Skocz do zawartości
IGNORED

Monitory Franco Serblin Accordo


Milimetr

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj do polskiego dystrybutora trafiła pierwsza para długo oczekiwanych monitorów Franca Serblina - Accordo.

Wczoraj też miałem okazję skosztować krótkiego odsłuchu.

 

Głośniki miały wygraną zaledwie godzinę i były dość zziębnięte po kilkudniowej podróży na mrozie, ale to co usłyszałem jest bardzo obiecujące.

 

Konstrukcje Serblina znam od lat, sam byłem posiadaczem jego monitorów, ale moim zdaniem jego obecne konstrukcje (Ktema i Accordo) stanowią kulminację doświadczeń zdobytych u Sonus Fabera.

 

Nowe monitory zagrały nadspodziewanie dużym dźwiękiem jak na swoje gabaryty, niezwykle klarownym, rozdzielczym i detalicznym, ale bez jakiejkolwiek natarczywości, czy utraty muzykalności. Udało się połączyć transparentność z czymś, co po prostu daje przyjemność słuchania i bez problemu radziły sobie w pomieszczeniu o powierzchni 24 metrów.

 

Sama konstrukcja jest dość nietypowa - zwrotnica jest poza kolumną, schowana w nóżce standu, co izoluje ją od bezpośredniego oddziaływania głośnika. Przekrój skrzynki jest mocno nieregularny, a sama skrzynka wzmocniona jest metalowymi wstawkami. Wizualnie - perełka i do klasycznego i do nowoczesnego wnętrza.

 

Zobaczymy jak głośnik zagra po wygrzaniu, ale na ten moment w swoim przedziale cenowym ten głośnik narobi zamieszania, tego jestem pewien!

 

Ponieważ miałem możliwość posłuchania wszystkich modeli Guarneri, począwszy od Homage, poprzez Memento, a na Evolution skończywszy, to mogę śmiało powiedzieć, że gdybym wybierał dziś monitor, wolałbym Accordo. Gra nowocześniejszym i bardziej dynamicznym dźwiękiem niż pierwsze Guarneri, ale nie traci nic z ich wysublimowania i elegancji.

 

Moim zdaniem Accordo są najlepszym monitorem jaki Serblin stworzył do tej pory.

 

Niestety nie miałem aparatu by zrobić i wrzucić jakieś foty.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/91820-monitory-franco-serblin-accordo/
Udostępnij na innych stronach

Dzieło sztuki. Jeśli gra tak jak wygląda... A cena? 10 000 euro czy lepiej?

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Uuuuuuuuuu - tylko? To wyraźnie Franco chce zrobić konkurencję macierzystej firmie.

Przecież to Guarneri za pół ceny. Do tego dużo ładniejszy i z niższym zejściem na basie.

Szkoda że skuteczność i impedancja nie pozwalają mi nawet o nich pomarzyć. Przecież żeby dobrze pogonić te monitory, potrzebny jest kawał skurczybyka a nie mój wzmacniaczyk. Nie ta liga.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

To oczywiste skoro w standach jest zwrotnica. Naprawdę - przystępny cenowo Hi-End. Bez ironii. Takie piękne rzeczy od uznanego twórcy muszą swoje kosztować.

Symptomatyczne, że najwięcej fotek tych kolumn można znaleźć na azjatyckich serwerach. I pewno do Azji Franco sprzeda większość produkcji. Nowe centrum świata...

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Myślę, że i niejedne pójdą w Polsce.

 

Milimetr - słuchałeś u siebie czy u dystrybutora ? Jak wypadają w porównaniu do Ktemy ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Załapałem się na odsłuch u dystrybutora, bo akurat byłem w innej sprawie.

 

Accordo grały z Integrą Jadis Orchestra, więc wcale nie jakaś elektrownia!

 

Zapomniałem dodać w pierwszym wpisie, że najbardziej powalającą cechą tych głośników jest niesamowita przestrzeń. Dźwięk jest totalnie oderwany od kolumn i bardzo ładnie scena buduje się do tyłu. Pod tym względem Accordo są jeszcze lepsze niż Ktema, ale to typowe dla monitorów.

 

Ogólnie charakter brzmienia Accordo jest taki jak Ktemy, może Ktema jest ciut chłodniejsza, a Accordo ciut bardziej romantyczne. Accordo pewnie nie zejdzie tak nisko jak Ktema, ale i tak bardzo nisko schodzi jak na monitor.

 

Myślę, że jest to jedna z najciekawszych propozycji w kategorii monitorów od wielu lat i w dodatku propozycja bardzo uczciwa pod względem projektu, designu, jakości komponentów, no i ceny!

 

Dla porównania Sonus wprowadzając nowe Guarneri Evolution przyłożył cenę około 15.000 Euro, co jak na monitor jest ceną zaporową IMHO.

