Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Infinity Classics


zukzukzuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie audiofile rodem z Norwegii

o ile sie orientuje to wszyscy sa tu z kraju nad wisla i jesli o mnie chodzi to ja sobie wypraszam takie insynuacje

 

Może Koledzy, którzy słuchali tego duetu KOLEJNY RAZ wypowiedzą się?

ja dziekuje za wypowiedzi - sam przyjade sprawdze i ocenie. zbyt wiele razy przejechalem sie na opinach

sek w tym ze goscil mnie ten sugerowany zestaw. obecnie wszystko poszlo do ludzi. kazdy klient wiedzial co kupuje i nie roscil pretensji do zwrotu a wiec wnioskuje ze nic nie bylo uszkodzone. wiec z tym wieksza ochota postaram sie wybrac na wyzej sugerowany odsluch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile sie orientuje to wszyscy sa tu z kraju nad wisla i jesli o mnie chodzi to ja sobie wypraszam takie insynuacje

 

 

ja dziekuje za wypowiedzi - sam przyjade sprawdze i ocenie. zbyt wiele razy przejechalem sie na opinach

sek w tym ze goscil mnie ten sugerowany zestaw. obecnie wszystko poszlo do ludzi. kazdy klient wiedzial co kupuje i nie roscil pretensji do zwrotu a wiec wnioskuje ze nic nie bylo uszkodzone. wiec z tym wieksza ochota postaram sie wybrac na wyzej sugerowany odsluch

 

Miało być chyba bez "rodem". Chociaż liczysz jak Norweg (bez urazy:) Drogo!

Zapytajcie Magnepana ile kosztuje dobre wzmocnienie do dobrych kolumn? Koniecznie z akumulatorami!

Bez tego kiepskie jest...

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

punktem wyjscia jest re90 i sugerowany zestaw nakamichi (gdzie koncowka jest ok w swojej cenie IMO)

pomieszczenie sredniotrudne ale tez nie latwe. tak czy inaczej jak przenioslem zestaw do pokoju dziecka - okolo 12m2 basu bylo wiecej. to o ten zestaw jest caly problem. problem ze wmawia sie ludziom ze wystarczy wydac 4k na nakamichi PA7 i gra highend.

Ja wydałem nie 4k a 1k (pre + końcówka) i u mnie jest bas taki że zrywa beret. Tylko nie jest to bas estradowy. Jest bardzo głęboki i dobrze kontrolowany, nic nie buczy, wzbudza się itd, jest bardzo potężny w niskim zakresie, ale tak jak wspominałem, nie ma tak dużego kopa twardego basu, jak niektóre mocne podłogówki z BR. Nie wiem czy to nie jest uroda strojenia i skrzyń bo mój subwoofer zamknięty gra podobnym basem.

Dla ułatwienia takie kawałki mają genialny bas, super jakość i mocny - Kappa 8.2 mogą się schować...

1) Ulrich Schnauss & Mark Peters - [underrated Silence CD1 #09] gift horse's mouth

2) Kenny G & Rahul Sharma - [Namaste CD1/1 #09] Transcendental Consciousness (Walter A. Remix)

3) Spike - Wake Up

 

A takie wypadają słabiej (jak na wydawałoby się możliwości kolumn), Kappy8.2 czy takie Klipsch RF52 dają czadu w tego typu muzyce, a Re90 taki lekko zaokrąglony, ugrzeczniony bas, już bez tego dużego kopa i dynamiki, jaką pokazują przy niższym basie:

1) VARIOUS - [ABSOLUTE DANCE WINTER 2013 CD 1 #06] PSY / Gangnam Style

(sorry za muzykę, na szybko coś musiałem wyszukać, takiego "tłuczka").

2) 1. Armin Van Buuren - [imagine CD1/1 #05] Hold On To Me

 

A tu jeszcze kawałek z tej samej płyty, bas świetny znowu:

Armin Van Buuren - [imagine CD1/1 #06] In And Out Of Love

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dziwna sprawa, skoro takie znakomite kolumny to po co kolega Mirunias je sprzedaje ?

Jak pewnie zauważyłeś,to na sprzedaż są też Dali .....może w planach coś z prawdziwego Hi-End np.INFINITY GAMMA :)...

To co?

Chyba jednak banować trza byłych klubowiczów, bo jak widać nadmiar demokracji do niczego dobrego nie doprowadził...

