Skocz do zawartości
IGNORED

Elberoth's Audio Nirvana


Elberoth
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@piter z

 

 

 

 

Uzywam od lat 3 rozne systemy DSP/DRC w domu (w pokoju muzycznym) i 2 rozne systemy DSP w 3 autach :-)

 

W domu wyprobowalem rozwiazania bazujace na kombinacji Software/Hardware (Dirac, REW, Acourate, VST Convolver/Hijack Audio,... na roznych platformach jak Mac OS, Windows, Raspberrry/Brutefir), a w autach typowe hardware DSP (Audison, Mosconi)

 

Te domowe systemy koryguja trzy rozne zestawy glosnikow, 2 pasywne i jeden aktywny (zobacz zalaczniki)

 

Aktualnie w domu uzywam tylko REW i Acourate w kominacji z JRiver, Brutefir i VST Convolver

 

 

 

Nie traktuj tego jako krytyki, ale to tylko swiadczy o tym, ze niewlasciwie zkonfigurowales DSP/Roon. Albo nie calkiem pojales jak to dziala, albo nie zadales sobie wystarczajaco trudu, by optymalnie dopasowac odpowiednie parametry korekcji (zobacz ponizszy link)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

Pokoj jest "adaptowany" na zasadzie LEDE (Live End, Dead End), przod jest absorbujacy a tyl jest rozpraszajacy. Na powyzszych pomiarach widac przeciez, ze poglos jest niemalze w calym pasmie >80Hz bardzo rownomierny, symetryczny L/R i niemalze na dolnej granicy wzorcowego korytarza 0,3-0,45

Zobacz tez zalaczniki

 

 

@bagnet

 

 

 

 

nie gniewaj sie i nie biez mojej krytyki osobiscie, ale wogole nie pojalec do czego sluza systemy DSP/DRC. Nie maja NIC WSPOLNEGO z liniowym odtwarzaniem i odbiorem muzyki. Wiecej detali na ten temat (wlasciwy przebieg charakterystyki czestotliwosci na miejsu sluchacza) znajdziesz w moim innym poscie

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Super pokój! :)

 

Jakie przetworniki użyłeś w tych kolumnach 3-way?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@m4tech

 

co ma ta odchylka glosnosci w dB wspolnego z rozdzielczoscia w bitach?

 

To jest odchylka glosnosci miedzy 20Hz i 1000Hz.o 15dB. To olbrzymia roznica!!!

Mysle ze ciagle jeszcze nie zrozumiales tych Isophonow. zobacz zalacznik. Tak odbiera ucho dokladnie ten sam signal/muzyke w zaleznosci od glosnosci (bardzo uproszczony obrazek)

 

Moje rozne docelowe przebiegi (target curve) röznia sie po czesci tylko o 0,5-1 dB, i ta roznica jest znacznie "slyszalna"

 

@sonic990

 

Tweeter: BMS 4550

Midrange: 18Sound 12ND830

Woofer: 18Sound 18TLW300

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze ciagle jeszcze nie zrozumiales tych Isophonow.

 

ale co tam jest do zrozumienia.... te wykresy obrazują średnie odczucie głośności przy różnych ciśnieniach akustycznych i dla różnych częstotliwości w stosunku do referencyjnej częstotliwości 1000Hz. zbadane na wybranej próbce zdrowych osobników gatunku ludzkiego :) z wysoką dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że każdy z nas tak właśnie odczuwa poszczególne częstotliwości.

 

Widać z tego że zakres wysokiej średnicy jest przez człowieka odbierany jako najbardziej głośny pomimo tego, że ciśnienie akustyczne jest mniejsze w stosunku do innych częstotliwości, dlatego całkowicie liniowo podany dźwięk (w całym paśmie) skutkuje tym, że człowiek odczuwa bardzo mocno zaakcentowaną wysoką średnicę w dodatku jest to zakres mało przyjemny, rezonujący w uchu, analogicznie lecz zupełnie odwrotnie jest z zakresem niskich i wysokich tonów/ A jak ty to rozumiesz?

 

Tak odbiera ucho dokladnie ten sam signal/muzyke w zaleznosci od glosnosci (bardzo uproszczony obrazek)

 

na czym opierasz te wykresy, czy tylko na własnym odczuciu, czy są na ten temat inne badania niż ISO226?

 

co ma ta odchylka glosnosci w dB wspolnego z rozdzielczoscia w bitach?

