Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


AstraF
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jantzen Audio Superior Z-cap na wyjściu analogu lampowego SRPP na 6N2P-EW z dac-kiem VIVAro . Trochę mała pojemność 1uF ale za nim są tylko kable i potencjometr 100K .

- bardzo wyrównany dźwięk ale tylko w zakresie średniego basu i średnicy - reszta wycofana .

- brak niskiego basu ( zbyt mała pojemność ? ) 

- wycięta góra pasma ( !? ) 

- poukładana przestrzeń ale bez spektakularnej głębi 

Ogólnie eksponuje średnicę która jest dość płaska i bezbarwna - pewnie ze względu na brak dopełnienia przez górę pasma . Takie rzetelne granie ale bez audiofilskich wzlotów - rzemieślnicza robota . Sztuki w tym nie ma . Emocji też .

Barwowo znacznie gorzej niż Mundorf EVO OIL . 

Dolutowałem równolegle tanie MKP 4,7uF ( mant ) i pojawiła się góra oraz niższy bas . Jest drive , są detale , jest ładna i poukładana przestrzeń , bas zwarty i szybki ( także ten wyższy więc jest wykop ) i niezła góra . Niestety barwowo to nadal poziom taniego MKP .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, arturp napisał:

 1uF ale za nim są tylko kable i potencjometr 100K (...) - brak niskiego basu ( zbyt mała pojemność ? ) 

A gdzie tam za mała! fmasz 1,59Hz. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, McGyver napisał:

A gdzie tam za mała! fmasz 1,59Hz. 

Tak , z kalkulacji wychodzą mi też takie wyniki ale mimo wszystko słychać ,że niższego basu jest mało a dokładniej - niby jest ale brakuje mu potęgi .

 

9 minut temu, tedi02 napisał:

Chmmm ,tak jakbym czytał recenzje innego mundka , mlitica ,nie do końca pokrywająca się z opisem Evo ale 

Wiesz jak jest - może to wynika z brzmienia całego sytemu , może z preferencji słuchacza , przyzwyczajeń , krótkotrwałego wygrzewania itd . Zbyt wiele zmiennych do całkowitego obiektywizmu .

No ale wreszcie się chyba udało wpasować te Mundorfy . Wlutowałem jako wyjściowe do nos dac-a na TDA1541A z lampowym analogiem SRPP na 6N2P-EW . No i jest dobrze - uzupełniają się . Może nie szczyt marzeń ale naprawdę brzmi dobrze . Fajna góra i to bez przerysowania czy podkreślonych sybilantów . Średnica się wyrównała - żaden podzakres nie jest eksponowany i nadal jest ciepła a instrumenty mają masę i kontury. Szybki wyższy bas i obszerny niższy . Do tego całkiem poukładana przestrzeń - plany , szerokość , głębia , oderwanie od głośników itd. No i udało się wykorzystać to co Mundorfy EVO OIL robią najlepiej - jest ładna, gładka i ,, naturalna" barwa . Słucha się tego przyjemnie , bez uczucia ,że coś umyka lub czegoś jest nadmiar . Spokojnie , kulturalnie ale też dynamicznie i z pazurem. Nie brakuje mikrodetali a pierwszy plan nie jest faworyzowany . Z pewnością zostanie w tym dac-u i analogu na długo .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, arturp napisał:

Mogę tylko potwierdzić to co napisałem wcześniej o Mundorfie EVO OIL :

- nisko schodzący ale poluzowany bas i brak wyższego basu 

- podkreślenie średnicy i wysokich tonów  przez co brzmi nieco sucho i natarczywie - czasem jest to męczące

- podkreślenie sybilantów  

- góry dużo ale niezbyt czysta 

z niewielkimi uzupełnieniami na plus :

- ładne , soczyste barwy mimo ,że chłodne 

- kasuje ziarnistości na przełomie średnicy i wysokich tonów - co mi bardzo odpowiada 

 

22 godziny temu, arturp napisał:

Jantzen Audio Superior Z-cap na wyjściu analogu lampowego SRPP na 6N2P-EW z dac-kiem VIVAro . Trochę mała pojemność 1uF ale za nim są tylko kable i potencjometr 100K .

- bardzo wyrównany dźwięk ale tylko w zakresie średniego basu i średnicy - reszta wycofana .

