Jump to content
IGNORED

Wzmacniacz do muzyki klasycznej i jazzu


bachx

Recommended Posts

Mam w planach wymianę obecnego wzmacniacza Marantz pm 8005 na inny. Ciekawi mnie wzmacniacz max. do 13500zł. Nowy lub używany. Oczywiście przeznaczeniem wzmacniacza ma być muzyka klasyczna i jazz. Kluczowa jest dynamika, barwa, budowa przestrzeni i naturalność, choć również ciepło barwy głosu.

Link to comment
Share on other sites

Jak nic pasuje mi tu coś z Accuphase (biorąc pod uwagę Twoje preferencje brzmieniowe i muzykę jakiej słuchasz).

W podobnych kwotach sprzedają się używki E-408 jak już się pojawiają. Widziałem też gdzieś niedawno E-407 i E-450

 

Do tego z Sonusami to moim zdaniem dobre połączenie (chociaż z Twoim modelem nie słyszałem).

 

Sam od jakiegoś czasu słucham na E-408, moim zdaniem to bardzo dobry wzmak.

 

Jeśli nie wykluczasz lampy, spróbowałbym też tej drogi.

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie w domu miałem Accuphase E-450 ale wybrałem w bezpośrednim porównaniu Audie Fligh One sporo lepszy wzmacniacz. Właśnie do klasyki to jest bajka, ale jedna wada po prostu nie do kupienia z rynku wtórnego. Na Allegro jest dwójka ale nie mam pojęcia o ile jest słabsza od jedynki, ale wiem jedno robią wybitne wzmacniacze. Musicala miałem kiedyś A300 całkiem spoko ale to nadal budżetówka szczególnie góra pasma dość słaba, taka szorstka, szara mało dźwięczna jak na swoją cenę, podobno to wszystkie wzmacniacze tej firmy mają braki w tym paśmie. Hegle to w ogóle nie mają startu do Audii porównywałem z H200 moją Audię i nie było w ogóle co porównywać, dla mnie Hegle to bida taki trochę ładniejszy Nad c275 bee, kąpletny brak barwy i finezji.

Link to comment
Share on other sites

Witaj,

biorąc pod uwagę konfigurację systemu i Twoje preferencje, na pewno bardzo dobrym rozwiązaniem będzie wzmacniacz Musical Fidelity M6si (http://q21.pl/musical-fidelity-m6si.html). Dobrym rozwiązaniem będzie także świetna, Polska hybrydowa integra Wile Rock (http://q21.pl/wile-rock.html), który swietnie łączy dynamikę z plastycznością lampy.

A może pomyślisz o dobrej lampie - spójrz proszę na wzmacniacz Ars-sonum Filarmonia SJ (http://q21.pl/ars-sonum-filarmonia-dostawa-gratis.html).

 

Zapraszam serdecznie do naszego salonu na odsłuchy, myślę że na miejscu znajdziemy jeszcze kilka innych, równie ciekawych propozycji. W przypadku pytań oczywiście służę pomocą.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Link to comment
Share on other sites

Czego Ci aktualnie brakuje ? Wiesz, że te nowe Sonusy to już nie jest stare granie ?

 

Im też się pogorszyło ?

 

Moim zdaniem ars sonum to najlepsza propozycja z tego tematu. Stosunek jakości do ceny jest na prawdę bardzo dobry. Ten wzmacniacz może konkurować z innymi, znacznie droższymi. Producent to mała hiszpańska manufaktura. Idą na jakość nie na ilość i marketing. Jeśli ja miałbym zmieniać swoją lampę na lepszą to właśnie na ars sonum.

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie w domu miałem Accuphase E-450 ale wybrałem w bezpośrednim porównaniu Audie Fligh One sporo lepszy wzmacniacz. Właśnie do klasyki to jest bajka, ale jedna wada po prostu nie do kupienia z rynku wtórnego. Na Allegro jest dwójka ale nie mam pojęcia o ile jest słabsza od jedynki, ale wiem jedno robią wybitne wzmacniacze. Musicala miałem kiedyś A300 całkiem spoko ale to nadal budżetówka szczególnie góra pasma dość słaba, taka szorstka, szara mało dźwięczna jak na swoją cenę, podobno to wszystkie wzmacniacze tej firmy mają braki w tym paśmie. Hegle to w ogóle nie mają startu do Audii porównywałem z H200 moją Audię i nie było w ogóle co porównywać, dla mnie Hegle to bida taki trochę ładniejszy Nad c275 bee, kąpletny brak barwy i finezji.

