Skocz do zawartości
IGNORED

Tact / Lyngdorf - KLUB


matee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 25.07.2021 o 09:32, jace699 napisał:

Wybór monitorów do TDAI 2170?

Forumowicze mam dylemat nad wyborem monitorów do mojego 2170, dodam że tylko monitory wchodzą w rachubę ze względu na ograniczone miejsce, monitory są i będą usytuowane tylko na mojej półce ( komodzie ) bodajże 70cm wysokości. Streamaer USBridge Signature na Moode wer. 7.01.  połączenie kabel audio-usb ( Tidal BubleUpnp, YouTube BubleUpnp, Spotify Connect,Radia Flac oraz inne.)

Miałem wcześniej Dali Zensor 3 grały one przepiękną średnicą, bardzo szeroko grały stereo, bębny, instrumenty klawiszowe, trąbki grało to niesamowicie szczegółowo , wokale były takie że aż ciarki przechodziły zwłaszcza np: przy odsłuchu Yao Si Ting z Youtube poprzez stream z Bubleupnp. Ale zachciało mi się żeby było więcej basu i sprzedałem Zensorki i kupiłem kolumny, monitorki DIY głośniki w nich to Dynaudio.

Tutaj basu już nie brakuje, też grają szeroko, średnica też jest piękna, instrumenty trąbki, bębny, klawiszowe  też grają pięknie ale wokal jest już ciemniejszy ( nie ma takiego wow jak na Zensorach, ogólnie grają ciemno i niestety sprzedaję te kolumny.

Kilka dni temu byłem na odsłuchu Monitorów KEF R3  ( wygrzane ), i Monitor Audio Gold 5G ( wygrzane ). Kefy zagrały już tak pięknie że chciałem je wybrać ale Monitor audio przebiły te Kefy, jeszce lepszym wokalem i mocniejszym basem. Słucham bardzo szerokiego rodzaju muzyki: Dyskotekowa, Pop, Lata 80,90,00, Polskie nagrania od lat 70,80 do teraz, Elektroniczna, Rok polski i zagraniczny, praktycznie wszystko  nawet czasami jazz , muzyka klasyczna ale bez muzyki poważnej.

I teraz mam takie pytanie praktycznie wchodzą dwa monitory w grę Monitor Audio Gold 100 5G którego teraz testuję dopiero drugi dzień w domu ( niestety nie grają tak przepięknie jak wygrzane jak podczas odsłuchu w studiu kilka dni temu, mam nadzieję że z czasem będą pięknie grały średnicą a zależy mi tutaj na jak najmocniej, najczyściej odebranym wokalu przez moje ucho ).

Drugie które biorę pod uwagę to Bower & Wilkins 705 S2, tutaj na pewno ten wokal jest jeszcze lepszy, te kolumny najlepiej grają Jazz, Elektronikę, muzykę poważną ( na You Tube są tylko testy tych kolumn z w/w muzyką, nikt nie demonstruje muzyki dyskotekowej czy popowej na YouTube i tutaj zachodzi pytanie jak sprawdzą się w nagraniach popowych, dyskotekowych oraz o słabszej jakości z lat np: disco 80, słabiej nagranym materiale, czy go podbiją, podkolorują tak jak to delikatnie robią Goldy 100?

Z góry dziękuję za wszelkie porady, może ktoś z forumowiczów miał już Bowersy 705-tki i da mi satysfakcjonującą mnie odpowiedź.

Pozdrawiam

jace699

 

 

Mam wrażenie że MA Gold 100 5G grają zdecydowanie gorzej niż bez dopisku 5G. Setki 5G mają sporo rozwiązań z wersji wyższej MA a to mi już nie podpasowało. Przez wiele lat miałem MA Gold 100 i to było fajne granie później brałem na testy Gold 100 5G ale mi nie podpasowało i kupiłem MA Gold 200 5G po kilku miesiącach z ulgą je odsprzedałem. Teraz mam coś przejściowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Wybór monitorów do TDAI 2170?
Z góry dziękuję za wszelkie porady, może ktoś z forumowiczów miał już Bowersy 705-tki i da mi satysfakcjonującą mnie odpowiedź.
Pozdrawiam
jace699
 