- brak niskiego basu ( zbyt mała pojemność ? ) 

- wycięta góra pasma ( !? ) 

- poukładana przestrzeń ale bez spektakularnej głębi 

 

 

Z tego co piszesz Ty i często przywoływany test

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  połączenie tych 2 kondensatorów powinno dać dobre rezultaty:
"I found that the EVO Oil likes to be mixed with Jantzen Audio Superior Z-Caps, the slightly bright nature of the EVO Oil blends well with the very neutral and spatious sounding Superior Z-Cap. For example when used for a large value midrange series capacitor: mixed at about one third Jantzen Audio Superior Z-Cap and two thirds Mundorf MCap EVO Oil, together they form a well-balanced rich and spatious combo at a reasonable price.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, sts napisał:

połączenie tych 2 kondensatorów powinno dać dobre rezultaty:

Nie zauważyłem tego w opisach Tonego . Dzięki za wskazówkę . Mam wprawdzie inne wartości ( Mundorf 8,2 a Jantzen 1 uF ) ale pokrywają całe słyszalne pasmo więc zaraz je połączę . Obawiam się tylko o rozjechanie przestrzeni w wyniku łączenia kondensatorów o różnych pojemnościach ( faza ) ale taki czarny scenariusz nie musi się sprawdzić .

Rano testowałem wygrzebane z dna pudełka kondensatory PIO Sprague Hyrel o pojemności zaledwie 0,1uF . Nawet był jakiś bas , ładne barwy i całkiem przyjemna góra ale brakowało konturów instrumentów , precyzyjnej lokalizacji i zwartości basu . Dolutowałem równolegle WIMY MKP10  0,047uF /1000V - pojawiły się detale , kontrola , uporządkowana przestrzeń ale dźwięk zrobił się typowo ,,techniczny" - jak z każdego taniego MKP .

Zamówiłem parkę Clarity Cap CSA - podobno brzmią ciepławo i kulturalnie a zależy mi na lekkim przesunięciu tranzystorowego brzmienia analogu na Bursonach VIVID w stronę niższych rejestrów .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie Mundorfa EVO OIL 8,2 uF z Jantzenem Superior Z-cap 1uF . Na wyjściu analogu lampowego SRPP na lampach 6n2P-EW .

Trudno w to uwierzyć ale tak słabego brzmienia jeszcze u siebie nie miałem ... dramat . Średnica wypchnięta do przodu i do tego agresywna wyższa średnica - wyraźnie metaliczna . Brak niższej średnicy przez co brzmienie jest osuszone , bezbarwne , płaskie i wręcz nachalne . Brak wyższego basu i zbyt dużo niższego przez co jest nadmiernie rozciągnięty , nie ma tempa i nie nadąża za średnicą . Ale najgorszy jest niemal zupełny zanik wyższych tonów . Po prostu zniknęły . Podobny efekt miałem z samym Jantzenem . Ten kond nie ma góry pasma . Może w zwrotnicach gła głosników wysokotonowych , gdzie chodzi o odtwarzanie tylko wysokich tonów to da się jakoś połączyć te kondensatory ale na wyjściu elektroniki to czarna rozpacz . Na dodatek na scenie jest totalny bałagan , dźwięki się zlewają , brak planów i głębi , mikrodetale przysłonięte przez agresywny pierwszy plan . Jakbym słuchał fabrycznego systemu w tanim samochodzie . Krew z uszu i zmęczenie po kilku minutach . Wcześniej wygrzałem przez pół godziny ale jak wszedłem do pokoju , ustawiłem głośność , zasiadłem i nacisnąłem ,,play" to aż mnie zabolało . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O masz kurba , widzę że jantzeny będę musiał wywalić do kosza jeszcze kilka takich , na razie jestem w trakcie ''robienia '' kolumn i do 4.7 uf doklejam cokolwiek ale jak już skończę co dalej ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, w zasilaczu wzmacniacza obecnie siedzą Rubycony 10 000uF 63V, Czy jest sens je wymienić na lepsze? Jakie byście sugerowali? Maksymalna średnica to 30mm a wysokość to 70mm.  🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

głowa do góry! - powiedział kat do skazańca! :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, jarekb napisał:

jantzeny będę musiał wywalić do kosza

Diabli wiedzą jak one wypadną w zwrotnicy w torze głośnika wysokotonowego kiedy będą grały tylko ten fragment pasma . Nie testowałem w tej roli - pisze tu o kondensatorach zastosowanych na wyjściu przedwzmacniaczy tranzystorowych i lampowych . Lepiej się nie sugeruj opiniami bo jak widzisz ja się za dużo naczytałem i efekt jest fatalny . Nieporównywalnie lepiej zagrały zwykłe kondensatory polipropylenowe za kilka-kilkanaście złotych sztuka bo po prostu grają równo - niczego nie podkreślają i nie ukrywają . 