I jest to aktualnie chyba JEDYNY klub na forum, gdzie byli użytkownicy danego sprzętu, teraz omalże psy na nim wieszają.

Mea culpa!!!

 

Nikt tu "psów " nie wiesza, ja napisałem że "R90 TO DOBRE KOLUMNY" i zawsze będę miał do nich sentyment .....tylko co nie którzy zagalopowują się w ocenie...

PRZESADZASZ !

Ostatnio słucham na tym co mam i jestem z tego zadowolony:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zukzukzuchu

Infinity R90-----------to kupa huku jest-są całkowicie bezbarwne-czas najwyższy sprawdzić słuch-pisze serio bez złośliwości.

 

Rozbawiłeś mnie:)

Zawsze byłeś dowcipny...

 

Taki mój OT-ale widzę tu tego pełno...

Zaczynam żałować,że należę do tego klubu,nie z powodu posiadania klasycznych Infinity ale....szkoda pisać.

Życzę powodzenia audiofilom i innym miłośnikom kupy huku.

 

Podobnie jak i ja:(

Również życzę powodzenia!

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zukzukzuchu

Infinity R90-----------to kupa huku jest-są całkowicie bezbarwne-czas najwyższy sprawdzić słuch-pisze serio bez złośliwości.

A Twoje Thiele to myslisz że są lepsze od R90 ? Droższe może tak ale czy lepsze i barwniejsze jak to nazwałeś ? Pytam bo piszesz coś o głuchocie ........he,he.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.audiokarma.org/forums/archive/index.php/t-106024.html

Kappa vs. Thiel cs2

 

W trakcie moich poszukiwań pomysłów na wzmocnienie do Kappa 8.2 znalazłem taka opinię, która zdaje się mieć w sobie wiele rozsądku. Przepraszam, że po germańsku, ale kto chce to wrzuci sobie w translatora:

 

"Also die 8.2 ist jetzt kein Lsp. wo es sich lohnt einen "sau teuren" Amp daneben zu stellen.

Mit der Parasound bist Du schon auf einem sehr hohen Level, was Kraft und Kontrolle angeht.

Außerdem wird aus der 8.2 kein Überflieger, nur weil Du sie mit einem sogenannten High-End Amp betreibst.

 

Investiere lieber in neue Lsp. oder die Raumakustik, in diesem Bereich holst Du dir weit aus mehr klangliche Veränderungen als mit dem Amp.

Die Parasound 2200 ist schon mehr als oberste Fahnenstange für die Infinity und ist für erheblich hochwertigere Lsp. noch bestens geeignet.

 

Im übrgen verstehe ich den Wunsch nach einem neuen Amp nicht wenn Du Besitzer einer HCA 2200 bist, der Amp passt prima zu Infinity.

Nur mit einer Nakamichi PA 7 E II habe ich noch bessere Erfahrungen sammeln können, die treibt selbst eine 9A im Extended Modus.

Eine Rotel RHB 10 ist auch ein feiner Amp, von dieser Qualität ist die Marke mit ihren Mainstream Produkten meilenweit entfernt.

Aber die o.g. Endstufen machen meiner Meinung nach in Verbindung mit einer 8.2 wenig Sinn, spar Dir Dein Geld lieber für andere Dinge.

 

Daher die Frage, was fehlt Dir oder was erwartest Du eigentlich von einem neuen Amp, was glaubst Du, lässt sich noch steigern?"

Edytowane przez romekjagoda

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.audiokarma.org/forums/archive/index.php/t-106024.html

Kappa vs. Thiel cs2

 

W trakcie moich poszukiwań pomysłów na wzmocnienie do Kappa 8.2 znalazłem taka opinię, która zdaje się mieć w sobie wiele rozsądku. Przepraszam, że po germańsku, ale kto chce to wrzuci sobie w translatora:

 

"Also die 8.2 ist jetzt kein Lsp. wo es sich lohnt einen "sau teuren" Amp daneben zu stellen.

Mit der Parasound bist Du schon auf einem sehr hohen Level, was Kraft und Kontrolle angeht.

Außerdem wird aus der 8.2 kein Überflieger, nur weil Du sie mit einem sogenannten High-End Amp betreibst.

