Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


biniek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, soundchaser napisał:

Ja tylko wiem, że jak do studia trafia gęsty plik np. 24/96 na którym robi się master danej płyty, to aby ten master nagrać na płytę CD - wystarczy zrobić flat transfer do 16/44 bez tych kombinacji, o których pisałeś. Mamy wtedy płytę wydaną w dwóch formatach: skompresowaną CD i gęsty w lepszej jakości.

Super. Wprawdzie na stronie którą podałeś napisane jest zupełnie co innego, ale jeżeli uważasz, że flat transfer czymkolwiek by w twoim rozumieniu był daje skompresowaną wersje pliku do nagrania na CD to kim ja jestem, żeby protestować. 

I w sumie masz rację - wystarczy tak skonwertowac plik, żeby nie było zmian. Proste, mój syn ma komputer, Sebuś, skonwertuj Panu pliki tylko pamiętaj o ptaszku flat transfer ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, przemak napisał:

I w sumie masz rację - wystarczy tak skonwertowac plik, żeby nie było zmian. Proste, mój syn ma komputer, Sebuś, skonwertuj Panu pliki tylko pamiętaj o ptaszku flat transfer ?

Ale Fozzie jakoś potrafi sobie skonwertować plik 24/96 do 16/44 prostym programem i dumnie stwierdzić, że nie ma żadnych zmian w brzmieniu? ?

6 minut temu, przemak napisał:

flat transfer czymkolwiek by w twoim rozumieniu był daje skompresowaną wersje pliku do nagrania na CD to kim ja jestem, żeby protestować. 

A co to jest flat transfer wg. Ciebie? Przecież Wilson sam napisał, że bez tego kontrowersyjnego procesu masteringu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, soundchaser napisał:

Ty już się lepiej nie odzywaj.
Jest różnica w brzmieniu między hi-res i low-res?
Co kiedyś pisałeś na forum?

A co to przesłuchanie? Wypowiadałem się może, ale na pewno na temat FLAC VS WAV,  a jeśli chodzi o gęste formaty to kiedyś ktoś wrzucił wynik ślepych testów o tutaj.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, soundchaser napisał:

Ale Fozzie jakoś potrafi sobie skonwertować plik 24/96 do 16/44 prostym programem i dumnie stwierdzić, że nie ma żadnych zmian w brzmieniu? ?

Nie wiem. Ja nie potrafię poprawnie skonwertować pliku z poziomem szczytowym dochodzacym do zera w wielu miejscach, ale ja się nie znam. 

Godzinę temu, soundchaser napisał:

A co to jest flat transfer wg. Ciebie? Przecież Wilson sam napisał, że bez tego kontrowersyjnego procesu masteringu

No właśnie chyba dokładnie tym. Tylko według ciebie czymś innym. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, malikali napisał:

kiedyś ktoś wrzucił wynik ślepych testów o tutaj

Dzięki. Pamiętam ten wątek.
Dowiedziałem się z niego m.in. od kolegi buma, że cytuję: "SACD z technicznego punktu widzenia jest formatem wadliwym".

?

4 minuty temu, przemak napisał:

No właśnie chyba dokładnie tym. Tylko według ciebie czymś innym. 

No to chyba znów mnie nie zrozumiałeś. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, soundchaser napisał:

Ale Fozzie jakoś potrafi sobie skonwertować plik 24/96 do 16/44 prostym programem i dumnie stwierdzić, że nie ma żadnych zmian w brzmieniu? ?

Fozzie robi to przez iZotope. Ten down/upsampler ma pewne ustawienia różnych parametrów przy konwersji i przy odpowiednim ustawieniu różnice będą zbliżone do niesłyszalnych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Gdy plik źródłowy mamy 24/96 to konwertując go do 16/44.1 zawsze będziemy mieć pewne różnice wynikające choćby z niedającego się łatwo podzielić na 2 zegara. Te suwaczki tam wyżej pozwalają je zminimalizować na tyle, że w ślepym teście lud pracujący wesoło potem zgaduje gdyż nawet przy pomocy zaangażowanego ucha różnic nie usłyszy.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, soundchaser napisał:

No to chyba znów mnie nie zrozumiałeś

Zrozumiałem, chcesz zrobić flat transfer bez tych wszystkich kombinacji, o których pisałem. Czyli bez konwersji częstotliwości próbkowania też. 

6 minut temu, szaman777 napisał:

Gdy plik źródłowy mamy 24/96 to konwertując go do 16/44.1 zawsze będziemy mieć pewne różnice wynikające choćby z niedającego się łatwo podzielić na 2 zegara. Te suwaczki tam wyżej pozwalają je zminimalizować na tyle, że w ślepym teście lud pracujący wesoło potem zgaduje gdyż nawet przy pomocy zaangażowanego ucha różnic nie usłyszy.