Po tych kilku eksperymentach byłem zdrowo zdezorientowany - jak to możliwe ,że drogie kondensatory tak bardzo odbiegają od neutralności i równowagi podzakresów ?

Więc włączyłem dac-a , który ma na wyjściu transformatory a nie kondensatory . Mimo że to delta sigma ( AK4396 ), który nigdy nie miał szans w stosunku do moich czterech nos dac-ów na TDA1541A , AD1860 czy PCM1702 to znowu chce się słuchać . Są czyste i dźwięczne wysokie tony , gładka czytelna średnica , szybki masywny bas mikrodetale        i przestrzeń z precyzyjną lokalizacją . Nic nie wyskakuje , nie drażni , nie ginie  itd .

I nagle dac , który leżał na półce bo grał najgorzej wypadł zdecydowanie lepiej niż moje ulubione dac-ki z nowymi             ,, audiofilskimi " kondensatorami 🤣 .

Sprawdzę jeszcze jak zagrają zamówione Clarity Cap CSA i jeśli się okaże ,że to też efekciarski wynalazek to po prostu wlutuję wszędzie WIMA MKP10 i będę  się cieszył muzyką a nie nalepkami znanych producentów 😜

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez arturp

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tragedia z tym wszystkim chcesz kupić ''dobre'' wydajesz 100-200 zł za głupi kondensator a  taki niefart , za te pieniądze ludzie mają głośnik w kolumnach i chwalą aż plują ,a tu głupi kondensator !!! , to powinno być tip top bez żadnego ale , 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK , ciąg dalszy prostego testu - WIMA MKP10 0,82uF/250V na wyjściu preampa na Bursonach .

Ogólnie kiepsko ale i tak dźwięk bardziej zrównoważony , uporządkowany i ogólnie bliższy rzeczywistości niż opisywane wcześniej Jantzen czy Mundorf . Po pierwsze ten kondensator niczego nie ukrywa i nie podkreśla . Wypełnienie podzakresów pasma słyszalnego -  wysokich tonów , średnicy i całego basu jest po prostu prawidłowe . Jest detal , jest separacja instrumentów , jest wykop i tempo a ponadto dźwięki się nie zlewają .

Ale :

- barwy są wyraźnie ,,wyprane" z kolorytu - brakuje im sporo do soczystości barw Mundorfa ale niewiele gorzej niż Jantzen 

- przestrzeń - zdecydowanie gra najmniejszą przestrzenią z testowanych - dźwięki są po środku sceny i w głośnikach 

- dźwięk nie ma rozmachu , jakby wokaliście i instrumentom brakowało siły , taki skompresowany , słaba dynamika , bez życia 

Mam jeden preamp lampowy , w którym siedzi taka WIMA na wyjściu i zawsze mi ten preamp grał mniej fajnie niż inne . Więc zaraz go wymienię na coś ciekawszego ... może preamp odżyje .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, arturp napisał:

OK , ciąg dalszy prostego testu - WIMA MKP10 0,82uF/250V na wyjściu preampa na Bursonach .

Ogólnie kiepsko ale i tak dźwięk bardziej zrównoważony , uporządkowany i ogólnie bliższy rzeczywistości niż opisywane wcześniej Jantzen czy Mundorf . Po pierwsze ten kondensator niczego nie ukrywa i nie podkreśla . Wypełnienie podzakresów pasma słyszalnego -  wysokich tonów , średnicy i całego basu jest po prostu prawidłowe . Jest detal , jest separacja instrumentów , jest wykop i tempo a ponadto dźwięki się nie zlewają .

Ale :

- barwy są wyraźnie ,,wyprane" z kolorytu - brakuje im sporo do soczystości barw Mundorfa ale niewiele gorzej niż Jantzen 

- przestrzeń - zdecydowanie gra najmniejszą przestrzenią z testowanych - dźwięki są po środku sceny i w głośnikach 

- dźwięk nie ma rozmachu , jakby wokaliście i instrumentom brakowało siły , taki skompresowany , słaba dynamika , bez życia 

Mam jeden preamp lampowy , w którym siedzi taka WIMA na wyjściu i zawsze mi ten preamp grał mniej fajnie niż inne . Więc zaraz go wymienię na coś ciekawszego ... może preamp odżyje .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak nie masz stałego na wyjściu to spróbuj bez kondensatorów, ja tylko tak słucham. Jeszcze się taki kondensator nie urodził, który by mi dogodził 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, jurek1 napisał:

Jak nie masz stałego na wyjściu to spróbuj bez kondensatorów

Chciałem pozbyć się kondów na wyjściu ale Bursony niestety mają spory dc offset a nie mają możliwości jego trymowania - tak jak np AD797 . Nie mam natomiast kondensatora na wejściu wzmacniacza  .

