Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  268 członków

YB Audio Klub
IGNORED

Klub miłośników YB Audio


biniek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

..ale jest na to sposób. Zwrotnice aktywne lub equalizery

 

Takie zmiany w torze mogą załatać sprawę pasma i barwy (w niewielkim stopniu), dynamiki (zwrotnice aktywne), ale ważniejsze dla systemów lampowych jest specyficzne dla nich łagodne przechodzenie w stan przesterowania, czego żaden tranzystor precyzyjnie nie odda, może to tylko nieudolnie zasymulować. Współczesne cuda elektroniki wyczarują każde brzmienie nadające co najwyżej na koncert uliczny.

Marshall + Fender albo Gipson są parami nierozłącznymi. Czy taki klimat można odtworzyć na tranzystorze i Scanach? Moim zdaniem - nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy to jest dopiero badziew nad badziewie. Zniekształcenia, wyostrzenia, słabiutko na basie, paskudny wygląd i do tego jeszcze ta awaryjność i obsługa.

Żaden topowy światowy producent nie robi sprzętu lampowego. I nie opowiadajcie mi tu o Kondo, Audio Note i o innych wynalazkach.

Marshall i Fender- o czym mówimy jak bez prądu to nie chce grać.

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ostatnie wpisy kolegów i włos jeży mi się na głowie ;))

Poprawnie skonstruowany zestaw głośnikowy ma najwierniej odtworzyć zamierzenia realizatora i jak najmniej wnosić od siebie.

A tu słyszę że zestawy mają wnosić " specyficzne dla nich łagodne przechodzenie w stan przesterowania, czego żaden tranzystor precyzyjnie nie odda, może to tylko nieudolnie zasymulować"

Pytam poco, co niektórym dążenie do wiernego odtwarzania muzyki, jak uwielbiają kiedy "system wiele przeciętnych realizacji reanimuje" cytat nawiedzonego z klubu 16hz.

Napiszę jeszcze raz, ZESTAW GŁOŚNIKOWY ma jak najwierniej odtworzyć materiał muzyczny.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę jeszcze raz, ZESTAW GŁOŚNIKOWY ma jak najwierniej odtworzyć materiał muzyczny.

 

ma

 

ale czy musi?

 

to tak jak w fotografii. Ładne portrety robione 135mm F2,8 i na miękkkim papierze to jest lepsze od nadmiaru szczegółów z obiektywu macro. Ale można cyfrowo i photoshopem osiągnąć taki sam efekt.

 

Marshall i Fender- o czym mówimy jak bez prądu to nie chce grać.

 

dobrze prawisz. Te typy tak mają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Napiszę jeszcze raz, ZESTAW GŁOŚNIKOWY ma jak najwierniej odtworzyć materiał muzyczny.

ma

ale czy musi?

 

to tak jak w fotografii. Ładne portrety robione 135mm F2,8 i na miękkkim papierze to jest lepsze od nadmiaru szczegółów z obiektywu macro. Ale można cyfrowo i photoshopem osiągnąć taki sam efekt.

 

A Ty te portrety poprawiasz ?

Fotograf dla mnie to taki artysta, jak realizator dźwięku i producent.

Od dziś do galerii wypada chodzić z własną farbą i poprawiać dzieła artystów......

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
...ZESTAW GŁOŚNIKOWY ma jak najwierniej odtworzyć materiał muzyczny.

 

Rozumiem, że to Twoje zdanie i mogę się pod tym podpisać, ale powinieneś zaakceptować fakt, że inni mają "wierność" wiesz gdzie...

Dla wielu liczy się fan, zabawa, emocje a nie "wierność" (nie tylko w sferze dźwięku) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba poprawiać tylko przez różowe okulary patrzeć

Okulary z wszystkimi odcieniami tęczy, kreska, siwucha i jest OK ;))

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ze w klubie YB wrzucam kolumny innego polskiego DIYowca ktiry przeszedl na strone branżowa, ale jak widac byly juz takie konstrukcje typowo pod lampe, miedzy innymi dychawiczna , 8Watowa 300B (pewnie 3Watowa 2A3 tez to napedzi ).