 

Investiere lieber in neue Lsp. oder die Raumakustik, in diesem Bereich holst Du dir weit aus mehr klangliche Veränderungen als mit dem Amp.

Die Parasound 2200 ist schon mehr als oberste Fahnenstange für die Infinity und ist für erheblich hochwertigere Lsp. noch bestens geeignet.

 

Im übrgen verstehe ich den Wunsch nach einem neuen Amp nicht wenn Du Besitzer einer HCA 2200 bist, der Amp passt prima zu Infinity.

Nur mit einer Nakamichi PA 7 E II habe ich noch bessere Erfahrungen sammeln können, die treibt selbst eine 9A im Extended Modus.

Eine Rotel RHB 10 ist auch ein feiner Amp, von dieser Qualität ist die Marke mit ihren Mainstream Produkten meilenweit entfernt.

Aber die o.g. Endstufen machen meiner Meinung nach in Verbindung mit einer 8.2 wenig Sinn, spar Dir Dein Geld lieber für andere Dinge.

 

Daher die Frage, was fehlt Dir oder was erwartest Du eigentlich von einem neuen Amp, was glaubst Du, lässt sich noch steigern?"

 

Romku>>>

Nie ma co przyczyniać się kolejnej wojenki. I tak jej nikt nie wygra - dopóki tu nie będą pisać byli albo antyklubowicze.

Czyli PA 7 nie jest zły do Kappy?

 

Magnepan>>>

Nie posłuchałeś Ty, to ja posłucham sobie pewno już za niedługo Magiess:)

Podzielę się spostrzeżeniami...

 

Co myśli SA pod płaszczykiem jasnych i oczywistych twierdzeń - tego nie wie nikt! Chyba nawet On sam...

 

Pozdr.

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romku>>>

Nie ma co przyczyniać się kolejnej wojenki. I tak jej nikt nie wygra - dopóki tu nie będą pisać byli albo antyklubowicze.

Czyli PA 7 nie jest zły do Kappy?

 

 

Jacku, w ogóle nie było moim zamysłem przyczyniać się do żadnej wojny czy sprzeczki. Nie mój styl, mnie to nie interesuje.

Co do Pa7 to gościu pisał, że zabrzmiał mu lepiej niż parasound hca 2200 (czyli potwierdził Twoje wcześniejsze zdanie), ale dla mnie najważniejszy był głos rozsądku, że nie ma co specjalnie inwestować w znacznie lepsze wzmocnienie do Kappa, bo pomimo, że b. dobre kolumny, to jednak hi-endem pewnei nie są i lepiej od pewnego pułapu zmieniać kolumny i wzmaka za całość kasy jaką się ma, by wejśc na wyższy poziom. Dla mnie to rozsądne, bo nie łudze się, że mam u siebie hi-end za parę złotych. Ale też parcia do hi-endu nie mam. I to pokrywa się z tą powyższą wypoweidzią z niem. forum.

 

Pozdrawiam.

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego że nie przepadam za Thielami.

 

Słuchałem jednych i drugich w optymalnym zestawieniu. Choć w przypadku Thieli - nie mogę być pewny. Mogę tylko powiedzieć, że kosztowało to z X razy więcej...

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no bez jaj

albo jestesmy obiektywni albo glusi

 

Hm...

Faktycznie. Dobre pytanie!

Podsumujmy:

 

Stawiając na jednym biegunie Ciebie i Wojtka oraz Mirka, co to w uniesieniu napisał:

"To są kolumny co prezentują MUZYKĘ NA ŻYWO ,separacja instrumentów ,przestrzeń ,wokal ze środka (NIGDY NIE OSIĄGALNY W R90) naturalność odtwarzanego KONCERTU normalnie szczena opada...:0"

 

Już samo to twierdzenie "wokal ze środka jest nigdy nie osiągalny w R90) dosłownie rozkłada człowieka na łopatki!!!

Nie wiadomo - czy śmiać się, czy płakać? Nad losem człowieka, który, co zasadnicze - nie umiał/nie miał miejsca, żeby CHOĆBY ustawić prawidłowo R90 (jest podobny gość na you-tube). Nie wspominając o ich porządnym zestawieniu ze wzmacniaczem, źródłem itp....

Wielu wydaje się, że jak kupią wzmacniacz za kilka/naście tysięcy, a tym bardziej jeśli jest on opisywany jako "siódmy cud świata", to już WSZYSTKO MUSI z nim zagrać! Nie ma lekko...

