Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Infinity Classics


zukzukzuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeden elektronik z serwisu powiedział mi nawet, że nie ma to kompletnie znaczenia w przypadku głośników wysokotonowych. Mam jednak wątpliwośc

 

i slusznie - wyslij tego elektronika do szkoly

Edytowane przez mateuszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za sugestie dot. 8.2i. Re90 mnie jednak nie przekonują z prostego powodu. Jeśli kolumn za powiedzmy 5tzł nie da się satysfakcjonująco napędzić wzmacniaczem z tego przedziału cenowego, to nie najlepiej o nich świadczy, bo są konstrukcje od nich lepsze, a tylko nieznacznie droższe. I nawet tańsze wzmacniacze nie będą mieć z nimi problemów. To tak jakby tuningować ładę, żeby prześcignęła subaru imprezę. Jest to możliwe (youtube) tylko po co? Sztuka dla sztuki. Ja od początku istnienia formatów bezstratnych interesuję się muzyką zapisaną w ten sposób. Posiadając naówczas bdb (dziś może dobrą?) kartę muzyczną w komputerze (creative platinum pro) i łącząc ją coaxialem ze wzmacniaczem eliminuję potrzebę zakupu odtwarzacza strumieniowego. Po prostu uruchamiam na komputerze odtwarzacz foobar2000 i słucham muzyki poprzez wzmacniacz z przetwornikiem dac. Jakość plików flac, ape, wav, wavpack itp. jest bardzo dobra. Ale mogłaby być lepsza mając lepszy wzmacniacz i tu nasuwa się pytanie jaki? A może dodać tylko przetwornik (dobry pewnie drogi) do analogowego wzmacniacza? Jeśli ktoś jest obeznany z tematem i mógłby coś konkretnego zaproponować, to na pewno nie tylko ja byłbym wdzięczny. A pozostali muszą liczyć się z tym, że płyta cd audio z czasem skończy swój żywot. Natknąłem się w internecie na dość mocny wzmacniacz nielubianej przez audiofilów firmy technics SU-MA 10, jednak jego cena oscyluje w granicach 800-900euro. Niepokoi mnie jednak zastosowany w nim przetwornik typu mash oraz właśnie ta cena. Drugie moje pytanie, to to na które nikt mi dotąd nie odpowiedział. Czy da się w prosty sposób (nie odkręcając zwrotnicy) stwierdzić, na którym kabelku w emitach-r kolumn reference60 jest plus i minus? Jeden elektronik z serwisu powiedział mi nawet, że nie ma to kompletnie znaczenia w przypadku głośników wysokotonowych. Mam jednak wątpliwości. Albo po prostu, jak najłatwiej to ustalić + i - ? Kable są identyczne, a głośniki wyciął poprzedni właściciel. Pozdrawiam wszystkich.

 

Tylko że nie koniecznie dobrze porównujesz ceny.

 

To nie wina Infinity że teraz tyle kosztują :-) (jak się dobrze kupi).

Te kolumny kosztowały majątek, w USA 2.600$ dodaj do tego transport, cło, vat i marżę to Ci wyjdzie ile kosztowały w PL.

 

Takie porównania cen to owszem w sprzęcie sklepowym zgoda ale nie w używkach, bo każdy sprzęt się inaczej starzeje i inaczej traci na wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem z re90 jest taki ze sa dostepne i tanie

ludziska mysla ze za nie caly tysiac eurakow beda mieli hajend pelna geba

gdyby byly nie do zdobycia na rynku wtornym to kosztowaly by ze trzy razy wiecej i ludzie przed zakupem zastanowli by sie trzy razy dluzej czy maja szmalec na naped

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za sugestie dot. 8.2i. Re90 mnie jednak nie przekonują z prostego powodu. Jeśli kolumn za powiedzmy 5tzł nie da się satysfakcjonująco napędzić wzmacniaczem z tego przedziału cenowego, to nie najlepiej o nich świadczy, bo są konstrukcje od nich lepsze, a tylko nieznacznie droższe. I nawet tańsze wzmacniacze nie będą mieć z nimi problemów. To tak jakby tuningować ładę, żeby prześcignęła subaru imprezę. Jest to możliwe (youtube) tylko po co? Sztuka dla sztuki. Ja od początku istnienia formatów bezstratnych interesuję się muzyką zapisaną w ten sposób. Posiadając naówczas bdb (dziś może dobrą?) kartę muzyczną w komputerze (creative platinum pro) i łącząc ją coaxialem ze wzmacniaczem eliminuję potrzebę zakupu odtwarzacza strumieniowego. Po prostu uruchamiam na komputerze odtwarzacz foobar2000 i słucham muzyki poprzez wzmacniacz z przetwornikiem dac. Jakość plików flac, ape, wav, wavpack itp. jest bardzo dobra. Ale mogłaby być lepsza mając lepszy wzmacniacz i tu nasuwa się pytanie jaki? A może dodać tylko przetwornik (dobry pewnie drogi) do analogowego wzmacniacza? Jeśli ktoś jest obeznany z tematem i mógłby coś konkretnego zaproponować, to na pewno nie tylko ja byłbym wdzięczny. A pozostali muszą liczyć się z tym, że płyta cd audio z czasem skończy swój żywot. Natknąłem się w internecie na dość mocny wzmacniacz nielubianej przez audiofilów firmy technics SU-MA 10, jednak jego cena oscyluje w granicach 800-900euro. Niepokoi mnie jednak zastosowany w nim przetwornik typu mash oraz właśnie ta cena. Drugie moje pytanie, to to na które nikt mi dotąd nie odpowiedział. Czy da się w prosty sposób (nie odkręcając zwrotnicy) stwierdzić, na którym kabelku w emitach-r kolumn reference60 jest plus i minus? Jeden elektronik z serwisu powiedział mi nawet, że nie ma to kompletnie znaczenia w przypadku głośników wysokotonowych. Mam jednak wątpliwości. Albo po prostu, jak najłatwiej to ustalić + i - ? Kable są identyczne, a głośniki wyciął poprzedni właściciel. Pozdrawiam wszystkich.