 

a nie jest tak 1bit = 6dB?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się mocno technicznie zrobiło, fiu fiu ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Politykę robi się za pomocą pieniędzy, a pieniądze za pomocą polityki. Ot, taki przypadek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witold - wybacz, ale nie odpowiem na pytanie otwarte, nie mam tyle czasu. :)

Rozumiem, nikt nie ma za wiele czasu, ale w wolnej chwili zainteresuj się tym kto to jest stroiciel i co robi

 

i jak się ma to do "liniowej charakterystyki"....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to fajnie napisane. Szacun za projekt i zaangażowanie.

 

Ja jednak czym starszy jestem to wolę "starsze" rozwiązania. Dlatego słucham teraz muzyki na ponad 40 letnich kolumnach i tylko słucham zamiast martwić się wykresani. Bo jak (chyba) zapomniał autor wątku (od tych wykresów)

muzyka to ma być relax a nie pogoń.

Facebook i inne nowoczesne bzdety mnie nie interesują. Co nie znaczy, że nie spróbowałem i że nie jestem "fit" - jak mawia moja córka :)

Przeszedłem dość długą drogę abym mógł słuchać z prawdziwą przyjemnością muzyki i z całym szacunkiem - zupełnie nie wyobrażam sobie aż takiego "postępu".

 

Myślę , że wystarczy dobrać odpowiedni sprzęt a zwłaszcza kolumny do pomieszczenia w którym słuchamy. Do tego odpowiednia akustyka i po sprawie.

Kończymy i słuchamy muzyki.

Najwyżej za rok lub dwa mała korekta i znów słuchamy. Tylko słuchamy.

 

Jeśli dziś ktoś mi powie o prawdziwie analogowym brzmieniu stosując nowoczesne rozwiązana to chyba mało w życiu słyszał.

 

A podbicia w poszczególnych pasmach?

Muszą być szczególnie w analogu jeśli były zarejestrowane. Jeśli coś będziemy chcieli zmienić to zmieni się również dynamika.

To tyle i aż tyle.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podbicia w poszczególnych pasmach?

Muszą być szczególnie w analogu jeśli były zarejestrowane. Jeśli coś będziemy chcieli zmienić to zmieni się również dynamika.

 

To jest bardzo ważne co w tym miejscu napisałeś, można powiedzieć sedno sprawy. W sumie ja nie chcę nic więcej przekazać tylko tyle, że uważam że dla jednego systemu (pomieszczenie, sprzęt, akustyka, słuchacz) istnieje takie jedno i tylko jedno ustawienie DSP, które pozwala odkryć, obserwować i napawać się tymi poszczególnymi "podbiciami w pasmach" w poszczególnych nagraniach. To nazwijmy "złote" ustawienie DSP różnicuje wszystkie nagrania i te różnice pokazuje w sposób piękny. To jest taka moja teoria, do której już wydaje mi się mam blisko w praktyce

 

Czy mogę się mylić i w danym konkretnym systemie (który jest zbudowany tylko ze stałych niezmiennych elementów) nie ma tylko jednego tego właściwego ustawienia DSP i jest więcej tych właściwych? :)

Nie mogę, ponieważ wówczas mówilibyśmy o koloryzowaniu, poprawianiu nagrań, a nagranie tak jak powstało to jedna z tych świętych rzeczy, jeśli jest "inna" realizacja to system ma pokazać tę realizacje dokładnie jako "inną"

 

Przeszedłem dość długą drogę abym mógł słuchać z prawdziwą przyjemnością muzyki i z całym szacunkiem - zupełnie nie wyobrażam sobie aż takiego "postępu".

 

Droga może być długa, byle była przyjemna, a jak człowiek jeszcze się czegoś po drodze dowie i nauczy to tym lepiej. :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest bardzo ważne co w tym miejscu napisałeś, można powiedzieć sedno sprawy. W sumie ja nie chcę nic więcej przekazać tylko tyle, że uważam że dla jednego systemu (pomieszczenie, sprzęt, akustyka, słuchacz) istnieje takie jedno i tylko jedno ustawienie DSP, które pozwala odkryć, obserwować i napawać się tymi poszczególnymi "podbiciami w pasmach" w poszczególnych nagraniach. To nazwijmy "złote" ustawienie DSP różnicuje wszystkie nagrania i te różnice pokazuje w sposób piękny. To jest taka moja teoria, do której już wydaje mi się mam blisko w praktyce

