Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-end&vintage kolumny JBL


lukag72
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przed:

 

db5b792d5e.jpg

 

I po, do tego jeszcze warstwa wosku, jeszcze nie wypolerowana.

 

e752c0b336.jpg

 

Według Giskarda L19 / 4301 to jedne z kamieni milowych JBLa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie cuda/prototypy tworzył dla siebie G.T., że z wrażenia zbierali szczęki w jego pokoju... Kto tego słuchał, to mówił że jeden z najlepszych dźwięków, jaki słyszeli w warunkach domowych :-)

 

4-drożne Array'e na: 1500AL / 1200FE / 435Be / 045Be

307898_415482485167939_1703592899_n.jpg?oh=868c338a19d660301ab1319db5799b50&oe=55D87E76

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

d.jpg

f.jpg

17.jpg

15.jpg

GT03.JPG

GT02.JPG

f.jpg

g.jpg

44720.jpg

12212007_0300.jpg

 

Jaką nazwę noszą horny z powyższego 4-drożnego projektu Grega, i czy grają w jakimś innym systemie, bo wyglądają na wersję prototypową pod Array's dla ustawienia pionowego.

 

To jest na bazie H9800 z K2 S9800 / S9800SE

 

Ostatecznie horny w Project Array's (1400) mają inne wyprofilowanie, gdzie przy ustawieniu pionowym boczne/wewnętrzne ścianki nie są tak zaokrąglone.

9FC56A13-C80E-4F85-8DE2-5366E9B9C4B9_zpslf1n7rfx.jpg

cecWACVMtfipE.jpg

Array%201400.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwudrożne JBL'e na hornach z modułów SAM1HF. Tylko skąd on je wziął osobno, gdyż w skład SAM1HF wchodzą drivery 435Al-1 i 045Ti-1, plus zwrotnice.

 

Do owych hornów dokupił drivery 2435HPL (MF/HF) na 3'' berylu, a na drivery UHF już zabrakło :-) Albo po prostu nie mógł ich zakupić luzem/osobno.

 

Na bass / mid-bass wstawił 2206H

8750286015_1a43269e45_z.jpg

 

System z założenia przystosowany pod subwoofer, więc uzupełnia go BK XXLS400.

 

Tu jest Project jego kolumn :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

8839479794_e8c2ac93f5_z.jpg8839524862_b01c0e3f28_z.jpg

8841616125_2be7bdf9bb_z.jpg8839480884_a09aeb6c2b_z.jpg

8742297714_1d5748aa99_z.jpg8771931822_0a56062550.jpg

Obudowy do samodzielnego montażu, zamówił z Wilmslow Audio

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

8637512131_38ffbf1135_b.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atlon11
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałeś jak gościu z W-wy stary audiofil słuchał Altec'ów z 15-komorowymi hornami (na driverach 288-16G i wooferach 515A), że aż z wrażenia szczena mu opadała! ..., a później zaczął opowiadać jak to jego Seaski, Scan-Speaki i Vifki nie grają…hehe...to tak jakby mówił do właściciela porsche ze jego polonez nie jest słabszy bo mu kur.a spojler doje.ał.

 

Tutaj nawet sam napisał, że przy Altec'ach obsrał się z wrażenia...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na tym Altec'u w 16m2 starego musiało ładnie wkomponować w ścianę.

 

Później stary audiofil wielokrotnie wydzwaniał do noaudiofil'a, bo chciał kupić Kalifornijskie Alteci, ale spuchł finansowo, tylko wydzwaniał i dawał śmieszne oferty.

 

Co S.A. tam napisał, że ''110 wat w czystej klasie A napędzi wszystko, nawet WESTLAKE te najwyższe.''

 

Gdyby z hificlubu wziął 6 x VTL Siegfried Series II Reference MonoBlock … to wtedy tak.

 

Tam nie ma opcji podłączenia, jednej końcówki mocy, czy monobloków, gdyż granie zaczyna się od Bi-ampingu ...to najskromniejsza opcja!

