Jump to content
dfx5

Poszukuję przedwzmacniacza Hi End

Recommended Posts

Godzinę temu, McGyver napisał:

Osobiście jestem zdania że sens stosowania konfiguracji zbalansowanej w home audio jest oględnie mówiąc mocno problematyczny.

Sens może i problematyczny, ale najważniejsze że jest.

37 minut temu, Chicago napisał:

BAT na samym początku w ogóle nie stosował w swoich urządzeniach single ended - tylko balanced!  

Nazwa do czegoś obliguje 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mylisz się ..Chicago...   “MS: Czy połączeń XLR używa się tylko do uzyskania wysokiego współczynnika CMRR, czy są jakieś jeszcze inne powody decydujące o jakości urządzeń zrównoważonych. 
DB: Połączeń XLR używamy we wszystkich naszych urządzeniach. Tutaj mam artykuł opublikowany w Stereophile w roku 1987. Do tego roku żadna amerykańska firma nie produkowała wzmacniaczy zrównoważonych. Redaktorzy ze Stereophile usłyszeli o stosowanych przeze mnie rozwiązaniach układowych i poprosili mnie o napisanie tego artykułu. Opisuje on dlaczego ścieżka zrównoważona jest lepsza. Bardzo łatwo można wyjaśnić, dlaczego układy zrównoważone dają korzyści. W przedwzmacniaczu niezrównoważonym obudowa jest zawsze przyłączona do masy układu, w przeciwnym wypadku nie ma ona efektu ekranowania. Sygnał nie może płynąć przez masę (obudowy), aby tego uniknąć jest najczystsze rozwiązanie - jest ono realizowane poprzez układy zrównoważone. Weźmy dwa urządzenia A i B, zawsze między nimi po ekranie kabla będzie płynął jakiś prąd, ponieważ w obu urządzeniach różnią się potencjały masy. Jest to bardzo proste do wyjaśnienia. (red. więcej na temat w artykule obok "Akt zrównoważony"). 

MS: W praktyce może wystąpić potrzeba dołączenia urządzenia z wyjściem Cinch do urządzenia z wejściem XLR. Co wtedy? 
DB: Wtedy się używa adaptora. Pin ujemny wejścia jest zwierany do masy. Otrzymujemy wtedy "wirtualną masę". Ujemny pin musi dostać jakiś potencjał napięcia. 

MS: Teraz chciałbym zapytać o konfigurację układów C/A w konwerterach? Tutaj jest rysunek waszego rozwiązania. (RYSUNEK) 
DB: Ach, oto chodzi... 

MS: Jeżeli wykorzystywane jest wyjście Cinch po układzie zrównoważonym, to jak jest rekonstruowany sygnał? 
DB: Pobierana jest tylko część dodatnia wyjścia XLR. 

MS: Sądziłem, że w takim wypadku obie fazy sygnału są sumowane. Trochę szkoda, że korzyści uzyskane ze zrównoważonego przetwornika C/A są tracone. 
DB: Jeśli korzysta się tylko z wyjścia Cinch to tracona jest w 50% jakość dźwięku takiego przetwornika C/A. Ta konfiguracja jest bardzo prosta i zapewniam cię, że brzmi wspaniale. 

MS: Sądziłem, że użytkownicy Cinch konwertera zrównoważonego, czerpią z tego korzyści soniczne. Wydaje mi się rozsądnym zsumowanie obu faz za pomocą jakiegoś wzmacniacza operacyjnego.
DB: Takie sumowanie nie daje korzyści, gdyż w torze pojawia się nowy element półprzewodnikowy. Próbowaliśmy wyjście zrównoważonego konwertera zrealizować jako sygnał audio niezrównoważony, ale nie dało żadnych korzyści. Konwerter C/A jako zrównoważony jest bardzo tani w realizacji praktycznej i daje znakomite rezultaty. Jest to tańsze niż wszystkie bardzo drogie rozwiązania Single Ended. Ok but “.... 

