Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


Rekomendowane odpowiedzi

Jantzen Audio Superior Z-cap na wyjściu analogu lampowego SRPP na 6N2P-EW z dac-kiem VIVAro . Trochę mała pojemność 1uF ale za nim są tylko kable i potencjometr 100K .

- bardzo wyrównany dźwięk ale tylko w zakresie średniego basu i średnicy - reszta wycofana .

- brak niskiego basu ( zbyt mała pojemność ? ) 

- wycięta góra pasma ( !? ) 

- poukładana przestrzeń ale bez spektakularnej głębi 

Ogólnie eksponuje średnicę która jest dość płaska i bezbarwna - pewnie ze względu na brak dopełnienia przez górę pasma . Takie rzetelne granie ale bez audiofilskich wzlotów - rzemieślnicza robota . Sztuki w tym nie ma . Emocji też .

Barwowo znacznie gorzej niż Mundorf EVO OIL . 

Dolutowałem równolegle tanie MKP 4,7uF ( mant ) i pojawiła się góra oraz niższy bas . Jest drive , są detale , jest ładna i poukładana przestrzeń , bas zwarty i szybki ( także ten wyższy więc jest wykop ) i niezła góra . Niestety barwowo to nadal poziom taniego MKP .

 

...there is no spoon...

30 minut temu, arturp napisał:

 1uF ale za nim są tylko kable i potencjometr 100K (...) - brak niskiego basu ( zbyt mała pojemność ? ) 

A gdzie tam za mała! fmasz 1,59Hz. 

13 minut temu, McGyver napisał:

A gdzie tam za mała! fmasz 1,59Hz. 

Tak , z kalkulacji wychodzą mi też takie wyniki ale mimo wszystko słychać ,że niższego basu jest mało a dokładniej - niby jest ale brakuje mu potęgi .

 

9 minut temu, tedi02 napisał:

Chmmm ,tak jakbym czytał recenzje innego mundka , mlitica ,nie do końca pokrywająca się z opisem Evo ale 

Wiesz jak jest - może to wynika z brzmienia całego sytemu , może z preferencji słuchacza , przyzwyczajeń , krótkotrwałego wygrzewania itd . Zbyt wiele zmiennych do całkowitego obiektywizmu .

No ale wreszcie się chyba udało wpasować te Mundorfy . Wlutowałem jako wyjściowe do nos dac-a na TDA1541A z lampowym analogiem SRPP na 6N2P-EW . No i jest dobrze - uzupełniają się . Może nie szczyt marzeń ale naprawdę brzmi dobrze . Fajna góra i to bez przerysowania czy podkreślonych sybilantów . Średnica się wyrównała - żaden podzakres nie jest eksponowany i nadal jest ciepła a instrumenty mają masę i kontury. Szybki wyższy bas i obszerny niższy . Do tego całkiem poukładana przestrzeń - plany , szerokość , głębia , oderwanie od głośników itd. No i udało się wykorzystać to co Mundorfy EVO OIL robią najlepiej - jest ładna, gładka i ,, naturalna" barwa . Słucha się tego przyjemnie , bez uczucia ,że coś umyka lub czegoś jest nadmiar . Spokojnie , kulturalnie ale też dynamicznie i z pazurem. Nie brakuje mikrodetali a pierwszy plan nie jest faworyzowany . Z pewnością zostanie w tym dac-u i analogu na długo .

...there is no spoon...

23 godziny temu, arturp napisał:

Mogę tylko potwierdzić to co napisałem wcześniej o Mundorfie EVO OIL :

- nisko schodzący ale poluzowany bas i brak wyższego basu 

- podkreślenie średnicy i wysokich tonów  przez co brzmi nieco sucho i natarczywie - czasem jest to męczące

- podkreślenie sybilantów  

- góry dużo ale niezbyt czysta 

z niewielkimi uzupełnieniami na plus :

- ładne , soczyste barwy mimo ,że chłodne 

- kasuje ziarnistości na przełomie średnicy i wysokich tonów - co mi bardzo odpowiada 

 

22 godziny temu, arturp napisał:

Jantzen Audio Superior Z-cap na wyjściu analogu lampowego SRPP na 6N2P-EW z dac-kiem VIVAro . Trochę mała pojemność 1uF ale za nim są tylko kable i potencjometr 100K .