 

Nie chce mi się przytaczać Twoich twierdzeń... Choć były równie żenujące (np. o braku basu) i nijak mają się do rzeczywistości.

 

Zestawmy Wasze opinie z moją oraz tymi, którzy ostatnio byli i słuchali R90, gdzieś pod Lesznem.

Piszą oni m.in.:

 

"miałem okazję odsłuchać re90 z taką końcówką Nakamichi plus pre , wybitny dźwięk , wybitne wokale ....to są moje docelowe kolumny ..."

 

 

"Kilka tygodni temu miałem nieopisaną przyjemność słuchać R90 w połysku u kolegi Zukzukzuk-a na Jego pre i końcówce, a następnie na moim modowanym Sansui AU-911DG.

 

Te kolumny są wprost stworzone do grania muzyki poważnej, przy odpowiednim ustawieniu i właściwym prądzie generują scenę która zaczyna się przed, a kończy daleko w tyle za kolumnami.

 

Przy cichym nocnym odsłuchu ( najlepszy prąd ) ilość szczegółów i precyzja z jaką emitują każdy dźwięk jest zdumiewająca.

 

"Na cicho" grają tak wyraźnie jak inne kolumny zaczynają dopiero przy "godzinie 10-11" , prawdziwa uczta dla każdego melomana.

 

Przerzuciliśmy kilkanaście płyt nie czując upływu czasu i gdyby nie ziemskie obowiązki to nie wiem kiedy byśmy skończyli :-)"

 

"Słuchałem Re 90 u Jacka (Zukzukzuk), u Pawła (Czubsi) i u siebie.

 

Za każdym razem było zupełnie inaczej i sprawą kluczową jest pomieszczenie oraz ustawienie kolumn.

 

Tylko u Jacka grały tak że nie chciało się wychodzić.

 

Nie jestem znawcą, słucham od bardzo niedawna (dopiero 9 lat) ale potrafię odróżnić klasę dźwięku :-)

 

U Zukzukzuka nic tym kolumną nie przeszkadza mają pełną swobodę we wszystkich kierunkach, a co nie spotykane potrafią zagrać bardzo głęboko w głąb/tył.

 

 

Więc słowa, przeciw słowom... Jak to na forum.

 

I ktoś jest nie tyle głuchy albo nieobiektywny, ale nie umie zestawić i ustawić odpowiednio sprzętu!

A może też - nie wie, jak brzmi MUZYKA? Szczególnie ta "bez prądu", na żywo.

 

Zaręczam też, że u mnie póki co - nie gra optymalnie (w stosunku do tego, co słyszałem...( I jestem daleki od satysfakcji:(

 

Pozdrawiam!

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiając na jednym biegunie Ciebie i Wojtka oraz Mirka, co to w uniesieniu napisał:

"To są kolumny co prezentują MUZYKĘ NA ŻYWO ,separacja instrumentów ,przestrzeń ,wokal ze środka (NIGDY NIE OSIĄGALNY W R90) naturalność odtwarzanego KONCERTU normalnie szczena opada...:0"

 

Już samo to twierdzenie "wokal ze środka jest nigdy nie osiągalny w R90) dosłownie rozkłada człowieka na łopatki!!!

Nie wiadomo - czy śmiać się, czy płakać? Nad losem człowieka, który, co zasadnicze - nie umiał/nie miał miejsca, żeby CHOĆBY ustawić prawidłowo R90 (jest podobny gość na you-tube). Nie wspominając o ich porządnym zestawieniu ze wzmacniaczem, źródłem itp....

Wielu wydaje się, że jak kupią wzmacniacz za kilka/naście tysięcy, a tym bardziej jeśli jest on opisywany jako "siódmy cud świata", to już WSZYSTKO MUSI z nim zagrać! Nie ma lekko...

 

Nie chce mi się przytaczać Twoich twierdzeń... Choć były równie żenujące (np. o braku basu) i nijak mają się do rzeczywistości.

 

NIC DODAĆ ,NIC UJĄĆ jak to napisał Wojtek:)

 

Przekonywanie Ciebie nie ma sensu ,ważne że Tobie się podoba i niech tak będzie.......

 

Pozdrawiam

Mirek

 

PS.

