Skocz do zawartości
IGNORED

Open baffle na aktualnie dostępnych głosnikach


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, krolewicz napisał:

wierzę że dla sly30 to męczące granie, ale umówmy się, kolega działa na innym pułapie 🙂

Ale tu nie chodzi o koszty czy też poziom sprzętu na jakim gram. Sonido na moje ucho jest trochę agresywne. Pewnie , że można to próbować łagodzić np lampą. Ale mam wątpliwości, czy to jest dobra droga. 

Godzinę temu, krolewicz napisał:

może koledzy coś podpowiedzą, czego szukać ewentualnie

w zbliżonej plastyce?

8 minut temu, sly30 napisał:

Sonido na moje ucho jest trochę agresywne.

inaczej je odebrałem z 10 watowym pp. Ciemny, matowy, skupiony na średnicy. Brakowało wszystkiego, choć nie istoty - muzyki. 

To była chyba jedyna prezentacja w której brakowało wszystkiego, ale nie muzyki. Fakt, nietuzinkowo, osobliwie podanej.

Posobnie, choć z nieco większą dawką powietrza przy modelu Sandglass i wyższym, chyba Grand. 

11 godzin temu, piano napisał:

w zbliżonej plastyce?

inaczej je odebrałem z 10 watowym pp. Ciemny, matowy, skupiony na średnicy. Brakowało wszystkiego, choć nie istoty - muzyki. 

To była chyba jedyna prezentacja w której brakowało wszystkiego, ale nie muzyki. Fakt, nietuzinkowo, osobliwie podanej.

Posobnie, choć z nieco większą dawką powietrza przy modelu Sandglass i wyższym, chyba Grand. 

może być w zbliżonej plastyce, czego mi brakuje w sonido

potrafią wiernie (jak na moje ucho) oddać np dźwięku kontrabasu, gitary, ale gdy jednocześnie na scenie są trzy basy, gitara i jeszcze jakiś cykacz, no to zdarza im się pogubić 🙂 obawiam się jednak, że połączenie wszystkich oczekiwanych walorów będzie kosztowne

mam wrażenie, że masz podobne podejście do dźwięku, tym bardziej żałuję, że zgarnąłeś odgrody Lutka, trochę się na nie czaiłem po cichu 😉

Sonido wydaje się jedynym w swoim rodzaju. Cechuje go b. mocno zarysowane DNA . Narzuca ją na tyle mocno, że na tę chwilę nie znajduję nic podobnego, oczywiście, przy założeniu, że szukając innych zg,chciałbyś pozostać w umownie, podobnej stylistyce grania - muzykalność, nie analityka. 

Alternatywnie w "zbliżonej" plastyce, ale z dodatkiem smaczków w obszarze mikro/ makro, dynamiki w kierunku nieco większej naturalności, ale dalej pozostające w nieco ciemniejszej, nieznacznie brudnawym odcieniu, to proponuję do lamp średnich i dużych mocy - T&F RA lub PHI/ Pharoah. 

We wszystkich w/w, akcent ewidentnie postawiony na muzykę, przyjemność, długie odsłuchy. To - mimo odmienności - wydaje się cechą wspólną w/w z Sonido.

To nie koniec, ale wybacz, nie ten wątek 😉

ps. w pewnym sensie tj, akcent postawiony na muzykę/ dynamikę z kierunkiem w stronę naturalności, wpisują się niedawno nabyte OB o których pisałem już stronę czy dwie wcześniej. Na to ma wpływ plastyka zastosowanych Sab Greencone, a uzupełnieniem jest '18 w papierzaku. 

18 minut temu, krolewicz napisał:

tym bardziej żałuję, że zgarnąłeś odgrody Lutka, trochę się na nie czaiłem po cichu 😉

nic straconego. Mam pewne przemyślenia, więc zawsze jest obszar do rozmów/ odsprzedaży, tylko daj mi się nimi trochę nacieszyć 😉

25 minut temu, krolewicz napisał:

mam wrażenie, że masz podobne podejście do dźwięku

bardzo możliwe, choć wydaje się, że nieco bardziej ukierunkowane na naturalność z omijaniem przetworników, które bardzo mocno narzucają swoje DNA. 

