Jump to content
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


Recommended Posts

Mundorf Supreme Silver/Oil vs Audyn True Copper  :

- czy barwy tego Mundorfa są tak ,, naturalnie"  nasycone jak z kondensatorów miedzianych ?

- czy ilość basu z Mundorfa jest podobna do ilości z miedzianych Audynów ?

- czy bas z Mundorf Supreme Silver/Oil jest szybki i twardy czy raczej wolniejszy i miękki ?

 

...there is no spoon...

Link to post
Share on other sites
W dniu 5.06.2021 o 18:39, arturp napisał:

Drugi test Audyn Cap Plus 0,22uF wygrzewałem go na zmianę napięciem 40V , szumem białym , muzyczką i znowu napięciem ale 55V -  w sumie prawie 4 dni .  Testowany na wyjściu analogu na Bursonach - tak jak poprzednie .

Brzmienie tego kondensatora po wygrzewaniu zmieniło się chyba najwyraźniej ze wszystkich testowanych kondów . Najwyraźniej zmienił się bas , najwyższa góra i klarowność średnicy .

Brzmienie poszczególnych zakresów :

- niższy bas - potężny i bywa przytłaczający ale przyzwoicie kontrolowany 

- wyższy bas - trochę mniej zwalisty niż niższy ale nadal obszerny , całkiem szybki ale nie wzorowy 

- niższa średnica - również podkreślona jednak dość klarowna  i bardzo obecna , znikła mgła , która była słyszalna z zimnego kondensatora 

- wyższa średnica - jest dość żywa  , czytelna i gładka 

- niższa góra pasma - fajna , idealnie zgrana ze średnicą , obecna i wyrazista jednak spokojna - sybilanty są wyraźne ale nigdy agresywne , miotełki perkusji bardzo naturalne

- najwyższa góra pasma  - prawie jej nie ma ( a była ładna z zimnego kondensatora ) , nie ma talerzy , dzwoneczków , trójkątów  itd 

Barwy : Brzmi potężne  , masywnie i bardzo ciepło ale na szczęście całkiem klarowne i detaliczne . Nie można powiedzieć , że jest ciemne czy zamulone . Na dodatek instrumenty i wokale mają masę a przy tym wokale żeńskie są jednocześnie ciepłe a także lekkie i jasne . Wspaniale brzmi blues , rock , małe składy jazowe , rap a nawet muzyka klubowa . Gorzej POP , Fogg i Zenon Martyniuk . Czyli jest dobrze .Całkowity brak osuszenia średnicy , które mnie drażniło z Jantzen Audio Superior Z-Cap. 100% przeciwieństwo jasnego i jazgotliwego Clarity Cap CSA . Makrodynamika jest powalająca - burza .

Oczywiście brzmienie nie jest zbliżone do naturalnego taj jak Audyna True Copper MAX a ilość detali i porządek nigdy nie osiąga tego poziomu co Mundor MCap Supreme ale przecież cena jest 2-3 krotnie niższa .

Przestrzeń : Zaskakująco dobrze poukładana i całkiem rozciągnięta wgłąb . Instrumenty ładnie odseparowane od siebie i oderwane od głośników .

Makrodynamika jest powalająca - burza .

Dla mnie bomba w tej klasie cenowej . Przyjemnie się tego słucha . Tylko tej najwyższej góry trochę czasem brakuje a bas z niektórych nagrań może powalić ...

Czyli mogę śmiało podmienić z Clarity cap CSA na tego audyna,ale moze nie wszystkie na raz, zobaczę co będzie jak wymienię jedną parkę. Może się okazać że mieszanka kondów mi spasuje. 

Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, harychorzow84 napisał:

Czyli mogę śmiało podmienić z Clarity cap CSA na tego audyna

Clarity Cap CSA to dla mnie porażka - przynajmniej w roli kondensatora separującego w elektronice . Mało rozdzielczy , jasny , bez dociążenia dołu i niższej średnicy . Dwa dni temu znowu go słuchałem po kolejnym wygrzewaniu transformatorem - w sumie smażył się 6 dni . Tym razem wstawiłem go na wyjściu preampu lampowego SRPP na lampie 6111 . Jest niski bas ale słabo kontrolowany natomiast wyższego basu i niższej średnicy jest zbyt mało . Po godzinie słuchania byłem zmęczony . W pewnym momencie ta nierównowaga tonalna zaczęła mi powodować jakieś reakcje obronne organizmu 🤣.