Na Allegro gość sprzedaje Gammy i IRS Beta zadzwoń i zapytaj jakie ma zdanie na temat R90 ,to jest człowiek co przerobił wszystkie "INFINITY"....

Ostatnio słucham na tym co mam i jestem z tego zadowolony:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS.

Na Allegro gość sprzedaje Gammy i IRS Beta zadzwoń i zapytaj jakie ma zdanie na temat R90 ,to jest człowiek co przerobił wszystkie "INFINITY"....

 

 

Niepotrzebnie przerabiał te wszystkie INFINITY bo one najlepiej działają bez przeróbek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie, że wg. mnie najważniejsze jest ustawienie.

 

Słuchałem prawie identycznej konfiguracji (ten sam wzmacniacz i kolumny).

Zrobiłem z nimi małe tourne po Polsce :-)

 

Jacek (Zukzukzuk)

Pokój przestronny, bardziej kwadratowy niż prostokątny, kolumny po diagonalnej do jednego z narożników, coś "ala prawie na środku pokoju", granitowe podstawy, kolce, kolumny stoją po minimalnym łuku, o odległości pytajcie Jacka.

 

Czubsi

Długi (coś koło 6m) i wąski ( ponad 3m) pokój, kolumny jakieś 40-50cm od ściany we wnękach między komodami, w rozstawie około 4m, bez kolców na panelach, na środku wąski dywan, na przeciwnej ścianie na wysokości około 140cm wiszą przeszklone szafki ze szkłem użytkowym, siedzimy na kanapie po przeciwnej stronie.

 

Pygar

Pokój 4,20x2,80 = 11,7 m2

 

Lewy narożnik:

48cm do bocznej ściany, do tylnej krawędzi kolumn 27cm, front (przetworniki) 52 cm od tylnej ściany.

 

Prawy narożnik:

82cm do bocznej ściany, do tylnej krawędzi kolumn 26cm, front 51 cm od tylnej ściany,

 

Rozstaw od wewnętrznych krawędzi skrzyń 200 cm

 

Między kolumnami 19 cm od tylnej ściany plazma 50", a po prawej stronie 27 cm od wewnętrznej krawędzi skrzyni "wieża ze sprzętem" 49 x 42 x 82 cm, stojąca na biurku długim na 150, na wysokości 76 cm.

 

Kolumny stoją na kolcach, na szafkach audio wys. 42 cm od paneli.

 

W porównaniu z ustawieniem u Jacka to moje śmiało można opisać jako "audiofilskie nieporozumienie".

 

 

Jacek

Dobra kontrola bassu, hektary przestrzeni, wszystkie niuanse łatwe do uchwycenia, określanie źródeł dźwięku z dużą precyzją, scena w przód i głęboko w tył.

 

Czubsi

Mocny bass "na klatę" ale bez precyzji i lekkim "oklapnięciem" brakuje tego szlifu który słychać u Jacka ( przypominam że kolumny stały bez kolców na gołych panelach), ładne równe granie, szeroka scena, nie ma głębi w tył jest tylko w przód.

 

Pygar

Jakoś to gra :-)

Bass w akcencie, wszystko zależy od realizacji nagrania, ogólnie czuć niedosyt, nie ma uderzenia "na klatę", scena "przyzwoita", nie ma grania w głąb sceny, Miło się słucha ale nie ma fajerwerków.

 

Zaznaczam, że opisuję tę "samą" konfigurację w różnych pomieszczeniach i innej akustyce.

 

Ci co słuchają u mnie są pod wrażeniem ale nie trudno mi sobie wyobrazić ich twarzy, gdyby słyszeli ten sam set u Czubsi, a potem u Zukzukzuka - "opad szczęki" gwarantowany !!!

 

Morał z tego taki - trudno brać "na poważnie" rewelacja jakie wypisują różne osoby na temat jakiegokolwiek sprzętu, kiedy ten sam klocek zagra zupełnie inaczej w innym otoczeniu.

 

Potem się czyta opinie, że sprzęt XXX - Coś Ty to beznamiętna kupa złomu, sprzedaj i zapomnij, wymień na YYY itd.

 

Pozdrawiam

Pygar

Edytowane przez Pygar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.s.

Docelowo po remoncie przeniosę całą konfigurację do większego pokoju (niecałe 24 m2 przed adaptacją).