Czego unikam, to analityka. 

1 godzinę temu, krolewicz napisał:

żałuję, że zgarnąłeś odgrody Lutka

Ale Lutek ma jeszcze pieknie grajace Tannoy-e Eaton na 10-cio calowych HPD 295 - nie meczace przy dlugim sluchaniu. Ale, jesli nie znasz modelu, to trzeba by do Lutka przyjechac posluchca i osobiscie nausznie sie przekonac.    Musze co nieco sprzedac, bo trzeba zbierac na nastepne odgrody  :-) Zreszta, wczoraj do Ciebie napisalem na PW, wiec zapewne juz czytales.

Gość

(Konto usunięte)
W dniu 10.04.2023 o 17:38, LUKAS 84 napisał:

Ciekawy temat założyłeś Sławek. Po zapoznaniu się bliżej wiem już że OB to nie jest taka prosta sprawa jak mi się wydawało. Jestem pod ogromnym wrazeniem projektu który zrealizował u siebie Sly, absolutnie bezkompromisowy, topowy zestaw. 

abstrahując od wad i zalet d'Appolito , przy jednym wooferze nawet aktywnym będziesz potrzebował jego wychylenia by podbić pasmo poniżej 50 hz

kilkanaście db to jest sporo a im większe wychylenia woofera tym większe zniekształcenia

dlatego proponowałbym oprzeć wynikowy spl kolumny na poziomie jaki pozwala uzyskać woofer

dlatego dokładanie drugiego szerokopasmowca dla zwiększenia spl to zły pomysł

znacznie lepszym jest dodanie drugiego woofera nawet przy układzie aktywnym będzie to procentować

warto skupić się na basie z odgrody zrobić próbną dechę obsadzić głosniki i posłuchac zobaczyć jaki potencjał oferują

drugi krok to dobry mocny tweeter najlepiej z wavequide , który to układ pozwoli na niskie cięcie na 2khz lub niżej

jak będziesz miał ustalony potencjał wooferów i dobry tweeter dopiero dopasowywałbym głosnik na średnicę

może być i szerokopasmopwy ale trzeba go ciąć tak by dobrze zgrywał się od dołu z wooferem i ładnie łaczył się z tweeterem dość nisko by charakterystyki kierunkowe były przynajmniej dobre

upieranie się przy tym by szerokopasmowiec grał całe pasmo wg mnie jest niedobrym rozwiązaniem

jeśli koniecznie chcesz taki układ to zrób sobie obudowę bas refleks na jednym głosniku

a nie   odgrodę

5 godzin temu, Lutek napisał:

Musze co nieco sprzedac,

a te dębowe obudowy opchnąłeś?

6 godzin temu, piano napisał:

tylko daj mi się nimi trochę nacieszyć 😉

Maciek , kurka, jest klient jest możliwość biznesu

nie poznaję Cię 🙂

mam świadomość , że chcesz sprawdzić co będzie po modyfikacjach

ale to wymaga czasu ... a niedługo będą u Lutka nowe ....możliwości.... więc potraktowałbym ten etap jako dobre doświadczenie i ... kroczył dalej

... no chyba , że "sytuacja" nie poprawia się na tyle by można było z optymizmem patrzeć do przodu

... ale tak jak już pisałem zawsze można wrócić i zrobić taki sam projekt zwłaszcza , że jesteś w kontakcie z konstruktorem

 

 

 

Edytowane przez slawek.xm
48 minut temu, slawek.xm napisał:

a te dębowe obudowy opchnąłeś?

