Skocz do zawartości
IGNORED

Płytka na kawałku deski za 1500 EUR ! :-0


namor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)

Ptyś, napisz koniecznie czy warto inwestować w te lepsze elementy i jak duża jest róznica.

Mam odpalone 3 wzmacniacze: 2 na TA8233 i jeden na TA8221. (Dziś moze się uda odpalić na TA8215)

Jeden TA8233 na elementach z Infinity drugi na lepszych elementach dobranych przeze mnie, różnica jest duża, zwłaszcza w budowaniu głębi i sceny. Poprawia się też faktura instrumentów i separacja. Wysokie są bardziej zróżnicowane i bardziej naturalne.

Wg mnie zdecydowanie warto poświęcić parę groszy by zbudować lepszą wersję "Dylka"

 

Co do porównania TA8233 do TA8221 tu mam zagwozdkę bo różnica jest niewielka a każdy ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne, oj ciężko wyłonić faworyta. (oczywiście elementy takie same w obu przypadkach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak Wam grają te kostki - czy ktoś ocenia je słabo, negatywnie , czy można je porównać do jakiegoś innego sprzętu ( DIY lub firmowego ) ??? u mnie zagrało super, ale ostatnio znów skupiłem sie na Dacu i Primare i na TA brakło czasu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Bogdan grają, grają :) High end to chyba jeszcze nie jest, ale przyjemność ze słuchania już owszem. Stosunek ceny do jakości rewelacyjny.

Jak ktoś ma małe kolumny i wysokoskuteczne, to ciężko myślę będzie znaleźć coś nowego w sklepie poniżej 5tys. złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie koledzy napisać jakiego zasilania używacie ? Planuje zrobić do mojej płytki jakiś dedykowany zasilacz więc wszelkie wskazówki i spostrzeżenia będą mile widziane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do klasy D ogólnie są zalecane zasilacze impulsowe

Ale deska z klasą D nie ma nic wspólnego. No może tylko literę początkową :)

 

Wcześniej zasilacze laktopowe bwały na 18V. Do ośmioomowych głośników można chyba spróbować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa zasilacze do Toshib na 15V. Ale jeszcze nie podłączyłem płytki do prądu :(

Podłączyłem na takim zasilaczy i działało ale wycinek z 300C. Na tych płytkach jeszcze nic nie robiłem.

Jako ciekawostkę podam że ta Toshiba grała z klasą A 5W :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

organoleptycznie, mam dwie płytki mono w klasie A

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć dlaczego wzmacniacz gra normalnie sterowany z preampa a z potencjometrem polutowanym na wejściu nie działa?

Brumi trzeszczy tryb standby z potkiem nie działa. To dla mnie zagadka stulecia. Układ mam na radiatorze podłączonym do masy bez podkładki izolującej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć dlaczego wzmacniacz gra normalnie sterowany z preampa a z potencjometrem polutowanym na wejściu nie działa?

 

Narysuj schemat jak podpiąłeś potencjometr lub zrób fotke.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha! Odpaliłem właśnie mojego!! :) Tylko nie ma czasu słuchać... :(

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-54908-0-71421100-1494663259_thumb.jpg

 

W zasilaniu mam 1000uF. Ma faktycznie sens dawać większy? Możecie coś konkretnego polecić, coś co można normalnie kupić?

Czy taki radiatorek mi wystarczy? Podpinam to do Minas Anor Studio 16Hz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez klinek

0 + 2 = 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem normalnie, ślizgacz na wejście układu przed kondensatory wejściowe sygnał i masa do skrajnych pinów potencjometru. Wszystko jest jak trzeba, nie ma błędów w montażu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez adik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam to do Minas Anor Studio 16Hz.

Odważny kolega :) Ja nie podpiąłbym żadnej gołej końcówki bez zabezpieczenia DC do głośników droższych od 1000pln :)

Ta blaszka raczej nie wystarczy. Na początku odbierze ciepło bo jest dość gruba, ale po chwili nie da rady go odprowadzić.

 

Podpiąłem normalnie, ślizgacz na wejście układu przed kondensatory wejściowe sygnał i masa do skrajnych pinów potencjometru

Skoro z preampem jest ok, wzmacniacz jest poskładany ok, więc coś musi być nie tak z potencjometrem. Może mase gdzieś po drodze zgubiłeś?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odważny kolega :) Ja nie podpiąłbym żadnej gołej końcówki bez zabezpieczenia DC do głośników droższych od 1000pln :)

Oooooo to o tym nikt nie pisał ;) Myślałem, że to właśnie taka koncepcja jest, że wszystko uproszczone ale że ma być bezpiecznie. To co mam jeszcze zrobić żeby to zabezpieczyć??