Pierwszy był D.Burmester nie Amerykanie    https://www.hifi.pl/wywiad/burmester01.php


Nie jestem z ....branży...to naduzycie ze strony  admina i moderacji....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może się mylę, nie wiem dokładnie kiedy zaczęto stosować w home audio XLR, ale wiem że firma Burmester powstała w 1977, natomiast Mark Levinson w 1972. Myślałem, że to właśnie Levinson, a wcześniej jeszcze McIntosh zaczął stosować połączenia zbalansowane, ale jak Burmester, to Burmester. A jak wiadomo, McIntosh zastartował już w 1949 roku.


Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites

James Hughes Cannon

May 19, 1890 to February 20, 1950

Founder in 1915 of the Cannon Electric Co. in Los Angeles; and known for inventing the "Cannon Plug" (also known as the XLR connector used widely today)


If you want the job done right, hire a professional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urządzenie audio - a zwłaszcza przedwzmacniacz da się zaprojektować jako zoptymalizowane albo jako do pracy z sygnałem zbalansowanym albo niezbalansowanym, więc wejścia XLR/RCA w takich konstrukcjach to zachowanie kompatybilnośći i  półśrodek.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w takim razie,  jeśli mam zbalansowane źródło -DAC to powinienem dążyć do tego tego, aby transport i wzmacniacz też był zbalansowany?  Czy takie rozwiązanie jest z definicji lepsze? 


Roon > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, MrSalieri napisał:

Czy w takim razie,  jeśli mam zbalansowane źródło -DAC to powinienem dążyć do tego tego, aby transport i wzmacniacz też był zbalansowany?  Czy takie rozwiązanie jest z definicji lepsze? 

Myślę że z definicji nic nie jest lepsze,

natomiast transporty jako urządzenia cyfrowe raczej nawet nie występują jak zbalansowane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z definicji powinno być lepsze a w praktyce różnie bywa 🙂

Transport zgoda, zły przykład. 

Źródło,  wzmacniacz. Warto pójść w opcje zbalansowaną? 


Roon > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cały tor analogowy zbalansowany...

Ale głównie wzmacniacze na tym korzystają. Lepsze dopasowanie impedancyjne, znaczne zwiększenie mocy i takie tam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Chicago napisał:

Być może się mylę, nie wiem dokładnie kiedy zaczęto stosować w home audio XLR, ale wiem że firma Burmester powstała w 1977, natomiast Mark Levinson w 1972.

Chicago wszyscy Cię znamy z Twojego " America uber alles " :-)))))).

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, MrSalieri napisał:

Źródło,  wzmacniacz. Warto pójść w opcje zbalansowaną? 

to jest coś na zasadzie, jak masz jeden klocek balanced na przykład DAC, to przy poszukiwaniach wzmacniacza jest to jedno z kryteriów na plus, ale nie determinujące

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, SynSama napisał:

Chicago wszyscy Cię znamy z Twojego " America uber alles " :-)))))).

A twój pióropusz jest zapewne zrobiony z polskiej kury? 😀


Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Chicago napisał:

A twój pióropusz jest zapewne zrobiony z polskiej kury? 😀

Rozczaruję Cię:-). Niestety nie mam pióropusza, chociaż chciałbym :-)))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa, rozumiem Synu Sama - zdjęcie, którym się oznaczyłeś, to tato. Very nice 😀

No to kto wymyślił w domowym stereo XLRy - Niemiec czy Amerykanin? Bo już zgłupiałem z tego wszystkiego... 😀


Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Chicago napisał:

No to kto wymyślił w domowym stereo XLRy - Niemiec czy Amerykanin? Bo już zgłupiałem z tego wszystkiego..

pytanie chyba brzmi - kto pierwszy zastosował w HOME ten dawno znany na rynku PRO wynalazek?

na marginesie wielkiej filozofii w skopiowaniu wynalazku z PRO to tam chyba nie było....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, coś w ten deseń - może być. Kto zastosował pierwszy połączenia zbalansowane w domowym stereo?


Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, m4tech napisał:

pytanie chyba brzmi - kto pierwszy zastosował w HOME ten dawno znany na rynku PRO wynalazek?

na marginesie wielkiej filozofii w skopiowaniu wynalazku z PRO to tam chyba nie było....

