Skocz do zawartości
kuba k

wkładka do jazzu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam gramofon Audio Technica at-lp120 z wkładką at440mlb. Słucham głównie jazzu, zastanawiam się nad zmianą lub kupnem drugiej.

W at440mlb doskwierają mi zbyt natarczywe wysokie tony (np.dzwonienie talerzy perkusyjnych)

Jaka wkładka jest wg. Was najlepsza do jazzu. Zastanawiam się nad Ortofon blue lub Nagaoka mp110

 

pozdr

kuba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie at dzwoni masz zapewne podbicie wysokich tonów w skutek za wysokiej pojemności ic , lub w pre.

Jak możesz zmienić kabel do pre , to kup najtańszy chiński ic za 5zł i sprawdź , te chińskie kabelki mają niską pojemność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jakby 440-stka dobiegała końca to polecam ortofony z serii 2m , sam słucham jazzu i lepiej je cenie niż at w tym gatunku muzyki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zastanawiam się nad Ortofon blue lub Nagaoka mp110

 

pozdr

kuba

 

Cześć,

Wg mnie to dwa zupełnie inne brzmienia.

Nagaoka mp-110 - typowe tradycyjne analogowe granie, jest ciepło i muzykalność, detal na dobrym poziomie

Ortofon blue - brzmienie nowoczesne, mnie bardziej podchodzi pod cd, bez ocieplenia i koloryzacji, detal na podobnym poziomie do Nagaoki

 

Obie te wkładki miałem w swoim systemie i do jazzu poleciłbym tobie Nagaokę mp-110. Możesz też spróbować grado green lub shure m97xe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam gramofon Audio Technica at-lp120 z wkładką at440mlb. Słucham głównie jazzu, zastanawiam się nad zmianą lub kupnem drugiej.

W at440mlb doskwierają mi zbyt natarczywe wysokie tony (np.dzwonienie talerzy perkusyjnych)

Jaka wkładka jest wg. Was najlepsza do jazzu. Zastanawiam się nad Ortofon blue lub Nagaoka mp110

 

pozdr

kuba

A jaki masz nacisk ? bo często zbyt niski dziwne efekty na wysokich powoduje. Rozsądny to 1.7G. A kabelek warto dać jak najkrótszy, min. pojemność: ja mam DIY z solid-core przewodu antenowego 70 ohm i polecam do at440.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sila nacisku VTF to raz. VTA to dwa. Kiepsko ustawione VTA pociagnie kiepskie ustawienie SRA. Im wyzej ramie, tym kat SRA bedzie podbijal gore i redukowal dol. Jesli bije po uszach wysokimi tonami, to oprocz spasowania elektrycznego, warto obnizac VTA. Oczywiscie korekta sily nacisku konieczna. W tej zabawie mozna dojsc do perfekcji i zredukowac szumy i trzaski. Wyeliminowac sie ich nie da, ale zredukowac mozna korektami VTA/SRA/VTF. Dobrze miec ramie z tymi regulacjami. Jesli ramie nie ma regulacji VTA, to pozostaje mordega z plytkami miedzy wkladka i headshell oraz maty roznej grubosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz pre? Bo znacznie lepiej zagrają wkładki MC.

 

mam Schiit Mani

 

A jaki masz nacisk ? bo często zbyt niski dziwne efekty na wysokich powoduje. Rozsądny to 1.7G. A kabelek warto dać jak najkrótszy, min. pojemność: ja mam DIY z solid-core przewodu antenowego 70 ohm i polecam do at440.

 

Mam nacisk 1,65 gr. Kabel Qed performance graphit 0,5m. Wcześniej miałem wkładkę Shure 447 i igłą n55 Jico i było za duzo basu, a teraz za dużo wysokich .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No umówmy się, ze AT440 gra po prostu jasno i tego się nie przeskoczy - można ewentualnie lekko 'upudrować'.

Mam tą wkładkę i lubię ją na niektorych płytach, lubię ją również za zaawansowany szlif i dużą ilość detalu, ale jako jedyną to bym nie chciał jednak mieć.

 

MP-110 to świetna wkładka w tym budżecie, ale i Ortek Blue, i ta Nagaoka będą miały mniej detalu niż AT440.

Spróbowałbym Super OM30 - będzie bardziej liniowa/neutralna niż Orofon Blue, nie będzie miała tyle dołu. Albo dozbierać do 2m Bronze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No umówmy się, ze AT440 gra po prostu jasno i tego się nie przeskoczy - można ewentualnie lekko 'upudrować'.

Mam tą wkładkę i lubię ją na niektorych płytach, lubię ją również za zaawansowany szlif i dużą ilość detalu, ale jako jedyną to bym nie chciał jednak mieć.

 

MP-110 to świetna wkładka w tym budżecie, ale i Ortek Blue, i ta Nagaoka będą miały mniej detalu niż AT440.

Spróbowałbym Super OM30 - będzie bardziej liniowa/neutralna niż Orofon Blue, nie będzie miała tyle dołu. Albo dozbierać do 2m Bronze.

 

Jeszcze mam takie pytanie: do Ortofona red, pasują igły blue, bronze... jest to kompatybilne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuba k, obniż delikatnie VTA. Jest szansa, że usłyszysz mniej góry i ciut więcej basu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuba k, obniż delikatnie VTA. Jest szansa, że usłyszysz mniej góry i ciut więcej basu.