Chcę dać prawie na każdą ścianę 2x warstwa (wełna mineralna 5cm + regips)

Szkic ma źle oddane proporcje odległości ale podane wymiary odpowiadają rzeczywistym.

 

Wtedy będę szukał zagubionego bassu :-)

post-45609-0-81056200-1382862111_thumb.jpg

Edytowane przez Pygar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pygar, na szkicu wszystko fajnie, tylko odsuń kanapę od ściany, bo będziesz miał podbicie basu i równowagi tonalnej.

Ja siebie mam kanapę blisko ściany, bo pokój mniejszy, ale za to na ścianie mam konstrukcję wygłuszającą za miejscem odsłuchowym i na dużej części sufity nad miejscem odsłuchowym.

Precyzja lokalizacji instrumentów na scenie jest b. dobra.

Poza tym wełna pod regips to rozumiem by odizolować pokój od reszty domu/mieszkania i móc sluchac głośniej? Nie wiem na ile to się sprawdzi, ale pytaj w dziale akustyka, byś nie narobił sie na darmo (obawiam się, że wielkiego efektu może nie być w zakresie izolacyjności akustycznej takiego rozwiązania). Poszedłbym za to w punktowe panele wygłuszające na ściany w miejscach pierwszych odbić, w rogach i łączeniach sufitu ze ścianami.

 

pozdrawiam.

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morał z tego taki - trudno brać "na poważnie" rewelacja jakie wypisują różne osoby na temat jakiegokolwiek sprzętu, kiedy ten sam klocek zagra zupełnie inaczej w innym otoczeniu.

 

Potem się czyta opinie, że sprzęt XXX - Coś Ty to beznamiętna kupa złomu, sprzedaj i zapomnij, wymień na YYY itd.

 

Tylko wszystkie kolumny porównywane były w tym samym pomieszczeniu i stały dokładnie w tym samym miejscu....i co ty na to?

Ostatnio słucham na tym co mam i jestem z tego zadowolony:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wszystkie kolumny porównywane były w tym samym pomieszczeniu i stały dokładnie w tym samym miejscu....i co ty na to?

 

To była szeroka aluzja do większości użytkowników audio.

 

Starzy profesjonaliści, którzy mają pomierzone akustycznie pokoje i pięknie urządzone ustrojami nie podlegają tej regule.

 

Uderz w stół na nożyce się odezwą :-)

 

Pygar, na szkicu wszystko fajnie, tylko odsuń kanapę od ściany, bo będziesz miał podbicie basu i równowagi tonalnej.

Ja siebie mam kanapę blisko ściany, bo pokój mniejszy, ale za to na ścianie mam konstrukcję wygłuszającą za miejscem odsłuchowym i na dużej części sufity nad miejscem odsłuchowym.

Precyzja lokalizacji instrumentów na scenie jest b. dobra.

Poza tym wełna pod regips to rozumiem by odizolować pokój od reszty domu/mieszkania i móc sluchac głośniej? Nie wiem na ile to się sprawdzi, ale pytaj w dziale akustyka, byś nie narobił sie na darmo (obawiam się, że wielkiego efektu może nie być w zakresie izolacyjności akustycznej takiego rozwiązania). Poszedłbym za to w punktowe panele wygłuszające na ściany w miejscach pierwszych odbić, w rogach i łączeniach sufitu ze ścianami.

 

pozdrawiam.

 

Dziękuję Romku

 

Jak będę bliżej finału to będę szukał i pytał gdzie się da, żeby osiągnąć wymierne efekty przy najmniejszych nakładach.

 

Tylko wszystkie kolumny porównywane były w tym samym pomieszczeniu i stały dokładnie w tym samym miejscu....i co ty na to?

 

Gdybyś uważnie przeczytał co napisałem, to byś dostrzegł, że przekreślanie jakiejś konstrukcji "bo u mnie nie gra" jest czasami bardzo nieprofesjonalne i mija się z prawdą o walorach testowanego sprzętu.

 

W korzystniejszych warunkach (inne ustawienie, umeblowanie, kąty osi kolumn, miejsce odsłuchowe, wytłumienie, odbicia itd.) a byś musiał odszczekać to co powiedziałbyś o tej samej konfiguracji w aktualnym ustawieniu ( o innym lepszym pomieszczeniu nie wspomnę ).

