Skocz do zawartości
IGNORED

Idiotyzmy motoryzacyjne


Frank
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, toptwenty napisał:

Nie pytam o radę tylko o to, co wynika z przepisów. Znalazłem tylko jedno - żadnych świateł na rondach poza zjeżdżaniem i zawsze pierwszeństwo po wjechaniu na rondo wobec prawej strony (czy są tam światłą, czy nie).

art. 5.3.
Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, jezz napisał:

art. 5.3.
Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

Zamiast - żadnych świateł na rondach - powinno być - żadnych migaczy na rondach. Sorry.

Jeśli na rondzie są światłą, to jasne że zjeżdża się na zielonym. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, toptwenty napisał:

Zamiast - żadnych świateł na rondach - powinno być - żadnych migaczy na rondach. Sorry.

Jeśli na rondzie są światłą, to jasne że zjeżdża się na zielonym. 

 

Jeśli na rondzie są światła to nie ma ronda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, toptwenty napisał:

...władza lokalna ani dyrekcja dróg nie mają obowiązku stawiania znaku zapowiadającego skrzyżowanie...

Znaku zapowiadającego skrzyżowanie... a jest taki? Nie. Natomiast na skrzyżowaniu drogi podporządkowanej z główną a-7 być musi, na końcu drogi z pierwszeństwem też.

-----

20 godzin temu, McGyver napisał:

Ale komu? Przecież nie każdemu, tylko pieszemu który już znajduje się na pasach. A nie dowolnemu pieszemu znajdującemu się gdzieś w okolicy pasów.

Oddział 7 - Przecinanie się kierunków ruchu.

Jak widać przepisami oddz.7 opisane jest konkretne zdarzenie, czyli przecinanie się kierunków ruchu. Gdy pieszy jest na chodniku a auto jedzie po jezdni, to przecinanie się  kierunków ruchu nie występuje, więc przepisu określającego pierwszeństwo nie znajdziemy.

Art.26.4. Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez chodnik lub drogę dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli i ustąpić pierwszeństwa pieszemu.

To oczywiste, na chodniku pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdem.

Art.26.1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.

To raczej też oczywiste, że na pasach pieszy też ma pierwszeństwo nad pojazdem. 

Jest jeszcze

Rozdział 2 - Ruch pieszych

Znajdziemy w nim przepisy określające pierwszeństwo pomiędzy pieszym i pojazdem znajdującymi się na jezdni, które nadają pierwszeństwo pojazdowi. Ale błędem jest stawianie treści przepisu ogólnego ponad przepisem szczegółowo określającym sytuację - zasady wykładni prawa się kłaniają.

Prawo to system wzajemnych zależności: jeden ma zakaz, by drugi mógł mieć prawo. Mamy więc też:

Art. 13.

1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.

a w nim potwierdzenie pierwszeństwa pieszego nad pojazdem na pasach. Mamy też

Art. 14. Zabrania się:

1) wchodzenia na jezdnię:

a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych

Przepisy zabraniają wchodzić prosto przed maskę. Ale skoro przepisy zabraniają wchodzić tylko prosto przed maskę, to znaczy, że przepisy pozwalają wejść na pasy ale nie prosto przed maskę. A skoro przepisy pozwalają to trzeba się z tym liczyć, że pieszy, którego widzimy na pasy wejdzie. A jak pieszy już na pasach jest, to ma nad pojazdem pierwszeństwo.

A teraz wracamy do

Art. 26.

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.

Zakładamy, że pieszy bezpośrednio przed maskę nam nie wszedł - przepisów nie zna, ale ma zdrowy rozsądek. Ale wszedł gdy nas widział i gdy my go widziwliśmy. Przepis nie rozróżnia pieszych będacych na przejściu ze wzglądu na to skąd i kiedy na nie wleźli. Jest na pasach ma pierwszeństwo, a pojazd ma pierwszeństwa ustąpić.

23) ustąpienie pierwszeństwa – powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego – do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku;

Nie można mówić, że pieszy który wszedł na pasy wymusił na pojeździe pierwszeństwo. Po pierwsze nie ma przepisu, który zobowiązywałby pieszego wchodzącego na pasy do ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi, po drugie hamowanie pojazdu wynika z nałożonego na niego obowiązku, a prawa przyznanego pieszym. Przepisy jasno mówią, że jeśli kierunki ruchu pieszego i pojazdu przecinają się na pasach, to pieszy nie może przez pojazd zostać zmuszony do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku, za to pojazd do powstrzymanie się od ruchu jest zobowiązany.

