Skocz do zawartości
IGNORED

SYSTEM AKTYWNY - czy najlepsza droga do dźwięku jak na żywo?


Wuelem

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o dynamikę/wykop to wcale nie potrzeba wielkich powierzchni by usłyszeć różnicę miedzy lepszą/gorszą dynamiką.

 

Zgoda z ty że nie usłuszysz tego wszystkiego co niesie w sobie dżwięk , tym bardziej nie odkodujesz zamysłu realizatora. To jest to oczym wspomina w dwóch ostatnich postach Wuelem

Duży, masywny, namacalny dźwięk, aby nabrał lekkości musi mieć gdzie się rozproszyć. Im większa skala grania, tym sprzyja większa powierzchnia.

. Aspekt dynamiki jest kluczowy i żeby skorzystać z bonusu potrzebne jest minimum 30 m^2.

Zgoda z ty że nie usłuszysz tego wszystkiego co niesie w sobie dżwięk , tym bardziej nie odkodujesz zamysłu realizatora. To jest to oczym wspomina w dwóch ostatnich postach Wuelem

Jak będę miał dynamiczny, swobodny, nie "pudełkowaty", z wykopem i najniższymi pomrukami basowymi dźwięk, to usłyszę. Do tego nie potrzeba 30m2 - po prostu jestem innego zdania w kwestii wymaganej powierzchni niż Wuelem i Ty.

Jak będę miał dynamiczny, swobodny, nie "pudełkowaty", z wykopem i najniższymi pomrukami basowymi dźwięk, to usłyszę. Do tego nie potrzeba 30m2 - po prostu jestem innego zdania w kwestii wymaganej powierzchni niż Wuelem i Ty.

Ok, no to dobrze. Niech będzie tak jak mówisz.

Kyle, szanując Twoje odmienne zdanie pozwolę sobie zauważyć, że dość łatwo jest się przekonać, iż w małym metrażu dźwięk staje się po prostu pogrubiony. Można wstawić system aktywny do kiosku Ruchu, ale nie uzyska się tam swobody.

 

Małe metraże sprzyjają uzyskaniu optymlnej jakości wysokich tonów (stąd nie bez racji są posiadzcze monitorów), a duże - niskich rejestrów. I nie chodzi tu o możliwości elektroniki czy kolumn, ale właściwości akustyczne pomieszczenia. System aktywny bez wysiłku gra na wyższych poziomach głośności (wybitna szybkość narastania sygnału i wygaszania, porządek na scenie przez idealną dynamiczną separację) i trudno sobie wyobrazić komfortowy odsłuch w klitce. Ponadto wytrzymały mocowo głośnik raczej ustępuje w subtelnościach tym najlepszym stosowanym w kolumnach pasywnych, tym samym nie jest wskazane mieć uszy bardzo blisko przetworników. Dopiero odpowiedni dystans zgrywa wszystko idealnie. Fenomenem jest to, że wraz ze wzrostem odległości nie traci się energetyczności. To jest właśnie ta niezdefiniowana "nośność". Naturalnym dopełnieniem dla niej jest przestrzeń. Bez przestrzeni wszystko się kisi albo trzeba wszystko przeskalować w dół, czyli zmniejszyć głośność. A wtedy z koncertu nici.

Gość BOBSAPP

(Konto usunięte)

Nawiązując do kwestii pokazywania własnych zestawień można przy okazji pokusić się o stwierdzenie, że system aktywny nie ma własnego brzmienia. To odróżnia go od sprzętu z kolumnami pasywnymi. Możliwości, jakie dają regulacje powodują, że na przykład bas może być krótki i impulsowy jak z obudowy zamkniętej albo mięsisty i poduchowaty jak z suba samochodowego. Tutaj nie ma jedynie słusznego strojenia producenta, lecz jest pole do zmian. W zależności kto jaki dźwięk sobie upodobał, takie powinny być wzmacniacze.

