Skocz do zawartości
IGNORED

Klony / podróbki / "repliki" wzmacniaczy ACCUPHASE - co o nich sądzicie?


Tweeter2016
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, sly30 napisał:

Ja wiem, że ich D klasa gra gorzej niż ich AB klasa. I wiem to nie ze zdjęć czy tabelek. 

Na ASR robią precyzyjne testy pomiarowe a test różnicowy który przy odrobinie zaangażowania ze strony hobbysty może zrobić każdy odpowiada na dręczące fanów audio kwestie dotyczące porównań. Robi to bez zdjęć i tabelek tylko na ucho. Niestety wynik takiego testu różnicowego może być szokiem dla ludzi lubiących posiłkować się voodoo w swoich opiniach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, Lech36 napisał:

Na ASR robią precyzyjne testy pomiarowe a test różnicowy który przy odrobinie zaangażowania ze strony hobbysty może zrobić każdy odpowiada na dręczące fanów audio kwestie dotyczące porównań. Robi to bez zdjęć i tabelek tylko na ucho. Niestety wynik takiego testu różnicowego może być szokiem dla ludzi lubiących posiłkować się voodoo w swoich opiniach.

Tak? To który pomiar mówi o barwie? Który o jakości holografii 3D? Który pomiar mówi o lokalizacji źródeł pozornych? A który pomiar określa sposób i jakość budowania sceny muzycznej? A który pomiar określa wielkość muzyków i instrumentów, bo są systemy gdzie wiolonczelista ma 1.8m, ale są takie, gdzie ma 6m wzrostu. To które pomiary to określają? Śmiało. Chętnie poznam te pomiarowe cechy  aspektów, które wymieniłem? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, rochu napisał:

Kasus Tajwanu i Korei wskazuje na to, że okupacja japońska niosła także rozwój cywilizacyjny.

 

To tak jakby powiedzieć że obozy koncentracyjne w okupowanej Polsce niosła rozwój przemysłu chemicznego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, sly30 napisał:

Tak? To który pomiar mówi o barwie? Który o jakości holografii 3D? Który pomiar mówi o lokalizacji źródeł pozornych? A który pomiar określa sposób i jakość budowania sceny muzycznej? A który pomiar określa wielkość muzyków i instrumentów, bo są systemy gdzie wiolonczelista ma 1.8m, ale są takie, gdzie ma 6m wzrostu. To które pomiary to określają? Śmiało. Chętnie poznam te pomiarowe cechy  aspektów, które wymieniłem? 

Dużo tu określeń czysto audiofilkich, które mają tylko podparcie w poezji pisanej. Nie znajdują potwierdzenia w żadnych badaniach technicznych a na dodatek część z nich w ogóle trudno jest połączyć z takim np. wzmacniaczem bo są to zjawiska występujące w innych rejonach audio. Audiofil może pisać o sprzęcie co mu przyjdzie do głowy. Próbą ostateczną jest np. test różnicowy taki jaki stosował B. Carver w celu ujednolicenia grania wzmacniacza za 700 $ ze wzmacniaczem za chyba 7 czy 9 tyś $. Wymiar instrumentu zależy od rejestracji w studio, właściwości Twoich kolumn i akustyki pomieszczenia. Wzmacniacz ma tu niewiele do powiedzenia. Wzmocni to co dostanie na wejście, chyba że myślisz o wzmacniaczach dodających dużo od siebie jak np. ten poniżej: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To nie jest dobry wzmacniacz mimo że klasa A, ale może dlatego że ma impulsowy zasilacz, ale audiofile lubią konstrukcje spod tego znaku ?.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, sly30 napisał:

To które pomiary to określają?

Żadne, bo stereo nie tworzy źródeł pozornych w sensie fizycznym, tzn. nie odtwarza przestrzennej fali dźwiękowej. Stereo daje jedynie sugestie, które powodują wytworzenie iluzji kierunku pochodzenia dźwięku w umyśle słuchacza. Jeżeli chcesz pomiarów, to pomierz wyobraźnie audiofila ?