To jest wręcz ogromny wynalazek, bo bardzo mało (praktycznie to w ogóle poza przypadkami, gdy jest to konieczne że względów konstrukcyjnych) jest na rynku pro urządzeń "symetrycznych wewnetrznie", co w hifi jest wręcz wymagane 😉

  • Like 2

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalej brniesz i mylisz pojecia .....Chicago.Tu nie chodzi o xlr jako takie ale o uklady zbalansowane.

We wzmacniaczu zbalansowanym kazdy z kanalow zbudowany jest z dwoch identycznych stanowiacych lustrzane odbicia ukladow.

Czyli jak  zajrzysz do VK 250 to zobaczysz w srodku jakby cztery wzmacnicze i wtedy wlasnie xlr sa wlasciwie zastosowane...

I taki uklad w domowym audio pierwszy zastosowal Burmester , jasne??????


Nie jestem z ....branży...to naduzycie ze strony  admina i moderacji....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem Moontan o co chodzi, ponieważ od ponad dwudziestu lat mam system w pełni zbalansowany w konfiguracji dual-mono, także ten tego 😀. I nie chodzi tylko i wyłącznie o power amp. Byłem prawie przekonany, że ML jako pierwszy wprowadził tego typu połączenia w swoich przedwzmacniaczach, ale być może się mylę i naprawdę nie cierpię na rację - zawsze glośno daję do zrozumienia, że się mylę, a że się mylę nie za często, to już inny temat.


Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, przemak said:

To jest wręcz ogromny wynalazek, bo bardzo mało (praktycznie to w ogóle poza przypadkami, gdy jest to konieczne że względów konstrukcyjnych) jest na rynku pro urządzeń "symetrycznych wewnetrznie", co w hifi jest wręcz wymagane 😉

W hifi nie ma chyba takiego wymagania. Co innego w hi-end :). 

Hi-end rządzi się swoimi regułami, które mają mało wspólnego z logiką. Na grzyba komuś "symetrycznie wewnętrznie"urządzenie - nie wiem. Jeszcze jak chodzi o mostkową końcówkę mocy, to jakieś tam uzasadnienie tego istnieje. Z reguły trzeba to traktować jako audiofilską biżuterię, trochę przyciężkawą, to fakt. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, hpcio napisał:

W hifi nie ma chyba takiego wymagania. Co innego w hi-end :). 

Hi-end rządzi się swoimi regułami, które mają mało wspólnego z logiką. Na grzyba komuś "symetrycznie wewnętrznie"urządzenie - nie wiem. Jeszcze jak chodzi o mostkową końcówkę mocy, to jakieś tam uzasadnienie tego istnieje. Z reguły trzeba to traktować jako audiofilską biżuterię, trochę przyciężkawą, to fakt. 

OK, generalnie miałem na myśli domowe audio, jak widać:

Godzinę temu, Moontan napisał:

We wzmacniaczu zbalansowanym kazdy z kanalow zbudowany jest z dwoch identycznych stanowiacych lustrzane odbicia ukladow.

Czyli jak  zajrzysz do VK 250 to zobaczysz w srodku jakby cztery wzmacnicze i wtedy wlasnie xlr sa wlasciwie zastosowane...

Jeżeli takie bezsensowne rozwiązania się sprzedają za grubą kasę, to nobel dlaarketingowcow po prostu.

  • Like 1

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

A że hi-end jest bogatszą wersją handlu hi-fi, więc wszystkim którzy się dziwią i posiadają tzw. ból dupy z tego tytułu, proponuję nie liczyć cudzego i nie przejmować się czymkolwiek w tej dziedzinie handlu. Lżej się żyje, mniej zajadów i śliny na ustach. Bezsensownych rozwiązań jest bez liku w kadej dziedzinie życia, nawet w tak ważnej jak zdrowie ludzkie - wystarczy przyjrzeć się przemysłowi farmaceutycznemu i wszelkim maściom na wszystko, choć ta na hemoroidy audiofilskie może akurat co niektórym pomóc.

  • Like 1

Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites

We wzmacniaczu zbalansowanym (symetrycznym), każdy z kanałów zbudowany jest z dwóch identycznych, stanowiących lustrzane odbicia układów.