Algorytmy Izotope obok algorytmów pro-toolsa powszechnie uznawane są za najlepsze. Tylko proszę nie powielaj mitu o tym, jakoby dzielenie przez 2 miało cokolwiek ułatwiać, bo to bzdura chętnie wspominana przez różnych idiotow nie mających pojęcia. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnym sensie ułatwia. Można wtedy zastosować "flat transfer divide by 2" wycinając wszystko co podzielone jak leci, a jakie będą słyszalne różnice wtedy. ?

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, szaman777 napisał:

W pewnym sensie ułatwia. Można wtedy zastosować "flat transfer divide by 2" wycinając wszystko co podzielone jak leci, a jakie będą słyszalne różnice wtedy. ?

 

 

 

No tak. Można też podłączyć spdif 96k do odbiornika 44k i jakiś synchron złapie i będzie grał, a trzaski się usunie potem. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, przemak napisał:

Tylko proszę nie powielaj mitu o tym, jakoby dzielenie przez 2 miało cokolwiek ułatwiać, bo to bzdura chętnie wspominana przez różnych idiotow nie mających pojęcia. 

Możesz rozwinąć?

Bo podobny (chyba podobny) problem występuje przy konwersji 24 klatek na 25 klatek czy 30 klatek na 25 - niby da się ale jest to dość trudne i efekt bywa bardzo różny w zależnosci od ruchu w kadrze lub samego ruchu kamery i tego co jest filmowane

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, M-K napisał:

Możesz rozwinąć?

Bo podobny (chyba podobny) problem występuje przy konwersji 24 klatek na 25 klatek czy 30 klatek na 25 - niby da się ale jest to dość trudne i efekt bywa bardzo różny w zależnosci od ruchu w kadrze lub samego ruchu kamery i tego co jest filmowane

Na filmie to się słabo znam. W Europie w telewizji filmy kinowe były po prostu krótsze i nikt nie protestował, tak samo, jak Chaplin czy Keaton byli przyspieszeni. Z Amerykanami jest problem, zresztą sami go sobie stworzyli to niech mają ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, M-K napisał:

Po prostu wydaje mi się to podobny problem - brak łatwego przelicznika - dlatego pytam

Wygląda, że jakieś analogie z probkowaniem są, ale raczej mylące, bo w filmie nie ma czegoś takiego jak częstotliwość nyquista i nikogo nie dziwią obracające się do tyłu koła i inne artefakty aliasingu ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, soundchaser napisał:

Dzięki. Pamiętam ten wątek.
Dowiedziałem się z niego m.in. od kolegi buma, że cytuję: "SACD z technicznego punktu widzenia jest formatem wadliwym".

?

A co Ty nie pamiętasz tych wątków? W tym sam się wypowiadałeś ?

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, malikali napisał:

A co Ty nie pamiętasz tych wątków?

Byłem przekonany że ten człowiek jakoś tak odrozumiał , ostatnimi czasy

ale nie , ona był jednak taki od zawsze   ?

 

"Bo rip z winyla to nie jest przetworzenie dźwięku analogowego na cyfrowy, a jedynie przeniesienie tegoż dźwięku na nośnik, którym jest w tym przypadku dysk, albo płyta DVD."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

” jak sobie wygracie wybory to będziecie mogli przegłosować sobie co chcecie, a teraz my mamy większość, cisza……”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, billy idol napisał:

Byłem przekonany że ten człowiek jakoś tak odrozumiał , ostatnimi czasy

ale nie , ona był jednak taki od zawsze   ?

 

"Bo rip z winyla to nie jest przetworzenie dźwięku analogowego na cyfrowy, a jedynie przeniesienie tegoż dźwięku na nośnik, którym jest w tym przypadku dysk, albo płyta DVD."

Może w sensie jakości, bo rip z winyla gra na dobrej klasy DAC podobnie jak winyl , a jak się przerobi na jakośc CD 16/44,1 to gra cyfrą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W trakcie usuwania konta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może w sensie

 

"Bo rip z winyla to nie jest przetworzenie dźwięku analogowego na cyfrowy"

 

"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

” jak sobie wygracie wybory to będziecie mogli przegłosować sobie co chcecie, a teraz my mamy większość, cisza……”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, bogdan_ napisał:

Może w sensie jakości, bo rip z winyla gra na dobrej klasy DAC podobnie jak winyl , a jak się przerobi na jakośc CD 16/44,1 to gra cyfrą.

A co to znaczy gra cyfrą?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez malikali
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, malikali napisał:

A co to znaczy grać cyfrą?

"Slyszący" myślą że na płycie CD jest nagrana jakaś muzyka

 

i stąd to twierdenie

 

ten cytat to potwierdza chyba

"Bo rip z winyla to nie jest przetworzenie dźwięku analogowego na cyfrowy"

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

” jak sobie wygracie wybory to będziecie mogli przegłosować sobie co chcecie, a teraz my mamy większość, cisza……”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, bogdan_ napisał:

Może w sensie jakości, bo rip z winyla gra na dobrej klasy DAC podobnie jak winyl , a jak się przerobi na jakośc CD 16/44,1 to gra cyfrą.

A co sądzisz o tym?

