Skocz do zawartości
IGNORED

Czy Bóg istnieje?


chris77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Tal napisał:

Błądzisz chłopie... tkwisz w zmanipulowanej organizacji przez którą jesteś zniewolony... zacznij czytać rzetelne przekłady Biblii to może przejrzysz na oczy... 

Mógłbyś napisać, czy aktywność na tym forum zaliczasz do swoich "godzin głoszenia" oraz, czy starsi w twoim zborze nie mają nic przeciwko twojej aktywności w sieci?

Jestem wolnym człowiekiem 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Tal napisał:

Ewangelia jaką głosisz ty i przede wszystkim organizacja do której należysz, bądź sympatyzujesz jest fałszywa i nie jest ewangelią jaką głosił Jezus Chrystus, którą to można poznać w rzetelnych przekładach Biblii.

i zaczyna się...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, MSki napisał:

A kogo tak bezrozumnie cytujesz ?

Swoje wpisy ale z innego forum.

Godzinę temu, MSki napisał:

"Dla mnie i moich niegdysiejszych towarzyszy chrześcijan wszystko opierało się na kwestii, czy Chrystus faktycznie ożył po tym, jak był martwy. Gdyby rzeczywiście zmartwychwstał, jak głosi Biblia, wszystko to byłoby prawdą, niezależnie od tego, co ktoś sądzi o chrześcijanach i ich postępowaniu. Gdyby nie zmartwychwstał, wszystko to okazałoby się nonsensem, a całe chrześcijaństwo ułudą."

Kiedy Jezus Chrystus i Jego uczniowie zachęcali kogoś do uwierzenia, nie było to wezwanie do wiary ślepej, ale raczej opartej na rozumie. Apostoł Paweł pisał: "Wiem, komu uwierzyłem" (2 Tm 2,12). Jezus powiedział: "Poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli" (J 8,32).

Słusznie napisał Paul E. Little stwierdzając, że "Wiara chrześcijańska opiera się (...) na dowodach. Jest zatem uzasadniona. Wiara - w chrześcijańskim rozumieniu tego słowa - sięga poza rozum, ale nie pozostaje z nim w konflikcie."  Wiara to pewność serca uwzględniająca wymowę faktów. 

Znany apologeta i teolog luterański John W. Montgomery pisze: "Bez obiektywnego kryterium nie wiadomo jak dokonać sensownego wyboru pomiędzy różnymi a priori. Zmartwychwstanie jest historycznie prawdopodobnym kryterium oceny wiary chrześcijańskiej. Oczywiście jest to kryterium prawdopodobne, a nie pewne, lecz prawdopodobieństwo jest jedynym fundamentem na którym ograniczone istoty ludzkie są w stanie podejmować jakiekolwiek decyzje. Jedynie logika dedukcyjna i czysta matematyka tworzą apodyktyczną pewność, a jest to możliwe, bo wyrastają z oczywistych aksjomatów formalnych (w rodzaju tautologii typu: jeśli A to A) i nie dotyczą faktów. Kiedy tylko wkraczamy w dziedzinę faktów, musimy polegać na prawdopodobieństwie; jest to na pewno ograniczenie, ale jest nie do uniknięcia."

Niejednokrotnie spotkałem się jak sceptycy powołując się choćby na Darrena Browna podważają historie biblijne streszczając je jednym zdaniem - "Biblia to zbiór mitów". Istnieje zasadnicza różnica pomiędzy wydarzeniami związanymi z Chrystusem, zapisanymi w Biblii, a na pozór podobnymi historiami zawartymi w mitologii greckiej itp. itd. Różnica polega jednak na tym, że podobne wątki jak np. zmartwychwstanie w mitologii greckiej dotyczy nie autentycznych postaci z krwi i kości, ale bohaterów legendarnych i wymyślonych. W chrześcijaństwie natomiast opisy te dotyczą historycznej postaci - Jezusa z Nazaretu, którego autorzy Nowego Testamentu znali osobiście.

Jednym z moich najbardziej ulubionych pisarzy i apologetów jest C.S. Lewis bardziej znany jako autor "Opowieści z Narni". Profesor ten jako znawca literatury bez wątpienia zgodziłby się, że relacje biblijne nie maja charakteru mitu, czy legendy. Mówiąc o Ewangelii Jana, Lewis gani tych krytyków, których zdaniem nie jest ona historyczna: "Jeśli krytyk Biblii mówi mi, że w którejś Ewangelii coś ma charakter legendy, czy fantazji literackiej, to chciałbym się dowiedzieć, ile legend i fantazji ktoś taki przeczytał, jak dobrze jego podniebienie wyćwiczyło się w rozpoznawaniu smaku i jak wiele lat badań poświęcił owej Ewangelii. (...) Przeczytajcie dialogi (w Ewangelii Jana), choćby ten z Samarytanką przy studni albo ten, który następuje po uzdrowieniu człowieka ślepego od urodzenia. Spójrzcie na obrazy: Jezus - jeśli mogę użyć tego słowa - grzebie palcem w ziemi; owo niezapomniane ην δε νυξ ("a była noc") (J 13,30). Całe życie czytam wiersze, romanse, literaturę fantastyczną, legendy, mity. Znam je. I wiem, że żaden z nich w niczym nie przypomina opisów z Biblii."

Autorzy Nowego Testamentu albo sami byli naocznymi świadkami opisywanych wydarzeń, albo zapisali relacje zasłyszane od naocznych świadków. Ich bliski związek z opisywanymi wydarzeniami jest oczywisty zważywszy na wypowiedzi z którymi zachęcam się zapoznać: 
(2P 1,16) (1J 1,1-3) (Łk 1,1-4) (Dz 1,1-3) (1Kor 15,6-8) (J 20,30-31) (Dz 10,39-42) (1P 5,1) (Dz 2,22) (Dz 26,24-28).

Autorzy Nowego Testamentu odwoływali się także do osobistych doświadczeń słuchaczy i czytelników w sprawie faktów dotyczących osoby Jezusa Chrystusa. Pisali nie tylko: "Widzieliśmy to" i "Słyszeliśmy tamto", ale też odwracali role patrząc w oczy najzagorzalszym krytykom, mówili: "Sami wiecie o tych sprawach, sami to wszystko widzieliście". Trzeba być doprawdy bardzo ostrożnym, jeśli się mówi przeciwnikowi: "Sam o tym wiesz". Jeśli się bowiem pomylimy, choćby w szczegółach, przeciwnik bez zwłoki wytknie błąd. Apostołowie jednak postępowali w ten sposób, a ich krytycy nie byli w stanie podważyć ich twierdzeń.

Poświęciwszy zatem wystarczająco czasu na zgłębianie tematu i zagadnienia zmartwychwstania i analizę jej podstaw dochodzi się do wniosku, że zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa to albo jedno z najnikczemniejszych, najniegodziwszych, najokrutniejszych oszustw, jakimi zwiedziono ludzkie umysły, albo najcudowniejszy fakt historyczny. 

Jezus posiada trzy podstawowe atuty: 
(1) wpływ jaki na historię wywarło Jego życie, cuda i nauka 
(2) wypełnienie proroctw 
(3) zmartwychwstanie 

Zmartwychwstanie według relacji Mateusza (Mt 28,1-11; zob. też Mk 16; Łk 24; J 20,1-21)

Wszystkie - prócz czterech - największe religie świata opierają się na założeniach filozoficznych. Spośród owych czterech odwołujących się do osoby, nie zaś filozofii, tylko chrześcijaństwo mówi o pustym grobie swego założyciela. Abraham, ojciec judaizmu, umarł ok. 1900 roku przed Chr. i nikt nigdy nie twierdził, że zmartwychwstał. Wilbur M. Smith tak to ujął: "Pisma poświęcone Buddzie nigdy nie przypisują mu niczego takiego jak zmartwychwstanie, nawet w najwcześniejszych relacjach o jego śmierci, w Mahaparnibbana Sutra, czytamy, ze gdy Budda umarł, było to owym ostatecznym odejściem, po którym nic już więcej nie pozostaje."

Profesor Childers pisze: "W żadnym piśmie, czy komentarzu Pali (oraz - o ile mi wiadomo - w żadnej księdze Pali) nie ma ani śladu istnienia Sakia Muni po śmierci, czy pojawienia się uczniom. Mahomet umarł 8 czerwca 632 roku po Chr. w wieku 61 lat w Medynie, gdzie jego grób corocznie odwiedzają tysiące pobożnych muzułmanów. Miliony Żydów, buddystów i muzułmanów zgodzą się, że założyciele ich religii nigdy nie powstali z prochu ziemi poprzez zmartwychwstanie"

Wiliam Lane Craig stwierdził: "Bez wiary w zmartwychwstanie wiara chrześcijańska nie mogłaby zaistnieć. Uczniowie pozostaliby ludźmi załamanymi i przegranymi. Nawet jeśliby Jezusa jako umiłowanego nauczyciela, Jego ukrzyżowanie na zawsze przekreśliłoby ich nadzieję, że jest On Mesjaszem. Krzyż pozostałby smutnym i haniebnym kresem Jego działalności. Chrześcijaństwo rozpoczęło się od przekonania pierwszych uczniów, że Bóg wzbudził Jezusa z martwych"

Douglas Groothuis oświadcza: "Nowy Testament rozbrzmiewa i błyszczy rzeczywistością zmartwychwstania Jezusa. Ewangelie zanotowały naukę Jezusa o tym, że musi On być zdradzony i zabity, i powstać z martwych. I wszystkie zaświadczają, że Jego grób był pusty i ze On ukazał się uczniom, tak jak zapowiedział. Dzieje Apostolskie ukazują zwiastowanie zmartwychwstałego Chrystusa jako kluczowe wydarzenie. Listy w Nowym Testamencie oraz Apokalipsa nie miałyby żadnego znaczenia bez zmartwychwstałego Jezusa. Zmartwychwstanie zostało poświadczone przez cztery odrębne Ewangelie, przez historię pierwszego Kościoła (Dzieje), przez listy Pawła, Piotra, Jana, Jakuba i Judy oraz List do Hebrajczyków. Istnieje wiele wiarygodnych świadectw. A ponieważ księgo Nowego Testamentu mogą się poszczycić znaczną wiarygodnością historyczną [...] to jest to dobry wyjścia do uznania zmartwychwstania za obiektywną rzeczywistość." 

Michael Green zauważa: "Chrześcijaństwo nie traktuje zmartwychwstania jako jednego z wielu aspektów wiary. Bez wiary w zmartwychwstanie w ogóle nie byłoby chrześcijaństwa. Kościół chrześcijański nie zaistniałby, "ruch Jezusa" jedynie by zaskwierczał i zgasł jak wilgotny fajerwerk z chwilą Jego egzekucji. Prawda o zmartwychwstaniu to być albo nie być chrześcijaństwa. Jeśli je obalimy, obalimy też chrześcijaństwo. Chrześcijaństwo to religia historyczna. Głosi, że Bóg podjął ryzyko zaangażowania się w ludzką historię i że istnieją fakty, które można badać przy zachowaniu wszelkich zasad naukowych. Wytrzymają one każdą krytyczną analizę".

