Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Infinity Classics


zukzukzuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widzisz zbuj przeżyłeś to co ja, więc rozumiesz o co mi chodzi. W jaki sposób zakryłeś ten otwór? Od zewn., czy od wewnątrz?

 

Tylko od zewnątrz ponieważ wewnątrz otwór już jest zatkany materiałem tłumiącym fabrycznie. Zatkaj czymś, co nie przepuszcza fali np: mocno zwinięty materiał i w rurę go na ciasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HQ szanuję cię na tym forum lecz sądzę, że przesadziłeś z tym chamstwem i prymitywizmem z mojej strony. Proszę kolegów o rozsądzenie, czy też takie wrażenie odnieśli? Jeśli tak, to proszę o usunięcie tych wypowiedzi. Dla ciebie problemy innych nie istnieją, ponieważ możesz u niego być choćby 5x dziennie. Przywozić i odwozić sprzęt. Ty go znasz, wiesz gdzie mieszka i on pewnie też w razie czego by cię znalazł. Ty nie liczysz na wyrozumiałość i ciepłe przyjęcie, bo za 5 minut będziesz u siebie w domu. Mój klient (mojej branży) z Torunia pojechał do po kolumny, które na niego czekały i okazało się, że nie ma do nich maskownic! Ale to zdaniem Otta żaden problem! Załatwi się........ za + 500zł. Wybacz! Dla ciebie byłby to oczywiście żaden problem, prawda? Poczekałbyś po prostu i kupił inne. Chodzi mi tylko o zrozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.01.2014 o 12:35, Contras napisał:

HQ przecież ja mam jeszcze kappy 8.2i! Tylko w wolnych chwilach tak z nimi walczę, ale na razie to walka z wiatrakami. Oburzyłeś się, że nazwałem Cię kolegą Otta? No wiesz jak dzieli was taki symboliczny dystans, a Ty się zbulwersowałeś to jednak o czymś świadczy. Zwłaszcza, że pasja łączy. Choć w przypadku Otta raczej pasją jest zdobywanie na tym kasy. Kawał drogi się jedzie, zostawia często kupę kasy, żeby tak zaproponował kawy, czy herbaty. Ech... . W weekend przesłucham kappy na tej czarnej integrze sansui au-07. Pygar ja się już wcześniej interesowałem sansui AU-X911DG z racji tego, że chciałem piecyk z przetwornikiem. Tylko czy nie uważasz, że jego cena, bo jest od dłuższego czasu na allegro, sięga zbyt wysoko? 4900? Za 3 z małym hakiem mogę mieć tę integrę 07. Wprawdzie bez przetwornika, ale ona stoi raczej wyżej w hierarchii.

 

Jeżeli myślimy o tym wzmacniaczu :

http://audio-database.com/SANSUI/amp/au-07anniversary-e.html

Ważne, musi to być dokładnie ten model z linku ( wygląd, waga itd.)

 

To jest fabrycznie zrobiony dużo lepiej niż AU-X911DG.

 

Proszę nie pisz, że nie ma bassu jeśli sprzęt stoi byle jak i byle gdzie.

Takie kolumny potrzebują dużo miejsca dookoła siebie, żeby bass miał się gdzie rozwinąć.

 

U mnie ( w moim pomieszczeniu i ustawieniu) Infinity Renaissance 90 grają bardzo kiepskim bassem.

Te same kolumny + ten sam wzmacniacz (AU-X911DG bardzo mocno poprawiony egzemplarz) zagrały kilka razy lepiej w pomieszczeniu odsłuchowym u kolegi ZukZukZuk-a.

 

Pomieszczenie, sposób rozstawienia i zasilanie, to 3 filary dobrego dźwięku w przypadku każdej konfiguracji.

 

Dlatego "testowanie" sprzętu w miejscu do tego nieodpowiednim kończy się często tym, że przez brak wiedzy i doświadczenia ludzie często pozbywają się świetnych klocków.

 

Pozdrawiam

Pygar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Gosc

(Konto usunięte)
W dniu 9.01.2014 o 21:52, Contras napisał:

HQ szanuję cię na tym forum lecz sądzę, że przesadziłeś z tym chamstwem i prymitywizmem z mojej strony. Proszę kolegów o rozsądzenie, czy też takie wrażenie odnieśli? Jeśli tak, to proszę o usunięcie tych wypowiedzi. Dla ciebie problemy innych nie istnieją, ponieważ możesz u niego być choćby 5x dziennie. Przywozić i odwozić sprzęt. Ty go znasz, wiesz gdzie mieszka i on pewnie też w razie czego by cię znalazł. Ty nie liczysz na wyrozumiałość i ciepłe przyjęcie, bo za 5 minut będziesz u siebie w domu. Mój klient (mojej branży) z Torunia pojechał do po kolumny, które na niego czekały i okazało się, że nie ma do nich maskownic! Ale to zdaniem Otta żaden problem! Załatwi się........ za + 500zł. Wybacz! Dla ciebie byłby to oczywiście żaden problem, prawda? Poczekałbyś po prostu i kupił inne. Chodzi mi tylko o zrozumienie.