To jest glos rozsadku, co do dackow to masz klub Dackow, strumieniowcow, jest PC audio, mysle, ze tam znajdziesz to czego szukasz a jak nie to najlepiej zapytac tam.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za sugestie dot. 8.2i. Re90 mnie jednak nie przekonują z prostego powodu. Jeśli kolumn za powiedzmy 5tzł nie da się satysfakcjonująco napędzić wzmacniaczem z tego przedziału cenowego, to nie najlepiej o nich świadczy, bo są konstrukcje od nich lepsze, a tylko nieznacznie droższe. I nawet tańsze wzmacniacze nie będą mieć z nimi problemów. To tak jakby tuningować ładę, żeby prześcignęła subaru imprezę. Jest to możliwe (youtube) tylko po co?

Zostałeś niepotrzebnie podpuszczony przez kolegów z klubu :)

Wybrałeś złą analogię, Re90 to nie jest Łada, tylko to jest Mercedes AMG, wersja komfortowa, która potrzebuje odpowiedniego silnika.

Po pierwsze - jakie niby kolumny w okolicy 5 tys. masz wyraźnie lepsze od nich ? Nawet z używek ? Dzisiaj patrząc na nowe kolumny, to podejrzewam że tego typu jak Re90 kosztowałyby nie mniej niż 30 tys. zł.

Druga sprawa - absolutnie nie zgadzam się z tym, że aby wyciągnąć bas czy cokolwiek innego dobrego z Re90 należy mieć resztę zestawu za niebotyczne pieniądze. Być może do pokazania pełni ich możliwości jest to potrzebne ? Nie wiem, nie mam doświadczenia w hi-endowej elektronice, ale to co słyszę pod budżetową elektroniką (tylko że mocną, a nie taką mizerią jaką Ty posiadasz) przebija i to zdecydowanie dźwięk Kappa 8.2 w każdym aspekcie, również na basie. Schodzi wyraźnie niżej i jest świetnie kontrolowany, o wiele lepiej niż w 8.2. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić (może trochę na siłę ?) to, że nieco czasami brakuje takiego potężnego, twardego kopa na wyższym basie (obecny np w Kappa 8.2 i często innych, dobrych, mocnych podłogówkach z bas refleksem). Być może taki jest urok Re90, bo one z założenia są nieco bardziej zaokrąglone, spokojniejsze od 8.2 ?

A może to właśnie ta różnica między budżetową a hi-endową elektroniką ? Nie wiem.

Jeszcze spotkałem się z opinią, na anglojęzycznych forach, że zwrotnica jest nie do końca dobrze zaprojektowana w Re90 i po małych modyfikacjach można wyciągnąć o wiele lepszy bas (konkretnie midbas). Może bardziej doświadczeni koledzy wypowiedzą się w temacie jak to w końcu z tym jest.

Ja osobiście tą kwestię rozwiązałem kupując za drobne, dwa tanie, niepozorne subwoofery z membramą bierną, które miałem kiedyś na testach. Re90 schodzą niżej od nich, ale mam delikatne wspomaganie tego wyższego, twardszego basu gdy takowy się pojawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kolegi Contras

 

Podaję linki dla Twojej lepszej orientacji jaka jest różnica w cenach między Kappą 8,2 a Re 90./ poziom europejski /

 

Cenę którą podawałem wcześniej była z pamięci i błędna - przepraszam.

W prospekcie na USA 1 kolumna kosztowała 1.799$ (tylko że u Nich zawsze jest taniej :-) , a kolumny nie lecą przez ocean za darmo).

 

Sam wyciągnij wnioski :-)

http://www.infinity-classics.de/models/Kappa-x.1i-x.2i-series1993/index-Kappa-x.1i-x.2i.htm

 

http://www.infinity-classics.de/models/Renaissance-series-1992/index-

Renaissance.htm

 

Pozdrawiam

Pygar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

don111-podpisuję się pod tym rękami i nogami:) i kolejka dla Ciebie!

 

problem z re90 jest taki ze sa dostepne i tanie

ludziska mysla ze za nie caly tysiac eurakow beda mieli hajend pelna geba

...to tak w ramach żartu ?

Chociaż,ludzie z DIYaudio.pl potrafią kupić Renaissance 90 za 2500 zł a i tak uważają,że to wyrzucanie pieniędzy w błoto na takie "stare grzmoty" !

....jestem w głębokiej depresji...idę posłuchać hi-endu na stx-ie...

Edytowane przez freedi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o amplifikacje Kappy 8.2i to ja miałem je zapięte początkowo z Vincentem SV-233. Wrażenia: Potężny, ładnie kontrolowany bas, jakiego nie potrafił wydobyć żaden inny wzmacniacz. Wspaniała średnica, kapitalnie brzmiące instrumenty dęte, smyczkowe a także gitara, gorzej było jeśli chodzi o perkusje. Połączenie Vincenta w stockowej wersji ze wstęgowymi Emitami Kappy było nie do zniesienia. Piach, zgrzyt i syk. Podobno był to problem do wyeliminowania, poprzez podmianę kondensatorów w zasilaczu i przedwzmacniaczu - nawet je wtedy zakupiłem, ale nigdy nie wymieniłem ze względu na to, że dorwałem Parasounda HCA-2200II. Góra się bardzo uspokoiła, ale kolumny ucierpiały na średnicy i odrobinę na basie, mimo wszystko grało to spójnie i ciepło.