 

Ale gdyby wziął te 2-drożne Alteci (i jeszcze dostawił tweeterki), to ze 110-watami w klasie A na pewno by mu urwało dupę.

 

Piotr / stary audiofil poprosił mnie (bo jest zbanowany) aby napisać jego wersję z odsłuchu u noaudiofila:

 

''Jego Alteki to był złom-słuchał z olivie i z brooka na 2a3-16wat gralo to słabo. Jak podłaczyłem swój wzmak na 300 b-o mocy 11 wat i podgłosniłem to sie okazało,że głosniki alteka mają dziury są poprzecierane i przy wiekszych głośnosciach pierdzą.

 

Co to za wydatek miałby być,skoro z nim o cenie nawet nie dyskutowalem. Takie alteki to jakieś 20000-25000 pln,ale sprawne,a nie gruz.''

 

 

I tyle, a od siebie dodam, że któryś tu kłamie jak z nut :D

 

Bo jeden mówił, że z wrażenia szczena dla S.A. opadła i później tylko wydzwaniał i dawał śmieszne oferty. A drugi mówi, że o cenie z nim nawet nie dyskutował (a telefon ma do niego), i że grało jak napisał.

 

Niech rzucą na ławę po 10000 pln i porównają swe systemy bezpośrednio – zwycięzca zgarnia pulę! To wtedy będzie wszystko jasne jak słonce :-)

 

Jeden wystawi swe nowe kolumny w stylu Sonus'a, którymi to mirek10 tak się podniecał, tyle że mirek10 lubi flaki z olejem, to mnie jego opinie latają koło du...y. Grały u S.A. z monoblokami Abraxas'a na 6B4G (4 x na stronę) w PP + MIT 850 w tri-wire, jak pisał Szymon, który gra na monoblokach Amplifon SET 140.

 

Drugi ma więcej do konfrontowania, choćby Western Electric – w całości field-coil woofery, drivery 555 i tweetery 597

 

Same tweetery więcej są warte, niż wszystkie przetworniki z kolumn starego audiofila, czy tam Szymona.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U kogo stary audiofil słuchał Everestów z dwiema lampowymi końcówkami mocy REIMYO PAT-777 WE300B – każda w trybie Bridge-Mono jako monofoniczny wzmacniacz ze zdwojoną mocą, zasilający z osobna każdą kolumnę.

Pisał tutaj, że pewien audiofil w Polsce tak ma i jest super:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W mostku nie ma żartów :-) tylko konkretne granie. Ktoś musiał wiedzieć co robi, tylko kto to był?

Są końcówki mocy, które w Bridge-Mono budzą w sobie istną bestię :-) ... jak choćby moje BGW GTA na basie.

 

I z którymi Everestami grały te zmostkowane Reimyo PAT-777, bo z tego co tam pisał, wychodzi na to że z DD66000

 

...ale nie wiem, czy on przypadkiem nie miał na myśli starszych Everestów DD55000 z 1985 r., które zna i bardzo lubi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atlon11
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratka dla kolekcjonera panowie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

W najgorszym wypadku na średnicy jest 2445/2446 ale stawiam na 2441. Najlepsze są te małe tweetery......076!

Z ciekawości zapytałem czy nie chciał by sprzedać ich oddzielnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr / stary audiofil poprosił mnie (bo jest zbanowany) aby napisać jego wersję z odsłuchu u noaudiofila:

 

''Jego Alteki to był złom-słuchał z olivie i z brooka na 2a3-16wat gralo to słabo. Jak podłaczyłem swój wzmak na 300 b-o mocy 11 wat i podgłosniłem to sie okazało,że głosniki alteka mają dziury są poprzecierane i przy wiekszych głośnosciach pierdzą.

 

Co to za wydatek miałby być,skoro z nim o cenie nawet nie dyskutowalem. Takie alteki to jakieś 20000-25000 pln,ale sprawne,a nie gruz.''

