Skocz do zawartości
IGNORED

Klub MartinLogan


POLPAK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 9.08.2023 o 16:07, nikto napisał:

Także myślałem o czymś takim (zawsze trzeba celować wysoko 😉 ) jednak odstręczała mnie trochę maksymalna moc tych urządzeń. W P15 ma 1500VA (w impulsie do 3600VA) i 9 gniazdek. Zdaje sobie sprawę, że całkowite zassanie energii z niego to nie maksy sprzętu, ale np. 13A czy nawet 11A to przy wysokim wykorzystaniu mocy to nawet 500W na kanał. Do tego wzmacniacz (myślałem o T+A PA3100HV pewnie do 600W ale w szczycie nawet do 1500w). No i reszta źródeł do 300W. Jak tak policzyłem, żeby nie było problemu z wyżyłowaniem tego regeneratora ... to bezpiecznie było by mieć 2000VA a to oznacza: 2xP12 (2x24k) lub 2xP15(2x42k) lub 1xP20 (1x55k) ... tylko ceny 🙂 Trzeba by było na jakiś dobry rabat liczyć albo super promocję 🙂
Pytanie do Ciebie - jak było z tym obciążeniem w systemie jaki masz? Czy dojeżdżał na maksimum swoich możliwości?
Czy nie próbowałeś jeszcze innych?
Z tego co oglądałem na filmach Paula (współzałożyciela PS Audio) to on, poza samym filtrowaniem i zabezpieczeniem przed tętnieniami, wskazywał głównie na niską impedancję za regeneratorem, co zasadniczo właśnie według niego, ma największy wpływ na
odbiór.
Nie myślałeś przypadkiem o UPS-ach do serwerów?

Więc piszę po raz drugi bo raz to napisałem a nie wyskoczyło na stronie 😉

Miałem do P15 podłączony pre C2700 do tego końcówka MC462 dalej Lumin i kolumny ML 13A. Generalnie słucham dość głośno i max jaki mi pobierało z P15 to było poniżej 500W więc jest kosmiczny jest zapas. Nawet po podłączeniu OLEDa 77 calowego nie przekraczałem 1000W. To co jest na papierze a w rzeczywistości jeżeli chodzi o pobór to dwie zupełnie rożne rzeczy. Dodam, że pomiary urządzenie ma bardzo precyzyjne np. mam info z fotowoltaniki jakie jest napięcie na fazie na której mam sprzęt audio . Wartości na aplikacji i P15 były identyczne. Sprawdzałem też napięcie wyjściowe i faktycznie było równe 230.

Zastanawiam się tylko czy P20 ogólnie nie jest jeszcze lepszym urządzeniem z jeszcze niższą impedancją 😉 Nie mniej raczej będę się kierował w stronę P15 ...

 

Edytowane przez Avatar1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Avatar1979 napisał:

Miałem do P15 podłączony pre C2700 do tego końcówka MC462 dalej Lumin i kolumny ML 13A. Zastanawiam się tylko czy P20 ogólnie nie jest jeszcze lepszym urządzeniem z jeszcze niższą impedancją 😉 Nie mniej raczej będę się kierował w stronę P15 ...

Zacny sprzęt. Jak się już ze wszystkim uporam i skompletuję swój zestaw ... to pewnie wypożyczę sobie urządzenie i sprawdzę jak to zagra u mnie i czy z P15 mocy wystarczy.
Najważniejsze, żeby trochę ceny ML-i spadły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dalej polecę vintage i chciałem donieść, że prądożerne CLS I można napędzić lampą, więcej obiektywnych szczegółów gdyby ktoś był zainteresowany po ustąpieniu fazy zachwytu.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 5 tygodni później...

Koledzy, którzy posiadają Logany z nowej oferty 11a,13a lub 15a. Czy w tych kolumnach znajdują się bezpieczniki ? Pytam bo zaczynam sukcesywnie wymieniać szklane w np Mcintoshu , później wymienię w źródłach i zastanawiam się czy przypadkiem nie ma takowych w kolumnach :)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Jeśli ktoś jest chętny, to mam na sprzedaż ML Sequel II po gruntownym przeglądzie i wymianie folii na nowe (z gwarancją). Zapłaciłem za to 900Euro i posiadam na to rachunek, który jest podstawą gwarancji. Grają świetnie i będą tak grały (wg. osoby która je robiła) kolejne 10-15 lat jeśli ktoś nie kopci jak parowóz w domu papierosów.

Sprzedaję ponieważ nowy wzmacniacz nie "dogaduje" się z tymi kolumnami. 