Jeśli ma ktoś kolumienki z lekko przymuloną górą, wymagającą ożywienia, trochę kryształu to szczerze polecam posłuchanie Vincenta SV-233. Jest to jeden z tych piecyków, którego się nie zapomina - autentycznie. Choć teraz już praktycznie nie do zdobycia, bo zniknął z rynku. - szczególnie w wersji v.2, która miała już ten świetny, aluminiowy ciężki pilot, który wyglądał jak za milion dolarów :)

 

Exik, wielkie dzięki za zainteresowanie mnie Vincentem. Oglądam właśnie sp-331, z lampowym stopniem wstępnym i tranzystorami wyjściowymi (hybryda) i jest to b. interesujące (150W na 8ohm).

 

Co wybrać... co wybrać. Naki są sprawdzone, ale kusi mnie, być coś nowego przetestować.

Adcoma chyba odpuszczę, bo to jednak starszy wzmak i trzebaby uważać na kondy, a nie chcę się tym grzebać (w jednym wzmaku musiałem już robić recap i jest z tym dużo zachodu). Pozostaje jeszcze Parasound 2205,

 

Jeszcze spotkałem się z opinią, na anglojęzycznych forach, że zwrotnica jest nie do końca dobrze zaprojektowana w Re90

 

O Kappa 8.2 też to słyszałem. Może coś jest na rzeczy,a może to bajanie, nie wiem.

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Gosc

(Konto usunięte)

To że ktoś przerobi zwrotnicę pod własne gusta i w jego pojęciu zagra lepiej, to wcale nie znaczy, że fabryczna została źle zaprojektowana.

Co do wpisów o cenie naszych trumien i potrzebnego zasilenia to kiedyś sprawdzałem ile kosztowały Kappy 8.2i w latach 90-tych. Wychodziło że para kosztowała około 1/3 nowego VW Golfa.

I w tej cenie obecnie też już coś fajnego do ich zasilenia się znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim, którzy poświęcili chwilę. I tak mateuszek, ten elektronik, którego wysłalibyśmy do szkoły, to firma obecna na allegro i zajmująca się regeneracją zawieszeń min. infinity, regulacją, naprawą etc. kolumn (!). Pygar wiem co chciałeś mi uzmysłowić, ale zauważ, że ceny kolumn tam widniejące są sugerowane i nigdy nie było realnie tak poważnych różnic między modelami sąsiednimi. Był kiedyś w moim mieście sklep Firmy Digital z Gdańska, która sprzedawała wyroby infinity. Kosztowały wówczas dużo, faktem jest, ale między kappami 8, a 9 nie było nigdy ponad dwukrotnej różnicy w cenie (2200 i 5000 usd w/g strony niemieckiej). To ściema dla podłaskotania psychy nabywcy. Owszem technologia nieraz kosztuje, ale czy dodanie 1 basowca i podniesienie skrzynki o ileś cm uzasadnia takie koszty? Przecież tam żadnego nowego rozwiązania nie ma. No i obecnie czas to zweryfikował - za używki 9-tki żąda się wprawdzie trochę więcej, niż za 8-ki, ale często nie znajdują nabywców (patrz aukcja jednego z kolegów). Dopiero licytacja, chyba od 1zł ,ożywiła co niektórych. A już różnica w cenie Re90 w zwykłym i piano lakierze rozbawiła mnie na dobre! Tak się składa, że jestem doświadczonym (51) i chyba nie najgorszym lakiernikiem samochodowym. Załatwcie sobie lakier (bdb 500za litr, można taniej), a prysnę to 2x powiedzmy za dobrą metaxę Grande Fine (Słowacja 30euro), a jak rozmowa będzie się fajnie kleiła, to nawet za piwo. Żądanie za to 4000 dolców więcej, to czysta paranoja, źle świadcząca o firmie. To tylko kilkanaście wprawnych ruchów ręką. Wprawnych, bo można narobić batów lub pomarańczowej skórki, a wtedy już od nowa przygotowanie powierzchni. Malowałem kiedyś elac'i na zielono, bo gość miał taki mały, śmieszny wzmacniacz w tym kolorze. Chyba jakiś skandynawski? Miałem co do tego koloru wątpliwości, ale jak włożył głośniki i mnie zaprosił, to efekt był zaskakujący. Wojtek76 doceniam stonowane wypowiedzi, a dla don111 dzięki za konstruktywną krytykę, chociaż sam się "wkopałeś", bo stosując suba przyznałeś mi rację co do niedostatków(?) Re90 w tym pasmie. Można także pomóc sobie wpinając korektor, choć to znów jest kontrowersyjne. Tylko, że wciąż nie wiem jak w tych ref60 sprawdzić gdzie "+" i "-" na kabelkach? Czy naprawdę trzeba rozbebeszać całe kolumny?

Edytowane przez Contras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Contras, a czy przykładając bateryjkę do + i - w kolumnach i obserwując wychylenie membrany (albo do przodu, albo do tyłu) nie da się tego sprawdzić? Wydaje mi się, że to b. prosty test a powinien rozwiać wątpliwości.

 

Sorry, że zamęczam Was pytaniami o wzmaki, ale się miotam między różnymi opcjami.

W tej chwili na placu boju stoją:

 

1) Parasound hca2205 (pięciokanałowa końcówka, Continuous Power Output - Each Channel: 220 watts RMS x 5, 20 Hz - 20 kHz, 8 Ω, all channels driven; 300 watts RMS x 5, 20 Hz - 20 kHz, 4 Ω, all channels driven

Current Capacity: 60 amperes peak per channel)

 

2) NAD 218 THX, ewentualnie jako opcja: dwa takie nady zmostkowane jako monobloki.

 

3) Naka pa5

 

4) Vincent sv-233

 

5) vincent sv-236 na nowych lampach NOS.