 

 

I tyle, a od siebie dodam, że któryś tu kłamie jak z nut :D

 

Bo jeden mówił, że z wrażenia szczena dla S.A. opadła i później tylko wydzwaniał i dawał śmieszne oferty. A drugi mówi, że o cenie z nim nawet nie dyskutował (a telefon ma do niego), i że grało jak napisał.

 

Niech rzucą na ławę po 10000 pln i porównają swe systemy bezpośrednio – zwycięzca zgarnia pulę! To wtedy będzie wszystko jasne jak słonce :-)

 

 

Znowu wyścig na długości fajfusa?

Stary jest w tym miszczem.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedne z pierwszych Westlake HR-1VF – prezentowane w Stereo Sound No. 055 Summer 1980 :

c.jpg

Przetworniki wyglądają na: Gauss 5642, Gauss 3184, Gauss HF4000, JBL 2420 ew. 2421

 

Noaudiofil miał ten model Westlake, tylko w nowszym wydaniu z wooferami 2235H, mid-bass powyższy Gauss albo JBL, driver 2441, a na HF mogli dać coś z podobnych lat np. 2425H.

 

I nic tam nie trzeszczało z tych Westlake, jak i starych JBL-i, czy poprzednich/mniejszych Western Electric na 12'' wooferach Jensena i driverach WE713. Ale jak głośniki były oryginalnie wmontowane do kolumn i nikt tam pazurów nie pchał, to okej. Choć tam miał różne sprzęty i w przeróżnistym stanie – bdb, db, średnim jak i słabym z defektami.

 

Może on znów słucha na jakichś Westlake, bo pisał tu że ich aktywne zwrotnice mulą jak cholera :D … znaczy idą w high-end ;-) hehe

 

W HR-1VF punkty podziału dla obu driverów to: 1kHz / 4.5kHz

A w topowych SM-1: 800Hz / 3.2kHz / 10kHz – oba drivery niżej i do tego tweetery, to robi dużą różnice na korzyść serii SM-1

 

Tak jak u mnie, tylko driver z 2'' wyjściem i 4'' membraną od 500Hz przy 15-stu calach na LF. Bardzo dużo daje driver z 1'' wyjściem i 1-3/4'' membraną, gdy ze średnio-tonowym dzieli pasmo na 3.2kHz – w średnicy dużo więcej słychać i na wysokich, do tego tweeter i elegancko. W takiej konfiguracji ogromnie wzrasta precyzja i rozdzielczość!...ekstremalna. Na ten setup nie ma mocnych :-) ... i nie ma co się łudzić, że może być inaczej.

 

Najlepsze co by mogli wstawić (z 2'' / 1'' wyjściem) do SM-1 to domowe 475Nd + 275Nd + 076 ew. pro 2403H.

 

Albo pro 2450J + 276ND, te drugie drivery grają choćby w JBL S2M i S2C wchodzących w skład starszego systemu Synthesis

jbl_Synthesis.jpg

S2M TWO MAIN wyglądają gdzieś tak maksymalnie na drugą połowę 90-tych lat, a z którego roku dokładnie.

727279-pair_of_jbl_synthesis_ii_main_s2m_horn_loaded_thx_certified.jpg

JBL_ND-276.jpg

 

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atlon11
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shadyJ

AVS Special Member

post #15 / 04-27-2015, 02:35 PM :

 

''The Everest DD67000 room was crowded for most of the show, but I managed to get it all to myself for a good 20 mins or so on Sunday. That was pretty neat. Those are speakers I have been wanting to hear for years and I finally had the chance. The sound was just about perfect, big soundstage, excellent imaging, great resolution, I could find no faults with them. They are one of my dream speakers. For me they were one of the best of the show. Here are some pictures:''...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jbl3.jpg

jbl4.jpg

jbl.jpg

jbl5.jpg

jbl2.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

…by Jonathan Valin | Apr 28th, 2015 :

''JBL demo’d its new Everest DD67000 three-way horn-loaded loudspeaker with Mark Levinson electronics, making an extremely coherent, beautiful, and Best of Show-worthy soundthis is a great horn speaker.''