-----

I w sumie to tak po krótce przelot po przepisach, i fałszywych wnioskach wyciąganych wbrew treści przepisów i to z pogwałceniem zasad interpretacji prawa. A na chłopski rozum sprawa jest prosta:

Jeśli kierunki ruchu pojazdu i pieszego przecinają się na pasach, to pojazd ma obowiązek ustąpieć pierwszeństwa pieszemu. Więc pojazd zanim dojedzie do punktu przecięcia kierunków ruchu powstrzymuje się od wjazdu na pasy, żeby pieszego, który jeszcze nie doszedł do punktu przecięcia kierunków ruchu, nie zmusić do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku.

W  skrócie pojazd ma się tak zachować, żeby pieszy przeszedł sobie pasach takim tempem, jakim sobie idzie. Nie ma znaczenia, czy celem zapewnienia pieszemu prawa a spełnienia swojego bowiązku, pojazd rozpicznie swoje działanie, gdy pieszy jeszcze jest na chodniku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, szymon1977 napisał:

Znaku zapowiadającego skrzyżowanie... a jest taki?

Oczywiście nie dosłowna zapowiedź, tylko informacja o pierwszeństwie , co na jedno wychodzi. Wiesz, że zbliżasz się do skrzyżowania. 

31 minut temu, jezz napisał:

Jeśli na rondzie są światła to nie ma ronda.

Na rondzie Wolna Europa w Warszawie są.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, szymon1977 napisał:

a PoRD mówi wyraźnie, że pieszy na pasach ma pierwszeństwo

Dokładnie. Na pasach. Nie obok, nie na trawniku, nie na chodniku, nie przed pasami, tylko na pasach. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

To oczywiste, na chodniku pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdem.

Pieszy znajdujący się na chodniku ma pierwszeństwo przed pojazdem przejeżdżającym przez ten chodnik. 
A nie przed pojazdem jadącym po jezdni.

 

1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Art. 26.

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.

Przepis nakazuje ustąpić pierwszeństwa pieszym znajdującym się na przejściu. Nie nakazuje ustępować pierwszeństwa pieszym znajdującym się gdziekolwiek indziej. Kierowca nie ma obowiązku ustępowania pierwszeństwa żadnemu pieszemu który znajduje się gdziekolwiek poza przejściem dla pieszych. 

 

1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Przepisy jasno mówią, że jeśli kierunki ruchu pieszego i pojazdu przecinają się na pasach, to pieszy nie może przez pojazd zostać zmuszony do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku, za to pojazd do powstrzymanie się od ruchu jest zobowiązany.

 

1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Jeśli kierunki ruchu pojazdu i pieszego przecinają się na pasach, to pojazd ma obowiązek ustąpieć pierwszeństwa pieszemu.

Gdzie? Cytat podaj.

 

1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Nie ma znaczenia, czy celem zapewnienia pieszemu prawa a spełnienia swojego bowiązku, pojazd rozpicznie swoje działanie, gdy pieszy jeszcze jest na chodniku.

Kłamstwo. PORD nakłada na kierowców obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na pasach, i tyko na pasach. Obowiązku ustępowania pieszemu znajdującemu się gdziekolwiek indziej PORD nie nakłada.

7 godzin temu, szymon1977 napisał:

Znak C-12 Ruch okrężny

Oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku.

Ale na rondzie kwadratowym ruch nie odbywa się dookoła wyspy, a na wprost od wjazdu do zjazdu z prawej strony wyspy, więc znak w błąd kierujących wprowadza.

Nieprawda. Kształt wyspy wokół której odbywa się ruch nie ma znaczenia. Może se ona być kwadratowa, trójkątna, owalna czy jakakolwiek. W okolicy gdzie mieszkam jest kilka rond w kształcie nerki lub kiełbasy i nikt z tego powodu dramatu nie robi. Ludzie jeżdżą, wypadków praktycznie nie ma.