Przesiadka na Audyn Cap Plus to zmiana temperatury barwowej o 180 stopni . Ten gra dużym basem - niskim i wyższym przez co dźwięk ma masę i ciepło . Średnica też jest ciepła i co ciekawe - słychać więcej dźwięków/detali na niższej średnicy bo z Claruty cap CSA były one zbyt słabo /cicho prezentowane . Ponadto , mimo ciepłego charakteru Audyn Plus to ma dobrą rozdzielczość . To nadal niedrogi kondensator i magii nie oczekuj chociaż jego zaawansowana budowa/struktura wewnętrzna jest zaskakująca jak na ten przedział cenowy .

I jeszcze jedna ale bardzo ważna rzecz - jeśli go wepniesz w system bez uprzedniego wygrzewania ( polecam ten sposób z transformatorem bo działa ) to dźwięk jaki usłyszysz cię poprostu zdołuje . Mgła na średnicy jest tak wyraźna ,że odbiera całą radość ze słuchania muzyki . Po 3 dniach ,,rażenia" prądem zmiennym o napięciu około 50V wszystko się tak ładnie klaruje ,że trudno w to uwierzyć . I faktycznie ( jak pisze Tony Gee ) z czasem jest tylko lepiej . Gra sobie teraz cicho w sypialni więc czasem słucham co się z nim dalej dzieje i odnoszę wrażenie ,że nadal się troszkę klaruje .

...there is no spoon...

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, arturp napisał:

jasny

Masz jakiś specyficzny system. Że CSA są jasne to ostatnia rzecz jaką bym o nich powiedział 😉

Raczej stawiam że gdzieś w systemie masz tak rozjaśnione że szukasz stłumienia góry w tych kondensatorach. A właśnie Audyna miedzianego nazwałbym oszczędnym w dozowaniu wysokich...

  • Like 3
Opera Callas, Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2,
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, DIY
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, rafa napisał:

Masz jakiś specyficzny system.

,, Systemów" mam kilka ale monitory tylko jedną parę . W stosunku do innych kondensatorów , które testuję są jasne - nie mają wyższego basu i niższej średnicy . Nie jest to tego rodzaju ,, jasność " jaką dają niektóre jazgotliwe srebrzone kable sygnałowe tylko brak dociążenia w dolnych rejestrach . Góra pasma wcale nie jest jazgotliwa . Jednak do tego są jakieś zamulone ... dźwięki na średnicy nie mają wyrazistych konturów. 

Łączyłem z kilkoma kondensatorami , w tym Jantzenami Superior Z-Cap ( bo te mają wyrazistą średnicę ) albo dużym polipropylenem ( aby dodać dołu ) ale wychodziło jeszcze gorzej .

Co ciekawe- połączenie Mundorfa EVO OIL z tanim polipropylenem o masywnym i konturowym basie oraz czytelnej i obszernej niższej średnicy dało tak dobry efekt ,że wlutowałem po jednego z analogów na stałe . Bas olejowego Mundorfa dostał zwartości i ma ekstra tempo , niższa średnica nabrała masy i konturów a Mundorf dał ładny środek pasma i górę a do tego ciekawe barwy . W przypadku Clarity Cap CSA żaden eksperyment się nie udał .

...there is no spoon...

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, rafa napisał:

gdzieś w systemie masz tak rozjaśnione że szukasz stłumienia góry w tych kondensatorach.

Wręcz przeciwnie , szukam kondensatora z bardziej wyrazistą i perlista górą . Pytałem w tym wątku o Mundorf Supreme Silver/Oil ale nie wiem czy bas nie jest luźny . Miałeś kontakt z tym kondensatorem ?

...there is no spoon...

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, arturp napisał:

Wręcz przeciwnie , szukam kondensatora z bardziej wyrazistą i perlista górą . Pytałem w tym wątku o Mundorf Supreme Silver/Oil ale nie wiem czy bas nie jest luźny . Miałeś kontakt z tym kondensatorem ?

Poczekaj aż audyn się wygrzeje, każde przelutowanie jego ponownie potrzebuję z 80h aby się ułożył ponownie. Taki jego urok. Mundorf SGO moim zdaniem ma za bardzo wysunięte górne pasmo, wysokie są za bardzo natarczywe w stosunku do reszty pasma. W miedzianych moim zdaniem nic nie jest mocniej faworyzowane. Mundorf SGO pasuje bardziej do "przygaszonych" systemów. Gdzie trzeba bardziej rozjaśnić górę, aby usłyszeć to i owo. 

