Skocz do zawartości
IGNORED

W poszukiwaniu lampowego brzmienia czyli ....


Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, julius-6 napisał:

Zredukuj na początek budżet.

Kup sobie Snelle E2/E3. . Do tego możesz podpiąc lampy od 3.5W tak naprawdę (oczywiscie o ile nie bedziesz chciał młócić głośno)
Dlaje cos cos z AN P1 PP, OTO SE, Leben 300, jesli mowa o PP lub  Line Magnetic 845, Haiku 211  - wiekszosc do dostania na wtórnym- mozna bezstratnie odsprzedac i pojsc wyzej, albo w bok. 

Wyżej - jakies dobre Audio Note E / DeVore Orangutan 93/96 , Spendor S100 - wszystko znowu bedzie latać super z SET.

Okaża się , że Leema gra krzykliwie, mało wyrafinowanie i mocno sklejonym dzwiekiem 🙂 Leemę miałem lata temu na początku swojej drogi. Do napindalanai fajna, do wyrafinowania juz mniej.

tutaj kilka prób w/w setów

 

 

 

 

 

 

 

To Twoje wrzutki?

1 minutę temu, Tomek 1685 napisał:

To Twoje wrzutki?

tak, ja wiem ze to tylko filmik i live brzmi to inaczej ,ale jak sie wie czego sluchac to jednak się okazuje że  sporo mozna wnioskow wylapać.

18 minut temu, julius-6 napisał:

ale mocowo nie widzę tego ciągnącego ATC

Ja mimo wszystko nie przekreślałbym tego połączenia tylko z uwagi na ograniczoną moc wzmacniacza. Jeśli celem nie jest nagłośnienie imprezy w remizie strażackiej, wystarczyłoby. Ale wiadomo. Aby mieć pewność, trzeba sprawdzić. Wbrew pozorom w przypadku ATC decyduje "jakość" watów a nie ich ilość

No to gratuluję i zazdroszczę Ci tych SP100. Ja miałem kiedyś Spendory sp 3/1LE. Dobrze wspominam, mimo że nie miałem do nich najlepiej dopasowanego wzmaka (krell KAV300). 

Dość długo przymierzam się do nowych kolumn. Muszą być wysokoefektywne. Snell E, czy AN E to minimum które zakładam. Myślałem też o klipsch forte III lub IV, ale po weckendowych odsłuchach zestawów tubowych DIY, chyba takie popełnię i będę miał spokój.  Aktualnie niestety mam do dyspozycji niskoefektywne gradienty, raczej pod tranzystor ale pp i se, o których wcześniej pisałem radzą sobie z nimi nadzwyczaj dobrze.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_20220402_133405.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam dwa  : Tranzystor który  pierwsze 20 "watów* gra w klasie A potem AB ,ma drabinkę rezystorową do regulacji glosnosci( super precycja ,lokalizacja i ...) duze transformatory i kondensatory . Potrafi bez zadyszki napędzić trudne kolumny .

I lampkę PP , którą gra w trybie triody i pentody ( przełącznik ) .

Kolumny pod lampę łatwe do wysterowania. 

Wielu milosnikow audio  tego setu slulchalo 🙂 i trudno było im  powiedzieć w którą wersję wybrać. 

Dla tego myślę ,że  dobry tranzystor zagra w dobrze dobranym systemie tak że miłośnicy lamp będą mieli problem ? I w drugą stronę to tez  tak działa. 

Pozdrawiam wszyskich 👍

Niech każdy znajdzie swojego Grala 

15 minut temu, piotrek7 napisał:

Ja mimo wszystko nie przekreślałbym tego połączenia tylko z uwagi na ograniczoną moc wzmacniacza. Jeśli celem nie jest nagłośnienie imprezy w remizie strażackiej, wystarczyłoby. Ale wiadomo. Aby mieć pewność, trzeba sprawdzić. Wbrew pozorom w przypadku ATC decyduje "jakość" watów a nie ich ilość

To prawka, kolega w pokoju ok45mkw grał na SCM40 jesli sie nie myle (monitor)z SunAudio 2a3 i bardzo sobie chwalił, z mocnym tranem pokazują zupelnie inne oblicze, ale tracą juz 'to cos'

 

2 minuty temu, bogus18 napisał:

Mam dwa  : Tranzystor który  pierwsze 20 "watów* gra w klasie A potem AB ,ma drabinkę rezystorową do regulacji glosnosci( super precycja ,lokalizacja i ...) duze transformatory i kondensatory . Potrafi bez zadyszki napędzić trudne kolumny .

