Skocz do zawartości
IGNORED

Polskie Drogi. Dlaczego tak chętnie Polacy zabijają się na drogach?


Amator 2b
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Sine Metu napisał:

Moment. Bolidy Młodzieży Wiejskiej (w skrócie, BMW) mają tylny napęd, o ile dobrze pamiętam. A to wymaga zupełnie innej techniki jazdy... 

Jeśli ktoś na drogach publicznych jeździ z prędkością, przy której tylni napęd powoduje stosowanie innej techniki jazdy, to ma nie po kolei w głowie, i nie powinno go być na drogach publicznych. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minutes ago, szymon1977 said:

Jeśli ktoś na drogach publicznych jeździ z prędkością, przy której tylni napęd powoduje stosowanie innej techniki jazdy, to ma nie po kolei w głowie, i nie powinno go być na drogach publicznych. 

Spróbuj szybko i sprawnie włączyć się do ruchu w prawo z podoporządkowanej tylnym napędem i przednim. Zwłaszcza na mokrym. Zapewniam Cię, że różnice są duże, przy prędkościach znacznie poniżej dozwolonej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne. Ale mnie nie musisz o takich rzeczach "zapewniać". Problem w tym, że zbliżanie się do granic przyczepności pozbawia Cię rezerw potrzebnych w niebezpiecznej sytuacji. A umiejętności świadomego korzystania z tego, co dzieje się z samochodem po utracie przyczepności, podejrzewam żaden z Was nie ma. A mi bez systematycznej praktyki pozostały wspomnienia. Więc o czym mowa?

Najgorsze jest to, że miszczom kierownicy wydaje się, że czarna liczna w czerwonym kółku to maks prędkość, przy której z drogi nie wyleci. Podnieca się później taki, że Uno 70, a on w BMW 90. Daje tym świadectwo totalnego braku zrozumienia uczestnictwa w ruchu drogowym. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak muszę. Teza o różnicach między tylnym a przednim napędem, ujawniających się dopiero przy dużej prędkości, jest zwyczajnie bzdurna.

Natomiast różnice między tymi napędami w sytuacji którą opisałem są użytkowe niejako. Umiejętnie operując gazem w RWD można włączyć się szybciej i lekko zacieśnić skręt nadsterownością. Za to przednim ew. zerwanie przyczepności nastepuje łatwiej oraz jest dużo bardziej chaotyczne co do kierunku jazdy oraz pozbawia nas przyspieszenia. Dlatego tylnym napędem idzie się włączyć w sytuacjach, w których przednim należałoby zaniechać manewru.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, misiomor napisał:

Chyba jednak muszę. 

Mówiłem NIEEE!

16 minut temu, misiomor napisał:

Teza o różnicach między tylnym a przednim napędem, ujawniających się dopiero przy dużej prędkości... 

Ale to nie moja teza.

16 minut temu, misiomor napisał:

Dlatego tylnym napędem idzie... 

Zrozum, ja takim bzdetami podniecałem się ćwierć wieku temu. Zbliżanie się do krawędzi potęguje ryzyko, że tą krawędź przekroczysz. 

19 minut temu, misiomor napisał:

Umiejętnie operując gazem w RWD można włączyć się szybciej i lekko zacieśnić skręt nadsterownością.

O Matko Boska... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Sine Metu

(Konto usunięte)




Przykład - ulica Graniczna w Kato, ograniczenie do 40 km/h. Ulica dwujezdniowa, ale na szczęście przejście jest z sygnalizacją świetlną.


Znam podobne przejście, nie było tygodnia bez poważnego wypadku.
Zwężono do jednego pasa w każdą stronę - wysepki plus uniemożliwienie jazdy po prostej linii. I działa, bez świateł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Sine Metu

(Konto usunięte)




I pomyśleć, że przy tej okazji znalazł się forowicz, który błysnął "dowcipem" czy bmw zarysowane.


No niestety, zderzak i szyba do wymiany.9392084019c4782766417071e02c7690.jpg




Bo przy 50 km/h na godzinę naprawdę trudno jest zabić człowieka. Przy 100 km/h jest to pewne.


Wg statystyk: przy 30 km/h 1 na 10, przy 50 km/h 5 na10, przy 60 km/h 9 na 10 zabitych.



Dodatkowo piesi w Wwie mają narastający gen samodestrukcji wyłażąc na jezdnię gdzie popadnie w ogóle nie patrząc, smartfony, słuchawki, etc...


Kolejny mit.