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Znaku zapowiadającego skrzyżowanie... a jest taki? Nie.

Nie znasz PORD. Oczywiście że taki znak jest:
znak6A_5951347eeaa9c.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, jezz napisał:

Jeśli na rondzie są światła to nie ma ronda.

Nie jest istotne czy są światła czy ich nie ma, i tak nie ma żadnego ronda. Pojęcie "rondo" w PORD nie istnieje. Istnieje jedynie w mowie potocznej. Sposób poruszania się na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym określają znaki drogowe.

4 godziny temu, toptwenty napisał:

Na rondzie Wolna Europa w Warszawie są.

Tylko że w tym przypadku słowo "rondo" funkcjonuje jako nazwa geograficzna. Na tej samej zasadzie kawałek chodnika w Wąchocku może zostać nazwany "ulicą sołtysa Kierdziołka". 
W okolicy gdzie mieszkam jest kilka skrzyżowań o ruchu okrężnym które są nazwane "placami imienia czegośtam" lub rynkami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez McGyver
typo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, toptwenty napisał:

Na rondzie Wolna Europa w Warszawie są.

Chyba czegoś nie rozumiesz.

 

Stosujesz się do sygnakizacji świetlnej a nie do znaków pionowych.

Na dodatek miałem rację. Nie można na tym skrzyżowaniu skręcać w lewo ze środkowego pasa.

 

5 godzin temu, McGyver napisał:

Nie jest istotne czy są światła czy ich nie ma, i tak nie ma żadnego ronda. Pojęcie "rondo" w PORD nie istnieje. Istnieje jedynie w mowie potocznej. Sposób poruszania się na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym określają znaki drogowe

Dziękuję, ale nie musi mi pan tego tłumaczyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jezz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, jezz napisał:

Chyba czegoś nie rozumiesz.

To Ty nie rozumiesz. Napisałeś, że na rondach nie ma świateł. Udowodniłem Ci, że są.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, toptwenty napisał:

To Ty nie rozumiesz. Napisałeś, że na rondach nie ma świateł. Udowodniłem Ci, że są.

 

A w którym niby miejscu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ronda (skrzyżowanie o ruchu okrężnym) ze światłami są bardzo liczne. Na każdej ulicy, którą wjeżdżamy na rondo, stoi odwrócony żółty trójkąt oraz znak ruchu okrężnego.   

Rondo Daszyńskiego, Dmowskiego i Waszyngtona - każde ma światła, pasy jezdni, linie przerywane albo ciągłe. 

To są ronda, proszę nie mówić, że nie są. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, toptwenty napisał:

Ronda (skrzyżowanie o ruchu okrężnym) ze światłami są bardzo liczne. Na każdej ulicy, którą wjeżdżamy na rondo, stoi odwrócony żółty trójkąt oraz znak ruchu okrężnego.   

Rondo Daszyńskiego, Dmowskiego i Waszyngtona - każde ma światła, pasy jezdni, linie przerywane albo ciągłe. 

To są ronda, proszę nie mówić, że nie są. 

 

I na dodatek jedzie po nich tramwaj. Dodatkowe utrudnienie.

W odniesieniu do artykułu 5, przy działającej sygnalizacji, są zwykłymi skrzyżowaniami.

Jak podjeżdżasz do takiego Ronda Dsszyńskiego i masz zielone światło to jedziesz dalej czy ustępujesz tym na rondzie, przecież masz żółty trójkącik, to chyba trzeba tych na "rondzie" przepuścić?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, jezz napisał:

są zwykłymi skrzyżowaniami.

z ruchem okrężnym, czyli ronda.

Teraz, jezz napisał:

Jak podjeżdżasz do takiego Ronda Dsszyńskiego i masz

Nie o to chodzi. Dobrze wiem, jak się jeździ. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, toptwenty napisał:

z ruchem okrężnym, czyli ronda.

Nie o to chodzi. Dobrze wiem, jak się jeździ. 

Czyli dalej nie rozumiesz.

A włączasz lewy kierunkowskaz na takim skrzyżowaniu ze światłami jak skręcasz, czy nie?

25 minut temu, toptwenty napisał:

Nie o to chodzi. Dobrze wiem, jak się jeździ. 