Jeszcze je mam.  Nie pamietam, czy widziales, jako kompletne, z wytlumieniami. Juz slysze - na jakim poziomie pewnie by graly, gdyby ktos ze zdolnych konstruktorow - jak np. Ty, czy meloV8 - dobral do nich jakies wysokiej klasy glosniki (np. HPD295 graja w nich lepiej, niz w oryginalnych skrzynkach z pazdzierza - sprawdzone i to komisyjnie) i zaprojektowal zwrotki. W kazdym razie, ja wowczas nie obawialbym sie porownan takich monitorow z jakimikolwiek innymi niewielkimi monitorami znanych producentow i to niezaleznie od ich ceny. 

Przepraszam za offtop, ale musialem Ci odpowiedziec, jesli pytasz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

03 Nowe obudowy pod gl. 10 cali-Resize.com.jpg

IMG_20230224_181933.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lutek
6 godzin temu, slawek.xm napisał:

Maciek , kurka, jest klient jest możliwość biznesu

nie poznaję Cię 🙂

owszem, jest możliwość, ale niech da mi się jeszcze nacieszyć choć ze 3 księżyce 😉 

W dniu 12.04.2023 o 21:12, piano napisał:

To była chyba jedyna prezentacja w której brakowało wszystkiego, ale nie muzyki.

Sonido mają w sumie wszystko. Jest tylko jeden - niezbędny - warunek:
Trzeba siedzieć naprawdę blisko kolumn.
No i pełnopasmowe są jedynie Sandglass, bo tu obudowa (wewn. tuba) buduje dźwięk.
Z ustawieniem wylotem do góry - jest najlepiej (bo to kształt klepsydry - dwa położenia są możliwe).

14 godzin temu, krolewicz napisał:

może być w zbliżonej plastyce, czego mi brakuje w sonido

Jeśli do 4000 zł - kupuj Tannoy Eaton od Lutka. Ogólnie "zwyklejszy" sound, od nachalnością technologii wolny.
Czyli nienachalnie atrakcyjny. Gitara akustyczna będzie dalej namacalna i głos na wyciągnięcie ręki. Sonido nie do głośnego naparzania, więc tu kontynuacja tej cechy. Ogólnie dawny Tannoy jest tym, co można polecić. W większej ogólności papier. O Grajpudłach z Białegostoku nie będę pisał, ale to też ten kierunek. Wąska nisza albo wręcz tajemny krąg, z tą uwagą, że Tannoy lubią tranzystor (wbrew obiegowej opinii o lampie dla nich). Bas wtedy jest taki, jaki powinien. Do Sonido trzeba wielką budę, bo to nie sam głośnik ma grać, tylko układ akustyczny. Horntony mają 20% z większych konstrukcji Bodnara. Ale siedzieć trzeba 1,5 góra 2 metry od bazy. Albo... bardzo daleko, dla ogólniejszego odbioru.

Odgrody to przeciwieństwo Sonido, bo tu ma być bez obudowy. Nie wiem dlaczego nikt nie wzoruje się na odgrodach firmy Lyngdorf. Najlepsze na świecie, występujące w swoim całościowym ekosystemie. Chociażby wybór driverów można powtórzyć, jeśli całej koncepcji nie można przełożyć na DIY. Ameryka dla odgród już została odkryta!

Godzinę temu, Wuelem napisał:

Nie wiem dlaczego nikt nie wzoruje się na odgrodach firmy Lyngdorf.

A co w nich takiego unikalnego, czego nikt wczesniej nie stosowal?

8 godzin temu, Wuelem napisał:

Sonido

Chyba nie mam już nic do dodania w tej sprawie.;-) 

Decyzję o wyborze, pozostawiam innym. Subiektywnie, nie jest to przetwornik dla mnie. Natomiast wyraziłem się o nim w ujęciu obiektywnym, mając na uwadze, różne gusta. Można by dodać - dla każdego coś. 

10 godzin temu, meloV8 napisał:

A co w nich takiego unikalnego, czego nikt wczesniej nie stosowal?

Gdybyś je usłyszał - byś nie pytał.

3 godziny temu, piano napisał:

Natomiast wyraziłem się o nim w ujęciu obiektywnym

I ja się zgadzam. Niemniej na AS cały czas pokój z nimi był zawalony ludźmi. To też jest obiektywne.