 



Proponuję jeszcze sprawdzić 805 S2 można je w sensownych pieniądzach już kupić. Kolega je ma co prawda z TDAI 3400 ale zestawienie jest świetne - świetny bas z tak małego głośnika... Świetne monitory.

pzwm
Misza

Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, mi_sza napisał:


 

 


Proponuję jeszcze sprawdzić 805 S2 można je w sensownych pieniądzach już kupić. Kolega je ma co prawda z TDAI 3400 ale zestawienie jest świetne - świetny bas z tak małego głośnika... Świetne monitory.

pzwm
Misza

Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka
 

 

Byłem ostatnio w Media Hit w Gliwicach i oczarowały mnie dźwiękiem te kolumny: https://allegro.pl/oferta/kolumna-audiowave-141se-gliwice-odsluch-9845782876?reco_id=3d048f3b-f3ae-11eb-bf29-000af7f63da0&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&

Grają przepięknie, średnica, wysokie, mocny bas, słychać wszystkie sybilanty,  piękne stereo, grają bardzo dobrze każdy rodzaj muzyki ( nawet Heavy Metal ) wokale przepięknie są wyciągnięte, po cichu też grają już ładnie, tylko martwią mnie dwie rzeczy: są 8 omowe 85 db a co za tym idzie trzeba trochę mocniej odkręcić pokrętło wzmacniacza żeby zaczęły grać a drugie to jeżeli za kilka lat chciałbym je odsprzedać to będzie problem. ( no i z wyglądu są brzydkie ale to już tylko szczegół ) I teraz jest dylemat czy czasem nie kupić Dali Rubicon 2? Bowersy 805 S2 odsłuchiwałem, bardzo mi się spodobały ale na niskim poziomie głośności grają kiepsko a ja lubię sobie też coś po cichu wieczorem puścić.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, jace699 napisał:

Byłem ostatnio w Media Hit w Gliwicach i oczarowały mnie dźwiękiem te kolumny: https://allegro.pl/oferta/kolumna-audiowave-141se-gliwice-odsluch-9845782876?reco_id=3d048f3b-f3ae-11eb-bf29-000af7f63da0&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&

Grają przepięknie, średnica, wysokie, mocny bas, słychać wszystkie sybilanty,  piękne stereo, grają bardzo dobrze każdy rodzaj muzyki ( nawet Heavy Metal ) wokale przepięknie są wyciągnięte, po cichu też grają już ładnie, tylko martwią mnie dwie rzeczy: są 8 omowe 85 db a co za tym idzie trzeba trochę mocniej odkręcić pokrętło wzmacniacza żeby zaczęły grać a drugie to jeżeli za kilka lat chciałbym je odsprzedać to będzie problem. ( no i z wyglądu są brzydkie ale to już tylko szczegół ) I teraz jest dylemat czy czasem nie kupić Dali Rubicon 2? Bowersy 805 S2 odsłuchiwałem, bardzo mi się spodobały ale na niskim poziomie głośności grają kiepsko a ja lubię sobie też coś po cichu wieczorem puścić.

 

 

 

Ja mam z 3400 aktualnie przejściowo Dali Oberon 3 i są świetne. 

Planuje z najbliższym czasie zmienić na Rubicon 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.08.2021 o 18:44, jace699 napisał:

dziękuję za odpowiedź i myślę że jednak się skuszę też na Dali Rubicon 2

Za Lyngdorfem i Dali stoi ta sama osoba. PETER LYNGDORF🙂

Porządną duńska szkoła grania. Synergia między Dali a Lyngdorfem była zawsze. Na pokazach audio często są że sobą te sprzęty zestawiane. Odkąd pierwszy raz u siebie zestawiłem Lyngdirfa i Dali to nie było odwrotu. Mimo że robiłem czasem skok w bok to za chwilę wracałem do tego samego połączenia. Neutralność i wydajność Lyngdorfa w połączeniu z barwnymi i radosnymi Dali to gwarant muzykalności🙂

Edytowane przez szczypior88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.08.2021 o 17:23, Leszekgiertych napisał:


2170 grał właśnie z Heliconami 300 MK2, a Millennium gra z Euphoniami MS4 🙂

Byłem teraz w sobotę 07.08 na odsłuchu Helicon 300 MK 2, aż 200 kilometrów od mojego miejsca zamieszkania, zabrałem Lyndorfa 2170, streamer USBridge Signature  ( w nim mam moode 7,01, według mnie najlepszy dźwięk ma ta seria  ), zasilacz liniowy, miałem już też kasę ze sobą i odsłuchiwałem ze 2 godziny różne utwory, piosenkarzy.