Peter Kreeft i Ronald K. Tacelli opisali znaczenie zmartwychwstania: "Zmartwychwstanie ma zasadnicze znaczenie praktyczne, gdyż dopełnia zbawienie. Jezus przyszedł, aby zbawić ludzi z grzechu i jego skutku - śmierci (Rz 6,23). Zmartwychwstanie ponadto wyraziście oddziela Jezusa od wszystkich innych założycieli religii. Kości Abrahama i Mahometa, i Buddy, i Konfucjusza, i Lao-ce, i Zoroastra wciąż są na ziemi. Grób Jezusa jest pusty. Egzystencjalne konsekwencje zmartwychwstania nie dadzą się z niczym porównać. Jest ono konkretnym, opartym na faktach, empirycznym dowodem, że życie może żywić nadzieję i ma sens, że "miłość jest silniejsza niż śmierć", że dobro i moc są ostatecznie sojusznikami, a nie wrogami, że życie koniec końców zwycięża, że Bóg odnalazł nas dokładnie tam, gdzie byliśmy, i pokonał naszego ostatniego wroga, że nie jesteśmy kosmicznymi sierotami, jakimi chce nas uczynić współczesny światopogląd świecki. 
Te egzystencjalne konsekwencje zmartwychwstania można dostrzec poprzez porównanie uczniów przed z uczniami po. Przed - uciekali, wypierali się Mistrza i kryli za zaryglowanymi drzwiami, wystraszeni i zagubieni. Po - zostali przemienieni w śmiałych świętych, zmieniających świat misjonarzy, odważnych męczenników i radosnych głosicieli Chrystusa."


Zmartwychwstanie Chrystusa to wydarzenie historyczne, wskazujące na działanie Boga w określonym czasie i przestrzeni. 
Wilbur Smith pisze: "Znaczenie zmartwychwstania to kwestia z zakresu teologii, jednakże fakt zmartwychwstania to kwestia z zakresu historii. Natura i zmartwychwstałe ciało Jezusa mogą być tajemnicą, jednakże fakt, iż ciało to zniknęło z grobu, jest kwestią podlegającą badaniu na podstawie dowodów historycznych. Miejsce jest określone geograficznie, właściciel grobu był konkretnym człowiekiem żyjącym w pierwszej połowie I wieku, grób zaś był wykuty w skale zbocza niedaleko Jerozolimy i nie był żadną mitologiczną mrzonką czy ulotną fantasmagorią, ale czymś określonym geograficznie. Strażnicy przed grobem nie byli eterycznymi istotami z Olimpu, Sanhedryn był gronem mężczyzn często obradujących w Jerozolimie. Jak poświadcza literatura - Jezus był żywą istotą, człowiekiem pomiędzy ludźmi, a może kimś więcej, uczniowie zaś, którzy rozeszli się, aby głosić zmartwychwstałego Pana, byli ludźmi jak pozostali - jedli, pili, sypiali, cierpieli, pracowali, umierali. Czy jest w tym cokolwiek "doktrynalnego"? To sprawa historii."

Ignacy (ok.50-115 po Chr.) biskup Antiochii, Syryjczyk, uczeń apostoła Jana, został podobno rzucony na pastwę dzikich bestii w rzymskim Koloseum. Swoje listy napisał podczas podróży z Antiochii na miejsce męczeństwa. O Chrystusie napisał: "Został ukrzyżowany i umarł pod Poncjuszem Piłatem. Naprawdę, a nie tylko pozornie, został ukrzyżowany i umarł na oczach istot niebieskich i ziemskich, i podziemnych. Powstał też po trzech dniach. [...] A w dniu przygotowania, o trzeciej godzinie, otrzymał wyrok od Piłata, a Ojciec zezwolił, aby się to stało. O szóstej godzinie został ukrzyżowany, o dziewiątej godzinie oddał ducha, a przed zachodem słońca pogrzebano Go. 
Podczas szabatu pozostawał w grobie, w którym Go złożył Józef z Arymatei. Noszono Go w łonie, tak jak i nas, przez zwykły okres, i narodził się naprawdę, jako i my się rodzimy, i był prawdziwie karmiony mlekiem, i spożywał zwykłe mięso i napoje, tak jak i my. 
A gdy przeżył pomiędzy ludźmi trzydzieści lat, został ochrzczony przez Jana, prawdziwie, a nie pozornie, a gdy przez trzy lata zwiastował Ewangelię, czyniąc znaki i cuda, On, który sam jest sędzią, został osądzony przez Żydów, i to fałszywie, oraz przez Piłata, namiestnika. Ubiczowano Go, bito po twarzy, opluwano, nosił koronę z cierni i purpurowe szaty. Skazano Go. Ukrzyżowano Go naprawdę, a nie pozornie, nie w wyobraźni, nie oszukańczo.Umarł naprawdę i został pogrzebany, i powstał z martwych."


W 1846 roku jeszcze jako profesor prawa na Harvardzie, Greenleaf napisał książkę "An Examination of the Testimony of the Four Evangelists by the Rules of Evidence Administered in the Courts of Justice (Analiza świadectwa czterech ewangelistów, z wykorzystaniem zasad dowodowych obowiązujących w sądach)". W tym klasycznym dziele ocenia on wartość świadectwa Apostołów o zmartwychwstaniu Chrystusa. Oto przenikliwe, krytyczne spostrzeżenia prawnika:  "Wielkimi prawdami jakie głosili Apostołowie, były te, że Chrystus zmartwychwstał i że tylko wskutek nawrócenia się z grzechu i dzięki wierze w Niego ludzie mogą mieć nadzieję na zbawienie. Naukę tę jednogłośnie deklarowali wszędzie, nie tylko pośród najcięższych udręk, ale i w obliczu najbardziej przerażających błędów, z jakimi może zetknąć się ludzki umysł. Ich Mistrz dopiero co zginął jak złoczyńca, skazany wyrokiem publicznego trybunału. Jego religia dążyła do obalenia religii całego świata. Prawa każdego kraju zwracały się przeciwko nauce Jego uczniów. Mieli przeciwko sobie interesy i dążenia wszystkich władców i wielkich tego świata. Mieli przeciwko sobie zwyczaje świata. Głosząc tę nową wiarę, i to w sposób nienapastliwy i spokojny, mogli oczekiwać jedynie wzgardy, sprzeciwu, ataków, gorzkich prześladowań, batów, aresztowań, męczarni i okrutnej śmierci. Mimo to gorliwie ją rozgłaszali, a wszystkie niedole znosili bez obaw, a nawet z radością. A gdy jeden po drugim szli na haniebną śmierć, ci, co ocaleli, kontynuowali ich dzieło z tym większym zapałem i zdecydowaniem. W kronikach działań wojennych trudno by znaleźć przykład podobnie bohaterskiej wytrwałości, cierpliwości i nieugiętej odwagi. Mieli wszystkie powody, aby starannie zbadać podstawy swej wiary oraz dowody tych wielkich faktów i prawd, które głosili - a te narzucały się z nader smutną i przerażającą częstotliwością. Niemożliwe jest zatem, aby tak wytrwale głosili wyznawane przez siebie prawdy, gdyby Jezus nie powstał z martwych i gdyby nie byli tego faktu pewni w równym stopniu jak każdego innego. Gdyby z moralnego punktu widzenia możliwe było oszukanie ich w tej sprawie, to każda pobudka zmierzała do tego, aby ich doprowadzić do odkrycia i odrzucenia błędu. Trwanie bowiem w tak potwornym fałszu, gdyby już został przed nimi obnażony, oznaczałby nie tylko mierzenie się przez całe życie z wszelkimi niegodziwościami , jakie może zadać człowiek z zewnątrz, ale i cierpienie od wyrzutów ze strony świadomego tego sumienia, bez nadziei na pokój w przyszłości, bez świadectwa dobrego sumienia, bez szans na cześć i szacunek od ludzi, bez nadziei na szczęście w tym życiu i w przyszłym świecie. Takie postępowanie Apostołów nie dawałoby się pogodzić z faktem, że posiadali oni naturę właściwą nam wszystkim. A przecież życie ich świadczy o tym, że byli ludźmi jak pozostali z naszego gatunku, kierowani tymi samymi pobudkami, ożywianymi przez te same nadzieje, poruszanymi przez te same radości, gnębionymi przez te same smutki, dręczonymi przez te same lęki, podlegającymi tym samym namiętnością, pokusom i słabościom co my. A ich pisma ukazują ich jako ludzi o nader żywym umyśle. Skoro więc ich świadectwo nie było zgodne z prawdą, to nie istniał żaden prawdopodobny motyw jego sfabrykowania."

Broke Foss Westcott (1825-1901), uczony angielski, w 1870 roku mianowany na stanowisko Regius Professor w Cambridge napisał: 
"Łącząc w całość wszystkie dowody dojdziemy do wniosku, iż nie jest przesadą stwierdzenie, że w całej historii świata nie ma wydarzenia lepiej i wszechstronniej potwierdzonego niż zmartwychwstanie Chrystusa. Nic zatem prócz wstępnego założenia, że jest ono fałszywe, nie może sugerować myśli, iż nie zostało ono dostatecznie udowodnione"

Jak wyraził to G.B. Hardy:
"Oto końcowy wynik ewidencji:
Grób Konfucjusza - zajęty
Grób Buddy - zajęty
Grób Mahometa - zajęty
Grób Jezusa - PUSTY"



"Mowa o krzyżu bowiem jest głupstwem dla tych, którzy giną, ale dla nas, którzy jesteśmy zbawieni, jest mocą Boga." (1Kor 1,18)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Tal

„We read to know we are not alone.“  C.S. Lewis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, slawek.xm napisał:

Jezus wielokrotnie nazywał siebie imieniem Boga , który Mojżeszowi objawił się pod postacią gorejącego krzewu

niestety cytaty z Pisma Swiętego czy nawet zydowskiej Tory nie będą dla Ciebie miarodajne a to z tego powodu , że używasz zniekształconej postaci Słowa a o tym pisał już Tal

ŚJ .... podobnie jak wcześniej reformacja do własnych przekładów używała jedynych jakie istniały Biblii katolickich, przy okazji zmieniając tłumaczenia lub eliminując niepasujące do głoszonych treści wersety lub całe księgi

aby poznać pierwowzór musiałbyś nauczyć się przynajmniej łaciny i poznać wulgatę z przełomu czwartego i piątego wieku.