52 minuty temu, Wuelem napisał:

Gdybyś je usłyszał - byś nie pytał.

Pytam Cię, bo napisałeś, że są wzorem do naśladowania. Wiec wyjaśnij, dlaczego tak uważasz.

Na wystawie audio Axpona 2023 można było posłuchać topowe dipole Linkwitza. Tutaj krótka, lecz entuzjastyczna opinia:

 

 

Gość

(Konto usunięte)
W dniu 19.04.2023 o 22:11, piano napisał:

popatrz na te straszne wychyły, a gałka b. mocno w prawo. ( 1x '18 cali) 

 

może opiszesz zmiany w swojej odgrodzie i pod kątem budowy i tego jak zmienił się dźwięk

wszyscy chętnie poczytamy

 

Nie dokonywałem żadnych zmian, a aspekty budowy, pozostawiam mądrzejszym od siebie. Wybacz, ale w tym temacie nie jestem partnerem w dyskusji. Pewniej się czuję w nieco innym obszarze naszej zabawy 😉 

Gość

(Konto usunięte)
4 minuty temu, piano napisał:

Nie dokonywałem żadnych zmian, a aspekty budowy, pozostawiam mądrzejszym od siebie. Wybacz, ale w tym temacie nie jestem partnerem w dyskusji. Pewniej się czuję w nieco innym obszarze naszej zabawy 😉 

ok 🙂

Natomiast, na podstawie ost. prób, mogę coś podpowiedzieć, ponieważ, albowiem, od momentu nabycia OB, cały czas miałem wrażenie, że nie dopiąłem ostatniego guzika i nie wyciskam zeń większości soków.

Do rzeczy.

Otóż, wiemy jak ważne jest pozycjonowanie zg w pomieszczeniu. Konstrukcje OB wydają się szczególnie nań wrażliwe, głownie w aspekcie symetrycznego pozycjonowania z zachowaniem możliwie równego środowiska pracy dla kolumn L i R, a także odległości od tylnej ściany i pierwszych odbić.  

To wszystko wiemy, sęk w tym, coś mi nos podpowiadał, abym na powrót przyjrzał się temu zagadnieniu.

I dobrze podpowiadał.

Myślałem, że już znalazłem punkt G dla ich właściwej pracy, ale próby pokazały, że się myliłem.  

Pobawiłem się trochę, mając na uwadze siatkę basu i w/w aspekty. Po wielu próbach, okazało się, że można lepiej, a nawet znacznie. Bardzo zyskało wypełnienie, "masa instrumentu", jego - że tak ujmę - osadzenie, rysunek jako bryły oraz umiejscowienie w przestrzeni. Innymi słowy, zyskała naturalność, a ściślej realizm przekazu w chyba każdym aspekcie.

Niczego nie odkrywam, ale to pokazuje jak istotne jest zszycie zg z pokojem. 

Zmieniłem też pozycjonowanie siedziska o parędziesiąt cm bliżej zg. 

Nie podam recepty, bo każdy pokój, to inne wymiary, właściwości, cechy, natomiast podpowiem, że nie warto lekceważyć pozycjonowania, szczególnie OB i poświęcenie temu czasu powinno się opłacić z nawiązką.  

Nie osiadłem na laurach. Dalej "uczę" się tej konstrukcji, jej właściwości.., zachowania w różnych ustawieniach, poznaje ją z różnych stron.

