Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  343 członków

Sonus Faber Klub
IGNORED

Sonus Faber CLUB


mike27
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moreno, z Twoich wypowiedzi tu w klubie orientuję się, że napędzasz Sonusy Devialetem i jesteś z tego bardzo zadowolony. Miałeś może okazję odsłuchać ich z innymi wzmacniaczami w klasie D? Pytam, bo intrygują mnie ostatnio końcówki w klasie D, ale na modułach hypex ncore lub Pascal X-pro. Niestety, u nas opinii o nich trudno uświadczyć. Ja gram na Olympicach I napędzanych integrą Luxmana (505U), jestem bardzo zadowolony, ale jednak ta klasa D nie daje mi spokoju ;-).

 

Devialet to nie jest sama klasa D ale rozwiązanie hybrydowe z zastosowaniem też klasy A. Nie mam doświadczenia w testowaniu wzmaków czystej klasy D ale miałem okazję słuchać kolumny z aktywną częścią subwooferową napędzaną przez modyfikowane moduły Hypexa i był to najlepszy bas jaki słyszałem w życiu. Głośnik miał 15 cali a układ wzmocnienia koło 2000 W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Nexus i Moreno za pomoc. Nie wiem czemu, ale jakoś nie mam przekonania do marki Primare (może będę musiał kiedyś spróbować?). Teraz konkretnie jestem zainteresowany modułami Ncore NC500 (np. Bel Canto REF600) Hypex'a lub duńskimi modułami Pascal nowej generacji. Strasznie trudno coś dorwać u nas na ich temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że na tym forum tak mało można się dowiedzieć o Sonusach po niżej klasy Olimpici. Rozumiem, że te tańsze już nie graja? Venere , Toye? Rozumiem też, że aby kolumny zagrały muszą kosztować min. 50 tys zł? Nie ważne, że maja już 20 lat...

Może jeśli chodzi o jakość kolumn to tak jest ze wszystkim, to co chińskie jest gorszej jakości, czy po prostu towar drugiego sortu idzie do Europy wschodniej czyli i do Polski. I nie ważne skąd czy z Chin czy Włoch, zawsze to będzie drugi sort...

Z tego co wyczytałem na zagranicznych forach to zanim Sonusy Venere znajdą się w UK najpierw wracaja do Włoch w celu kolejnej kontroli. To świadczy tylko o tym, że do łap dociera tylko towar najwyższej jakości. No i może lakier już jest jak należy...

Z tą produkcją w Chinach bym się nie obawiał kupując Sonusy w UK czy Belgii. Nawet te najtańsze. Tym bardziej (nie wiem czy to jest prawdziwa informacja) Venere będą w tym roku produkowane we Włoszech...

 

Z tego co wyczytałem w świecie Venere graja na poziomie Olimpic o 20% gorzej w wielu aspektach. Konkluzja była taka, że nie warto płacić aż tak dużo za Olimpic za tak małą różnice w brzmieniu. Wiadomo, kto ma kase i tak kupi Olimpic... za te szczegóły płaci się najwięcej wiadomo.

 

Przydałoby się utworzyć KLUB SONUSA NOWE KTÓRE JUŻ NIE GRAJĄ. To co one robią i po co ludzie je kupuja?

Edytowane przez MusicManiacX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego MusicManiacX - Rozumiem w pewnym znaczeniu toje oburzenie jednak nie mogę go poprzeć. Odnośnie tańszych obecnie produkowanych głośników Sonus Faber nie raz pojawiały się wpisy odnośnie Toy,a czy Venere 2, 2,5, 3. Nie pamiętam czy były wzmianki o Venere S. Musisz jednak zrozumieć, w przygodzie audio jest tak, że z biegiem czasu chce się więcej, lepiej, prawdziwiej. A to często oznacza zakup głośników drogich nowych lub używanych, starszych modeli, szczególnie monitorów. Kolejna sprawa. Sonus Faber światową renomę zdobył swoimi monitorami i ogromna część klubowiczów porusza się jedynie w tym segmencie. Wielbiąc kilka modeli tej firmy. Wspominam o tym byś zrozumiał, że nie ma w tym klubie niechęci tylko jest pewna proza życia - dążenie do doskonałości (każdy oczywiście rozumie to inaczej).