 

Harpia Acoutics 300B

 

http://www.mowostudio.pl/portfolios/300b/

 

Wysoki i sredni to wspolczesne Seasy czy/lub scany, na basie 25 lub 30cm od Eminance, ktore sa ciagle produkowane i sprzedawane (te glosniki niskotonowe)

 

Więc nie widzę jakichs przeciwskazan by i dziś Panowie z YB zrobili taki projekt (jezeli by chcieli i pochylili sie nad tematem ze jednak jest spora grupa lampiarzy)

 

Sam mam Wydajna pradowo Hybryde na wzor Haiku Audio, mam seta Triodowego kolo 15W na diabelkach, sluchalem u Siebie typowego tranzystora - roksan caspian czy jakos tak.

Byly tez u mnie :

Triodowy set na kt88 i el34, set na 6l6, yaqin ms30

 

Mam u Siebie Infinity Reference 60.

Staly u mnie i sluchalem YB Zepchyr.

3 Way Classic Troelsa Gravesena.

Byly u mnie takze stare Pioneery na 30cm basie w closet.

 

Zrodlo to Dac pcm1794, pcm1798, cd marantza na tda1541 z lampkami i upgrejdem

 

Czyli mozna by rzecz klocki w budzecie jednostkowym 2-3 tysiace, jedynie kolumny yb to koszt kolo 7,5tys nowe .

 

Co do napedu to lampa za kazdym kazdemu kto sluchal z czym kolwiek z ww kolumn najbardziej sie podobala ( kolo 10 roznych znajomych i kolegow - najczesciej diabelki byly najfajniejsze)

 

Co do kolumn to za kazdym razem Pioniery graly najlepiej - z lampa oczywiscie.

 

Jedyne czego nie zagraly to Metallu i Hard Rocka oraz chudo nagranych plyt (jazgot)

 

Ale zeby nie bylo YB na Satorii mozna by rzec byly ciut za tymi starymi pudlami.

Najbardziej kulal bass, wlasciwie przy tym Vintage to bulgocze i burczy, ja ze swoimi Infinity w Closet cieszylem sie ze jest o wiele lepszy ale dopiero ten Vintage pokazal nam co to struny kontrabasu, gitary, kotly i niskie tony z fortepianu.

 

I tu nie chodzi o 30-40 czy 50hz ale myale ze zakres 60-70 do 150hz.

Duza membrana, sztywno zawieszona closet.

 

 

Uwazam ze mozna by sie pokusic o konstrukcje 3,Way typu

 

Beryl Satori.

MR16 na srednicy

Eminance 25 lub 30cm.

 

Br lub Closet w zaleznosci jak by lepiej sie zgralo..

 

Mysle ze 90-91db by wyciagnal z plaskim przebiegiem kolo 4ohm.

 

Niski podzial mid/high dzieki temu dzwiek byłby "szybszy" bo wiecej srednicy odgrywal by tweeter ktory wiadomo ma mniejszy mms od midwoodera.

 

 

 

 

 

Ludzie są głusi.Jakosc dźwięku z szaf Tannoy czy JBL jakichś szerokopasmowców czy tub jest nie do zniesienia. Zniekształcenia, suchość problemy z barwą itd. A to że komuś taki dźwięk się podoba- to cóż z poradzić. Słuchałem Goodmansow to jest karykatura brzmienia. Axiomy za 2400 to i tak cena rewelacyjna za taki badziew. Śmieszą mnie ceny vintagowego sprzętu- można je wytłumaczyć jedynie sentymentem bo jakość dźwięku jest tragiczna z tych urzadzonek

O JBL mi nie mówcie bowiem jak słyszę te górę z tych tub to mam mdłości. Zresztą jak grają Everesty - każdy kto ma jako takie pojęcie o jakości dźwięku z prezentacji JBL wychodzi bardzo zawiedziony..