- bardzo wyrównany dźwięk ale tylko w zakresie średniego basu i średnicy - reszta wycofana .

- brak niskiego basu ( zbyt mała pojemność ? ) 

- wycięta góra pasma ( !? ) 

- poukładana przestrzeń ale bez spektakularnej głębi 

 

 

Z tego co piszesz Ty i często przywoływany test

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  połączenie tych 2 kondensatorów powinno dać dobre rezultaty:
"I found that the EVO Oil likes to be mixed with Jantzen Audio Superior Z-Caps, the slightly bright nature of the EVO Oil blends well with the very neutral and spatious sounding Superior Z-Cap. For example when used for a large value midrange series capacitor: mixed at about one third Jantzen Audio Superior Z-Cap and two thirds Mundorf MCap EVO Oil, together they form a well-balanced rich and spatious combo at a reasonable price.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 minuty temu, sts napisał:

połączenie tych 2 kondensatorów powinno dać dobre rezultaty:

Nie zauważyłem tego w opisach Tonego . Dzięki za wskazówkę . Mam wprawdzie inne wartości ( Mundorf 8,2 a Jantzen 1 uF ) ale pokrywają całe słyszalne pasmo więc zaraz je połączę . Obawiam się tylko o rozjechanie przestrzeni w wyniku łączenia kondensatorów o różnych pojemnościach ( faza ) ale taki czarny scenariusz nie musi się sprawdzić .

Rano testowałem wygrzebane z dna pudełka kondensatory PIO Sprague Hyrel o pojemności zaledwie 0,1uF . Nawet był jakiś bas , ładne barwy i całkiem przyjemna góra ale brakowało konturów instrumentów , precyzyjnej lokalizacji i zwartości basu . Dolutowałem równolegle WIMY MKP10  0,047uF /1000V - pojawiły się detale , kontrola , uporządkowana przestrzeń ale dźwięk zrobił się typowo ,,techniczny" - jak z każdego taniego MKP .

Zamówiłem parkę Clarity Cap CSA - podobno brzmią ciepławo i kulturalnie a zależy mi na lekkim przesunięciu tranzystorowego brzmienia analogu na Bursonach VIVID w stronę niższych rejestrów .

...there is no spoon...

Połączenie Mundorfa EVO OIL 8,2 uF z Jantzenem Superior Z-cap 1uF . Na wyjściu analogu lampowego SRPP na lampach 6n2P-EW .

Trudno w to uwierzyć ale tak słabego brzmienia jeszcze u siebie nie miałem ... dramat . Średnica wypchnięta do przodu i do tego agresywna wyższa średnica - wyraźnie metaliczna . Brak niższej średnicy przez co brzmienie jest osuszone , bezbarwne , płaskie i wręcz nachalne . Brak wyższego basu i zbyt dużo niższego przez co jest nadmiernie rozciągnięty , nie ma tempa i nie nadąża za średnicą . Ale najgorszy jest niemal zupełny zanik wyższych tonów . Po prostu zniknęły . Podobny efekt miałem z samym Jantzenem . Ten kond nie ma góry pasma . Może w zwrotnicach gła głosników wysokotonowych , gdzie chodzi o odtwarzanie tylko wysokich tonów to da się jakoś połączyć te kondensatory ale na wyjściu elektroniki to czarna rozpacz . Na dodatek na scenie jest totalny bałagan , dźwięki się zlewają , brak planów i głębi , mikrodetale przysłonięte przez agresywny pierwszy plan . Jakbym słuchał fabrycznego systemu w tanim samochodzie . Krew z uszu i zmęczenie po kilku minutach . Wcześniej wygrzałem przez pół godziny ale jak wszedłem do pokoju , ustawiłem głośność , zasiadłem i nacisnąłem ,,play" to aż mnie zabolało . 