 

Myślę, że jest to jedna z najciekawszych propozycji w kategorii monitorów od wielu lat i w dodatku propozycja bardzo uczciwa pod względem projektu, designu, jakości komponentów, no i ceny!

 

A propos komponentów, jakie głośniki tam siedzą? Szczególnie ten wysokotonowy mnie intryguje bo nic nie wiem o jego producencie. A midwoofer... podobnie wyglądające membrany były w ESA Trillio.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Producent podaje tyle:

 

Tweeter:

29mm silk-dome by Ragnar Lian, one of the greatest masters of transducer designer. A well recognised project since 30 years.

 

Mid-woofer:

Leggendary, custom made, 150mm sliced paper cone, optimized for the best control cone breackups. Symmetrical drive motor system.

 

Dla mnie tweeter wygląda na taki sam jak w Ktemie, czyli Scan Speak D2905. Co siedzi na midbasie to nie wiem, ale to chyba też Scan Speak

 

Producent podaje tyle:

 

Tweeter:

29mm silk-dome by Ragnar Lian, one of the greatest masters of transducer designer. A well recognised project since 30 years.

 

Mid-woofer:

Leggendary, custom made, 150mm sliced paper cone, optimized for the best control cone breackups. Symmetrical drive motor system.

 

Dla mnie tweeter wygląda na taki sam jak w Ktemie, czyli Scan Speak D2905. Co siedzi na midbasie to nie wiem, ale to chyba też Scan Speak

Sama konstrukcja jest dość nietypowa - zwrotnica jest poza kolumną, schowana w nóżce standu, co izoluje ją od bezpośredniego oddziaływania głośnika. Przekrój skrzynki jest mocno nieregularny, a sama skrzynka wzmocniona jest metalowymi wstawkami. Wizualnie - perełka i do klasycznego i do nowoczesnego wnętrza.

Izolacja brandzolacja ;) Szkoda że nie poszli na całość i ta zewn. zwrotnica nie jest aktywna (w ten czas jednak już całkiem musiałoby to być zewn. pudełeczko, jak w ślimakach B&W Nautilus).

Jeżeli to ten sam głośnik co w ktemach, to jest to Scan-Speak D2905. Niebardzo tylko rozumiem co ma z tym wspólnego Ragnar Lian - to jeden z założycieli SS, ale chyba od miliona lat nie jest już w firmie. Lian wymyślił m.in. Symetric Drive w ... 1973 roku. Chyba ze to taki sposób aby efektownie 'sprzedać' klasycznego scana :)

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Już szykują się pierwsze recenzje. Na razie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Ja protestuję! Noga w estetyce odstaje od całości, też powinna być asymetryczna. Poza tym kolumienki pikne, tylko żeby było trochę niżej schodzącego basiku! Może jeszcze jest jakiś trzeci głośnik w środku do nadganiania? no bo litraż raczej wklęsły jest ;)

 

W sumie te nogi to może pole popisowe dla DIY ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Jeżeli to ten sam głośnik co w ktemach, to jest to Scan-Speak D2905. Niebardzo tylko rozumiem co ma z tym wspólnego Ragnar Lian - to jeden z założycieli SS, ale chyba od miliona lat nie jest już w firmie. Lian wymyślił m.in. Symetric Drive w ... 1973 roku. Chyba ze to taki sposób aby efektownie 'sprzedać' klasycznego scana :)

 

No tak, nie wiem, czemu nagle powołują się na nazwisko Ragnara Liana, ale zauważyłem, że Sonus w nowej linii (Guarneri Evolution, Amati Futura) robi to samo. Tam zresztą chyba zastosowano dokładnie tę samą kopułkę. Biorąc pod uwagę, że Serblin pierwszy zastosował w Ktemach polerowany płyty na górze i na dole obudowy i pierwszy zaimplementował tę kopułkę - widać kto od kogo zrzynał :-)

 

 

Wracając do tematu Accordo. Dziś była wyjątkowa okazja zrobienia niebanalnego porównania. Dwie topowe konstrukcje podłogowe Serblina i jego dwa topowe monitory - wszystkie spod ręki tego samego projektanta.

To samo pomieszczenie, ten sam system, ta sama muzyka, pogoda, nastrój i stężenie alkoholu we krwi...

 

Efekt?

 

Ktema dokopała Stradivarii praktycznie pod każdym względem, a Accordo pogoniły stare, dobre Guarneri Homage.

Mnie to nie dziwi - w końcu jest w tym jakaś logika, że nowsze konstrukcje tego samego twórcy są lepsze niż stare.

W przeciwnym razie oznaczałoby to, że Serblin w swoich projektach cofa się w rozwoju.