"Wtargnięcie na jezdnię" to mit, a kierowcy prawie zawsze jadą za szybko

Więcej światła na relacje pieszy-kierowca na drogach rzucił opublikowany w tym rokuraport Instytutu Transportu Samochodowego (ITS), do którego pierwszy dotarł serwis brd24.pl. Przedstawione w nim dane obaliły niektóre mity związane z wypadkami z udziałem pieszych dotyczące m.in. "wtargnięcia na jezdnię" czy zagapienia w telefon: tylko 8 proc. wszystkich obserwowanych pieszych przechodziła w miejscach niedozwolonych, a 7 proc. - na czerwonym świetle; 5 proc. pieszych rozmawiało przez telefon, a 1 proc. pisało SMS-y na przejściu. Odsetek osób, które "wtargnęły na jezdnię" był znikomy - na próbie 6000 tys. osób zarejestrowano 26 takich przypadków, zatem 0,43 proc. 

Badacze sprawdzili nie tylko zachowania pieszych, lecz także kierowców. Co się okazało? W obszarach o ograniczeniu prędkości do 50 km/h 85 proc. kierowców przekracza prędkość, dojeżdżając do przejścia dla pieszych.

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,25330165,prawie-codziennie-na-pasach-ginie-pieszy-a-85-proc-kierowcow.html

A tu wspomniany raport.

http://www.brd24.pl/technologie/horror-predkosci-przed-przejsciami-dla-pieszych-ujawniamy-ministerialny-raport/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Sine Metu napisał:

Taka trochę sprzeczność, od ilu teraz lat jest szkoła w Polsce?

Rozwiń proszę bo nie kumam co z tą sprzecznością. Szkoła jest od dawna, a syna wożę już 7 rok, bo to na drugim końcu miasta.

Więc przejeżdżam rano całe Kato - tam i z powrotem i widzę co się dzieje.

EDIT:

Nie wiem dlaczego, ale kierowcom zapala się w mieście jakaś lampka i jak widzą przed sobą kawałek choćby odcinka dwupasmówki, to od razu gaz i kręcimy do 80-100 km/h albo i więcej.

Ja tego w ogóle nie potrafię zrozumieć.

Sąd odrzucił wniosek o aresztowanie ludka z pomarańczowego BMW. Pewnie dostanie zawiasy, jak inny ch*j co na DK44 w Mikołowie zabił na przejściu dwie dziewczynki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Sine Metu

(Konto usunięte)



Rozwiń proszę bo nie kumam co z tą sprzecznością. Szkoła jest od dawna, a syna wożę już 7 rok, bo to na drugim końcu miasta.


No to już wiem, wozisz do szkoły czternastolatka - moim zdaniem robisz mu krzywdę. Aczkolwiek nie znam Katowic, bo może faktycznie strach korzystać z komunikacji miejskiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Sine Metu napisał:

Odsetek osób, które "wtargnęły na jezdnię" był znikomy - na próbie 6000 tys. osób zarejestrowano 26 takich przypadków, zatem 0,43 proc. 

To jest znikomy odsetek??? To jest jakaś masakra.  6000 pieszych to ja przepuszczam na przejściach lub pomiędzy nimi w niecały rok - nie licząc tych ze światłami.  Czyli w przeciągu roku powinno mi wtargnąć przed maskę tak ze 30 osób i jak ich potrącę to ja będę w prawie?  To jest niestety kolejne potwierdzenie że w ITS siedzą ludzie, którzy, z całym szacunkiem dla ich wiedzy, mają niesymetrycznie pod kopułą, na czele z niejaką Iloną Buttler...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Sine Metu napisał:

No to już wiem, wozisz do szkoły czternastolatka - moim zdaniem robisz mu krzywdę. Aczkolwiek nie znam Katowic, bo może faktycznie strach korzystać z komunikacji miejskiej.

Nie 14-latka, a 12-latka.

Poza tym nie wiesz skąd dokąd i nie masz pojęcia czy między tymi miejscami jest dobra komunikacja miejska.

Po drugie - wiesz co to  jest zespół Aspergera?

Więc nie komentuj proszę.

8 minut temu, Zbig napisał:

To jest znikomy odsetek???

A ile wg Ciebie te 0,43% oznacza?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Meloman napisał:

A ile wg Ciebie te 0,43% oznacza?

W moim przypadku?  Myślę że tak ze 150 razy rocznie przejechanie skrzyżowania na czerwonym lub wjechanie na nie z podporządkowanej nie zwracając uwagi na otoczenie.  Co oznacza że gdybym tak jeździł to od wielu lat byłbym już nieobecny na tym forum...  Już czaisz czy mam cierpliwie tłumaczyć dalej? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Zbig o czystą matematyką, a ściślej statystykę. Mnie Twoje wywody subiektywne w tym wypadku nie interesują.