Istnieją techniki odtworzenia przestrzennego dźwięku, ale wymagają setek głośników rozmieszczonych w niedużych odstępach:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie pomyślałem, że od teraz w celach porównawczych będę mierzył w scenie wielkość wiolonczeli. 

Akurat ten instrument znam doskonale... ?

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, popej napisał:

Żadne, bo stereo nie tworzy źródeł pozornych w sensie fizycznym, tzn. nie odtwarza przestrzennej fali dźwiękowej. Stereo daje jedynie sugestie, które powodują wytworzenie iluzji kierunku pochodzenia dźwięku w umyśle słuchacza. Jeżeli chcesz pomiarów, to pomierz wyobraźnie audiofila ?

Istnieją techniki odtworzenia przestrzennego dźwięku, ale wymagają setek głośników rozmieszczonych w niedużych odstępach:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak najbardziej ale jednak coś w sprzęcie powoduje, że jeden sprzęt w mózgu słuchacza kreuje lepszą, większą scenę 3D, lepszą jakość holografii, dokładniejsze i lepiej rozmieszczone źródła pozorne, a inny sprzęt, w tym samym pokoju, u tego samego słuchacza, w tym samym mózgu kreuje to wszystko gorzej czy inaczej. Czynnikiem zmiennym nie jest więc mózg słuchacza, tylko dany sprzęt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Lech36 napisał:

Dużo tu określeń czysto audiofilkich, które mają tylko podparcie w poezji pisanej.

No jeśli barwa, holografia, źródła pozorne czy jakość budowania sceny, to dla Ciebie fikcja, to trzeba zmienić hobby. Bo to są najważniejsze kwestie w audio. A że pomiary tego nie wykazują, to nie dowód na to, że tego nie ma, tylko dowód na ułomność pomiarów. 

1 godzinę temu, Lech36 napisał:

część z nich w ogóle trudno jest połączyć z takim np. wzmacniaczem bo są to zjawiska występujące w innych rejonach audio.

Nie prawdę. Wzmacniacz A klasowy Accuphase A-250, gra inaczej niż AB klasowy P-7300. Inaczej budują scenę, inna jest kreacja holografii, inne napowietrzenie sceny, inny odbiór szybkości. A klasowy wypycha pierwszy plan mocno do przodu, AB klasowy gra mniej do przodu, bardziej w głąb. Ale wiem, że strzępie język, bo ktoś kto patrzy na pomiary i tak tego nie zrozumie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, sly30 napisał:

A że pomiary tego nie wykazują, to nie dowód na to, że tego nie ma, tylko dowód na ułomność pomiarów. 

Jak test różnicowy nie wykazuje różnic a to nie są pomiary tylko słuchanie. Tak się zastanawiam ile razy to trzeba powtórzyć. 

8 minut temu, sly30 napisał:

Jak najbardziej ale jednak coś w sprzęcie powoduje, że jeden sprzęt w mózgu słuchacza kreuje lepszą, większą scenę 3D, lepszą jakość holografii, dokładniejsze i lepiej rozmieszczone źródła pozorne, a inny sprzęt, w tym samym pokoju, u tego samego słuchacza, w tym samym mózgu kreuje to wszystko gorzej czy inaczej. Czynnikiem zmiennym nie jest więc mózg słuchacza, tylko dany sprzęt.

Jeżeli rzeczywiście sprzęt wykreuje takie zmiany w domenie słuchu to z pewnością proste pomiary techniki wykażą dlaczego tak się stało.

8 minut temu, sly30 napisał:

holografia

Holografia to chyba trochę inna dziedzina niż audio.

9 minut temu, sly30 napisał:

tylko dowód na ułomność pomiarów. 

Dowodów na ułomność słuchu człowieka jest znacznie więcej niż tych na ułomność pomiarów.

Godzinę temu, Grzegorz7 napisał:

Tak sobie pomyślałem, że od teraz w celach porównawczych będę mierzył w scenie wielkość wiolonczeli. 

