Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, fetek napisał:

jest gównianym autek, które nie dojedzie z warszawy do karkowa na jednym ładowaniu

Sam zasięg ID3 nie jest jeszcze taki zły, problemem pozostaje, że nie da się na kolejne 300km ot tak w 10minut załadować tam, gdzie prądu zaczyna brakować. A co lepsze w całym tym medialnym eco-bełkocie umyka, że w tej kwestii w zasadzie nic się nie dzieje.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

9 godzin temu, micwoj napisał:

czemu nie budują hybryd wyposażonych w spalinówkę produkującą wyłącznie prąd doładowujący akumulatory pracując w swoim optymalnym zakresie?

Oczywiście kompletnie się na tym nie znam, ale takie rozwiązanie się samo narzuca..

Nie spodobało by Ci się to pod względem akustycznym.

Hybryda szeregowo-równoległa z eCVT jest w dużej mierze zrobiona pod powyższą koncepcję bo silnik spalinowy jest niezależny od kół i jakakolwiek nadwyżka obrotów lub momentu generuje prąd.

Rozwiązanie z powodzeniem stosowane w lokomotywach. Ale nikt sobie tam jaj z szarago człowieka nie robi, i skoro ma rurę, z której kopci... tzn wydobywają się spaliny, to klasyfikowana jest jako lokomotywa spalinowa.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

8 godzin temu, szymon1977 napisał:

Sle na płacanie dwa razy więcej niż za Golfa

ID3 kosztuje tyle samo co Golf TDI 150 KM DSG.  Na kluczowych rynkach nie kupuje się słabowitych golasów.  Dostępne wersje swoimi zasięgami zadowalają 90% dotychczasowych użytkowników Golfa.  Twoje żale już teraz są cokolwiek niewczesne.

24 minuty temu, Zbig napisał:

ID3 kosztuje tyle samo co Golf TDI 150 KM DSG.

Ale żeby ID3 miał zasięg pozwalający konkurować ze zwykłym Golfem, to musi być od niego 2x droższy.

24 minuty temu, Zbig napisał:

Dostępne wersje swoimi zasięgami zadowalają 90% dotychczasowych użytkowników Golfa. 

Przecierz właśnie o tym pisałem!?

24 minuty temu, Zbig napisał:

Twoje żale już teraz są cokolwiek niewczesne.

Tu też Ci conieco uknęło - powtórzę:

4 godziny temu, szymon1977 napisał:

Sam zasięg ID3 nie jest jeszcze taki zły, problemem pozostaje, że nie da się na kolejne 300km ot tak w 10minut załadować tam, gdzie prądu zaczyna brakować.

 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

28 minut temu, szymon1977 napisał:

Tu też Ci conieco uknęło - powtórzę:

4 godziny temu, szymon1977 napisał:

Sam zasięg ID3 nie jest jeszcze taki zły, problemem pozostaje, że nie da się na kolejne 300km ot tak w 10minut załadować tam, gdzie prądu zaczyna brakować.

Ale to jest chyba tylko Twój problem 🙂

29 minut temu, szymon1977 napisał:
51 minut temu, Zbig napisał:

ID3 kosztuje tyle samo co Golf TDI 150 KM DSG.

Ale żeby ID3 miał zasięg pozwalający konkurować ze zwykłym Golfem, to musi być od niego 2x droższy.

Powtórzę bo ci umknęło - "zwykłych" Golfów prawie nikt już nie kupuje.  Nawet w biednej Polsce średnia cena nowego auta wyjeżdżającego z salonu to ponad 120 tys zł.

Obecne elektryki nie są dla wszystkich.  Ich zadaniem jest zdobycie określonego segmentu rynku i do tego celu są ok.  A jak to zrobią, to dzięki ekonomii skali i redukcji kosztów u wagi 1kWh baterii wejdą kolejne wersje i te tańsze i te o większym zasięgu.  To jest dokładnie ten sam schemat który realizował się przy zmianie warty w innych popularnych technologiach.

