Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  344 członków

Sonus Faber Klub
IGNORED

Sonus Faber CLUB


mike27
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.09.2023 o 08:32, moreno1973 napisał:

Aby coś doradzić to najpierw musisz podać pewne dane

Sprzęt towarzyszący to dwa monobloki Classe CAM350 , Chord Dave robi jako przedwzmacniacz,czasami podmieniam na Pass INT 150. Pokój odsłuchowy ma 32 m². Jest przystosowany akustycznie. Lubię słuchać bluesa, wokali kobiecych, muzyka organowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.09.2023 o 00:29, J4Z napisał:

Czy "tani" SF to jeszcze SF?

No nie... na pewno nie... Sonetto to efekciarskie granie, z słabej jakości górą. Jeden z moich większych, jak nie największy zawód jeśli chodzi o kolumny.

AV QR3 mają też podbitą, ale lepszej jakości tę górę. Sonetto lepszą, bardziej nasyconą średnicę, ale i nadal lekką, podniesioną, ogólnie męczące granie w obydwu przypadkach.

Grane z UR Unico, w 15m², z pogłosem na poziomie coś koło 0,3-0,4s. Pozdrawiam cześć.

PS kolumny miałem niby z outletu, ale jeszcze zmieniały się u mnie. 

Edytowane przez J4Z

Node 2i lps, Adi-2 lps, UR Unico Gold Lion, Harbeth 7ES-3

z Bogiem, dzielny audiofilu 🫡

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.09.2023 o 06:01, Mario1976 napisał:

Sprzęt towarzyszący to dwa monobloki Classe CAM350 , Chord Dave robi jako przedwzmacniacz,czasami podmieniam na Pass INT 150. Pokój odsłuchowy ma 32 m². Jest przystosowany akustycznie. Lubię słuchać bluesa, wokali kobiecych, muzyka organowa.

32 m2 to powinno wystarczyć na Stradivari. Trzeba pamiętać, że kolumny SF lubią mieć sporo wolnej przestrzeni dookoła to zawsze im pomaga. Monobloki to dobry pomysł na te kolumny. One potrzebują dużo dobrej mocy aby je odpowiednio wysterować. W wymienionym repertuarze powinny się dobrze sprawdzić. Jak ich słuchałem to miałem okazję porównać podczas tej samej sesji odsłuchowej z niższym modelem Elipsa, który oferował bardziej radosne brzmienie, fajniej prezentujące się np. w rocku natomiast Stradivari miały dużo bardziej poważny styl grania. Do muzyki organowej powinny dobrze pasować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.09.2023 o 09:13, Artistplant napisał:

Z Waszego doświadczenia które monitory SF mają relatywnie najniżej schodzący bas? dzięki

Każdy z nas inaczej odbiera niskie tony i ma inne oczekiwania. Więc najlepiej spojrzeć na pomiary bo te są obiektywnym źródłem informacji. Miesięcznik AUDIO od lat wykonuje pomiary kolumn oto co napisali o kilku modelach

Auditor M

Jak na monitor pracujący w oparciu o jeden 15-cm głośnik nisko-średniotonowy, zakres niskich częstotliwości jest przetwarzany wyjątkowo sprawnie. Jego szczyt leży przy ok. 90 Hz, ale dość łagodne początkowe opadanie charakterystyki powoduje, że spadek -6 dB względem średniego poziomu leży poniżej 40 Hz - wyśmienicie!

Guarneri Evolution

"Katalogowe" pasmo przenoszenia, co prawda bez podania spadków decybelowych, ma wynosić 40 Hz - 30 kHz, a w naszych pomiarach właśnie przy 40 Hz pojawia się spadek -6 dB (względem średniego poziomu).

Electa Amator III

Niskie częstotliwości nie sięgają bardzo nisko, ale wstydu nie ma - spadek - 6dB (względem poziomu średniego) pojawia się przy 43 Hz.

Sonetto 2

Niskie częstotliwości są wyśmienicie rozciągnięte. Podając spadek -6 dB, odnosimy go do poziomu średniego, tak określony znajduje się przy 35 Hz - to rekord testu i wynik wybitny dla konstrukcji podstawkowej, zwłaszcza że niskie tony nie są wyraźnie wyeksponowane i spadek -6 dB względem ich szczytu (przy 100 Hz) znajduje się niewiele wyżej - przy 38 Hz.