Prowadzenie dyskusji na temat Biblii w momencie gdy obaj adwersarze znają całkiem odmienne jej tłumaczenia ... nie mówiąc już o tradycji odmiennych interpretacji nigdy nie przyniesie porozumienia

osobiście jako katolik doceniam jednak wysiłki poszukiwania prawdy i czytania Pisma Świętego w każdej postaci

bo nawet Ci , którzy rozumieją Je inaczej moga dla siebie odnaleźć drogę do Jezusa

a On na pewno to doceni

Fragmenty Biblijne ,które przytoczyłem pochodzą z internetu ,przekłady dowolne w zależności czy mogę skopiować czy nie . Najlepiej porównaj je ze swoim przekładem Biblii i sam wyciągnij wnioski .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Tal napisał:

Błądzisz chłopie... tkwisz w zmanipulowanej organizacji przez którą jesteś zniewolony...

dotyczy każdej organizacji religijnej 😉 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, slawek.xm napisał:

który Mojżeszowi objawił się pod postacią gorejącego krzewu

czyli zatruł się sporyszem i miał "wizje" 🙂 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, kostropaty napisał:

i zaczyna się...

...Wielka Forumowa Bitwa Kaznodziejów!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakże byśmy to mogli dowodami obalić?”

- Friedrich Nietzsche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bóg jako wytwór ludzkiego umysłu istnieje w umyśle wytwórcy. I tego zanegować się nie da. U niewytwarzających takiego konstruktu nie ma z tym żadnego problemu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tytułowe pytanie odpowiadam - ISTNIEJE

Bo jeśli są tacy zwolennicy jego kościoła jak ten poniżej...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dlaczego akurat moment magnetyczny mionu – czymkolwiek on jest?

Moment magnetyczny mionu to wielkość, którą możemy bardzo precyzyjnie zmierzyć, a w pomiarze wychwycić jakiekolwiek odstępstwo teorii od rzeczywistości.

To jest rachunek, który pozwala nam sprawdzić, czy nasze rozumienie świata jest właściwe. Gdyby się okazało, że teoria różni się od eksperymentu, moglibyśmy znaleźć dokładne miejsce, w którym ta teoria się załamuje – co by oczywiście oznaczało, że jest zła i musimy ją zmienić.

To może trochę sarkastyczny przykład, ale dobrze ilustrujący to, że przy tego typu pytaniach jakakolwiek wiara zupełnie nic nam nie daje. I mówienie, że umieszczenie w "pustym" miejscu boga czy czegokolwiek innego nam pomaga, jest nieprawdą. Chyba, że chodzi o pomoc psychologiczną."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy takiej pomocy psychologicznej, a w zasadzie ciągłego oszukiwania, że jakiś bóg istnieje, potrzebują wierni ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dla mózgu najważniejsza jest logika i spójność, a nie prawda. Osoby które powielają fałszywe stwierdzenia, są przekonane, że mówią prawdę i zszokowane, gdy okazuje się, że fakty są inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, kostropaty napisał:

pytam wyznawców biblii, który z ich bogów jest tym jedynym 🙂 

Jakie są najważniejsze elementy wiary chrześcijańskiej?

Sama Biblia ujawnia, co jest ważne i niezbędne dla wiary chrześcijańskiej. Tymi najważniejszymi elementami są: bóstwo Chrystusa, zbawienie z łaski Bożej, a nie z uczynków, zbawienie tylko przez Jezusa Chrystusa, zmartwychwstanie Chrystusa, Ewangelia, monoteizm i Trójca Święta. To są najważniejsze podstawy, które powinniśmy rozumieć i w które powinniśmy wierzyć, jeśli jesteśmy naśladowcami Jezusa Chrystusa. Przyjrzyjmy się wszystkim z nich nieco bardziej szczegółowo.

Bóstwo Chrystusa. Mówiąc wprost, Jezus jest Bogiem. Chociaż Jezus nigdy nie mówi bezpośrednio w Piśmie Świętym "Ja jestem Bogiem", to jednak daje jasno do zrozumienia tym, którzy Go otaczali, zwłaszcza faryzeuszom i saduceuszom, że jest Bogiem. Ew. Jana 10.30 mówi: "Ja i Ojciec jedno jesteśmy". Jezus rościł sobie prawo do bóstwa i, co ciekawe, nie zaprzeczył, że jest Bogiem. Innym przykładem jest Ew. Jana 20.28, kiedy Tomasz mówi: "Pan mój i Bóg mój!". I znowu Jezus nie poprawia go mówiąc, że nie jest Bogiem. Jest wiele innych przykładów, które można znaleźć w Piśmie Świętym, dotyczących prawa do miejsca Jezusa w niebie.

Zbawienie z łaski. Wszyscy jesteśmy grzesznikami oddzielonymi od Boga i zasługującymi na wieczną karę za nasz grzech. Śmierć Jezusa na krzyżu zapłaciła za grzechy ludzkości, dając nam dostęp do nieba i wiecznej relacji z Bogiem. Bóg nie musiał tego dla nas robić, ale kocha nas tak bardzo, że poświęcił swojego jedynego Syna. To jest właśnie łaska i zdecydowanie jest to łaska niezasłużona. Pismo Święte mówi nam: "Albowiem łaską zbawieni jesteście przez wiarę, i to nie z was: Boży to dar; nie z uczynków, aby się kto nie chlubił" (Efezjan 2.8-9; tłum. Biblia Warszawska). Nie ma nic, co moglibyśmy zrobić, aby zasłużyć na Bożą łaskę lub uzyskać dostęp do nieba, poza Jego łaską.

Zbawienie tylko przez Jezusa Chrystusa. Naprawdę prowokacyjne pytanie, które można by komuś zadać, mogłoby brzmieć: "Czy wszystkie drogi prowadzą do Boga?". Prawda jest taka, że wszystkie drogi prowadzą do Boga. Ostatecznie wszyscy staniemy przed Bogiem po śmierci, bez względu na to, jakiej jesteśmy wiary. To tam zostaniemy osądzeni za to, co zrobiliśmy lub czego nie zrobiliśmy za życia i czy Jezus Chrystus jest Panem naszego życia. Dla większości ludzi będzie to straszna okoliczność, ponieważ większość nie będzie Go znała ani nie będzie przez Niego znana. Dla tych ludzi piekło będzie ostatecznym celem. Ale Bóg w swoim miłosierdziu zapewnił nam wszystkim jedyny środek zbawienia przez swojego Syna, Jezusa Chrystusa. Dz. Apostolskie 4.12 mówią nam, że "nie ma w nikim innym zbawienia; albowiem nie ma żadnego innego imienia pod niebem, danego ludziom, przez które moglibyśmy być zbawieni" (tłum. Biblia Warszawska). Ten fragment mówi o imieniu Jezusa i Jego zbawczej mocy. Inny przykład znajdujemy w Ew. Jana. Jezus odpowiedział: "Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie" (Ew. Jana 14.6; tłum. Biblia Warszawska). Nikt nie dostaje się do nieba inaczej jak tylko przez wiarę w zbawcze dzieło Pana Jezusa Chrystusa dokonane w jego lub jej imieniu.

Zmartwychwstanie Chrystusa. Być może żadne inne wydarzenie w Biblii, poza pojawieniem się Jezusa na ziemi i jego śmiercią na krzyżu, nie jest tak ważne dla wiary chrześcijańskiej jak zmartwychwstanie. Dlaczego to wydarzenie jest tak ważne? Odpowiedź leży w fakcie, że Jezus umarł, a następnie po trzech dniach powrócił do życia, zmartwychwstał, aby ponownie ukazać się swoim uczniom w fizycznej postaci. Jezus już wcześniej pokazał, że potrafi wskrzeszać innych, na przykład swojego przyjaciela Łazarza. Ale teraz Bóg Ojciec wskrzesił Go, aby pokazać swoją niesamowitą moc i chwałę. Ten niesamowity fakt jest tym, co odróżnia wiarę chrześcijańską od wszystkich innych. Wszystkie inne religie oparte są na uczynkach lub bezsilnym bóstwie lub osobie. Przywódcy wszystkich innych religii umierają i pozostają martwi. Wiara chrześcijańska oparta jest na Chrystusie ukrzyżowanym i zmartwychwstałym do życia. "A jeśli Chrystus nie został wzbudzony, tedy i kazanie nasze daremne, daremna też wasza wiara" (1 Koryntian 15.14; tłum. Biblia Warszawska). Wreszcie, zaprzeczanie cielesnemu zmartwychwstaniu Chrystusa (Ew. Jana 2.19-21) jest zaprzeczaniem, że dzieło Jezusa tu na ziemi było satysfakcjonującą ofiarą złożoną Bogu za grzechy ludzkości.

Ewangelia. W 1 Koryntian 15.1-4 Paweł wyjaśnia, czym jest ewangelia i jak ważne jest jej przyjęcie oraz dzielenie się nią z innymi. Przypomina Koryntianom ewangelię, którą głosił wśród nich: "że Chrystus umarł za grzechy nasze według Pism i że został pogrzebany, i że dnia trzeciego został z martwych wzbudzony według Pism" (tłum. Biblia Warszawska) To jest właśnie istota ewangelii. Paweł ostrzega nas również, abyśmy byli ostrożni wobec wielu "fałszywych ewangelii", które są oferowane niczego nie podejrzewającym ludziom: "Ale choćbyśmy nawet my albo anioł z nieba zwiastował wam ewangelię odmienną od tej, którą myśmy wam zwiastowali, niech będzie przeklęty! Jak powiedzieliśmy przedtem, tak i teraz znowu mówię: Jeśli wam ktoś zwiastuje ewangelię odmienną od tej, którą przyjęliście, niech będzie przeklęty! " (Galacjan 1.8-9; tłum. Biblia Warszawska). Czysta ewangelia Jezusa Chrystusa - Jego śmierć na krzyżu za grzeszników i Jego zmartwychwstanie do życia wiecznego - jest centralnym punktem wiary chrześcijańskiej.

Monoteizm. Mówiąc wprost, istnieje tylko jeden Bóg. 2 Ks. Mojżeszowa 20.3 stwierdza bardzo mocno: "Nie będziesz miał innych bogów obok mnie" (tłum. Biblia Warszawska). Monoteizm to przekonanie, że istnieje tylko jeden Bóg, któremu należy oddawać cześć i służyć. "Wy jesteście moimi świadkami - mówi Pan - i moimi sługami, których wybrałem, abyście poznali i wierzyli mi, i zrozumieli, że to Ja jestem, że przede mną Boga nie stworzono i po mnie się go nie stworzy" (Ks. Izajasza 43.10; tłum. Biblia Warszawska). Widzimy tu, że mamy "wierzyć" i "rozumieć", że Bóg żyje i jest jeden. Chrześcijanin będzie wiedział, że jest tylko jeden Bóg, Bóg Biblii. Wszyscy inni "bogowie" są fałszywi i w ogóle nie są bogami. "Bo chociaż nawet są tak zwani bogowie, czy to na niebie, czy na ziemi, i dlatego jest wielu bogów i wielu panów, wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec, z którego pochodzi wszystko i dla którego istniejemy, i jeden Pan, Jezus Chrystus, przez którego wszystko istnieje i przez którego my także istniejemy" (1 Koryntian 8.5-6; tłum. Biblia Warszawska).

