Jump to content
IGNORED

Dobra zmiana czyli reforma edukacji.


wojciech iwaszczukiewicz

Recommended Posts

Temat reformy edukacji od dłuższego czasu przewala się przez media a u nas nie doczekał się jeszcze osobnego wątku.A myślę,że powinien.Bo to bardzo ważne zagadnienie,które będzie rzutowało na długie lata.Podejrzewam,że tzw. laik,człowiek nie związany zawodowo z zagadnieniem może się czuć zagubiony.Czy ta reforma jest nam potrzebna?Czy w takim zakresie?Czy dotyczy tylko gimnazjów?Czy powinna być wprowadzana w tak ekspresowym tempie?Czy jest właściwie przygotowana?Takie pytania można mnożyć.Ja nie jestem ekspertem ale wydaje mi się,że takie ciągłe zmiany,wywracanie wszystkiego do góry nogami to głupota.Pomijając koszty.To przykład zwykłego doktrynerstwa.Kto tu ma rację?

Jeśli są wśród forumowiczów ludzie zorientowani w temacie to może by nas oświecili.Edukacja to za poważna sprawa aby zostawić ją politykom.Zwłaszcza tym od dobrej zmiany.

Link to comment
Share on other sites

Ministerstwo Rozwoju pozytywnie zaopiniowało pomysł Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego dotyczący wprowadzenia w szkołach klas o profilu... call center.

 

Czytaj więcej: https://pl.sputniknews.com/polska/201611274306054-Praca-na-sluchawce/

Kanał Prawy Kanał Lewy STEREO......................Przenicowany świat

Link to comment
Share on other sites

Chodzą wśród nauczycielstwa słuchy, że tzw. reforma, która w normalnych warunkach powinna być wprowadzana stopniowo i przez lata - abstrahując już od sensu jej przeprowadzenia, ma na celu 2 rzeczy. Pierwszą to obarczenie przed wyborami za 2 lata samorządów za burdel jaki pospieszne jej wprowadzenie z pewnością wywoła i druga to możliwość przy tej okazji przeprowadzenia ruchów kadrowych. Bezpośrednio niechętnych obecnej władzy dyrektorów szkół wywalić się nie da - bo szkoły to gestia samorządów, ale przy okazji "reformy" kuratoria czy Starostwa mogą na sprawy personalne wpływać. Słowem - edukacja i dobro naszych dzieci nie ma tu nic do rzeczy. Cel jest czysto polityczny.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

Gimnazja to było chyba największe nieszczęście jakie spotkało nasz kraj w ciągu ostatniego 25-lecia.

 

Miałem okazję uczyć studentów sprzed reformy i takich którzy uczyli się już w gimnazjach. Obsuw był straszny.

 

Znajomi spece od pedagogiki też załamują ręce - koniec 6-tej klasy to absolutnie najgorszy wiek na tworzenie nowych klas - to jest moment w którym występują największe różnice wynikające ze stopnia dojrzałości fizycznej, i największa głupawka od samego procesu dojrzewania. A jak mówi stare rumuńskie przysłowie - nie zmienia się koni w czasie przeprawy przez rzekę.

 

Do tego gimnazja zrobiono przy większych podstawówkach, więc ich uczniowie niejako zostają na starych śmieciach "u siebie", a dochodzą "kmiotki" z mniejszych szkół. Jest to naturalne zarzewie dla bullying'u - nasłuchałem się różnych opowieści od znajomych którzy mieli pecha znaleźć się w takiej sytuacji.

 

Ja bym likwidował gimnazja jak najszybciej i przywracał ile się da ze starych programów sprzed reformy, dopóki jeszcze jest trochę nauczycieli pamiętających tamten system.

Link to comment
Share on other sites

Z gimnazjów zrobiono kozła ofiarnego, a problem jest w braku egzaminów wstępnych do szkół średnich i absurdalnych maturach które są na poziomie "łamigłówek ze świata młodych" oraz braku egzaminów na uczelnie wyższe ... czemu tak jest bo to szkoły (uczelnie) muszą starać się o ucznia, wszystkim rządzi pieniądz ... ilu uczniów kiedyś "odpadało" w pierwszych klasach dobrego technikum czy liceum a ilu opada dzisiaj ? analogiczne na uczelniach, skoro studenci są tacy słabi to czemu uczelnie ich trzymają "na siłę" ...

