Jump to content
IGNORED

Magnetofon.


Kasjel
 Share

Recommended Posts

  • Moderatorzy
34 minuty temu, Grzegorz7 napisał:
3 godziny temu, pmcomp napisał:

to są lata świetlne

Termin nietechniczny, nie poparty żadnymi parametrami. 

Bynajmniej. Rok świetlny to termin jak najbardziej techniczny, i jak najbardziej poparty parametrami. Jego parametry wynoszą  9,4607×1015 metrow. 😜

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Grzegorz7 napisał:

Termin nietechniczny, nie poparty żadnymi parametrami. 

Nie będę się odnosił 😉

 

Nie odnoś się tylko posłuchaj. Wtedy na pewno nie będziesz musiał sie odnosić.

A jak nie chcesz to zawsze możesz tylko popatrzeć jak oba są zbudowane i wyciągnąć wnioski. Mam na mysli przede wszystkim mechanikę.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dragona zostawmy w spokoju bo to specyficzny auto reverse. Weźmy ZX-9:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

Do mnie w międzyczasie zawitał klasyk, Yamaha K-960, rzekomo po serwisie, ale jakiś rzeźnik na rozpuszczone paski wsadził jakies inne, zapaćkane wszystko dokumentnie, kilka godzin czyszczenia, założone paski i VOILA:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) y2.thumb.jpg.1c492d8fa3017d6ef031920bb4ba1778.jpgy1.thumb.jpg.8e924b528f81e95c489b71658f128b3d.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Trzeba przegrać kasetę. Jeden z nich jeszcze jakoś działa. Brzmienie jak psu z gardła 😉 Pozdrawiam miłośników formatu! 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, przemak napisał:

Trzeba przegrać kasetę. Jeden z nich jeszcze jakoś działa. Brzmienie jak psu z gardła 😉 Pozdrawiam miłośników formatu! 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kurcze, cztery kaseciaki w niezłym stanie. W zasadzie bardzo dobrym, tyle, że nie działają. Piętnaście lat temu działały, więc problem w przeczyszczeniu i paskach. GX-65 ma pojedyńczą głowicę, tylko odtwarza 😉 Ktoś chętny? Bo mi to po nic...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Grzegorz7 napisał:

Jeszcze jakieś mądrości?...

Mnóstwo ... specjalnie dla Ciebie ...

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, przemak napisał:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jest po prostu piękne!

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • Redaktorzy
W dniu 15.06.2021 o 18:53, Dariusz_61729 napisał:

No cieżko by sprzęt z zasilaniem na baterie był lepszy od stacjonarnej 20 kg krowy, z regulacją wszystkiego co tylko jest możliwe do wyregulowania włącznie z szerokością  ścieżki audio 😉

No, zasilanie bateryjne jest akurat dosyć cenione. Zresztą WM-D6C ma też opcję zasilania zewnętrznego.

Link to comment
Share on other sites

Mnie raczej chodziło o to, że przy zasilania niskim napięciem i poboru niskiego prądu trzeba oszczędzać na różnych parametrach mechanicznych by nie zużywać akumulatora czy baterii nadmiernie. Choć mnie akurat mój Walkman grając po 2-3 godziny dziennie wystarcza na 5-6 dni jedno ładowanie. Chciałbym by mój smartfon wytrzymywał tyle na 1 ładowaniu (wiem , wiem to jest nieporównywalne).

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.06.2021 o 18:53, Dariusz_61729 napisał:

No cieżko by sprzęt z zasilaniem na baterie był lepszy od stacjonarnej 20 kg krowy, z regulacją wszystkiego co tylko jest możliwe do wyregulowania włącznie z szerokością  ścieżki audio 😉

Ale sa tacy co piszą co im ślina na klawiaturę przyniesie, aby tylko pisać.

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to comment
Share on other sites

  • Redaktorzy
15 godzin temu, Dariusz_61729 napisał:

Mnie raczej chodziło o to, że przy zasilania niskim napięciem i poboru niskiego prądu trzeba oszczędzać na różnych parametrach mechanicznych by nie zużywać akumulatora czy baterii nadmiernie. Choć mnie akurat mój Walkman grając po 2-3 godziny dziennie wystarcza na 5-6 dni jedno ładowanie. Chciałbym by mój smartfon wytrzymywał tyle na 1 ładowaniu (wiem , wiem to jest nieporównywalne).

Takie magnetofony jak wspomniany Walkman Professional są rzeczywiście proste mechanicznie i prawie nie mają elektroniki sterującej. Wszystko na ręcznych przełącznikach, a jedyne światełko to diody poziomu wysterowania. Wynika to przynajmniej częściowo z oszczędności energii, ale ma też drugi cel: sprzęt jest niesłychanie odporny i łatwy w serwisowaniu. Dlatego przez lata był sprzętem z wyboru dla wszystkich, którzy musieli rejestrować dobrej jakości dźwięk w trudnych warunkach w terenie. Jeśli jakość dźwięku była obojętna, istniało mnóstwo przenośnych magnetofonów monofonicznych.

U mnie leżą teraz dwa WMD-6C, jeden TC-D5M, jeden reporterski DAT (Sony, nie pamiętam symbolu), historyczny Uher Cr-240 oraz trzy reporterskie rejestratory Marantza, juć na karty CF, ale niemal równie historyczne jak sprzęt wymieniony wcześniej.

Link to comment
Share on other sites

Ale już DAT  ma sterowanie elektroniczne z ruchomą głowicą?