...there is no spoon...

O masz kurba , widzę że jantzeny będę musiał wywalić do kosza jeszcze kilka takich , na razie jestem w trakcie ''robienia '' kolumn i do 4.7 uf doklejam cokolwiek ale jak już skończę co dalej ?

Hej, w zasilaczu wzmacniacza obecnie siedzą Rubycony 10 000uF 63V, Czy jest sens je wymienić na lepsze? Jakie byście sugerowali? Maksymalna średnica to 30mm a wysokość to 70mm.  🙂

głowa do góry! - powiedział kat do skazańca! :))

32 minuty temu, jarekb napisał:

jantzeny będę musiał wywalić do kosza

Diabli wiedzą jak one wypadną w zwrotnicy w torze głośnika wysokotonowego kiedy będą grały tylko ten fragment pasma . Nie testowałem w tej roli - pisze tu o kondensatorach zastosowanych na wyjściu przedwzmacniaczy tranzystorowych i lampowych . Lepiej się nie sugeruj opiniami bo jak widzisz ja się za dużo naczytałem i efekt jest fatalny . Nieporównywalnie lepiej zagrały zwykłe kondensatory polipropylenowe za kilka-kilkanaście złotych sztuka bo po prostu grają równo - niczego nie podkreślają i nie ukrywają . 

Po tych kilku eksperymentach byłem zdrowo zdezorientowany - jak to możliwe ,że drogie kondensatory tak bardzo odbiegają od neutralności i równowagi podzakresów ?

Więc włączyłem dac-a , który ma na wyjściu transformatory a nie kondensatory . Mimo że to delta sigma ( AK4396 ), który nigdy nie miał szans w stosunku do moich czterech nos dac-ów na TDA1541A , AD1860 czy PCM1702 to znowu chce się słuchać . Są czyste i dźwięczne wysokie tony , gładka czytelna średnica , szybki masywny bas mikrodetale        i przestrzeń z precyzyjną lokalizacją . Nic nie wyskakuje , nie drażni , nie ginie  itd .

I nagle dac , który leżał na półce bo grał najgorzej wypadł zdecydowanie lepiej niż moje ulubione dac-ki z nowymi             ,, audiofilskimi " kondensatorami 🤣 .

Sprawdzę jeszcze jak zagrają zamówione Clarity Cap CSA i jeśli się okaże ,że to też efekciarski wynalazek to po prostu wlutuję wszędzie WIMA MKP10 i będę  się cieszył muzyką a nie nalepkami znanych producentów 😜

 

Edytowane przez arturp

...there is no spoon...

Tragedia z tym wszystkim chcesz kupić ''dobre'' wydajesz 100-200 zł za głupi kondensator a  taki niefart , za te pieniądze ludzie mają głośnik w kolumnach i chwalą aż plują ,a tu głupi kondensator !!! , to powinno być tip top bez żadnego ale , 

OK , ciąg dalszy prostego testu - WIMA MKP10 0,82uF/250V na wyjściu preampa na Bursonach .

Ogólnie kiepsko ale i tak dźwięk bardziej zrównoważony , uporządkowany i ogólnie bliższy rzeczywistości niż opisywane wcześniej Jantzen czy Mundorf . Po pierwsze ten kondensator niczego nie ukrywa i nie podkreśla . Wypełnienie podzakresów pasma słyszalnego -  wysokich tonów , średnicy i całego basu jest po prostu prawidłowe . Jest detal , jest separacja instrumentów , jest wykop i tempo a ponadto dźwięki się nie zlewają .