A że w gimnazjach zebrano "crème de la crème" nastoletniej głupawki to fakt bezsporny ...

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

Ja pamiętam swoja szkołę, i 8-ma klasa to jednak była swojego rodzaju naprostowaniem - człowiek tak jakby musiał trochę spoważnieć bo inaczej nie wypadało - kto by chciał być jak te gówniarze z 6-tej klasy. No i egzamin do liceum nad głową.

 

Insza inszość że dobrze wychowane i prowadzone przez mądrych rodziców dziecko poradzi sobie w każdym systemie, nawet najgłupszym. Tym niemniej szkoda tak idiotycznego marnowania tych z trochę gorszych domów.

Link to comment
Share on other sites

Misior ma rację, komuś swego czasu zachciało się II Rzeczypospolitej, małej matury, dużej matury i rozpirzył całe szkolnictwo.

 

8 klas, 4 LO, Technika, ZSZ, Technika na podbudowie ZSZ, Policealne studium (II letnie) i szkolnictwo wyższe było idealnym rozwiązaniem...

 

Wiem, że dowalenie pisowi jest modne, ale prawda jest też taka że do tej miny po nie chciało się dotknąć, bo wiedziało że wybuchnie w rękach.

 

Nie ma dobrego terminu na kasację gimnazjum, teraz - źle bo są gimnazjaliści - a za rok ich nie będzie ?Lol, czy za 2 lata...

 

Po za tym całe szkolnictwo w tym kraju to patologia, od przedszkola do studiów wyższych gdzie prace magisterskie piszą murzyni, a profesorowie nie potrafią wydukać 2 zdań po angielsku, a ich dorobek naukowy = zeru...

 

PO miało świetny patent na rządzenie - nie dotykało się do tematów które były minami.

Prawda że genialne ? ;)

I każdy kto by po nich przyszedł na dzień dobry wjeżdża na pole minowe..

A że trafiło na PIS to co i rusz coś wybuchnie, ale co też mają nic nie robić ? Przecież tu nie chodzi o to że coś zrobią, nie zrobią, zrobią źle. Tu po prostu godzi o zwykłe dowalenie, a że dojna zmiana sama się chętnie i głupio co i raz podkłada to inna bajka... Za trzy lata wymienimy dojna zmianę na inną dojną zmianę i obyśmy za tą nie tęsknili - lol

Tak czy siak, to my w tej bajce robimy za krowy :(

Link to comment
Share on other sites

Miałem okazję uczyć studentów sprzed reformy i takich którzy uczyli się już w gimnazjach. Obsuw był straszny.

Czyżbyś wyciągnął prosty wniosek że za ten "obsuw" odpowiadały gimnazja ? Zobaczymy jak po "reformie" PiS będzie wyglądała sprawa "obsuwów". Kto wie może będzie jeszcze większy obsuw. W końcu PiS z nowoczesnością ma niewiele wspólnego.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

Czyżbyś wyciągnął prosty wniosek że za ten "obsuw" odpowiadały gimnazja ? Zobaczymy jak po "reformie" PiS będzie wyglądała sprawa "obsuwów". Kto wie może będzie jeszcze większy obsuw. W końcu PiS z nowoczesnością ma niewiele wspólnego.

Być może swoje dołożyła rezygnacja z egzaminów wstępnych na uczelnie, i zastąpienie ich nową maturą. Było to jednak w pakiecie z gimnazjami. Pytanie czy PiS odważy się ruszyć to śmierdzące jajo.

 

PS. Jeżeli reforma gimnazjalna to nowoczesność, to ja jestem za jak najdalej idącym powrotem do średniowiecza.

Link to comment
Share on other sites

Być może swoje dołożyła rezygnacja z egzaminów wstępnych na uczelnie, i zastąpienie ich nową maturą. Było to jednak w pakiecie z gimnazjami. Pytanie czy PiS odważy się ruszyć to śmierdzące jajo.