8 minut temu, Zbig napisał:

To jest dokładnie ten sam schemat który realizował się przy zmianie warty w innych popularnych technologiach.

Przerabiane tysiąc razy: monitory LCD zdobyły rynek dopiero gdy przestały być w zasadniczych kwestiach gorsze i droższe od CRT - auto elektryczne nadal jest droższe i gorsze od spalinowego.

18 minut temu, Zbig napisał:

Obecne elektryki nie są dla wszystkich.

Tak, to drogi i modny gadżet dla zamożnych eco-szpanerów.

21 minut temu, Zbig napisał:

...dzięki ekonomii skali i redukcji kosztów u wagi 1kWh baterii wejdą kolejne wersje i te tańsze i te o większym zasięgu. 

Nie będę wnikać na co komu auto o jeszcze mniejszym zasięgu, ale to o większym jeszcze dłużej będzie się ładować. Kiedy zrozumiesz, że problemem nie jest auto, a brak infrastruktury?

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Godzinę temu, Zbig napisał:

ID3 kosztuje tyle samo co Golf TDI 150 KM DSG. 

Id 3 w sensowej wersji jest droższy (i to sporo) od golfa 8 R czyli jednego z najdroższych

44 minuty temu, Zbig napisał:

Powtórzę bo ci umknęło - "zwykłych" Golfów prawie nikt już nie kupuje.  Nawet w biednej Polsce średnia cena nowego auta wyjeżdżającego z salonu to ponad 120 tys zł.

A na tę średnią składa się cztery Golfy za 100 i jeden ID3 za 200.

44 minuty temu, Zbig napisał:

Ale to jest chyba tylko Twój problem 🙂

Nie kolego, czas ładowania/tankowania to cecha auta a nie kierowcy.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

50 minut temu, szymon1977 napisał:

A na tę średnią składa się cztery Golfy za 100 i jeden ID3 za 200.

raczej setki tysiące małych gówien i kilkaset aut za 500k+

BTW: czysty golf to 77k, najtańszy Id3 to prawie 140k

 

3 minuty temu, fetek napisał:

raczej setki tysiące małych gówien i kilkaset aut za 500k+

Raczej tak, ale chciałem nawiązać do tezy, jakoby nikt Golfów golasów nie kupował.

4 minuty temu, fetek napisał:

BTW: czysty golf to 77k, najtańszy Id3 to prawie 140k

Ale najtańszy ID3 się tak nadaje do użytku, jak pierwsze monitory LCD.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

4 godziny temu, szymon1977 napisał:

Rozwiązanie z powodzeniem stosowane w lokomotywach

Nie, bo tam bezpośrednio generuje prąd w zależności od potrzeb izmienia obroty. Chodzi o to żeby działał wyłącznie w optymalnym zakresie. Wtedy miałbyś max energii na litr paliwa, czy kilogram CO2 czy nox czy czego tam i pracował włącz/wyłącz a nie szybciej/wolniej. 

 

1 godzinę temu, fetek napisał:

raczej setki tysiące małych gówien i kilkaset aut za 500k+

Poćwicz matematykę.  Nawet tysiąc aut za 500 kzł zmniejszy średnią cenę pozostałych o niecałe 900 zł.

17% zarejestrowanych nowych aut w 2020 miało cenę ponad 150 tys zł.

1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Raczej tak, ale chciałem nawiązać do tezy, jakoby nikt Golfów golasów nie kupował.

takich golfów jeździ bardzo dużo, większość zjadaczy chleba albo kupuje toyotę albo coś innego w biedzie. Floty również nie grzeszą, co widać na rynku wtórnym.

9 minut temu, Zbig napisał:

Poćwicz matematykę. 

przyganiał kocił garnkowi. To nie ja się pomyliłem o zaledwie 100%

 

Edytowane przez fetek
42 minuty temu, Zbig napisał:

17% zarejestrowanych nowych aut w 2020 miało cenę ponad 150 tys zł.