Podaj resztę toru . Grasz na plikach czy na CD jakie kable i głośniki ?

Właśnie połączyłem wyjazd świąteczny z wizytą H200 w dwóch systemach brata i kumpla i barwę można określić na lampowo analogową tyle że nie wynika ona że zmulenia gdyż 200 to dynamit w micro i macrodynamice . To jest mocny dość przezroczysty wzmak skoro w 3 systemach włącznie z moim mamy piękną nasyconą barwę to za suchy dźwięk u Ciebie odpowiada coś w reszcie toru i zapewne musisz mocniej docieplac dźwięk żeby uzyskać zadowalającą barwę .

Link to comment
Share on other sites

też uważam iż Hegel nie nadaje się do klasyki i odradzam go. Przymierzałem się do H100 i H200 ale odsłuch wyjaśnił wszytko. To typowy tranzystor, gdzie łagodność barwa i nasycenie próżno u niego szukać. Nie ten kierunek.

Mało jest w niskiej cenie wzamków które mają dobrą barwę. Ja takiego nie znalazłem i Hegel nie jest jakimś wyjątkiem :)

Audie nie słuchałem bo w czasie moich poszukiwań nic o nich nie wiedziałem

A jeszcze o jednym zapomniałem. Gęstość tego w klasyce z płyt (plikach) nigdy za dużo ;-) Na to przy odsłuchach zwracaj uwagę.

Link to comment
Share on other sites

Na magnepanach MG 1.7 a do lampy Heglowi jest sporo do odrobienia, wystarczyło podłączyć Cary Audio model SLI 80 co zrobiłem. Hegel nie ma odpowiedniej dolnej średnicy a SLI 80 ją miał.

Co z klasyki masz w swoich zbiorach, jacy wykonawcy są Twoimi faworytami?

Link to comment
Share on other sites

Pogrubienie, dociążenie wyższego basu, nie ma nic wspólnego z ładną barwą. Oczywiście trochę nie sprawiedliwe jest porównywanie ponad dwa razy droższego wzmacniacza bo Audia Flight One kosztuje prawie trzydzieści tysięcy złotych nowa, ale ogólnemu charakterowi brzmienia do ideału nawet w swojej półce cenowej Heglowi daleko brakuje, taki typowy tranzystor w klasie AB, na plus dynamika ale tylko ona. Stylistyka grania Hegla w ogóle do mnie nie trafia, przed kupieniem daca Black Dragona miałem u siebie w domu Hd12 i Hd25 i tak samo uważam że są po prostu słabe, smok o niebo lepszy. Znajomy u którego byłem ze swoją Audią bardzo szybko się pozbył swojego H200 i chciał kupić sobie Audie ale niestety nie udało mu się i zakupił ASR Emittera i ten mi się nawet podoba, aha ma kolumny Dali Helikony 400 mk2. Nie dziwię się wysypowi tych urządzeń na rynku wtórnym, naczytają się ludzie głupot w sponsorowanych gazetkach potem porównają z czymś naprawdę dobrym i próbują pogonić ze stratą. Audia ma barwę bardzo żywą, namacalną, nasyconą taką lampową ale bez tej słodyczy,pogrubienia, mgiełki jaką często można usłyszeć na typowej lampie,równowaga tonalna neutralna, bardziej zależy od okablowania jak od wzmacniacza, czytałem też opinie że gra jak dobra trioda se bez jej wad, oprócz tego jest niesamowicie szybka a jednocześnie płynna. No i scena, wiele osób słuchających tego wzmacniacza po prostu wyrywa z butów, bo lokalizacja jest perfekcyjna, można bardzo dokładnie wskazać miejsce jak i odległość od słuchacza każdego instrumentu jak i akustykę,wielkość pomieszczenia w której było nagranie,instrumenty nigdy nie grają plamami ale każdy ma miejsce w swojej przestrzeni. Ja słucham jak w u mnie w profilu wystarczy sprawdzić jedynie okablowanie jest w trakcie zmian.