 

PS. Jeżeli reforma gimnazjalna to nowoczesność, to ja jestem za jak najdalej idącym powrotem do średniowiecza.

A nie można było spróbować drobniejszych zmian w istniejącym systemie a nie od razu z "siekierą" na problem ? To może zaowocować gigantycznym burdelem, ale może o to chodzi.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Link to comment
Share on other sites

Moja osobista bratowa przeszła całą drogę, od podstawówki, przez gimnazjum do liceum. Jako nauczyciel naturalnie. Oprócz polonistyki jest tez po pedagogice i co by nie gadać po niemal już 30 latach w zawodzie i jako nauczyciel i zarządzający szkołami (kuratorium też zaliczyła) trochę się na tym zna. Jej opinia jest następująca. Albo gimnazjum 7-8 letnie kończone maturą, na podbudowie 4 letniej szkoły podstawowej, albo powrót do starego systemu. I nie neguje wcale powrotu do starego systemu jaki proponuje PiS. Natomiast zaproponowany sposób tej zmiany wedle jej opinii rozwali na wiele lat system szkolnictwa.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

Gimnazja trzeba zlikwidować jak najszybciej z przyczyn podanych wyżej.

 

Jest jeszcze kolejny powód - tą idiotyczną reformę zrobiono na zasadzie nowego wina do starych bukłaków - nie powstały nowe budynki szkół (bo i po co skoro dzieci nie przybyło), i dlatego większość gimnazjów jest doklejonych - większość do podstawówek a nieliczne do liceów. Zwłaszcza ten pierwszy wariant jest słaby, jak to już wcześniej opisałem.

 

Dlatego skoro baza lokalowa jest dostosowana do systemu dwustopniowego, zmiana powrotna będzie wiązała się z mniejszymi perturbacjami niż oryginalna reforma, która im prędzej pójdzie na śmietnik tym lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Ca cała pseudoreforma robiona jest z powodów czysto ideologiczno sentymentalnych przez starych pierdzieli którzy z sentymentem wspominają czasy swojej młodoci.

 

Przecież w tej chwili nie ma żadnej dyskusji na temat modelu nauczania, programów, tego - co chcemy osiągnąć teraz i za dwadzieścia lat. Sam powrót do starych rozwiązań organizacyjnych niczego nie zmieni, to klasyczne zaczynanie od dupy strony.

 

Najpierw powinna być dyskusja na temat celów, a później na temat użycia właściwych środków. A teraz to nawet dyskusji nie ma, są decyzje kilku osób oderwanych od związków z realnym światem.

Jestem Europejczykiem.

We własnym kraju jestem rebeliantem.

Link to comment
Share on other sites

Przetasowania w roku szkolnym 2017/2018 i kilku następnych będą ogromne.

 

13-latki i 14-latki nagle zostaną w podstawówkach, a do liceów trafi młodzież o rok młodsza od obecnej.

 

Kiedy PiS z hukiem odda władzę, przetasowaniom nie będzie końca.

 

Żaden polski autorytet pedagogiczny nie popiera tej nagłej zmany. Natomiast powołanie gimnazjów popierała większość i trwało to kilka lat.

Link to comment
Share on other sites

Co najmniej jedną ważną rzecz da - wyeliminuje przetasowania klas w najgorszym do tego momencie rozwoju dzieci.

 

Tylko tyle za cenę totalnego chaosu? To chyba jakiś żart.

 

A tak swoją drogą - są jakieś badania, albo prace naukowe na poparcie tego stwierdzenia?

Jestem Europejczykiem.

We własnym kraju jestem rebeliantem.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

Czy w czasie wprowadzania pierwotnej reformy był taki znowu straszny i totalny chaos? W drugą stronę będzie łatwiej, choć faktem jest że wypadałoby jednak zacząć ową reformę od obecnych klas 3-cich, żeby w 4-tej klasie miały program przystosowany do podstawówki 8-letniej a nie 6-letniej. Są przecież stare programy do których można zajrzeć.

 

Znajomi z którymi rozmawiałem na ten temat mówili że system szkoły 3-stopniowej jest słaby z jeszcze jednego powodu - zamiast zrobić taką np. historię w dwóch przebiegach - raz dla dzieci, a potem pogłębienie dla prawie dorosłych, robi się 3 przejścia "po łebkach".