 

Tę oszczędność energii widać po włączaniu silnika przesuwu w momencie ruszenia klawisza play, czy włączenia funkcji przez CPU.  W deckach stacjonarnych silnik w 99% zawsze pracuje - co widać po obrocie wałków. Zresztą już tu chyba była taka dyskusja jakiś czas temu.

Edited by Dariusz_61729
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.06.2021 o 22:35, Dariusz_61729 napisał:

Porównywanie sprzętu profesjonalnego do zastosowań zawodowych, gdzie każdy detal ma inną wartość, do sprzętu domowego, powszechnego użytku jest  nieadekwatne. Ale rozumiem Cię, że sprzęt ten gra lepiej niż Kajtek z ZRK.

Znasz jakieś profesjonalne zastosowanie magnetofonów kasetowych? Jedyne znane mi to robienie matek do linii kopiujących 😉 Mam spore doświadczenia z akai gx, studerami i revoxami, naków nie znam. I jakoś tak WMD-6 był z tych wymienionych najlepszy.

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam, to reporterskie magnetofony w XX wieku były wykorzystywane właśnie kaseciaki. Widziałem kiedyś film przyrodniczy, gdzie gość - ornitolog z uczelni - nagrywał na kasety odgłosy zwierząt w puszczy. Ostatnio nawet widziałem studyjny deck SONY MU-D100 (1990)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie mówiąc już o wielościeżkowych Tascamach.

Trochę by się tego nazbierało.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Dariusz_61729 napisał:

Z tego co pamiętam, to reporterskie magnetofony w XX wieku były wykorzystywane właśnie kaseciaki. Widziałem kiedyś film przyrodniczy, gdzie gość - ornitolog z uczelni - nagrywał na kasety odgłosy zwierząt w puszczy. Ostatnio nawet widziałem studyjny deck SONY MU-D100 (1990)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie mówiąc już o wielościeżkowych Tascamach.

Trochę by się tego nazbierało.

Tylko fakt, że Springsteen nagrał płytę na amatorskim kaseciaku nie czyni z tego kaseciaka sprzętu pro. Ale rzeczywiście, źle napisałem, chodziło mi bardziej o parametry niż zastosowania. 

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie zastosowanie pro oznacza, że stosuje się dany sprzęt w zastosowaniach przemysłowych, biznesowych. Z tego co widzę po pracy jaką mam, sprzęt profesjonalny jest lepiej zrobiony. I tak jest od wielu dekad.  Przy sprzęcie audio też tak było. I dziś też tak jest. 

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Dariusz_61729 napisał:

Dla mnie zastosowanie pro oznacza, że stosuje się dany sprzęt w zastosowaniach przemysłowych, biznesowych. Z tego co widzę po pracy jaką mam, sprzęt profesjonalny jest lepiej zrobiony. I tak jest od wielu dekad.  Przy sprzęcie audio też tak było. I dziś też tak jest. 

No właśnie, źle napisałem. Wprawdzie Twój wpis był bardzo enigmatyczny (już nie wspominam, że mało grzeczny) i można było sobie dużo z niego wyczytać, to na pewno nie to, jakie jest Twoje zdanie na temat wmd6 vs stacjonarne. 

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Ja się nie odniosłem nigdzie  do tego modelu. Opisywałem ogólnie zastosowanie sprzętu pro versus sprzętu domowego wg moim doświadczeń i mojej wiedzy. Nie bardzo też wiem, gdzie tu było coś niegrzecznego? Jakbyś mi podał zdanie, które Cię uraziło.  Wtedy łatwiej by mi było odnieść się do Twojego zarzutu. Przeczytałem kilka razy moje wpisy, ale ja nigdzie skoku ad persona nie widzę. Nawet by mi to do głowy nie przyszło. Ale rozumiem.

Słowo pisane nigdy nie przenosi pełni emocji, a ludzki umysł może interpretować każde zdanie w zupełnie odmienny sposób i żart autora na końcu może być odczytany jako atak ad persona. I to także nie jest sformułowanie ad persona, ale ogólne stwierdzenie. To dziś przekleństwo internetu, mediów pisanych, forów i dyskusji. Ale to tak po za wątkiem.

Link to comment
Share on other sites

  • Redaktorzy

Co do profesjonalnego zastosowania: oczywiście wspomniane magnetofony takie jak Sony TC-D5 Pro II, czy zbliżone funkcjonalnie magnetofony Marantza, Grundiga itp, kończąc na WM-D6C, były sprzętem profesjonalnym, do określonych zastosowań. Większe z nich miały zresztą tor na XLR (znany mi TC-D5), właśnie ze względu na przewidywane profesjonalne zastosowanie. Wcześniej powszechnie stosowanym profesjonalnym magnetofonem kasetowym był Uher CR240. O ile mi wiadomo, magnetofony te były nawet gdzieś skitrane jako awaryjne rejestratory w pojazdach Apollo, na wypadek gdyby coś stało się głównym taśmowym rejestratorom. Kwestią jest wyłącznie, co ma oznaczać "sprzęt profesjonalny". Jeśli "stosowany przez zawodowców do pracy", to spełniają te warunki. Jeśli "sprzęt studyjny", to najwyżej z rzadka, w warunkach polowych.

Link to comment
Share on other sites

To dowód, że sprzęt rejestrujący a potem odtwarzający jest tylko medium pośrednim.

Percepcja utworu muzycznego to coś innego niż źródła, wzmacniacze, kable,...

Element dzieła jakim jest interpretacja zależy od samopoczucia artysty. 

Unikalna interpretacja uznanego artysty w danym momencie może być zarejestrowana na smartfonie i będzie stanowiła wydarzenie dla wielu słuchaczy.

Edited by Grzegorz7
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.