 

Ciekaw jestem tylko ilu wszystkowiedzących mędrców na Audio Aficionado, mających swą receptę na wszystko co dotyczy Sonusa, zrobiło tego typu rzetelne porównanie...

 

 

_DSC0053.jpg

No tak, nie wiem, czemu nagle powołują się na nazwisko projektanta, ale zauważyłem, że Sonus w nowej linii (Guarneri Evolution, Amati Futura) robi to samo. Tam zresztą chyba zastosowano tą samą kopułkę.

 

Tak, też to zauważyłem. Po prostu marka Scan Speak przestała być nobilitującym wyróżnikiem, teraz bardzo wielu producentów kolumn korzysta z tych przetworników. Co innego Ragnar Lian - takiego głośnika nie ma nikt, nazwisko też kojarzą nieliczni, więc pelikany łykają ... Co nie zmienia oczywiście faktu, że to dobry głośnik.

 

Szkoda że mi nie powiedziałeś, że robicie dziś taki shootout u Grobela - sam bym chętnie wpadł i rzucił uchem.

 

Accordo prezentują się pięknie. Będą schodzić jak ciepłe bułeczki. Co do Ktemy to mam mieszana uczucia. Zarówno jeżeli chodzi o brzmienie jak i wygląd.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

W Ktemie po prostu trzeba się zakochać. Mnie na początku w ogóle nie odpowiadały te wklęsłe ścianki, ale obecnie odbieram Ktemy jak dwa fortepiany Steinwaya. Dobrze ustawione w pomieszczeniu prezentują się bardzo dostojnie.

 

Co do dźwięku to mam wrażenie, że Serblin je ciągle ulepsza. To już któraś z koleii para, która pojawia się w Polsce, a ja mam wrażenie, że każda następna gra coraz lepiej.

 

Najlepiej umówić się na odsłuch i ocenić samemu. Klepanie na forum tego nie zastąpi.

To się nazywa acquired taste :)

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Piękne zdjęcie! Tyle dobra w jednym miejscu... :)

I bardzo mnie cieszy że p. Serblin z każdą kolejną konstrukcją jest coraz lepszy.

Jego odejście od SF zaowocowało fenomenalnymi konstrukcjami.

Chyba właśnie manufaktura to jest dla niego właściwe miejsce a nie SF który z czasem stał się - przyznacie - nieco molochowaty. Miejsce bardziej dla rzutkich biznesmenów i działu R&D a nie dla artysty zasłuchanego w swoje dzieła.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Niestety ostatnimi czasy SF poszedł strasznie w komercję ... co nowsza konstrukcja, to większy festyn. Nic dziwnego że ludzie szukają starych modeli z czasów Serblina. Teraz przynajmniej będą mieli alternatywę w postaci Ktemy i Accordo.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Niestety ostatnimi czasy SF poszedł strasznie w komercję ... co nowsza konstrukcja, to większy festyn. Nic dziwnego że ludzie szukają starych modeli z czasów Serblina. Teraz przynajmniej będą mieli alternatywę w postaci Ktemy i Accordo.

ACCORDO-sa duzo latwiejsze do napedzenia niz Sonusy, sam Serbin to stwierdza,nie ustepuja pieknym wygladem i ta fantastyczna cena 50%! ceny nowych Sonusow i starych Momento, ktore ciezko napedzic(WZM Jadisa, mocne- bardzo drogie)te plusy sa tak oczywiste,czyli w kolumnach zaoszczedzone 50% i WZM rowniez najmniej 50%,standy rowniez w cenie,jak graja super, to odpowiedz sama sie nasowa, jakie monitory sa najlepsze (jakosc-cena)rewelacja.

Tylko ten Scan D2905 - to nie jest szczytowe osiągnięcia scana - może Pana Ragnara Liana tak, ale Scan Speaka na pewno nie. Ale Accordo przyznam, że palice lizać i ...zapewne uszy :)

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Ktema dokopała Stradivarii praktycznie pod każdym względem, a Accordo pogoniły stare, dobre Guarneri Homage.

Milimetr,jestem fanem SF.Czy mógłbys przybliżyć w których aspektach Accordo okazały się

lepsze od Guarnieri.Opisz samą sesję z detalami.Pozdrawiam.

Stradivarii w porównaniu do Ktemy są bardziej ociężałe brzmieniowo, nieco zwaliste na basie. Są mniej dynamiczne, wolniejsze i mniej rozdzielcze. Stradivarii świetnie wypadają w klasyce, ale spróbuj puścić przez nie szybkiego rocka, to usłyszysz w czym rzecz. Stradivari mają piękną barwę, dużo wypełnienia i grają mięsistym dźwiękiem, ale w porównaniu do Ktemy brakuje in trochę rozdzielczości, precyzji i wybrzmień na wysokich tonach. To tak trochę przyczynek do dyskusji na temat kopułki Scan-Speaka D2905 (Ktema) vs. Ring Radiator (Stradivarii). Nawet jeśli kopułka Stradivarii jest wyżej w ofercie to aplikacja w Ktemie (i Accordo) jest całościowo lepsza. I ostatnia kwestia - Ktema buduje piękną scenę, natomiast Stradivarii znacznie trudniej zintegrować z pomieszczeniem, być może przez ten szeroki front-panel.