Trójca Święta. Chociaż koncepcja "Boga w trzech osobach" nie jest reprezentowana przez jeden werset lub fragment, jest ona często ukazywana w całym Piśmie Świętym. Jeśli spojrzymy na Ew. Mateusza 28.19, zobaczymy werset odwołujący się do Trójcy: "Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego". Chociaż werset ten wymienia wszystkie trzy Osoby Trójjedynego Boga, nie nazywa ich Trójcą. Aby więc zrozumieć naukę o Trójcy Świętej, musimy spojrzeć na "całość" Pisma Świętego i wywieść z niego definicję. W 1 Koryntian 12.4-6 widzimy, jak to się łączy: "A różne są dary łaski, lecz Duch ten sam. I różne są posługi, lecz Pan ten sam. I różne są sposoby działania, lecz ten sam Bóg, który sprawia wszystko we wszystkich" (tłum. Biblia Warszawska). Znowu widzimy, że wszystkie trzy Osoby są reprezentowane, ale nie są tytułowane Trójcą Świętą.

Wreszcie, podstawy chrześcijaństwa nie byłyby kompletne bez składnika, który łączy wszystko razem - wiary. "A wiara jest pewnością tego, czego się spodziewamy, przeświadczeniem o tym, czego nie widzimy" (Hebrajczyków 11.1; tłum. Biblia Warszawska). Jako chrześcijanie żyjemy według tego wersetu, rozumiejąc, że wierzymy w Boga, którego nie możemy zobaczyć. Ale widzimy Jego działanie w naszym życiu i wszędzie wokół nas, w Jego stworzeniu. Czynimy to wszystko przez wiarę, ponieważ wiemy, że wiara podoba się Bogu. "Bez wiary zaś nie można podobać się Bogu; kto bowiem przystępuje do Boga, musi uwierzyć, że On istnieje i że nagradza tych, którzy go szukają" (Hebrajczyków 11.6; tłum. Biblia Warszawska).
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„We read to know we are not alone.“  C.S. Lewis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Tal napisał:

Jakie są najważniejsze elementy wiary chrześcijańskiej?

Sama Biblia ujawnia, co jest ważne i niezbędne dla wiary chrześcijańskiej. Tymi najważniejszymi elementami są: bóstwo Chrystusa, zbawienie z łaski Bożej, a nie z uczynków, zbawienie tylko przez Jezusa Chrystusa, zmartwychwstanie Chrystusa, Ewangelia, monoteizm i Trójca Święta. To są najważniejsze podstawy, które powinniśmy rozumieć i w które powinniśmy wierzyć, jeśli jesteśmy naśladowcami Jezusa Chrystusa. Przyjrzyjmy się wszystkim z nich nieco bardziej szczegółowo.

Bóstwo Chrystusa. Mówiąc wprost, Jezus jest Bogiem. Chociaż Jezus nigdy nie mówi bezpośrednio w Piśmie Świętym "Ja jestem Bogiem", to jednak daje jasno do zrozumienia tym, którzy Go otaczali, zwłaszcza faryzeuszom i saduceuszom, że jest Bogiem. Ew. Jana 10.30 mówi: "Ja i Ojciec jedno jesteśmy". Jezus rościł sobie prawo do bóstwa i, co ciekawe, nie zaprzeczył, że jest Bogiem. Innym przykładem jest Ew. Jana 20.28, kiedy Tomasz mówi: "Pan mój i Bóg mój!". I znowu Jezus nie poprawia go mówiąc, że nie jest Bogiem. Jest wiele innych przykładów, które można znaleźć w Piśmie Świętym, dotyczących prawa do miejsca Jezusa w niebie.

Zbawienie z łaski. Wszyscy jesteśmy grzesznikami oddzielonymi od Boga i zasługującymi na wieczną karę za nasz grzech. Śmierć Jezusa na krzyżu zapłaciła za grzechy ludzkości, dając nam dostęp do nieba i wiecznej relacji z Bogiem. Bóg nie musiał tego dla nas robić, ale kocha nas tak bardzo, że poświęcił swojego jedynego Syna. To jest właśnie łaska i zdecydowanie jest to łaska niezasłużona. Pismo Święte mówi nam: "Albowiem łaską zbawieni jesteście przez wiarę, i to nie z was: Boży to dar; nie z uczynków, aby się kto nie chlubił" (Efezjan 2.8-9; tłum. Biblia Warszawska). Nie ma nic, co moglibyśmy zrobić, aby zasłużyć na Bożą łaskę lub uzyskać dostęp do nieba, poza Jego łaską.

Zbawienie tylko przez Jezusa Chrystusa. Naprawdę prowokacyjne pytanie, które można by komuś zadać, mogłoby brzmieć: "Czy wszystkie drogi prowadzą do Boga?". Prawda jest taka, że wszystkie drogi prowadzą do Boga. Ostatecznie wszyscy staniemy przed Bogiem po śmierci, bez względu na to, jakiej jesteśmy wiary. To tam zostaniemy osądzeni za to, co zrobiliśmy lub czego nie zrobiliśmy za życia i czy Jezus Chrystus jest Panem naszego życia. Dla większości ludzi będzie to straszna okoliczność, ponieważ większość nie będzie Go znała ani nie będzie przez Niego znana. Dla tych ludzi piekło będzie ostatecznym celem. Ale Bóg w swoim miłosierdziu zapewnił nam wszystkim jedyny środek zbawienia przez swojego Syna, Jezusa Chrystusa. Dz. Apostolskie 4.12 mówią nam, że "nie ma w nikim innym zbawienia; albowiem nie ma żadnego innego imienia pod niebem, danego ludziom, przez które moglibyśmy być zbawieni" (tłum. Biblia Warszawska). Ten fragment mówi o imieniu Jezusa i Jego zbawczej mocy. Inny przykład znajdujemy w Ew. Jana. Jezus odpowiedział: "Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie" (Ew. Jana 14.6; tłum. Biblia Warszawska). Nikt nie dostaje się do nieba inaczej jak tylko przez wiarę w zbawcze dzieło Pana Jezusa Chrystusa dokonane w jego lub jej imieniu.

Zmartwychwstanie Chrystusa. Być może żadne inne wydarzenie w Biblii, poza pojawieniem się Jezusa na ziemi i jego śmiercią na krzyżu, nie jest tak ważne dla wiary chrześcijańskiej jak zmartwychwstanie. Dlaczego to wydarzenie jest tak ważne? Odpowiedź leży w fakcie, że Jezus umarł, a następnie po trzech dniach powrócił do życia, zmartwychwstał, aby ponownie ukazać się swoim uczniom w fizycznej postaci. Jezus już wcześniej pokazał, że potrafi wskrzeszać innych, na przykład swojego przyjaciela Łazarza. Ale teraz Bóg Ojciec wskrzesił Go, aby pokazać swoją niesamowitą moc i chwałę. Ten niesamowity fakt jest tym, co odróżnia wiarę chrześcijańską od wszystkich innych. Wszystkie inne religie oparte są na uczynkach lub bezsilnym bóstwie lub osobie. Przywódcy wszystkich innych religii umierają i pozostają martwi. Wiara chrześcijańska oparta jest na Chrystusie ukrzyżowanym i zmartwychwstałym do życia. "A jeśli Chrystus nie został wzbudzony, tedy i kazanie nasze daremne, daremna też wasza wiara" (1 Koryntian 15.14; tłum. Biblia Warszawska). Wreszcie, zaprzeczanie cielesnemu zmartwychwstaniu Chrystusa (Ew. Jana 2.19-21) jest zaprzeczaniem, że dzieło Jezusa tu na ziemi było satysfakcjonującą ofiarą złożoną Bogu za grzechy ludzkości.

Ewangelia. W 1 Koryntian 15.1-4 Paweł wyjaśnia, czym jest ewangelia i jak ważne jest jej przyjęcie oraz dzielenie się nią z innymi. Przypomina Koryntianom ewangelię, którą głosił wśród nich: "że Chrystus umarł za grzechy nasze według Pism i że został pogrzebany, i że dnia trzeciego został z martwych wzbudzony według Pism" (tłum. Biblia Warszawska) To jest właśnie istota ewangelii. Paweł ostrzega nas również, abyśmy byli ostrożni wobec wielu "fałszywych ewangelii", które są oferowane niczego nie podejrzewającym ludziom: "Ale choćbyśmy nawet my albo anioł z nieba zwiastował wam ewangelię odmienną od tej, którą myśmy wam zwiastowali, niech będzie przeklęty! Jak powiedzieliśmy przedtem, tak i teraz znowu mówię: Jeśli wam ktoś zwiastuje ewangelię odmienną od tej, którą przyjęliście, niech będzie przeklęty! " (Galacjan 1.8-9; tłum. Biblia Warszawska). Czysta ewangelia Jezusa Chrystusa - Jego śmierć na krzyżu za grzeszników i Jego zmartwychwstanie do życia wiecznego - jest centralnym punktem wiary chrześcijańskiej.

Monoteizm. Mówiąc wprost, istnieje tylko jeden Bóg. 2 Ks. Mojżeszowa 20.3 stwierdza bardzo mocno: "Nie będziesz miał innych bogów obok mnie" (tłum. Biblia Warszawska). Monoteizm to przekonanie, że istnieje tylko jeden Bóg, któremu należy oddawać cześć i służyć. "Wy jesteście moimi świadkami - mówi Pan - i moimi sługami, których wybrałem, abyście poznali i wierzyli mi, i zrozumieli, że to Ja jestem, że przede mną Boga nie stworzono i po mnie się go nie stworzy" (Ks. Izajasza 43.10; tłum. Biblia Warszawska). Widzimy tu, że mamy "wierzyć" i "rozumieć", że Bóg żyje i jest jeden. Chrześcijanin będzie wiedział, że jest tylko jeden Bóg, Bóg Biblii. Wszyscy inni "bogowie" są fałszywi i w ogóle nie są bogami. "Bo chociaż nawet są tak zwani bogowie, czy to na niebie, czy na ziemi, i dlatego jest wielu bogów i wielu panów, wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec, z którego pochodzi wszystko i dla którego istniejemy, i jeden Pan, Jezus Chrystus, przez którego wszystko istnieje i przez którego my także istniejemy" (1 Koryntian 8.5-6; tłum. Biblia Warszawska).

Trójca Święta. Chociaż koncepcja "Boga w trzech osobach" nie jest reprezentowana przez jeden werset lub fragment, jest ona często ukazywana w całym Piśmie Świętym. Jeśli spojrzymy na Ew. Mateusza 28.19, zobaczymy werset odwołujący się do Trójcy: "Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego". Chociaż werset ten wymienia wszystkie trzy Osoby Trójjedynego Boga, nie nazywa ich Trójcą. Aby więc zrozumieć naukę o Trójcy Świętej, musimy spojrzeć na "całość" Pisma Świętego i wywieść z niego definicję. W 1 Koryntian 12.4-6 widzimy, jak to się łączy: "A różne są dary łaski, lecz Duch ten sam. I różne są posługi, lecz Pan ten sam. I różne są sposoby działania, lecz ten sam Bóg, który sprawia wszystko we wszystkich" (tłum. Biblia Warszawska). Znowu widzimy, że wszystkie trzy Osoby są reprezentowane, ale nie są tytułowane Trójcą Świętą.