Słuchałem tych trzech pierwszych i rozczarował mnie ogólnie dźwięk, w tym także bas oferowany przez Electę Amator III. Jak na woofer o średnicy 18 cm zamontowany w tak drogim monitorze to nic wyjątkowego nie zaoferował. Za to Guarneri Evolution również z 18 cm wooferem pokazały klasę pełnego dźwięku i moc basu. Doskonale na nich słuchało mi się muzyki filmowej i elektronicznej. A i muzyka klasyczna świetnie brzmiała. Oczywiście to wyższa półka cenowa i jakościowa ale dziś używane Guarneri Evolution w super stanie można kupić za mniejsze pieniądze co nowe Electa Amator III które kosztują ponad 40 tyś PLN.

Jeśli zaś ma być monitor w mniejszym budżecie to do pomieszczenia max 20 m2 dobrym wyborem jest Auditor M. 

Redaktor naczelny AUDIO tak opisał ich bas

,,Ale nie popadnę w przesadę i dzielenie włosa na czworo po prostu chwaląc bas - re-we-la-cyj-ny. To będzie ważne dla każdego użytkownika, czy to smakosza-audiofila, czy wszystkożernego i wszystkosłuchającego.

Jest a-ku-rat, co w tym przypadku nie oznacza już powściągliwości i dystansu. Bas pozwala sobie grać dobitnie, co w dodatku zostało zaobserwowane przy ustawieniu głośników dość daleko od ścian. Teoretycznie można się obawiać, że pozycja bliżej nich jeszcze go wzmocni...

Ale i wtedy pewnie się obroni - swoją jakością - bo jest świetnie kontrolowany, zwarty, a przy tym zróżnicowany, niepodbarwiony, naprawdę nisko rozciągnięty, jednocześnie dynamiczny w średnim podzakresie...

Jasne, nie jest to bas o takiej skali i uderzeniu, jak z kolumn wolnostojących, ale po pierwsze: jego siła i tak jest wybitna jak na monitor (a biorąc pod uwagę, że pracuje w nim głośnik nie 18-cm, ale 15-cm - rezultat jest fantastyczny), a po drugie, trochę podobnie jak w przypadku średnich tonów: takiego stylu, takiej techniki, takiej naturalności i takiej barwy pozazdrościć mogą nawet większe kolumny.

Może dałem się ponieść entuzjazmowi, ale zanotowałem, że w ich wybrzmieniu jest coś z charakteru dużych, estradowych "paczek". Takie niskie tony pracują nie tylko na swoją chwałę, ale służą całemu brzmieniu, dają autorytet, wiarygodność, niczego nie przymulając i nie obciążając."

https://audio.com.pl/testy/stereo/kolumny-glosnikowe/197-auditor-m

Nie słuchałem tych Sonetto 3 które są jednak z innej kategorii cenowej i jakościowej niż pierwsze trzy modele i cudów bym się po nich nie spodziewał. 

Opis z ich recenzji 

,,Sonus faber Sonetto 2 gra lżej, jaśniej, a przy tym bezproblemowo, nienatarczywie, przyjaźnie. Nie kreuje potęgi ani bardzo mocnym uderzeniem, ani masywnością niskich częstotliwości, jednak bas jest porządny, zręczny, dobrze artykułowany, czysty i czytelny, bez nadmiernego przytupu i pogrubienia, za to z efektownym zejściem."

https://audio.com.pl/testy/stereo/kolumny-glosnikowe/3225-sonetto-2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie czy gato amp150ae będzie dobrym kompanem dla minima amator 2. Czy te kolumny zagrają w 13m2 rozstawione około 1,80m od siebie, od ścian bocznych około 50cm od tylnej 40cm, niestety jest to sypialnia i nic w tej chwili nie da rady z tym zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie użytkowników Klubu Sonus Faber.

W związku z rozważaniem zakupu SERAFINO Tradition lub Amati Tradition chciałem zapytać użytkowników, jakie minimalne odstawienie od tylnej i bocznej ściany trzeba zakładać  ?

Odsłuchy na swojej elektronice dokonywałem w salonie zaadoptowanym akustycznie. Ja niestety nie mam zrobionej żadnej akustyki. Obecnie gram na kolumnach konstrukcji zamkniętej które w mojej ocenie są mniej wrażliwe na odstawienie od ścian.

