odsprzedawany, niekoniecznie w zestawie, lecz oddzielnie. Wtedy nasze tuningi moga byc przeszkoda , a nie zaleta.

Do zasilania Ayona uzywam Transparenta MM link z topowyymi Oyaide i na razie zaden ze sluchanych kabli , a byo ich kilka, nie sklonil mnie do zmiany. Czekam na odsluch Ruby Mountian od Siltecha i nowego Acro 7500. Jak nie dadza wyraznej poprawy, z pewnoscia sprobuje kontaktu , ktory mi wskazales, akurat kable moga byc zrobione pod system , chetnie tego sprobuje.

Maki mi sie podobaja ale jestem zwolennikiem integry z powodow , o ktorych wyzej pisalem.

Na marginesie, na zestaw wydalem duzo wiecej , niz piszesz.

Pozdrawiam

marslo

 

 

 

P.S Ma grac i wygladac, w koncu to salon, ktory byl pieczolowicie urzadzany, a Avantgardy pokonuja jego dosc trudna akustyke, ( ok 1/3 scian to szklo z piekym widokiem).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Konto w trakcie usuwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

W ramach poszukiwania jak najlepszego dzwieku, poprosiłem Nautilusa o lepsza lampe prostownicza do Ayona Crossfire .

Jak pamiętają zapewne uważni czytelnicy tego watku , Stary Audiofil polecal NOS National Union ( chodzi o lampe 5u4g).

Warszawski oddzial Nautilusa/Eter Audio przyslal lampe NOS w kartoniku El Menco ( z boku długopisem napis GE i jakies cyfry).

Wczorajsze popoludnie poswiecilem na odsluchy przyslanej lampy El Menco 5u4g.Oto co znalazłem o tych lampach w necie :

 

"El Menco is the label of a long, long gone brand of USA made capacitors like Sangamo and so many others"

 

a także to:

 

 

 

"El-Menco was a well-known name in capacitors. Whether the parent company, Electro-Motive Corp. marketed tubes themselves or just licensed their name, Their line was limited to the most common types. They lacked brand name recognition, although with their famous capacitor name, among electronic techs, they should have been known.

Most of their tubes are from Japan, but some are USA.

IEC bought Electromotive Corp. in 1965 and began marketing tubes under the El Menco name, presumably for the brand recognition. "

 

Kieruje ona dzwiek w strone stereotypowego brzmienia lampowego, z wypelniona srednica i glebokim, wielobarwnym, ale zbyt pogrubionym u mnie basem. Mimo regulacji moich Avantgardow nie udało mi się znaleźć właściwej równowagi tonalnej, jak zmniejszałem basy , srednica i gora stawaly się zbyt natarczywe, jak z kolei redukowałem srednice, dźwięk przygasał.

Spada tez nieco przezroczystosc i selektywność dzwieku , przynajmnie w stosunku do Electro Harmonixa.

Wole te barwe ( Electro Harmonixa), wydaje mi sie , ze o taki wlasnie transparentny i ozywczy jak gorski strumien dzwiek chodzilo Gerhardowi Hirtowi przy tworzeniu nowego Crossa III.

 

El Menco zostaje jakby trzeba było dodac wypelnienia i basu w jakiejś konfiguracji w przyszłości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Konto w trakcie usuwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjdzie i na nie czas :)

Sa zmiany radykalne ( kolumny, zrodlo), sa znaczace ( ic czy sieciowka), sa tez mniejsze , ale rozpoznawalne, jeśli tor jest transparentny i dobrze znany .

To jest ten ostatni przypadek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Konto w trakcie usuwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może warto lampy sterujące 6N30/6H30 na DR'ki podmienić?

 

Nie zawsze się owe DR-ki sprawdzają. Ja w swoim preampie MoodWright-a walczyłem z DR-kami i twierdzę... że dużo fajniejsze brzmienie uzyskuję na Electro-Harmonix. Ale... po cryo treatment. Standardowe są takie sobie. Ale te po kriogenicznym potraktowaniu dużo fajniej mi wypadały niż nawet 30 letnie DR-ki (bardzo mocno poprawia się zwartość i głębokość basu. A góra zostaje 'dociążona' i jest bardziej błyszcząca). W porównaniu do nich DR-ki są po prostu suchawe. To oczywiście subiektywne odczucie :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjdzie i na nie czas :)

Sa zmiany radykalne ( kolumny, zrodlo), sa znaczace ( ic czy sieciowka), sa tez mniejsze , ale rozpoznawalne, jeśli tor jest transparentny i dobrze znany .