Co do miejsca produkcji, wiele firm głośnikowych produkuje swoje wyroby w chinach, wiadomo, niższe koszty większy zysk. Czy są to produkty wybrakowane? Zapewne nie. Firma określa ich jakość co do elementów w chwili projektu i tak są produkowane. Nie wierzę, że do Polski trafiają wybrakowane produkty zatem możesz być spokojny.

Co do jakości dźwięku - testowałem głośniki serii Venere 2,5 oraz 3. Porównywałem je z dźwiękiem Liuto. I wierz mi na słowo dźwięk Venere nie zbliżał się do klasy dźwięku z Liuto. Pomijając barwę, odwzorowanie przestrzeni, nasycenie czy mikrodetale Venere potrafiły "zagrać obudową". tzn. były słyszalne rezonanse dźwięku wewnątrz obudowy. I tu należny sobie zadać pytanie czy tego się chce? Oczywiście jeśli się ma w kieszenie np 10 tyś PLN i szuka nowych głośników to odpowiedz jest prosta. Jeśli jednak jest się osłuchanym i ma parę złoty więcej to szuka się coś innego, używanego z wyższych przedziałów kwotowych.

Innym przykładem są klienci, którym wybitnie nie zależy na wysokiej jakości odwzorowania dźwięku. Oni zapewne kupują Venere czy głośniki innych firm, stawiają w salonie i ma to grac, tyle. Nic ich więcej nie interesuje. Problem dla Ciebie jest taki, że te osoby zapewne nie są w naszym klubie.

Edytowane przez Darth Vader
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za treściwą wypwiedź. Właściwie zaczynam zabawe z HIFI od niedawna 2 lata. Posiadam Klipsch r26f to moje pierwsze tak wypasione podłogówki ;) Planuję je zmienić na coś bardziej wyrafinowanego i muzykalnego... w przedziale cenowym Sonusów Venere S lub 3.0. Mają mi służyć do kina domowego i stereo. Oczywistym jest, że chciałbym jak najlepsze odwzorowanie instrumentów. Jeśli za te pieniądze Sonus tego nie potrafi to znaczy mam szukać w innych markach? (pomijając fajny wygląd i konstrukcje Venere). Kwestią jest też czy potrafiłbym teraz zrozumieć te różnice za, które się tyle płaci... Z tymi rezonansami wewnątrz nie wiedziłem. Naczytałem się, że obudowa właściwie jest ich pozbawiona...

Edytowane przez MusicManiacX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za treściwą wypwiedź. Właściwie zaczynam zabawe z HIFI od niedawna 2 lata.

 

Poruszasz bardzo złożoną tematykę, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Abyś dobrze zrozumiał, ja Ciebie nie odwodzę od zakupu Venere 3. Możesz je kupić. Musisz sobie sam odpowiedzieć czy poziom jakościowy Venere 3 jest dla Ciebie odpowiedni i czy akceptujesz kompromisy versus konstrukcje "droższe".

Kolejną kluczową kwestą jest sprawa dopasowania charakteru, tej szkoły grania! Na każdym pułapie cenowym musi być synnergia by coś dobrze grało a nie jedynie przeciętnie. Pytanie czy Venere 3 współgrają z twoją pozostała elektroniką, jeśli nie to musisz szukać u innego producenta (upraszczając, SF nie gra skrajami pasma, a średnicą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw miały być 2,5 potem 3,0. Teraz S. Bas reflex ustawiony w podłogę. Mam tylko 16m2 . No i ta włoska robota... dla mnie kolumny musza też wyglądać. Nie wyobrażam sobie Spendorów wielkości troche wiekszej od zapalniczki mimo, że pewnie piękna średnica...

Głównie słucham wokali: Biber, Melua, electro, muzyka filmowa. Właściwie każdy rodzaj muzyki nawet czasem rocka. Wiem, że nie można mieć wszystkiego za tą kasę, ale chociaż wokale aby były jak pradziwe ;) a gitara elektryczna miała ten warkot taką rozdzielczość. Na dzień dzisiejszy poprawiam akustykę bo wiadomo 16m2 to mało ;). O kolumnach już myśle i powoli zbieram kasę. Tak jak mówiłem kolumny muszą wyglądać i grać na swoim poziomie cenowym. Napedzane będa Roksanem Kandy K2. 130W myśę, że sobie poradzi.