Wreszcie, podstawy chrześcijaństwa nie byłyby kompletne bez składnika, który łączy wszystko razem - wiary. "A wiara jest pewnością tego, czego się spodziewamy, przeświadczeniem o tym, czego nie widzimy" (Hebrajczyków 11.1; tłum. Biblia Warszawska). Jako chrześcijanie żyjemy według tego wersetu, rozumiejąc, że wierzymy w Boga, którego nie możemy zobaczyć. Ale widzimy Jego działanie w naszym życiu i wszędzie wokół nas, w Jego stworzeniu. Czynimy to wszystko przez wiarę, ponieważ wiemy, że wiara podoba się Bogu. "Bez wiary zaś nie można podobać się Bogu; kto bowiem przystępuje do Boga, musi uwierzyć, że On istnieje i że nagradza tych, którzy go szukają" (Hebrajczyków 11.6; tłum. Biblia Warszawska).
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W przekładzie Jakuba Wujka czytamy w Powtórzonego Prawa 6:4 Słuchaj, Izraelu, PAN Bóg nasz, PAN jeden jest!

żaden sługa Boży czy to Mojżesz ,Abraham ,król Dawid czy inni nie wierzyli w trójce ,wierzyli  że Bóg jest jeden , całe PŚ o tym donosi , czekali na Mesjasza , a nie na Boga . 
Argumentów i dowodów na to jest bardzo dużo . 
Przede wszystkim w PŚ coś co nie ma imienia nie może być przedstawiane  jako osoba ,więc i duch nie jest osobą .Ponad to duchem zostały napełnieni inni ludzie , jak osoba może zostać napełniona inną osobą , a takich osób było 120 w jednym czasie w dniu pięćdziesiątnicy .

 

W Biblii Diabeł jest nazwany bogiem tego świata ,Bóg jest też tytułem , co nie oznacza zawsze Boga Stworzyciela tak jak to chcesz przekazać 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Bartik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Bartik napisał:

W przekładzie Jakuba Wujka czytamy w Powtórzonego Prawa 6:4 Słuchaj, Izraelu, PAN Bóg nasz, PAN jeden jest!

żaden sługa Boży czy to Mojżesz ,Abraham ,król Dawid czy inni nie wierzyli w trójce ,wierzyli  że Bóg jest jeden , całe PŚ o tym donosi , czekali na Mesjasza , a nie na Boga . 
Argumentów i dowodów na to jest bardzo dużo . 
Przede wszystkim w PŚ coś co nie ma imienia nie może być przedstawiane  jako osoba ,więc i duch nie jest osobą .Ponad to duchem zostały napełnieni inni ludzie , jak osoba może zostać napełniona inną osobą , a takich osób było 120 w jednym czasie w dniu pięćdziesiątnicy .

 

W Biblii Diabeł jest nazwany bogiem tego świata ,Bóg jest też tytułem , co nie oznacza zawsze Boga Stworzyciela tak jak to chcesz przekazać 

Efektywne dzielenie się Boskością Chrystusa ze Świadkami Jehowy

Jak rozmawiać?
Ile razy przygotowywałeś się przed dyskusją ze Świadkami Jehowy opracowując niektóre kluczowe wersety Biblijne, tylko po to żeby ugrzęznąć w dyskusjach nad fragmentami w których Jezus nazywany jest "Bogiem"?

Jan 1:1 Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga i Bogiem było Słowo.

Jan 10:30 Ja i Ojciec jedno jesteśmy.

"Oh" świadkowie odpowiadają, "my wierzymy że Jezus jest bogiem. Izajasza 9:5 nazywa go mocnym bogiem. Ale on nie jest Wszechmocnym Bogiem." Następnie słyszysz, że ludzie są czasami nazywani "bogami" i że Bóg sprawił że Mojżesz był "bogiem" dla faraona.

Jan 10:34 Jezus im odpowiedział: Czy nie jest napisane w waszym prawie: Ja powiedziałem: Jesteście bogami?

2 Mojż. 7:1 I PAN powiedział do Mojżesza: Oto ustanowiłem cię bogiem dla faraona, a twój brat Aaron będzie twoim prorokiem.

Kiedy spotkanie dobiega końca, czujecie się tak sfrustrowani jak drużyna Buffalo Bills po finałach Super Bowl.

Wyjście poza schemat
Aby uniknąć tego problemu musimy nauczyć się przekonująco przekazywać biblijną prawdę na temat boskości Chrystusa i Trójcy, do umysłów wyćwiczonych w teologii strażnicy. Istnieje ścieżka wokoło naturalnych "murów", które indoktrynacja strażnicy umieszcza w umysłach Świadków. Jest to jeden ze sposobów, w jaki możemy być instrumentami w dziele Ducha Świętego.

Jahwe jest Bogiem
Wielu Świadków odczuwa, że nikt spoza ich własnego kręgu, nie myśli o niczym, związanym z Bogiem Jahwe. Są zaskoczeni kiedy spotykają Chrześcijan, którzy znają imię Jahwe, i używają tego imienia w hymnach i pieśniach. Możesz zgodzić się ze Świadkami że Jahwe jest Bogiem. To stwierdzenie otwiera możliwości żeby świadczyć tej osobie o wspaniałych prawdach odnośnie Jezusa Chrystusa.

Świadkowie argumentują że zwrot "bóg" może być użyty w odniesieniu do ludzi i aniołów, tak więc gdy jest użyty w odniesieniu do Jezusa, to nie dowodzi to Jego boskości. Nie mogą natomiast konsekwentnie użyć tej taktyki przeciwko przytłaczającym dowodom, że w Nowym Testamencie Jezus Chrystus jest identyfikowany jako Bóg Jahwe!

Świadek Jehowy musi w sposób logiczny rozpoznać, że jeżeli Jezus jest Bogiem Jahwe, to wszystkie jego argumenty o "mniejszym bogu" są bez znaczenia. Jahwe jest jedynym prawdziwym Bogiem, i jeśli Biblia nazywa Jezusa Bogiem Jahwe, sprawa jest zamknięta. Możemy włączyć się w proces myślowy Świadka Jehowy, żeby przywieźć go do miejsca, w którym uświadomi sobie jaka jest prawda. Z chwilą gdy tożsamość Jezusa jako Jahwe jest ustalona, to fragmenty które nazywają Go "Bogiem" staną się sensowne i zrozumiałe dla Świadka Jehowy.

Udowadnianie twojego stanowiska
Często docierałem do tego tematu poprzez krótkie wyjaśnienie Trójcy. Większość Świadków Jehowy nie ma prawidłowej wiedzy na temat Trójcy, (niestety, wielu Chrześcijan również jej nie ma). Kiedy ktoś zada mi pytanie dlaczego wierzę w Trójce, zazwyczaj odpowiadam:

Wierzę w Trójcę ponieważ Biblia naucza tej doktryny. Czyni to, nie poprzez użycie konkretnego słowa "Trójca", ale poprzez nauczanie trzech filarów, które tworzą naszą doktrynę.

Po pierwsze, że istnieje tylko jeden prawdziwy Bóg Jahwe, Stwórca wszystkich rzeczy. Z pewnością zgadzasz się ze mną w tej kwestii.

Następnie, że są trzy boskie Osoby: Ojciec, Syn, i Duch Święty. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie wierzysz, że Duch Święty jest osobą, ale zgadzasz się z tym, że Ojciec i Syn, nie są jedną i tą samą osobą, prawda?

Na koniec, trzeci filar, punkt w którym bezpośrednio się ze sobą nie zgadzamy – że Biblia naucza o pełnej równości tych trzech boskich Osób. Zawiera się w tym boskość Chrystusa, i osobowość Ducha Świętego.

Istota a osoba
Ważne jest to, żeby zacieśnić krąg, naturalnej tendencji Świadka Jehowy do błędnego zrozumienia tego co mówisz. Nie twierdzimy, że są trzy osoby, które są jedną osobą, ani że są trzy istoty (byty) w jednej istocie. Robimy rozróżnienie pomiędzy zwrotami: istota, a osoba.

Biblia uczy że wszystkie rzeczy posiadają istotę, ale tylko Bóg, ludzie, i aniołowie są personalni (mają osobowość). Ja, jako ludzka istota, jestem jedną istotą, Jamesem Whitem. Moja istota czyni mnie człowiekiem, a moja osobowość odróżnia mnie od wszystkich innych istot ludzkich. Ponieważ moja istota jest "skończona" i ograniczona, to właściwie tylko jedna osoba może w niej przeżyć, czyli ja.

Ale ponieważ Boża istota jest nieskończona i nieograniczona, to może, i jest współdzielona przez trzy Osoby: Ojca, Syna, i Ducha Świętego.

Poparcie w Piśmie
Gdy już dokonam rozróżnienia między istotą, a osobą, to pytam czy mogę zilustrować to na podstawie Pisma. Ponieważ Świadkowie Jehowy wierzą że Trójca jest fałszywą doktryną, wziętą z Greckiej filozofii, to często są skłonni żeby otworzyć Biblię, mając pewność, że nie będziesz w stanie wesprzeć swojej pozycji. Mówię:

"Ty i ja, obydwaj zgadzamy się z tym, że jedynym prawdziwym Bogiem jest Jahwe. Wierzę że zwrot "Jahwe" odnosi się do samej boskiej istoty, wiecznego Boga, który stworzył wszystkie rzeczy. Zgodziłbyś się ze mną że Ojciec to Jahwe, prawda? Nie zgadzamy się natomiast w tym: wierzę że Biblia mówi że Jezus Chrystus to Jahwe, i że Duch to także Jahwe. Każda z tych trzech osób, dzieli to jedno boskie imię, Jahwe. Czy mogę pokazać Ci jedno z tych miejsc, gdzie Biblia naucza nas, że Jezus to Jahwe?"

Większość Świadków nigdy nie spotkało się z takim podejściem. Upewnijcie się, że wasz znajomy zrozumiał to o czym mówicie – być może będziecie musieli wyjaśnić swoje stanowisko kilka razy, zanim pójdziecie dalej.

Nie ma wersetu od którego musielibyście rozpocząć. Osobiście skłaniam się do korzystania z Hebrajczyków 1. W innym przypadku, upewnijcie się, że gruntownie zapoznaliście się, nie tylko z samym wersetem, ale również z kontekstem tego wersetu. Nie chcecie przecież żeby wasza prezentacja została skrócona przez wasz brak znajomości tekstu.

Używając tłumaczenia Świadków Jehowy, Przekładu Nowego Świata, zwracam uwagę na niektóre ważne wersety, takie jak Hebrajczyków 1:3, który mówi o Chrystusie, jako o "odbiciu jego istoty", kontynuuję bacząc na kontekst aż do wersetu 8, który rozpoczyna się: "Lecz do Syna..."