I lampkę PP , którą gra w trybie triody i pentody ( przełącznik ) .

Kolumny pod lampę łatwe do wysterowania. 

Wielu milosnikow audio  tego setu slulchalo 🙂 i trudno było im  powiedzieć w którą wersję wybrać. 

Dla tego myślę ,że  dobry tranzystor zagra w dobrze dobranym systemie tak że miłośnicy lamp będą mieli problem ? I w drugą stronę to tez  tak działa. 

Pozdrawiam wszyskich 👍

Niech każdy znajdzie swojego Grala 

Też mam jeszcze tranzystorowe końcówki mocy z "hybrydowych" czasów. Nie używam, chociaż fajne są.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
10 minut temu, Tomek 1685 napisał:

No to gratuluję i zazdroszczę Ci tych SP100. Ja miałem kiedyś Spendory sp 3/1LE. Dobrze wspominam, mimo że nie miałem do nich najlepiej dopasowanego wzmaka (krell KAV300). 

Dość długo przymierzam się do nowych kolumn. Muszą być wysokoefektywne. Snell E, czy AN E to minimum które zakładam. Myślałem też o klipsch forte III lub IV, ale po weckendowych odsłuchach zestawów tubowych DIY, chyba takie popełnię i będę miał spokój.  Aktualnie niestety mam do dyspozycji niskoefektywne gradienty, raczej pod tranzystor ale pp i se, o których wcześniej pisałem radzą sobie z nimi nadzwyczaj dobrze.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_20220402_133405.jpg

SP100 kupiłem po sprzedaży Tannoy LGM, które mialem blisko 5 lat. 

Niech będzie to swego rodzaju rekomendacja 😉

Fajne paczki, ale też nie mam do nich wzmaka poki co. Amplifon daje tylko super środek - ale pod względem soczystosci bo przestrzen i wyrafinowanie leży. 
Lavardin gra z nimi za okrągło i troche bez życia. Choc są numery co brzmią spoko. AN OTO phono SE gra spektakularnie na winylu, ale wlasnie grzeje nowe kondy i dopiero sie uklada. Cyfra poki co sporo słabiej i wciąż czuje, że w Spendkach jest duzy potencjał. Na ten moment E2+Oto gra najlepiej zdecydowanie, a same E2 mordują podstawowe Audionoty na dzien dobry - przynajmniej te starsze. No ale to niejako synergia polaczenie bo AN mam z lat 90 na recznie nawijanych trafach, a Snelle w sumie tylko pare lat starsze, AN-E /D to ich skopany lekko sukcesor (choc E2 cięzko dzis dostac w dobrym stanie przetwoernikow wiec mozebyc roznie) w kazdym razie Oto/p1 maja grać w systemie AN z AN-e i ze snell wychodzi im to jeszcze lepiej. Moze bym nawet to zostawil, ale na Snell gram zamiennie z tannoy juz tyle lat,że chcialem czegos swieżego. S100 to 3 drogi i gabaryt, ktory oferuje jeszcze inne doznania i potencjał czuc duzy. Średnica absolutny top, jest co rzeźbic. 

Forte III są bardzo dobre. 4 mają jeszcze lepszy środek... no wlasnie srednica, wokale, scena i gora w Forte bedzie zawsze odstawac od Snell , Spendor, Tannoy... ALE mamy wybitna dynamike, kontur, fajny bas i gra to z 90% lamp. Sam się przymierzałem, ale nigdy nie trafiły się kiedy mialem kase i miejsce.

 

Tubki to raczej nie moj klimat, ale kto co lubi i z czym gra... 🙂

 

 

aha, to też bylo fajne polaczenie do plumkania:

 

 

Ale paczki 15, wzmak pod 20 + źrodełko musi ciepło dawać i miejsca trzeba ciut wiecej Opium.

ps. kotka też mam

Nawet 2...

 

🙃

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
4 minuty temu, julius-6 napisał:

SP100 kupiłem po sprzedaży Tannoy LGM, które mialem blisko 5 lat. 