To jest ten ostatni przypadek.

 

jak chcesz mogę ci kilka lamp pożyczyć prostowniczych to zobaczysz jakie one mają wpływ na całokształt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow!

 

I to wszystko za sprawą lampy prostowniczej....

 

To może warto lampy sterujące 6N30/6H30 na DR'ki podmienić?

 

Każda zmiana czegokolwiek powoduje zmiane brzmienia-nie wiedziałeś o tym?

Zmień nawet bezpiecznik-tez inaczej Ci zagra..........ba daj go w innym kierunku tez bedzie różnica brzmienia.

 

Co do stwierdzenia Marslo-to sie nie zgodze-bo sa wzmaki z super wykonanym zasilaniem-na które kabel sieciowy nie ma znaczenia-byle by

tylko miał odpowiedni przekrój by prądzik se spokojniutko płynął,bez wysiłku.

Kondensator np.za 200 zł da wieksze zmiany w dżwieku niż jakis tam kabel-takze wszystkie stwierdzenia to tak sa psu na budę))-nie ma reguł.

Audio trza pojmować trenując różne aplikacje i konfiguracje-sie to robi...........to sie wie))

Moge podzielić zmiany na radykalne,znaczące i mniejsze,ale tylko mając na uwadze wydane kwoty-tak,tak,bo reszta to bajer i tyle.

Jeszcze nadmienię,ze w tym tygodniu będe trenował avantgardy z dwoma fajnymi wzmakami-bedzie opis.

Aha-jestem pewny,ze 5u4g national union-ten model z ebaya byłby właściwym wyborem kenotrona-kupiłeś nie to co chciałeś,tylko co mieli u siebie)

 

pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli Piotrek, nie od razu Krakow zbudowano.

Co do sieciowek to się z Toba nie zgodze, moim zdanime im lepszy wzmak , tym bardziej slychac zmiane zasilającego.Czy kondensator za 200 pln może wnieść większe zmiany, niż droga sieciowka ? Pewnie może , ale ja nie jestem z tych " dlubiacych" , to mi zostaje mieszanie kablami i lampami.

Napisz jak posłuchasz Avantgardow.

 

 

 

jak chcesz mogę ci kilka lamp pożyczyć prostowniczych to zobaczysz jakie one mają wpływ na całokształt.

 

Bardzo chętnie Marcin, jak wroce z urlopu to się do Ciebie odezwe:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Konto w trakcie usuwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze się owe DR-ki sprawdzają. Ja w swoim preampie MoodWright-a walczyłem z DR-kami i twierdzę... że dużo fajniejsze brzmienie uzyskuję na Electro-Harmonix. Ale... po cryo treatment. Standardowe są takie sobie. Ale te po kriogenicznym potraktowaniu dużo fajniej mi wypadały niż nawet 30 letnie DR-ki (bardzo mocno poprawia się zwartość i głębokość basu. A góra zostaje 'dociążona' i jest bardziej błyszcząca). W porównaniu do nich DR-ki są po prostu suchawe. To oczywiście subiektywne odczucie :)

W moim systemie DRki dały bardzo pozytywne zmiany... oczywiście subiektywnie. Inwestycja była duża (około 700 PLN za parę a musiałem takich par kupić 4..ouch) ale zmiany w dźwięku bardzo wyraźne już od pierwszych minut. Dużo większa precyzja i konturowość brzmienia. Słychać więcej detali. Jednak spotkałem się już z opiniami podobnymi do Twojej, że DRki nie zawsze są najlepszym rozwiązaniem. Jak widać co system to system. O ile zmiana lamp w moim wzmaku jest bezproblemowa to już dobieranie się do stopnia wyjściowego w CD-5 jest mnie przyjemne i bardziej czasochłonne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marslo - nie wiem w którym wątku pisałeś o Aurenderze W20 i Vivaldim, ale w razie czego to mogę ci na dłużej AQ Diamonda pożyczyć. Mam dwa, jeden leży nieużywany.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marslo - nie wiem w którym wątku pisałeś o Aurenderze W20 i Vivaldim, ale w razie czego to mogę ci na dłużej AQ Diamonda pożyczyć. Mam dwa, jeden leży nieużywany.