Hebr. 1:3-12 
3 Który, będąc blaskiem jego chwały i wyrazem jego istoty i podtrzymując wszystko słowem swojej mocy, dokonawszy oczyszczenia z naszych grzechów przez samego siebie, zasiadł po prawicy Majestatu na wysokościach;
4 I stał się o tyle wyższy od aniołów, o ile znamienitsze od nich odziedziczył imię.
5 Do którego bowiem z aniołów powiedział kiedykolwiek: Ty jesteś moim Synem, ja ciebie dziś zrodziłem? I znowu: Ja będę mu Ojcem, a on będzie mi Synem?
6 I znowu, gdy wprowadza pierworodnego na świat, mówi: Niech mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boga.
7 O aniołach zaś mówi: On czyni swoich aniołów duchami, a swoje sługi płomieniami ognia.
8 Lecz do Syna mówi: Twój tron, o Boże, na wieki wieków, berłem sprawiedliwości jest berło twego królestwa.
9 Umiłowałeś sprawiedliwość, a znienawidziłeś nieprawość, dlatego namaścił cię, o Boże, twój Bóg olejkiem radości bardziej niż twoich towarzyszy.
10 Oraz: Ty, Panie, na początku założyłeś fundamenty ziemi, a niebiosa są dziełem twoich rąk.
11 One przeminą, ale ty zostaniesz i wszystkie jak szata się zestarzeją;
12 I jak płaszcz je zwiniesz, i zostaną odmienione. Ty zaś jesteś ten sam, a twoje lata się nie skończą.


Pytam "O kim teraz jest mowa w całym tym fragmencie?" Odpowiedź jest oczywista, o Synu. Cytat który rozpoczyna się w wersecie 8, kończy się w wersecie 9 , po którym Przekład Nowego Świata mówi:

"Oraz: "Tyś, Panie, na początku założył fundamenty ziemi i dziełem twoich rąk są niebiosa."

Poprzez użycie znaczników cytatów, przekład ten wyraźnie wskazuje na to, że mamy do czynienia z cytatem ze Starego Testamentu. Kończę czytać na 12 wersecie, i od razu pytam, "A teraz, kto jest tu opisywany?" Jedyną możliwą odpowiedzią jest – "Syn".

Świadek Jehowy może powiedzieć coś o tym, jak Jezus, jako pierwsze stworzenie Jahwe, był tym, przez którego całe pozostałe stworzenie zostało uczynione. Pozwalam wtedy mówić Świadkowi Jehowy, cokolwiek on, lub ona sobie życzy, tak długo jak zgadzamy się z faktem, że Hebrajczyków 1:10-12 nadal odnosi się do Syna.

Następnie pytam, czy mój znajomy wie, z jakiego fragmentu autor Listu do Hebrajczyków cytuje? Cytowanym fragmentem, według odnośników jakie są w referencjach Przekładu Nowego Świata, jest Psalm 102:25-27. Bardzo ważne jest to, żeby udać się od razu do Psalmu by zapewnić właściwy kontekst.

Psalm 102:1; 12; 19-21; 25-27
Jahwe, wysłuchaj mojej modlitwy i niech przyjdzie do ciebie moje wołanie.
12 Ale ty, Jahwe, trwasz na wieki, a twoja pamięć z pokolenia na pokolenie.
19 Spojrzał bowiem z wysokości swojej świątyni; Jahwe popatrzył z nieba na ziemię;
20 Aby wysłuchać jęku więźniów i uwolnić skazanych na śmierć;
21 Aby głosili na Syjonie imię Jahwe i jego chwałę w Jeruzalem
25 Ty dawno założyłeś fundamenty ziemi i niebiosa są dziełem twoich rąk.
26 One przeminą, ale ty pozostajesz; wszystkie jak szata się zestarzeją, zmienisz je jak płaszcz i będą odmienione.
27 Ale ty zawsze jesteś ten sam, a twoje lata nigdy się nie skończą.


Poproś Świadka Jehowy, żeby zaczął od wersetu 1 Psalmu 102 i żeby zidentyfikował tego do kogo zaadresowany jest ten fragment. W Przekładzie Nowego Świata rozpoczyna się on:

12 O Jehowo racz usłyszeć moją modlitwę

Pójdź do wersetu 12 i pokaż że nadal odnosi się to do Jahwe. Wskaż że słowo Jahwe, kolejno pojawia się w wersetach 19 i 20.

19. Bo spojrzał on ze swej świętej wysokości,z niebios Jehowa popatrzył na ziemię,
20 by usłyszeć wzdychanie więźnia,by rozwiązać skazanych na śmierć
21 tak by na Syjonie głoszono imię Jehowy,a jego chwałę w Jerozolimie


Jest to ważne, ponieważ kiedy dotrzesz do wersetu 25, to wtedy okaże się ważność tych słów. Do Jahwe zostają zaadresowane te same słowa, których autor Listu do Hebrajczyków używa w odniesieniu do Syna, Jezusa Chrystusa!

25 Tyś dawno temu założył fundamenty ziemi i dziełem twoich rąk są niebiosa.
26 One zginą, ty zaś pozostaniesz; i jak szata wszystkie zniszczeją. Niczym odzież je wymienisz i zakończą swój bieg.
27 Ale ty jesteś ten sam, a twoje lata się nie skończą.


Istotne jest to, żebyś jasno wykazał, że nie ma żadnego powodu by myśleć, że to do kogoś innego, poza Bogiem Jahwe, psalmista adresuje słowa fragmentu Psalmu 102:25-27. Pokazałeś pierwszy z wielu fragmentów, w których Nowo-testamentowi pisarze biorą Staro-testamentowy fragment, który w oryginale jest o Bogu Jahwe, a następnie stosują go do Pana Jezusa Chrystusa. Ten fragment jest wyjątkowo silny, dlatego że psalmista mówi o niezmiennej, wiecznej naturze, i o stwarzającej mocy Boga Jahwe, a jednak autor Listu do Hebrajczyków, jest skłonny orzec wszystkie te rzeczy o Jezusie Chrystusie.

Przewaga tej metody
Nie spodziewajcie się że Świadek Jehowy podda się za pierwszym razem gdy mu pokażecie ten fragment. Większość z nich zarządzi pośpieszny odwrót w stronę drzwi, i będzie starać się znaleźć kogoś, kto będzie potrafił odpowiedzieć na wszystkie te pytania. Kiedy pokażesz Świadkowi boską prawdę na stronach jego własnego przekładu Biblii, to ta prawda pójdzie za nim wszędzie. Nie wyrzuci on swojej Biblii, więc kiedykolwiek ją otworzy i natknie się na te fragmenty, Duch Boży przypomni mu to, na co nie mógł dać odpowiedzi. Świadek Jehowy nie weźmie od ciebie literatury, więc przekształćcie ich własne Biblie w traktaty, które za nimi podążą gdy odejdą od waszych drzwi.

James White, 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Notatka: Nie daj się wmanewrować, dąż do tego żeby zademonstrować że Jezus jest Bogiem Jahwe. Jeśli wdasz się w dyskusję na temat fragmentów "Nowego Przekładu Świata" specjalnie zaprojektowanych do ukrycia bóstwa Chrystusa to nigdy nie dojdziesz do tego, co próbujesz osiągnąć.

Hebr. 1:6 I znowu, gdy wprowadza pierworodnego na świat, mówi: Niech mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boga.

Hebr. 1:8 Lecz do Syna mówi: Twój tron, o Boże, na wieki wieków, berłem sprawiedliwości jest berło twego królestwa.

żródło - 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„We read to know we are not alone.“  C.S. Lewis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 hours ago, Tal said:

poświęcił swojego jedynego Syna

Jak go mógł poświecić, skoro tutaj go umieszczając, wiedział, ze za chwile wróci do właściwej sobie rzeczywistości nienaruszony?

2 hours ago, Tal said:

Śmierć Jezusa na krzyżu zapłaciła za grzechy ludzkości

Co to praktycznie znaczy?

2 hours ago, Tal said:

To tam zostaniemy osądzeni za to, co zrobiliśmy lub czego nie zrobiliśmy za życia

Zupełnie to sprzeczne z przedstawionym kilka zdań wcześniej, zbawieniem przez łaskę wbrew uczynkom.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

….be still and know….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Tal napisał:

Efektywne dzielenie się Boskością Chrystusa ze Świadkami Jehowy

Jak rozmawiać?
Ile razy przygotowywałeś się przed dyskusją ze Świadkami Jehowy opracowując niektóre kluczowe wersety Biblijne, tylko po to żeby ugrzęznąć w dyskusjach nad fragmentami w których Jezus nazywany jest "Bogiem"?

Jan 1:1 Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga i Bogiem było Słowo.

Jan 10:30 Ja i Ojciec jedno jesteśmy.

"Oh" świadkowie odpowiadają, "my wierzymy że Jezus jest bogiem. Izajasza 9:5 nazywa go mocnym bogiem. Ale on nie jest Wszechmocnym Bogiem." Następnie słyszysz, że ludzie są czasami nazywani "bogami" i że Bóg sprawił że Mojżesz był "bogiem" dla faraona.

Jan 10:34 Jezus im odpowiedział: Czy nie jest napisane w waszym prawie: Ja powiedziałem: Jesteście bogami?

2 Mojż. 7:1 I PAN powiedział do Mojżesza: Oto ustanowiłem cię bogiem dla faraona, a twój brat Aaron będzie twoim prorokiem.

Kiedy spotkanie dobiega końca, czujecie się tak sfrustrowani jak drużyna Buffalo Bills po finałach Super Bowl.

Wyjście poza schemat
Aby uniknąć tego problemu musimy nauczyć się przekonująco przekazywać biblijną prawdę na temat boskości Chrystusa i Trójcy, do umysłów wyćwiczonych w teologii strażnicy. Istnieje ścieżka wokoło naturalnych "murów", które indoktrynacja strażnicy umieszcza w umysłach Świadków. Jest to jeden ze sposobów, w jaki możemy być instrumentami w dziele Ducha Świętego.

Jahwe jest Bogiem
Wielu Świadków odczuwa, że nikt spoza ich własnego kręgu, nie myśli o niczym, związanym z Bogiem Jahwe. Są zaskoczeni kiedy spotykają Chrześcijan, którzy znają imię Jahwe, i używają tego imienia w hymnach i pieśniach. Możesz zgodzić się ze Świadkami że Jahwe jest Bogiem. To stwierdzenie otwiera możliwości żeby świadczyć tej osobie o wspaniałych prawdach odnośnie Jezusa Chrystusa.

Świadkowie argumentują że zwrot "bóg" może być użyty w odniesieniu do ludzi i aniołów, tak więc gdy jest użyty w odniesieniu do Jezusa, to nie dowodzi to Jego boskości. Nie mogą natomiast konsekwentnie użyć tej taktyki przeciwko przytłaczającym dowodom, że w Nowym Testamencie Jezus Chrystus jest identyfikowany jako Bóg Jahwe!