Ale takiej nagrywanej z kilku metrów czy takiej nagrywanej z kilku centymetrów?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Lech36 napisał:

Jak test różnicowy nie wykazuje różnic a to nie są pomiary tylko słuchanie. Tak się zastanawiam ile razy to trzeba powtórzyć. 

Tak się zastanawiam. Test różnicowy wykonuje się na sygnale elektrycznym. Nie jestem pewien, czy uwzględni on współpracę wzmacniacza z głośnikami. Porównanie sygnałów z zacisków głośników może nie dać wielkich różnic, pytanie czy wychwyci np wpływ na odtwarzanie przez głośniki zmiennej impedancji w paśmie. Z kolei pomiar głośników  ze względu na ułomności mikrofonu może też być nie miarodajny.

2 godziny temu, Lech36 napisał:

To nie jest dobry wzmacniacz mimo że klasa A,

Dobry, nie dobry, ja bym chętnie czegoś takiego posłuchał.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, januss73 napisał:

Tak się zastanawiam. Test różnicowy wykonuje się na sygnale elektrycznym. Nie jestem pewien, czy uwzględni on współpracę wzmacniacza z głośnikami.

Test różnicowy dotyczy tylko domeny elektrycznej toru, możliwe że do porównań głośników też się go da zastosować, ale na pewno nie jest już to łatwe. Różnicy domeny elektrycznej oczywiście słuchasz przez głośniki, ale w przypadku dobrze wyrównanych torów różnica to tylko szum, innego sygnału nie słychać pomimo że muzyka jest dostarczana na wejścia porównywanych urządzeń z pełnym wysterowaniem. Mogą oczywiście wystąpić różnice poza zakresem słuchu człowieka i te też możemy wykryć, ale potrzebny będzie już analizator widma a więc urządzenie niskiego audiofilskiego zaufania ?.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, sly30 napisał:

Czynnikiem zmiennym nie jest więc mózg słuchacza, tylko dany sprzęt.

"Sweet spot", pamiętasz? Poruszysz głową i cała scena się zmieni. Oczywiście mózg skompensuje, ale selektywnie, zgodnie z Twoimi oczekiwaniami, które nie muszą mieć związku z fizycznym dźwiękiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, popej napisał:

"Sweet spot", pamiętasz? Poruszysz głową i cała scena się zmieni. Oczywiście mózg skompensuje, ale selektywnie, zgodnie z Twoimi oczekiwaniami, które nie muszą mieć związku z fizycznym dźwiękiem.

To zależy od kolumn i charakterystyk kierunkowych driverów. Jeśli wszytko jest dobrze zrobione, to sweet spot jest na tyle szeroki, że poruszanie głową nie zmienia sceny ani wrażeń przestrzennych. Ale zmiana wzmacniacza w tym samym systemie może wnieść zamiany bardzo duże. To jakim cudem i jakie parametry pomiarowe o tym decydują?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, Lech36 napisał:

Różnicy domeny elektrycznej oczywiście słuchasz przez głośniki, ale w przypadku dobrze wyrównanych torów różnica to tylko szum, innego sygnału nie słychać

Pamiętam jak ktoś tu z forum robił to na dwóch przewodach głośnikowych i różnica była daleko powyżej szumu, więc chyba nie do końca.

Nie chodzi mi jednak o to co usłyszysz w głośnikach z sygnału różnicowego, bo to co słuchasz to tylko i wyłącznie zależności napięciowe. Wystarczy, że wzmacniacz będzie mieć skok impedancji w jakimś paśmie i napięciowa suma z przebiegów na zaciskach wzmacniacza, czy tam kolumn nie będzie do końca odzwierciedleniem tego co popłynie z głośników. Przy czym nie mam tu na myśli jedynie SPL. Skok impedancji to spadek DF, zmiana tzw. wodospadu, nie wiem jaki wpływ może to jeszcze mieć na fazę, która ponoć wpływa na budowę sceny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, januss73 napisał:

Wystarczy, że wzmacniacz będzie mieć skok impedancji w jakimś paśmie i napięciowa suma z przebiegów na zaciskach wzmacniacza, czy tam kolumn nie będzie do końca odzwierciedleniem tego co popłynie z głośników.

