Skocz do zawartości
IGNORED

Klon Sansui AU-70 - Reduktor Szumu


Rekomendowane odpowiedzi

Oznaczenia na płytce są mylące. Symbol kondensatora powinien być bliżej przelotki plusa, a jak widać na zdjęciu jest raz tak, raz tak.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
57 minut temu, Sheffield Dave napisał:

Oznaczenia na płytce są mylące. Symbol kondensatora powinien być bliżej przelotki plusa, a jak widać na zdjęciu jest raz tak, raz tak.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolego, sprawdzanie kondensatorów foliowych to ja bym osobiście zaczął min od jakichś, Mundorfów, Janzenów, Adynów True Copper czy tym podobnych. Po kiego grzyba to robić na zwykłej wimie gdzie to wg mnie jest całkowicie bez różnicy.

Nie ma to sensu więc daj spokój.

Ale to tylko moje zdanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
10 minut temu, Mufcore napisał:

Kolego, sprawdzanie kondensatorów foliowych to ja bym osobiście zaczął min od jakichś, Mundorfów, Janzenów, Adynów True Copper czy tym podobnych. Po kiego grzyba to robić na zwykłej wimie gdzie to wg mnie jest całkowicie bez różnicy.

Nie ma to sensu więc daj spokój.

Ale to tylko moje zdanie.

Czyli wima nie ma zewnętrznej okładziny, tylko obie są wewnętrzne? 😉

nagrywamy.com

2 minuty temu, przemak napisał:

Czyli wima nie ma zewnętrznej okładziny, tylko obie są wewnętrzne? 😉

Nie to napisałem - chodziło mi o to że po co, czy w takich zwykłych kondach cokolwiek to zmieni, a już nie uwierzę że to będzie słychać. No bez przesady.

Oczywiście jak się komuś chce to przecież nie zabraniam.

Edytowane przez Mufcore

Nie jestem elektronikiem, także będę tu czasami zawalał komety, więc z góry przepraszam. Za pomoc dziękuję. Uznałem, że jeżeli na płytce jest to wyraźnie zaznaczone oraz w zestawie są kondensatory sprzedane przez ten sam sklep co PCB, to należy określić ich polaryzację.

13 minut temu, Mufcore napisał:

Kolego, sprawdzanie kondensatorów foliowych to ja bym osobiście zaczął min od jakichś, Mundorfów, Janzenów, Adynów True Copper czy tym podobnych. Po kiego grzyba to robić na zwykłej wimie gdzie to wg mnie jest całkowicie bez różnicy.

Nie ma to sensu więc daj spokój.

Ale to tylko moje zdanie.

 

Teraz, Sheffield Dave napisał:

Nie jestem elektronikiem, także będę tu czasami zawalał komety, więc z góry przepraszam. Za pomoc dziękuję. Uznałem, że jeżeli na płytce jest to wyraźnie zaznaczone oraz w zestawie są kondensatory sprzedane przez ten sam sklep co PCB, to należy określić ich polaryzację.

 

Ale Ty nie przepraszaj bo nie masz za co, po prostu uważam że przy takich zwykłych kondensatorach te zabiegi nie mają sensu a co do tego co napisałem wyżej to moja opinia, a jak Ci się chce to oczywiście możesz to robić. Wg mnie nie ma szans usłyszeć tego.

Montuj 120, w opisie też jest 120 - ja bym te różnice nazwał błędami wieku dziecięcego RS 😉

A powiedz proszę czy oglądałeś film RS bo na nim wyjaśnia sporo rozbieżności o które właśnie teraz pytasz, nie pamiętam czy tę akurat też ale kilka innych.

1 godzinę temu, Sheffield Dave napisał:

Kolejna niewiadoma, płytka zasilacza i rezystor R122. Na płytce napisano 470k/3W, w dokumentacji i w elementach dali 120k/3W. 

Tak jak napisał Mufcore - RS wyjaśnił tę sprawę (i wiele innych) tu masz link do tego momentu opisu:

 

11 godzin temu, lis1984 napisał:

W rs końcówka 1.25v

 

Potwierdza to moje przypuszczenie. Przy współczesnych źródłach dźwięku, przedwzmacniacz jest zbędny.

15 godzin temu, Maciek72 napisał:

Planuję wykonać jedynie końcówkę.