 

Belgijskie piwo dla każdego, kto doradzi coś sensownego! :)

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>>contras

ja rozbebeszalem re90 do malowania wlasnie - sa fotki wczesniej w watku - wszystkie kable byly jednakowo oznaczone wiec przez analogie mozna stwierdzic co i jak z tym plusem.

wersja w lakierze fortepianowym to nie tylko lakier. lepsze komponenty zwrotnicy i parowane glosniki a to duzo.

cena uzywek ksztaltuje sie inaczej niz ceny katalogowe Xlat temu. "prawie" najwyzsze modele zawsze dostaja w dupke w stosuku do topowych.

co do sklepu allegro i sprzedawcy ktory bredzi albo jest gluchy to nawet i sie pisac nie chce

 

nieco czasami brakuje takiego potężnego, twardego kopa na wyższym basie

mozna ten basik wycisnac z nich ale to jest wlasnie ta subtelna roznica cenowa - tez nie pisze o bog wie czym. ale swoje trzeba dac

 

ludzie z DIYaudio.pl potrafią kupić Renaissance 90 za 2500 zł a i tak uważają,że to wyrzucanie pieniędzy w błoto na takie "stare grzmoty" !

 

tak ale DiY to jest inna bajka .

bo sa ludzie ktorzy fatycznie za te przyslowiowe 5 tys potrafia zrobic cuda wiec dla nich kupowania starych grzmotow jest faktycznie bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo sa ludzie ktorzy fatycznie za te przyslowiowe 5 tys potrafia zrobic cuda wiec dla nich kupowania starych grzmotow jest faktycznie bez sensu.

 

Wiem,bo trochę siedzę w temacie diy ale 5 kzł to dużo za mało na zestaw choćby zbliżony poziomem do RE 90.

I nie mówię tu o gustach,bo komuś mogą bardziej podobać się monitorki na choćby wavecor-ach ale zrobić 3 drożne kolumny na średniej klasie głośnikach, z "normalnymi" elementami zwrotnicy i zapakować to w ofornirowany mdf ,nawet jeśli mamy gotowy projekt i wszystko zrobimy sami...Nie masz szans na 5 kzł.

Ja bym nie potrafił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

don111 dzięki za konstruktywną krytykę, chociaż sam się "wkopałeś", bo stosując suba przyznałeś mi rację co do niedostatków(?) Re90 w tym pasmie.

Z niczym się nie wkopałem, Re90 nie mają żadnych niedostatków na basie. Napisałem wyraźnie - jeśli "na siłę" do czegoś się można przyczepić, te suby to już takie moje dopieszczenie brzmienia i mój kaprys. Bez nich spokojnie można słuchać i bas nadal jest ekstra, lepszy niż na Kappa 8.2.

Trudno przyznać Ci rację, jeśli nie miałeś możliwości posłuchania w miarę normalnie zasilonych Re90, tylko pochopnie ich się pozbyłeś. Wystarczyłby nawet taki taniutki Nad i już miałbyś namiastkę tego co potrafią.

http://allegro.pl/nad-2600-monitor-series-i3652344917.html

 

Znalazłem parametry tego Pioneera A400x... 8kg wagi i 50W/70W mocy ciągłej...

Przecież to nie jest śmieszne nawet. To prawie zabawka. Może jakieś małe podstawkowe kolumny odpowiednio napędzi, nic poza tym. Do Re90 masz zalecany wzmacniacz do 400W mocy.

 

PARAMETRY TECHNICZNE:

MOC DIN Continuous power output (both channels driven at 1 kHz)

85W + 85Winto 4 Ohms. 1% THD

60W + 60W into 8 Ohms. 1% THD

MOC CIĄGŁA Continuous power output (both channels driven at 20 Hz to 20kHz)

70W + 70W 4 Ohms,

0.05% THD 50W + 50W 8 Ohms, 0.03% THD

MOC DYNAMICZNA Dynamic power output (on EIA dynamic test signal)

135W/100W/70W into 2 Ohms /4 Ohms /8 Ohms

ZNIEKSZTAŁCENIA:

Total Harmonic Distortion 0.03% at 20Hz-20kHz , 50 W, 8 Ohms 0.05% at 20Hz-20kHz , 70 W, 4 Ohms

PASMO PRZENOSZENIA

5Hz-100 kHz + 0/- 3 dB (CD, Tuner, Aux, Tape) 20Hz-20 kHz +/- 0.3 dB (Phono MM) 20Hz-20 kHz +/- 0.5 dB (Phono MC)

SYGNAŁ-SZUM (IHF short circuit, A network)

108 dB (CD, Tuner, Aux, Tape) 87 dB / 69 dB (Phono MM, 2.5 mV input, Phono MC, 0.2 mV input)

Signal-to-Noise ratio (DIN, continuous power/50 mW)

88 dB / 65 dB (CD, Tuner, Aux, Tape) 74 dB / 63 dB (Phono MM)

ZASILANIE: 240V AC, 50/60 Hz

POBÓR PRĄDU: 520 Watts

WYMIARY:420(szer)x352(gł)x126(wys)mm

WAGA: 8.0 Kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wbrew pozorom monitory nie tak latwo odpowiednio napedzic. Generalnie z duzych membran powinno byc latwiej wydobyc odpowiedni bas malym piecem, bo wystarczy mniejszy skok by niz przy malych membranach by wytworzyc odpowiednie cisnienie akustyczne.

Don jak wytlumaczysz ze piec o wadze 50 kg nie dal basu w RE90? parametry 250w/8, 500w/4. Przeciez to mocarz, z wooferami u mnie i u Wilsona robil co chcial i to przy duzych glosnosciach?

 

Cenie Twoje wypowiedz i sposob dyskusj ale uwazam, ze sie mylisz i z innych kolumn z podobnego przedzialu cenowego i klasowego mozna wydobyc zdecydowanie wiecej i to mniejszym nakladem w elektronike.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych, których byłem właścicielem : amp Bryston 4BST2 ; mono 7BST2 dawały radę z basem. Nie wiem ile ważyło to żelastwo. Niestety nie były zadowalające na średnicy.