 

Do goodmansow trzeba zrobic 200 litrowa obudowe wielkosci lodowki.

 

Do tego zwrotnice szeregowa.

I naklepiej podeprzec je super tweeterem powyżej 7-10khz.

 

Wtedy moze zmienil bys zdanie o nich (jezeli ich sluchales )

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do goodmansow trzeba zrobic 200 litrowa obudowe wielkosci lodowki.

 

Do tego zwrotnice szeregowa.

I naklepiej podeprzec je super tweeterem powyżej 7-10khz.

 

Wtedy moze zmienil bys zdanie o nich (jezeli ich sluchales )

 

Widzę ze wiesz o czym mowisz wiele osób próbowało wciskać goodmansy w mniejsze paczki i nie grało. Mój znajomy robił pomiary 301 w oryginalnej obudowie i mniejszej i wezszej. W wąskiej charakterystyka tych głośników była kiepska w oryginalnej przebieg pasma bardzo dobry wystarczy dodać jakiś super tweeter.

 

Rozpętaliscie tu wojenkę, a Panowie w wątku już dawno powiedzieli, że wysokoskuteczne kolumny to nie ich pomysł na biznes.

Może warto przenieść dyskusję??

 

Tez jestem za tylko gdzie? Masz jakaś propozycję?

 

Edytowane przez nautilus81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by nie bylo wspolczesne glosniki z wysokim xmax lepiej graja pod wydajnymi piecami. Pod lampa swa wyzszosc pokazuja stare konstrukcje.

 

Teraz pytanie kto jaki ma naped lub jaki preferuje.

 

Ciekawi mnie jeszcze wspolczesny trend, czyli lampowe preampy i cyfrowe, D klasowe moduly w postaci monoblockow.

 

Oczywiscie kwestia takze akustyki i wielkości pomieszczeni.

 

Mnie konsftrukcje od YB pod lampowymi piecami podobaja sie w zakresies od 300hz w gore. Natomiasr na basie zdevydowanie wole duza sztywna membrane z wysokim spl, w klozecie nie koniecznie z niskim fs.

 

Wstawiajac w rog pokoju i tak uzyskany podbicie najniższych tonow ponize 70hz o okolo 3-6db.

 

 

Rozpętaliscie tu wojenkę, a Panowie w wątku już dawno powiedzieli, że wysokoskuteczne kolumny to nie ich pomysł na biznes.

Może warto przenieść dyskusję??

 

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

Mozna przeniesc tylko gdzie i po co.

I tak ten watek kolumny yb pod lampy (slabe lampy) pomalu wygasa.

 

Chyba ze ma sie przemoenic w pyskowke. To ja juz wogole dziekuje, nawet nie bedzie mi sie chcialo tu zagladac.

 

Edit.

Jezeli wysokoskuteczne kolumn nie interesują ich to slabo.

Traca spora grupe potencjalnych klientow.

 

 

Nie każdego stac przeciez na hiendowe tranzystory po 20-30 -40 tys zl.

 

Dobra lampa za 3-6 tys zl IMHO nie zagra gorzej od klockow na krzemie za nascie lub dzisiat tys zl...

Edytowane przez Yasica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak macie pisać o tych starych vintagowych kolumienkach typu Pioneer, Tannoy, Goodmans czy JBL, którym nieznane są cechy takie jak rozdzielczość, eterycznosc, wybrzmienie, gładkość czy zróżnicowanie barwowe to lepiej napiszcie coś w temacie wątku ;)

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę jeszcze raz, ZESTAW GŁOŚNIKOWY ma jak najwierniej odtworzyć materiał muzyczny.