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, gustwao napisał:

Mundorf SGO moim zdaniem ma za bardzo wysunięte górne pasmo, wysokie są za bardzo natarczywe w stosunku do reszty pasma.

OK , z podkreśleniem wysokich tonów się liczę ale zastanawia mnie bardziej ilość i kontrola basu . Kondensatory z olejem , które mam czy miałem wczesniej ( np Sprague Vitamin Q , Sprague Hyrel  , West-Cap , różne rosyjskie ) zawsze grały obszernym ale luźnym basem . Dlatego ich nigdy nie używałem . Podobnie jest z Mundorfem EVO OIL .

 

19 minut temu, gustwao napisał:

W miedzianych moim zdaniem nic nie jest mocniej faworyzowane.

 U mnie z Audyna TC MAX jest więcej basu niż z innych kondensatorów i mam wrażenie ,że lekko w tej masie basu ginie niższa średnica . Mundorf MCap Supreme ma bas trochę mniejszy i przez to nieco bardziej zwarty . Dzięki temu na średnicy słychać każdy instrument - nic się nie gubi . Dlatego zależy mi na informacji o jakości i ilości basu z Mundorfa Supreme Silver/Oil . 

Edited by arturp

...there is no spoon...

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, arturp napisał:

Pytałem w tym wątku o Mundorf Supreme Silver/Oil ale nie wiem czy bas nie jest luźny . Miałeś kontakt z tym kondensatorem ?

Porównywałem w sprzęganiu we wzmaku Supreme ale Silver/Gold/Oil do Auricap XO, czy Miflexa KPCU-01 do miał najbardziej zwarte niskie z nich, w moim systemie aż za mocno, przez co było trochę chudo🙂 może dodatek złota wyszczupla😉

11 godzin temu, arturp napisał:

Clarity Cap CSA to dla mnie porażka - przynajmniej w roli kondensatora separującego w elektronice . Mało rozdzielczy , jasny , bez dociążenia dołu i niższej średnicy .

U mnie w zwrotnicy na tweeterze, na pewno nie jest jasny, góra ładnie delikatnie podana, z dobrym napowietrzeniem, przestrzenią. Widać w twoim systemie się nie sprawdza, ja np. nie widzę u siebie Miflexa KPCU-01 czy Mundorfa Supreme SGO we wzmaku, w sprzęganiu na wejściu. Tak samo u kogoś w tej samej aplikacji Auricap może się nie sprawdzić. Ktoś kiedyś napisał na forum, że zabawa kondami, to jak dodawanie przypraw do zupy, pod swój smak🙂 i się z tym w 100% zgadzam.

Edited by Prewwit
  • Like 1

Xonar ST(coaxial)-->Nostromo 5H(OPA2134) + regulator głośności DIY na ALPS RK168 + Hegel H200 po modzie końcówka mocy (kondy Auricap XO + Audio Note Kaisei) + Audio Physic Yara Evolution(SB Acoustics 29RDC)

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, arturp napisał:

,, Systemów" mam kilka ale monitory tylko jedną parę . W stosunku do innych kondensatorów , które testuję są jasne - nie mają wyższego basu i niższej średnicy . Nie jest to tego rodzaju ,, jasność " jaką dają niektóre jazgotliwe srebrzone kable sygnałowe tylko brak dociążenia w dolnych rejestrach . Góra pasma wcale nie jest jazgotliwa . Jednak do tego są jakieś zamulone ... dźwięki na średnicy nie mają wyrazistych konturów. 

Łączyłem z kilkoma kondensatorami , w tym Jantzenami Superior Z-Cap ( bo te mają wyrazistą średnicę ) albo dużym polipropylenem ( aby dodać dołu ) ale wychodziło jeszcze gorzej .

Co ciekawe- połączenie Mundorfa EVO OIL z tanim polipropylenem o masywnym i konturowym basie oraz czytelnej i obszernej niższej średnicy dało tak dobry efekt ,że wlutowałem po jednego z analogów na stałe . Bas olejowego Mundorfa dostał zwartości i ma ekstra tempo , niższa średnica nabrała masy i konturów a Mundorf dał ładny środek pasma i górę a do tego ciekawe barwy . W przypadku Clarity Cap CSA żaden eksperyment się nie udał .