Zmiana wzmacniaczy o 180 stopni odmienia taki zestaw. Tak samo sprawa przedwzmacniacza należy do wrażliwych - jego klasa (czy raczej charakter) wpływa jednocześnie na 3 końcówki (przy kolumnach 3-drożnych).

 

Moim zdaniem mniejszy sens ma kompletowanie zestawu aktywnego do małego pokoju. Przewaga takiej opcji mocno się zaznacza w tych większych. Aspekt dynamiki jest kluczowy i żeby skorzystać z bonusu potrzebne jest minimum 30 m^2. Nie wiem jaki parametr opisuje "nośność dźwięku", ale chętnie bym taki znalazł, aby znaleźć jakiś punkt zaczepienia do porównań z konfiguracjami pasywnymi.

 

W dużej częci się z tym zgadzam lecz jest to zabieranie się do tego samego tylko z innej / może bardziej skutecznej strony ale to jest kształtowanie brzmienia pod swój gust / co akurat rozumie i sam tak robię.

Całościowo to jednak nie ma nic wspólnego z tematem wątku...: SYSTEM AKTYWNY - czy najlepsza droga do dźwięku jak na żywo?

W systemie aktywnym mamy po prostu ogromną i ogólnie większą władzę nad tym aby sobie solidnie dogodzić / nic więcej. mz.

Gość Gosc

(Konto usunięte)

W systemie aktywnym mamy po prostu ogromną i ogólnie większą władzę nad tym aby sobie solidnie dogodzić / nic więcej. mz.

nieprawdą jest że nic więcej. Już Ci koledzy pisali co więcej daje takie rozwiązanie.

  • 3 tygodnie później...
Gość A&T

(Konto usunięte)

W systemach aktywnych odpada problem doboru wzmacniaczy mocy i kabli głośnikowych. W brew pozorom to ma istotne znaczenie i pozbawione jest wielu błędów. Słuchałem Genelec 1032a i jak najbardziej są dobre do przekazów live. Zresztą używane są w studiach nagraniowych gdzie z live ma się na co dzień do czynienia.

Gość BOBSAPP

(Konto usunięte)

W systemach aktywnych odpada problem doboru wzmacniaczy mocy i kabli głośnikowych. W brew pozorom to ma istotne znaczenie i pozbawione jest wielu błędów.

 

Wśród wytrawnych graczy owe znane błędy oraz możliwość ich różnorodności a zarazem wiadomych zmian - potrafią być przekłute w perfekcyjnie obrany i doskonale zaaplikowany wzór do wymarzonego brzmienia.

W systemach aktywnych odpada problem doboru wzmacniaczy mocy i kabli głośnikowych. W brew pozorom to ma istotne znaczenie i pozbawione jest wielu błędów. Słuchałem Genelec 1032a i jak najbardziej są dobre do przekazów live. Zresztą używane są w studiach nagraniowych gdzie z live ma się na co dzień do czynienia.

 

Nie lubię Geneleców takie szczegółowe ale plastikowe granie. Jeśli plastik to jest Live? to chyba mieszkasz w innym kraju. w Polsce kanon "live" stworzyły najtańsze JBL dogłaśniające koncerty.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Dobrymi chęciami piekło wybrukowane

 

Posłuchaj sobie chociaż ATC

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość A&T

(Konto usunięte)

Dobrymi chęciami piekło wybrukowane

 

Posłuchaj sobie chociaż ATC

 

Na Genelecach tworzył J.M.Jarre. Na kolumnach tej firmy pracują tysiące inżynierów dźwięku.

 

Nie kompromituj się!

to jest studio J.M.Jarre i tam są Westlake/Sierra

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość A&T

(Konto usunięte)

to jest studio J.M.Jarre i tam są Westlake/Sierra http://www.lafontaudio.com/galerie/gal01.htm

 

Jego twórczość powstała na Genelecach. To co ma to nowy nabytek.