Poza - jak pamiętam, czyli jakieś kilka, może 10 lat - to może 2-3 razy pieszy wtargnął mi przed maskę.

Z kolei wymuszeń pierwszeństwa przez pojazdy - trudno mi zliczyć.

Już więcej zdarzeń miałem z rowerzystami, ale to też znikomy procent. Ale też wiadomo - ich na drogach jest zdecydowanie mniej niż pojazdów, więc dziwne, żeby liczby byłyby tutaj większe.

Jako kierowca zdaję sobie sprawę, że pieszy jest najmniej chronionym uczestnikiem ruchu. Zawsze staram się przed dojazdem do przejścia uważać. Np. często w drugim kierunku jest korek - stoją auta, tak, że nie widać drugiej strony przejścia. Z przerażeniem często oglądam, że kierowcy jadący taka jak ja - w kierunku przeciwnym nawet nie zwalniają w takiej sytuacji przed przejściem. Owszem - tysiąc razy się uda. Ale kolejny już nie. I o ten jeden za dużo.

Jak pisałem - ja nikomu na drodze nie muszę nic udowadniać. A 3 minuty wcześniej - mnie nie zbawi.

Ja nawet na takich kierowców mam swoje określenie - "sraczka", bo jeżdżą tak, jakby nagle miał się zesrać i pędzi do kibla...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Meloman napisał:

Chodzi Zbig o czystą matematyką, a ściślej statystykę. Mnie Twoje wywody subiektywne w tym wypadku nie interesują

Podaję Ci czystą statystykę.  Jak chcesz większą próbkę to polecam raporty roczne drogówki.  Ok, 30% wypadków z udziałem pieszych spowodowanych jest przez pieszych a w przypadku wypadków ze skutkiem śmiertelnym ten odsetek rośnie do prawie 50% - a piesi stanowią prawie 1/3 zabitych w wypadkach drogowych.  Hodowanie i ignorowanie świętych krów to nie jest dobry kierunek, jeśli ma następować dalsza poprawa bezpieczeństwa.  I to nie jest żaden excuse dla kierowców, po prostu kodeks drogowy należy egzekwować od wszystkich, a to co robi od lat polska drogówka i inne służby woła o pomstę do nieba.  Niedawno jadę jedną z głównych ulic, a po środkowym pasie między autami zasuwa gościu na hulajnodze elektrycznej.  Z przeciwka przy krawężniku idą dwie policjantki, nawet na niego nie spojrzały.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Meloman napisał:

Pewnie dostanie zawiasy, jak inny ch*j co na DK44 w Mikołowie zabił na przejściu dwie dziewczynki.

ten sk***iel naprawdę dostał zawiasy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, rasputin napisał:

ten sk***iel naprawdę dostał zawiasy?

Poprawka. Zawiasy dostał w pierwszej instancji. Wyrok prawomocny to AŻ DWA LATA więzienia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak słyszę tłumaczenia, że nic nie było widać, że padał śnieg, które sąd łyka jak prostytutka spermę, to mnie krew zalewa. Bo to bełkot, a nie dochodzenie prawdy.

53 minuty temu, Zbig napisał:

Podaję Ci czystą statystykę.  Jak chcesz większą próbkę to polecam raporty roczne drogówki.

Ja jakoś z pieszymi nie mam problemu jako kierowca. Nie uważam, że traktują siebie jak święte krowy. Wręcz przeciwnie. Często widzę, że się boją nawet wchodzić na pasy. Zwłaszcza osoby starsze i małe dzieci. Przynajmniej tak jest w Kato.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Meloman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Zbig napisał:

Niedawno jadę jedną z głównych ulic, a po środkowym pasie między autami zasuwa gościu na hulajnodze elektrycznej.  Z przeciwka przy krawężniku idą dwie policjantki, nawet na niego nie spojrzały. 

Nie mogły sobie przypomnieć odpowiedniej pozycji z taryfikatora.

1 godzinę temu, Meloman napisał:

Ja jakoś z pieszymi nie mam problemu jako kierowca. Nie uważam, że traktują siebie jak święte krowy. Wręcz przeciwnie. Często widzę, że się boją nawet wchodzić na pasy. Zwłaszcza osoby starsze i małe dzieci. Przynajmniej tak jest w Kato.