Link to comment
Share on other sites

Pogrubienie, dociążenie wyższego basu, nie ma nic wspólnego z ładną barwą. Oczywiście trochę nie sprawiedliwe jest porównywanie ponad dwa razy droższego wzmacniacza bo Audia Flight One kosztuje prawie trzydzieści tysięcy złotych nowa, ale ogólnemu charakterowi brzmienia do ideału nawet w swojej półce cenowej Heglowi daleko brakuje, taki typowy tranzystor w klasie AB, na plus dynamika ale tylko ona. Stylistyka grania Hegla w ogóle do mnie nie trafia, przed kupieniem daca Black Dragona miałem u siebie w domu Hd12 i Hd25 i tak samo uważam że są po prostu słabe, smok o niebo lepszy. Znajomy u którego byłem ze swoją Audią bardzo szybko się pozbył swojego H200 i chciał kupić sobie Audie ale niestety nie udało mu się i zakupił ASR Emittera i ten mi się nawet podoba, aha ma kolumny Dali Helikony 400 mk2. Nie dziwię się wysypowi tych urządzeń na rynku wtórnym, naczytają się ludzie głupot w sponsorowanych gazetkach potem porównają z czymś naprawdę dobrym i próbują pogonić ze stratą. Audia ma barwę bardzo żywą, namacalną, nasyconą taką lampową ale bez tej słodyczy,pogrubienia, mgiełki jaką często można usłyszeć na typowej lampie,równowaga tonalna neutralna, bardziej zależy od okablowania jak od wzmacniacza, czytałem też opinie że gra jak dobra trioda se bez jej wad, oprócz tego jest niesamowicie szybka a jednocześnie płynna. No i scena, wiele osób słuchających tego wzmacniacza po prostu wyrywa z butów, bo lokalizacja jest perfekcyjna, można bardzo dokładnie wskazać miejsce jak i odległość od słuchacza każdego instrumentu jak i akustykę,wielkość pomieszczenia w której było nagranie,instrumenty nigdy nie grają plamami ale każdy ma miejsce w swojej przestrzeni. Ja słucham jak w u mnie w profilu wystarczy sprawdzić jedynie okablowanie jest w trakcie zmian.

Bardzo dobry opis ten o barwie i nie graniu plamami lecz konkretnym miejscu na scenie , tak właśnie gra H 300 a 200 przy odpowiednim zestawieniu też niczego nie brakuje .

Rozumiem że Hegle to nie Twój dzwięk dziwi mnie że potem opisujesz inne urządzenie opisując dokładnie tak jak gra Hegel namacalnie plastycznie z barwą i dynamiką . Rozumiem natomiast że dla każdego co innego oznacza słowo lampa i analog oraz tranzystor .

 

Granie Hegla firmowe CD i Wzmak nie ma nic wspólnego z dzwiękiem wzmacniacza klasy AB .

 

Na magnepanach MG 1.7 a do lampy Heglowi jest sporo do odrobienia, wystarczyło podłączyć Cary Audio model SLI 80 co zrobiłem. Hegel nie ma odpowiedniej dolnej średnicy a SLI 80 ją miał.

Co z klasyki masz w swoich zbiorach, jacy wykonawcy są Twoimi faworytami?

Moimi faworytami są wydawnictwa klasyki Harmonia Mundi, Alia Vox oraz Chesky Records

Kluczem do spektaklu jest nagranie potem sprzęt ma nie przeszkadzać temu co zostało umieszczone na płycie im jest bardziej przezroczysty tym lepiej wyleczyłem się ze słodzenia podbarwiania i innych sztuczek gdyż interesuje mnie tylko i wyłącznie aspekt że włączając sprzęt moje zmysły mają zostać oszukane że słyszę muzykę na żywo a nie odtwarzaną przez sprzęt . To jest możliwe tylko i wyłącznie przy dużej dynamice i neutralności barwy , mam ten komfort że nie analizuję już barwy i tym podobnych aspektów muzyki gdyż nie muszę . Włączam muzykę i biorę udział w wydarzeniu na żywo oczywiście do tego potrzeba odpowiedniego nagrania .