Niech będzie to swego rodzaju rekomendacja 😉

Fajne paczki, ale też nie mam do nich wzmaka poki co. Amplifon daje tylko super środek - ale pod względem soczystosci bo przestrzen i wyrafinowanie leży. 
Lavardin gra z nimi za okrągło i troche bez życia. Choc są numery co brzmią spoko. AN OTO phono SE gra spektakularnie na winylu, ale wlasnie grzeje nowe kondy i dopiero sie uklada. Cyfra poki co sporo słabiej i wciąż czuje, że w Spendkach jest duzy potencjał. Na ten moment E2+Oto gra najlepiej zdecydowanie, a same E2 mordują podstawowe Audionoty na dzien dobry - przynajmniej te starsze. No ale to niejako synergia polaczenie bo AN mam z lat 90 na recznie nawijanych trafach, a Snelle w sumie tylko pare lat starsze, AN-E /D to ich skopany lekko sukcesor (choc E2 cięzko dzis dostac w dobrym stanie przetwoernikow wiec mozebyc roznie) w kazdym razie Oto/p1 maja grać w systemie AN z AN-e i ze snell wychodzi im to jeszcze lepiej. Moze bym nawet to zostawil, ale na Snell gram zamiennie z tannoy juz tyle lat,że chcialem czegos swieżego. S100 to 3 drogi i gabaryt, ktory oferuje jeszcze inne doznania i potencjał czuc duzy. Średnica absolutny top, jest co rzeźbic. 

Forte III są bardzo dobre. 4 mają jeszcze lepszy środek... no wlasnie srednica, wokale, scena i gora w Forte bedzie zawsze odstawac od Snell , Spendor, Tannoy... ALE mamy wybitna dynamike, kontur, fajny bas i gra to z 90% lamp. Sam się przymierzałem, ale nigdy nie trafiły się kiedy mialem kase i miejsce.

 

Tubki to raczej nie moj klimat, ale kto co lubi i z czym gra... 🙂

 

 

aha, to też bylo fajne polaczenie do plumkania:

 

 

Ale paczki 15, wzmak pod 20 + źrodełko musi ciepło dawać i miejsca trzeba ciut wiecej Opium.

ps. kotka też mam

Nawet 2...

 

🙃

Dzięki za cenne informacje.

Jeśli podoba Ci się zestawienie z AN P1 może chciałbyś spróbować AN KIT4, który jest PP na lampach 6V6GT.  Mam takiego, to też świetny wzmacniacz ale u mnie niestety na razie "nie gra" ze względu na wcześniej opisane niedogodności. Może bym mu takie snell'e sprawił, to wtedy by było.

A skąd tam u Ciebie wziął się mój kot?

17 minut temu, julius-6 napisał:

Tubki to raczej nie moj klimat, ale kto co lubi i z czym gra... 🙂

Ja też nigdy bym się nie spodziewał, że to może do mnie trafić, a jednak. 

6 minut temu, Tomek 1685 napisał:

Jeśli podoba Ci się zestawienie z AN P1 może chciałbyś spróbować AN KIT4, który jest PP na lampach 6V6GT.  Mam takiego, to też świetny wzmacniacz ale u mnie niestety na razie "nie gra" ze względu na wcześniej opisane niedogodności. Może bym mu takie snell'e sprawił, to wtedy by było.

 

Spróbować zawsze można 🙂 to jest w PP czy PSE? Ile wat?
Ja lubie granie el84 bardzo - to 1.
Dwa - w tym Oto robotę robią trafka, które dzis sa juz inne (zreszta na el84 oto/p1 tez juz nie jest)
a trzy - mam wersję z phono i to phono w połączeniu z SUT gra cholernie dobrze. W rezultacie mam zamknieta integre (z lampkami  z dala od ciekawskich rączek potomka) co gra niemal wszystko fajnie, bardzo muzykalną. Dostał AN Copper in foil do sprzęgania, są też 4 black gatey, 3 Kaisei w kluczowych miejscach no i phono na miedziakach AN +Duelund +  znowu parę kaisei'i

Całosc się grzeje obecnie i zobaczymy co z tego wyjdzie. Z Phono wywaliłem bardzo solidne kostki ERO i ciekawe czy nie bedzie duuuzo drozej, a niekoniecznie duzo lepiej 🙂 Jadą jeszcze do mnie ciekawe Cabasse Sampan 95db efektywnosci , 3 drogi w OZ. Pani mnie chyba z domu pogoni, ale ze 2 lata mialem ochote i w koncu kupilem.. Powinny gadać z OTO.