 

Yamaha MX-1 daje radę na basie, waży ca 25kg i nie kosztuje kroci.

 

Wydaje się, że ważną kwestią jest stabilność na niskich impedancjach. Nie miałem okazji słuchać Re90 w zestawieniu z Pass'em 250.

 

Wkrótce, mam nadzieję posłuchać Infinity z prawdziwym potworem.

 

Znam osoby, które miały do czynienia z najwyższej klasy sprzętem i stawiały te "trumny" na poziomie aktualnych głośników za ca PLN 30k.

Jeżeli uznać, że mają trochę racji, to czy kolumny za 30k będziemy napędzali wzmakiem za .... 2k?

 

pozdro,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenie Twoje wypowiedz i sposob dyskusj ale uwazam, ze sie mylisz i z innych kolumn z podobnego przedzialu cenowego i klasowego mozna wydobyc zdecydowanie wiecej i to mniejszym nakladem w elektronike.

Ok tylko pytanie jaka to klasa ? Coś dla przykładu z takich więlkich podłogówek 3-4 drożnych ?

Druga sprawa, czy aby faktycznie to są takie trudne do napędzenia kolumny ? Pomijam ekstremalne sytuacje, gdzie wzmacniacz ważący 8kg i o mocy 50W w klasie AB zostaje podłączony :)

Ja podłączałem je pod integrę HK 680 (z tym że jest stabilna do 2ohm) i grało to tak samo dobrze jak pod końcówkami Sansui czy Nad, choć trzeba było trochę mocniej pokręcić gałką. Bas schodzi <30hz i jest dobrze kontrolowany, tylko nie wiem czy nie ma takiego twardego, estradowego "wypierdu" z powodu takiego strojenia (w końcu to są konstrukcje zamknięte a charakter brzmienia Re90 nie jest zbyt agresywny, więc pasuje) czy jednak brakuje tej "kropki nad i", tych 5-10% pełni możliwości jakie są w stanie pokazać tylko z czymś dużo lepszym.

 

Don jak wytlumaczysz ze piec o wadze 50 kg nie dal basu w RE90? parametry 250w/8, 500w/4. Przeciez to mocarz, z wooferami u mnie i u Wilsona robil co chcial i to przy duzych glosnosciach?

Ale jak to się objawiało ? Brak kontroli czy uderzenia, a może coś innego ?

W sumie sama moc nie gra, choć zwykle jak jest duża to i inne parametry też są dopracowane np wysoki damping faktor.

Edytowane przez don111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu bas byl znikomy, prawie go nie bylo.

 

I gdy mowie o basie to mowie to mysle o rozdzielczym basie a nie o pomrukach sztucznie dodanych, w ktorych z grosz definicji. Tak czy inaczej nie slyszalem ani razu zadowalajacego basu z RE90, nawet z polecana konfiguracja duetu Nakmichi....Nakmichi ma faktycnie z RE90 ciut jakby wiecej basu niz pass, ale nie ma tam prawie wogule rozdzielczosci, poprostu nic sie nie dzieje a jedynie troche mruczy.

Co do kolumn to dali Grand spokojnie graja lepiej od RE90 i to bez jakijs super kosztownej amplifikacji. Z dwu i poldroznych to proac response 3.5, pisze to jako osoba ktora przesluchala wyzej wymienione klocki dokladnie.

Brystonow sluchalem prawie wszystkich, i wyzej wymienione modele w porownaniu do Pass X250 to zabaweczki i nie pisze ot zlosliwie. Pass oddaje 70W w klasie A, powyzej tego w AB. Ten piec to potwor!

 

The X250 specs are impressive. Gain is a large 30 dB. Frequency response is beyond ideal, -0 dB at DC to -3dB at 100kHz. The power output is rated less than the way the amplifier appears to sound. Rated for 250 watts for two channels at 1% THD into 8 ohms, it would be easy to exaggerate this figure. Given its Olympian heft, it would be easy to tell guests that this was a 1,000-watt unit. Only the uninitiated would not suspect otherwise. The sound certainly would not give it away.

 

As any tweaking audiophile might suspect from such a super unit, the X250 pumps twice as much power, 500 watts, when pressed into 4 ohm range yet still provides for very good control of low impedance woofers. Under actual conditions the Pass Laboratories X250 it will produce approximately 1,800 watts for short duration!

 

http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0202/passx250.htm

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu bas byl znikomy, prawie go nie bylo.

 

I gdy mowie o basie to mowie to mysle o rozdzielczym basie a nie o pomrukach sztucznie dodanych, w ktorych z grosz definicji. Tak czy inaczej nie slyszalem ani razu zadowalajacego basu z RE90, nawet z polecana konfiguracja duetu Nakmichi....Nakmichi ma faktycnie z RE90 ciut jakby wiecej basu niz pass, ale nie ma tam prawie wogule rozdzielczosci, poprostu nic sie nie dzieje a jedynie troche mruczy.

Co do kolumn to dali Grand spokojnie graja lepiej od RE90 i to bez jakijs super kosztownej amplifikacji. Z dwu i poldroznych to proac response 3.5, pisze to jako osoba ktora przesluchala wyzej wymienione klocki dokladnie.

Brystonow sluchalem prawie wszystkich, i wyzej wymienione modele w porownaniu do Pass X250 to zabaweczki i nie pisze ot zlosliwie. Pass oddaje 70W w klasie A, powyzej tego w AB. Ten piec to potwor!