Ale właśnie o to chodzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jezz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, jezz napisał:

A włączasz lewy kierunkowskaz na takim skrzyżowaniu ze światłami jak skręcasz, czy nie?

Jeśli znak na jezdni pozwala jechać prosto albo skręcić w lewo, a chcę skręcić w lewo, to włączam lewy migacz.

6 minut temu, jezz napisał:

Ale właśnie o to chodzi.

Nie o to.

Skoro to nie są ronda, Twoim zdaniem, to po co są przed nimi znaki C12 ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tutaj jadący z lewej strony ma wybór.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, toptwenty napisał:

Jedziesz sobie przez 100 km i cały czas masz informacje o skrzyżowaniach z każdą, nawet polną drogą. Bo tak chciał wójt.

Lepiej, stoi jedna hałupa 50 metrów od drogi i wójt postawił 70km/h i co mu kurna na pustkowiu zrobisz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, McGyver napisał:

Sposób poruszania się na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym określają znaki drogowe.

No i przed rondem znak c-12 mówi, że na rondzie ruch będzie odbywać się dookoła wyspy, a na rondzie znakami poziomymi (liniami) ruch uregulowano na wprost od wjazdu do zjazdu, a nie dookoła wyspy. Dlatego choć wg c-12 dookoła wyspy powinniśmy jechać bez migacza, to przejeżdżając przez znaki poziome (linie) migacz włączamy.

9 godzin temu, McGyver napisał:

Kształt wyspy wokół której odbywa się ruch nie ma znaczenia.

Dla kierującego istotna jest zgodność oznakowania, a tu mamy sprzeczność na skutek takiego a nie innego kształtu wyspy.

9 godzin temu, McGyver napisał:

...jest kilka rond w kształcie nerki lub kiełbasy...

Da się uregulować ruch dookoła nerki czy kiełbasy, a dookoła kwadratu nie bardzo.

-----

9 godzin temu, McGyver napisał:

Oczywiście że taki znak jest:

Nie znasz PoRD: znak informujący o pojedynczym skrzyżowaniu stosuje się poza terenem zabudowanym, a na terenie zabudowanym informuje znakami d-1/d-2 o początku/końcu drogi z pierwszeństwem. Więc znak jest czyli go nie ma.

-----

9 godzin temu, McGyver napisał:

Przepis nakazuje ustąpić pierwszeństwa pieszym znajdującym się na przejściu. Nie nakazuje ustępować pierwszeństwa pieszym znajdującym się gdziekolwiek indziej.

Ustąpić pierwszeństwa pieszemu na pasach, czyli przejeżdżając przez pasy nie zmusić pieszego będącego na pasach do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku.

A żeby przejeżdżając przez pasy nie zmusić pieszego będącego na pasach do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku, musisz zacząć hamowanie będąc przed pasami. A jeśli ty jeszcze będziesz przed pasami, to pieszy może jeszcze być na chodniku.

A PoRD nie mówi, że przejeżdżając przez pasy możesz zmusić pieszego będącego na pasach do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku, jeśli hamowanie musiałbyś rozpocząć zanim pieszy na pasy wejdzie.

W art.26.1 jest powiedziane gdzie znajduje się pieszy, którego nie możesz zmusić do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku, a nie gdzie pieszy ma się znajdować, kiedy Ty rozpiczniesz hamowanie celem spełnienia swojego obowiązku.

Art. 26.1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany... ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.

Kierujący może wypatrywać na chodniku pieszego zbliżającego się do pasów - może pędzić, choć tego co na chodniku przy pasach nie widzi. Może zacząć hamować widząc pieszego zbliżającego się do pasów, a może zaczekać z hamowaniem dopóki pieszy na pasy nie wejdzie. Bo art.26 1. określa, gdzie znajduje się pieszy którego nie możemy zmusić do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku, a gdzie pieszy ma się znajdować gdy pojazd rozpocznie hamowanie jest przepusami nieokreślone.

Patologia obecnych przepisów polega na tym, że gdy kierujący zezna "jak wszedł na pasy to wcisnąłem hamulec do podłogi", to z automatu zostanie orzeczone, że pieszy wszedł bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd. Nikt natomiast nie będzie się zastanawiać, czy kierujący zanim wjechał na pasy wogóle patrzył, czy będąc na tych pasach zmusi pieszego do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku. Skrajny przypadek, to pojazd może wcale nie hamować, a za winnego uznany będzie pieszy. 