 

Jesteśmy tego samego zdania! Kolumna głośnikowa to nie instrument który ma coś dodawać od siebie a konstruktor kolumn to nie kompozytor. Pomyślmy rozsądnie, jeżeli każdy element toru audio celowo zacząłby dodawać coś od siebie to gdzie bylibyśmy na samym końcu ? Jak bardzo dźwięk odbiegałby od oryginału? Przecież to się kupy nie trzyma.

 

I nie jest prawdą, że nie chcemy czy nie umiemy zrobić kolumn pod lampę. To nie o to chodzi, sprawda jest dużo bardziej złożona. Jeżeli zrobimy to będą to kolumny spełniające nasze założenia. Kolumny jakie robimy muszą po pierwsze dobrze grać ale po drugie i równie ważne , dobrze wyglądać. Powiedzmy że stylistyka i styl brzmienia vintagowych JBL do nas nie przemawia ;-).

 

 

Moje rozważania przy zagadnieniu kolumn pod lampę szły w kierunku bardzo dobrych, efektywnych driverów basowych i powiedzmy zestawu Satori na środek i górę. Wszystko dość ładnie układa się w całość. Pozostaje tylko jedna kwestia.. cena. Taka zabawka wyjdzie dość drogo, w tym aspekcie nie będzie to żadna alternatywa dla vintagu. Znając realia rynku to koniec końców u Roberta będą stać i się kurzyć dwa meble o wysokim SPL, które od czasu do czasu przetrze szmatą na odsłuch jakiegoś lampiarza, który potem kupi vintage bo jest 3 x tańszy i tez głośno (i podobno dobrze) gra ;-).

 

Warto też nas zrozumieć. Poza hobby dla nas dodatkowo jest to biznes. W aspekcie biznesowym z naszych obserwacji nie ma dość wyraźnych sygnałów aby wchodzić w ten temat. Jeżeli się mylimy to niech ktoś inny wykorzysta ten błąd i zbuduje takie kolumny i zarobi krocie, producentów nie brakuje ;-).

Edytowane przez Yoshi_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak macie pisać o tych starych vintagowych kolumienkach typu Pioneer, Tannoy, Goodmans czy JBL, którym nieznane są cechy takie jak rozdzielczość, eterycznosc, wybrzmienie, gładkość czy zróżnicowanie barwowe to lepiej napiszcie coś w temacie wątku ;)

Jakie masz kolumny i wzmacniacz?

Proponuje odsłuch porównawczy z moimi monitorami 93db z lampą :)

 

Yoshi ma racje 90 procent użytkowników wzmacniaczy lampowych jest w stanie poświecić barwe zróżnicowanie basu i dynamikę dla wyglądu kolumny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Yoshi ma racje 90 procent użytkowników wzmacniaczy lampowych jest w stanie poświecić barwe zróżnicowanie basu i dynamikę dla wyglądu kolumny.

 

Hahahah znam wielu użytkowników wzmacniaczy lampowych (sam do nich należę) i każdy by się uśmiechnął czytając ten wpis ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co widzisz śmiesznego w tym wpisie. Robiłeś kiedyś „łeb w łeb” porównanie lampa kontra dobry tranzystor albo d klasa na kolumnie o niskoskutecznym wooferze. Albo takie samo porównanie na wooferze o wysokiej skuteczności pewnie nie?

 

Drogie końcówki lampowe Mcintosh vac są w stanie dorównać dobrym tranzystorowym integra ale 90 procent wzmacniaczy lampowych które gra na naszym rynku będzie kuleć na basie a niewystarczająca moc odbije się na dynamice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co widzisz śmiesznego w tym wpisie. Robiłeś kiedyś „łeb w łeb” porównanie lampa kontra dobry tranzystor albo d klasa na kolumnie o niskoskutecznym wooferze. Albo takie samo porównanie na wooferze o wysokiej skuteczności pewnie nie?

