Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Miłośników dobrych monitorów


Rekomendowane odpowiedzi

Gość bartosz_55239

(Konto usunięte)

super sprawa mimo braku niskich reszta to nadrabia. chociaż gram w 24m2 jest wystarczajco głosno. szukam teraz przyzwoitego rca do gramofonu . miałem tara labs decade i żałuje że sprzedałem

 

Taka jest cena gdy wybieramy monitory zamiast kiepskich podłogowek. Dużo nie tracisz, patrząc na tabele częstotliwości instrumentów małe monitory nie odtwarzają niskiego fortepianu i organów no i bas nie przestawia ścian. Za to wysokie,średnica, scena i separacja instrumentów nadrabia brak niskich tonow

Gość aRBio

(Konto usunięte)

Nie wiem czy czasem ich odemnie nie kupiłeś. Bardzo fajne monitorki. Ja gralem nimi na 55m2 i nigdy nie wykożystałem ich potencjału. Zamieniłem na kef 107 :)

 

Wszystko możliwe :)

Krzysztof, tabletki robily mi do nagłosnienia telewizora, tylko i wylacznie. Ale jak raz sprobowalem w tych 55m2 z otwarciem na hall w koncercie symfonicznym to...sam rozumiesz.

Kefy 107 (pierwsza wersja) są tak z 30 razy wieksze (2x25cm na basie). Czy lepsze? Nie wiem. Na ich bazie zlozyłem system salonowy z plikami cd i tv, taki do kotleta. I ma to teraz sens. Swego czasu byly uważane za jedne z lepszych aidziofilskich kolumn.

Oczywiscie muzyki slucham bardziej audiofilsko na głównym i sypialnianym systemie.

 

W kazdym razie te 50sig są rewelacyjnymi monitorami, nieco słodzacymi, czarującymi Mają rewelacyjną holografię, scenę. Ja bym je wstawił bardziej do 10-13m2. Spokojnie mogą konkurować z 1sc. Mniejszy bas ale chyba większe wyrafinowanie. Kolega zrobił bardzo dobry interes odkupując je odemnie. Tym bardziej, że były w bardzo dobrym stanie. No i są przepiękne.

Rozumiem.

Myślałem, że Kefy 107 grają w głównym systemie i że to takie odkrycie w stylu vintage,

które rozjeżdża współczesne konstrukcje,

bo przecież takie rzeczy się zdarzają.

 

Panowie!

Cztery pary monitorów do przeanalizowania.

1. Reference 3A MM de Capo

2. Adam Vox Enosh

3. Spendor classic 3/1

4. KEF LS50 black edition

 

Pierwsze bardzo ciekawie opisywane zwłaszcza w połączeniu z lampą bardzo zalecane - odsłuchiwał ktoś?

Drugie udało mi sie posłuchać w delegacji. Przez krótki czas ale zaciekawły mnie bardzo.

Spendor classic zawsze był dla mnie alternatywą dla ProAc D2, podobnych rozmiarów skrzynka. Wcześniejszy model nazywał sie chyba SP3/1R2 - czy one sie różnią? W tych świerzszych membrana niskotonowego jest w kolorze czarnym (przynajmniej na fotce tak wygląda)

Czwarte najbardziej znane mi ls50. Zaciekawiła mnie tylko wersja kolorystyczna bo wyglądają pięknie w czarnym macie i ta struktura - może ktoś z was odsłuchiwał te Kefy z jakąś lampą?

Referene 3A bardzo dobrze sprawdzą się w muzyce rockowej i np. w metalu.

Mocny bas, dociążona średnica powodują, że dźwięk gitary ma masę i drive.

Łagodne dla skopanych nagrań, można na nich słuchać praktycznie wszystkich płyt i nigdzie nie będzie bólu zębów i uszu.

Bardzo muzykalne, grają dużym wolumenem, wielogodzinne odsłuchy na nich to sama przyjemność.

Minusem jest obniżona przejrzystość brzmienia, słabsza szczegółowość i uśrednienie barw.