 

2 godziny temu, arturp napisał:

Wręcz przeciwnie , szukam kondensatora z bardziej wyrazistą i perlista górą . Pytałem w tym wątku o Mundorf Supreme Silver/Oil ale nie wiem czy bas nie jest luźny . Miałeś kontakt z tym kondensatorem ?

No i teraz się zgadza. Szukasz dociążenia dźwięku a CSA grają powiedzmy lekko. To co innego niż powiedzieć o nich jasne 🙂

Z tego co zauważyłem nie ma zbyt wielu dociążających kondensatorów. Audyn Reference grają fajnie z dociążeniem.

Opera Callas, Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2,
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, DIY
Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Prewwit napisał:

miał najbardziej zwarte niskie z nich, w moim systemie aż za mocno, przez co było trochę chudo

OK , dzięki za informację . Dodatek złota raczej marginalnie wpływa na ilość i jakość basu . Zastanawiał mnie wpływ oleju ale jeśli piszesz , że bas jest zwarty bardziej niż z innych porównywanych kondensatorów to znaczy ,że nie ma problemu .

 

13 minut temu, Prewwit napisał:

Widać w twoim systemie się nie sprawdza

U nie Clarity Cap CSA pracował tylko w sprzęganiu ( na wyjściu analogu na Bursonach i analogu lampowego ) i po prostu brzmienie nie miało masy . Inne w tej roli zabrzmiały pełniej i bardziej klarownie więc pewnie trafi do zwrotnicy w sekcji gł. wysokotonowego .

18 minut temu, Prewwit napisał:

nie widzę u siebie Miflexa KPCU-01 czy Mundorfa Supreme SGO we wzmaku, w sprzęganiu na wejściu.

Mundorf byłby zbyt jasny ? 

3 minuty temu, rafa napisał:

CSA grają powiedzmy lekko

Masz rację , to jest określenie bliższe jego charakterowi brzmienia .

...there is no spoon...

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, arturp napisał:

Mundorf byłby zbyt jasny ? 

Góra detaliczna, może ktoś nazwać jasnością, ale podana w sam raz tyle ile trzeba, granica jakiegoś nieprzyjemnego odbioru nie jest przekraczana.

Xonar ST(coaxial)-->Nostromo 5H(OPA2134) + regulator głośności DIY na ALPS RK168 + Hegel H200 po modzie końcówka mocy (kondy Auricap XO + Audio Note Kaisei) + Audio Physic Yara Evolution(SB Acoustics 29RDC)

Link to post
Share on other sites

Widzę ze słuchaliście nie jednego Jantzen-a.  Czy któryś mógłby mi wskazać różnice między Superior Z-Cap
Jantzen, a Audio Silver Z-cap Jantzen. Wasze doświadczenia ?

Wiem tyle że jeśli chodzi o szczegółowość, rzetelność to Silver Z-cap jest ponoć znacznie lepszy.  Inni wspominali że choć  lepszy to pozornie, bo zimny i drażniący.  A i chodzi mi o aplikacje do zwrotnicy, na wysokotonówkę.

Link to post
Share on other sites
W dniu 10.06.2021 o 19:35, bertoR napisał:

Widzę ze słuchaliście nie jednego Jantzen-a.  Czy któryś mógłby mi wskazać różnice między Superior Z-Cap
Jantzen, a Audio Silver Z-cap Jantzen. Wasze doświadczenia ?

Wiem tyle że jeśli chodzi o szczegółowość, rzetelność to Silver Z-cap jest ponoć znacznie lepszy.  Inni wspominali że choć  lepszy to pozornie, bo zimny i drażniący.  A i chodzi mi o aplikacje do zwrotnicy, na wysokotonówkę.

Jeden suchy a drugi jazgotliwy. Bardziej poprawnie gra czerwony Superior ale jest sporo lepszych kondensatorów na rynku...po co interesować się tymi?

  • Like 3
Opera Callas, Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2,
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, DIY
Link to post
Share on other sites

Panie i Panowie. Właśnie zlampizowałem mojego Musical Fidelity DIGILOG'a, dobrałem już wartość kondensatorów pod wejście mojego pre i teraz zamiast tych niebieskich MKP trzeba włożyć coś rzutkiego a nie mientkiego, coś co będzie warte dźwięku TDA1541.

c246628e852f6a1c.jpg

Co polecacie. Czysta miedź ?? Złoto ?? Czy miks miedzi z dobrą folią ??