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delegat z naszego forum forum miał takie odrębne zdanie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''I attended today (Saturday) with my daughter. A dealer – from St Louis I think – brought a pair of DD67000 Everests. The small room and weak program material didn’t do them justice, but they sounded very, very nice. I was just surprised that I was able to listen to a pair. Seemed like a lot of interest and traffic in that room, so we didn’t stick around.

 

As usual the Classic Audio room was my favorite. He brought T-1.5’s this year, simply marvelous, Hartsfields excellent as usual.''...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

classic.jpg

''Powered by Ralph Karsten’s Atma-Sphere electronics, Classic Audio Speakers $73k T1.5 three-way horns made the best sound I’ve ever heard from these speakers—open, detailed, solid down into the 50s, with no horn aggressiveness or cupped-hands coloration. It just goes to show what a difference a large, open room makes. Between these beauties and the terrific JBLs, this was a good show for horns.''...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

''Down on the same floor was the Classic Audio Loudspeaker exhibit. Like Acoustic Zen, it was mostly the same as last year, but its always welcome to hear such a kick-@ss speaker. The outer pair are based on an old JBL design which still sounds great. The inner pair are an original design, but both are very beefy and sensitive speakers, and also a bit pricey at roughly $40k a pair.''...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

10360209_753454651388471_7918689163098019456_n.jpg?oh=6f6aa8872ff733fa4ba0352788c6030e&oe=55D70FFA

Gdzieś w innym pomieszczeniu grały K2, jak nie pomylił z Everestami, ale firefightingrob pisze o K2:

''My favorite room was Polymer speakers with Thrax amps and equipment. They blew my mind with lifelike sound at any volume. Second favorite was the JBL K2 playing through a recently traded in Esoteric Cd player and a Levinson Integrated. Smooth, smooth, smooth delicious sound. Third would have to be the huge Sonus Fabers with all of the newest Audio Research gear. When the crowd clapped through the Sonus Fabers I looked around to see the people. Only an older couple was in the room with me and they never clapped. I could have swore the audience was in the room with me.''...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Classic Audio Loudspeakers T-1.5 Reference & Hartsfield to Field-Coil'e z driverami na berylu.

shContemporaryLine5.jpg

 

shClassicLine1.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atlon11
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghehehe to u tego gościa to nie był Paragon tylko DIY z 2245H/2123J(czarny kosz?) do tego driver+horn z Hartsfielda i 2405H.

Gabaryty podobne do Paragona i też ponad 300Kg wagi.

 

Mówił mi że oryginalną obudowę Paragona przecięli na pół i wywieźli kilkanaście lat temu, dalej nie może tego przeboleć gdyby wiedział wtedy ile ta kolumna była warta :))))

 

Sprzęt wszystko z ML - transport (36?) do tego DAC 360 i 380 preamp.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówił mi że oryginalną obudowę Paragona przecięli na pół i wywieźli kilkanaście lat temu, dalej nie może tego przeboleć gdyby wiedział wtedy ile ta kolumna była warta :))))

 

On chyba Ciebie wkręcał :), aby sprawdzić czy wiesz że Paragon'a składa się z dwóch części - lewej i prawej. Bo gdzie ciągać prawie 320 kg.

8_8_l.jpg

Tylko pierwsza wersja była sporo lżejsza bo tylko 266 kg ... to chyba ten, ale zobacz jak odpicowany :-) ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ghehehe to u tego gościa to nie był Paragon tylko DIY z 2245H/2123J(czarny kosz?) do tego driver+horn z Hartsfielda i 2405H.

Gabaryty podobne do Paragona i też ponad 300Kg wagi.

 

Sprzęt wszystko z ML - transport (36?) do tego DAC 360 i 380 preamp.

 

Ładny setup - jeszcze pomiędzy sekcję z Hartsfield a tweetery - wmontowałby L91+H91 (lub H92) + 1'' driver i Westlake mu niepotrzebne ;-)

 

2123 - 8 ohm (H) / 16 ohm (J), a kosz pewnie ten sam.