 

Czy mogę się mylić i w danym konkretnym systemie (który jest zbudowany tylko ze stałych niezmiennych elementów) nie ma tylko jednego tego właściwego ustawienia DSP i jest więcej tych właściwych? :)

Nie mogę, ponieważ wówczas mówilibyśmy o koloryzowaniu, poprawianiu nagrań, a nagranie tak jak powstało to jedna z tych świętych rzeczy, jeśli jest "inna" realizacja to system ma pokazać tę realizacje dokładnie jako "inną"

 

I tu jest pies pogrzebany :-)

 

Wiele audiofilow wierzy w iliuzje istnienia absolutnego wzorca -> tak jak nagranie zostalo zrealizowane w studio nagraniowym przez realizatora dzwieku. I tak ten wzorzec ma byc odtworzony, bez "podkolorowania".

 

Pomyslales o tym, ze ten sam "wzorzec" ale odtworzony w innym wzorcowym studio nagraniowym na innych wzorcowych glosnikach bedzie brzmial inaczej, czyli tez bedzie "podkolorowany". Jedyna niepodkolorowana wersja to ta odtworzona w pierwotnym studio. Wszystko inne to "kolorystyczne interpretacje" mniej lub bardziej odbiegajace od oryginalu :-)

 

Ja jednak czym starszy jestem to wolę "starsze" rozwiązania. Dlatego słucham teraz muzyki na ponad 40 letnich kolumnach i tylko słucham zamiast martwić się wykresani. Bo jak (chyba) zapomniał autor wątku (od tych wykresów)

muzyka to ma być relax a nie pogoń.

 

 

Doskonale rozumiem co masz na mysli, dlatego tez moim drugim, rowlogleglym wyzwaniem i projektem nad ktorym pracuje sa "staromodne" glosniki Rey Audio Kinoshita RM-8VC

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

"HighTech meets Retro" albo innymi slowami "best od two world". Jedno nie wyklucza drugiego.

 

Jednego dnia mam ochote na fileta z czerwonym winem, a nastepnego na pieczone kartofle z sadzonym jajkiem i kefirem :-)

 

Ale to juz inna historia...

post-1239-0-06937600-1541664019_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I tu jest pies pogrzebany :-)

 

Wiele audiofilow wierzy w iliuzje istnienia absolutnego wzorca -> tak jak nagranie zostalo zrealizowane w studio nagraniowym przez realizatora dzwieku. I tak ten wzorzec ma byc odtworzony, bez "podkolorowania".

 

Pomyslales o tym, ze ten sam "wzorzec" ale odtworzony w innym wzorcowym studio nagraniowym na innych wzorcowych glosnikach bedzie brzmial inaczej, czyli tez bedzie "podkolorowany". Jedyna niepodkolorowana wersja to ta odtworzona w pierwotnym studio. Wszystko inne to "kolorystyczne interpretacje" mniej lub bardziej odbiegajace od oryginalu

 

:)

No jest pogrzebany; tak naprawdę należałoby byc w tym studiu, zeby zobaczyc jak nagrywal i jakich sztuczek użył realizator, pózniej odsłuchać mastera w tym samym studiu, aby mieć jakiekolwiek pojęcie jak to nagranie zostało skompilowane i jak powinno brzmieć.

Bez takiej wiedzy, odtworzenie „tego samego” w we własnych warunkach domowych jest wg mnie niemożliwe....ot taki Lotek i próby trafienia 6.

 

Na poparcie tej tezy niech bedzie na przykład Joe Baressi, ktory dopiero po obejrzeniu filmu-dokumentu z realizacji którejś z płyt jego ulubionej grupy The Who, zobaczyl „sztuczki” realizatora i zrozumiał dlaczego tracki z tej płyty brzmiały tak a nie inaczej.

Także ten

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się jednak, czym innym jest proces nagrywania, który jest procesem tworzenia, a zupełnie czym innym jest proces odtwarzania, który właśnie tu jest sedno - nie może być procesem tworzenia.

 

Napisze tak: dobry system jest jak idealnie gładkie lustro, dokładnie odbija się w nim to co zamierzali twórcy każdego nagrania. Zbytnie manipulowanie jest jak pokazywanie nagrania w krzywym zwierciadle, przez moment obraz może być nawet ciekawy i uroczy jednak po krótkim czasie mało interesujący, zaczynamy zauważać, że karykatury nagrań w odbiciu lustrzanym krzywego zwierciadła jednego i drugiego nagrania właściwie się nie różnią od siebie, wszystko może staje się tym samym nudne.