Yamaha C4, 2 x Yamaha M4, Arcam Alfa 5 plus CD (TDA1541), Musical Fidelity DIGILOG (TDA1541), Infinity RS2.5

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Muzg napisał:

🙂

Mam nadzieję, że ten uśmiech to nie sarkazm.

Miniaturowe 6N16B wrzuciłem na płytkę wielkości karty kredytowej bo wiesz sam, że dużo tam miejsca nie ma, a do środka wszedł jeszcze układ na XMOS'ie Singxer F1 jako przetwornik USB/SPDIF oraz Twój zasilacz. Przy okazji...Twój zasilacz spisuje się wyśmienicie Trzyma idealnie ustawione parametry niezależnie od obciążenia natomiast musiałem wywalić Samwha 10000uF i zamieniłem go na Mundorfa, względy wysokości. Oryginał miał 7 mm więcej i nie mieścił się pod obudową.

433d6b0b6a796ade.jpg

EDIT: Oj chyba właśnie publicznie straciłem gwarancję 😐

Edited by eMCZe

Yamaha C4, 2 x Yamaha M4, Arcam Alfa 5 plus CD (TDA1541), Musical Fidelity DIGILOG (TDA1541), Infinity RS2.5

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, eMCZe napisał:

Co polecacie.

Najpierw chyba trzeba wstawić dobre rezystory katodowe , w torze itd  . Dopiero potem dobierać kondensatory bo różnica w ich brzmieniu jest tak samo wyraźna jak w brzmieniu kondensatorów  . Tak się nieszczęśliwie składa ,że kondensatorów jest sporo do kupienia w Polsce i to w cenach często lepszych niż zza oceanu . A rezystorów naprawdę wysokiej jakości  jest po prostu ... kilka . I do tego nie ma ich w kraju .

...there is no spoon...

Link to post
Share on other sites

Ja nie podjąłem się upychania tam lamp, dlatego z zaciekawieniem przyglądam się Twojemu wykonaniu.

Co do zasilacza zrób sobie update, który opisałem na dole strony:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pojechałeś z tym kondem grubo, wiesz że to tylko żarzenie? 🙂

O gwarancję się nie martw. Nie jestem z tych którzy robią pod górkę osobom które mi zaufały. 😉

A uśmiecham się gdyż poznaję tego DACa. 🙂

  • Like 1

W sprawie zegarów/zasilaczy/stabilizatorów proszę pisać na [email protected]

Sklep: www.muzgaudio.com | Projekty: www.muzgdiy.wordpress.com

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, rafa napisał:

Bardziej poprawnie gra czerwony Superior ale jest sporo lepszych kondensatorów na rynku

Dzięki, choć przyznam się, iż nie spodziewałem się tak zniechęcającej opini o Jantzenach.

Jaki zatem polecacie aby był wyjątkowo szczegółowy i bardzo otworzył dźwięk, przekazywał rzetelnie co jest nagrane. Żeby powiedzieć Wow, ale tam słychać. Cena tak do 400zł za kond maks.

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Muzg napisał:

Ja nie podjąłem się upychania tam lamp, dlatego z zaciekawieniem przyglądam się Twojemu wykonaniu......

Co do zasilacza zrób sobie update, który opisałem na dole strony:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pojechałeś z tym kondem grubo, wiesz że to tylko żarzenie? 🙂

O gwarancję się nie martw. Nie jestem z tych którzy robią pod górkę osobom które mi zaufały. 😉

A uśmiecham się gdyż poznaję tego DACa. 🙂

Nawet 16V jaki mam w domu ma ponad 40mm wysokości a ja jak się uprę, że ma być już to już. Miałem wstawić dwa 4700 ale Mundorf był akurat pod ręką. Przynajmniej ładny jest 🙂 to faktu "grubości" Mundka nie zmienia ale u mnie to akurat nie żarzenie tylko w tym momencie zasilanie 5V do XMOS'a. Żarzenie idzie z AC przez 1uF. Nawet po odkręceniu na max zero brumienia. 

Update zrobię.