 

Transport może No.37, bo No.36 to DAC

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to był No.37. Do tego ma jeszcze ML332 ale w rozsypce, z kondów w zasilaczu wylała się jakaś smoła. Z trzeciego piętra w kamienicy do bagażnika musiał iść w częściach :-)

Same stopy w ML332 to jakieś 10kg, to chyba odlewana stal.

 

Wiem że Paragon rozkłada się na dwie części, wciągali go dźwigiem przez okno. W Amsterdamskich kamienicach są przy każdym mieszkaniu takie haki dzięki którym można wciągać meble itp.

 

nationalebeeldbank_2007-4-64714-2_hijsbalk.jpg

 

Inaczej nie ma szans wnieść do takiego mieszkania mebli bo korytarz ma niecały metr szerokości i po części spiralne schody.

Nie wiem czy wkręca czy nie ale według niego to na 100% był Paragon z charakterystycznymi nogami i zagiętym przodem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś chciał sobie poczytać :-) ... to proszę:

JBL.jpg

W K2 S9900 można się przyglądać, prawie jak w lustrze ;-)

column_140907_gclef55_04.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atlon11
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry ale muszę udzielić odpowiedzi

widzę że ktoś bajki opowiada

1 tak więc odsłuch alteca odbył się na usilną prośbę SA z bajerem chcę kupić jestem bardzo zainteresowany itd,musiałem specjalnie je wstawiać do pokoju ,grałem wtedy na innych

2 nie wiem co mu pierdziało ,może zwieracze puściły stary jest,

fakt głośniki są stare czego nie urywałem altec 515 rwb mają około 70lat w idealnym stanie nie istnieją chyba że po wymianie membrany {co dyskwalifikuje je u znawców - nie dotyczy SA}

3 po odsłuchu wydzwaniał {mimo że mu pierdziało} w sprawie ceny

4 kiedy powiedziałem że moje 2a3 ma lepszą średnicę niż ten cudowny garażowy 300b SA stwierdził że kabel zasilający jest odwrotnie podłączony ,błahahahaa, no kur... "miszcz" powinien mu jeszcze temperaturę zmierzyć i sobie też

ktoś tu ma sklerozę i kłamie dla mnie to frajerstwo

proponuje przy kontakcie z tym wielkim znawcą zabawić się w Sowę i nagrywać kiciarza

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez noaudiofil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy - po prostu przestańcie wierzyć tym wszystkim idiotyzmom wypisywanym nawet przez uznane gazetki! Dziwię się, że znane audiofilskie pisma wypisują takie niedorzeczności, bo jak można napisać o dżwięku topowych JBL i ML w dwunastometrowej klatce, że był zajebisty? To brzmi jak przepowiednia pogody przez nawalonego bimbrem górala! Takich kwiatków jest o wiele węcej - naprawdę! Choćby nawet 'dżwięk wystawy' Magnepanów w szesnastometrowym kurniku? Jak można w ogóle tak ściemniać? To jest jakieś totalne nieporozumienie! Dziwię się wyrobionym forumowiczom, że łykają te teorie jak pelikan rybę! This is shame and bullshit!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to był No.37. Do tego ma jeszcze ML332 ale w rozsypce, z kondów w zasilaczu wylała się jakaś smoła.

 

Seria ML 33x miała źle zaprojektowane zasilacze co powodowało, że kondy elektrolityczne szybko mówiły pa, pa. Ta smoła to pewnie taki przypadek. W necie jest o tym dużo.