Natomiast Snelle mogę pod AN polecic gorąco - ten przetwornik ma wybitną umiejetnosc oddania tego co lampa ma  najlepsze. Barwowo nie słyszałem nic co by je rozwaliło w sposob bezceremonialny, ewentualnie inne równie ciekawe podejscie. Gorzej jest ze skrajami. Natomaist E2 ma kopułke lepszą od 3 i da się z nią życ. Basu ma też mniej od E3 i lepszej jakosci, za to lepiej dociązony srodek. Oczywiscie do referencji na basie jest kawał drogi, ale to zostawmy mocnym i beznamietnym tranom, czy lampom typu KT 🙂

Można zapolować jeszcze taniej na J3.  

To jest PP i 6V6GT to elektryczny odpowiednik EL84, tyle że octal. Mocy ma to 2x12W. Niestety phono brak. Chętnie posłuchałbym go na snell'ach. 

Gdybyś miał ochotę moglibyśmy się jakoś zgadać.  

Edytowane przez Tomek 1685
  • Redaktorzy
Godzinę temu, julius-6 napisał:

Leemę miałem lata temu na początku swojej drogi.

😄 A to było jeszcze przed wojną. II Światową.

😉

P.S. EL84 mam w swym lampowym Laneyu. Świetne brzmienie. Fender Stratocaster brzmi genialnie.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

A u mnie ATC z dzielonką: końcówka w klasie AB z pre lampowym na lampach 6sn7/6f8g. Leemę też miałem swego czasu z Tannoy Dc10t i nie było to idealne połączenie

 

4 godziny temu, Tomek 1685 napisał:

Gdybyś miał ochotę moglibyśmy się jakoś zgadać.  

Ja generalnie chętnie, ale czasu ostatnio mało... A skąd jestes ?

8 godzin temu, tomek7776 napisał:

bo teoria hybrydy jest naciagana.

chwyt maketingowy.

Marudzisz. U mnie w Pathosie parzyste harmoniczne dają radę 🙂 

Nie zmienia to faktu, że dziś raczej kupiłbym osobno lampę i osobno tranzystor, albo nawet D-klasę. Takie "granie wolne i szybkie" (tak jak u Kahnemanna) 🙂

 

“That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.” (Christopher Hitchens).

11 godzin temu, Tomek 1685 napisał:

Każda próba kończy się u mnie powrotem do lampowego pre i lampowej końcówki mocy

No właśnie lubisz lampowe brzmienie. I hybryda tego nie ma.

17 minut temu, Terrapin napisał:

Marudzisz. U mnie w Pathosie parzyste harmoniczne dają radę 🙂 

Nie zmienia to faktu, że dziś raczej kupiłbym osobno lampę i osobno tranzystor, albo nawet D-klasę. Takie "granie wolne i szybkie" (tak jak u Kahnemanna) 🙂

 

akurat w twoim moze i jest ok.bo to dobra firma.ale wiele firm stosuje lampe ze wzgledow czysto markietingowych.

49 minut temu, Ma_ki napisał:

No właśnie lubisz lampowe brzmienie. I hybryda tego nie ma.

Do pewnego poziomu ma wszystko czego potrzeba. Gdybym chciał dzisiaj wydać na wzmacniacz, powiedzmy około 20kzł, to pewnie wybrałbym hybrydę. Pewnie byłaby to jakaś końcówka tranzystorowa i lampowe pre. Tanie lampy z reguły wypadają słabo., chociaż zdarzają się wyjątki.

Z recenzji wynika, że to bardzo zły wzmacniacz jest.
Szczerze nie wnikam w taką rozkminę, tak naprawdę to każdy wzmacniacz gra inaczej. Jedne odrobinę, inne bardziej. Grunt żeby się podobało na dłuższą metę i nie męczyło. Na mnie większy wpływ przy odbiorze muzyki ma mój wewnętrzny nastrój oraz czy puściłem odpowiednią nutę. Tak na krótko to już się tyle sprzętów nasłuchałem, że mi się odechciało i chyba to na dobre wychodzi bo się skupiam na tym co ważne, czyli muzyce

Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka

Musica curat cor meum et animam meam delenit

1 godzinę temu, cygaret napisał:

Tak na krótko to już się tyle sprzętów nasłuchałem, że mi się odechciało

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i chyba to na dobre wychodzi bo się skupiam na tym co ważne, czyli muzyce

Też tak mam 😉.