-----

46 minut temu, toptwenty napisał:

Skoro to nie są ronda, Twoim zdaniem, to po co są przed nimi znaki C12 ?

W wyniku błędu drogowców: poinformowa, że ruch na skrzyżowaniu będzie okrężny, a uregulowano go na wprost od wjazdu do zjazdu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyimaginowane to jest pierwszeństwo pojazdu nad pieszym wchodzącym na pasy i ruch okrężny na rondzie z pasami na wprost obok wyspy od wjazdu do zjazdu. Ja nic nie tworzę, a tylko powtarzam to co w PoRD napisane. A powtarzam to po dyskusjach z osobami zajmującymi się tematem PoRD zawodowo, a nie za podobnymi mi dyletantami, z którymi klikam sobie lajki pod obelgami adresowanymi do osób o odmiennych poglądach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, szymon1977 napisał:

a tu mamy sprzeczność na skutek takiego a nie innego kształtu wyspy.

Nieprawda. Wcale nie na skutek kształtu wyspy, co najwyżej na skutek sposobu oznakowania poziomego.

 

9 minut temu, szymon1977 napisał:

Da się uregulować ruch dookoła nerki czy kiełbasy, a dookoła kwadratu nie bardzo.

Da się i wokół kwadratu. Patrz wyżej. 

 

12 minut temu, szymon1977 napisał:

znak informujący o pojedynczym skrzyżowaniu stosuje się poza terenem zabudowanym, a na terenie zabudowanym informuje znakami d-1/d-2 o początku/końcu drogi z pierwszeństwem. Więc znak jest czyli go nie ma.

A gdzie w pytaniu była mowa o terenie zabudowanym? Nie było. Więc mi nie imputuj. 

 

14 minut temu, szymon1977 napisał:

Ustąpić pierwszeństwa pieszemu na pasach, czyli przejeżdżając przez pasy nie zmusić pieszego będącego na pasach do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku.

A żeby przejeżdżając przez pasy nie zmusić pieszego będącego na pasach do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku, musisz zacząć hamowanie będąc przed pasami. A jeśli ty jeszcze będziesz przed pasami, to pieszy może jeszcze być na chodniku.

Brednie. 
To pieszy znajdując się na chodniku gdzie nie ma pierwszeństwa nie ma prawa wleźć na jezdnię w taki sposób by zmusić samochód do zwolnienia lub zatrzymania się. Samochód który nie ma obowiązku zwalniania skoro na pasach nie ma nikogo komu należałoby ustąpić pierwszeństwa. 

 

18 minut temu, szymon1977 napisał:

A PoRD nie mówi, że przejeżdżając przez pasy możesz zmusić pieszego będącego na pasach do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku, jeśli hamowanie musiałbyś rozpocząć zanim pieszy na pasy wejdzie.

W art.26.1 jest powiedziane gdzie znajduje się pieszy, którego nie możesz zmusić do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku, a nie gdzie pieszy ma się znajdować, kiedy Ty rozpiczniesz hamowanie celem spełnienia swojego obowiązku.

Brednie. Pojazd zbliżający się do przejścia na którym nie ma nikogo, nie ma komu ustępować pierwszeństwa, nie musi więc wcale hamować. Ma tylko zachować szczególną ostrożność. 

 

20 minut temu, szymon1977 napisał:

Art. 26.1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany... ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.

Znajdującemu się GDZIE?

23 minuty temu, szymon1977 napisał:

gdzie pieszy ma się znajdować gdy pojazd rozpocznie hamowanie jest przepusami nieokreślone.

Jest określone że kierowca nie ma żadnego obowiązku hamowania przed przejściem gdy nie ma na nim nikogo. Bo tylko i wyłącznie pieszemu znajdującemu się na przejściu ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa. A skoro przejście jest puste, to nie ma komu tego pierwszeństwa ustępować. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, toptwenty napisał:

Jeśli znak na jezdni pozwala jechać prosto albo skręcić w lewo, a chcę skręcić w lewo, to włączam lewy migacz.