 

The X250 specs are impressive. Gain is a large 30 dB. Frequency response is beyond ideal, -0 dB at DC to -3dB at 100kHz. The power output is rated less than the way the amplifier appears to sound. Rated for 250 watts for two channels at 1% THD into 8 ohms, it would be easy to exaggerate this figure. Given its Olympian heft, it would be easy to tell guests that this was a 1,000-watt unit. Only the uninitiated would not suspect otherwise. The sound certainly would not give it away.

 

As any tweaking audiophile might suspect from such a super unit, the X250 pumps twice as much power, 500 watts, when pressed into 4 ohm range yet still provides for very good control of low impedance woofers. Under actual conditions the Pass Laboratories X250 it will produce approximately 1,800 watts for short duration!

 

http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0202/passx250.htm

 

Wojtuś.

Cały czas jesteś zgryźliwy... Do tego, robisz to złośliwie (wbrew temu, co piszesz).

Przyjedź i posłuchaj czy jest ten bas, czy może jest szczątkowy, czy tylko mruczy?

Wszystkich zainteresowanych również zapraszam:) Są tacy, którzy usłyszeli...

 

Jeśli Tobie odpowiadają inne klocki - nie ma problemu. Jest klub Dali, Proac, a może i Passa. Tam się wypowiadaj

Proszę, po raz któryś - nie siej defetyzmu!

 

Ten Pass po prostu nie nadaje się do R90. Słyszałem, że i model 350 również jest kiepski w połączeniu z R90. Śmieszny wzmacniacz-tuner - TA 4E za 1500 zł jest tutaj lepszy. Bywa. Branżowcy mogą pisać cokolwiek, lecz nie ma rzeczy najlepszych do wszystkiego.

Co ciekawe - w tych Nakamichi, które GRAJĄ z R90 też grzebał N.Pass. A R90 to BARDZO DOBRE kolumny:) Szukać ze świecą równiejszych i spójniejszych, wielodrożnych kolumn, nawet za 10x tyle.

Znajomy ma wzmocnienie za... 3,5 tys. zł, a Twój Pass i wiele, wiele innych znakomitych, a przy tym drogich konstrukcji, po prostu blednie przy tym...

 

 

Pozdrawiam!

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a Ty nie namawiasz co chwile ludzi w innych watkach elektrostatow do Infinity? Z checia bym przyjechal, ale nie bardzo mam jak. Ale drogi zukzuku,moge Ci dokladnie jaki zestaw sluchalem u mateuszka PA7 = pre nie pamietam dokladnej nazwy, ale jest to dokladnie polecany przez Ciebie zestaw. Do tego 2 zrodla ktoryym basu nie brakuje hegel HD20 i Elektrocompaniet ecd-1 o ile sie nie myle. Specjalnie przyjechalem z Phastem, z Passem ( tak wiem, ze Nelson grzebna w PA7 i co nagle sie uwstecznil?) poprostu bas z X250 a ten pA7 to jest przepasc jakosciowa, nie pisz inaczej bo doswiadczeni audiofile Cie wysmieja. To ze jakis wzmacniaczyk czy kino domowe mruczy to nie znaczy, ze legitymuje sie dobrym basem:) tyle to juz dawno powinienes sie naucZyc.

Dodam jeszcze, zeby nie bylo ze wina kabli to podlaczylismy u mateuszka kable z naprawde dobrym basem Mit Magnum Ma i glosnikowe audioquest K2, wiem, ze slyszysz kable wiec celowo to pisze. Co moge wiecej napisac, tam basu poprostu nie bylo, zreszta setki osob szuka basu w tych kolumnach roznymi polaczeniami lampy z tranem, jestm pewien, ze duza czesc z nich probowala i nakamichi i nadal szukaja. Ale spoko jezeli tobie to wystarcza to przynajmniej otworz sie na inne kolumny i sprawdz, sluchales chcby Grandow?

don poprosil mnie o podanie przykladow, wiec to zrobilem.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z bateryjką romekjagoda w przypadku innych głośników raczej by chwycił, ale tutaj chodzi o wstęgę emitów-r. Mam teraz 2 wzmacniacze w różnych pomieszczeniach. Ten pierwszy to pioneer A-400 bez regulatorów barwy w wersji na rynek brytyjski. To nie jest to samo co A-400X(!), aczkolwiek nie słuchałem. Drugi klocek to technics SU-V90D z racji tego, że ma przetwornik i współpracuje poprzez coaxial z kartą muzyczną. Podłączone są do niego ref60. Membrany ich 2 niskotonowców wychylają się moim zdaniem za bardzo, powodując przy głośniejszym słuchaniu efekt kopania w tekturowe pudło i zniekształcenia w postaci popierdywania. Ale to tylko tak się dzieje przy niskim perkusyjnym basie. Nie wiem co jest tego powodem? Czyżby te kolumny nie potrafiły zagrać nieco dobitniej basu? Stosunkowo cicho potrafią może nawet lepiej od kapp8.2. Może to specyfika obudowy zamkniętej? Nasuwa się pytanie, czy można bezkarnie zatkać otwór basreflex w 8.2i? Uparłem się na ten przetwornik. Mogę mieć mocniejsze technicsy SE-M100 20bit lub SU-MA 10 Mash. Odpowiednio 1200 i 3000. Czy jest sens pchać się znów w coś takiego? Będzie różnica? To niby monobloki 970W z sieci. Ten mój mniej pobiera, bo 760W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za sugestie dot. 8.2i. Re90 mnie jednak nie przekonują z prostego powodu. Jeśli kolumn za powiedzmy 5tzł nie da się satysfakcjonująco napędzić wzmacniaczem z tego przedziału cenowego, to nie najlepiej o nich świadczy, bo są konstrukcje od nich lepsze, a tylko nieznacznie droższe.

re90 teraz kosztują ok 5tyś. zł , nowe były sporo droższe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a Ty nie namawiasz co chwile ludzi w innych watkach elektrostatow do Infinity? Z checia bym przyjechal, ale nie bardzo mam jak. Ale drogi zukzuku,moge Ci dokladnie jaki zestaw sluchalem u mateuszka PA7 = pre nie pamietam dokladnej nazwy, ale jest to dokladnie polecany przez Ciebie zestaw. Do tego 2 zrodla ktoryym basu nie brakuje hegel HD20 i Elektrocompaniet ecd-1 o ile sie nie myle. Specjalnie przyjechalem z Phastem, z Passem ( tak wiem, ze Nelson grzebna w PA7 i co nagle sie uwstecznil?) poprostu bas z X250 a ten pA7 to jest przepasc jakosciowa, nie pisz inaczej bo doswiadczeni audiofile Cie wysmieja. To ze jakis wzmacniaczyk czy kino domowe mruczy to nie znaczy, ze legitymuje sie dobrym basem:) tyle to juz dawno powinienes sie naucZyc.