Wracając do testów - kolejna taniocha za kilkanaście złotych ,, no name " ( może Mant albo coś w tym stylu ) MKP 4,7uF /400V.

Bardzo fajne brzmienie - zdecydowanie ciekawsze niż WIMA MKP 10 . Przestrzenny , swobodny , zaskakująco detaliczny na średnicy ( pojawiły się dźwięki , których nie słyszałem z kondensatora , który tam wcześniej siedział ) , zwarty i obszerny bas w całym zakresie  , ciepła , pełna i gładka średnica , bardzo ładna przestrzeń ( chociaż nie wychodzi na boki ) i głębia , instrumenty oderwane od głośników , kulturalnie i precyzyjnie . Zero natarczywości i nadmiernej ekspansywności na średnicy a wszystko tak dobrze czytelne ,że aż zaskakujące .

Wady :

- wycofana góra pasma ( tak jak z Jantzena )  ale za to sybilanty są tak słodkie ,że dla kogoś kogo to drażni to może być przysłowiowy ,,miód na uszy" . Może wystarczy mały bocznik aby pojawiła się góra  .

- lekko jazgotliwy przełom średnicy i wysokich tonów - typowe dla tanich MKP ale Jantzen też to ma 

- barwa fajniejsza niż z Jantzena bo cieplejsza i pełniejsza ale do Mundorfa sporo brakuje .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się czyta, tyle że mam pytanie o zasadność tych wszystkich porównań, bo testujesz różne kondensatory, różnych firm o różnych pojemnościach i do tego w różnych ukladach



Jantzen Audio Superior Z-cap na wyjściu analogu lampowego SRPP na 6N2P-EW pojemność 1uF

Połączenie Mundorfa EVO OIL 8,2 uF z Jantzenem Superior Z-cap 1uF Na wyjściu analogu lampowego SRPP na lampach 6n2P-EW .

OK , ciąg dalszy prostego testu - WIMA MKP10 0,82uF/250V na wyjściu preampa na Bursonach .

Wracając do testów - kolejna taniocha za kilkanaście złotych ,, no name " ( może Mant albo coś w tym stylu ) MKP 4,7uF /400V


W takim przypadku mieszanie z błotem danej firmy jest pozbawione racji, można jedynie przyjąć że w danym układzie, dana pojemność, danej firmy jest zła.
Warto by to porównać z analogiczną, najlepiej zgodną dla danego układu, pojemnością innego rodzaju kondensatora.


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny z serii za kilkanaście złotych - nazywa się to Q6  ,mam je ze 20 lat . Prawdopodobnie to Audyn Q6 z początkowych prób wprowadzenie własnych kondensatorów przez Intertechnik . Potem miały czerwone koszulki itd itp . Są resztki na allegro po kilkanaście złotych i szczerze polecam .

Od pierwszych dźwięków słychać ,że to najlepszy kondensator ze wszystkich testowanych pod wszystkimi względami z wyjątkiem barwy - tu ustępuje jedynie Mundorfowi . Ogólnie brzmi podobnie do ,, no name" ale w każdym aspekcie nieco lepiej . Natomiast dynamika jest niedościgniona - energia  ,ekspresja i żywiołowość . Barwa też jest ładna i gładka a do tego ciekawsza niż ,, no name " czy Jantzen bo tu góry jest tyle ile trzeba . Mimo to sybilanty są delikatne ale już nie osłodzone jak z ,, no name" . Basisko w pełnym zakresie potężny i kontrolowany ,średnica detaliczna i czytelna ale odrobinkę mniej szczegółowa niż ,, no name" za to nie jest nachalna jak z Jantzena . Bardzo fajna przestrzeń - głębia , oderwanie od głośników , swoboda i szerokość . Wszystko jest w odpowiednich proporcjach i żaden podzakres nie jest eksponowany .

W zasadzie ma tylko jedna wadę - lekka jazgotliwość przełomu średnicy i wysokich tonów ale tego z testowanych kondów nie ma tylko Mundorf , a właściwie ma ale w najmniejszym stopniu dokuczliwe .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Q6.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Ape napisał:

Warto by to porównać z analogiczną, najlepiej zgodną dla danego układu, pojemnością innego rodzaju kondensatora.