 

Nie stać nas na kolejne stracone roczniki, i dlatego z bubla należałoby wycofać się jak najszybciej.

Link to comment
Share on other sites

Jednym z powodów wprowadzenia tzw reformy edukacji jest wychowanie homo sovieticus pod nazwa prawdziwy Polak

 

 

niedawno pierwszy sam (możliwe że wymskło sie ) przyznał ze :

 

:." Ale to już - zapewniam państwa - że polska szkoła będzie uczyła prawdziwej polskiej historii, historii, w której wiadomo, kto był zdrajcą, a kto był bohaterem - podkreślił Duda."

 

czyli pisanie historii po nowemu prezes w planie ma wychowanie "Młodej Gwardii" która uczona bedzie kto jest a kto nie zasługuje na miano bohatera.....

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,21021496,duda-zabral-glos-ws-reformy-edukacji-zapewniam-polska-szkola.html

 

e590e82148da102d.jpg

 

 

Zdjęcie powyżej od przyszłego roku oficjalna wersja strajków w 80 roku....

 

 

 

i tak jak Adalbert napisał w poscie trzecim spieszą sie żeby zdążyć to wprowadzic przed wyborami samorządowymi (rok zapasu na omamienie ciemnego luda jaka ta reforma dobra)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

Celem było odseparowanie 16-latków od 6-latków - i to się udało.

Nie przypominam sobie jakichkolwiek szkolnych interakcji z 8-mą klasą kiedy byłem w pierwszej, ani w drugą stronę.

 

Pamiętam tylko jednego klienta o którym chodziły legendy i pokazywało się go palcami z daleka - matka nie zgodziła się żeby zabrali go do esów, i w końcu chyba ukończył podstawówkę w wieku 18 lat.

 

A tak swoją drogą - są jakieś badania, albo prace naukowe na poparcie tego stwierdzenia?

Opinie znajomych naukowców - dydaktyków. Doświadczenia nauczycieli, podobnie jak byłych uczniów - ofiar tego systemu.

Link to comment
Share on other sites

Opinie znajomych naukowców - dydaktyków. Doświadczenia nauczycieli, podobnie jak byłych uczniów - ofiar tego systemu.

 

Aha. Trochę słabo. Nikt tego nie badał?

Wszyscy moi znajomi nauczyciele twierdzą, że obecna pseudoreforma to kompletna paranoja. Chodzi o tempo i skupienie się na zmianie dla samej zmiany. Na temat założeń merytorycznych nie wypowiadają się, bo tych założeń po prostu nie ma. Co samo w sobie jest już skandalem.

 

Czy w czasie wprowadzania pierwotnej reformy był taki znowu straszny i totalny chaos?

 

Ile lat trwała sama dyskusja i przygotowywanie nowych założeń programowych?

Jestem Europejczykiem.

We własnym kraju jestem rebeliantem.

Link to comment
Share on other sites

Aha. Trochę słabo. Nikt tego nie badał?

Wszyscy moi znajomi nauczyciele twierdzą, że obecna pseudoreforma to kompletna paranoja. Chodzi o tempo i skupienie się na zmianie dla samej zmiany. Na temat założeń merytorycznych nie wypowiadają się, bo tych założeń po prostu nie ma. Co samo w sobie jest już skandalem.

 

 

 

Ile lat trwała sama dyskusja i przygotowywanie nowych założeń programowych?

Jaro założenia na Nowogrodzkiej tworzone są....będą już za niedługo

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

To nie jest zmiana dla samej zmiany. Reforma Handkego praktycznie zmarnowała ileś roczników, robiąc z nich zahukanych debili. Najbardziej kompetentni w tej sprawie są nauczyciele akademiccy - do których trafiają absolwenci tego zreformowanego systemu. Jakby zrobić wśród nich (tych którzy uczyli jeszcze roczniki ze starą maturą) ankietę "czy nowa matura wiązała się ze spadkiem poziomu studentów" podejrzewam że 90% albo i więcej odpowiedziałoby twierdząco.