Dodam jeszcze, zeby nie bylo ze wina kabli to podlaczylismy u mateuszka kable z naprawde dobrym basem Mit Magnum Ma i glosnikowe audioquest K2, wiem, ze slyszysz kable wiec celowo to pisze. Co moge wiecej napisac, tam basu poprostu nie bylo, zreszta setki osob szuka basu w tych kolumnach roznymi polaczeniami lampy z tranem, jestm pewien, ze duza czesc z nich probowala i nakamichi i nadal szukaja. Ale spoko jezeli tobie to wystarcza to przynajmniej otworz sie na inne kolumny i sprawdz, sluchales chcby Grandow?

don poprosil mnie o podanie przykladow, wiec to zrobilem.

 

Uuuu. Nie odwiedzasz kraju?

 

To nie jest dokładnie polecany przeze mnie zestaw!

Już z 5 razy pisałem...

 

Chopie!

Ostatnio gościłem u siebie znajomego, posiadacza wielkich Bowersów i Antileona, grających w kompletnej adaptacji akustycznej (na zdjęciu). Kto tam był - wie jak dmucha... To nie jest basik z 2x16 czy 18 cm. A jaka kontrola!

Brzmienie wstęg raczej nigdy mu nie odpowiadało (twierdzi, że muzyka "drży" na wstęgach, dlatego daje to efekt podobny do głosu w przestrzeni), ale basem, w szczególności jego spójnością, głębokością, sprężystością i jednocześnie różnorodnością - był wręcz zdumiony! Szczególnie, że jest on pzrenoszony przez kable o średnicy włosa:)

A jeśli Dali Grand brzmią relatywnie lepiej niż 801 Nautilus, SF Extremy, Reymio z modułem basowym czy też Thiele 3.7 (wszystkie wymienione są co najmniej w odpowiedniej konfiguracji), to na Twoje polecenie sprawdzę i Grandy. Za niedługo też będę słuchał Magnepanów w bardzo dobrym zestawieniu. Dla Twojej uciechy - słucham tam gdzie się da, i gdzie mnie nie wyproszą. I to nie konstrukcji z poziomu Grandów (bez urazy).

Guzik mnie obchodzi, co powiedzą audiofile:)

Prędzej ciekawym, co by powiedzieli jakby USŁYSZELI, że amplituner za 1500 zł z nietuzinkowymi kolumnami zagrał lepiej od czegoś, co w ich mniemaniu jest "simply the best" i najmniej x razy lepsze od PA 7 (nota bene - końcówka sama nie gra)?

 

W tym sporcie istnieją rzeczy, o których fizjologom się nie śniło:)

 

Na koniec. Zauważ, że to nie jest wątek o Passie X 250...

 

Pozdrawiam!

post-7648-0-46322400-1382650029_thumb.jpg

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisalem juz o tym ale powtorze

w hameryce kiedy te kolumny weszly na rynek zrobily furore - mam na mysli re90

w USAlandzie ludzie mieli wtedy wiecej kaski niz teraz wiec bawili sie na calego a i zlota era audio jeszcze trwala

po tej stronie atlantyku to byl kosmos cenowy tak czy owak

mozna latwo to sprawdzic bo ludziska pisza sporo o swoich przebojach z napedem wlasnie re90

podsumowanie jest jedno - mocny (ale tez bez przesady) tranzystor na dol, plus lampa na gore i pre (najlepiej lampowe ale nie koniecznie) i ewentualnie pasywka

w latach 90tych krolowaly krelle, adcomy, classe itp a lampki byly rozne

ludzie ktorzy opisuja swoje przygody z re90 i stosowali powyzsze rozwiazanie maja pojecie i sa stosunkowo osluchani w hajendzie. wystarczy spojrzec na ich stopki. latwo? latwo

tych ludzi byly tam setki usaland jest duzy i nie wszyscy maja frytki zamiast mozgu. nie chodzi o to zeby ich malpowac ale wyciagnac wnioski.

jest oczywiscie masa ludzi ktorzy po podpieciu re90 do pierwszgo lepszego krella zbierali szczeke z podlogi? czemu - mozna by zadac pytanie. mi nasuwa sie jedna odpowiedz - ano dlatego ze nie slyszeli ze mozna lepiej. mozna tez zajrzec w ich stopki. wnioski nasuwaja sie same

nie chodzi o to zeby sprzet tam wymieniony byl drogi. nie. chodzi o to zeby gral.

do re90 nie trzeba subow. maja basu w cholere. dobrego i co najwazniejsze z OZ a to jest duzo lepszy bas niz BR. sek w tym zeby go wydobyc. wiadomo ze re90 zagraja inaczej w 12m2 a inaczej w 32m2 z tym samym napedem. prosta fizyka. inaczej zaadaptowany akustycznie pokoj? pewnie pomoze. cudowne "basowe" kabelki? nie zaszkodza. ale do re90 nie trzeba subow

czy jest tam zle zaprojektowana zwrotnica? nie sadze one takei sa i nalezy je takimi akceptowac

kolumny za 5k a naped za 20k? troche bezsens ale jak ktos lubi to czemu nie choc moim zdaniem za 25k sa lepsze zestawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brystony znam, bo tak sie sklada, ze moj znajomy jest dystrybutorem na norwegie. Polecam porownac te piece z Passem i wtedy mozemy porozmawiac a nawet sie pospierac bo kazdy ciut inaczej slyszy;)

zukzuk, po Twojej wypowiedzi to ja juz nie mam watpliwosci, ze dla Ciebie to nic nie jest lepsze od infinity:) Spoko.