 

Dla mnie DSP właśnie służy do ostatecznego wyrównania tych nierówności w lustrze, które występują w każdym systemie odtwarzającym.

Oczywiście że każdy system ma swoje ograniczania, sztuka polega wyciągnięciu z systemu maksimum, które jest możliwe tu i teraz, nic więcej

 

Wiele audiofilow wierzy w iliuzje istnienia absolutnego wzorca -> tak jak nagranie zostalo zrealizowane w studio nagraniowym przez realizatora dzwieku. I tak ten wzorzec ma byc odtworzony, bez "podkolorowania".

 

Wzorzec absolutny jest - jest to nagranie na płycie CD, Master, winyl, FLAC, to jest dla nas wzorzec, przecież zawartość płyty się nie zmienia gdy wkładasz ją do jamnika z bazaru i odtwarzacza za pierdyliard dukatów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I tu jest pies pogrzebany :-)

 

Wiele audiofilow wierzy w iliuzje istnienia absolutnego wzorca -> tak jak nagranie zostalo zrealizowane w studio nagraniowym przez realizatora dzwieku. I tak ten wzorzec ma byc odtworzony, bez "podkolorowania".

 

Pomyslales o tym, ze ten sam "wzorzec" ale odtworzony w innym wzorcowym studio nagraniowym na innych wzorcowych glosnikach bedzie brzmial inaczej, czyli tez bedzie "podkolorowany". Jedyna niepodkolorowana wersja to ta odtworzona w pierwotnym studio. Wszystko inne to "kolorystyczne interpretacje" mniej lub bardziej odbiegajace od oryginalu :-)

 

 

 

 

Doskonale rozumiem co masz na mysli, dlatego tez moim drugim, rowlogleglym wyzwaniem i projektem nad ktorym pracuje sa "staromodne" glosniki Rey Audio Kinoshita RM-8VC

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

"HighTech meets Retro" albo innymi slowami "best od two world". Jedno nie wyklucza drugiego.

 

Jednego dnia mam ochote na fileta z czerwonym winem, a nastepnego na pieczone kartofle z sadzonym jajkiem i kefirem :-)

 

Ale to juz inna historia...

Ja osobiście słucham w przeważającej większości muzyki z lat 70, 80. Idąc Twoim słusznym tropem kupiłem kolumny z tamtych lat, które były używane w bardzo wielu uznanych studiach nagraniowych. Jak myślisz gdzie muzyka będzie brzmiała bliżej "prawdy"?

Każdy ma swoją ulubioną bajkę :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez piorasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się jednak, czym innym jest proces nagrywania, który jest procesem tworzenia, a zupełnie czym innym jest proces odtwarzania, który właśnie tu jest sedno - nie może być procesem tworzenia.

 

Napisze tak: dobry system jest jak idealnie gładkie lustro, dokładnie odbija się w nim to co zamierzali twórcy każdego nagrania. Zbytnie manipulowanie jest jak pokazywanie nagrania w krzywym zwierciadle, przez moment obraz może być nawet ciekawy i uroczy jednak po krótkim czasie mało interesujący, zaczynamy zauważać, że karykatury nagrań w odbiciu lustrzanym krzywego zwierciadła jednego i drugiego nagrania właściwie się nie różnią od siebie, wszystko może staje się tym samym nudne.

 

Dla mnie DSP właśnie służy do ostatecznego wyrównania tych nierówności w lustrze, które występują w każdym systemie odtwarzającym.

Oczywiście że każdy system ma swoje ograniczania, sztuka polega wyciągnięciu z systemu maksimum, które jest możliwe tu i teraz, nic więcej

 

 

 

Wzorzec absolutny jest - jest to nagranie na płycie CD, Master, winyl, FLAC, to jest dla nas wzorzec, przecież zawartość płyty się nie zmienia gdy wkładasz ją do jamnika z bazaru i odtwarzacza za pierdyliard dukatów

 

rozumiem, ze nie zgadzasz sie, bo nie do końca zrozumiałeś to co napisałem. Proces nagrywania to jedno a odtwarzania to drugie. I tutaj zgoda. Zgodzisz sie chyba jednak z tym, iz aby moc w stanie stwierdzić czy u Ciebie w pomieszczeniu gra tak jak w studio, musiałbyś co najmniej chociaż odsłuchać mastera w tymże studio. Nie poruszam juz słabości naszej pamięci muzycznej....