 

Są urządzenia które muszą mieć dużo wolnej przestrzeni żeby pokazać swoją klasę, gdy jej brak to Święty Boże nie pomoże.

 

To tak jak w tańcu, dobra zgrana para z wysokimi umiejętnościami nie pokaże Ci wszystkich figur na parkiecie 2 x 2 m, za to na 5 x 5 m będziesz podziwiał z rozdziawioną buzią, że tak można :-) ... zatańczyć (audiofilu czytaj, zagrać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIC DODAĆ ,NIC UJĄĆ jak to napisał Wojtek:)

 

Przekonywanie Ciebie nie ma sensu ,ważne że Tobie się podoba i niech tak będzie.......

 

Pozdrawiam

Mirek

 

PS.

Na Allegro gość sprzedaje Gammy i IRS Beta zadzwoń i zapytaj jakie ma zdanie na temat R90 ,to jest człowiek co przerobił wszystkie "INFINITY"....

 

Nie potrzebuję jego opinii...

Wyobraź sobie, że już dawno temu rozmawiałem z tym Panem. Niestety, nie ma większego POJĘCIA w temacie.

Wg mnie - gość potrzebuje ciągle nowych bodźców, ale niewiele w tym MUZYKI. Pozwala mu na to kasa i wielkie pomieszczenie, jakie posiada. Nie jest w żadnym razie melomanem. Musi lubić to, co Ty, jeśli uzupełniał dźwięk IRS Beta - subami:) (sic!!!)

Teraz startuje do największych. To dopiero będzie BUM!!! Lecz parę subików w przyszłości pewno nie zaszkodzi:) Bo pierwsze wrażenie, zachłyśnięcie wcześniej czy później mija!

Tymczasem dla mnie ważne jest osiągniecie czegoś, co nie robi krótkotrwałego wrażenia...

Ale jak piszesz - KAŻDEMU podoba się to, co się podoba.

Jak wiesz - słuchałem kilka razy Dali Skyline. Dla mnie - bas z 38 cm papierowego głośnika, a la Cerwin Vega, a raczej jego "jakość" - jest nie do zaakceptowania! A, że od pewnego czasu liczy się dla mnie CAŁOŚĆ brzmienia - to brnięcie dalej, nie ma sensu.

 

Owszem, IRS Gama mają wiele większe możliwości od R90. Renaissance, to taki kompaktowy głośnik do niewielkich i średnich pomieszczeń. Ma swoje ograniczenia. Ale jest też niesamowity pod wieloma względami:)

TYLKO TRZEBA go odpowiednio ustawić i zapewnić mu dobrane towarzystwo.

Pygar dość jasno naświetlił temat.

 

Sądzę, że jeśli kupisz Gammy, to NIGDY nie zapewnisz im odpowiedniego towarzystwa i pomieszczenia odsłuchowego. Zresztą - nawet nie będziesz do tego dążył. Najważniejsze będzie dla Ciebie odczucie wciskającego w tapczan basu i jeszcze bardziej rozdzielczej, dokładnej średnicy i góry niż dotąd słyszałeś, wielkiego dźwięku.

Powinieneś być zachwycony! I tego Tobie życzę:)

 

Pozdrawiam!

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może pociągniemy temat!

 

Mianowicie,pomieszczenie moje podobne do Pygara jakieś 22 m w prostokącie .Kolumny ustawione na dłuższej ścianie po 0,8 m od boku i tyłu .

Wiadomo że takie głośniki jak IRS Gamma potrzebują porządnego pieca,więc czy Emitter mój z zasileniem HD podłączony na górę ,a Nakamichi Pa7 w duecie i Pre podłączone na duł będzie wystarczająco?

A może odwrotnie ?

Oczywiście wszystko z podłączonym serwem.

Edytowane przez mirunias38

Ostatnio słucham na tym co mam i jestem z tego zadowolony:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może pociągniemy temat!

 

Mianowicie,pomieszczenie moje podobne do Pygara jakieś 22 m w prostokącie .Kolumny ustawione na dłuższej ścianie po 0,8 m od boku i tyłu .

Wiadomo że takie głośniki jak IRS Gamma potrzebują porządnego pieca,więc czy Emitter mój z zasileniem HD podłączony na górę ,a Nakamichi Pa7 w duecie i Pre podłączone na duł będzie wystarczająco?

A może odwrotnie ?

Oczywiście wszystko z podłączonym serwem.