 

W Polsce Audia jest zapewne mało popularna stąd trudna do kupienia z rynku wtórnego jak widać jednak w innych krajach jest już sporo ogłoszeń

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

Polecam również wzmacniacze firmy Audia. Myślę, że na początek wystarczająca będzie Audia Flight Three. Poziom cenowy akceptowalny. Jakość wykonania i dźwięk znakomite.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

Kto napisał że ocieplone ? Lampowe nie oznacza ciepłe tylko neutralne bądź naturalne - Lampy z górnych półek nie.mają za wiele wspólnego z tanimi które nie radzą sobie z zachowaniem naturalności tak samo jak tanie tranzystory .

 

Hegel o brzmieniu analogowym, ocieplonym? Piersze słyszę!?!

Nie jest to dobry kierunek.

W tym przypadku może być np. coś z Simaudio, Electrocompaniet, może Luxman?

A słuchałeś kiedyś Hegla 300 firmowym CD cdp2 lub cdp4 ?

Link to comment
Share on other sites

Jacm już to lepiej precyzować :) Określenie lampowe + analogowe jednak większości osób (w sumie mnie też) kojarzy się z brzmieniem ocieplonym i barwnym szczególnie na średnicy. I tu nawet nie chodzi o brzmienie "ciepłe kluchy" i powolne, ale jednak duża część wzmacniaczy lampowych ma w sobie trochę tego "czaru" i ciepła.

Link to comment
Share on other sites

Guest

(Konto usunięte)

I jak zwykle kołomyja bez odpowiednich przykładów muzyki...a właściwie realizacji...sprzęt ma grać tak jak realizacja...

Link to comment
Share on other sites

dla mnie Hegel jest konturowy, trochę szorstki no i brak mu wypełnienia co wykluczyło go z mojej listy. Dominuje górna średnica, która co prawda daje szczegółowość ale po paru minutach pojawiają się szpilki w uszach. Celowo podałem przykład wzmacniacz Cary Audio SLI 80 bo to zupełne przeciwieństwo Hegla. Dźwięk miękki, gładki ale i szczegółowy i ma to wypełnienie, którego brak w H100 czy H200. Jest przyjemność słuchania smyczków.

Jeżeli kolega bachx wejdzie w hegla to polegnie a słucham praktycznie tylko klasyki. To jest moje zdanie.

Link to comment
Share on other sites

Na Hegla raczej bym nie stawiał.

Do takiego repertuaru polecił bym np. Moon 340i (szeroka scena dźwiękowa, wokal-bajka), Electrocompaniet ECI5 i Vincent SV238 (tranzystor grający jak lampa. Zestrojono go celowo pod tym kątem).

To ze sprzętu dostępnego na polskim rynku.

Link to comment
Share on other sites

Jacm już to lepiej precyzować :) Określenie lampowe + analogowe jednak większości osób (w sumie mnie też) kojarzy się z brzmieniem ocieplonym i barwnym szczególnie na średnicy. I tu nawet nie chodzi o brzmienie "ciepłe kluchy" i powolne, ale jednak duża część wzmacniaczy lampowych ma w sobie trochę tego "czaru" i ciepła.

Kolega podał już taką kwotę gdzie od sprzętu używanego można i nawet należy wymagać naturalności a nie sztuczek typu ocieplenia dźwięku , no chyba że to jest świadomy wybór bo taki dźwięk się preferuje . rozumiem precyzowanie analogowości i lampowego brzmienia w wątku za o wiele mniejsze pieniądze pisząc o połączeniu analogowości lampy i tranzystora po x latach w Audio i przy tym pułapie jest jasne że mowa o zaletach tych określeń a nie wadach .

Któryś tam kolega napisał Hegel analogowo lampowy pierwsze słyszę może rozwinie zatem co rozumie pod tymi pojęciami po.notce do kłębka dojdziemy czy o czym innym myśli czy słuchał zestawienia gdzie dźwięk miał mieć inną struktóre . Hegel już jest dość przezroczysty i można z niego wykrzesać bardzo odmienne brzmienia resztą toru .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.