Co za zbieg okoliczności:

"Samochody o zelektryfikowanym napędzie miały na koniec listopada br. 17,03 proc. udziału w rynku nowych aut osobowych w Polsce."

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

  • 2 miesiące później...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No i poczytałem sobie statystyki policyjne

Od 10 lat ilość wypadków,pijanych,ofiar śmiertelnych cyklicznie spada

Wystarczy jednak jeden,dwa poważne wypadki i zaraz cała machina medialna rusza

Rzecz jasna natychmiast posłowie budzą się z letargu i zaczynają działać

O edukacji ani słowa/ karty rowerowe,szkolenia od przedszkola,badania psychologiczne,rozszerzone badania lekarskie itd/ ani słowa

Tylko napier.... po kieszeni

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

O tym, by zweryfikować sensowność poustawianych znaków zakazu i ograniczeń oczywiście również cisza. 
A znaki nader często bywają ustawiane bez żadnego sensu.

  • Moderatorzy
1 minutę temu, McGyver napisał:

O tym, by zweryfikować sensowność poustawianych znaków zakazu i ograniczeń oczywiście również cisza. 
A znaki nader często bywają ustawiane bez żadnego sensu.

Albo nadal nie usunięte znaki, które już dawno straciły rację byty. Np. przejazd kolejowy rozebrany lata temu a znak STOP nadal stoi i co śmieszniejsze za znakiem w krzakach policja.

5 minut temu, McGyver napisał:

O tym, by zweryfikować sensowność poustawianych znaków zakazu i ograniczeń oczywiście również cisza. 
A znaki nader często bywają ustawiane bez żadnego sensu.

Na codzień jeżdżę w UK: mam wrażenie, że ilość wypadków jest odwrotnie proporcjonalna do ilości znaków.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

  • Moderatorzy
1 minutę temu, szymon1977 napisał:

Na codzień jeżdżę w UK: mam wrażenie, że ilość wypadków jest odwrotnie proporcjonalna do ilości znaków.

Tam się nie liczy. Tam wszystko jest w negatywie 😜 

10 minut temu, Marcinus napisał:

przejazd kolejowy rozebrany lata temu a znak STOP nadal stoi i co śmieszniejsze za znakiem w krzakach policja.

Zbójcy w mundurach.  
To samo straż miejska. Parę lat temu w centrum mojego miasta za konkretne pieniądze zbudowano zatoczkę postojową w pobliżu galerii handlowej. Po czym ustawiono tam zakaz zatrzymywania się, i odtąd straż miejska z upodobaniem uprawia tam kłusownictwo.

W dniu 13.07.2021 o 15:22, McGyver napisał:

Zbójcy w mundurach.  
To samo straż miejska. Parę lat temu w centrum mojego miasta za konkretne pieniądze zbudowano zatoczkę postojową w pobliżu galerii handlowej. Po czym ustawiono tam zakaz zatrzymywania się, i odtąd straż miejska z upodobaniem uprawia tam kłusownictwo.

Bo znaków należy przestrzegać.

W Krakowie w śródmieściu na skrzyżowaniach prawie nie ma świateł. Stoją ciemne, nie zdemontowane.

Decydują znaki, nie stoisz jak głupi na czerwonym, kiedy droga wolna. 

  • Moderatorzy
1 minutę temu, jezz napisał:

To może napisz do jakiegoś zarządcy dróg w swoim mieście.

Na ogół to policja wnioskuje o zmianę oznakowania , a tej nie zawsze to na rękę.

2 godziny temu, toptwenty napisał:

W Krakowie w śródmieściu na skrzyżowaniach prawie nie ma świateł. Stoją ciemne, nie zdemontowane.

Decydują znaki, nie stoisz jak głupi na czerwonym, kiedy droga wolna. 

O, dobry pomysł. W Warsiawie też tak powinni zrobić. I na każdym skrzyżowaniu pierwszeństwo z prawej strony.

Zwolnienie ruchu w centrum zagwarantowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.