W przypadku badania urządzeń napięciowych toru audio jest to bez znaczenia, dopiero jak zaczynasz badać końcówki mocy to zaczyna mieć znaczenie. Jeżeli chodzi o to co popłynie z głośników w teście różnicowym to najlepiej jak nie będzie słychać śladów pozostałości muzyki tylko sam szum tak jak w teście kabli Ethan Winera. oczywiście jak słychać pozostałości sygnału to znaczy że jest różnica i może mieć ona dla nas znaczenie. Zależy na jakim poziomie wystąpi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Lech36 napisał:

W przypadku badania urządzeń napięciowych toru audio jest to bez znaczenia,

Dla tego też moje wątpliwości dotyczą kwestii wzmacniacz-kolumna. A tu sprawa się komplikuje odnośnie znaczenia testu różnicowego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, sly30 napisał:

że poruszanie głową nie zmienia sceny ani wrażeń przestrzennych

Zawsze zmienia, ale nasz organ odbioru dźwięków umie to cieniować żeby nie zwracać na to uwagi.

1 minutę temu, januss73 napisał:

A tu sprawa się komplikuje odnośnie znaczenia testu różnicowego.

Do zacisków kolumny w domenie elektrycznej moim zdaniem jak najbardziej jest możliwe, kłopoty zaczynają się przy wejściu w domenę akustyczną.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Lech36 napisał:

Zawsze zmienia, ale nasz organ odbioru dźwięków umie to cieniować żeby nie zwracać na to uwagi.

Tak? To dlaczego nie potrafi cieniować, gdy są kiepskie kolumny i drivery mają słabe charakterystyki kierunkowe? Wtedy ruch głowy o 20cm załamuje scenę, holografię a nawet zmienia barwę. Wszystko szlag trafia. To dlaczego wtedy mózg jakoś nie umie cieniować?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, sly30 napisał:

gdy są kiepskie kolumny i drivery mają słabe charakterystyki kierunkowe?

Kiepskie charakterystyki kierunkowe mogą być zaletą tak jak w elektrostatach. Pomimo ogromnych powierzchni promieniowania dają bardzo dobrą lokalizację pozornych źródeł. Pewnie dlatego że słabo promieniują na boki, tylko przód tył.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Lech36 napisał:

Do zacisków kolumny w domenie elektrycznej moim zdaniem jak najbardziej jest możliwe,

Ale co jest możliwe? Bądźmy precyzyjni. Test o którym piszesz to tylko i wyłącznie porównanie napięć. Nie uwzględni wpływu impedancji wyjścia na głośnik. A to dalej domena elektryczna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, sly30 napisał:

Wtedy ruch głowy o 20cm załamuje scenę,

Dla 10 kHz wystarczy ruch głowy na odcinku pojedynczych cm żeby sygnał z lewej i prawej kolumny o tej samej częstotliwości spotkał się w naszej głowie w  przeciwnej fazie i silnie wytłumił. Eksperyment łatwy do wykonania we własnym zakresie, bardzo pouczający.  

1 minutę temu, januss73 napisał:

Ale co jest możliwe? Bądźmy precyzyjni. Test o którym piszesz to tylko i wyłącznie porównanie napięć. Nie uwzględni wpływu impedancji wyjścia na głośnik. A to dalej domena elektryczna.

Impedancja kolumny może oddziaływać w odczuwalny sposób na przebieg charakterystyki na wyjściu wzmacniacza o dużej/sporej impedancji wyjściowej. Eksperyment pokazowy zamieszczał kiedyś 'przemak" w Audio mitach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Lech36 napisał:

Impedancja kolumny może oddziaływać w odczuwalny sposób na przebieg charakterystyki na wyjściu wzmacniacza o dużej/sporej impedancji wyjściowej. Eksperyment pokazowy zamieszczał kiedyś 'przemak" w Audio mitach.