Też tak uważam ale :

- kupienie 10 par kondów z różnych przedziałów cenowych to spory wydatek a co potem z nimi zrobić - szczególnie tymi , które się nie sprawdziły ? Nawe Tony Gee testuje różne pojemności .

- założyłem ,że na brzmienie ma większy wpływ budowa wewnętrza kondensatora niż pojemność - ważne aby pokrywały całe pasmo a mój zestaw daje solidny bas nawet z kondem 100nF . Sprawdziłem .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś szuka promocji to spora jest dziś w kanadyjskim Part Connexion.

Kupiłem własnie parę Auricapów XO z parowaniem na -20%

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trosze mi szkoda ,że Jantzeny nie spełniły oczekiwań więc wziąłem je na kolejny test - na wyjściu opreampa na Bursonach - tak jak wcześniej opisywane kondensatory .

Na początek to co mi się podoba - naprawdę ładna prezentacja pierwszego planu - jest szczegółowa , namacalna i obecna. I na tym koniec dobrych informacji .

Bo ten kondensator nie tworzy przestrzeni -wszystko jest podane do przodu i przywiązane do głośników lub w centrum między głośnikami . Nie ma głębi , nie ma planów . Wszystko podane na twarz . Jeśli słuchamy nagrania zrobionego w studio jednego muzyka lub kilkuosobowego składu to może być to bardzo ciekawe ale koncert Claptona wypadł tak jakby był zrealizowany w klubie a nie sali koncertowej . Z tanim kondensatorem Q6 oklaski rozlewały się po całej szerokości między kolumnami , na boki , kilka poziomów w górę i kilka planów w głąb . Z Jantzenami Clapton siedzi w środku na moim wzmacniaczu a gitarzyści i fortepian siedzą na głośnikach albo nawet w ich wnętrzu . Natomiast oklaski dobiegają tylko z jednego miejsca - ze środka nad głową wokalisty . 

Średnica jest mocno wysunięta do przodu ale podkreślenie pierwszego planu powoduje ,że tło ginie . Słychać tylko wokalistów i muzyków z frontu - reszty nie ma bo zostaje zagłuszona przez pierwszy plan . Ginie przy tym całe subtelne tło - na przykład chórki .

Basu najniższego po prostu nie ma a wyższy to raczej puknięcia w pudełko - winiłem o to małą pojemnośc kondów ( tylko 1uF ) ale wstawiałem kondy o mniejszej pojemności i basisko było jak trzeba . Brak niższej średnicy powoduje ,że głosy męskie są zbyt lekkie a gitary nie mają pudeł tyko same struny . Fortepian to tylko plumkanie a nie masa lewej ręki.

No i ta góra pasma . Mało a jak już się pojawi to znika nie pozostawiając żadnych wybrzmień . Uderzenie w trójkąt wybrzmiało w ułamku sekundy . A gdzie pogłos wyraźnie słyszalny z innych kondensatorów ? A przy tym sybilanty wcale nie są delikatne . Syczą i szeleszczą aż szkliwo pęka na zębach . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam i w sumie mogę udostępnić na jakiś czas, gdybyś zechciał się pobawić

3 minuty temu, arturp napisał:

niestety nie mam.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Ape napisał:

a ja mam i w sumie mogę udostępnić na jakiś czas, gdybyś zechciał się pobawić

Nie lubię wypożyczać bo jak zniszczę to potem muszę odkupić bo wstyd takie oddać . A zawsze mi się obudowa przypali lutownicą albo wyprowadzenie ułamie . Już Mundorfy podsmażyłem . Dzięki za propozycję ale lepiej nie ryzykować 😉 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dwa testy na szybko . Jak wyżej - kondensatory testowane na wyjściu preampa na Bursonach VIVID .

1. Maleńkie Mant MKP 0,33uF /400V - w sumie to szkoda czasu na pisanie - niewiele lepiej niż WIMA MKP 10 , która zagrała fatalnie . Dźwięk mały ,  skompresowany , jazgotliwy z brudną górą . Scena do przodu , brak planów .