Świadek Jehowy musi w sposób logiczny rozpoznać, że jeżeli Jezus jest Bogiem Jahwe, to wszystkie jego argumenty o "mniejszym bogu" są bez znaczenia. Jahwe jest jedynym prawdziwym Bogiem, i jeśli Biblia nazywa Jezusa Bogiem Jahwe, sprawa jest zamknięta. Możemy włączyć się w proces myślowy Świadka Jehowy, żeby przywieźć go do miejsca, w którym uświadomi sobie jaka jest prawda. Z chwilą gdy tożsamość Jezusa jako Jahwe jest ustalona, to fragmenty które nazywają Go "Bogiem" staną się sensowne i zrozumiałe dla Świadka Jehowy.

Udowadnianie twojego stanowiska
Często docierałem do tego tematu poprzez krótkie wyjaśnienie Trójcy. Większość Świadków Jehowy nie ma prawidłowej wiedzy na temat Trójcy, (niestety, wielu Chrześcijan również jej nie ma). Kiedy ktoś zada mi pytanie dlaczego wierzę w Trójce, zazwyczaj odpowiadam:

Wierzę w Trójcę ponieważ Biblia naucza tej doktryny. Czyni to, nie poprzez użycie konkretnego słowa "Trójca", ale poprzez nauczanie trzech filarów, które tworzą naszą doktrynę.

Po pierwsze, że istnieje tylko jeden prawdziwy Bóg Jahwe, Stwórca wszystkich rzeczy. Z pewnością zgadzasz się ze mną w tej kwestii.

Następnie, że są trzy boskie Osoby: Ojciec, Syn, i Duch Święty. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie wierzysz, że Duch Święty jest osobą, ale zgadzasz się z tym, że Ojciec i Syn, nie są jedną i tą samą osobą, prawda?

Na koniec, trzeci filar, punkt w którym bezpośrednio się ze sobą nie zgadzamy – że Biblia naucza o pełnej równości tych trzech boskich Osób. Zawiera się w tym boskość Chrystusa, i osobowość Ducha Świętego.

Istota a osoba
Ważne jest to, żeby zacieśnić krąg, naturalnej tendencji Świadka Jehowy do błędnego zrozumienia tego co mówisz. Nie twierdzimy, że są trzy osoby, które są jedną osobą, ani że są trzy istoty (byty) w jednej istocie. Robimy rozróżnienie pomiędzy zwrotami: istota, a osoba.

Biblia uczy że wszystkie rzeczy posiadają istotę, ale tylko Bóg, ludzie, i aniołowie są personalni (mają osobowość). Ja, jako ludzka istota, jestem jedną istotą, Jamesem Whitem. Moja istota czyni mnie człowiekiem, a moja osobowość odróżnia mnie od wszystkich innych istot ludzkich. Ponieważ moja istota jest "skończona" i ograniczona, to właściwie tylko jedna osoba może w niej przeżyć, czyli ja.

Ale ponieważ Boża istota jest nieskończona i nieograniczona, to może, i jest współdzielona przez trzy Osoby: Ojca, Syna, i Ducha Świętego.

Poparcie w Piśmie
Gdy już dokonam rozróżnienia między istotą, a osobą, to pytam czy mogę zilustrować to na podstawie Pisma. Ponieważ Świadkowie Jehowy wierzą że Trójca jest fałszywą doktryną, wziętą z Greckiej filozofii, to często są skłonni żeby otworzyć Biblię, mając pewność, że nie będziesz w stanie wesprzeć swojej pozycji. Mówię:

"Ty i ja, obydwaj zgadzamy się z tym, że jedynym prawdziwym Bogiem jest Jahwe. Wierzę że zwrot "Jahwe" odnosi się do samej boskiej istoty, wiecznego Boga, który stworzył wszystkie rzeczy. Zgodziłbyś się ze mną że Ojciec to Jahwe, prawda? Nie zgadzamy się natomiast w tym: wierzę że Biblia mówi że Jezus Chrystus to Jahwe, i że Duch to także Jahwe. Każda z tych trzech osób, dzieli to jedno boskie imię, Jahwe. Czy mogę pokazać Ci jedno z tych miejsc, gdzie Biblia naucza nas, że Jezus to Jahwe?"

Większość Świadków nigdy nie spotkało się z takim podejściem. Upewnijcie się, że wasz znajomy zrozumiał to o czym mówicie – być może będziecie musieli wyjaśnić swoje stanowisko kilka razy, zanim pójdziecie dalej.

Nie ma wersetu od którego musielibyście rozpocząć. Osobiście skłaniam się do korzystania z Hebrajczyków 1. W innym przypadku, upewnijcie się, że gruntownie zapoznaliście się, nie tylko z samym wersetem, ale również z kontekstem tego wersetu. Nie chcecie przecież żeby wasza prezentacja została skrócona przez wasz brak znajomości tekstu.

Używając tłumaczenia Świadków Jehowy, Przekładu Nowego Świata, zwracam uwagę na niektóre ważne wersety, takie jak Hebrajczyków 1:3, który mówi o Chrystusie, jako o "odbiciu jego istoty", kontynuuję bacząc na kontekst aż do wersetu 8, który rozpoczyna się: "Lecz do Syna..."

Hebr. 1:3-12 
3 Który, będąc blaskiem jego chwały i wyrazem jego istoty i podtrzymując wszystko słowem swojej mocy, dokonawszy oczyszczenia z naszych grzechów przez samego siebie, zasiadł po prawicy Majestatu na wysokościach;
4 I stał się o tyle wyższy od aniołów, o ile znamienitsze od nich odziedziczył imię.
5 Do którego bowiem z aniołów powiedział kiedykolwiek: Ty jesteś moim Synem, ja ciebie dziś zrodziłem? I znowu: Ja będę mu Ojcem, a on będzie mi Synem?
6 I znowu, gdy wprowadza pierworodnego na świat, mówi: Niech mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boga.
7 O aniołach zaś mówi: On czyni swoich aniołów duchami, a swoje sługi płomieniami ognia.
8 Lecz do Syna mówi: Twój tron, o Boże, na wieki wieków, berłem sprawiedliwości jest berło twego królestwa.
9 Umiłowałeś sprawiedliwość, a znienawidziłeś nieprawość, dlatego namaścił cię, o Boże, twój Bóg olejkiem radości bardziej niż twoich towarzyszy.
10 Oraz: Ty, Panie, na początku założyłeś fundamenty ziemi, a niebiosa są dziełem twoich rąk.
11 One przeminą, ale ty zostaniesz i wszystkie jak szata się zestarzeją;
12 I jak płaszcz je zwiniesz, i zostaną odmienione. Ty zaś jesteś ten sam, a twoje lata się nie skończą.


Pytam "O kim teraz jest mowa w całym tym fragmencie?" Odpowiedź jest oczywista, o Synu. Cytat który rozpoczyna się w wersecie 8, kończy się w wersecie 9 , po którym Przekład Nowego Świata mówi:

"Oraz: "Tyś, Panie, na początku założył fundamenty ziemi i dziełem twoich rąk są niebiosa."

Poprzez użycie znaczników cytatów, przekład ten wyraźnie wskazuje na to, że mamy do czynienia z cytatem ze Starego Testamentu. Kończę czytać na 12 wersecie, i od razu pytam, "A teraz, kto jest tu opisywany?" Jedyną możliwą odpowiedzią jest – "Syn".

Świadek Jehowy może powiedzieć coś o tym, jak Jezus, jako pierwsze stworzenie Jahwe, był tym, przez którego całe pozostałe stworzenie zostało uczynione. Pozwalam wtedy mówić Świadkowi Jehowy, cokolwiek on, lub ona sobie życzy, tak długo jak zgadzamy się z faktem, że Hebrajczyków 1:10-12 nadal odnosi się do Syna.

Następnie pytam, czy mój znajomy wie, z jakiego fragmentu autor Listu do Hebrajczyków cytuje? Cytowanym fragmentem, według odnośników jakie są w referencjach Przekładu Nowego Świata, jest Psalm 102:25-27. Bardzo ważne jest to, żeby udać się od razu do Psalmu by zapewnić właściwy kontekst.

Psalm 102:1; 12; 19-21; 25-27
Jahwe, wysłuchaj mojej modlitwy i niech przyjdzie do ciebie moje wołanie.
12 Ale ty, Jahwe, trwasz na wieki, a twoja pamięć z pokolenia na pokolenie.
19 Spojrzał bowiem z wysokości swojej świątyni; Jahwe popatrzył z nieba na ziemię;
20 Aby wysłuchać jęku więźniów i uwolnić skazanych na śmierć;
21 Aby głosili na Syjonie imię Jahwe i jego chwałę w Jeruzalem
25 Ty dawno założyłeś fundamenty ziemi i niebiosa są dziełem twoich rąk.
26 One przeminą, ale ty pozostajesz; wszystkie jak szata się zestarzeją, zmienisz je jak płaszcz i będą odmienione.
27 Ale ty zawsze jesteś ten sam, a twoje lata nigdy się nie skończą.


Poproś Świadka Jehowy, żeby zaczął od wersetu 1 Psalmu 102 i żeby zidentyfikował tego do kogo zaadresowany jest ten fragment. W Przekładzie Nowego Świata rozpoczyna się on:

12 O Jehowo racz usłyszeć moją modlitwę

Pójdź do wersetu 12 i pokaż że nadal odnosi się to do Jahwe. Wskaż że słowo Jahwe, kolejno pojawia się w wersetach 19 i 20.

19. Bo spojrzał on ze swej świętej wysokości,z niebios Jehowa popatrzył na ziemię,
20 by usłyszeć wzdychanie więźnia,by rozwiązać skazanych na śmierć
21 tak by na Syjonie głoszono imię Jehowy,a jego chwałę w Jerozolimie


Jest to ważne, ponieważ kiedy dotrzesz do wersetu 25, to wtedy okaże się ważność tych słów. Do Jahwe zostają zaadresowane te same słowa, których autor Listu do Hebrajczyków używa w odniesieniu do Syna, Jezusa Chrystusa!

25 Tyś dawno temu założył fundamenty ziemi i dziełem twoich rąk są niebiosa.
26 One zginą, ty zaś pozostaniesz; i jak szata wszystkie zniszczeją. Niczym odzież je wymienisz i zakończą swój bieg.
27 Ale ty jesteś ten sam, a twoje lata się nie skończą.


Istotne jest to, żebyś jasno wykazał, że nie ma żadnego powodu by myśleć, że to do kogoś innego, poza Bogiem Jahwe, psalmista adresuje słowa fragmentu Psalmu 102:25-27. Pokazałeś pierwszy z wielu fragmentów, w których Nowo-testamentowi pisarze biorą Staro-testamentowy fragment, który w oryginale jest o Bogu Jahwe, a następnie stosują go do Pana Jezusa Chrystusa. Ten fragment jest wyjątkowo silny, dlatego że psalmista mówi o niezmiennej, wiecznej naturze, i o stwarzającej mocy Boga Jahwe, a jednak autor Listu do Hebrajczyków, jest skłonny orzec wszystkie te rzeczy o Jezusie Chrystusie.