Wykonanie czysto amatorskie 🙂 Dwie płytki uniwersalne połączone złączami kontowymi. 6N16B wlutowane w precyzyjne DIP8 i takie same gniazda na płytce aby można było lampy łatwo podmieniać. Bo mam i zwykłe W jak i impulsowe WI a grają inaczej. Z tyłu płytki pajęczynka. Wymiary idealne aby wrzucić to pomiędzy PCB DIGILOG'a a panel przedni w miejsce obok płytki z przełącznikami. Twój zasilacz będzie z drugiej strony. Singxer ponieważ jest w zasadzie "beztemperaturowy" powędruje na przedłużkach nad PCB.

Układ nawet teraz na zwykłych MKP brzmi naprawdę dobrze. Niestety nie mogę użyć Twoich Mundorfów 1,5uF z wyjścia ponieważ to SRPP a teoria mówi, że impedancja wyjściowa powinna być dopasowana do wejściowej kolejnego stopnia ( ale błysnąłem 🙂 ) a u mnie to 50 k więc na wyjściu powinienem mieć jakieś 0,47 uF.

13 minut temu, bertoR napisał:

Jaki zatem polecacie aby był wyjątkowo szczegółowy i bardzo otworzył dźwięk, przekazywał rzetelnie co jest nagrane. Żeby powiedzieć Wow, ale tam słychać. Cena tak do 400zł za kond maks.

A musi być Jantzen ?? Ja wrzuciłem mieszankę Aurica'a XO z Audynem TC i nie zamierzam zmieniać, ta parka foli z miedzią podpasowała mi bardzo w sekcji HF. Moim 4 wstęgom nic więcej nie potrzeba. POLECAM.

48 minut temu, arturp napisał:

Najpierw chyba trzeba wstawić dobre rezystory katodowe , w torze itd 

Ja dopiero bias wyregulowałem dobierając wartości. Zmienię je razem z czapkami. Układ powstał wczoraj w nocy i dziś dobierałem wartości. Teraz będę szlifował stąd pytanie o kondy. 

Yamaha C4, 2 x Yamaha M4, Arcam Alfa 5 plus CD (TDA1541), Musical Fidelity DIGILOG (TDA1541), Infinity RS2.5

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, eMCZe napisał:

ponieważ to SRPP a teoria mówi, że impedancja wyjściowa powinna być dopasowana do wejściowej kolejnego stopnia ( ale błysnąłem 🙂 ) a u mnie to 50 k więc na wyjściu powinienem mieć jakieś 0,47 uF.

Możesz wskazać źródło tej teorii?

W sprawie zegarów/zasilaczy/stabilizatorów proszę pisać na [email protected]

Sklep: www.muzgaudio.com | Projekty: www.muzgdiy.wordpress.com

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, bertoR napisał:

No własnie nie, może być dowolny byle był rozdzielczy i czysty. No i nie była to krowa której nie upchnę we zwrotnicy. Nie aż rozmiarów szklanki jak mam Duelundy. 😵

Jakie wartości potrzebujesz? Bo Jantzen ma dobre Alumeny ale są duże a dokładniej długie.

Auricap, ClarityCap MR/CSA, Audyn Reference

Im wyższe serie u producenta tym większe fizycznie.

Opera Callas, Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2,
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, DIY
Link to post
Share on other sites

 

42 minuty temu, Muzg napisał:

Możesz wskazać źródło tej teorii?

Na przykład tutaj:

Przy układzie SRPP 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ale szukając info znalazłem więcej takich miejsc. Ogólnie SRPP na 6N16B nie powinno być używane z kolejnym stopniem niższym niż 20K. Wartości które znalazłem a obliczone przez mądrzejsze głowy niż ja podają że na wyjściu układu w zależności od kolejnego stopnia powinno się użyć:

dla 100 Kohm - 0,22 uF

dla 50 Kohm - 0,47 uF

dla 25 Kohm - 1 uF

Przy zastosowaniu rezystorów katodowych około 620 ohm, bo zmiana ich zmienia moc a wraz ze wzrostem mocy maleje impedancja ( jak podaje powyższe źródło 🙂 )

Wymądrzam się ale ni hu hu nie wiem o co chodzi 🤣. (No dobra, trochę wiem, zmieniając wartość rezystorów katodowych regulujemy BIAS co wpływa na moc jak i impedancję układu.)

29 minut temu, rafa napisał:

Im wyższe serie u producenta tym większe fizycznie.