 

Drogie końcówki lampowe Mcintosh vac są w stanie dorównać dobrym tranzystorowym integra ale 90 procent wzmacniaczy lampowych które gra na naszym rynku będzie kuleć na basie a niewystarczająca moc odbije się na dynamice.

 

Moje monobloki lampowe (KT150) i integra (pp na el34) mają po 100W na kanał, mam też 200W tranzystor ,w zasadzie miałem, bo stał i się kurzył więc poszedł do ludzi.

Robiłem wiele porównań, właściwie ciągle je robię (takie hobby) dlatego zostałem przy lampach, cechy które podałeś w dobrej lampie są wybitne, tylko różnicowanie najniższego basu może być słabsze od najlepszych tranzystorów i tyle. Dlatego się uśmiecham ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz w dobrej lampie ale dobra nie kosztuje kilka tysięcy. Chodzi mi o to ze podłączając załóżmy takiego 15 watowego lebena 300f czy 30 watowego jadisa do kolumn opartych na satori czy accutonach a następnie takiego accuphase 407 słychać szczególnie na basie kolosalną różnice na korzyść accuphase ale gdy podłączę kolumny o wysokoskurecznym wooferze o stosunkowo gładkiej charakterystyce impedancji różnice na basie czy dynamice się zacierają przy okazji dochodzą zalety lampy gdzie często gra przestrzennej z bardziej namacalnym dźwiękiem. W poprzednim poście chodziło mi o barwę i zróżnicowanie basu nie o średnice bo lampa jest w tej kwestii praktycznie zawsze lepsza.

Edytowane przez nautilus81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz w dobrej lampie ale dobra nie kosztuje kilka tysięcy. Chodzi mi o to ze podłączając załóżmy takiego 15 watowego lebena 300f czy 30 watowego jadisa do kolumn opartych na satori czy accutonach a następnie takiego accuphase 407 słychać szczególnie na basie kolosalną różnice na korzyść accuphase ale gdy podłączę kolumny o wysokoskurecznym wooferze o stosunkowo gładkiej charakterystyce impedancji różnice na basie czy dynamice się zacierają przy okazji dochodzą zalety lampy gdzie często gra przestrzennej z bardziej namacalnym dźwiękiem.

 

Zgadzam się, wcześniej mocno "uśredniłeś" ten wpis, Lebena (miałem wszystkie 300) podpinałem do posiadanych kolumn o skuteczności 92db i to była porażka.

 

Żeby nie być już całkowicie poza tematem, to cieszę się że Paweł i Robert nie robią kolumn pod słabowitą lampkę, skupili się za to na projektach, które wychodzą im najlepiej.

Pawle zaglądam tu d czasu do czasu ze względu na merytoryczne wpisy, cieszę się, że jeszcze Ci się chce :) Powodzenia w dalszym rozwoju firmy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yasica

Podeślij może linka do ich parametrów między innymi chodzi mi o efektywność i na jakich głośnikach to jest zbudowane bo coś nie mogę znaleźć.

 

W necie nic własciwie nie ma.

Pójdzie prv, nie chce już zaśmiecać wątku.

 

Moje rozważania przy zagadnieniu kolumn pod lampę szły w kierunku bardzo dobrych, efektywnych driverów basowych i powiedzmy zestawu Satori na środek i górę. Wszystko dość ładnie układa się w całość. Pozostaje tylko jedna kwestia.. cena

 

Też myślałem o takim secie 3 Way.

Tylko nie wiem dlaczego miało by być dużo drożej jak np Zephyr.

Tweeter i Średniak te same.

Woofery z reguły kosztuja nie wiele wiecej jak SB23.

 

Obudowa litraż wymiar pewnie podobny co Zephyr.

 

Symulacje można wykonać w VituxiCAD ( taka nowowość o któej zapewne słyszałeś Yoshi, bo siedzisz czasem na DIYAudio i sam wiesz jak chłopaki mają tam bekę z ludków na AS i znawców kabli i magnetyzerów płyt ) - powiem Wam że ten program umożliwia niemal zrobienia zwrotnicy od strzału beż jakichkolwiek pomiarów - potem pomiary to tylko potwierdzenie i kosmetyka.