  • Wbiegł na pasy na czerwonym świetle, uderzył go samochód. Kierowca nie miał szans uniknąć wypadku, ale to on został uznany za winnego i usłyszał właśnie wyrok. Bo chociaż - jak wskazuje sąd - pieszy miał pół promila we krwi, to kierowca miał na liczniku o 13 km/h za dużo. (http://www.tvn24.pl)
  • Ukryta Zawartość

      Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
    Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Moim zdaniem kierowca powinien co najwyżej dostać mandat za przekroczenie prędkości.

Nie mogę znaleźć odpowiedniego materiału, ale był też przypadek, gdy piesza weszła na bok samochodu przejeżdżającego po pasach. Winny oczywiście kierowca.

Pieszy może rzucić się na bok przejeżdżającego samochodu i domagać się odszkodowania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Nie 14-latka, a 12-latka.

 

Poza tym nie wiesz skąd dokąd i nie masz pojęcia czy między tymi miejscami jest dobra komunikacja miejska.

 

Po drugie - wiesz co to  jest zespół Aspergera?

Więc nie komentuj proszę.

 

Zespół Aspergera, ADHD, dysgrafia, dysortografia - dawniej tego nie diagnozowano w większości przypadków. Leworęczność też leczono linijką.

I co? I nic, jakoś żyjemy - mam większe prawo do komentarza niż Ci się wydaje, sorry.

 

A o komunikacji miejskiej w Katowicach sam napisałem, to może się odp... jeżeli nie zauważyłeś empatii - tak, tego też się można nauczyć.

 

12 - 7 = 5

Za moich czasów szkoła była od siódmego roku życia.

 

e5fc9a5412546c2dccdebfeb8ec107ea.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Sine Metu napisał:

Za moich czasów szkoła była od siódmego roku życia.

Syn w grudniu będzie miał 13 lat. Chodzi do 7 klasy, więc wożę go 7 lat.

 

3 minuty temu, Sine Metu napisał:

jeżeli nie zauważyłeś empatii - tak, tego też się można nauczyć.

Sorry, ale tego nie wyczułem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Podaję Ci czystą statystykę.  Jak chcesz większą próbkę to polecam raporty roczne drogówki.  Ok, 30% wypadków z udziałem pieszych spowodowanych jest przez pieszych a w przypadku wypadków ze skutkiem śmiertelnym ten odsetek rośnie do prawie 50% - a piesi stanowią prawie 1/3 zabitych w wypadkach drogowych.  Hodowanie i ignorowanie świętych krów to nie jest dobry kierunek, jeśli ma następować dalsza poprawa bezpieczeństwa.  I to nie jest żaden excuse dla kierowców, po prostu kodeks drogowy należy egzekwować od wszystkich, a to co robi od lat polska drogówka i inne służby woła o pomstę do nieba.  Niedawno jadę jedną z głównych ulic, a po środkowym pasie między autami zasuwa gościu na hulajnodze elektrycznej.  Z przeciwka przy krawężniku idą dwie policjantki, nawet na niego nie spojrzały.  
Masz dane ilu kierowców zabili piesi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywistym jest, że w niektórych przypadkach winni są piesi. Ale każdy kierowca powinien mieć zakodowane, że żaden pieszy nie ma szans z poruszającym się choćby 50 km/h pojazdem (średnio tak ok. 1,5 tony).

Energia kinetyczna to masa razy prędkość do kwadratu. Prędkość do kwadratu! Zapamiętajcie to proszę.

 

A propos empatii i ogólnie kultury, to ta przechodzi z ulic na deptaki. Dzisiaj miałem scysję z gościem, który próbował mi wmówić, że biega się lewą stroną.

Lewym to się owszem chodzi, ale poboczem przy drodze, w przypadku kiedy nie ma chodnika.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylny napęd jest jedynie słusznym napędem. Jeszcze 4x4 akceptuję.

Ośka, jak już, to Alfa Romeo (obecne już AR ciągnie na tył i 4x4, oby nowa Giulietta to kontynuowała).  No i Ford. Fenomenalny zawias, dobry układ kierowniczy. Focusy i Fiesty mimo ośki spokojnie dają radę. Jeździłem trochę ostatnio Focusem i Fiestą i naprawdę -  jeśli Alfa przestanie ośkę robić to Ford jest godnym spadkobiercą. Nie do wiary jak toto jedzie.

Ale ja nie o tym. Chciałem w tym poście namówić Was: BĄDŹCIE GRZECZNI! I nigdy nie kwestionujcie zdania Pana Władzy. Pan Władza wie lepiej.