Chyba się nie rozumiemy

32 minuty temu, januss73 napisał:

Przy czym nie mam tu na myśli jedynie SPL. Skok impedancji to spadek DF, zmiana tzw. wodospadu, nie wiem jaki wpływ może to jeszcze mieć na fazę, która ponoć wpływa na budowę sceny.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, januss73 napisał:
38 minut temu, januss73 napisał:

Przy czym nie mam tu na myśli jedynie SPL. Skok impedancji to spadek DF, zmiana tzw. wodospadu, nie wiem jaki wpływ może to jeszcze mieć na fazę, która ponoć wpływa na budowę sceny.

 

Nie badałem nigdy wpływu fazy na budowę sceny tak że się nie wypowiem. U mnie scena w jednym systemie jest bardzo dobra w drugim gorsza, ale składam to na karb akustyki pomieszczenia w których zestawy stoją. Akustyka niewątpliwie wpływa mocno na scenę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, sly30 napisał:

To dlaczego nie potrafi cieniować, gdy są kiepskie kolumny i drivery mają słabe charakterystyki kierunkowe?

Uważasz, że system jest słaby, to "cieniowanie" idzie w kierunku percepcji wad brzmienia, zamiast ukrycia problemu. Zgodnie z oczekiwaniami słuchacza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, popej napisał:

Uważasz, że system jest słaby, to "cieniowanie" idzie w kierunku percepcji wad brzmienia, zamiast ukrycia problemu. Zgodnie z oczekiwaniami słuchacza.

Nie o to mi chodziło, tylko o to, że sprzęt ma cechy których pomiary nie wykazują, a słychać je wyraźnie. I adaptacyjne cechy mózgu nie mają tu nic do rzeczy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że gdyby sprzęt miał właściwości nie poddające się obiektywnym pomiarom, to nie mógłby być produkowany przemysłowo. To, o czym piszesz, znika w testach odsłuchwych prowadzonych zgodnie z aktualną wiedzą naukową. Tzn. nie ma niezgodności między pomiarami ocenianymi zgodnie z wiedzą z psychoakustyki a poprawnymi technicznie testami odsłuchowymi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, popej napisał:

Prawda jest taka, że gdyby sprzęt miał właściwości nie poddające się obiektywnym pomiarom, to nie mógłby być produkowany przemysłowo. To, o czym piszesz, znika w testach odsłuchwych prowadzonych zgodnie z aktualną wiedzą naukową. Tzn. nie ma niezgodności między pomiarami ocenianymi zgodnie z wiedzą z psychoakustyki a poprawnymi technicznie testami odsłuchowymi.

To które parametry pomiarowe odpowiadają za te istotne cechy prezentacji muzycznej, które wymieniłem wcześniej? Pytam po raz kolejny i nikt z wielbicieli pomiarów jakoś nie ma nic do powiedzenia, poza pustymi tezami, że wszystko jest mierzalne i opisywalne pomiarami. To którymi?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 hours ago, sly30 said:

Tak? To który pomiar mówi o barwie? Który o jakości holografii 3D? Który pomiar mówi o lokalizacji źródeł pozornych? A który pomiar określa sposób i jakość budowania sceny muzycznej? A który pomiar określa wielkość muzyków i instrumentów, bo są systemy gdzie wiolonczelista ma 1.8m, ale są takie, gdzie ma 6m wzrostu. To które pomiary to określają? Śmiało. Chętnie poznam te pomiarowe cechy  aspektów, które wymieniłem? 

Ano taki pomiar nic nie mówi o tych rzeczach, bo powstają w głowie słuchacza i są projekcją tego, czego nauczyła się jego mózgownica rozpoznając pewne wzorce i działając per analogia. A ponieważ mózgownicę każdy ma inną, więc każdy "słyszy" inaczej. Cudzysłów jest celowy, bo słyszenie to nie tylko proces fizyczny rozgrywający się w uchu zewnętrznym i wewnętrznym, ale coś dużo bardziej skomplikowanego - przetwarzanie bodźców w mózgu. W związku z tym to co odtwarza zarejestrowaną wcześniej muzykę ma mniejsze znaczenie, niż się większości słuchających wydaje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.