Jak Ty usuniesz wpisy do których ja się odniosłem.

Sam pisałem że jego podejście do klienta jest skandaliczne. Czytałeś?

To dlaczego mi wmawiasz bezpodstawnie, ze jestem jego kolesiem?

To nie jest prymitywne? Moim zdaniem jest.

Jedyny Twój argument że mam do niego blisko. Znajdź wokół siebie jakichś handlarzy w promieniu 5km i nazywaj się ich kolesiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Pygar to dokładnie ten model z linku. Muszę przyznać, że z zewnątrz piękny jest. Mówię to jako esteta. No fakt, że nie ma tam warunków do odsłuchu. Jakiś audiofil miał tam hurtownię z art. elektrycznymi i ona splajtowała. Następny właściciel (tego znam - mój klient) przejął całe wyposażenie i opłacił długi za czynsz. Tak się ten wzmacniacz znalazł w jego posiadaniu. Jego te klimaty nie ruszają, a ja niepotrzebnie mu podałem jakąś cenę. Zobaczymy.

 

HQ to dobrze, że nie uważasz się za jego kolegę. Słowo "koleś" ty użyłeś, a to rzeczywiście ma już swój podtekst. Ja tylko wyciągnąłem zbyt pochopne wnioski, bo gdybym kogoś takiego znał w pobliżu, handlującego sprzętem z dziedziny mojego hobby, to na 99,99% mógłbym go nazwać przynajmniej kolegą. Nie mylić z przyjacielem. Ale jak widać jesteś bardziej hermetyczny.

Nikt nikogo nie obraził (tak sądzę?), dlatego niech posty będą pomocne dla forumowiczów w podjęciu decyzji o wyprawie po sprzęt na Zaolzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.01.2014 o 18:25, Contras napisał:

Tak Pygar to dokładnie ten model z linku. Muszę przyznać, że z zewnątrz piękny jest. Mówię to jako esteta. No fakt, że nie ma tam warunków do odsłuchu. Jakiś audiofil miał tam hurtownię z art. elektrycznymi i ona splajtowała. Następny właściciel (tego znam - mój klient) przejął całe wyposażenie i opłacił długi za czynsz. Tak się ten wzmacniacz znalazł w jego posiadaniu. Jego te klimaty nie ruszają, a ja niepotrzebnie mu podałem jakąś cenę. Zobaczymy.

 

HQ to dobrze, że nie uważasz się za jego kolegę. Słowo "koleś" ty użyłeś, a to rzeczywiście ma już swój podtekst. Ja tylko wyciągnąłem zbyt pochopne wnioski, bo gdybym kogoś takiego znał w pobliżu, handlującego sprzętem z dziedziny mojego hobby, to na 99,99% mógłbym go nazwać przynajmniej kolegą. Nie mylić z przyjacielem. Ale jak widać jesteś bardziej hermetyczny.

Nikt nikogo nie obraził (tak sądzę?), dlatego niech posty będą pomocne dla forumowiczów w podjęciu decyzji o wyprawie po sprzęt na Zaolzie.

 

Jak to jest na 200% ten sam to można brać w ciemno.

Powinien być na 100V, trzeba dokupić transformator z GB z 230V na 100V taki min. na 600W, lepiej 1000W i muzyka jak ta lala.

 

Pozdrawiam

Pygar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych forumowiczów. Czy ktoś pomógłby mi uzyskać jakieś namiary na Pana który zakupił te kolumny. Jest ten Pan z Gdańska lub okolic. Chciałbym je posłuchać i mam niedaleko do 3miasta. Pomóżcie. Pozdrawiam. Oto link http://allegro.pl/infinity-renaissance-90-limited-edition-i3706221203.html

Edytowane przez PIGMENT33

Denon AVP-A1 HDCI, Denon POA-A1 HDCI, Marantz UD-7007 Dac Master , kolumny YB 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szacownych Klubowiczów i Forumowiczów!

 

Na forum jestem już od pewnego czasu, ale tak zwanym biernym uczestnikiem. Pozwoliłem sobie napisać bo jestem od niedawna posiadaczem Kolumn Kappa 8.2i II

 

Chcę je podłączyć w bi-amping i tutaj moje właściwe i istotne pytanie. Co prawda można je po prostu podłączyć w bi-amping, ale czy nie należałoby przeprowadzić modernizacji zwrotnicy tak, aby niskotonowy był bezpośrednio podłączony do końcówki mocy, zaś w układzie nisko-średniotonowego usunąć elementy filtru ograniczające pasmo od dołu?