Na Genelecach tworzył J.M.Jarre. Na kolumnach tej firmy pracują tysiące inżynierów dźwięku.

 

Nie kompromituj się!

 

(...............)

 

Spróbuj zacząć w końcu słuchać jak co gra i wyciągać wnioski a nie snuj teorii z słuchania na YT.

 

Genelece są po studiach bo nie są takie drogie a realizatorzy mają wrażenie elitarności :)))

 

Były ostatnio dwa generalne remonty studiów radiowych i z obu wywalono Genelece na zbity pysk!!! Ci słabiej słyszący (bo od nadawania rocka słuch też siada) w 3PR wstawili sobie studyjne Focale i na antenie dźwięk im się zaraz później rozjechał (zeszli na suwakach z wysokimi tonami bo w studio tych wszystkich plików z kompa nie szlo słuchać!!!, teraz coś tam do kupki poskładali i na antenę wróciły wysokie tony ale dalej to takie granie miedzy Spotify a Tidalem chłopaki dalej nie jarzą o co chodzi z tym całym torem do anteny nadawczej. Ci co znacznie lepiej słyszą! (realizatorzy muzyki poważnej) PR2 wstawili sobie wierne i neutralne KRK Expose bo to są bardzo dobre monitory jak się ma sygnał bezpośrednio z dobrego stołu mikserskiego słyszy się tak jak oni to miks i sygnał na antenę ma prawo wychodzić perfekt!

 

Tak że słuchaj a nie klep w klawiaturę bo nic się nie dowiesz!

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

To co ma to nowy nabytek.

 

Studio z roku 1982 .

 

Genelece są po studiach bo nie są takie drogie a realizatorzy mają wrażenie elitarności

 

 

W Polsce nigdy nie było prawdziwych Genelec .

J.M.Jarrem bym się tak nie sugerował on dużo muzyki komponował w słuchawkach!!! Masa twórców muzyki elektronicznej tak właśnie robi.

 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość A&T

(Konto usunięte)

 

http://equipboard.com/pros/jean-michel-jarre/genelec-1031a-two-way-active-speaker-studio-monitors

 

Audio 3D: Jean-Luc Haurais, Franck Rosset, mixed by Jean-Michel Jarre & Maxime Bourger

 

Gears used Recording DAW: Live Ableton 9.

 

Speakers: Genelec 10-31+ subwoofers, Genelec 8020 & 8010, Barefoot.

 

Desk: SSL

 

źródło

http://jeanmicheljarre.com/music/electronica/credits

 

Były ostatnio dwa generalne remonty studiów radiowych i z obu wywalono Genelece na zbity pysk!!!

 

To się aktualnie instaluje na świecie.

 

https://ask.audio/articles/review-genelec-8351a-sam-studio-monitors

Ale kolego do muzyki elektronicznej nie musi być ful wypasu, Genelece starczyły :)

 

Lepiej zobacz ile w tym jego studio fajnych syntetyzatorów było, tak zmieniony dźwięk nie jest do wychwycenia że w jakiś tam sposób odbiega od oryginału :))))

 

To się aktualnie instaluje na świecie.

 

 

Jak kolega wyjdzie ze świerszczyków i pisemek reklamowych to porozmawiamy.

 

Polecam targi sprzętu PRO w Niemczech jako doszkalanie kto co kupuje do studia, to nic z High Endem nie ma wspólnego :)))

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Tak na zluzowanie majtów bardziej audiofilski system aktywny

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

No i mój faworyt z ostatnich AVS, tam grał niższy aktywny bezprzewodowy model ale bardzo zacnie!

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Tak na zluzowanie majtów bardziej audiofilski system aktywny

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Taka jest przyszłość .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Taka jest przyszłość .

 

Bardzo daleka nim uzbierasz tyle pieniędzy :)

 

Najciekawsze w tym wszystkim to jest to że na dzień dzisiejszy nawet na najlepszym sprzęcie słuchać dalej że jest grana "muzyka mechanicznie"

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.