Na początku było wow, te wysokie, średnica, pięknie aż ciarki przechodziły ale bardzo brakowało mi tego basu głębi z tych nieszczęsnych oddanych już Monitor Audio Gold 100 5G ( te znowu grały piękną głębia ale tak najbajeczniej, nóżka nie tupała, totalnie liniowo ).  Helicon 300 co niektóre utwory nagrania były przepiękne, ale te słabiej nagrane starsze z lat 80-tych raczej to nędznie grało. Wiem wiem że teraz powiecie że dobrej klasy kolumny niestety nie tuszują pewnych mankamentów, niedociągnięć gorszej jakości nagrań. Odsłuchy robiłem głównie na Tidalu oraz radia internetowe z moode te w jakości Flac ale nie tylko, Spotify dosyć cienko grało ( a Dali Zensor 3 na Spotify było naprawdę dobrze ). Helicon 300 Nie było też ustawione Room Perfect ( mikrofonu nie zabierałam ze sobą, grało na Bypass, być może po ustawieniu room perfect te Dali Helikon zagrały by głębszym basem?) Helicony chyba są bardziej wymagające ponieważ pokrętło głośności musiałem mocniej odkręcić w prawo ( Zensor 3 oraz Monitor Gold 100 5G grały już dosyć głośno od poziomu volume 45 Helicony od 35 dopiero ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Byłem teraz w sobotę 07.08 na odsłuchu Helicon 300 MK 2, aż 200 kilometrów od mojego miejsca zamieszkania, zabrałem Lyndorfa 2170, streamer USBridge Signature  ( w nim mam moode 7,01, według mnie najlepszy dźwięk ma ta seria  ), zasilacz liniowy, miałem już też kasę ze sobą i odsłuchiwałem ze 2 godziny różne utwory, piosenkarzy.
Na początku było wow, te wysokie, średnica, pięknie aż ciarki przechodziły ale bardzo brakowało mi tego basu głębi z tych nieszczęsnych oddanych już Monitor Audio Gold 100 5G ( te znowu grały piękną głębia ale tak najbajeczniej, nóżka nie tupała, totalnie liniowo ).  Helicon 300 co niektóre utwory nagrania były przepiękne, ale te słabiej nagrane starsze z lat 80-tych raczej to nędznie grało. Wiem wiem że teraz powiecie że dobrej klasy kolumny niestety nie tuszują pewnych mankamentów, niedociągnięć gorszej jakości nagrań. Odsłuchy robiłem głównie na Tidalu oraz radia internetowe z moode te w jakości Flac ale nie tylko, Spotify dosyć cienko grało ( a Dali Zensor 3 na Spotify było naprawdę dobrze ). Helicon 300 Nie było też ustawione Room Perfect ( mikrofonu nie zabierałam ze sobą, grało na Bypass, być może po ustawieniu room perfect te Dali Helikon zagrały by głębszym basem?) Helicony chyba są bardziej wymagające ponieważ pokrętło głośności musiałem mocniej odkręcić w prawo ( Zensor 3 oraz Monitor Gold 100 5G grały już dosyć głośno od poziomu volume 45 Helicony od 35 dopiero ).

Bez Room Perfect to one nic nie oddają.
Helicony grają dopiero po Room Perfect, przed są jakby za ścianą.

Ja testowałem różne podłączenia, najlepiej grało u mnie połączenie iPada przez HDMI. To było idealne.

A jaka cena za te Helicony?

Mk1 czy Mk2?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Leszekgiertych napisał:


Bez Room Perfect to one nic nie oddają.
Helicony grają dopiero po Room Perfect, przed są jakby za ścianą.