 

Wg wszystkich guru od bi-ampingu jest to niezbędne działanie w celu uzyskania efektów jakie za sobą niesie stosowanie tego rozwiązania, zaś pozostawienie niezmienionej zwrotnicy jest conajmniej błędem.

 

Zapoznałem sie z forum, szukałem w wielu miejscach, ale nigdzie nie znalazłem opisu, aby ktoś modyfikował zwrotnice dla tych kolumn pod bi-amping. Jeżeli nie znalazłem przez przeoczenie, to proszę o link i przepraszam za niedopatrzenie. Jeżeli nikt nie stosował, to chciałbym wiedzieć dlaczego?

 

A jestem przekonany że koledzy z forum są w stanie udzielić mi takiej odpowiedzi.

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Gosc

(Konto usunięte)

Ale jak chcesz usunać filtry i dać całe pasmo na dół?!

Gdzieś ktoś coś takiego poleca?

Chyba jednak słabo czytałeś. Dół musi grać tylko dolnym zakresem pasma. Możesz ominąć zwrotnicę w kolumnie i podłączyć końcówkę bezpośrednio do woofera tylko pod warunkiem, że masz aktywną zwrotnicę w pre. Ale chyba Ty nie o takim aktywnym systemie piszesz.

W Twoim wypadku tylko usuwasz zwory na zaciskach. I jedna końcówka na dół kolumn, druga na resztę pasma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, jest pierwsza odpowiedź, co prawda podważa ona mój pomysł, ale nie czuję się zrażony..

Dochodzę raczej do wniosku, że zastosowałem za duży skrót myślowy, faktycznie chodzi mi o aktywne filtry w pre-ampie :)

Podpięcie dwóch osobnych końcówek osobno dół i osobno góra nic nie daje, no może poza walorami brzmieniowymi (czego nie podważam i nie neguję), gdy np. górę gra lampa, ale szkoda tej lampy w takim przypadku.

Idea bi-ampingu to tak na prawdę podział mocy w paśmie na dwie porównywalne części - góra i dół. Tutaj szkoły są różne, bo w zależności od rodzaju tego co słuchamy może być to 400Hz i mniej. Przy Kappach nie ma dyskusji, w celu zachowania parametrów producenta musi być to 180Hz. Schemat zwrotnicy również mówi jaka to częstotliwość podziału i jakie jest nachylenie filtrów.

 

A zatem podłączam pre-amp z filtrami aktywnymi na wyjściu o charakterystyce dolnoprzepustowej - do 180Hz i górnoprzepustowej - od 180Hz, wiernie odzwierciedlające filtr pasywny dolnoprzepustowego i filtr górnoprzepustowy dedykowany głośnikowi mid-low. O przewadze filtrów aktywnych nad pasywnymi nie będę się rozpisywał. Najważniejsze to eliminacja wszystkich cewek (czyli również rezystancji) w obwodzie głośnika. Takie wyjścia podłączam do końcówek mocy. A zatem np. dwie końcówki 150 W, osobno na część dolną i górną pasma akustycznego dają moc 300W w całym paśmie. Zaś głośnik niskotonowy jest bezpośrednio podłączony do końcówki co umożliwia lepsze odpowiedzi impulsowe i pełniejszą kontrolę.nad niskotonowym.

Zastosowanie lampy dla góry wymagać będzie od niej 180Hz od dołu,.a dla tranzystora częstotliwość filtru to tylko 180Hz. Oczywiście 180Hz to częstotliwość rezonansowa filtru i pasma muszą być szersze ale już z dużym spadkiem.

 

I tu powinno pojawić się moje pytanie z poprzedniego postu: Czy ktoś tak robił?

 

Użycie 2 końcówek bez filtrów aktywnych zmusza obie końcówki do grania całego pasma, czyli część mocy idzie w gwizdek, zaś stosowanie filtrów pasywnych w zwrotnicy, gdy wcześniej są i tak precyzyjne aktywne, tylko pogarsza właściwości zestawu.

 

Mam nadzieję że uzyskam odpowiedź czy ktoś popełnił już taką modyfikację, także dyskusja na ten temat mile widziana.

Edytowane przez aax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, jest pierwsza odpowiedź, co prawda podważa ona mój pomysł, ale nie czuję się zrażony..

Dochodzę raczej do wniosku, że zastosowałem za duży skrót myślowy, faktycznie chodzi mi o aktywne filtry w pre-ampie :)

Podpięcie dwóch osobnych końcówek osobno dół i osobno góra nic nie daje, no może poza walorami brzmieniowymi (czego nie podważam i nie neguję), gdy np. górę gra lampa, ale szkoda tej lampy w takim przypadku.