Oczywiście nie da się zbudować dwóch absolutnie identycznych wzmacniaczy (tolerancja wykonania elementów, strojenie itp.), dwie połówki zawsze będą od siebie minimalnie różne i stąd działanie i zniekształcenia (szum to przecież także zniekształcenie z punktu widzenia oryginalnego sygnału) nie będą dokładnie te same i nie ma mowy o pełnym znoszeniu się wszystkich niedoskonałości.

Co więcej w praktyce często zdarza się, iż wzmacniacz zbalansowany ma tendencję do eksponowania zniekształceń nieparzystych, na które ucho ludzkie jest mniej tolerancyjne.

Zaletą konfiguracji zbalansowanej jest przede wszystkim redukcja szumów, pod warunkiem wszakże, iż obydwie 'połówki' wzmacniacza każdego kanału są ze sobą bardzo dobrze sparowane; w przeciwnym razie układ taki może wygenerować nawet wyższy poziom zniekształceń, niż typowy, niezbalansowany. - Audio.

  • Like 3

If you want the job done right, hire a professional.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Sine Metu napisał:

Co więcej w praktyce często zdarza się, iż wzmacniacz zbalansowany ma tendencję do eksponowania zniekształceń nieparzystych, na które ucho ludzkie jest mniej tolerancyjne.

Powiedzmy masz taki balanced wzmak i mimo wszystko wchodzisz z rca to te nieparzyste znikają, czy może się podwajają... 🙂 

Może ktoś opisać jak usłyszeć te nieparzyste zniekształcania, bo może ja je mam wyeksponowane i nawet o tym nie wiem...
tylko nie piszcie, że są przeciwieństwem parzystych 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

XLR to standard przesyłu sygnału - krótko mówiąc, kable XLR. Natomiast w urządzeniach, które wcale nie muszą być symetryczne wewnątrz, zaraz za gniazdkiem jest symetryzator/desymetryzator i już. Dublowanie całych torów jest bez sensu. Pomijając sens stosowania XLR w domu na odcinkach 60 cm.

 

 


If you want the job done right, hire a professional.

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Sine Metu napisał:

XLR to standard przesyłu sygnału - krótko mówiąc, kable XLR. Natomiast w urządzeniach, które wcale nie muszą być symetryczne wewnątrz, zaraz za gniazdkiem jest symetryzator/desymetryzator i już. Dublowanie całych torów jest bez sensu. Pomijając sens stosowania XLR w domu na odcinkach 60 cm.

 

 

może napisz jakie masz doświadczenia z kablami xlr?

z systemami zbalansowanymi?

 

jako wieloletni użytkownik Krella,powiem wam że głupoty wypisujecie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
może napisz jakie masz doświadczenia z kablami xlr?
z systemami zbalansowanymi?


A czy Ty w ogóle masz jakiekolwiek pojęcie o zasadzie działania połączeń symetrycznych?
Co do samych urządzeń, cytowałem wcześniej.

81ca6c97cedc3b835e2a11650ec9b244.jpg

If you want the job done right, hire a professional.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Sine Metu napisał:

 


A czy Ty w ogóle masz jakiekolwiek pojęcie o zasadzie działania połączeń symetrycznych?
Co do samych urządzeń, cytowałem wcześniej.

81ca6c97cedc3b835e2a11650ec9b244.jpg

 

nie umiał byś wypiąć kabla xlr z gniazda ..

a obrazki z sieci to każdy potrafi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dublowanie torów w przypadku układów symetrycznych nie jest bez sensu- pomijacie bardzo ważną techniczną zaletę tego rozwiązania: 

- przepływ sygnału audio jest jednoznacznie określony tj. nie "tajemniczą" masą 

-  układ symetryczny - pod warunkiem pracy w klasie A z zasilacza pobiera stały prąd niemodulowany sygnałem muzycznym - kondensatory "mniej grają";)

 

Punkt pierwszy dotyczy również połączeń przy użyciu XLR.

Edited by emc_emc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • MAGAZYN KULTURALNY

  • Blog Entries

  • ×
    ×
    • Create New...

    Important Information

    We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.