 

Tu tak jeszcze przytyk do uzytkownika babtulara ( którego wypowiedzi są dość agresywne w moim mniemaniu) - to nie jest żadna tajemna wiedza ( w dzisiejszych czasach z dostepem do dzisiejszych narzędzi ) żeby zasymulować, zaprojektować , potem pomierzyć i zestroić kolumnę na ogólnodostepnych, liniowych przetwornikach typu SS czy Satorii - tu tylko trzeba mieć głowę na karku, trochę zaciecia, duzo czasu i ogólnie być w temacie, zresztą na DIYAudio sam Yoshi kilka lat temu podzielił się z użytkownikami swoją wiedząi troszkę tłumaczył.

 

 

Ale żeby nie było to też miałem pisać , że rozumiem Was że to jest Wasz biznes i wiadomo że celujecie w taką a nie inną grupę odbiorców - trzymam kciuki byście byli jak najdłużej na rynku, bo ze współczesnych konstrukcji Wasze projekty i stolarka są na naprawdę bardzo wysokim poziomie z bardzo dobrą ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie być już całkowicie poza tematem, to cieszę się że Paweł i Robert nie robią kolumn pod słabowitą lampkę, skupili się za to na projektach, które wychodzą im najlepiej.

Pawle zaglądam tu d czasu do czasu ze względu na merytoryczne wpisy, cieszę się, że jeszcze Ci się chce :) Powodzenia w dalszym rozwoju firmy !

 

Fajnie, ze tu zaglądasz bo zawsze napiszesz coś ciekawego. Tak to prawda, "wyrośliśmy" na kolumnach jakie robimy i wiemy, że wychodzi nam to dobrze. Dlatego mniej chętnie eksplorujemy nowe tematy, które uważamy (może słusznie, może nie ) za niszowe.

 

Nie możemy robić wszystkiego, to nierealne. Nie w formie produktów które można kupić od ręki. Utrzymanie dużej gamy jest bardzo trudne i kosztowne. Powiedzmy, że dla nas jeszcze nie jest ten moment.

Dlatego powstała seria Air, coś co bazuje na pewnym mianowniku wspólnym dla wszystkich konstrukcji. Zarówno przetworniki jak i koncepcja brzmienia oraz pewne elementy konstrukcji są ujednolicone.

Tworzenie wszystkiego co się da od sasa do lasa jest po pierwsze upierdliwe, dwa dość drogie w utrzymaniu, trzy źle postrzegane (brak jakiejś tożsamości, jednolitej koncepcji tylko śmietnik).

 

Na realizację własnych pomysłów oferujemy klientom opcję projektów na indywidualne zamówienie. Sporo osób korzysta modyfikując istniejące już projekty z naszej oferty albo zamawiając to co już robiliśmy ale w obudowach stylizowanych na pewnego znanego producenta ;-).

Jeżeli np kolega Yasica chce połączenia Eminenca z Satori to możemy to zrobić w takiej formie. Nie widzę najmniejszego problemu.

 

A, że nie można posłuchać tego przed zakupem.. cóż no risk no fun ;-) . To taka weryfikacja tego na ile ktoś jest pewien swoich założeń. Jeżeli autor pomysłu jest przekonany, że takie zestawienie będzie super to brak odsłuchu przed zakupem nie powinien być żadnym problemem.

Są osoby które zamawiają w ten sposób kolumny i są zadowoleni. Znają elementy składowe z innych aplikacji i są pewni swego albo po prostu w ciemno, podskórnie czuja, że zestawienie będzie dobre lub po prostu na zasadzie ryzyk fizyk. W końcu zestaw np 3 topowych scanów nie może grać źle.. I w sumie mają racje.