 

Co do Accordo vs. Guarneri, to trzeba Accordo dać trochę rozegrać się . Guarneri póki co ustępuje pod względem dynamiki i ogólnie rozumianej potęgi brzmienia. Nie schodzi też tak nisko na basie. Guarneri są bardzo kameralne. Accordo to już pełna skala brzmienia, a w dodatku Accordo wydają się budować lepszą scenę.

 

To na razie chyba tyle. Myślę, że Accordo są na tyle ciekawe, że warto byłoby namówić dystrybutora na prezentację na tegorocznym AudioShow jakiegoś bardziej budżetowego systemu niż w ostatnich latach.

 

W ostatnich latach grały potężne monobloki Jadisa JA200 oraz triody SE845, wszystko z dedykowanym preampem i topowym źródłem Jadisa. Do tego Stradivarii lub Ktemy. Tylko kto taki system wytrzyma finansowo?

 

W tym roku warto pokazać coś na skromniejszą kieszeń. Może właśnie Accordo z najnowszą integroą Jadisa i35? Podobno na lampach KT120 jest fantastyczna.

"Nawet jeśli kopułka Stradivarii jest wyżej w ofercie to aplikacja w Ktemie (i Accordo) jest całościowo lepsza"- he he - jasne a Mercedes klasy B mimo że tańszy jest całosciowo lepszy od Mercedesa Klasy S :)

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Stradivarii w porównaniu do Ktemy są bardziej ociężałe brzmieniowo, nieco zwaliste na basie. Są mniej dynamiczne, wolniejsze i mniej rozdzielcze. Stradivarii świetnie wypadają w klasyce, ale spróbuj puścić przez nie szybkiego rocka, to usłyszysz w czym rzecz. Stradivari mają piękną barwę, dużo wypełnienia i grają mięsistym dźwiękiem, ale w porównaniu do Ktemy brakuje in trochę rozdzielczości, precyzji i wybrzmień na wysokich tonach. To tak trochę przyczynek do dyskusji na temat kopułki Scan-Speaka D2905 (Ktema) vs. Ring Radiator (Stradivarii). Nawet jeśli kopułka Stradivarii jest wyżej w ofercie to aplikacja w Ktemie (i Accordo) jest całościowo lepsza. I ostatnia kwestia - Ktema buduje piękną scenę, natomiast Stradivarii znacznie trudniej zintegrować z pomieszczeniem, być może przez ten szeroki front-panel.

 

Co do Accordo vs. Guarneri, to trzeba Accordo dać trochę rozegrać się . Guarneri póki co ustępuje pod względem dynamiki i ogólnie rozumianej potęgi brzmienia. Nie schodzi też tak nisko na basie. Guarneri są bardzo kameralne. Accordo to już pełna skala brzmienia, a w dodatku Accordo wydają się budować lepszą scenę.

 

To na razie chyba tyle. Myślę, że Accordo są na tyle ciekawe, że warto byłoby namówić dystrybutora na prezentację na tegorocznym AudioShow jakiegoś bardziej budżetowego systemu niż w ostatnich latach.

 

W ostatnich latach grały potężne monobloki Jadisa JA200 oraz triody SE845, wszystko z dedykowanym preampem i topowym źródłem Jadisa. Do tego Stradivarii lub Ktemy. Tylko kto taki system wytrzyma finansowo?

 

W tym roku warto pokazać coś na skromniejszą kieszeń. Może właśnie Accordo z najnowszą integroą Jadisa i35? Podobno na lampach KT120 jest fantastyczna.

Fajny i konkretny opis,trochę bardziej zrównoważony od wczorajszych zachwytów.Dziękuję

i POZDRAWIAM.

"Nawet jeśli kopułka Stradivarii jest wyżej w ofercie to aplikacja w Ktemie (i Accordo) jest całościowo lepsza"- he he - jasne a Mercedes klasy B mimo że tańszy jest całosciowo lepszy od Mercedesa Klasy S :)

 

Jest lepszy bo mniej pali, mniej miejsca zajmuje, nie wzbudza zawiści, łatwiej sprzedać po paru latach, łatwiej zaparkować, mniejsza utrata wartości itd....hehehe

Jak widzisz we wszystkim można znaleźć plusy...hehehe

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.