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRILOGY 903 przedwzmacniacz + TRILOGY 993 końcówka mocy

Tak porównywałem oba modele na raz. Podsumowując Amati  "większy bas" - jeśli nie miałbym obaw o akustykę mojego pomieszczenie i aprobatę przez żonę większej kolumny, wybrałbym Amati.  Najchętniej wziąłbym do mnie oba modele, porównał jak się wpasują i kupił  od dealera, ale ze względu na budżet zamierzam kupić z drugiej ręki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.10.2023 o 21:27, Nowy25 napisał:

Witam serdecznie użytkowników Klubu Sonus Faber.

W związku z rozważaniem zakupu SERAFINO Tradition lub Amati Tradition chciałem zapytać użytkowników, jakie minimalne odstawienie od tylnej i bocznej ściany trzeba zakładać  ?

Odsłuchy na swojej elektronice dokonywałem w salonie zaadoptowanym akustycznie. Ja niestety nie mam zrobionej żadnej akustyki. Obecnie gram na kolumnach konstrukcji zamkniętej które w mojej ocenie są mniej wrażliwe na odstawienie od ścian.

  

Wszystkie Sonusy kochają dużo wolnego miejsca. Malutkie monitorki potrzebują dużo miejsca a co dopiero duże podłogówki. 

Przy braku zrobionej akustyki absolutne minimum w przypadku Serafino 100 cm od tyłu i z 100 cm po bokach. Amati z 150 cm z tyłu i po bokach. 

Ważna sprawa. W kwestii głębokości to mierzysz nie od końca kolumny do sciany tylko od przedniej ścianki kolumny do ściany. A w kwestii bocznych ścian to mierzysz od tweetera do ściany. Więc wówczas te wielkości nie są takie straszne 🙂

Kluczowe pytanie ile masz metrów powierzchni i jaki kształt tego pomieszczenia?

 

Edytowane przez moreno1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na SERAFINO TRADITION.  

Salon mam wielkości około 40m2 ( 6,6 x 6,0 ) otwarty na hol 7m2.

Nie mam problemu z odstawieniem kolumn od ściany tylnej na odległość 100 cm, ale problemem jest odstawienie od ściany/ścian bocznych. Jedna kolumna będzie stała przy bocznej ścianie, odległość około 50 cm od tweetera, druga kolumna za około 210 cm  i dalej ponad 3m do drugiej ściany bocznej.

Tak się składa że na ścianie bocznej która jest oddalona od tweetera na około 50 cm wisi zasłona -może trochę pomoże w akustyce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje, świetne kolumny👍
Nie wiem czy zasłona pomoże ale napewno możesz nam zdawać relacje z eksperymentowania nie tylko z ustawieniami 😉

Od siebie dodam że podwójne terminale Sonusa są „nie od parady”. Sonus rekomenduje Bi Amping i to zdecydowanie działa. Sprawdzone na Olympica Nova 3  ✌️

Miłej zabawy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich. 
Jak sprawdzą się Cremona Auditor M w pokoju 24m2 przy rozstawieniu na dłuższej ścianie? Chodzi mi o bas. Obecne kolumny to Dynaudio focus i są ustawione:  odległość między kolumnami to ok 2,2m, od tylnej ściany do tylnej obudowy kolumny 40cm. Od kolumn do miejsca odsłuchowego około 2,5m. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.10.2023 o 21:41, Niepokorny napisał:

Gratulacje, świetne kolumny👍
Nie wiem czy zasłona pomoże ale napewno możesz nam zdawać relacje z eksperymentowania nie tylko z ustawieniami 😉

Od siebie dodam że podwójne terminale Sonusa są „nie od parady”. Sonus rekomenduje Bi Amping i to zdecydowanie działa. Sprawdzone na Olympica Nova 3  ✌️

Miłej zabawy

 

Mam pytanie odnośnie  wspomnianego Bi Ampingu. 

Czy  mówimy tutaj o zworkach Bi-Wire ? 

Czu chodzi o Bi Amping - jeśli dobrze rozumiem ?  to połączenie dwukablowe do oddzielnych wzmacniaczy mocy ? - nigdy nie stosowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.