Ale :

- barwy są wyraźnie ,,wyprane" z kolorytu - brakuje im sporo do soczystości barw Mundorfa ale niewiele gorzej niż Jantzen 

- przestrzeń - zdecydowanie gra najmniejszą przestrzenią z testowanych - dźwięki są po środku sceny i w głośnikach 

- dźwięk nie ma rozmachu , jakby wokaliście i instrumentom brakowało siły , taki skompresowany , słaba dynamika , bez życia 

Mam jeden preamp lampowy , w którym siedzi taka WIMA na wyjściu i zawsze mi ten preamp grał mniej fajnie niż inne . Więc zaraz go wymienię na coś ciekawszego ... może preamp odżyje .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

9 minut temu, arturp napisał:

OK , ciąg dalszy prostego testu - WIMA MKP10 0,82uF/250V na wyjściu preampa na Bursonach .

Ogólnie kiepsko ale i tak dźwięk bardziej zrównoważony , uporządkowany i ogólnie bliższy rzeczywistości niż opisywane wcześniej Jantzen czy Mundorf . Po pierwsze ten kondensator niczego nie ukrywa i nie podkreśla . Wypełnienie podzakresów pasma słyszalnego -  wysokich tonów , średnicy i całego basu jest po prostu prawidłowe . Jest detal , jest separacja instrumentów , jest wykop i tempo a ponadto dźwięki się nie zlewają .

Ale :

- barwy są wyraźnie ,,wyprane" z kolorytu - brakuje im sporo do soczystości barw Mundorfa ale niewiele gorzej niż Jantzen 

- przestrzeń - zdecydowanie gra najmniejszą przestrzenią z testowanych - dźwięki są po środku sceny i w głośnikach 

- dźwięk nie ma rozmachu , jakby wokaliście i instrumentom brakowało siły , taki skompresowany , słaba dynamika , bez życia 

Mam jeden preamp lampowy , w którym siedzi taka WIMA na wyjściu i zawsze mi ten preamp grał mniej fajnie niż inne . Więc zaraz go wymienię na coś ciekawszego ... może preamp odżyje .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak nie masz stałego na wyjściu to spróbuj bez kondensatorów, ja tylko tak słucham. Jeszcze się taki kondensator nie urodził, który by mi dogodził 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
8 minut temu, jurek1 napisał:

Jak nie masz stałego na wyjściu to spróbuj bez kondensatorów

Chciałem pozbyć się kondów na wyjściu ale Bursony niestety mają spory dc offset a nie mają możliwości jego trymowania - tak jak np AD797 . Nie mam natomiast kondensatora na wejściu wzmacniacza  .

Wracając do testów - kolejna taniocha za kilkanaście złotych ,, no name " ( może Mant albo coś w tym stylu ) MKP 4,7uF /400V.

Bardzo fajne brzmienie - zdecydowanie ciekawsze niż WIMA MKP 10 . Przestrzenny , swobodny , zaskakująco detaliczny na średnicy ( pojawiły się dźwięki , których nie słyszałem z kondensatora , który tam wcześniej siedział ) , zwarty i obszerny bas w całym zakresie  , ciepła , pełna i gładka średnica , bardzo ładna przestrzeń ( chociaż nie wychodzi na boki ) i głębia , instrumenty oderwane od głośników , kulturalnie i precyzyjnie . Zero natarczywości i nadmiernej ekspansywności na średnicy a wszystko tak dobrze czytelne ,że aż zaskakujące .

Wady :

- wycofana góra pasma ( tak jak z Jantzena )  ale za to sybilanty są tak słodkie ,że dla kogoś kogo to drażni to może być przysłowiowy ,,miód na uszy" . Może wystarczy mały bocznik aby pojawiła się góra  .

- lekko jazgotliwy przełom średnicy i wysokich tonów - typowe dla tanich MKP ale Jantzen też to ma 

- barwa fajniejsza niż z Jantzena bo cieplejsza i pełniejsza ale do Mundorfa sporo brakuje .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Fajnie się czyta, tyle że mam pytanie o zasadność tych wszystkich porównań, bo testujesz różne kondensatory, różnych firm o różnych pojemnościach i do tego w różnych ukladach



Jantzen Audio Superior Z-cap na wyjściu analogu lampowego SRPP na 6N2P-EW pojemność 1uF

Połączenie Mundorfa EVO OIL 8,2 uF z Jantzenem Superior Z-cap 1uF Na wyjściu analogu lampowego SRPP na lampach 6n2P-EW .