Ja testowałem różne podłączenia, najlepiej grało u mnie połączenie iPada przez HDMI. To było idealne.

A jaka cena za te Helicony?

Mk1 czy Mk2?

5500zł mk 2, z nieco ubitym rogiem

Edytowane przez jace699
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, jace699 napisał:

Byłem teraz w sobotę 07.08 na odsłuchu Helicon 300 MK 2, aż 200 kilometrów od mojego miejsca zamieszkania, zabrałem Lyndorfa 2170, streamer USBridge Signature  ( w nim mam moode 7,01, według mnie najlepszy dźwięk ma ta seria  ), zasilacz liniowy, miałem już też kasę ze sobą i odsłuchiwałem ze 2 godziny różne utwory, piosenkarzy.

Na początku było wow, te wysokie, średnica, pięknie aż ciarki przechodziły ale bardzo brakowało mi tego basu głębi...

Nie wiem jakie masz obecnie kolumny, ale w sprawie nowych miotasz się, codziennie inny pomysł. Spróbuj sobie wypożyczyć/kupić (z możliwością zwrotu) jakiś subwoofer, zrób  kalibrację RP i posłuchaj pełno pasmowego zestawu. Różnicę w brzmieniu, tworzeniu przestrzeni słychać bardzo wyraźnie.

Ja, gdy zamówiłem na testy Lytngdorfa, przeczytałem jego instrukcję i dowiedziałem się o możliwości użycia subwoofera z ciekawości zamówiłem jeden. Suby po kilku wymianach zostały, a kolumny, na spokojnie zmieniłem później. Nie wyobrażam sobie już powrotu do grania tylko z kolumn w których brak jest dźwięku do 40, 50, czy 60 Hz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, mojave napisał:

Nie wiem jakie masz obecnie kolumny, ale w sprawie nowych miotasz się, codziennie inny pomysł. Spróbuj sobie wypożyczyć/kupić (z możliwością zwrotu) jakiś subwoofer, zrób  kalibrację RP i posłuchaj pełno pasmowego zestawu. Różnicę w brzmieniu, tworzeniu przestrzeni słychać bardzo wyraźnie.

Ja, gdy zamówiłem na testy Lytngdorfa, przeczytałem jego instrukcję i dowiedziałem się o możliwości użycia subwoofera z ciekawości zamówiłem jeden. Suby po kilku wymianach zostały, a kolumny, na spokojnie zmieniłem później. Nie wyobrażam sobie już powrotu do grania tylko z kolumn w których brak jest dźwięku do 40, 50, czy 60 Hz.

Jeśli mogę podpytać - na jakiego suba się ostatecznie zdecydowałeś? 

Ja, używając przenośni, stoję w "przedsionku" i nie wiem, w którą stronę pójść. 

Zacząłem przygodę z Lyngdorfem od zakupu CD-2. Nasłuchałem się wiele odtwarzaczy, ale po zakupie tego odechciało mi się dalszych eksperymentów. Zostanie u mnie na długo. No i teraz przymierzam się do 3400 i 2400 jako końcówkę mocy. 

Na razie mój system to przedwzmacniacz i dwie końcówki, wszystko na analogu. Plus osobno streamer.

Zakładam, że po wymianie wzmacniacza moje obecne kolumny mogą być najsłabszym ogniwem. Ale kto wie, posłucham i zobaczę. I teraz nie wiem, w jakiej kolejności to zrobić: czy mimo wszystko podpiąć Lyngdorfa pod obecne kolumny, czy testować od razu wszystko na raz (boję się, że nie ogarnę finansowo i logistycznie), co z subem? Nigdy nie używałem suba, a naczytałem się masę skrajnych rzeczy. 

Inny pomysł - posłuchać, jak to będzie grało z obecnymi głośnikami, ale od razu podpiąć suba. Nie wiem tylko, czy sub zgra się w przyszłości z innymi kolumnami? Czy w ogóle sub "zgrywa" się z kolumnami, czy raczej ze wzmacniaczem, itp? 

Co myślisz? 

Moje obecne kolumny to francuskie Triangle Esprit Antal EZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, marcin_p napisał:

Jeśli mogę podpytać - na jakiego suba się ostatecznie zdecydowałeś? 