W dniu 23.08.2022 o 21:37, Tomek 1685 napisał:

Pewnie byłaby to jakaś końcówka tranzystorowa i lampowe pre. Tanie lampy z reguły wypadają słabo., chociaż zdarzają się wyjątki.

Lampy to ekstra wygląd, ale jak ceni ktoś neutralność to lepiej wybrać "tranzystor". Można połączyć jedno z drugim i wybrać "tranzystor" typu mosfet. To taki półprzewodnikowy odpowiednik lampy, choć oczywiście nie w stu procentach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Jak w zniekształceniach jakie generują zestawy głośnikowe przeważają parzyste harmoniczne to i tranzystor może być jak lampka 😉

No i nie ukrywajmy, lampowce to stara technologia, która lubi się popsuć. Pobrumieć, lampy się zużywają. A w nie jednym przypadku aby lampowiec zaczął grać "swoją nutę" potrzeba sporej rozgrzewki. Tak se pitole w budżecie, którym aktualnie dysponuje bo gdybym miał więcej mamony na tą zabawę, to tylko lampa wchodzi w grę

Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka

Musica curat cor meum et animam meam delenit

Tak, padły tu różne opinie, propozycje  no i jest różnie.

Tytułem krotkiego podsumowania zasygnalizuję parę rzeczy.

"Lampowe" tranzystory to albo klasa D(jednak nie pójdę tą drogą}, albo Luxmany, Pathos, ponoć i Pass A klasowe, które nie do konca chyba tę lampę zastąpią {proteza, erzac-niektorzy tak określają}.Tutaj ceny są jeszcze do przyjęcia {niektore propozycje}, ale jeśli nie szukać " półśrodkow" to należy iść w "lampę" i odpowiednie doń kolumny.

Tu zaś zaczynają sie schody {jak dla mnie}.Wybór lampy chyba jest łatwiejszy {teoretycznie} , niż wybór odpowiednich doń kolumn albo raczej  znalezienia odpowiedniego i pasującego duetu lampa-kolumny..

Polecane lampy to m. inn. Unison Research S6, Triode, Simply italy.{polecane bez uzasadnienia}

Line Magnetic 210i {trioda-brak w sklepach}  LM 805,LM845  to grzejące się piece {zaslyszane, przytaczane, nie moge sie do tego odnieść}

Mastersound {np. 300B compact czy Dueventi}-zapomnij o tym {zaslyszane, ja nie mam pojęcia}

Audio Note Oto to raczej celować w Oto line SE Signature lub mocniejszy AN Soro line Signature {do przyjęcia} i

odpwiednie kolumny AN E- powyżej lx, ale tu niestety zaczynają ceny mocno przekraczać założony budzet, bo sama kolumienka to kwoty 50-60 tys. i powyżej.{ zresztą AN to brak jakiegokolwiek cennika,{ z mojego punktu widzenia to raczej nieciekawa polityka, ale nie mam na to wplywu i albo akceptuję, albo nie}.

Kluczem do lampy, szczególnie tej o mniejszej mocy {wedle mnie} to znalezienie odpowiednio pasujacej kolumny, a o to chyba niełatwo.

I rzeczywiście chyba o to łatwiej przy mocniejszych niż 300B SET lampach na el34, 211 itp.

Snell -kolumny to chyba są już nieprodukowane?Takich wiekowych to bym sie bał, bo jednak wiek robi swoje {starzejące sie zawieszenie, pianki, gumy itp.} a nie jestem "panem Słodowym" i nie mam za bardzo ochoty szukać po Polsce jakiegoś  pana "naprawiacza" z różnym skutkiem.

-Jeśli lampa 300b udzwignie Spendory 100 to chyba nie jest taka slaba jednak?

 

 

-Jadis-ponoć fajne wznacniacze,ale...-te podstawowe, najtansze na el34 {ponoć dobrze brzmiące} mają bias ustawiany fabrycznie, a wiec kazdorazowo wysylka do sprzedawcy, to jak dla mnie b. niewygodne, daruję sobie, z kolei i35 i da50  to budzet przekroczony i lampy kt88/kt120 co z kolei odbiega brzmieniowo od 300b i el34 i traci trochę sens zakupu lampy, by ta grala podobnie jak tranzystor {opinie zaslyszane}.