 

Ta blaszka raczej nie wystarczy. Na początku odbierze ciepło bo jest dość gruba, ale po chwili nie da rady go odprowadzić.

Mhm a możecie coś polecić co by pasowało rozmiarem i otworami? Czy to samemu trzeba robić? Pierwszy raz coś takiego robię...

Co się stanie jak się przegrzeje? Wyłączy się czy coś gorszego się może stać?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez klinek

0 + 2 = 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem 3 różnych potencjometrów i to samo. Masa ok, wszystko ok. W rezultacie jeden z kanałów padł i daje na wyjściu 13V. Nigdy się nie spotkałem z czymś takim a zbudowałem wiele wzmacniaczy i przedwzmacniaczy. Jak grałem na pre to wrażenia mam takie: Układ ma za duże wzmocnienie do komfortowego słuchania w domu i stanowczo za bardzo szumi. Ale gra nieźle jak na swoje skromne rozmiary. Akurat ten wzmacniacz jest nie dla mnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się stanie jak się przegrzeje? Wyłączy się czy coś gorszego się może stać?

Teoretycznie się wyłączy. Tylko że zintegrowane zabezpieczenia działają dopóki kostka jest sprawna, jak się struktura stopi to zazwyczaj mamy Uzasilania na wyjściu.

Patrz post wyżej. ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez januss73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie podpiąłbym żadnej gołej końcówki bez zabezpieczenia DC do głośników droższych od 1000pln :)

OK, to oprócz większego radiatora, to co mam jeszcze zrobić żeby to było bezpieczne i żebym mógł to spokojnie podłączać do moich kolumn? Jakiś dodatkowy kondensator na wyjściu na kolumny? Jak to się robi?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

0 + 2 = 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś dodatkowy kondensator na wyjściu na kolumny? Jak to się robi?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakże byśmy to mogli dowodami obalić?”

- Friedrich Nietzsche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondensator na wyjściu to nie najlepszy pomysł.

Należy najzwyczajniej podłączyć układ zabezpieczenia głośników. Piszą, że BTE-326 obsługuje BTL więc powinien podejść.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooooo to o tym nikt nie pisał ;) Myślałem, że to właśnie taka koncepcja jest, że wszystko uproszczone ale że ma być bezpiecznie.

 

Czyżby? Przecież nikt nie ukrywał, ze to wzmacniacz samochodowy. Znasz kogoś, kto do samochodu wstawia drogie kolumny? Wbudowane zabezpieczenia są takie jakie są. Nawet jak nie zadziałają, to koszt głośników samochodowych zazwyczaj jest niewielki (w każdym bądź razie niewielki w porównaniu do markowych kolumn).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwołuję alarm. To wina mojej radosnej twórczości. Zapomniałem że to wzmacniacz mostkowy i podpiąłem +wyjść obu kanałów przez 2 rezystory 100k do wskaźnika poziomu sygnału (linijki Led) i stąd brały się te cuda. Robię ten wzmacniacz nie w formie audiofilskiej i wpakowałem do obudowy różne układy min wzmacniacz słuchawkowy i ten wskaźnik.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyżby? Przecież nikt nie ukrywał, ze to wzmacniacz samochodowy. Znasz kogoś, kto do samochodu wstawia drogie kolumny? Wbudowane zabezpieczenia są takie jakie są. Nawet jak nie zadziałają, to koszt głośników samochodowych zazwyczaj jest niewielki (w każdym bądź razie niewielki w porównaniu do markowych kolumn).

Ja mam głośniki za 2500 na przodzie a widziałem i słuchałem na tweeterach accuton za..... :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby? Przecież nikt nie ukrywał, ze to wzmacniacz samochodowy.

No niby tak, ale dla Was to może oczywiste a dla mnie nie, bo jestem zupełnym laikiem w tym temacie. To w końcu nie elektroda... Podszedłem do tego tematu jak do Nudy Ahaji i myślałem, że to pełny i bezpieczny projekt. Tym bardziej, że ktoś sprzedaje podobne płytki za tysiące dolarów ;)

 

Dzięki wielkie za wyjaśnienia!!! Zakupię to zabezpieczenie i podepnę.

 

A co do radiatora to mam zamontować, 2 razy czy 3 razy większy? jaki ma być stosunek do rozmiaru płytki?? Czym się kierować, żeby było bezpiecznie?

Słuchałem na nim pare minut a grało baaardzo fajnie i chciałbym go bezpiecznie posłuchać przez dłuższy czas.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez klinek

0 + 2 = 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przodzie czyli w drzwiach przednich mam germanium 3-WAY.

Z kolei w bagażniku nie mam nic.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.