 

Pozdro

 

sorry ale muszę udzielić odpowiedzi

widzę że ktoś bajki opowiada

1 tak więc odsłuch alteca odbył się na usilną prośbę SA z bajerem chcę kupić jestem bardzo zainteresowany itd,musiałem specjalnie je wstawiać do pokoju ,grałem wtedy na innych

2 nie wiem co mu pierdziało ,może zwieracze puściły stary jest,

fakt głośniki są stare czego nie urywałem altec 515 rwb mają około 70lat w idealnym stanie nie istnieją chyba że po wymianie membrany {co dyskwalifikuje je u znawców - nie dotyczy SA}

3 po odsłuchu wydzwaniał {mimo że mu pierdziało} w sprawie ceny

4 kiedy powiedziałem że moje 2a3 ma lepszą średnicę niż ten cudowny garażowy 300b SA stwierdził że kabel zasilający jest odwrotnie podłączony ,błahahahaa, no kur... "miszcz" powinien mu jeszcze temperaturę zmierzyć i sobie też

ktoś tu ma sklerozę i kłamie dla mnie to frajerstwo

proponuje przy kontakcie z tym wielkim znawcą zabawić się w Sowę i nagrywać kiciarza

 

No jak mogłeś ... przecież na świecie wiadomo, że SA ma najlepszą referencję i jest wzorem, za którym wszyscy powinni podążać. A jak nie chcą to są ciemniaki i się nie znają. Tak jak ja.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już na wolumen bez ubranego stroju bramkarza hokeisty to pewnie nie masz już co chodzić :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarkN, to było trzeba dołożyć $ów dla dystrybutora z Indianapolis wtedy z 12m2 przenieśliby do 120m2 o ile na tej wystawie takie posiadacie :)

 

Widocznie woleli wystawić w mniejszych metrażach dwa systemy; jeden z Everest DD67000, drugi z K2 S9900, niż tylko jeden system w większym.

 

Co Ty tam piszesz, na tej stronie do której wyżej link podał Rafaell.s

 

Z Levinsona widzę tam tylko topowy pre No.52 i topową integrę No.585, a do tego jest pełno innej elektroniki! i różnego okablowania.

 

Topowe wmocnienie to nie integra, tylko monobloki ML No.53 i ML No.536 – te drugie mają się pojawić w tym roku. Napisałeś z topową elektroniką Levinsona a nie widać żadnych końcówek mocy. Więc jest tylko po części topowa elektronika Levinsona. Będą mogli podłączać nawet w Bi-ampingu z ML No.53 i ML No.536 … ale do takiego wzmocnienia, trzeba trochę metrów aby dźwięk miał gdzie się rozejść.

 

Bo napisałeś że w 12m2 pokoiku/kurniku/klatce. To chyba jedni drugim na głowy wchodzili, słuchali piętrowo ;)

 

Sam zaprzeczasz sobie że JBL nie gra z ML'em, bo pisałeś jak zjawiskowo!...brzmią JBLe Everesty z mocnym piecem – i jaki to był piec ML?

 

To było kilka lat temu, więc bankowo słuchałeś poprzednich Everestów DD66000 – i w jakim zestawieniu grały? i w ilu metrach. Jak na AXPONA to pewnie jeszcze z ML'em.

 

Przyglądałem się i zaznajomiłem pobieżnie z dżwiękiem kolumn TADzia na audio show... Pięknie wyglądają i solidna robota, chociaż z dżwiękiem już było gorzej. Gdybym słuchał rocka i był w 70% niewolnikiem tej muzyki, brałbym JBLe Everesty z mocnym piecem. Gibsony Les Paul i Fendery Tele... brzmią z takich set-up'ów zjawiskowo...!

Pozdrawiam wszystkich zakręconych...'-)

 

Patrzę co tam Tobie się podobało na AXPONA 2015 :

 

Na pierwsze miejsce zasługuje dżwięk z tub - po prostu nie chciałem uwierzyć w tak realistyczny sound - wydawało mi się, że wokalistka śpiewa jazz zza kotary, która była co najmniej trzy lub cztery metry za tymi głośnikami dziwolągami - system składał się ze Staccato Horn System by Sadurni Acoustic za 40kilo$ów i dwóch monobloków Veritas z Merrill Audio za 12 kilo$ów para! Tak - to było coś i nikt nawet nie mógł podskoczyć w 'reality of sound' temu systemowi. Z pozostałych, świetnie wypadły najnowsze monobloki Bricasti razem z DAC M1 oraz topowy Levinson z Dynaudio Master Evidence Platinium - zawsze ten setup robi robotę i tak jak w roku 1999 zagrał topowy ML No.33 plus No.32 plus topowe dzielone żródło, tak i w tym roku ten 'match' pokazał swoją klasę, ale też i klasę cenową - cena za zestaw: 260 kilo$ów, więc w sumie żadnej łachy nie robią! Nierozumiem, dlaczego za wszelką cenę chcą ożenić topowego MLa z JBLem - to po prostu nie gra ze sobą! Od lat wiadomo, że Dynaudio tworzy synergię z Levinsonem i tego powinni się trzymać!