OK , ciąg dalszy prostego testu - WIMA MKP10 0,82uF/250V na wyjściu preampa na Bursonach .

Wracając do testów - kolejna taniocha za kilkanaście złotych ,, no name " ( może Mant albo coś w tym stylu ) MKP 4,7uF /400V


W takim przypadku mieszanie z błotem danej firmy jest pozbawione racji, można jedynie przyjąć że w danym układzie, dana pojemność, danej firmy jest zła.
Warto by to porównać z analogiczną, najlepiej zgodną dla danego układu, pojemnością innego rodzaju kondensatora.


GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Następny z serii za kilkanaście złotych - nazywa się to Q6  ,mam je ze 20 lat . Prawdopodobnie to Audyn Q6 z początkowych prób wprowadzenie własnych kondensatorów przez Intertechnik . Potem miały czerwone koszulki itd itp . Są resztki na allegro po kilkanaście złotych i szczerze polecam .

Od pierwszych dźwięków słychać ,że to najlepszy kondensator ze wszystkich testowanych pod wszystkimi względami z wyjątkiem barwy - tu ustępuje jedynie Mundorfowi . Ogólnie brzmi podobnie do ,, no name" ale w każdym aspekcie nieco lepiej . Natomiast dynamika jest niedościgniona - energia  ,ekspresja i żywiołowość . Barwa też jest ładna i gładka a do tego ciekawsza niż ,, no name " czy Jantzen bo tu góry jest tyle ile trzeba . Mimo to sybilanty są delikatne ale już nie osłodzone jak z ,, no name" . Basisko w pełnym zakresie potężny i kontrolowany ,średnica detaliczna i czytelna ale odrobinkę mniej szczegółowa niż ,, no name" za to nie jest nachalna jak z Jantzena . Bardzo fajna przestrzeń - głębia , oderwanie od głośników , swoboda i szerokość . Wszystko jest w odpowiednich proporcjach i żaden podzakres nie jest eksponowany .

W zasadzie ma tylko jedna wadę - lekka jazgotliwość przełomu średnicy i wysokich tonów ale tego z testowanych kondów nie ma tylko Mundorf , a właściwie ma ale w najmniejszym stopniu dokuczliwe .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Q6.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

12 minut temu, Ape napisał:

Warto by to porównać z analogiczną, najlepiej zgodną dla danego układu, pojemnością innego rodzaju kondensatora.

Też tak uważam ale :

- kupienie 10 par kondów z różnych przedziałów cenowych to spory wydatek a co potem z nimi zrobić - szczególnie tymi , które się nie sprawdziły ? Nawe Tony Gee testuje różne pojemności .

- założyłem ,że na brzmienie ma większy wpływ budowa wewnętrza kondensatora niż pojemność - ważne aby pokrywały całe pasmo a mój zestaw daje solidny bas nawet z kondem 100nF . Sprawdziłem .

...there is no spoon...

Jak ktoś szuka promocji to spora jest dziś w kanadyjskim Part Connexion.

Kupiłem własnie parę Auricapów XO z parowaniem na -20%

Trosze mi szkoda ,że Jantzeny nie spełniły oczekiwań więc wziąłem je na kolejny test - na wyjściu opreampa na Bursonach - tak jak wcześniej opisywane kondensatory .

Na początek to co mi się podoba - naprawdę ładna prezentacja pierwszego planu - jest szczegółowa , namacalna i obecna. I na tym koniec dobrych informacji .