W trakcie nagrywania płyt w studio sa zmieniane np. instrumenty, wzmacniacze itd. wg widzi mi sie realizatora i powiedz mi jak ty chciałbyś te niuanse wyłapać nie mając uprzedniej wiedzy o sposobie nagrania takiej przykładowej płyty?? Co dla Ciebie bedzie odniesieniem w takim przykładowym nagraniu?

 

Przeciez nie powiesz, ze monitory w studio grają tak samo jak Twoje kolumny. Co z akustyka Twoejgo pokoju, ktory na bank wprowadza podokolorowania, im słabsza tym gorzej.

Pewnie, ze to dyskusja akademicka, ale na tym samym poziomie jak próba odtworzenia wymarzonego life audiofila u niego w pokoju

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez will66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wasze wpisy tylko utwierdzają mnie w przekonaniu, że nie ma systemu idealnego, dźwięku neutralnego, naturalnego i prawdziwego. Żeby mieć taki dźwięk u siebie, trzeba by usłyszeć to co słyszy realizator w studiu i spróbować to odwzorować u siebie. Słuchanie muzyki w oparciu o charakterystyki i wykresy nie ma sensu. Każdy ma swój gust, swoje preferencje, swój ideał dźwięku który w rzeczywistości może być w pewnych aspektach podokolorowany ale przez to dla kogoś piękny. Ktoś zbuduje ekstra system za grube pieniądze, zajmie mu tu pół życia, osiągnie swój ideał dźwięku podparty wszelką możliwą wiedzą i możliwościami technicznymi a ja do niego przyjadę i powiem, że po prostu mi się nie podoba i to nie mój dźwięk.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze tak: dobry system jest jak idealnie gładkie lustro, dokładnie odbija się w nim to co zamierzali twórcy każdego nagrania.

 

Skad wiesz, co zamierzal tworca nagrania? To co on zamierzal i stworzyl, odsuchiwal i kontrolowal na jego wlasnym systemie audio. Masz ten sam system? Czyli nawet jesli masz idealnie gladkie lustro, nie wiesz co one ma odbijac ;-)

 

Wyciąganie natomiast dużych j szerokich dołów zawsze bedzie wyczuwalne przez nasz, ukształtowany przez ewolucje, naturalny such i wszystko inne odbiegające od tego template odbierane bedzie jako nienaturalne.

 

 

niemalze zaden "powazny" system DRC/DSP nie wyciaga dolow (dips), koryguja tylko gore (peaks).

Chyba ze swiadomie go do tego zmusisz.

I to nie ma nic wpolnego z ewolucja albo naturalnym odbiorem, tylko z przesterowaniem (clippingiem) wzmocnionego sygnalu

Pomijam tu filtry typu HighShelf/LowShelf np. do linearyzacji przetwornikow

 

Ktoś zbuduje ekstra system za grube pieniądze, zajmie mu tu pół życia, osiągnie swój ideał dźwięku podparty wszelką możliwą wiedzą i możliwościami technicznymi a ja do niego przyjadę i powiem, że po prostu mi się nie podoba i to nie mój dźwięk.

 

Dokladnie tak jest. Ale pamietaj, ze on budowal ten system dla siebie a nie dla Ciebie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

niemalże zaden "powazny" system DRC/DSP nie wyciaga dolow (dips), koryguja tylko gore (peaks).

Chyba ze swiadomie go do tego zmusisz.

I to nie ma nic wpolnego z ewolucja albo naturalnym odbiorem, tylko z przesterowaniem (clippingiem) wzmocnionego sygnalu

Pomijam tu filtry typu HighShelf/LowShelf np. do linearyzacji przetwornikow

 

 

ja to wiem, ale niektórym jak czyta sie o tym ze dsp „załatwi” wszystkie problemy, wydaje sie, ze to złoty środek i potem juz jest tylko Nirvana

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wasze wpisy tylko utwierdzają mnie w przekonaniu, że nie ma systemu idealnego, dźwięku neutralnego, naturalnego i prawdziwego. Żeby mieć taki dźwięk u siebie, trzeba by usłyszeć to co słyszy realizator w studiu i spróbować to odwzorować u siebie. Słuchanie muzyki w oparciu o charakterystyki i wykresy nie ma sensu. Każdy ma swój gust, swoje preferencje, swój ideał dźwięku który w rzeczywistości może być w pewnych aspektach podokolorowany ale przez to dla kogoś piękny. Ktoś zbuduje ekstra system za grube pieniądze, zajmie mu tu pół życia, osiągnie swój ideał dźwięku podparty wszelką możliwą wiedzą i możliwościami technicznymi a ja do niego przyjadę i powiem, że po prostu mi się nie podoba i to nie mój dźwięk.