Moje doświadczenia są zgola inne jeśli chodzi o ten wzmacniacz , ale masz prawo robić jak wolisz .

2 godziny temu, lis1984 napisał:

Moje doświadczenia są zgola inne jeśli chodzi o ten wzmacniacz , ale masz prawo robić jak wolisz .

Możesz rozwinąć myśl (dot. różnicy w brzmieniu z przedwzmacniaczem i bez)?

Podpowiedzcie proszę, w którym miejscu należy zastosować opóźnienie załączania napięcia anodowego, które zaleca RS. Kupiłem układ jak na zdjęciu zasilany 6,3V AC. Wydaje mi się, że zaraz na wyjściu uzwojenia wtórnego 155V, tam gdzie napis Grey na schemacie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_20220806_151623.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
1 godzinę temu, Sheffield Dave napisał:

Podpowiedzcie proszę, w którym miejscu należy zastosować opóźnienie załączania napięcia anodowego

Wpinasz na przewodzie (jednym z dwóch) pomiędzy trawo a wejście na złącze HV, ale uważaj bo jak ja u siebie zasiliłem ten układ z żarzenia to mi się bardzo duży brum pojawił, niestety on musi mieć swoje zasilanie.

5 godzin temu, Mufcore napisał:

Wpinasz na przewodzie (jednym z dwóch) pomiędzy trawo a wejście na złącze HV, ale uważaj bo jak ja u siebie zasiliłem ten układ z żarzenia to mi się bardzo duży brum pojawił, niestety on musi mieć swoje zasilanie.

Być może na brum pomoże podłączenie masy przekaźnika do masy zasilacza.

Witam. Ekran na preampie najlepiej z "miękkiej" blachy stalowej.

 A tak przy okazji czy ktoś już złożył i wypróbował trafa głośnikowe od IGS z płytkami RS?

13 minutes ago, Rjs49ce said:

Witam. Ekran na preampie najlepiej z "miękkiej" blachy stalowej.

 A tak przy okazji czy ktoś już złożył i wypróbował trafa głośnikowe od IGS z płytkami RS?

Nie mam "miękkiej" blachy stalowej dlatego pytam o miedziana bo taką mam. Na chłopski rozum ekran z miedzi to najlepsza opcja tak jak w kablach ale może ktoś się "doktoryzował" i powie: odradzam bo....

4 godziny temu, Borewicz88 napisał:

Nie mam "miękkiej" blachy stalowej dlatego pytam o miedziana bo taką mam. Na chłopski rozum ekran z miedzi to najlepsza opcja tak jak w kablach ale może ktoś się "doktoryzował" i powie: odradzam bo....

Na chłopski rozum to opcja z blachą miedziana jest najdroższa (pomijam fakt że ja masz). Ekranowanie to sposób  na eliminację, lub bardziej ograniczenie wpływu jakiegoś pola na działanie układu. Zależnie od rodzaju pola stosujesz odpowiedni materiał na ekran. Jeżeli spodziewasz się silnego pola elektromagnetycznego to blacha miedziana będzie ok. Jeżeli jednak chcesz redukować zmienne pole magnetyczne to blacha stalowa. Na już drugi chłopski rozum, to na preamp lampowy audio będzie narażony na  zmienne pole magnetyczne o częstotliwości sieci 50Hz i to co masz nie bardzo ( a w zasadzie w ogóle)  się przyda, chociaż jest ładne czerwone.  Możesz próbować stalowej blachy ocynkowanej z dużej puszki np. po oleju. Łatwo się tnie , gnie i można ją lutować. 

1 hour ago, tomek_j said:

Na chłopski rozum to opcja z blachą miedziana jest najdroższa (pomijam fakt że ja masz). Ekranowanie to sposób  na eliminację, lub bardziej ograniczenie wpływu jakiegoś pola na działanie układu. Zależnie od rodzaju pola stosujesz odpowiedni materiał na ekran. Jeżeli spodziewasz się silnego pola elektromagnetycznego to blacha miedziana będzie ok. Jeżeli jednak chcesz redukować zmienne pole magnetyczne to blacha stalowa. Na już drugi chłopski rozum, to na preamp lampowy audio będzie narażony na  zmienne pole magnetyczne o częstotliwości sieci 50Hz i to co masz nie bardzo ( a w zasadzie w ogóle)  się przyda, chociaż jest ładne czerwone.  Możesz próbować stalowej blachy ocynkowanej z dużej puszki np. po oleju. Łatwo się tnie , gnie i można ją lutować. 