Idea bi-ampingu to tak na prawdę podział mocy w paśmie na dwie porównywalne części - góra i dół. Tutaj szkoły są różne, bo w zależności od rodzaju tego co słuchamy może być to 400Hz i mniej. Przy Kappach nie ma dyskusji, w celu zachowania parametrów producenta musi być to 180Hz. Schemat zwrotnicy również mówi jaka to częstotliwość podziału i jakie jest nachylenie filtrów.

 

A zatem podłączam pre-amp z filtrami aktywnymi na wyjściu o charakterystyce dolnoprzepustowej - do 180Hz i górnoprzepustowej - od 180Hz, wiernie odzwierciedlające filtr pasywny dolnoprzepustowego i filtr górnoprzepustowy dedykowany głośnikowi mid-low. O przewadze filtrów aktywnych nad pasywnymi nie będę się rozpisywał. Najważniejsze to eliminacja wszystkich cewek (czyli również rezystancji) w obwodzie głośnika. Takie wyjścia podłączam do końcówek mocy. A zatem np. dwie końcówki 150 W, osobno na część dolną i górną pasma akustycznego dają moc 300W w całym paśmie. Zaś głośnik niskotonowy jest bezpośrednio podłączony do końcówki co umożliwia lepsze odpowiedzi impulsowe i pełniejszą kontrolę.nad niskotonowym.

Zastosowanie lampy dla góry wymagać będzie od niej 180Hz od dołu,.a dla tranzystora częstotliwość filtru to tylko 180Hz. Oczywiście 180Hz to częstotliwość rezonansowa filtru i pasma muszą być szersze ale już z dużym spadkiem.

 

I tu powinno pojawić się moje pytanie z poprzedniego postu: Czy ktoś tak robił?

 

Użycie 2 końcówek bez filtrów aktywnych zmusza obie końcówki do grania całego pasma, czyli część mocy idzie w gwizdek, zaś stosowanie filtrów pasywnych w zwrotnicy, gdy wcześniej są i tak precyzyjne aktywne, tylko pogarsza właściwości zestawu.

 

Mam nadzieję że uzyskam odpowiedź czy ktoś popełnił już taką modyfikację, także dyskusja na ten temat mile widziana.

 

no dobrze, ale w zwrotnicy są jeszcze kolejne dwa podziały, więc najrozsądniej by było zrobić "fouramping" ;)

Historia, tylko paczki: Dali 3b, 400, Skyline1000, Euphonia MS5, Infinity Kappa 7RS, 8RS, 7.2, 8.1, 8.2, 9.2, 90, SM112, Thiel CS3.6, B&W 801F, Quadral Taurin, Amun, Ascent 650, Martin Logan Mosaic, Onkyo SC-900, THOR Evo 04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt i to również jest wykonalne, ale wg mnie już dość trudne. Pojawiają się tutaj kolejne pytania, których nie chciałem zadawać. Każdy wzmacniacz to opóźnienie fazowe, czy zatem użycie lampy na górę a tranzystora na dół, lub 2 różnych wzmacniaczy nie powoduje rozmywania się dźwięku poprzez różne przesunięcia fazowe? Wiadomo że czym wyższe pasmo tym mniejsza moc, 5W na górę i 150W na dół, no właśnie, ale końcówki już inne...

 

Dlatego ja założyłem użycie takich samych końcówek. Oczywiście można użyć 8 x 150W i będzie dobrze, ale to nie na moja kieszeń.

Poprzestaje na 4 x 150W, do daje właśnie bi-amping, ale nie chcę z tych końcówek brać 150W, tylko 300. Użycie filtrów aktywnych jest tu więc obligatoryjne. Co najwyżej mogę nie usuwać elementów pasywnych w zwrotnicy, ale to na pewno nie polepsza. Stąd moje pytanie do doświadczonych kolegów z forum.

 

Załączam schemat modyfikacji zwrotnicy, a to usunięcie filtru dolnoprzepustowego dla suba i zamiana pasmowoprzepustowego w dolnoprzepustowy dla mid-low.

post-40560-0-16206800-1389736702_thumb.jpg

Edytowane przez aax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Użycie 2 końcówek bez filtrów aktywnych zmusza obie końcówki do grania całego pasma, czyli część mocy idzie w gwizdek, zaś stosowanie filtrów pasywnych w zwrotnicy, gdy wcześniej są i tak precyzyjne aktywne, tylko pogarsza właściwości zestawu.

 

 

Ciekawe...

Skorzystam z obecności fachowca w temacie i zapytam, bo sam nie mam pojęcia:(

Czyżby w Epsilonach, które mają zewnętrzną aktywną zwrotnicę (serwo basu) oraz akceleratory - odpowiadające za prawidłowe działanie i wychył basowców, nie było filtrów pasywnych w zwrotnicy wewnątrz kolumny?