 

ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam takie pytanie: do Ortofona red, pasują igły blue, bronze... jest to kompatybilne?

 

tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Body jest takie samo w red i blue, bronze ma takie samo jak black, bronze i body od reda to mezalians.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czystością miedzi body reda i bronze ponoć się różnią. Więc czy aż taki mezalians.

Edytowane przez bolo_senor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kto woli, mialem blue, bronze i black i z calej tej rodzinki bronze jest wart uwagi. Black oczywiscie gra lepiej ale ronica w dzwieku nie jest adekwatna do roznicy w cenie, na dodatek black bardzo nie lubi zfatygowanych plackow. Natomiast miedzy blue a bronze jest spooora roznica, ile w tym zasluga szlifu a ile body... kto to wie, ja nie wlozyl bym bronzea na body reda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie? Taki eksperyment warto zrobić z czystej ciekawości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gramofon DD , At 440 i Mani tu to chyba nieszczęśliwe połączenie . Kupowanie nowej wkładki w ciemno mija się z celem , najpierw to bym inne pre wypożyczył do testów - a koszt nie wielki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gramofon DD , At 440 i Mani tu to chyba nieszczęśliwe połączenie . Kupowanie nowej wkładki w ciemno mija się z celem , najpierw to bym inne pre wypożyczył do testów - a koszt nie wielki :)

Należy przede wszystkim zaopatrzyć się w przedwzmacniacz ze zmienną opornością i pojemnością wejściową. To rozwiązuje wiele dylematów i ułatwia wybór. Niestety może też podważyć niektóre mity związane z wkładkami, ale niekoniecznie ;-).

Edytowane przez Lech36

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam Schiit Mani

 

Mam nacisk 1,65 gr. Kabel Qed performance graphit 0,5m. Wcześniej miałem wkładkę Shure 447 i igłą n55 Jico i było za duzo basu, a teraz za dużo wysokich .

znalazłem dane tego QED: Capacitance: 115pF/m czyli u Ciebie jakieś 60 pF co jest rozsądne. Do obliczenia f-rezonansu trzeba jeszcze znać pojemność wejścia tego pre. Zakładając typowo nie więcej niż 150 pF, wyjdzie f-rez ok. 16 kHz, co jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kto to wie, ja nie wlozyl bym bronzea na body reda.

 

Dlaczego nie? Taki eksperyment warto zrobić z czystej ciekawości.

 

jak wkładać w inne body to z silver może być ciekawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Do jazzu najlepiej sprawdzi się wkładka 2M Bronze i będzie to jeden z najlepszych wyborów w tym przedziale cenowym oraz spory upgrade dla AT 440 mlb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jazz usłyszałem dopiero na dwu wkładkach Ortofona - SPU Mono GM MkII i w stereo - SPU Gold GM E, oraz na Stanton 600 EE.

Oczywiście równie ważny a moim zdaniem najważniejszy, jest dedykowany lub posiadający możliwie najbardziej rozbudowana regulację przedwzmacniacz.

2M to również dobry wybór, właśnie jak koledzy podpowiadają 2M - Bronze. Szczególnie do lżejszych ramion.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jazz usłyszałem dopiero na dwu wkładkach Ortofona - SPU Mono GM MkII i w stereo - SPU Gold GM E, oraz na Stanton 600 EE.

Umiały zaimprowizować ;-) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umiały zaimprowizować ;-) ?

 

Fakt. Nie uprzedziłem o swej melomańskiej dewiacji :-) Dla mnie jazz, to przede wszystkim wokalistyka jazzowa. Stąd właśnie taki rodzaj wkładek. MUSZĄ być lekko "swingujące" i bardzo rozdzielcze w brzmieniu :-)

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt. Nie uprzedziłem o swej melomańskiej dewiacji :-) Dla mnie jazz, to przede wszystkim wokalistyka jazzowa. Stąd właśnie taki rodzaj wkładek. MUSZĄ być lekko "swingujące" i bardzo rozdzielcze w brzmieniu :-)

czy chcesz powiedzieć że te w/w mają średnice do przodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze polecam wkładkę Hana EL, słucham jej od kilku dni i mogę tylko potwierdzić jej wysokie noty. Ta wkładka to doskonała średnica, dużo powietrza, nie męczące wysokie tony, wyjątkowa detaliczność i dynamika, bas punktowy i energiczny. Wkładka raczej do lekkich ramion 7-10g

Jeśli potrzebujesz wysoko napięciowej do pre MM to wybierz EH.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli bez basu :P

 

Czyli raczej do japońskiego jazzu :)

 

Nie zgodzę się z kolegą. Nie jest to bas z Grado, rozlazły i nabrzmiały, to fakt. Natomiast jest tego basu tyle ile trzeba, kontrabas brzmi fenomenalnie, jednocześnie czuć fakturę tego basu. Przy tym balans tonalny tej wkładki jest bardzo równy.

 

Dla umilenia wieczoru:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z kolegą. Nie jest to bas z Grado, rozlazły i nabrzmiały, to fakt. Natomiast jest tego basu tyle ile trzeba, kontrabas brzmi fenomenalnie, jednocześnie czuć fakturę tego basu. Przy tym balans tonalny tej wkładki jest bardzo równy.

 

 

 

 

 

Kwestia gustu . Jak dla mnie to granie jak AT

Edytowane przez bolo_senor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.