Bo ten kondensator nie tworzy przestrzeni -wszystko jest podane do przodu i przywiązane do głośników lub w centrum między głośnikami . Nie ma głębi , nie ma planów . Wszystko podane na twarz . Jeśli słuchamy nagrania zrobionego w studio jednego muzyka lub kilkuosobowego składu to może być to bardzo ciekawe ale koncert Claptona wypadł tak jakby był zrealizowany w klubie a nie sali koncertowej . Z tanim kondensatorem Q6 oklaski rozlewały się po całej szerokości między kolumnami , na boki , kilka poziomów w górę i kilka planów w głąb . Z Jantzenami Clapton siedzi w środku na moim wzmacniaczu a gitarzyści i fortepian siedzą na głośnikach albo nawet w ich wnętrzu . Natomiast oklaski dobiegają tylko z jednego miejsca - ze środka nad głową wokalisty . 

Średnica jest mocno wysunięta do przodu ale podkreślenie pierwszego planu powoduje ,że tło ginie . Słychać tylko wokalistów i muzyków z frontu - reszty nie ma bo zostaje zagłuszona przez pierwszy plan . Ginie przy tym całe subtelne tło - na przykład chórki .

Basu najniższego po prostu nie ma a wyższy to raczej puknięcia w pudełko - winiłem o to małą pojemnośc kondów ( tylko 1uF ) ale wstawiałem kondy o mniejszej pojemności i basisko było jak trzeba . Brak niższej średnicy powoduje ,że głosy męskie są zbyt lekkie a gitary nie mają pudeł tyko same struny . Fortepian to tylko plumkanie a nie masa lewej ręki.

No i ta góra pasma . Mało a jak już się pojawi to znika nie pozostawiając żadnych wybrzmień . Uderzenie w trójkąt wybrzmiało w ułamku sekundy . A gdzie pogłos wyraźnie słyszalny z innych kondensatorów ? A przy tym sybilanty wcale nie są delikatne . Syczą i szeleszczą aż szkliwo pęka na zębach . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

a ja mam i w sumie mogę udostępnić na jakiś czas, gdybyś zechciał się pobawić

3 minuty temu, arturp napisał:

niestety nie mam.

 

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

1 minutę temu, Ape napisał:

a ja mam i w sumie mogę udostępnić na jakiś czas, gdybyś zechciał się pobawić

Nie lubię wypożyczać bo jak zniszczę to potem muszę odkupić bo wstyd takie oddać . A zawsze mi się obudowa przypali lutownicą albo wyprowadzenie ułamie . Już Mundorfy podsmażyłem . Dzięki za propozycję ale lepiej nie ryzykować 😉 

 

...there is no spoon...

Jeszcze dwa testy na szybko . Jak wyżej - kondensatory testowane na wyjściu preampa na Bursonach VIVID .

1. Maleńkie Mant MKP 0,33uF /400V - w sumie to szkoda czasu na pisanie - niewiele lepiej niż WIMA MKP 10 , która zagrała fatalnie . Dźwięk mały ,  skompresowany , jazgotliwy z brudną górą . Scena do przodu , brak planów .

2. Elektrolit Black Gate F 220uF/6,3V - duża pojemność spowodowała ,że basu było dużo ale jego jakość jest poniżej krytyki , takich opóźnień nie daje żaden MKP czy olejowy . Pohukiwania na niskim basie zupełnie odklejone od tempa . Średnica chyba najbardziej skompresowana , mała i do tego szklista . Góra tak zabrudzona ,że nie wiadomo czy to talerze , trójkąty czy  dzwonki - wszystko szeleszcząco zapiaszczone . Wygląda na to ,że nawet bardzo dobry elektrolit nie zagra tak jak tani MKP czy olejowy .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

mant 0,33uF 400V.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

9 godzin temu, arturp napisał:

Jeszcze dwa testy na szybko

Ja myślę że to jest główna przyczyna problemu...