No i wyjaśnione, dzięki. Btw nie kupowałem audiofilskiej blachy 😂

28 minut temu, januszowe napisał:

Wie ktos moze kiedy poprawiona wersja plytek ma wyjsc, i czy ta obudowa bedzie?

Obudowy podobno będą. Płytki przełom września/października. Ciekawe co tak długo mu schodzi. Może w końcu robi jakieś prawilne testy, bo to poniżej to dla mnie była kpina...i ja mam płacić hajsy, a w gratis być czujnym, bo się "autorowi" nie chciało, pfff

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
7 godzin temu, Borewicz88 napisał:

Nie mam "miękkiej" blachy stalowej dlatego pytam o miedziana bo taką mam.

Nie występuje samo pole magnetyczne

Zawsze jest pole elektromagnetyczne i blacha stalowa dobrze je ekranuje

2 godziny temu, tomek_j napisał:

Możesz próbować stalowej blachy ocynkowanej z dużej puszki

Lub dachowej blachy ocynkowanej zawsze skrawki się przewracają na budowie

Edytowane przez Ma_ki
1 godzinę temu, Ma_ki napisał:

Nie występuje samo pole magnetyczne

Zawsze jest pole elektromagnetyczne i blacha stalowa dobrze je ekranuje

Lub dachowej blachy ocynkowanej zawsze skrawki się przewracają na budowie

Zawsze jest.  Ale możemy chyba przyjąć, że głównym źródłem zakłóceń są zakłócenia indukcyjne powodowane zmiennym polem magnetycznym  o niskiej częstotliwości. Jak już chcesz byc dokładnym to przy przeważającej składowej pola magnetycznego  pola elektromagnetycznego małej częstotliwości.  W takiej sytuacji ekranowanie miedzią nie jest skuteczne i o tym była mowa. 

Co do drugiej części wypowiedzi: z takimi wpisami nie polemizuję. Jak chciałeś byc oryginalny, śmieszny, lub jeszcze cos to nie bardzo. 

W dniu 10.08.2022 o 08:08, Borewicz88 napisał:

Do ekranowania płytki Preamp można zastosować blachę miedzianą 1mm?

Przed zmiennym polem magnetycznym stosuje się stalowe ekrany na transformatorach. A resztę możesz wykonać (ekranować) m.in. z miedzi jak np. japońska integra Overture PM-2i (za ponad 130tys.zł). Podstawę montażową (chassis) i tył ma z miedzi, a spód i boki z lakierowanego na czarno aluminium. Płytka z elektroniką ma dodatkowy ekran z miedzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Overture_PM2_Spód.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 11.08.2022 o 22:52, Peters_C napisał:

Przed zmiennym polem magnetycznym stosuje się stalowe ekrany na transformatorach. A resztę możesz wykonać (ekranować) m.in. z miedzi jak np. japońska integra Overture PM-2i (za ponad 130tys.zł). Podstawę montażową (chassis) i tył ma z miedzi, a spód i boki z lakierowanego na czarno aluminium. Płytka z elektroniką ma dodatkowy ekran z miedzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Overture_PM2_Spód.jpg

Ekranujące i tłumiące miedziane blachy, miedziane farby (tańsze rozwiązanie), a nawet miedziane elementy konstrukcyjne wzmacniaczy były stosowane w japońskich wyrobach SANSUI (na 100V) już od lat 80-tych w końcówkach mocy i różnych integrach serii oznaczonych jako Alpha907xx. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 4.08.2022 o 15:00, igsaudio napisał:

Krótkie info dla Kolegów, którym wysłałem moje płytki: Śmiało można montować, nie ma żadnych błędów, wzmacniacz z moimi trafami działa prawidłowo. Gra ładnie, przy napięciu anodowym 350V i lampach 6P14P udało się uzyskać 20W RMS.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jet monoblok? Zbudowane jak połówka końcówki mocy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cześć,

Chciałem zapytać czy ktoś z Was podjąłby się złożenia i uruchomienia wzmacniacza lub możecie kogoś polecić (najchętniej W-wa i okolice)?

Mam w zasadzie wszystkie części poza obudową (płytki RS, trafa IGS).

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.