"Tynk pożera dźwięk" 747

3A opisał przedmówca i polecalbym tylko do lampy i do pomieszczenia nie mniejszej niż 18m2.

Ls50 tylko mocny pull-push. Se odpada

 

107 nie są jakimś vintagowym objawieniem. Przyjemne miękkie granie. W sumie nie zdziwilbym się gdyby ktoś ich użył w systemie głównym. Kef kiedyś robił dobre kolumny.

Referene 3A bardzo dobrze sprawdzą się w muzyce rockowej i np. w metalu.

Mocny bas, dociążona średnica powodują, że dźwięk gitary ma masę i drive.

Łagodne dla skopanych nagrań, można na nich słuchać praktycznie wszystkich płyt i nigdzie nie będzie bólu zębów i uszu.

Bardzo muzykalne, grają dużym wolumenem, wielogodzinne odsłuchy na nich to sama przyjemność.

Minusem jest obniżona przejrzystość brzmienia, słabsza szczegółowość i uśrednienie barw.

 

Dlatego wstawia się tweeter Morel ET-338 i hajend pełny.

Ja masz lampę i pomieszczenie ok. 20 mkw, to może być strzał w „10”.

Edytowane przez Krzysztof_56775

 

 

Dlatego wstawia się tweeter Morel ET-338 i hajend pełny.

Ja masz lampę i pomieszczenie ok. 20 mkw, to może być strzał w „10”.

 

To jest ten morel elite co w Canto Grand Signature?

Fajne paczki robi Grzegorz ze S16hz.

Ale 3A mają berylowy gwizdek, całkiem, całkiem.

Trochę może zbyt słodki, ale wpisuje się w koncepcję brzmienia całości.

Ja bym nie ruszał.

Zestawić je z ciepło grającą lampą i będzie naprawdę miodnie.

"Tynk pożera dźwięk" 747

Berylowy tweeter ma najnowsza wersja BE

W tej z i na końcu siedzi tekstylny Dynavox td2801xl ( lekko modyfikowany) - koszt 30$ szt

Słabszy - mniej szczegółowy ale nienatarczywy, ale ładnie wpasowuje się w całość

Edytowane przez morawka

Ilu ludzi tyle opinii

 

 

To jest ten morel elite co w Canto Grand Signature?

Fajne paczki robi Grzegorz ze S16hz.

Tak

Edytowane przez MrSalieri
  • 1 miesiąc później...

Czy wlożę kijek w mrowisko jak się Panów spytam o wasze preferencje monitorkowych obudów otwarte czy zamknięte Panowie wolicie i które otwarte uważacie za najlepiej zestrojone na dole pasma?

To chyba też monitorkowy jest wątek?

Na stronie 26 są monitory ze SS15 revelatorem i SB Satori.

Teraz gdzie można tego posłuchać?

Jak byś ocenił te monitory vs CG Signature?

Tych nie słyszałem. Signature tak ale nie mam porównania.

 

Czy wlożę kijek w mrowisko jak się Panów spytam o wasze preferencje monitorkowych obudów otwarte czy zamknięte Panowie wolicie i które otwarte uważacie za najlepiej zestrojone na dole pasma?

To chyba też monitorkowy jest wątek?

 

Z otwartych:

Totem Mani2 ( ale cholernie trudne do wysterowania )

Dynaudio Special 25

Ruark Equinox

JBL Ti 2000

JBL Ti 1000

RLS Nereida

 

Z zamkniętych:

Sonus Faber Extrema ( tez potrzebują pieca )

Aktywne Backes&Muller: BM 4, BM 6, Sigma

 

Wole zamknięte - lepszy impuls , czytelność i kontrola

Ilu ludzi tyle opinii

ok tez zdecydowanie preferuję kompaktowe

a może jakieś z nietekstylnymi/czyli tweeterami nie jedwabnymi-naturalnymi i nie tekstylnymi tworzywowymi syntetykami/ ktoś podsunie zamknięte?