Żarty żartami ale zmierzamy wprost w kierunku państwa policyjnego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
....ale zmierzamy wprost w kierunku państwa policyjnego.

Bez przesady, do panstwa policyjnego to jeszcze troche brakuje ;-)

Polska ma wieksze problemy, niz rozszerzone prawa policji.

 

BTW.

Nie zazdroszcze policjantom ich praw i nie chcial bym sie z nimi zamienic

Czasami podziwiam tych, ktorzy decyduja sie na takie „niewdzieczne“ zawody

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, xajas napisał:

Bez przesady

Tak uważasz?

Od teraz klient nie ma obowiązku Ci się przedstawić za to Ty masz obowiązek mu potakiwać i broń boże pana nie rozsierdzić. Przecież to jest czyste Bizancjum albo i turańszczyzna - z naszą cywilizacją to nie ma nic wspólnego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile razy sam/osobiscie byles zatrzymany przez policjanta, ktory nie chcial sie przedstawic i musiales mu przytakiwac?

 

Apropos tylny naped jako jedyny sluszny naped

Aktualnie jezdze rownoczesnie wszystkimi "typami napedu" (od przedniego przez tylny, centralny az po 4x4) rownoczesnie, i w zyciu codziennym nie widze jakos tej przewagi tego tylnego napedu. Moze dlatego, ze nie probuje swych sil jako kierowca rajdowy w codziennym ruchu publicznym ? A okazje wykorzystania przewagi silnikow i napedow centralnych albo tylnych sa takie rzadkie...

 

Co napewno jest super, to 4x4 i zawsze bym wybral 4x4

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, xajas napisał:

Co napewno jest super, to 4x4 i zawsze bym wybral 4x4

Jak większość narciarzy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, xajas napisał:

zawsze bym wybral 4x4

Teraz byłem w Polsce i dużo jeździłem po lesie 4x4 bo akurat sezon grzybowy. ?

Fantastyczne uczucie tak sobie pośmigać offroadowo. Dotychczas po lesie jeździłem tylko zwykłymi osobówkami a tu 4x4 i 21 cm prześwitu... super! ?

59 minut temu, xajas napisał:

Ile razy sam/osobiscie byles zatrzymany przez policjanta, ktory nie chcial sie przedstawic i musiales mu przytakiwac?

Od teraz to będzie NORMA.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym nie wiedziałem.

Cytat

...Jak łatwo zauważyć, liczba wypadków z udziałem pieszych spadła bardziej niż liczba wypadków ogółem. O ile bowiem przez te 20 lat liczba wypadków spadła o połowę, to liczba potrąceń zmniejszyła się niemal o 2/3! Proporcjonalnie spadła również liczba w nich zabitych i rannych...

...

...Warto przypomnieć o wyroku sądu, który stwierdził, że przebiegający na czerwonym świetle pijany pieszy jest ofiarą, a nie sprawcą wypadku. Uzasadnienie? Kierowca... przekroczył obowiązujące 50 km/h o 13 km/h i nie ma znaczenia, że był trzeźwy i miał zielone światło...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A poniżej nowa posłanka, bratnia dusza naszego Bobcata, posłanka Jachira ?

i jej świetny pomysł:

Screenshot_2019-10-23 Bulwersujący pomysł młodej posłanki Usunąć wtargnięcie nie jezdnię .png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Jacchusia

„Jeśli nie masz co robić, nie rób tego w moim towarzystwie”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, xajas napisał:

zawsze bym wybral 4x4

Jeżeli ktoś mieszka w górach lub jakimś innym mroźnym zadupiu i co roku przez kilka miesięcy jeździ codziennie po nieodśnieżonych drogach to owszem. Gdzie indziej nie ma to żadnego sensu.

41 minut temu, Jacchusia napisał:

...Jak łatwo zauważyć, liczba wypadków z udziałem pieszych spadła bardziej niż liczba wypadków ogółem. O ile bowiem przez te 20 lat liczba wypadków spadła o połowę, to liczba potrąceń zmniejszyła się niemal o 2/3! Proporcjonalnie spadła również liczba w nich zabitych i rannych...

To raczej oczywiste.  Liczba pieszych zmalała bo się poprzesiadali do samochodów. Ogromnie polepszyła się infrastruktura, powstały chodniki, nowe przejścia, lepsze oznakowanie i oświetlenie przejść, montaż sygnalizacji świetlnej.  A liczba samochodów w tym czasie wzrosła trzykrotnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.