Dziwne byłoby gdyby w ten sposób pogarszano właściwości zestawu...

 

Pozdrawiam!

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe...

Skorzystam z obecności fachowca w temacie i zapytam, bo sam nie mam pojęcia:(

Czyżby w Epsilonach, które mają zewnętrzną aktywną zwrotnicę (serwo basu) oraz akceleratory - odpowiadające za prawidłowe działanie i wychył basowców, nie było filtrów pasywnych w zwrotnicy wewnątrz kolumny?

Dziwne byłoby gdyby w ten sposób pogarszano właściwości zestawu...

 

Pozdrawiam!

 

Szacowny kolego, dziękuje za Twój wpis. Parafrazując słowa piosenki z Epsilonami miałem tyle wspólnego co z Mercedesami :)

 

Ale wg posiadanych i znalezionych informacji faktycznie nie ma zwrotnicy pasywnej, ale tylko dla suba. Bo tylko w ten sposób jest możliwość korekcji pracy głośnika. Pozostałe sekcje to tradycyjna zwrotnica, co wydaje się nawet logiczne. Największy problem zwrotnicy to cewki o dużej indukcyjności, często na rdzeniach, z dodatkową rezystancją, drugi problem to kondensatory o dużej pojemności. a te elementy to filtr niskotonowego.

 

Załączam dwa diagramy, jeden z internetu: http://www.stereophile.com/content/infinity-irs-epsilon-loudspeaker

Drugi z instrukcji dla Epsilonów. Ten ostatni jednoznacznie mówi że filtr suba zlokalizowany jest w Servo Control Unit, zaś pozostałe głośniki maja filtry (zwrotnice) pasywne wewnątrz Epsilonów.

 

Pozdrawiam!

post-40560-0-60050100-1389773105_thumb.jpg

post-40560-0-00061700-1389773564_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śliczne dzięki!

Muszę się jeszcze pouczyć co nieco...

No i bardzo chętnie posłuchałbym Twego "projektu".

 

Pozdrawiam!

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla miłośników marki Infinity mam na sprzedaż kolejny model z serii Kappa, czyli Kappa 8.1. Przez ostatnie kilka lat, przez mój pokój przewinęły się prawie wszystkie modele z obu linii kappa i wniosek jest taki, że optymalnym rozwiązaniem dla kogoś, kto chce mieć dźwięk na wysokim poziomie i nie wydawać na to ponad 10.000 jest model Infinity Kappa 8.1/8.2 plus w miarę mocna integra (taki np. Sony TA-F770ES radzi sobie całkiem przyjemnie). I tak też zrobiłem, nabyłem parę miesięcy temu 8.1 w świetnym stanie od niemca, Słuchałbym pewnie ich do końca gdyby, przez przypadek nie dane mi było posłuchać głośników Thor Evo 04, zauroczyły mnie i niestety po tylu latach jestem zmuszony zdradzić Infinity :) Dlatego moje 8.1 idą na sprzedaż, stan bardzo dobry, specjalnie ich nie dopieszczałem przed zrobieniem zdjęć, po czyszczeniu wyglądają prawie jak nowe, grają jak 8.1 czyli pięknie. Jeśli jest ktoś chętny na zakup od sprawdzonego forumowicza, to zapraszam. Cena kup teraz to 3900zł ale ja jestem otwarty na negocjacje. :) Link do aukcji: http://allegro.pl/kolumny-infinity-kappa-8-1-ideal-i3878924332.html

Edytowane przez wojt_81

Historia, tylko paczki: Dali 3b, 400, Skyline1000, Euphonia MS5, Infinity Kappa 7RS, 8RS, 7.2, 8.1, 8.2, 9.2, 90, SM112, Thiel CS3.6, B&W 801F, Quadral Taurin, Amun, Ascent 650, Martin Logan Mosaic, Onkyo SC-900, THOR Evo 04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, jest pierwsza odpowiedź, co prawda podważa ona mój pomysł, ale nie czuję się zrażony..

Dochodzę raczej do wniosku, że zastosowałem za duży skrót myślowy, faktycznie chodzi mi o aktywne filtry w pre-ampie :)

Podpięcie dwóch osobnych końcówek osobno dół i osobno góra nic nie daje, no może poza walorami brzmieniowymi (czego nie podważam i nie neguję), gdy np. górę gra lampa, ale szkoda tej lampy w takim przypadku.

Idea bi-ampingu to tak na prawdę podział mocy w paśmie na dwie porównywalne części - góra i dół. Tutaj szkoły są różne, bo w zależności od rodzaju tego co słuchamy może być to 400Hz i mniej. Przy Kappach nie ma dyskusji, w celu zachowania parametrów producenta musi być to 180Hz. Schemat zwrotnicy również mówi jaka to częstotliwość podziału i jakie jest nachylenie filtrów.