 

Co do udzielania się na forum to chciałbym mieć na to więcej czasu ale niestety na chwile obecną muszę dzielić włos na czworo ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o takim secie 3 Way.

Tylko nie wiem dlaczego miało by być dużo drożej jak np Zephyr.

Tweeter i Średniak te same.

Woofery z reguły kosztuja nie wiele wiecej jak SB23.

 

Obudowa litraż wymiar pewnie podobny co Zephyr.

 

Symulacje można wykonać w VituxiCAD ( taka nowowość o któej zapewne słyszałeś Yoshi, bo siedzisz czasem na DIYAudio i sam wiesz jak chłopaki mają tam bekę z ludków na AS i znawców kabli i magnetyzerów płyt ) - powiem Wam że ten program umożliwia niemal zrobienia zwrotnicy od strzału beż jakichkolwiek pomiarów - potem pomiary to tylko potwierdzenie i kosmetyka.

 

Dlaczego by miało wyjść drożej ? Bo my myśleliśmy nieco dalej. Jeżeli robić pod lampę to konkretnie. Po prostu konkretna efektywność minimum 92-93dB/1W przy 8R i z dość dobrym zejściem.

 

Trudno znaleźć drivery które spełniają takie oczekiwania i jednocześnie kosztują kilka stówek.. Nie nie trudno , to w zasadzie nierealne. Na stosowanie czegoś o wyglądzie eminenca czy beymy itp wizualnych "koszmarków" Robert absolutnie się nie zgodzi. Wygląd kolumn to wizytówka firmy od tego jest pierwszy kontakt klienta z produktem. Nie interesująca nas głośniki z rodowodem pro które po prostu .. nie wyglądają.

 

A 90dB to taka efektywność pomiędzy, dla jednego będzie ok ale dla drugiego z jakąś lampą kilka W będzie już mało. Mnie to też nie przekonuje. Na upartego z koncepcji jaką jest Zephyr można by po zmianach w zakresie obudowy, strojenia i filtracji basu wyciągnąć nawet 89dB. Robienie jakieś zupełnie nowej konstrukcji dla 1dB wg mnie trochę mija się z celem.

 

To co spełnia nasze oczekiwania to np produkty AE spekaers. Nawiązałem jakiś czas temu z nimi kontakt. Głośniki renomowane, bardzo dobre, świetne parametry, no i ładne. Ok, ale 350-450 dolców od sztuki + przesyłka z USA + cło + vat. Dlatego nie da się tego zrobić w cenie Zephyra. To nierealne. Dobra, konkretna kolumna pod lampy to będzie już niebagatelny koszt.

 

 

O VituixCAD słyszałem, nawet na chwilę go odpaliłem żeby zobaczyć co to takiego. To co można zrobić w VituixCAD można było już od dawna zrobić w innych programach. Nawet leciwym Speaker Workshopie który moim zdaniem ma genialny edytor / symulator zwrotnicy. VituixCAD jest w tym aspekcie bardzo toporny, aczkolwiek to nie kwestia działania co samej obsługi.

Prawdę mówiąc to program nie zastąpi doświadczenia, nie wykona dobrych pomiarów,nie odsłucha i nie znajdzie niuansów do poprawki. To się tylko tak może wydawać, że program ma takie możliwości iż w zasadzie nie trzeba wstawać od komputera aby zaprojektować super kolumny.

 

I nie, nie da rady zaprojektować dobrej zwrotnicy od strzała i to bez pomiarów (i to dobrych). Możesz wierzyć mi na słowo :-). I powiem tylko tyle, że im bardziej poszerzam warsztat pomiarowy tym lepsze konstrukcje można wykonać. Kierunek odwrotny, nie wydaje mi się słuszny bo nie potwierdza się w praktyce.