 

Kurcze!

Bardzo chętnie bym pomógł:)

Lecz nie mam bladego pojęcia jak to razem się zgra? Czy końcówki mają choćby podobny gain? Co mówi instrukcja?

Masz już Gammy?

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze!

Bardzo chętnie bym pomógł:)

Lecz nie mam bladego pojęcia jak to razem się zgra? Czy końcówki mają choćby podobny gain? Co mówi instrukcja?

Masz już Gammy?

Co do Gamm to tak prawie są....trochę funduszy brak,jak tylko coś sprzedam to z Jackiem(gag) jedziemy......:),bo moje auto trochę za małe:)

Do końca nie wiem czy robię dobrze....gag słyszał IRS Beta przed kupnem swoich R90 i podobno ściana dźwięku nie do opisania,a Gammy to mniejsza wersja do mniejszych

pomieszczeń ,no i z serwem więc myślę że problemu z adaptacją pomieszczenia nie będzie.

Co do gainu to podobne parametry mają, na początek to bym pożyczył pa7 od kolegi gag pre widziałem w Danii za nie wielkie pieniądze więc plany POWAŻNE.

Tylko z tą sprzedażą nic się nie rusza...:(

Ostatnio słucham na tym co mam i jestem z tego zadowolony:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, żeby nie bylo, że zawracałem duszę i zabierałem Wam czas bez celu i przyczyny: dziś wieczorem wylicytowałem Nakamichi pa5 mkII. Alternatywą bezpośrednią był przepotężny parasound hca2205a. Z rozmów z kilkoma forumowiczami i licznej lektury w necie wyszło mi jednak, że Naka to sprawdzony duet z Kappa 8.2. Zresztą, naka kupiłem od gościa, który napędzał nimi kappy właśnie (przesiadł sie teraz na pa7). Parasound robi olbrzymie wrażenie swoimi parametrami i wymiarami, ale Jacek ZukZuk miał go u siebie i nie zaiskrzyło, wiec postanowiłem skorzystać z wiedzy innych (i tak kupowałbym w ciemno, także tego Parasounda).

Odbierać powinienem go ok piątku, także w przyszły weekend będą odsłuchy.

 

Aha - na razie pewnie jako pre zatrudnię sansui-au 717. Jeśli nadarzy się okazja będę szukał ca5.

Mam do wypróbowania dwie opcje: naka na basy, końcówka sansui na wysokie/średnie, albo nak na oba zakresy. Zobaczę co lepiej zagra.

 

Wszystkim za porady serdecznie dziękuję.

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby rozładować trochę atmosferę opowiem "przezabawną" historię sprzedaży moich Kapp 9.2. Dwa tygodnie temu kończyła się moja aukcja z ceną minimalną 5500zł (czyli dosyć tanio jak na 9.2), niestety najwyższa oferta wynosiła 5200zł, przy czym 3 licytujących przekroczyło 5000zł. Po aukcji wysłałem maile do wszystkich 3 z oferta sprzedaży za 5200zł - nikt się nie odezwał. No to wystawiłem bez ceny minimalnej i dzisiaj skończyła się za drobne 4650zł, pomyślałem sobie, że to masakra tanio ale trudno aukcja skończona, umowa zawarta. No i mi allegrowicz przed chwilą napisał maila, że pracuje za granicą i jak wróci w wakacje to zapłaci i odbierze. :) Ręce mi opadły, nie mam w zwyczaju szarpać się w takich sprawach, więc występuję o zwrot prowizji i ponownie wystawiam moje 9.2 na allegro. Więc jeśli jest ktoś chętny na 9.2 za 5200zł to zapraszam:

 

http://allegro.pl/kolumny-podlogowe-infinity-kappa-9-2i-okazja-i3664084600.html

 

P.S. Obecne ceny 8.2 na allegro to jakiś żart, pamiętam jak swoje sprzedałem za 3000zł, a teraz 4500zł to minimum.

Historia, tylko paczki: Dali 3b, 400, Skyline1000, Euphonia MS5, Infinity Kappa 7RS, 8RS, 7.2, 8.1, 8.2, 9.2, 90, SM112, Thiel CS3.6, B&W 801F, Quadral Taurin, Amun, Ascent 650, Martin Logan Mosaic, Onkyo SC-900, THOR Evo 04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.