Jeśli ma być lampowo i względnie niedrogo, warto wziąć pod uwagę Lebena CS-300F (pojawia się na rynku wtórnym więc jest szansa na cięcie kosztów) oraz Klipsch Heresy. Będziesz miał 100% lampy w lampie

W dniu 28.08.2022 o 13:34, andrzejekk napisał:

Tak, padły tu różne opinie, propozycje  no i jest różnie.

Tytułem krotkiego podsumowania zasygnalizuję parę rzeczy.

"Lampowe" tranzystory to albo klasa D(jednak nie pójdę tą drogą}, albo Luxmany, Pathos, ponoć i Pass A klasowe, które nie do konca chyba tę lampę zastąpią {proteza, erzac-niektorzy tak określają}.Tutaj ceny są jeszcze do przyjęcia {niektore propozycje}, ale jeśli nie szukać " półśrodkow" to należy iść w "lampę" i odpowiednie doń kolumny.

Tu zaś zaczynają sie schody {jak dla mnie}.Wybór lampy chyba jest łatwiejszy {teoretycznie} , niż wybór odpowiednich doń kolumn albo raczej  znalezienia odpowiedniego i pasującego duetu lampa-kolumny..

Polecane lampy to m. inn. Unison Research S6, Triode, Simply italy.{polecane bez uzasadnienia}

Line Magnetic 210i {trioda-brak w sklepach}  LM 805,LM845  to grzejące się piece {zaslyszane, przytaczane, nie moge sie do tego odnieść}

Mastersound {np. 300B compact czy Dueventi}-zapomnij o tym {zaslyszane, ja nie mam pojęcia}

Audio Note Oto to raczej celować w Oto line SE Signature lub mocniejszy AN Soro line Signature {do przyjęcia} i

odpwiednie kolumny AN E- powyżej lx, ale tu niestety zaczynają ceny mocno przekraczać założony budzet, bo sama kolumienka to kwoty 50-60 tys. i powyżej.{ zresztą AN to brak jakiegokolwiek cennika,{ z mojego punktu widzenia to raczej nieciekawa polityka, ale nie mam na to wplywu i albo akceptuję, albo nie}.

Kluczem do lampy, szczególnie tej o mniejszej mocy {wedle mnie} to znalezienie odpowiednio pasujacej kolumny, a o to chyba niełatwo.

I rzeczywiście chyba o to łatwiej przy mocniejszych niż 300B SET lampach na el34, 211 itp.

Snell -kolumny to chyba są już nieprodukowane?Takich wiekowych to bym sie bał, bo jednak wiek robi swoje {starzejące sie zawieszenie, pianki, gumy itp.} a nie jestem "panem Słodowym" i nie mam za bardzo ochoty szukać po Polsce jakiegoś  pana "naprawiacza" z różnym skutkiem.

-Jeśli lampa 300b udzwignie Spendory 100 to chyba nie jest taka slaba jednak?

 

 

-Jadis-ponoć fajne wznacniacze,ale...-te podstawowe, najtansze na el34 {ponoć dobrze brzmiące} mają bias ustawiany fabrycznie, a wiec kazdorazowo wysylka do sprzedawcy, to jak dla mnie b. niewygodne, daruję sobie, z kolei i35 i da50  to budzet przekroczony i lampy kt88/kt120 co z kolei odbiega brzmieniowo od 300b i el34 i traci trochę sens zakupu lampy, by ta grala podobnie jak tranzystor {opinie zaslyszane}.

Ogólnie to, tak tworzysz problem, tam gdzie go nie ma.

Masz spory budżet i bez problemu możesz stać się posiadaczem dobrego wzmacniacza lampowego i dopasowanych do niego kolumn.

Z tym Jadis to zupełnie nie tak.  Tam jest autobias, wobec czego nic nie regulujesz i serwis, a tym bardziej wysyłanie do fabryki nie jest potrzebne.

 

Warto uświadomić sobie, że lampa jest sprzętem w swej naturze upierdliwym (tak jak gramofon). Przy tym trzeba chodzić, kombinować i szukać rozwiązań. To nie jest sprzęt bezobsługowy. To nie jest cyfrowy procesor z DSP. Jej trzeba poświęcić czas i serce. Wtedy i tylko wtedy potrafi się odwdzięczyć pięknym graniem. Lampa jest dla tych, którzy lubią kombinować  

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.