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Wszystkie miały takie same warunki testowania ,czyli na szybko .ja nie widzę tu problemu , dobrze że koledze się chciało opisać 👍

W dniu 23.05.2021 o 12:26, arturp napisał:

Nie zauważyłem tego w opisach Tonego . Dzięki za wskazówkę . Mam wprawdzie inne wartości ( Mundorf 8,2 a Jantzen 1 uF ) ale pokrywają całe słyszalne pasmo więc zaraz je połączę . Obawiam się tylko o rozjechanie przestrzeni w wyniku łączenia kondensatorów o różnych pojemnościach ( faza ) ale taki czarny scenariusz nie musi się sprawdzić .

Rano testowałem wygrzebane z dna pudełka kondensatory PIO Sprague Hyrel o pojemności zaledwie 0,1uF . Nawet był jakiś bas , ładne barwy i całkiem przyjemna góra ale brakowało konturów instrumentów , precyzyjnej lokalizacji i zwartości basu . Dolutowałem równolegle WIMY MKP10  0,047uF /1000V - pojawiły się detale , kontrola , uporządkowana przestrzeń ale dźwięk zrobił się typowo ,,techniczny" - jak z każdego taniego MKP .

Zamówiłem parkę Clarity Cap CSA - podobno brzmią ciepławo i kulturalnie a zależy mi na lekkim przesunięciu tranzystorowego brzmienia analogu na Bursonach VIVID w stronę niższych rejestrów .

Mam pytanie czy masz możliwość porównania Jantzena Alumen ZCap. Z opinii można się dowiedzieć, że dobrze się zgrywa z ClarytiCap CSA, które miałeś zamówić. Jestem ciekawy porównania na tle innych kondensatorów, które posiadasz. 

6 minut temu, camil211 napisał:

czy masz możliwość porównania Jantzena Alumen ZCap.

Nie mam tych Alumen-ów .

Clarity Cap CSA 2,7uF/250V przyjechały rano razem z Mundorf MCap Supreme 0,33uF ±2% 1400V więc właśnie lutuję , pogrzeje troszkę i coś napiszę o pierwszych wrażeniach .

...there is no spoon...

Ok , krótka informacja o Clarity Cap CSA 2,7uF/250V na wyjściu preampu na Bursonach VIVID - tak jak poprzednie kondy .

Dźwięk lekki , jasny szczegółowy na wyższej średnicy , ładna góra ale ostre sybilanty . Wokalista blisko , pierwszy plan czytelny i obecny , wyrażne kontury i dobra lokalizacja . 

Ale po pewnym czasie dociera, że :

- brakuje wypełnienia w niższej średnicy i wyższym basie - niektóre instrumenty giną - np zauważyłem ,że zjazd po klawiaturze fortepianu od góry do lewej ręki spowodował ,że dźwięki powoli cichły . Nie słychać najgrubszych strun gitar . Do tego stopa perkusji do puknięcie i dudnienie a nie kopnięcie . Dźwięk jest zbyt lekki , nie ma ciepła i masy .

Wady

- bas schodzi nisko ale jest go po prostu mało 

- średni bas nie ma wykopu , słabiutki

- drugi plan nieśmiały 

- wokale męskie zbyt delikatne - brak poczucia ,że śpiewa chłop z jajami 🤣

 - niższa średnica ginie , szczególnie w tle niektóre instrumenty zupełnie znikają 

- sybilanty wyskakują 

Pozytywy:

- ładna uporządkowana scena i przestrzeń 

- dobra lokalizacja 

- wokale żeńskie gładkie , jasne i obecne 

- instrumenty na pierwszym planie obecne , czytelne i całkiem barwne 

- ładna góra pasma 

Po przesłuchaniu kilku płyt do szedłem do wniosku ,że ja pewnie jestem głuchy albo mam ch..owy sprzęt albo jeszcze pewniej się nie znam i nie wygrzałem kondów albo mam nieaudiofilski prąd w sieci ... . Widocznie nie dla mnie dobre brzmienie skoro chwalone audiofilskie  kondy mi nie grają to co ja tam się mogę znać ...

...there is no spoon...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.