A jak nie ma znaków na ziemi i niebie to włączasz? Oczywiście jak jest sygnalizacja.

Godzinę temu, toptwenty napisał:

Skoro to nie są ronda, Twoim zdaniem, to po co są przed nimi znaki C12 ?

Żebyś wiedział jakie stosować przepisy gdy zepsują się światła.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, szymon1977 napisał:

może pędzić, choć tego co na chodniku przy pasach nie widzi.

W takiej sytuacji obowiązuje przepis: 
 

Art. 14. Zabrania się:

1) wchodzenia na jezdnię:

a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,

b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;

Skoro z jezdni nie widać co się dzieje na chodniku to w takiej sytuacji pieszy nie ma prawa wleźć na jezdnię, w tym również na pasy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, McGyver napisał:

Brednie. 
To pieszy znajdując się na chodniku gdzie nie ma pierwszeństwa nie ma prawa wleźć na jezdnię w taki sposób by zmusić samochód do zwolnienia lub zatrzymania się. Samochód który nie ma obowiązku zwalniania skoro na pasach nie ma nikogo komu należałoby ustąpić pierwszeństwa. 

. Znak D-6 "przejście dla pieszych" oznacza miejsce przeznaczone do przechodzenia pieszych w poprzek drogi.
2. Znak D-6a "przejazd dla rowerzystów" oznacza miejsce przeznaczone do przejeżdżania rowerzystów w poprzek drogi.
3. Znak D-6b "przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów" oznacza występujące obok siebie miejsca, o których mowa w ust. 1 i 2.
4. Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.

5 minut temu, McGyver napisał:

Skoro z jezdni nie widać co się dzieje na chodniku to w takiej sytuacji pieszy nie ma prawa wleźć na jezdnię, w tym również na pasy.

Że co?

Przejście dla pieszych ma być w widocznym miejscu i nic ma go nie zasłaniać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie ma w PORD tylko w Rozporządzeniu Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych. 
Dlatego jest to kuriozum dużego kalibru, bo takich rozporządzeń, często ze sobą wzajemnie kolidujących jest multum. I nawet profesjonaliści nie o wszystkich wiedzą. Taki stan rzeczy jest karygodny i potwierdza to co wcześniej pisałem - że polskie regulacje prawne dotyczące ruchu drogowego to jeden wielki bubel który należy w całości wywalić do kosza i zlecić fachowcom porządne napisanie go od nowa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, McGyver napisał:

W takiej sytuacji obowiązuje przepis: 
 

Art. 14. Zabrania się:

1) wchodzenia na jezdnię:

a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,

b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;

Skoro z jezdni nie widać co się dzieje na chodniku to w takiej sytuacji pieszy nie ma prawa wleźć na jezdnię, w tym również na pasy.

Nasze prawo jest zwyczajnie przeregulowane, z typową mieszaniną życzeniowości i zamordyzmu - może i pieszemu nie wolno, ale kierowca też musi ustąpić pierwszeństwa pieszemu na przejściu. Gąszcz przepisów, z których wybrane zostaną najbardziej odpowiadające wymogom chwili.

Wszystko to można by rozwiązać jedną zasadą - że pieszy zyskuje pierwszeństwo na pasach, jeżeli da kierowcy wyraźnie widoczny sygnał zamiaru wejścia na przejście, z wyprzedzeniem pozwalającym na reakcję i wyhamowanie. Wtedy prawa i obowiązki są jasno określone.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
34 minuty temu, szymon1977 napisał:

tylko powtarzam to co w PoRD napisane

Ty nie tylko powtarzasz, bo również przeinaczasz i stąd się bierze problem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, jezz napisał:

A jak nie ma znaków na ziemi i niebie to włączasz?

?

27 minut temu, jezz napisał:

Żebyś wiedział jakie stosować przepisy gdy zepsują się światła.

No, jakie przepisy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, jezz napisał:

Że co?

Przejście dla pieszych ma być w widocznym miejscu i nic ma go nie zasłaniać.

Nigdy nie widziałeś pieszych wyłażących na pasy zza stojącego na przystanku autobusu? 
Nigdy nie widziałeś samochodu zaparkowanego (nieprawidłowo) w okolicy przejścia i zasłaniającego widoczność i pieszym i kierowcom?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.