Edytowane przez MusicManiacX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<blockquote data-ipsQuote="" class="ipsQuote" data-ipsquote-contentapp="forums" data-ipsquote-contenttype="forums" data-ipsquote-contentid="15451" data-ipsquote-contentclass="forums_Topic"><div>[img]<a href=http://i.marktplaats.com/00/s/NjQwWDQ4MA==/z/FSsAAOSwZ8ZXBMQJ/$_85.JPG' alt='$_85.JPG'>

 

Drodzy formuowicze, prosze o informacje jak dawno owe monitory byly produkowane i czy warto je nabyc "woeloletnie". Wiem tylko ze dawno.

Jak dzis sie plasuje ich cena wraz ze standami-zestaw dokladnie ze zdjecia. Jaka jest wartosc ich brzmienia na tle nowszych modeli np amator?

Lubie elektronike, ktora prezentuje moje dzwieki, tak jak to sobie wymarzylem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Chyba się podobają bo milczy :D

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Panowie Mam pytanko, jakie są zasadnicze różnice w brzmieniu Cremony i Cremony M?

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

P.S.

mam na sprzedaż Auditory M w idealnym stanie że standami, pudła i komplety. Zapraszam zainteresowanych na priv.

Edytowane przez Robert_56545
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Mam pytanko, jakie są zasadnicze różnice w brzmieniu Cremony i Cremony M?

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

P.S.

mam na sprzedaż Auditory M w idealnym stanie że standami, pudła i komplety. Zapraszam zainteresowanych na priv.

 

To Ty sprzedajesz je za 8000 PLN? Dobra cena. Polecam zakup bo jeśli faktycznie w idealnym stanie to taniej się nie znajdzie tych monitorów.

 

Generalnie podłogowe Cremony mi się nie podobały. Zresztą tak samo jak Amati. Wszystkie te kolumny mają moim zdaniem problem z basem. Poza tym ich wysterowanie to koszmar. Z podłogówek SF ujęły mnie swoim dźwiękiem tylko Elipsy. Może dlatego że to projekt obudowy zbliżony do Stradivari. Elipsy potrafiły zagrać z pazurem a jednocześnie z kulturą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To Ty sprzedajesz je za 8000 PLN? Dobra cena. Polecam zakup bo jeśli faktycznie w idealnym stanie to taniej się nie znajdzie tych monitorów.

 

Generalnie podłogowe Cremony mi się nie podobały. Zresztą tak samo jak Amati. Wszystkie te kolumny mają moim zdaniem problem z basem. Poza tym ich wysterowanie to koszmar. Z podłogówek SF ujęły mnie swoim dźwiękiem tylko Elipsy. Może dlatego że to projekt obudowy zbliżony do Stradivari. Elipsy potrafiły zagrać z pazurem a jednocześnie z kulturą.

Tak ja sprzedaje, ręczne słowem że stan idealny, pełen komplet z pudłami, i mam ogromny problem z wyborem nowych, podobają mi się Cremony, ale jeśli jest z nimi problem, to wiadomo nie przejdą. Mam około 20k i jest problem z wyborem, widziałem ma allegro Guarnieri Homage ale to też monitory, które znikają w 40 m2. Poleccie coś błagam, co wartego zachodu w tych pieniądzach można kupić. Może gdybym trafił na extrema,ale wątpię czy w tych pieniądzach by przeszło.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak ja sprzedaje, ręczne słowem że stan idealny, pełen komplet z pudłami, i mam ogromny problem z wyborem nowych, podobają mi się Cremony, ale jeśli jest z nimi problem, to wiadomo nie przejdą. Mam około 20k i jest problem z wyborem, widziałem ma allegro Guarnieri Homage ale to też monitory, które znikają w 40 m2. Poleccie coś błagam, co wartego zachodu w tych pieniądzach można kupić. Może gdybym trafił na extrema,ale wątpię czy w tych pieniądzach by przeszło.

Pozdrawiam.

 

Pierwsza wiadomość jest taką, że takiej dobrej średnicy nie dostaniesz z innych kolumn w cenie poniżej 20 tyś PLN. Ja mogę poleciś Elipsy bo to jest Auditor M tyle że ma jeden ekstra woofer przejęty z Stradivari, który doskonale nagłośni te 40 metrów. I do tego te kolumny nie wymagają mega elektrowni tylko wystarczy im z 400 w na kanał z tranzystora.;)

 

Niestety minimalna cena za używane Elipsy w dobrym stanie to około 30 tyś. PLN.