 

A zatem podłączam pre-amp z filtrami aktywnymi na wyjściu o charakterystyce dolnoprzepustowej - do 180Hz i górnoprzepustowej - od 180Hz, wiernie odzwierciedlające filtr pasywny dolnoprzepustowego i filtr górnoprzepustowy dedykowany głośnikowi mid-low. O przewadze filtrów aktywnych nad pasywnymi nie będę się rozpisywał. Najważniejsze to eliminacja wszystkich cewek (czyli również rezystancji) w obwodzie głośnika. Takie wyjścia podłączam do końcówek mocy. A zatem np. dwie końcówki 150 W, osobno na część dolną i górną pasma akustycznego dają moc 300W w całym paśmie. Zaś głośnik niskotonowy jest bezpośrednio podłączony do końcówki co umożliwia lepsze odpowiedzi impulsowe i pełniejszą kontrolę.nad niskotonowym.

Zastosowanie lampy dla góry wymagać będzie od niej 180Hz od dołu,.a dla tranzystora częstotliwość filtru to tylko 180Hz. Oczywiście 180Hz to częstotliwość rezonansowa filtru i pasma muszą być szersze ale już z dużym spadkiem.

 

I tu powinno pojawić się moje pytanie z poprzedniego postu: Czy ktoś tak robił?

 

Użycie 2 końcówek bez filtrów aktywnych zmusza obie końcówki do grania całego pasma, czyli część mocy idzie w gwizdek, zaś stosowanie filtrów pasywnych w zwrotnicy, gdy wcześniej są i tak precyzyjne aktywne, tylko pogarsza właściwości zestawu.

 

Mam nadzieję że uzyskam odpowiedź czy ktoś popełnił już taką modyfikację, także dyskusja na ten temat mile widziana.

Kolego AAX. Zajrzyj do tych dwóch tematów: http://www.audiostereo.pl/usuniecie-zwrotnicy-z-kolumn-pasywnych-przerobka-na-aktywne_60548.html/page__hl__+usunięcie%20+zwrotnicy (sam tak kombinowałem właśnie - mam w domu nadal zwrotnicę aktywną, ale nigdy nie rozbebeszyłem głośników, by je zaktywizować, choc wciąż chodzi mi to po głowie...bo wszystko mam = 2 wzmaki, aktywną zwrotnicę).

 

I tu: http://www.audiostereo.pl/aktivator-zwrotnica-aktywna-wzmacniacz_29555.html/page__hl__%20usunięcie%20%20zwrotnicy#entry1471421

 

Thor Evo 04

Ale w jakiej obudowie te Thory? Bo o ile się orientuję, to jest głównie sprzedawane jako kit do montażu.

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.01.2014 o 12:13, gość napisał:

To skrobnij parę słów na temat porównania tcyh evo 04 z Kappami.

 

Hmm, nie bardzo mam talent do kwiecistych opisów brzmienia. To co mnie najbardziej uwiodło to średnica, taka jakiej nigdy nie słyszałem, genialna, naturalna. Wysokie też super, wyraźne ale nie kłują w uszy nawet przy głośnym słuchaniu. Ogólnie kolumny są bardzo szczegółowe, ale przy tym w ogóle nie męczące. W tej konstrukcji użyto najwyższych modeli SEAS-a Excel i to słychać. Bardzo mnie ciekawiło jak zabrzmi bas, jest to linia transmisyjna i gdzieś tam w polskim internecie wyczytałem, że jest go troszkę za mało (z kolei z tego co mi się udało przetłumaczyć z niemieckich i angielskich stron wynikało dokładnie coś innego). A rzeczywistość okazała się bardzo pozytywnym zaskoczeniem, bas jest super kontrolowany i schodzi, na moje ucho, niżej niż nawet w Kappa 9.2. Wychodzi na to, że Thory są lepsze pod każdym względem od Kapp i dlatego zostały.Na allegro ktoś próbuje sprzedać starszą wersję Thor za prawie 10.000zł, z jednej strony to może wydawać się przesadzoną ceną za w sumie konstrukcję DIY, ale jeśli tamte grają podobnie do moich to jest to jak najbardziej do rozważenia (np. 6000zł za dobrze wykonaną parę uważam za bardzo dobrą cenę, same głośniki użyte w konstrukcji kosztują prawie 6000zł).

 

Dodam tylko, że żadna konstrukcja z beleczki pod moimi wpisami nie zbliżyła się nawet do tego co zaoferowały Thor Evo 04

Historia, tylko paczki: Dali 3b, 400, Skyline1000, Euphonia MS5, Infinity Kappa 7RS, 8RS, 7.2, 8.1, 8.2, 9.2, 90, SM112, Thiel CS3.6, B&W 801F, Quadral Taurin, Amun, Ascent 650, Martin Logan Mosaic, Onkyo SC-900, THOR Evo 04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.01.2014 o 14:16, gość napisał:

Dzięki.