 

Staccato Horn System By Sadurni Acoustics

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

sadurni_stoccato_2.jpg

sadurni_stoccato_1.jpg

Ilustracion%20Set%20up.jpg

 

I Twoje Dynaudio Evidence Platinum

dynaudio.jpg

042515-Joseph-600.jpg

Z góry T+A PDP 3000 HV CD/SACD player with DSD/PCM DAC - widać na wyświetlaczu No.52 co i z czego grało. Okablowanie Argento + Flow Power Distribution Center tejże firmy.

mark_l_amps.jpg

 

Staccato Horn z czterema monofonicznymi wzmacniaczami Merrill Audio VERITAS. Piszesz tylko o wokalu i więcej nic, może nic (poza zaokrąglonym wokalem) już nie słyszysz.

 

Nic nie napisane o selektywności, jaka rozdzielczość, uniwersalność, dynamit, swoboda, jakie obrazowanie, kontrola dźwięku, ład i skład, ile informacji wyciągnięto, czy nie ma zaokrąglonego/podkolorowanego mało uniwersalnego sound'u.

 

Co Ty piszesz o ML No.33, No.32 i topowym dzielonym starym źródle, gdy Dynaudio Evidence Platinum grały z nowym topowym Levinsonem No.53 + No.52 + No.512 CD/SACD Player na zmianę z T+A PDP 3000 HV.

 

Nie ma szans aby to co grało w 1999 roku z No.33, No.32, No.31.5, No.30.6 zagrało jak to czego słuchałeś obecnie w 2015 roku.

 

Porównywałeś bezpośrednio topowe set-up'y starego i nowego Levinsona – no i który jest jeszcze wyraźniejszy, jaśniejszy, neutralny, bardziej selektywny i otwarty?

 

Mówisz, że Dynaudio najlepsze Levinsony! – że to najlepszy set-up. To dlaczego starego referencyjnego Levinsona podłączali pod ślimaki B&W Nautilus.

 

Twoim tokiem rozumowania – jak do Dynaudio Evidence Platinum, to może i do Sonus Faber Aida :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już na wolumen bez ubranego stroju bramkarza hokeisty to pewnie nie masz już co chodzić :)

 

Przemykam się opłotkami w peruce ze sztucznymi wąsami :).

 

Pozdro

 

@pmcomp

Tak to właśnie to, czy wiadomo co konkretnie było przyczyną zżerania kondów w tych MLach?

 

Już nie pamiętam dokładnie. Jakiś przełączanie w zasilaczu. Wymagało wymiany. Gdzieś jest w necie opis.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tuby fajnie wyglądają. Jak graja to nie wiem. Nie miałem okazji posłuchać. Ale jedno mnie tam ciekawi. Na schematach podłączeń jest tak, że wzmacniacz do basu jest podłączony do aktywnej zwrotnicy ale pozostałe wzmacniacze już nie. Tak powinno być?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek, podobnie ma podłączone swoje JBL'e ... to on może coś napisze

 

A ta cena 40kilo$ów to za komplet?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atlon11
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tuby fajnie wyglądają. Jak graja to nie wiem. Nie miałem okazji posłuchać. Ale jedno mnie tam ciekawi. Na schematach podłączeń jest tak, że wzmacniacz do basu jest podłączony do aktywnej zwrotnicy ale pozostałe wzmacniacze już nie. Tak powinno być?

 

Mozna tak zrobić.