 

Guarneri Homage nie nagłośni 40 metrów a po drugie po Auditorach M będzie Tobie brakowało basu. Dobrze ustawione i odpowiednio napędzane Mają one bardzomocny bas jak na 15 cm woofer.

 

Generalnie Guarneri w 40 metrach to za mało...jakiekolwiek...w takim metrażu po prostu trzeba wybrać dobrą podłogówkę ale to już jest dużo kasy...

 

Extrema to już wiekowe kolumny i trafić na tą kolumnę w idealnym stanie to jak wygrać w lotto...no i one będą kosztować dziś małą fortunę jeśli są faktycznie idealne...

 

W takim budżecie (pow. 20 tyś.) raczej bym nie wchodził w kolumny 20 letnie. Dziś jest wiele fajnych kolumn, niestety w większości drogich;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Mam pytanko, jakie są zasadnicze różnice w brzmieniu Cremony i Cremony M?

Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

 

Mam i słucham na codzień na Cremonach M i nie zaobserwowałem problemu głośnika z odtworzeniem zakresu niskotonowego w swoim 22 metrowym pomieszczeniu.

A co do porównania, nigdy takiego nie robiłem aby porównywać wersję modyfikowaną z wersją bez modyfikacji.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Klubowiczów!

Jak można to zapisuję się do Klubu z moimi Sonus Faber Elektra Amator 2 .

Dźwięk jaki prezentują jest dla mnie Bardzo zadowalający ,a wręcz super uniwersalny.

Nie wiem ile w tym zasługi mojego Denona pma a100 ,ale całość gra naprawdę Super.

Pozdrawiam

Mirek

 

A tak to wygląda:)

post-32025-0-58266500-1462735216_thumb.jpg

Edytowane przez mirunias38

Ostatnio słucham na tym co mam i jestem z tego zadowolony:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Tak sobie pomyślałem że może cofam się do tyłu bo miałem dużo lepsze urządzenia od 2A3 po 300B i ASR 2 HD był i Polski Lar ,ale tak jak zaznaczyłem w uniwersalności Denon spisał się najlepiej ot i basta....może to lekka profanacja wpinać Denona do tak zacnych głośników ..ale tak jak piszesz "grunt że dla mnie się podoba":)

Pewnie kiedyś spróbuję czegoś nowego bo przecież inaczej się nie da z tą naszą chorobą, jedno wiem na pewno Sonusy zostają do końca :)

 

A tak zapytam z ciekawości co byście polecili, jaki wzmak? Lar pompował za dużo basu w moim pomieszczeniu (18 m2) ASR potrzebował 1 h nagrzania z 300 B nie słuchałem bo kolumny posiadam od nie dawna.

 

Pozdrawiam

Mirek

Ostatnio słucham na tym co mam i jestem z tego zadowolony:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł Skurzewski

(Konto usunięte)

 

 

Pierwsza wiadomość jest taką, że takiej dobrej średnicy nie dostaniesz z innych kolumn w cenie poniżej 20 tyś PLN.

 

 

Wiem,że to klub Sonusa,ale...nie zgadzam się z taką tezą. Uważam,że

do 20 tysięcy Harbeth P3,30.1 i SHL 5/Plus,gra tak samo bajeczną średnicą,choć subiektywnie uważam,że lepszą. Do 40 metrów to można już wsadzać 40.2 Harbetha,ale skoro masz budget do 20 kilo,to grzechem jest nie sprawdzić SHL Plus i starczy jeszcze na standy,wolumenem zakrywają urocze Cremony przysłowiową czapką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,że to klub Sonusa,ale...nie zgadzam się z taką tezą. Uważam,że

do 20 tysięcy Harbeth P3,30.1 i SHL 5/Plus,gra tak samo bajeczną średnicą,choć subiektywnie uważam,że lepszą. Do 40 metrów to można już wsadzać 40.2 Harbetha,ale skoro masz budget do 20 kilo,to grzechem jest nie sprawdzić SHL Plus i starczy jeszcze na standy,wolumenem zakrywają urocze Cremony przysłowiową czapką :)

 

No niby wiesz ale jednak chyba nie do końca...

 

Klub fanatyków Harbetha jest dwie ulice dalej...

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.