Jeszcze nie czas na szampana, ale mam wrażenie, ze ten moment coraz bliżej 😉

Edytowane przez piano
Godzinę temu, piano napisał:

Jeszcze nie czas na szampana, ale mam wrażenie, ze ten moment coraz bliżej 😉

Bo  tak jak z tym punktem G, za każdym razem okazuje, że był gdzieś indziej 🙂

35 minut temu, jar1 napisał:

Bo  tak jak z tym punktem G, za każdym razem okazuje, że był gdzieś indziej 🙂

Niektórzy zamiast go znajść u kobiety obok znajdują u koleżanki i tak to z tym audio bywa😉

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość

(Konto usunięte)
40 minut temu, jar1 napisał:

Bo  tak jak z tym punktem G, za każdym razem okazuje, że był gdzieś indziej 🙂

 

3 minuty temu, ASURA napisał:

Niektórzy zamiast go znajść u kobiety obok znajdują u koleżanki i tak to z tym audio bywa😉

może coś w temacie wątku

9 godzin temu, piano napisał:

Natomiast, na podstawie ost. prób, mogę coś podpowiedzieć, ponieważ, albowiem, od momentu nabycia OB, cały czas miałem wrażenie, że nie dopiąłem ostatniego guzika i nie wyciskam zeń większości soków.

Do rzeczy.

Otóż, wiemy jak ważne jest pozycjonowanie zg w pomieszczeniu. Konstrukcje OB wydają się szczególnie nań wrażliwe, głownie w aspekcie symetrycznego pozycjonowania z zachowaniem możliwie równego środowiska pracy dla kolumn L i R, a także odległości od tylnej ściany i pierwszych odbić.  

To wszystko wiemy, sęk w tym, coś mi nos podpowiadał, abym na powrót przyjrzał się temu zagadnieniu.

I dobrze podpowiadał.

Myślałem, że już znalazłem punkt G dla ich właściwej pracy, ale próby pokazały, że się myliłem.  

Pobawiłem się trochę, mając na uwadze siatkę basu i w/w aspekty. Po wielu próbach, okazało się, że można lepiej, a nawet znacznie. Bardzo zyskało wypełnienie, "masa instrumentu", jego - że tak ujmę - osadzenie, rysunek jako bryły oraz umiejscowienie w przestrzeni. Innymi słowy, zyskała naturalność, a ściślej realizm przekazu w chyba każdym aspekcie.

Niczego nie odkrywam, ale to pokazuje jak istotne jest zszycie zg z pokojem. 

Zmieniłem też pozycjonowanie siedziska o parędziesiąt cm bliżej zg. 

Nie podam recepty, bo każdy pokój, to inne wymiary, właściwości, cechy, natomiast podpowiem, że nie warto lekceważyć pozycjonowania, szczególnie OB i poświęcenie temu czasu powinno się opłacić z nawiązką.  

Nie osiadłem na laurach. Dalej "uczę" się tej konstrukcji, jej właściwości.., zachowania w różnych ustawieniach, poznaje ją z różnych stron.

Jeszcze nie czas na szampana, ale mam wrażenie, ze ten moment coraz bliżej 😉

Maciek, co tam za przetworniki masz w tym Twoim projekcie?

obiektywnie o audio

W dniu 23.04.2023 o 08:18, piano napisał:

Saba Greencone oraz Fonics HW 1800

To podobny zestaw co lampizator kiedyś robił 😉

obiektywnie o audio

2 godziny temu, S0nic napisał:

To podobny zestaw co lampizator kiedyś robił 😉

raczej dokładnie ten sam

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

7 godzin temu, S0nic napisał:

To podobny zestaw co lampizator kiedyś robił 😉

Zestaw przetworników ten sam, ale w tym przypadku zestawy mają porządnie wykonane filtry, nie tak jak u lampizatora.

W dniu 24.04.2023 o 22:12, zbuj napisał:

Zestaw przetworników ten sam, ale w tym przypadku zestawy mają porządnie wykonane filtry, nie tak jak u lampizatora.

Podaj proszę czym się różnią?

10 godzin temu, Ricambi napisał:

Podaj proszę czym się różnią?

Zbuj raczej Ci nie objasni czym sie sie moga roznic, gdyz te odgrody byly moje i zbuj tylko ich u mnie sluchal.  Niedawno nabyl je ode mnie z kolei piano. Ja nie mam pojecia o odgrodach lampizatora, wiec nic na temat roznic nie moge powiedziec.  

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.