Edytowane przez Yoshi_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoshi, looz, ja Ciebie nie nawracam czy nie pouczam - tak tylko napisałem że wydaje mi się że zrobić takie konstrukcjie to dla Ciebie( Was ) żaden problem ( w duzym uproszczeniu )

 

Ale tak jak napisałem - inne macie preferencje, inną grupę docelową - rozumiem to i szanuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
<br />Tu tak jeszcze przytyk do uzytkownika babtulara ( którego wypowiedzi są dość agresywne w moim mniemaniu)  - to nie jest żadna tajemna wiedza ( w dzisiejszych czasach z dostepem do dzisiejszych narzędzi ) żeby zasymulować, zaprojektować , potem pomierzyć i zestroić kolumnę na ogólnodostepnych, liniowych przetwornikach typu SS czy Satorii - tu tylko trzeba mieć głowę na karku, trochę zaciecia, duzo czasu i ogólnie być w temacie, zresztą na DIYAudio sam Yoshi kilka lat temu podzielił się z użytkownikami swoją wiedząi troszkę tłumaczył.<br /><br />

Pomiary, programy i kolumna gra ? Wolne żarty ale chyba nie wiesz o czym mówisz. Wszystkim konstruktorom a diyowcom w szczególnosci wydaję się że robią najlepsze kolumny na świecie. Natomiast żeby naprawdę dobrze zestroic choćby 2way na super głośnikach to trzeba mieć oprócz komputera i mikrofonu dwie rzeczy; doświadczenie w słuchaniu i talent. O systemie towarzyszącym i środowisku akustycznym nawet nie wspominając. Zawsze lubię posługiwać się przykładem pięknie wykonanych malutkich pierdziawek FS Accordo. W niesprzyjających warunkach hotelowych AS w bezwzględnie za dużej dla nich powierzchni w dodatku zasilane słabymi lampami :) grały tak że aż miło było usiąść i posłuchać co to znaczy jakość, barwa i rozdzielczość w połączeniu z przyjemnością odsłuchu.

Użyte głosniki to 20 letnie revelatory, zwrotnice to najprostszy filtr 1-rzędu z tłumikiem dla tweetera - a jak grało - każdy kto był to wie.

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoshi, looz, ja Ciebie nie nawracam czy nie pouczam - tak tylko napisałem że wydaje mi się że zrobić takie konstrukcjie to dla Ciebie( Was ) żaden problem ( w duzym uproszczeniu )

 

Ale tak jak napisałem - inne macie preferencje, inną grupę docelową - rozumiem to i szanuję.

 

Nie ma problemu. Nie czuje się pouczony :-).

 

Faktycznie zrobienie kolejnej konstrukcji w oparciu o to co było już wcześniej wałkowane nie jest jakimś wielkim problemem. Ale ilość pracy jaka trzeba w to włożyć wcale nie wydaje się być przez to dużo mniejsza.

Może dlatego, że nawet mała zmiana, np 1 głośnika powoduje iż traktuję to jako zupełnie nowy projekt. Nie kombinuję na skróty tylko robię wszystko od A do Z. Od prototypu, przez pomiary, symulacje, odsłuchy aż do finalnej konstrukcji.

 

Dlatego zwracam uwagę tylko na fakt, że mimo wszystko nadal trzeba mierzyć. Nawet jak robię n'tą wariację kolumn z Satori to i tak szykuje prototyp. Bo na etapie jakim już jesteśmy walczy się o niuanse a nie o do żeby zwrotnica miała zgrana fazę czy prawidłowy przebieg ch-ki amplitudowej i impedancji, bo to taka oczywistość o której się nawet nie mówi.

 

Myślę, ze nasze preferencje niewiele się od siebie różnią skoro w Zephyr pasował Ci od 300Hz w górę a kombinowałbyś tylko z dołem. Możliwości jest wiele. Nawet ostatnio robiliśmy na zamówienie taką wariację Zephyra . Środek i góra bez zmian a na dół poszedł Revelator 22. No i w końcu okazało się, ze to jest to czego klient oczekiwał :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.