"Tak się składa, że to właśnie na najtańszym sprzęcie względna różnica w brzmieniu pomiędzy hi-res, a CD jest największa. To jest właśnie główny powód dlaczego techniką hi-res najbardziej podniecają się posiadacze budżetu, odtwarzaczy wieloformatowych, pecetów i tanich kart dźwiękowych, bo przecież słyszą różnicę ....

W rzeczywistości różnica ta nie wynika z ograniczenia formatu CD , a z ograniczenia jakości sprzętu budżetowego."

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, soundchaser napisał:

Bo to co pisałem to prawda: efekt dopplera jest w pewnym sensie oprócz zjawiska fizycznego też złudzeniem, bo coś co w rzeczywistości nie zmienia swojego brzmienia, a my tę zmianę słyszymy jest złudzeniem.
Rozumowanie, że w punkcie odsłuchu nie słyszymy zmiany, bo jest to dokładnie taki dźwięk, który wykazuje miernik, więc to nie złudzenie jest (i tu znów napiszę) w pewnym sensie brakiem elastyczności w myśleniu

O jprd. Efekt Dopplera to złudzenie. Jak sądzę, należy mocno samego siebie poddać złudzeniu, że ten efekt to tylko złudzenie, jak się posiada niskośredniotonową 16,5 cm pierdziawkę, zniekształcającą średnie tony przez ten wlaśnie efekt bo fizyki niestety nie oszukasz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tamten wątek jest fajny, zwłaszcza w zakresie jak sobie OBIE strony sporu wyobrażają nagrania wielośladowe ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi res to chyba jeden z nielicznych tematów, który nie dzieli zdań tylko pomiędzy słyszących, a sceptyków ? Temat słyszenia różnic identycznych plików w tym wątku też jest ciekawy ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez malikali
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, malikali napisał:

A co sądzisz o tym? 

"Tak się składa, że to właśnie na najtańszym sprzęcie względna różnica w brzmieniu pomiędzy hi-res, a CD jest największa. To jest właśnie główny powód dlaczego techniką hi-res najbardziej podniecają się posiadacze budżetu, odtwarzaczy wieloformatowych, pecetów i tanich kart dźwiękowych, bo przecież słyszą różnicę ....

W rzeczywistości różnica ta nie wynika z ograniczenia formatu CD , a z ograniczenia jakości sprzętu budżetowego."

Szkoda czasu na pisanie. Powiedzcie lepiej czymnajlepiej  konwertować pliki .dsf 256 na PCM 24/192. Zrobiłem to dB powerampem i wyrównałem poziom + 6,1dB bo wyszło za cicho. Do plików dsd i PCM uzywałem studyjnego Saracona, ale on nie widzi plików .dsf

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W trakcie usuwania konta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Lech36 napisał:

Odtwarzacz CD w moim samochodzie czyta dobrze płyty nawet przy jeździe po ciężkim bruku. Pewnie ma dobrą izolacją od drgań ;-). W poprzednim samochodzie było tak samo a radio pochodziło ze znanej firmy Grundig ;-). Oczywiście drgania należy tłumić ale bez przesady.

odtwarzacz samochodowy to inna bajka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Bumpalump napisał:

odtwarzacz samochodowy to inna bajka

To może w domu też należy stosować takie odtwarzacze żeby uniezależnić się od drgań ;-)?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Lech36 napisał:

To może w domu też należy stosować takie odtwarzacze żeby uniezależnić się od drgań ;-).

Można wręcz odnieść wrażenie, że ci projektanci odtwarzaczy samochodowych to większe bystrzaki niż ci od hajEndu, bo tych od Hajendu trzeba non stop poprawiać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, malikali napisał:

A co sądzisz o tym?

"Tak się składa, że to właśnie na najtańszym sprzęcie względna różnica w brzmieniu pomiędzy hi-res, a CD jest największa. To jest właśnie główny powód dlaczego techniką hi-res najbardziej podniecają się posiadacze budżetu, odtwarzaczy wieloformatowych, pecetów i tanich kart dźwiękowych, bo przecież słyszą różnicę ....

W rzeczywistości różnica ta nie wynika z ograniczenia formatu CD , a z ograniczenia jakości sprzętu budżetowego."

 

Ciekawa koncepcja. Gosc podaje jakiekolwiek dowody na jej potwierdzenie? jakiez to wlasciwosci tanich dacow mialy by to powodowac, pomijajac fakt, ze w kartach dzwiekowych juz za kilkaset zl tor cyfrowy i dac jest czesto identyczny z tym w hi-endzie za kilkadziesiat kzl.

A temat resamplingu faktycznie nie jest prosty i podobno rozne algorytmy moga dawac slyszalne roznice. Tu jest techniczne porownanie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

patrzac na niektore wykresy wlasciwie mozna byc pewnym, ze to bedzie slyszalne

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, bogdan_ napisał:

Może w sensie jakości, bo rip z winyla gra na dobrej klasy DAC podobnie jak winyl

Dokładnie to miałem na myśli.
Widzisz Bogdan - jesteś bardziej rozumnym człowiekiem na tym forum niż cała wataha sceptyków z "wiedzą naukową" ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.