To samo oczywiście dotyczy napięć 

Edited by eMCZe

Yamaha C4, 2 x Yamaha M4, Arcam Alfa 5 plus CD (TDA1541), Musical Fidelity DIGILOG (TDA1541), Infinity RS2.5

Link to post
Share on other sites

Zmieniając punkt pracy wpływasz na rezystancję wewnętrzną jednej triody. W SRPP masz jakby te dwie triody połączone równolegle, gdyż dla AC zarówno masa, jak i zasilanie to niska impedancja. Tak więc rezystancja wyjściowa jest równa równoległemu połączeniu dwóch Ra w DANYM PUNKCIE PRACY.

A co do pojemności. Oczywiście SRPP ma dużą rezystancję wyjściową (zazwyczaj podobną do klasycznego WK) i obciążanie do stosunkowo niską rezystancją spowoduje przyrost THD, ale chyba nie po to się buduje układy lampowe? 😉

W sprawie zegarów/zasilaczy/stabilizatorów proszę pisać na [email protected]

Sklep: www.muzgaudio.com | Projekty: www.muzgdiy.wordpress.com

Link to post
Share on other sites

Przeczytam jeszcze z dwa razy i zrozumiem 😉 

Wypróbuję jutro wpływ zmiany wartości C na wyjściu. Ogólnie z brzmienia układu jestem bardzo zadowolony. Gra lepiej niż wszystkie OPy które próbowałem a myślę, że może brzmieć jeszcze lepiej po zmianie tych MKP na coś lepszego.

Ogólnie polecam te maleństwa do takich ciasnych miejsc. Właśnie lutuję drugą płytkę i będę upychał do TDA1541 w moim Arcam Alfa 5 PLUS CD. 

Szczegółowego schematu układu SRPP w wersji dla DAC'a prądowego z wartościami pod TDA1541 chyba nie ma sensu umieszczać, jest ich wiele. No i to nie ten dział 🙂

  • Like 1

Yamaha C4, 2 x Yamaha M4, Arcam Alfa 5 plus CD (TDA1541), Musical Fidelity DIGILOG (TDA1541), Infinity RS2.5

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
17 godzin temu, bertoR napisał:

Jaki zatem polecacie aby był wyjątkowo szczegółowy i bardzo otworzył dźwięk, przekazywał rzetelnie co jest nagrane. Żeby powiedzieć Wow, ale tam słychać. Cena tak do 400zł za kond maks.

Jeżeli 400/szt. to Duelund Alexander lub Duelund JAM. Bliskie neutralności, bardzo dynamiczne, bardzo detaliczne, a przy tym czyste, gładkie, dźwięczne, i pozbawione jakiejkolwiek natarczywości.

17 godzin temu, eMCZe napisał:

Żarzenie idzie z AC przez 1uF.

To bez sensu 😕

 

15 godzin temu, eMCZe napisał:

Wypróbuję jutro wpływ zmiany wartości C na wyjściu.

Obstawiam, że jeżeli nie wstawisz drastycznie zbyt małej pojemności i będziesz porównywał te same modele kondensatorów różniące się jedynie pojemnością, to nie dostrzeżesz żadnego wpływu.

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, McGyver napisał:

Jeżeli 400/szt. to Duelund Alexander lub Duelund JAM

Dzieki, ale nie nie chce Delundów. To drogie kondensatory. Nie kupisz za cholere za 400zł. Może mała pojemność używanego.  Dobre są, równe, gładkie - otwarta przestrzeń.

Zobaczcie, napisałem niedawno w tym temacie "Nie aż rozmiarów szklanki jak mam Duelundy"

Bo mam je oryginały z kolumn. Odkupiłem na naprawę dookólne kolumny GermanPhysicks (to jest już szczytowa super kolumna) z nadzieją że naprawie.  I tam właśnie we zwrotnicy były Delundy. Sprawdzałem je w innych kolumnach.  To nie to.

Teraz szukam kondów do innych kolumn (pod Infinity) pod wstęge. Nie chce Delundów. 

Grają jakby równo, łagodnie i tworzą dobrą przestrzeń. Ale nie jest to typowo "nisko-stratny" kondensator przekazujący masę szczegółów która jest w sygnale.  To nie ten poziom ""przezroczystości" 

Ewentualnie mogę nagiąć budżet do 700zł za szt. (za używki)

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.