Dla chętnego sprzedam również Cayin A55-TP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Koledzy a jakie stosujecie kable głośnikowe do swoich ML. Interesuje mnie to czy ktoś wgłębiał się mocniej w temat i na tej podstawie dobierał przewody. Wiele osób twierdzi, że ML wymaga zupełnie innych kabli niż standardowe głośniki, ze względu na zupełnie inny charakter obciążenia, dla przykładu Sanders opisał to na stronie: https://www.sanderssoundsystems.com/technical-white-papers/54-cables-white-paper. Można o tym też poczytać w kilku wątkach na MartinLogan Audio Owners Forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, RadeX napisał:

Koledzy a jakie stosujecie kable głośnikowe do swoich ML.

Ja mam Telerium Q Diamond, dobrane pod CLS. Nikt mi nie powie, że mam deficyt basu, wręcz słuchający rozglądają się za schowanym gdzieś subem. Reszta pasma dla mnie ideał. 

 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, RadeX napisał:

Koledzy a jakie stosujecie kable głośnikowe do swoich ML. Interesuje mnie to czy ktoś wgłębiał się mocniej w temat i na tej podstawie dobierał przewody. Wiele osób twierdzi, że ML wymaga zupełnie innych kabli niż standardowe głośniki, ze względu na zupełnie inny charakter obciążenia, dla przykładu Sanders opisał to na stronie: https://www.sanderssoundsystems.com/technical-white-papers/54-cables-white-paper. Można o tym też poczytać w kilku wątkach na MartinLogan Audio Owners Forum.

Jeśli chodzi o Ethosy 

u mnie pracują z Siltechami CL 380L

Jedną z cech tych kabli jest przejrzystość  i ukazanie wszystkich planów równorzędnie niczego nie zamazują i mają 

bardzo dobrą rozdzielczość. Wcześniej miałem oyaide  dość ciemne kable.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
On 12/2/2023 at 9:55 PM, eMCZe said:

Ja mam Telerium Q Diamond, dobrane pod CLS. Nikt mi nie powie, że mam deficyt basu, wręcz słuchający rozglądają się za schowanym gdzieś subem. Reszta pasma dla mnie ideał. 

 

A na czym polegało to dobranie pod CLS? Czy to była metoda prób i błędów?

W moim pytaniu chodziło mi o to czy rzeczywiście elektrostaty które mają trochę inny charakter obciążenia wymagają innej budowy a co za tym idzie paramerów kabla.

Czy ktoś czytał ten artykuł: https://www.sanderssoundsystems.com/technical-white-papers/54-cables-white-paper.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, RadeX napisał:

A na czym polegało to dobranie pod CLS? Czy to była metoda prób i błędów?

Dokładnie tak. Słuch jest najlepszym doradcą. Metoda porównania bezpośredniego. Kable można wypożyczyć na testy, można pożyczyć od znajomych. Znasz swój system zauważysz zmiany. U mnie na nich pierwszy raz usłyszałem na CLS bas, musiałem odsunąć ML od mebli, które zaczęły wpadać w rezonans. 

29 minut temu, RadeX napisał:

elektrostaty które mają trochę inny charakter obciążenia

Elektrostaty jako odbiornik są pojemnościowe ale tutaj raczej szukałbym rozwiązania we wzmacniaczu. U mnie na przykład wyjście moge podłączyć standardowo albo... przełączyć za dużą cewkę specjalnie dla kabli/głośników  pojemnościowych

HC.thumb.jpg.a0329af078e928b5c69f1bdb2b6a8acd.jpg

i gdy tego wzmacniacza używałem z ML robiło to róznicę dla samego wzmacniacza (temperatura pracy końcówek) lecz nie dla brzmienia. Ogólnie kable o wysokiej pojemności są w miejszości więc nie ma się czym przejmować. Dla mnie problem jest do zignorowania. A kable tworzą całość z systemem, nie dobiera się ich po recenzji czy brzmieniu u kolegi ale o tym na pewno wiesz. 

58 minut temu, RadeX napisał:

Czytałem i... ma sens z punktu elektrotechniki i fizyki ale nie brał bym go pod względem praktyczności. Porównaj sobie parametry kabli ( jeżeli są podawane ) i zobacz jaką wielkością pojemności czy indukcyjności się różnią.

Kolejna sprawa.  W artykule jest wiele wzajemnie sprzecznych informacji. Tyle rozpisuje się na temat R, L i C kabli głośnikowych, i jaki ma to wpływ w przypadku brzmienia ESL a później pisze, że wszystkie dobrze zrobione interkonekty brznią tak samo... myślę, że właśnie tutaj R, L, C ma większe znaczenie biorąc pod uwagę dużo niższe prądy i napięcia. A jak weźmiesz pod uwagę przewód gramofonowy z wkładką MC..... 