Tego centrala też Ty łyknąłeś do kompletu?

 

Sprzedałem go niedawno, u mnie gra teraz tylko stereo i tak zostanie. Centrala chyba za tanio wystawiłem, bo po jednej nocy na allegro już był sprzedany poza allegro, a następnego dnia miałem jeszcze kilka telefonów. Nowy właściciel jest pewnie zadowolony jak nic.

Historia, tylko paczki: Dali 3b, 400, Skyline1000, Euphonia MS5, Infinity Kappa 7RS, 8RS, 7.2, 8.1, 8.2, 9.2, 90, SM112, Thiel CS3.6, B&W 801F, Quadral Taurin, Amun, Ascent 650, Martin Logan Mosaic, Onkyo SC-900, THOR Evo 04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

dziękuję koledze Romekjagoda za linki, zapoznałem się z wszystkimi materiałami w linkach i z materiałami które były w kolejnych linkach :)

Jak zwykle trzeba przefiltrować i wybrać same "meritum sprawy".

Wnioski nasuwają się takie - łatwo nie jest, chyba nikt z kappami nie robił tego co ja mam zamiar zrobić :(

Zasadniczy problem, to jak to ktoś trafnie ujął precyzyjne przeniesienie filtrów z pasywnego na aktywny. Ja na pewno nie użyję filtrów cyfrowych, tylko analogowe, na dobrych opampach BurrBrowna.

 

Polecam stronę Pana Linkwitza, dla mnie guru audio (jakby nie było współtwórcę filtrów Linkwitza-Rileya) http://www.linkwitzlab.com/filters.htm , a dokładnie projekt nr 3 http://www.linkwitzlab.com/filters.htm#3

 

Co prawda zastosowane filtry to 18 dB na oktawę (o ile te dostępne w sieci są prawdziwe zarówno dla Kapp 8.1 i 8.2), ale zastosowanie aktywnego filtru 24 dB/oct Linkwitza-Rileya zawęzi obszar graniczny działania suba i mid-low. To zaś umożliwi lekkie przesuwanie się częstotliwością podziału np. aby zastosować kondensatory w filtrach z istniejących typoszeregów, sprawdzając jednocześnie co lepiej gra.

 

Mi nie zależy na uzyskaniu kolumn aktywnych, chcę "tylko" PRAWDZIWEGO bi-ampingu :)

również w celu dostosowania posiadanych końcówek do Kapp na co na pewno pozwoli ograniczenie pasma i eliminacja zwrotnicy pasywnej dla suba. Przy takim rozwiązaniu nie boję się o EMIT-R'a. W dalszym ciagu pozostaje mi zwrotnica trójdrożna dla high & mid.

Proponuje lekturę projektu aktywnej zwrotnicy: 24 dB/Octave 2/3-Way Linkwitz-Riley Electronic Crossover http://sound.westhost.com/project09.htm#download_esp_lr . Podpunkt pierwszy to to co jest potrzebne 2-Way Linkwitz Riley Crossover. Przedostatni akapit projektu określa również że ten filtr przy dokładnym i wyselekcjonowanym doborze elementów nie wprowadza przesunięcia fazowego na wyjściach LOW i HIGH.

 

I kolejne pytanie, czy ktoś ma wiedzę bądź doświadczenie, aby potwierdzić, że fragment schematu, który umieściłem w moim 3cim poście odnosi się na pewno do Kapp 8.2i II ?

Najlepiej by było jakby ktos juz miał przećwiczony dobór filtu aktywnego...

 

A przy okazji na stronie f-my Klipsch też jest jasno powiedziane co to True bi-amping :)

http://www.klipsch.com/Education/bi-amping

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

dziękuję koledze Romekjagoda za linki, zapoznałem się z wszystkimi materiałami w linkach i z materiałami które były w kolejnych linkach :)

Jak zwykle trzeba przefiltrować i wybrać same "meritum sprawy".

Wnioski nasuwają się takie - łatwo nie jest, chyba nikt z kappami nie robił tego co ja mam zamiar zrobić :(

Zasadniczy problem, to jak to ktoś trafnie ujął precyzyjne przeniesienie filtrów z pasywnego na aktywny. Ja na pewno nie użyję filtrów cyfrowych, tylko analogowe, na dobrych opampach BurrBrowna.