Bas bezpośrednio do głosnika niskotonowego z aktywnej zwrotnicy z ustawionym filtrem dolnoprzepustowym na rządaną wartośc np. 200Hz.

A reszta pasma do pasywnej zwrotnicy w kolumnach, w której wbudowany jest filtr górnoprzepustowy o wartości identycznej czyli przykładowe 200Hz. Ta pasywna zwrotnica obsłuży pozostałe głosniki poza basem.

Jak widać na tych czarnych schematach tak właśnie zrobiono.

Jest to dość karkołomne rozwiązanie bo zwrotnica zazwyczaj jest dwudrożna z filtrem i górno i dolno przepustowym. Przy połączeniu i niskotonowego i reszty do aktywnej zwrotnicy wywala się pasywne elementy do przykładowej częstotliwości które jeśli maja być bardzo dobre to są bardzo drogie bo mają bardzo duże wartości (i cewka i kondensator).

 

Te kolumny mają różne możliwości kreowania zwrotnic i częstotliwości podziałów co widac na pozostałych dwóch diagramach.

 

Pozdro

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tuby fajnie wyglądają. Jak graja to nie wiem. Nie miałem okazji posłuchać. Ale jedno mnie tam ciekawi. Na schematach podłączeń jest tak, że wzmacniacz do basu jest podłączony do aktywnej zwrotnicy ale pozostałe wzmacniacze już nie. Tak powinno być?

 

Nie wiem dokładnie jak jest w tych nowych ale np. seria 434x i 435x w trybie bi-amp ma aktywny tylko bas ale cały sygnał i tak przechodzi przez aktywną zwrotkę która podaje 300Hz fitlr górnoprzepustowy dla pasywnej zwrotki.

 

Wygląda to po kolei tak:

a) Źródło

b) Pre

c) Aktywna zwrotka podłączona do:

d) Wzmacniacza na dół -> bezpośrednio podłączony do woofera

d) Wzmacniacza na górę -> pasywna zwrotka -> drivery

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale w twojej opcji sygnał dla obu par wzmacniaczy wchodzi w zwrotkę, a tam do tych tub to tylko dla sekcji basowej i dla reszty w ogóle omija zwrotnicę, czyli ona w ogóle "nie widzi" sygnału dla średnicy i góry. To trochę dziwne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak jest w tych nowych ale np. seria 434x i 435x w trybie bi-amp ma aktywny tylko bas ale cały sygnał i tak przechodzi przez aktywną zwrotkę która podaje 300Hz fitlr górnoprzepustowy dla pasywnej zwrotki.

 

Wygląda to po kolei tak:

a) Źródło

b) Pre

c) Aktywna zwrotka podłączona do:

d) Wzmacniacza na dół -> bezpośrednio podłączony do woofera

d) Wzmacniacza na górę -> pasywna zwrotka -> drivery

 

Coś pokręciłeś.

 

W 4343 przy przełączeniu na aktywną zwrotkę odcinasz pasywny filtr dolnoprzepustowy dla głośnika niskotonowego i filtr górnoprzepustowy dla reszty przetworników. Przy 300Hz.

Po podłączeniu zwrotki ustawiasz wartości filtrów dla 300Hz. Obu filtrów, dolno i górnoprzepustowego.

Na 100% tak to działa.

 

A konkretnie widać to na tym schemacie:

 

3143.jpg

 

Przy przełączeniu pokrętła na opcję aktywnej zwrotnicy odcinasz dla basu cewkę 5,4mH i kondensator 72uF stanowiące filtr dolnoprzepustowy oraz odcinasz kondensator 52uF i cewkę 2,9mH stanowiące filtr górnoprzepustowy dla reszty przetworników

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest w standardzie ale to "głupie" połączenie bo cała para na basie idzie psu w dupę przez ten przełącznik który jest w 100% zaśniedziały i druciki 0.5mm między wooferem a terminalami.

 

Dlatego nie ma sensu tego tak podłączać tylko puścić kable bezpośrednio do woofera i wtedy jest jak pisałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.