Link to comment
Share on other sites

To nie jest zmiana dla samej zmiany. Reforma Handkego praktycznie zmarnowała ileś roczników, robiąc z nich zahukanych debili. Najbardziej kompetentni w tej sprawie są nauczyciele akademiccy - do których trafiają absolwenci tego zreformowanego systemu. Jakby zrobić wśród nich (tych którzy uczyli jeszcze roczniki ze starą maturą) ankietę "czy nowa matura wiązała się ze spadkiem poziomu studentów" podejrzewam że 90% albo i więcej odpowiedziałoby twierdząco.

To znowu byłby bardzo prosty wniosek. Myślę że nauczycieli stać na lepszą analizę. Wnioski mogą być oczywiście nawet takie same jak te powyżej, ale po dokładnej analizie. Nie sądzę żeby stary system był skuteczniejszy w nauczaniu od nowego, ale może się mylę. A co będzie jak wydana zostanie masa pieniędzy na te obecne ruchy a poziom absolwentów szkół średnich się nie podniesie ? A co będzie jak ten poziom spadnie ? Ktoś za to odpowie ?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatorzy

Za komuny chyba była ścieżka edukacyjna dla opornych w postaci zawodówki po 6-tej klasie. Nie sądzę żeby owa zawodówka trwała 6 lat. W każdym razie kilku moich znajomych marzyło o takim rozwiązaniu, żeby tylko ta cholerna szkoła dała im spokój.

 

Obowiązek szkolny do 18-tego roku życia jest u nas zapisany w Konstytucji, więc teoretycznie to obecny system wcale go nie likwiduje, jako umocowany aktem prawnym niższej rangi.

 

A co będzie jak wydana zostanie masa pieniędzy na te obecne ruchy a poziom absolwentów szkół średnich się nie podniesie ? A co będzie jak ten poziom spadnie ? Ktoś za to odpowie ?

Handke nie poszedł w tiuremnyj zamok za szkody których narobił, więc pewnie nikt za to nie odpowie.

 

Jak dla mnie ta PiS'owska reforma poniesie porażkę (może nie całkowitą) jeżeli nie zlikwiduje systemu z maturą jako podstawą do rekrutacji na studia.

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie ta PiS'owska reforma poniesie porażkę (może nie całkowitą) jeżeli nie zlikwiduje systemu z maturą jako podstawą do rekrutacji na studia.

Ta reforma prawdopodobnie nie odniesie sukcesu bo biorą się za nią ludzie którzy mają wypaczony obraz współczesnego i nowoczesnego świata. Ci ludzie wolą lekkie zacofanie bo ludźmi zacofanymi się łatwiej steruje.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Link to comment
Share on other sites

My, stare już pryki będziemy wspominać z sentymentem lata szkolne, jaki by nie były. Ale w tym tak postulowanym powrocie do 8 letnich podstawówek zapominamy o jednej rzeczy. Szacuje się, że przez ostatnie 30 lat, u nas, wiek wejścia w okres pokwitania obniżył się o 1-5, 2 lata. Zmieniła się też obyczajowość i zasady wpajane dzieciom przez rodziców. I wszelkie problemy związane z dojrzewaniem nie znikną i ujawnią się i tak w ostatnich klasach szkoły podstawowej. A nie ma już w tej chwili małych czy lokalnych szkół w których jeden nauczyciel miał kontakt z dzieckiem powiedzmy od 3 do 8 klasy i mógł racjonalnie reagować. Dziś są molochy w których cały komplet nauczycieli zmienia się dla ucznia co roku. Czy będzie się to nazywać podstawówka czy gimnazjum, właściwie jeden czort. Nie ma już niezwykle istotnego w tym wypadku czegoś co nazywa się personalną ciągłością nauczania. Choć przyznaję, ze z dwojga złego lepiej by ten najbardziej burzliwy okres dziecko spędziło w jednej, nie 2 szkołach. Zresztą to też nie jest sprawa zasadnicza. Zasadniczym problemem naszego szkolnictwa jest to, że po `89 nauczycielom, przy aplauzie durnych rodziców, stopniowo i systematycznie odebrano narzędzia, że tak to nazwę przymusu i przewagi nad uczniem. I tu jest pies pogrzebany, a nie w gimnazjach...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.