2. Elektrolit Black Gate F 220uF/6,3V - duża pojemność spowodowała ,że basu było dużo ale jego jakość jest poniżej krytyki , takich opóźnień nie daje żaden MKP czy olejowy . Pohukiwania na niskim basie zupełnie odklejone od tempa . Średnica chyba najbardziej skompresowana , mała i do tego szklista . Góra tak zabrudzona ,że nie wiadomo czy to talerze , trójkąty czy  dzwonki - wszystko szeleszcząco zapiaszczone . Wygląda na to ,że nawet bardzo dobry elektrolit nie zagra tak jak tani MKP czy olejowy .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

mant 0,33uF 400V.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, arturp napisał:

Jeszcze dwa testy na szybko

Ja myślę że to jest główna przyczyna problemu...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie miały takie same warunki testowania ,czyli na szybko .ja nie widzę tu problemu , dobrze że koledze się chciało opisać 👍

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.05.2021 o 12:26, arturp napisał:

Nie zauważyłem tego w opisach Tonego . Dzięki za wskazówkę . Mam wprawdzie inne wartości ( Mundorf 8,2 a Jantzen 1 uF ) ale pokrywają całe słyszalne pasmo więc zaraz je połączę . Obawiam się tylko o rozjechanie przestrzeni w wyniku łączenia kondensatorów o różnych pojemnościach ( faza ) ale taki czarny scenariusz nie musi się sprawdzić .

Rano testowałem wygrzebane z dna pudełka kondensatory PIO Sprague Hyrel o pojemności zaledwie 0,1uF . Nawet był jakiś bas , ładne barwy i całkiem przyjemna góra ale brakowało konturów instrumentów , precyzyjnej lokalizacji i zwartości basu . Dolutowałem równolegle WIMY MKP10  0,047uF /1000V - pojawiły się detale , kontrola , uporządkowana przestrzeń ale dźwięk zrobił się typowo ,,techniczny" - jak z każdego taniego MKP .

Zamówiłem parkę Clarity Cap CSA - podobno brzmią ciepławo i kulturalnie a zależy mi na lekkim przesunięciu tranzystorowego brzmienia analogu na Bursonach VIVID w stronę niższych rejestrów .

Mam pytanie czy masz możliwość porównania Jantzena Alumen ZCap. Z opinii można się dowiedzieć, że dobrze się zgrywa z ClarytiCap CSA, które miałeś zamówić. Jestem ciekawy porównania na tle innych kondensatorów, które posiadasz. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, camil211 napisał:

czy masz możliwość porównania Jantzena Alumen ZCap.

Nie mam tych Alumen-ów .

Clarity Cap CSA 2,7uF/250V przyjechały rano razem z Mundorf MCap Supreme 0,33uF ±2% 1400V więc właśnie lutuję , pogrzeje troszkę i coś napiszę o pierwszych wrażeniach .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok , krótka informacja o Clarity Cap CSA 2,7uF/250V na wyjściu preampu na Bursonach VIVID - tak jak poprzednie kondy .

Dźwięk lekki , jasny szczegółowy na wyższej średnicy , ładna góra ale ostre sybilanty . Wokalista blisko , pierwszy plan czytelny i obecny , wyrażne kontury i dobra lokalizacja . 

Ale po pewnym czasie dociera, że :

- brakuje wypełnienia w niższej średnicy i wyższym basie - niektóre instrumenty giną - np zauważyłem ,że zjazd po klawiaturze fortepianu od góry do lewej ręki spowodował ,że dźwięki powoli cichły . Nie słychać najgrubszych strun gitar . Do tego stopa perkusji do puknięcie i dudnienie a nie kopnięcie . Dźwięk jest zbyt lekki , nie ma ciepła i masy .

Wady

- bas schodzi nisko ale jest go po prostu mało 

- średni bas nie ma wykopu , słabiutki

- drugi plan nieśmiały 

- wokale męskie zbyt delikatne - brak poczucia ,że śpiewa chłop z jajami 🤣

 - niższa średnica ginie , szczególnie w tle niektóre instrumenty zupełnie znikają 

- sybilanty wyskakują 

Pozytywy:

- ładna uporządkowana scena i przestrzeń 

- dobra lokalizacja 

- wokale żeńskie gładkie , jasne i obecne 

- instrumenty na pierwszym planie obecne , czytelne i całkiem barwne 

- ładna góra pasma 

Po przesłuchaniu kilku płyt do szedłem do wniosku ,że ja pewnie jestem głuchy albo mam ch..owy sprzęt albo jeszcze pewniej się nie znam i nie wygrzałem kondów albo mam nieaudiofilski prąd w sieci ... . Widocznie nie dla mnie dobre brzmienie skoro chwalone audiofilskie  kondy mi nie grają to co ja tam się mogę znać ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.