 

Polecam stronę Pana Linkwitza, dla mnie guru audio (jakby nie było współtwórcę filtrów Linkwitza-Rileya) http://www.linkwitzlab.com/filters.htm , a dokładnie projekt nr 3 http://www.linkwitzlab.com/filters.htm#3

 

Co prawda zastosowane filtry to 18 dB na oktawę (o ile te dostępne w sieci są prawdziwe zarówno dla Kapp 8.1 i 8.2), ale zastosowanie aktywnego filtru 24 dB/oct Linkwitza-Rileya zawęzi obszar graniczny działania suba i mid-low. To zaś umożliwi lekkie przesuwanie się częstotliwością podziału np. aby zastosować kondensatory w filtrach z istniejących typoszeregów, sprawdzając jednocześnie co lepiej gra.

 

Mi nie zależy na uzyskaniu kolumn aktywnych, chcę "tylko" PRAWDZIWEGO bi-ampingu :)

również w celu dostosowania posiadanych końcówek do Kapp na co na pewno pozwoli ograniczenie pasma i eliminacja zwrotnicy pasywnej dla suba. Przy takim rozwiązaniu nie boję się o EMIT-R'a. W dalszym ciagu pozostaje mi zwrotnica trójdrożna dla high & mid.

Proponuje lekturę projektu aktywnej zwrotnicy: 24 dB/Octave 2/3-Way Linkwitz-Riley Electronic Crossover http://sound.westhost.com/project09.htm#download_esp_lr . Podpunkt pierwszy to to co jest potrzebne 2-Way Linkwitz Riley Crossover. Przedostatni akapit projektu określa również że ten filtr przy dokładnym i wyselekcjonowanym doborze elementów nie wprowadza przesunięcia fazowego na wyjściach LOW i HIGH.

 

I kolejne pytanie, czy ktoś ma wiedzę bądź doświadczenie, aby potwierdzić, że fragment schematu, który umieściłem w moim 3cim poście odnosi się na pewno do Kapp 8.2i II ?

Najlepiej by było jakby ktos juz miał przećwiczony dobór filtu aktywnego...

 

A przy okazji na stronie f-my Klipsch też jest jasno powiedziane co to True bi-amping :)

http://www.klipsch.com/Education/bi-amping

Kolego AAX serdecznie kibicuję powodzeniu Twojego projektu. Bardzo mnie kusiła podobna koncepcja, ale jakoś brakło motywacji, choć niby w szafie leżą wszystkie elementy. Bardzo prosiłbym Ciebie, byś - w przypadku rozpoczęcia prac nad tym projektem - wszystko dokumentował zdjęciami i opisami tak, by powstałą jakaś mała instruckja jak to zrobić. Niby wielkie halo to nie jest, ale w praktyce potem wychodzą różne problemy i trudności. Mam nadzieję, że doprowadzisz projekt do końca i zainspirujesz innych, w tym mnie. Powodzenia.

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie ja z taka prośba może ktoś wspomógł by mój temat bo chyba mogłem go wrzucić w lepsze miejsce a nikt nie potrafi mi tam doradzić co mam zrobić

http://www.audiostereo.pl/infinity-kappa-92-kto-posiada-z-malopolski_108927.html?do=findComment&comment=3057926

 

Witaj

 

Jeśli prawdą jest to co napisał jeden z kolegów :

http://www.audiostereo.pl/advance-acoustic-map305-i-map305ii_44070.html/page__view__findpost__p__1114627

 

To nie wróżę nic dobrego w konfrontacji z Infinity Kappa 9.

Ja ich nie słuchałem ale z pamięci znam opinie wielu kolegów, że to wybitnie wymagająca para kolumn i bez konkretnej dobrze zainwestowanej kwoty nie ma mowy o usłyszeniu zwartego, dynamicznego i świetnie kontrolowanego bassu.

 

Do "łupania" łatwiej będzie napędzić kolumny z serii 8, a jeśli to ma być kulturalny, dojrzały bass, to warto posłuchać Infinity Renaissance 80 ( 90 ma więcej bassu ale również potrzebuje solidnej końcówki z pre lub integry z min.130-140W przy 8 Ohm czyli np. Sansui Alpha 707(DR, KX, MR, XR, NRA) w okolicach 5000-6000zł.

 

Polecam lekturę ( prześledź konfiguracje użytkowników piszących swoje wrażenia to zrozumiesz w czym rzecz ) :

http://www.audioreview.com/cat/speakers/floorstanding-speakers/infinity-systems/kappa-9/prd_124518_1594crx.aspx

 

Pozdrawiam

Pygar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he witam ( : no racja ale jeszcze do końca nie wiem co mam robić dalej w kropce jestem pozdrawiam

 

W Małopolsce - nie znam nikogo...

Jeśli już - to w Wielkopolsce.

Powinieneś jednak samemu posłuchać tego i tamtego, bo gusta odnośnie "jakości" bywają zgoła inne i odmienne.

 

Pozdr.

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.