 

Bardzo chętnie, info na priv.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Konto w trakcie usuwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle marslo to u mnie testowaliśmy USB w DAC-u MSB i było bardzo dobre, w Accustic Arts też świetne i w Esoteric K-01, również bardzo dobre. Kable USB to były średniaki, jakiś polski i niski model Wireworld i nigdy nic nie trzeszczało, nie było żadnych zakłóceń.

Dziwi mnie więc iż posądzasz kable USB o tą przypadłość w przypadku Aurendera i Audio Aero.

A przecież nie używasz kabli ze szrotu. Musi być jakaś inna przyczyna.

 

I jeszcze pytanie. Czy granie z Aurendera W20 jest wyraźnie inne niż z S10?

Czy W20 lepiej gra z Vivaldim po USB czy jednak przez BADA?

 

Elb, czy ten USB Audioquesta jest najlepszy jaki miałeś?

Szymon kiedyś testował i pisał jeszcze o innych, lepszych niż ten Diamond.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście lepszego nie słyszałem. Aczkolwiek jak to z kablami - w różnych konfiguracjach mogą zagrać delikatnie inaczej. Możliwe że u Szymona jakiś inny kabel lepiej się wpasował w jego system. Jednak patrząc ile osób na przykład na Computer Audiophile doszło do podobnych wniosków jak moje, wydaje mi się że AQ Diamond to rozsądny i bezpieczny zakup.

 

Polecam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Dzis z racji soboty postanowilem sprawdzic jak Crossfire III spisze sie w roli koncowki mocy.

Probowalem kiedys Crossa II z moim La Fontaine w opcji z pre zalaczonym we Fontannie , a wylaczonym we wzmaku ( Direct in ) .

Dzwiek z pre Fontanny wydawal mi sie ubozszy i slabiej nasycony, uznalem ,ze pre Crossa II jest lepsze od pre Fontanny.

Dzisiaj przyszedl czas na sprawdzenie, jak takie polaczenie sprawdzi sie w Crossfire III z La Fontaine sterujacym glosnoscia.

I tu najpierw zaskoczenie - selektora wejsc w Cross III nie mozna bylo przestawic na Direct In, mimo , ze ic podlaczylem do zaciskow Direct In.

No to instrukcja do reki i okazalo sie ,ze tym razem na tylnej sciance jest hebelek " Normal - Direct In".

Jego przelaczenie zapala diode Direct In na sciance czolowej, nie trzeba uzywac selektora wyjsc.

No , zostalo jeszcze przestawienie we Fotnannie wyjscia na Variable i juz mozna probowac ( normalnie gram na stalym wyjsciu 2V). Na marginesie, w czasie testu DAC Vivaldi jaki mialem u siebie w lipcu, kiedy Vivaldi byl ustawiony na 2 V gral duzo ciszej , niz Fontanna. Musialem Vivaldiego ustawic na 6V , aby zaczelo grac. Vivaldi ma tylko 2 opcje: 2 i 6V, Fontanna ma 3 : 2, 3 i 4 V. 2V we Fontannie graja prawie tak samo glosno, jak 6 V we Vivaldim. Ot taka ciekawostka przyrodnicza:)

Ale do rzeczy :pierwsze dzwieki - zaskoczenie. Jest bardzo dobrze .

Po dluzszym odsluchu okazuje sie, ze poprawa zasilania w Cross III skutkuje duzo lepszym dzwiekiem z pre Fontanny.

Roznica w nasyceniu dzwieku miedzy Crossem III grajacym jako integra ,a koncowka jest duzo mniejsza , niz w modelu poprzednim.

Dzieki poprawkom Gerhada Hirta dostajemy lepsza kontrole i subiektywnie nieco wieksza dynamike.

W wokalach i malych skladach jazzowym wole Crossa jako integre , w rocku czy duzej symfonice wole pre Fontanny. Ma ono co prawda wlutowane miniaturowe lampy Philipsa w plytke pre, ale dzwiek jest bardziej " tranzystorowy " od preampu Crossa III.

Teraz leci Hotel California 24/96 i jest zajebis.... z Crossem w roli koncowki.