Przedni BR w Impuls Audio Norte jest doskonały.

"...dźwięk oceniać dostępnym osobniczo aparatem do tego stworzonym a nie logiczna połówką mózgu." Ś.P. Mamel

Harbeth p3esr

 

i choć jeszcze nie słuchałem to mam nadzieję, że Boenicke W5 są świetne

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

  • 4 tygodnie później...

Dzięki za fajny wątek. Czytam z zainteresowaniem. ;)

 

Przy okazji mam pytanie Na poniższym filmie na podstawkach stoją dwie pary zasłużonych monitorów 3-ki Harbeth i RLS Callisto, które mieszczą się w ramach wątku.

 

Kojarzy ktoś monitory bez maskownicy wiszące na ścianie - czas 2:16? Co to jest? ;)

 

Tak troszkę z boku...

Bólem zdecydowanej większości współczesnych monitorów jest ich...wielkość. Zauważcie, jakiej wielkości monitory robiono 30-40 lat temu, a jakie robi się dziś. Czemu o tym piszę ? Ano dlatego, że sam właśnie boleśnie przekonuję się, że PRAWDOPODOBNIE współczesny człowiek padł ofiarą mody na kompaktowe rozmiary głośników. Fizyki pan nie oszukasz. Z jednej strony mówimy o "monitorach", z drugiej chcemy mieć jak najbardziej "duży" wypełniony dźwięk....Tak się nie da, albo jeśli już to w przypadku naprawdę drogich..kosmicznie drogich konstrukcji. Przypomina to poszukiwanie najszybszego samochodu, kiedy szuka się nie wśród klasy premium, ale w klasie niższej średniej.

Do napisania tego postu skłoniła mnie refleksja po przeczytaniu tego wątku od A do Z oraz własne, dość bolesne rozczarowania, kiedy to całkiem przeciętny monitor z początku lat 80-tych rozkłada na łopatki całkiem (ponoć) porządny monitor z lat współczesnych. Po pierwszym zachwycie na półkę wraca skromny monitor z zamierzchłych czasów. O czymś to świadczy.

Zwróćcie uwagę na jeszcze jeden fakt. Praktycznie większość osób zgadza się, że jednym z niekwestionowanych liderów jest tu SF Extrema. Popatrzcie na ten monitor. To jest skrzynia ( a nie pudełko do butów udające kolumnę ) bardziej przypominająca ściśniętą niewielką podłogówkę niż typowy monitor wedle obecnych standardów. Właśnie o tym mówię. Dobry monitor to wyjątek. Dobra podłogówka zdarza się znacznie częściej. Sam z powodów lokalowych jestem skazany na monitor, niestety.

Wydaje mi się, że fan monitorów skazany jest wcześniej, czy później na wieczne poszukiwanie czegoś, czego i tak nie osiągnie. No chyba, że sprzeda nerkę, a i wtedy szanse na osiągnięcie audio nirvany ma niewielkie.

Dla mnie osobiście obecny trend polegający na wciskaniu ludziom obudów wielkości "pudełek do butów" mających jakoby oferować świetny dźwięk jest ślepą uliczką. I nie zrozumcie mnie źle. Jestem jak najbardziej za monitorami ( gdyby ich nie było, mógłbym sobie dać spokój z audio, albo przejść na słuchawki ), tyle, że poszło to nie w tę stronę, w którą powinno, przynajmniej, jeśli mówimy o stawianiu dźwięku na pierwszym miejscu, a designu daleko dalej.

Smuga cienia spowija..;-)

Jest wręcz przeciwnie:)

 

Mam inne zdanie, ale nie rzecz w tym, żeby teraz zacząć przerzucać się przykładami i własnymi racjami :-). Raczej niech z uśmiechem każdy zostanie przy swojej opinii i cieszy się muzyką :-). Mój post był tylko wyrazem mojej własnej, niezależnej opinii, którą chciałem się tu podzielić, nie próbując nikomu jej narzucać :-).

Smuga cienia spowija..;-)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.