Ja, używając przenośni, stoję w "przedsionku" i nie wiem, w którą stronę pójść. 

Zacząłem przygodę z Lyngdorfem od zakupu CD-2. Nasłuchałem się wiele odtwarzaczy, ale po zakupie tego odechciało mi się dalszych eksperymentów. Zostanie u mnie na długo. No i teraz przymierzam się do 3400 i 2400 jako końcówkę mocy. 

Na razie mój system to przedwzmacniacz i dwie końcówki, wszystko na analogu. Plus osobno streamer.

Zakładam, że po wymianie wzmacniacza moje obecne kolumny mogą być najsłabszym ogniwem. Ale kto wie, posłucham i zobaczę. I teraz nie wiem, w jakiej kolejności to zrobić: czy mimo wszystko podpiąć Lyngdorfa pod obecne kolumny, czy testować od razu wszystko na raz (boję się, że nie ogarnę finansowo i logistycznie), co z subem? Nigdy nie używałem suba, a naczytałem się masę skrajnych rzeczy. 

Inny pomysł - posłuchać, jak to będzie grało z obecnymi głośnikami, ale od razu podpiąć suba. Nie wiem tylko, czy sub zgra się w przyszłości z innymi kolumnami? Czy w ogóle sub "zgrywa" się z kolumnami, czy raczej ze wzmacniaczem, itp? 

Co myślisz? 

Moje obecne kolumny to francuskie Triangle Esprit Antal EZ.

Ja bym zaczął od Lyngdorfa 3400.wzmak z CD po coaxie i jest rewelacja. Myśle, że na te chwile będzie dobrze a z czasem sobie poszukasz jakis paczek. Baza będzie konkretna. Po co Ci końcówka mocy? 

Edytowane przez szczypior88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szczypior88 napisał:

Ja bym zaczął od Lyngdorfa 3400.wzmak z CD po coaxie i jest rewelacja. Myśle, że na te chwile będzie dobrze a z czasem sobie poszukasz jakis paczek. Baza będzie konkretna. Po co Ci końcówka mocy? 

Mam sprawdzone zarobione przewody w wersji bi-amping. Oczywiście mogę zmostkować wejścia w kolumnach, ale u mnie nowe przewody oznaczają niemalże roboty budowlane, żeby podciągnąć kabel pod listwami na progach. Nie jest to problem (bardziej niechęć do tego), ale wiem, że mam dwie opcje:

1) sprawdzenie 3400 + 2400 na obecnych przewodach

2) sprawdzenie samego 3400 na nowych przewodach. 

Ale niezależnie od tego, co się okaże, w każdej z tych opcji rozważam suba. Nigdy go nie miałem w systemie hi-fi, jedynie w kinie domowym. Nie wiem więc, czy i jak on coś zmienia. Zdania są skrajne, również na tym forum (od "nigdy bez suba" do "nigdy sub w zestawie stereo"). 

Ale jeśli dobrze Cię rozumiem, to zarówno "normalne" kolumny, jak i sub to może być kwestia przyszłości?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, marcin_p napisał:

Mam sprawdzone zarobione przewody w wersji bi-amping. Oczywiście mogę zmostkować wejścia w kolumnach, ale u mnie nowe przewody oznaczają niemalże roboty budowlane, żeby podciągnąć kabel pod listwami na progach. Nie jest to problem (bardziej niechęć do tego), ale wiem, że mam dwie opcje:

1) sprawdzenie 3400 + 2400 na obecnych przewodach

2) sprawdzenie samego 3400 na nowych przewodach. 

Ale niezależnie od tego, co się okaże, w każdej z tych opcji rozważam suba. Nigdy go nie miałem w systemie hi-fi, jedynie w kinie domowym. Nie wiem więc, czy i jak on coś zmienia. Zdania są skrajne, również na tym forum (od "nigdy bez suba" do "nigdy sub w zestawie stereo"). 

Ale jeśli dobrze Cię rozumiem, to zarówno "normalne" kolumny, jak i sub to może być kwestia przyszłości?  