Oba sprzety tj Fontanna jak i Cross III sa wielofunkcyjne i to daje sproro frajdy.

Polecam uwadze kolegow zainteresowanych Ayonem Crossfire III i Audio Aero La Fontaine.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Konto w trakcie usuwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Jako , ze mój Crossfire wykazywal male niedomagania ( blyskala od czasu do czasu lampa prostownicza, cyferki poziomu glosnosci na wyświetlaczu pojawialy się dopiero po ok 20 min , do tego czasu nie wyswietlaly się, przycisk mute w pilocie nie dzialal ) , pojechal na przegląd gwarancyjny do Austrii.

Dzieki uprzejmości Eter Audio dostałem na ten czas koncowke mocy XA od Avantgarda.

Testowalem komplet XA tj pre plus wzmak już jakiś czas temu, o czym tu pisałem , ale trwalo to b. krotko i nie sprawdzałem samej koncowki mocy.

La Fontaine ma wbudowany pre na lampach Philipsa, stad moglem sprobowac samej koncowki. Moim problem jest to , ze oba sprzęty serii XA nie mieszcza się na polce ani pod nia , natomiast sam wzmacniacz stanal na miejscu Crossa i ladnie się wpisal w mój zestaw . Co prawda moja piekniejsza polowa uważa , ze w kwestii wyglądu nie ma startu do Ayona, ale uslyszalem sakramentalne " może być " i odsłuchy się zaczely.

Musialem wymienić ic - mojego ulubionego Acrolinka DA 6300 zastapil dyzurny xlr- Fadel Art Reference Two. Seria XA jest bowiem w pełni zbalansowana i nie ma wejść rca, w koncowce jest tylko jedna para xlr.

To bardzo przezroczysty i dynamiczny kabel, niestety trochę rozjasnia przekaz - jest caly ze srebra.

Po godzinie słuchania brakowało mi wypelnienia, postanowiłem wyregulować Avantgardy. Dodalem na średnicy i basie i dźwięk się poprawil, ciagle nie był jednak tak homogeniczny, jak z Acro.

Poprosilem Eter Audio o doslanie Acrolinka 8n 2080 Evo na xlr, mam nadzieje , ze wniesie oczekiwana plynnosc i muzykalność.

Podlaczylem tez mój phono stage- Microgroove plus (strojony do wkładki Phase Tech P 3 G przez Toma Evansa) do Fontanny - wlaczylem dawno nie sluchana plyte Stockfisha i się zasluchalem - zabrzmiało swietnie. Pojawil się czar winyla.

Przejscie z powrotem na W20 z Fontanna pokazalo, czym się rozni dobry analog od dobrej cyfry bardzo wyraźnie - szczegolowsc , selektywność i precyzja większe z cyfry, muzykalnośc i i ogolnie pojeta homogeniczność lepsza z analogu. Mam nadzieje, ze wpiecie Acrolinka 8n zmniejszy te roznice.

Odsluchy dopiero się zaczely, po weekendzie dam znac co i jak .

Pierwsze wrazenia bardzo pozytywne , choć roznica miedzy lampa a tranzystorem jest wyczuwalna od pierwszych taktow słuchanej muzy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Konto w trakcie usuwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz kiedyś miał możliwość, posłuchaj koniecznie Ancent Audio Grand Silver Mono.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz kiedyś miał możliwość, posłuchaj koniecznie Ancent Audio Grand Silver Mono.

 

Albo Reimyo PAT-777,też na 300B ;).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz kiedyś miał możliwość, posłuchaj koniecznie Ancent Audio Grand Silver Mono.

Te od Waszczyszyna ? Ale on chce ok 30 k euro za pare monosow , a gdzie pre ?

Raczej wezme na odsłuch monosy od Amare i ich pre Forest.

 

Stefek,

 

Nie wiedziałem ,ze Reimyo robi wzmak na 300B , czy on jest ciagle w produkcji ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Konto w trakcie usuwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te od Waszczyszyna ? Ale on chce ok 30 k euro za pare monosow , a gdzie pre ?

Raczej wezme na odsłuch monosy od Amare i ich pre Forest.

 

Stefek,

 

Nie wiedziałem ,ze Reimyo robi wzmak na 300B , czy on jest ciagle w produkcji ?

 

Niestety już nie,a szkoda :).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.