 

dlatego wcześniej zdefiniowałem co uważam za system i wymieniłem w nim słuchacza, nikt nie twierdzi że system idealny istnieje, wczytaj się może bardziej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Skad wiesz, co zamierzal tworca nagrania? To co on zamierzal i stworzyl, odsuchiwal i kontrolowal na jego wlasnym systemie audio. Masz ten sam system? Czyli nawet jesli masz idealnie gladkie lustro, nie wiesz co one ma odbijac ;-)

 

 

dazeniem powinno byc odtworzenie tego co jest zapisane na płycie i moc usłyszeć wszystkie niuanse nagrania, np. nie mam na mysli ocierano sie mankietu koszuli grajka o gryf kontrabasu, bo to slychac na każdym porządnym systemie, a np. gitarę basowa „przykrywana” kontrabasem w nagraniu w swoim pomieszczeniu, a nie „zobaczyc” pomieszczenie w którym została płyta nagrana, imho

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do DSP, sa coraz bardziej zaawansowane procesory i możliwości z coraz większa ilosc filtrów, jednak ja uważam ze dsp to tylko i wyłącznie jako etap finalny ewentualnie: po zrobieniu zamierzonej z pomiarami pasywnej adaptacji, wyrównaniu pasma i dopiero wtedy kosmetyka przy pomocy elektroniki. Wyciąganie natomiast dużych j szerokich dołów zawsze bedzie wyczuwalne przez nasz, ukształtowany przez ewolucje, naturalny such i wszystko inne odbiegające od tego template odbierane bedzie jako nienaturalne.

 

pełna zgoda,

 

co do reszty wpisów o systemach idealnych , pełnym odwzorowaniu, odsłuchach przy nagraniu w studiu:

 

Postawiłem tylko jedną tezę, że dla konkretnego systemu (wliczając również słuchacza) istnieje jedno "złote ustawienie DSP" nic więcej. Jeśli sprzęt jest wystarczająco dobry, akustyka poprawna, a słuchacz ma odpowiednią wiedzę, jest osłuchany i dokona iluś tam odsłuchów krytycznych w danym setupie to jest w stanie ustawić setup raz i będzie to "złote ustawienie" Poziom efektu końcowego obiektywnie będzie zależny od każdego z tych ww elementów.

 

Inne podejście do tematu, czyli ustawienie iluś tam setupów w systemie, który jest zbudowane ze stałych elementów uważam z góry za koloryzowanie i poprawianie wzorca jakim jest nagranie, tylko tyle

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze tak: dobry system jest jak idealnie gładkie lustro, dokładnie odbija się w nim to co zamierzali twórcy każdego nagrania. Zbytnie manipulowanie jest jak pokazywanie nagrania w krzywym zwierciadle, przez moment obraz może być nawet ciekawy i uroczy jednak po krótkim czasie mało interesujący, zaczynamy zauważać, że karykatury nagrań w odbiciu lustrzanym krzywego zwierciadła jednego i drugiego nagrania właściwie się nie różnią od siebie, wszystko może staje się tym samym nudne.

Wzorzec absolutny jest - jest to nagranie na płycie CD, Master, winyl, FLAC, to jest dla nas wzorzec, przecież zawartość płyty się nie zmienia gdy wkładasz ją do jamnika z bazaru i odtwarzacza za pierdyliard dukatów

Chodzi Ci o to? Rozumiem.

Tylko, że tym lustrem jest system realizatora. Skąd wiesz że Twoje lustro w domu jest takie samo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o to? Rozumiem.

Tylko, że tym lustrem jest system realizatora. Skąd wiesz że Twoje lustro w domu jest takie samo.

 

Analizowanie co było po drugiej stronie lustra przy tworzeniu płyty nie ma sensu, równie dobrze możesz teoretycznie zastanawiać się czy w reżyserce był ten sam dźwięk co za szybą w studio nagraniowym.