Sprawa jest bardzo prosta . Monitory bez suba po prostu nie grają pełnym pasmem (może są jakieś wyjątki ale takowych nigdy nie słuchałem).

U mnie suba nie potrzeba przy kolumnach podłogowych. Wręcz przeszkadza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, marcin_p napisał:

Jeśli mogę podpytać - na jakiego suba się ostatecznie zdecydowałeś? 

Ja, używając przenośni, stoję w "przedsionku" i nie wiem, w którą stronę pójść. 

Zacząłem przygodę z Lyngdorfem od zakupu CD-2. Nasłuchałem się wiele odtwarzaczy, ale po zakupie tego odechciało mi się dalszych eksperymentów. Zostanie u mnie na długo. No i teraz przymierzam się do 3400 i 2400 jako końcówkę mocy. 

Na razie mój system to przedwzmacniacz i dwie końcówki, wszystko na analogu. Plus osobno streamer.

Zakładam, że po wymianie wzmacniacza moje obecne kolumny mogą być najsłabszym ogniwem. Ale kto wie, posłucham i zobaczę. I teraz nie wiem, w jakiej kolejności to zrobić: czy mimo wszystko podpiąć Lyngdorfa pod obecne kolumny, czy testować od razu wszystko na raz (boję się, że nie ogarnę finansowo i logistycznie), co z subem? Nigdy nie używałem suba, a naczytałem się masę skrajnych rzeczy. 

Inny pomysł - posłuchać, jak to będzie grało z obecnymi głośnikami, ale od razu podpiąć suba. Nie wiem tylko, czy sub zgra się w przyszłości z innymi kolumnami? Czy w ogóle sub "zgrywa" się z kolumnami, czy raczej ze wzmacniaczem, itp? 

Co myślisz? 

Moje obecne kolumny to francuskie Triangle Esprit Antal EZ.

 Dobry sub (lepiej para) będzie grał dobrze z każdymi kolumnami. 

Wzmacniacz Lyngdorfa załatwia Ci dopasowanie kolumn do subwoofera dzięki zawartej w nim zwrotnicy aktywnej, plus Room Perfect, który dopasowuje to wszystko do pomieszczenia. Ty musisz tylko pomierzyć odległości do głośników i ustawić w parametrach opóźnienie wzmacniacza subwoofera; istotne dla dopasowania fazowego suba i głośnika niskotonowego kolumny. 

Co do "złych głosów" o subwooferach i stereo, to myślę, że w większości są uzasadnione. Błędy w ustawieniu częstotliwości odcięcia, fazy suba, głośności względem kolumn,  miejsca ustawienia i w końcu problemy z modami pomieszczenia odsłuchowego zniechęcają większość. Ponieważ wzmacniacze Lyngdorfa pokonały te trudności, dlatego grzechem byłoby nie spróbować 🙂

U mnie grają teraz dwa RELe S2, ale testowałem REl 5, REL 7, REL 9, SVS 2000 i 3000 oraz sub Lyngdorfa. Testując te suby nie ustawiałem niestety czasu opóźnienia, sub Lyngdorfa jest predefiniowany w menu wzmacniacza więc pewnie został ten czas uwzględniony i brzmiał całkiem dobrze, ale nie dał rady ze względu na rezonanse tyłu obudowy.

Plus z podłączenia subów jest jeszcze taki, że wzmacniacz zostaje odciążony z dużych prądów do napędzania dołu i cała moc idzie do pasma np. 60Hz-20kHz. Myślę, że nie ma wtedy sensu inwestować w 2400. Jeżeli masz podwójne kable w ścianach i chcesz je koniecznie wykorzystać to możesz zrobić bi-wireing lub puścić sygnał jednocześnie przez dwa kable.

U mnie tor dźwiękowy wygląda minimalistycznie: (komputer - Roon - USB) -> Lyngdorf -> kolumny + suby. Jest jeszcze streamer po coaxialu, ale w sumie nie potrzebny bo, jak dla mnie wejście USB gra najlepiej. Na Twoim miejscu wziąłbym jakiegoś Lyngdorfa i suba na testy z Trianglami.

Edytowane przez mojave
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

10 godzin temu, Enzo79 napisał:

Sprawa jest bardzo prosta . Monitory bez suba po prostu nie grają pełnym pasmem (może są jakieś wyjątki ale takowych nigdy nie słuchałem).