I jeszcze jedno, nieprawdą jest to co napisane jest pod koniec artykułu na temat kierunkowości kabla. Kierunek podłączenia kabla ma znaczenie, po to są w nim strzałki ( mówię o interkonektach ). Jeżeli są one na interkonekcie to nie dlatego, że wkręca was sprzedawca, tylko dlatego że tak są zbudowane. One zagrają i w jedną stronę i w drugą, czasem nawet zagrają lepiej "pod prąd" ważne by oba na raz. Często też strzałki nadrukowane są na kablach na metry po to, żebyś robiąc sam IC miał pewność, że złożyłeś oba tak samo.  Dla niewtajemniczonych, interkonekty zbudowane są z przewodu plus, minus oraz ekranu. Ekran aby pełnił swoją funkcję musi być połączony z masą czyli kablem minus, i uwaga - dodatkowo musi być połączony tylko z jednej strony. Stąd strzałki, które idą na ogół od wtyku z masą połączoną z minusem, do wtyku z seprowaną masą od minusa. Jeżeli podłączymy przewody jeden tak a drugi tak, ekran przestanie spełniać swoją funkcję.  

 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, teoria teorią ale konkluzja była taka, że co innego teoretyczne, fizyczne rozważania, nawet jeśli poparte prawidłową teorią a co innego odbiór dźwięku przez nasze ucho, czyli że kable o ultraniskiej pojemności ponoć nie brzmią realistycznie i mają tendencję do brzmienia jasnego i mało angażującego. Jednym słowem najważniejsze jest to co każdemu pasuje i pod tym kątem dobór wszelkich elementów a nie opieranie się na teori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, RadeX napisał:

Jednym słowem najważniejsze jest to co każdemu pasuje i pod tym kątem dobór wszelkich elementów a nie opieranie się na teori.

Dokładnie tak !!! 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Z okazji zbliżających się Świąt życzę wszystkim, żeby folie się nie zużywały

Najlepszego!!

20231223_143125.thumb.jpg.62ca0706462adee115253c62424826b7.jpg

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Panowie pytanko do znawców. Nie wiem czy mam wyjątkowego pecha czy to może tak ma być ??

mianowicie moje nowe 13A mają taką przypadłość, że jedna kolumna gra na gorze wyraziście po środku też choć nasycenie jest trochę inne a na dole panelu jest najciszej a druga dokładnie odwrotnie. Tzn na gorze gra tak jak ta pierwsza na dole czyli ciszej, środek mają taki sam a na dole jest wyraziście. Upraszczając grają odwrotnie jedna od góry do dołu a druga od dołu do góry. Czy to jest normalne czy też wysoka kontrola jakości w Loganie zawiodła ??

Dodam że oczywiscie próbowałem odwrócić fazę ale to nic nie zmieniło….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne - obracałem i jest to samo. Byłem ciekaw właśnie czy tak ma być czy są skopane ....

Pewnie, że nie będę grzebał. Ciekaw jestem tylko jak ta gwarancja będzie przebiegać bo koszmarne z lekka jest pakowanie tych kolumn w ogromne kartony i wysyłka na palecie (jeszcze ryzyko że coś może być nie tak w transporcie). Dla mnie firma powinna przyjechać i wymienić na miejscu na sprawne . Towar za ponad 100k wadliwy - chore !

Edytowane przez Avatar1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Avatar1979 napisał:

Jasne - obracałem i jest to samo. Byłem ciekaw właśnie czy tak ma być czy są skopane ....

Pewnie, że nie będę grzebał. Ciekaw jestem tylko jak ta gwarancja będzie przebiegać bo koszmarne z lekka jest pakowanie tych kolumn w ogromne kartony i wysyłka na palecie (jeszcze ryzyko że coś może być nie tak w transporcie). Dla mnie firma powinna przyjechać i wymienić na miejscu na sprawne . Towar za ponad 100k wadliwy - chore !

No i właśnie czytając takie chistorie podziękowałem elektrostatom mimo ich wybitnego dźwięku 🤷🤷

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, pawel k napisał:

No i właśnie czytając takie chistorie podziękowałem elektrostatom mimo ich wybitnego dźwięku 🤷🤷

A co często są takie jajca z elektrostatami ? Pytam bo to moje pierwsze 🙂
Co najlepsze - jak kupiłem te kolumny myślałem ze tak ma być, ze specjalnie to tak gra aby osiągnąć jakiś efekt. Jestem mocno zawiedziony …

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Panowie pytanko do znawców. Nie wiem czy mam wyjątkowego pecha czy to może tak ma być ??
mianowicie moje nowe 13A mają taką przypadłość, że jedna kolumna gra na gorze wyraziście po środku też choć nasycenie jest trochę inne a na dole panelu jest najciszej a druga dokładnie odwrotnie. Tzn na gorze gra tak jak ta pierwsza na dole czyli ciszej, środek mają taki sam a na dole jest wyraziście. Upraszczając grają odwrotnie jedna od góry do dołu a druga od dołu do góry. Czy to jest normalne czy też wysoka kontrola jakości w Loganie zawiodła ??
Dodam że oczywiscie próbowałem odwrócić fazę ale to nic nie zmieniło….
Problem leży w prądzie na panelu. To jest do poprawki. Kable, i folie w metalu gdzieś nie mają pełnego styku. Czasem łatwe czasem trudne do usunięcia. Miałem to nawet po regeneracji w Dreźnie, ale gość poprawił i grały tak samo.

Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Mikellino napisał:

Problem leży w prądzie na panelu. To jest do poprawki. Kable, i folie w metalu gdzieś nie mają pełnego styku. Czasem łatwe czasem trudne do usunięcia. Miałem to nawet po regeneracji w Dreźnie, ale gość poprawił i grały tak samo.

Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka
 

Myśle że to nie do końca ten przypadek. Kolumna jak pisałem gra na całej szerokości tylko nasycenie jest odwrotne. To tak wyglada jakby w kolumnie dynamicznej ktoś w jednej kolumnie zamontował tweeter na gorze a w drugiej na dole. 
Generalnie nie mam doświadczenia w elektrostatach ale zapewne kazdy panel ma różne poziomy nasycenia co daje pełne pasmo. 
Jestem ciekaw jak to jest u kolegi Radex’a który ma podobnie jak ja kolumny z najnowszej serii master 15A. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Avatar1979 napisał:

Myśle że to nie do końca ten przypadek. Kolumna jak pisałem gra na całej szerokości tylko nasycenie jest odwrotne. To tak wyglada jakby w kolumnie dynamicznej ktoś w jednej kolumnie zamontował tweeter na gorze a w drugiej na dole. 
Generalnie nie mam doświadczenia w elektrostatach ale zapewne kazdy panel ma różne poziomy nasycenia co daje pełne pasmo. 
Jestem ciekaw jak to jest u kolegi Radex’a który ma podobnie jak ja kolumny z najnowszej serii master 15A. 

Nie wiem jak w 13A ale w esl folia podzielona jest na strefy szersze które odpowiadają za średnie tony i węższe odpowiadające za wysokie tony i tak od góry do dołu.Spójrz na swoje kolumny i zobacz może czy obie zaczynają się od węższych stref od góry 

Edytowane przez pawel k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Myśle że to nie do końca ten przypadek. Kolumna jak pisałem gra na całej szerokości tylko nasycenie jest odwrotne. To tak wyglada jakby w kolumnie dynamicznej ktoś w jednej kolumnie zamontował tweeter na gorze a w drugiej na dole. 
Generalnie nie mam doświadczenia w elektrostatach ale zapewne kazdy panel ma różne poziomy nasycenia co daje pełne pasmo. 
Jestem ciekaw jak to jest u kolegi Radex’a który ma podobnie jak ja kolumny z najnowszej serii master 15A. 
Tak to wygląda, do samej góry nie dochodzi prąd. Wysokie grają środkiem panela i szczególnie na górze, jak nie ma prądu, odnosi się wrażenie jakby "nie grała góra do przodu". Ponieważ dół panela gra tak jak powinien, dlatego odnosisz wrażenie odwrócenia.

Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Mikellino napisał:

Tak to wygląda, do samej góry nie dochodzi prąd. Wysokie grają środkiem panela i szczególnie na górze, jak nie ma prądu, odnosi się wrażenie jakby "nie grała góra do przodu". Ponieważ dół panela gra tak jak powinien, dlatego odnosisz wrażenie odwrócenia.

Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka
 

Ok ale dlaczego w tej kolumnie gdzie góra nie gra jak powinna to dół gra bardzo nasyconymi wysokimi ?? To jest dziwne …

32 minuty temu, pawel k napisał:

Nie wiem jak w 13A ale w esl folia podzielona jest na strefy szersze które odpowiadają za średnie tony i węższe odpowiadające za wysokie tony i tak od góry do dołu.Spójrz na swoje kolumny i zobacz może czy obie zaczynają się od węższych stref od góry 

Tak mam szersze i węższe ale mimo wszystko nasycenie jest trochę odmienne na całej powierzchni. Sprawdź ostatnie dolne paski czy są tak samo głośne i nasycone jak te na gorze 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w panelu inaczej rozkłada sie napięcie. Nie wiem dlaczego odczuwasz wysokie na dóle mocniej niż w 2 kolumnie. Zamień same panele i wtedy sprawdzisz czy panel czy elektronika. U mnie teoretycznie wszystko było ok, kable, folia, a jednak gdzieś nie było prądu. Poprawiono. Grało..

Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.