Przewaga tej metody
Nie spodziewajcie się że Świadek Jehowy podda się za pierwszym razem gdy mu pokażecie ten fragment. Większość z nich zarządzi pośpieszny odwrót w stronę drzwi, i będzie starać się znaleźć kogoś, kto będzie potrafił odpowiedzieć na wszystkie te pytania. Kiedy pokażesz Świadkowi boską prawdę na stronach jego własnego przekładu Biblii, to ta prawda pójdzie za nim wszędzie. Nie wyrzuci on swojej Biblii, więc kiedykolwiek ją otworzy i natknie się na te fragmenty, Duch Boży przypomni mu to, na co nie mógł dać odpowiedzi. Świadek Jehowy nie weźmie od ciebie literatury, więc przekształćcie ich własne Biblie w traktaty, które za nimi podążą gdy odejdą od waszych drzwi.

James White, 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Notatka: Nie daj się wmanewrować, dąż do tego żeby zademonstrować że Jezus jest Bogiem Jahwe. Jeśli wdasz się w dyskusję na temat fragmentów "Nowego Przekładu Świata" specjalnie zaprojektowanych do ukrycia bóstwa Chrystusa to nigdy nie dojdziesz do tego, co próbujesz osiągnąć.

Hebr. 1:6 I znowu, gdy wprowadza pierworodnego na świat, mówi: Niech mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boga.

Hebr. 1:8 Lecz do Syna mówi: Twój tron, o Boże, na wieki wieków, berłem sprawiedliwości jest berło twego królestwa.

żródło - 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Potrafisz prowadzić dialog ,rozmowę  czy tylko kopiuj wklej . Nie będę obalał twojego toku myślenia bo nie mam aż tyle czasu aby się rozpisywać . 
Pomyśl kto wskrzesił Jezusa z martwych skoro umarł ?  Jak Bóg może umrzeć , skoro jest nieśmiertelny ? Kto by mógł wskrzesić Boga gdyby umarł ? Tylko Bóg dawał takie możliwości . 
Dlaczego Jezus modlił się do Boga przed podjęciem decyzji ? Dlaczego w ogóle się modlił i do kogo skoro był Bogiem ? 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Bartik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Seth_A_Rider napisał:
2 godziny temu, Tal napisał:

Śmierć Jezusa na krzyżu zapłaciła za grzechy ludzkości

Rozwiń  

Co to praktycznie znaczy?

Hehe... Nic, bo zaraz zmartwychwstał. Taka pożyczka - chwilówka 😁😁😁

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Tal napisał:

wpływ jaki na historię wywarło Jego życie, cuda i nauka 

wg mnie , mimo całej logiki , wiedzy i przemyśleń

popełniasz jeden błąd

zacznij myśleć o Jezusie w kategoriach czasu teraźniejszego

poczynając od Słów "jeden dzień jest jak tysiąc lat a tysiąc lat jak jeden dzień"

Jezus powtarza "zanim Abraham stał się Ja JESTEM"

Jezus okazuje miłosierdzie , zbawia, żyje, mówi ... teraz , nie kiedyś tylko dziś teraz zbawienie to proces , który cały czas się staje

z takiego podejścia wynika wiele wniosków i zrozumienia dla konkretnych działań i znaków

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Bartik napisał:

Potrafisz prowadzić dialog ,rozmowę  czy tylko kopiuj wklej . Nie będę obalał twojego toku myślenia bo nie mam aż tyle czasu aby się rozpisywać . 
Pomyśl kto wskrzesił Jezusa z martwych skoro umarł ?  Jak Bóg może umrzeć , skoro jest nieśmiertelny ? Kto by mógł wskrzesić Boga gdyby umarł ? Tylko Bóg dawał takie możliwości . 
Dlaczego Jezus modlił się do Boga przed podjęciem decyzji ? Dlaczego w ogóle się modlił i do kogo skoro był Bogiem ? 

Ewangelia którą głosisz umniejsza i podważa boskości Chrystusa... wystarczyło wczytać się choćby w mój post #28683 aby dowiedzieć się kim był Jezus i jak Go odbierano... w tym poście przytaczam cytaty znanych mniej lub bardziej autorytetów które zachęcam poznać... pytania które stawiasz są zindoktrynowanym obronnym odruchem... więc jeszcze raz Chrystus jest Bogiem bo wynika to z rzetelnych przekładów Biblii a nie książki strażnicy... sporo przytoczyłem tutaj biblijnych wersetów jak poza biblijnych źródeł potwierdzających historyczność oraz boskość Jezusa Chrystusa... uwolnij się od zmanipulowanego myślenia i zacznij myśleć indywidualnie... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Tal

„We read to know we are not alone.“  C.S. Lewis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezus, Mahomet i inni to postacie historyczne.

Nie do udowodnienia jest kwestia istnienia lub nieistnienia Boga, to kwestia wiary, wyboru. 

Religia podobnie jak np. muzyka nie zaistniałaby, gdyby nie było takiej potrzeby.

I to by było na tyle.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, slawek.xm napisał:

wg mnie , mimo całej logiki , wiedzy i przemyśleń

popełniasz jeden błąd

zacznij myśleć o Jezusie w kategoriach czasu teraźniejszego

poczynając od Słów "jeden dzień jest jak tysiąc lat a tysiąc lat jak jeden dzień"

Jezus powtarza "zanim Abraham stał się Ja JESTEM"

Jezus okazuje miłosierdzie , zbawia, żyje, mówi ... teraz , nie kiedyś tylko dziś teraz zbawienie to proces , który cały czas się staje

z takiego podejścia wynika wiele wniosków i zrozumienia dla konkretnych działań i znaków

 

Z całym szacunkiem wyrwałeś moje zdanie z kontekstu aby udowodnić swoje przemyślenia... bo ja absolutnie się z Tobą zgadzam... dla mnie "życie to Chrystus a śmierć to zysk" (Flp 1:21) a "Jezus Chrystus wczoraj i dziś, ten sam i na wieki." (Hbr 13:8)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„We read to know we are not alone.“  C.S. Lewis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jan 5:30

Nie mogęć ja sam od siebie nic czynić; jako słyszę, tak sądzę, a sąd mój jest sprawiedliwy; bo nie szukam woli mojej, ale woli tego, który mię posłał, Ojca.

Wiec przyznał, ze sam z siebie nic nic nie mógł. 
 

Jan 10

33 Odpowiedzieli Mu Żydzi: «Nie chcemy Cię kamienować za dobry czyn, ale za bluźnierstwo, za to, że Ty będąc człowiekiem uważasz siebie za Boga». 34 Odpowiedział im Jezus: «Czyż nie napisano w waszym Prawie: Ja rzekłem: Bogami jesteście?6 35 Jeżeli [Pismo] nazywa bogami tych, do których skierowano słowo Boże - a Pisma nie można odrzucić

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

….be still and know….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Tal napisał:

Ewangelia którą głosisz umniejsza i podważa boskości Chrystusa... wystarczyło wczytać się choćby w mój post #28683 aby dowiedzieć się kim był Jezus i jak Go odbierano... w tym poście przytaczam cytaty znanych mniej lub bardziej autorytetów które zachęcam poznać... pytania które stawiasz są zindoktrynowanym obronnym odruchem... więc jeszcze raz Chrystus jest Bogiem bo wynika to z rzetelnych przekładów Biblii a nie książki strażnicy... sporo przytoczyłem tutaj biblijnych wersetów jak poza biblijnych źródeł potwierdzających historyczność oraz boskość Jezusa Chrystusa... uwolnij się od zmanipulowanego myślenia i zacznij myśleć indywidualnie... 

Mógłbym przytoczyć wiele fragmentów z PŚ aby obalić to co piszesz , ale skoro tak proste pytania nie zrobiły na tobie wrażenia i nie pobudziły do myślenia to i poważniejsze argumenty nie będą wstanie tego zrobić . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno zrozumieć wierząc w dogmat wolnej woli.

Są dwie wole.
Wola swiata, którą mylimy z tym co uwierzyliśmy, ze jest nami samymi i Wola, która pojawia się jak wystarczajaco zmęczy nas ta pierwsza.

Żadna nie jest nasza własna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

….be still and know….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Seth_A_Rider napisał:
3 godziny temu, Tal napisał:

Śmierć Jezusa na krzyżu zapłaciła za grzechy ludzkości

Co to praktycznie znaczy?

Śmierć i zmartwychwstanie Jezusa zapewniają jedyne wejście do nieba. Bóg stworzył ziemię i człowieka doskonałymi. Ale gdy Adam i Ewa byli nie posłuchali Bożych przykazań musiał ich ukarać. Sędzia, który przebacza przestępcom nie jest sprawiedliwym sędzią. Podobnie przeoczenie grzechu przez Boga sprawiłoby że święty Bóg byłby niesprawiedliwy. Śmierć jest Bożą sprawiedliwą konsekwencją za grzech. "Gdyż karą za grzech jest śmierć" (Rzymian 6.23). Nawet dobre uczynki nie mogą zadośćuczynić przewinieniom wobec świętego Boga. W porównaniu z Jego dobrocią, "nasze cnoty są jak szata splugawiona" (Ks. Izajasza 64.6). Od czasu grzechu Adama, każdy człowiek jest winny nieposłuszeństwa wobec sprawiedliwych praw Bożych. "Gdyż wszyscy zgrzeszyli i brak im chwały Bożej" (Rzymian 3.23). Grzech to nie tylko wielkie rzeczy, takie jak morderstwo czy bluźnierstwo, ale także miłość do pieniędzy, nienawiść do wrogów oraz zawiść języka i duma/ pycha. Z powodu grzechu, każdy zasłużył na śmierć- wieczne oddzielenie od Boga w piekle.
 

Chociaż Bóg wygnał Adama i Ewę z ogrodu nie pozostawił ich bez nadziei pojednania. Obiecał że pośle Zbawiciela aby pokonać węża (1 Ks. Mojżeszowa 3.15). Do tego czasu ludzie będą składać niewinne baranki okazując swój żal za grzech i wiarę w przyszłą Ofiarę od Boga która poniesie ich karę. Bóg potwierdził ludziom Swoją obietnicę Ofiary tak jak Abrahamowi i Mojżeszowi. W tym tkwi piękno Bożego doskonałego planu: sam Bóg zapewnił jedyną ofiarę (Jezusa) który mógł odkupić grzechy Swojego ludu. Boży doskonały Syn wypełnił Boży doskonały wymóg Bożego doskonałego prawa. To jest doskonale genialne w swojej prostocie. "On tego, który nie znał grzechu, za nas grzechem uczynił, abyśmy w nim stali się sprawiedliwością Bożą" (2 Koryntian 5.21).
 

Dlaczego Jezus musiał umrzeć? Pamiętaj święty Bóg nie może pozwolić aby grzech pozostał bezkarny.

Noszenie własnych grzechów oznaczałoby cierpienie sądu Bożego w płomieniach piekła. Chwalmy Boga że dotrzymał Swojej obietnicy i posłał ofiarę doskonałego Baranka aby poniósł grzechy tych którzy Mu ufają. Jezus musiał umrzeć ponieważ On jest jedynym który może spłacić karę za nasze grzechy.
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„We read to know we are not alone.“  C.S. Lewis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.