U mnie suba nie potrzeba przy kolumnach podłogowych. Wręcz przeszkadza. 

Dzięki za info. Teraz wszystko jasne. 

 

8 godzin temu, mojave napisał:

 Dobry sub (lepiej para) będzie grał dobrze z każdymi kolumnami. 

Wzmacniacz Lyngdorfa załatwia Ci dopasowanie kolumn do subwoofera dzięki zawartej w nim zwrotnicy aktywnej, plus Room Perfect, który dopasowuje to wszystko do pomieszczenia. Ty musisz tylko pomierzyć odległości do głośników i ustawić w parametrach opóźnienie wzmacniacza subwoofera; istotne dla dopasowania fazowego suba i głośnika niskotonowego kolumny. 

Co do "złych głosów" o subwooferach i stereo, to myślę, że w większości są uzasadnione. Błędy w ustawieniu częstotliwości odcięcia, fazy suba, głośności względem kolumn,  miejsca ustawienia i w końcu problemy z modami pomieszczenia odsłuchowego zniechęcają większość. Ponieważ wzmacniacze Lyngdorfa pokonały te trudności, dlatego grzechem byłoby nie spróbować 🙂

U mnie grają teraz dwa RELe S2, ale testowałem REl 5, REL 7, REL 9, SVS 2000 i 3000 oraz sub Lyngdorfa. Testując te suby nie ustawiałem niestety czasu opóźnienia, sub Lyngdorfa jest predefiniowany w menu wzmacniacza więc pewnie został ten czas uwzględniony i brzmiał całkiem dobrze, ale nie dał rady ze względu na rezonanse tyłu obudowy.

Plus z podłączenia subów jest jeszcze taki, że wzmacniacz zostaje odciążony z dużych prądów do napędzania dołu i cała moc idzie do pasma np. 60Hz-20kHz. Myślę, że nie ma wtedy sensu inwestować w 2400. Jeżeli masz podwójne kable w ścianach i chcesz je koniecznie wykorzystać to możesz zrobić bi-wireing lub puścić sygnał jednocześnie przez dwa kable.

U mnie tor dźwiękowy wygląda minimalistycznie: (komputer - Roon - USB) -> Lyngdorf -> kolumny + suby. Jest jeszcze streamer po coaxialu, ale w sumie nie potrzebny bo, jak dla mnie wejście USB gra najlepiej. Na Twoim miejscu wziąłbym jakiegoś Lyngdorfa i suba na testy z Trianglami.

Dzięki za wyjaśnienie. 

W kontekście tego, co napisał Enzo79, masz podłogówki, czy monitory? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależne jest od pokoju i sprzętu jakim dysponujemy w mojej opinii. 

Lyngdorfa akurat daje szanse powodzenia bo ma RP. Bez tego systemu ciężko jest zgrać 2+1 lub 2+2. 

Elektronika tutaj bardzo pomaga i brudną robotę robi za nas rzecz jasna z pewnymi kompromisami. Ja jestem na etapie aktualnie monitora małego z 3400. Mam CD z sympatii do tego nośnika. Tidal z 3400 śmiga fajnie. Wyeliminowalem w zasadzie dużo klocków po drodze i jestem szczesliwy. 

Cały sprzęt wpięty w swój kondycjoner na osobnej nitce z rozdzielnicy głównej. W moim metrażu monitor daje radę bo mam mikre 16m2 więc Oberony3 sobie radzą. 

Rozumiem jednak, że ktoś potrzebuje suba. Mnie się zdarza, że czasami braknie jakiegoś pomruku ale wiecej uwagi zwracam na pasmo wyższe i średnie. Bas dla mnie ma być szybki i punktualny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, marcin_p napisał:

 

Dzięki za info. Teraz wszystko jasne. 

 

Dzięki za wyjaśnienie. 

W kontekście tego, co napisał Enzo79, masz podłogówki, czy monitory? 

Moje kolumny to podłogówki chociaż nieco specyficzne, ale obecnie stoją na poziomie mniej więcej góry subwoofera.🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.