 

To lustro w domu teoretycznie nigdy nie jest takie samo jak w reżyserce, ale nie o to chodzi. Chodzi o to żeby znaleźć to najlepsze "lustro" możliwe tu i teraz i dla tego słuchacza i nie ma możliwości, że w danym systemie istnieje kilka dobrych ustawień ponieważ, to co korygujemy DSP z definicji jest stałe: sprzęt, pomieszczenie, akustyka, preferencje słuchacza i płyta czyli nasz wzorzec

 

EDYTA: oczywiście nie korygujemy wzorca czyli płyty/nagrania. Zagalopowałem się nieco, ale jak najbardziej płyta/nagranie jest wartością stałą w tej łamigłówce :)

 

Ponadto, wracając do porównania "dom - lustro - reżyserka" - nie przesadzajmy z tymi reżyserkami. Uważam że duża część z nas tu obecnych ma brzmienie jeśli chodzi o rozdzielczość, neutralność, przestrzeń w domu znacznie lepszą niż w wielu reżyserkach.

 

Korekta DSP dotyczy praktycznie tylko jednego aspektu brzmienia - dostosowuje pasmo częstotliwościowe do realiów systemu. W reżyserkach normalnym jest mocne podbicie wysokich tonów, tak aby żaden szczegół/śmieć nie umknął reżyserowi.

 

powtórzę w związku z tym jak wyżej, to co za lustrem nie warte jest analizy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieractwo - podobno dopada każdego w pewnym wieku :)

 

Jak życie pokazuje w praktyce , zbieractwo sprzętu audio nie ma sensu, bo słucha się najlepszych urządzeń, a reszta stoi i się kurzy jednocześnie z każdym rokiem tracąc na cenie ( są wyjątki ) . A ile energii trzeba tracić przy odkurzaniu i przestawianiu kilkudziesięcio kilogramowych kolumn lub wzmaków.... A ile miejsca zajmują 4 pary różnych kolumn ....

 

Ja właśnie skończyłem ten etap w życiu , pozbyłem się niepotrzebnych klocków i będzie jeden DAC, jeden wzmak i jedna para kolumn :-)

 

pozdrawiam

Arkadix

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem chodzi o to aby zbierać, a nie zebrać i zakończyć zbieranie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem chodzi o to aby zbierać, a nie zebrać i zakończyć zbieranie.

 

dokladnie tak jest, "droga jest celem"!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym ludzki słuch ma tę "wadę", że po pewnym czasie słuchania jedynego słusznego systemu z automatu wyszukuje jego braki i zabawa zaczyna się od nowa :-). Tak było, jest i zapewne będzie.....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Politykę robi się za pomocą pieniędzy, a pieniądze za pomocą polityki. Ot, taki przypadek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elb, pamietasz moze jakie rozmiary maja skrzynie do transportu Eidolonòw? Nigdzie nie mogę tego znaleźć.

Kupiłem Visiony tylko muszę wynająć busa ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje !

 

Nie pamiętam - dolicz po 8cm w każdą stronę

 

8 + szerokość kolumny + 8

 

20 (dodatkowo nogi od skrzyni) + głębokość kolumny + 8

 

8 + wysokość kolumy +8

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem chodzi o to aby zbierać, a nie zebrać i zakończyć zbieranie.

 

Niemniej równie miłe jest upewnianie się, że system jaki skompletowales pasuje Ci lepiej od wielu innych, ktore masz okazje odsluchiwac. Taka audiofilska nirvana - bezcenna, polecam :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek.S wygrał talony na Avalon-y ;-)

 

To już ostatni, czy masz jeszcze talona na następny wyższy model Avalon-a.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej ostatni. Za Opusy dostaje ponad €4k w rozliczeniu także po prostu mi się opłacało a nie było innych chętnych oprócz dwoch napaleńcow ze Słowacji i Włoch którzy nawet chcieli przysłać mi oryginalne skrzynie żebym tylko im wysłał te kolumny.

 

Chciałem JBLe 4345, te z Włoch za €7200 ale był problem z logistyką a w 4343 nie chcę się bawić bo jest z nimi za dużo roboty typu regeneracja L-padów, przełącznika bi-amp itp itd.

DD55000 bym nie zmieścił a K2 to białe kruki niestety. :-(

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek.S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.