A tak apropos to pochwal sie na jakim metrazu grasz tymi RE90 i taki wspanialy bas z nich wydobywasz, bo z tego co pamietam to kiedys staly w bardzo malym pokoiku do ktorego wsadzilbym monitory. Czy cos sie w tej materii zmienilo? Jezeli nie to jestem ciekaw jak na tak malej przestrzeni mozesz miec potezny, wielopszaszczyznowy i superkontrolowany bas?

Zdaje sie, ze RE90 sa tak wybitne, ze nawet prawa fizyki i akustyki oszukac potrafia. Pogratulowac tylko.

 

Grandy to nie jest jakas super rewelacja, sa poprostu bardzo dobre w swojej cenie jakies 6k, to wszystko. No i nie trzeba wydawac 20k na wzmak by zagraly jak nalezy czyli porzadnie::)

Mateusz to, ze infinity kiedys kosztowaly majatek to o niczym nie swiadczy, zreszta kilka tysi usd to nie taki znowu majatek jak na tamte czasy, pierwsze Wilsony kosztowaly setki tysiecy dolarow i nabywcow nie brakowalo. Rynek byl duzy a konkurencja nie tak liczna jak dzisiaj.

 

 

A to to juz wogole rodzynek:

 

"Prędzej ciekawym, co by powiedzieli jakby USŁYSZELI, że amplituner za 1500 zł z nietuzinkowymi kolumnami zagrał lepiej od czegoś, co w ich mniemaniu jest "simply the best" i najmniej x razy lepsze od PA 7 (nota bene - końcówka sama nie gra)? "

Skad Ty bierzesz takie rewelacje, ten super amplituner to kosztuje 1500 pewnie dlatego, ze taki dobry:) Chlopie co Ty wypisujesz??? To sa brednie!

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brystony znam, bo tak sie sklada, ze moj znajomy jest dystrybutorem na norwegie. Polecam porownac te piece z Passem i wtedy mozemy porozmawiac a nawet sie pospierac bo kazdy ciut inaczej slyszy;)

zukzuk, po Twojej wypowiedzi to ja juz nie mam watpliwosci, ze dla Ciebie to nic nie jest lepsze od infinity:) Spoko.

A tak apropos to pochwal sie na jakim metrazu grasz tymi RE90 i taki wspanialy bas z nich wydobywasz, bo z tego co pamietam to kiedys staly w bardzo malym pokoiku do ktorego wsadzilbym monitory. Czy cos sie w tej materii zmienilo? Jezeli nie to jestem ciekaw jak na tak malej przestrzeni mozesz miec potezny, wielopszaszczyznowy i superkontrolowany bas?

Zdaje sie, ze RE90 sa tak wybitne, ze nawet prawa fizyki i akustyki oszukac potrafia. Pogratulowac tylko.

 

Grandy to nie jest jakas super rewelacja, sa poprostu bardzo dobre w swojej cenie jakies 6k, to wszystko. No i nie trzeba wydawac 20k na wzmak by zagraly jak nalezy czyli porzadnie::)

Mateusz to, ze infinity kiedys kosztowaly majatek to o niczym nie swiadczy, zreszta kilka tysi usd to nie taki znowu majatek jak na tamte czasy, pierwsze Wilsony kosztowaly setki tysiecy dolarow i nabywcow nie brakowalo. Rynek byl duzy a konkurencja nie tak liczna jak dzisiaj.

 

 

A to to juz wogole rodzynek:

 

"Prędzej ciekawym, co by powiedzieli jakby USŁYSZELI, że amplituner za 1500 zł z nietuzinkowymi kolumnami zagrał lepiej od czegoś, co w ich mniemaniu jest "simply the best" i najmniej x razy lepsze od PA 7 (nota bene - końcówka sama nie gra)? "

Skad Ty bierzesz takie rewelacje, ten super amplituner to kosztuje 1500 pewnie dlatego, ze taki dobry:) Chlopie co Ty wypisujesz??? To sa brednie!

 

Wojtku

 

Słuchałem Re 90 u Jacka (Zukzukzuk), u Pawła (Czubsi) i u siebie.

 

Za każdym razem było zupełnie inaczej i sprawą kluczową jest pomieszczenie oraz ustawienie kolumn.

 

Tylko u Jacka grały tak że nie chciało się wychodzić.

 

Nie jestem znawcą, słucham od bardzo niedawna (dopiero 9 lat) ale potrafię odróżnić klasę dźwięku :-)

 

U Zukzukzuka nic tym kolumną nie przeszkadza mają pełną swobodę we wszystkich kierunkach, a co nie spotykane potrafią zagrać bardzo głęboko w głąb/tył.

 

Pomieszczenie tylko do muzyki i oglądania koncertów.

 

Można mieć najlepszy sprzęt nawet za 100.000$ ale on nie "zagra" gdy nie ma gdzie pokazać swoich możliwości.

 

Pozdrawiam

Pygar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze panowie nie ma cos sie spierac a tym bardziej napinac

w polszy goszcze na prawde nieczesto ale jak bede nastepnym razem to postaram sie wygospodarowac jeden dzionek i podskocze tam gdzie trzeba zeby sie nausznie przekonac ze cuda sie zdarzaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.