Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  288 członków

ATC Klub
IGNORED

Klub Posiadaczy Zacnych Głośników ATC


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Temat głośników Wilmslow Audio był już kiedyś u nas poruszany przy okazji odsłuchu przez Klienta kolumn SCM100, który miał okazję słyszeć Wilmslow audio w Anglii. Jak się okazuje konstrukcje te stanowią przepaść w stosunku do rodzimych ATC za sprawą pewnego niezgrania pasm, dysproporcji. Został wysunięty przykład podobny do tego, gdy w odpowiednich czasach ESA stosowała kopułkę średniotonową ATC SM75-150, która podobno miała kiepskie zgranie z resztą pasma. Co prawda w przypadku ESA ten temat, to już historia, a poza tym mowa była o jednym przetworniku, to jednak przykład pokazał, że zamysł i doświadczenie konstruktorów, którzy pilnują swojego doświadczenia (łączenia pewnych zgranych komponentów) jak skarbu, przyprawia o ból głowy tych, co chcieli by skopiować produkt firmowy.

 

To co pewne i wynika ze specyfikacji, to Wilmslow stosuje głośnik średniotonowy ten sam co jest w ATC SCM40, więc ten słabszy przetwornik. Najnowszy model głośnika SM75-150S, który ATC traktuje jako ich wierzchołek technologiczny, jest dostępny tylko w aktualnych wersjach ATC SCM50, 100, 150 e.t.c

Podobna zasada tyczy się basowca, ten nowy jest wykonany w technologii Super Linear, który znów jest powodem do dumy ATC, o czym można przeczytać na stronie producenta. Co za tym idzie żaden z przetworników w aktualnych głośnikach Wilmslow nie posiada wymaganych, by mówić o kopii 50ek czy 100ek.

Sądzę jednak, że jeśli jest tak duża rozbieżność w barwie między kolumnami ATC a Wilmslow, wynika ona raczej z błędów po stronie strojenia, niż ze starszych wersji przetworników, bo przecież starsze kolumny ATC również grały dobrze. Widocznie w Wilmslow występują problemy po stronie zwrotnicy. Zresztą ktoś, kto konstruuje kolumnę od początku do końca ma swój plan, który czasem ciężko wiernie skopiować.

W każdej innej branży zamienniki - kopie pierwowzoru mają niższą jakość, co jest zupełnie zrozumiałe, gdyż w końcu są zamiennikiem czegoś perfekcyjnego.

Każdą L-kę Canona również można zamienić Tamronem czy Sigmą, ale różnice są kolosalne.

 

No i oczywiście każdy ma prawo wyboru dowolnej wersji kolumny, jaką tylko chce. Cena jest istotna zarówno przy pierwszym zakupie jak i przy odsprzedaży.

 

Ps. Swoją drogą ATC stosuje ciekawe rozwiązanie dla tych, którzy przywiązali się do marki i posiadają którąś z wyższych wersji kolumn np. 150 dając po latach możliwość uprade-u w stronę aktualnego brzmienia. Zwykle producenci nie bawią się w upgrade, podsuwając Klientowi katalog z najnowszą ofertą. Taka polityka ATC bardzo nam się podoba.

Witajcie,

 

Czy ma ktoś z Was doświadczenia z combo ATC CA2/P1 ? Jak to się ma do SIA 2 150 lub do innych dzielonek, np. Hegla ? Obecnie jestem posiadaczem ATC SCM 40, które grają z Hegelm H300 i jest bardzo fajnie. Jednakże myślę o czymś, co wydobędzie z 40tek jeszcze więcej, zwłaszcza przy cichym słuchaniu.

 

Pozdrawiam,

Witajcie,

 

Czy ma ktoś z Was doświadczenia z combo ATC CA2/P1 ? Jak to się ma do SIA 2 150 lub do innych dzielonek, np. Hegla ? Obecnie jestem posiadaczem ATC SCM 40, które grają z Hegelm H300 i jest bardzo fajnie. Jednakże myślę o czymś, co wydobędzie z 40tek jeszcze więcej, zwłaszcza przy cichym słuchaniu.

 

Pozdrawiam,

 

Wyciąganie z ATC dobrego dźwięku przy niskim poziomie głośności jest bardzo trudne...niska skuteczność, wysoka dynamika to przepis na dobre granie przy dużym natężeniu dźwięku. Dzielonki ATC są synergiczne z kolumnami, ale dla niektórych takie połączenie jest zbyt kliniczne/analityczne. Z drugiej strony HEGEL nie należy do ciepłych wzmaków więc warto spróbować.

Edytowane przez Konio

Witajcie,

 

Czy ma ktoś z Was doświadczenia z combo ATC CA2/P1 ? Jak to się ma do SIA 2 150 lub do innych dzielonek, np. Hegla ? Obecnie jestem posiadaczem ATC SCM 40, które grają z Hegelm H300 i jest bardzo fajnie. Jednakże myślę o czymś, co wydobędzie z 40tek jeszcze więcej, zwłaszcza przy cichym słuchaniu.

 

Pozdrawiam,

Kolego Mat, wszystko o co pytasz słuchałem, sam posiadam końcówkę ATC P1. Jeżeli chcesz szczegółowych wyjaśnień to zapraszam na priv, bo pisania tu było by dużo a efektu mało. Pozdr.
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące później...

Witam,

 

Mam do sprzedania SCM 40, czarne z kwietnia 2015. Stan idealny, kupione w polskiego dystrybutora, cena 16.5tys.

 

Tel.602292150

Pozdrawiam

 

Nie moge zrozumieć komentarzy dotyczących trudności przy graniu cicho. Byc moze to kwestia Naima którego używałem z ATC, ale nigdy tych problemów nie miałem. Fakt, ze ciężko było je rozruszać i jeśli dobrze pamietam, potrzebowały ok pół roku, żeby sie otworzyć, ale pozniej wszystko było w porządku.....

Naim CD5x + Flatcap 2x + NAC 72 + NAP 135 + KEF 105.2 Reference

Witam,

 

Czy moglibyście podzielić się doświadczeniem jakie CD, Pre, DAC, kable XLR i zasilające używacie, stosujecie z powodzeniem w przypadku aktywnych ATC ? Właśnie takie zamówiłem SCM 40A i na te chwile mam Oppo 105D, które jest całkiem fajne, ale myślę, że te kolumny zasługują na coś lepszego.

 

Pozdrwiam

A ja z ciekawości połączyłem swoje ATC SCM 7 mkII z Creek 4330mkII. Kabel głośnikowy AQ type 6. Bardzo mnie zadziwiła swoboda grania i mikrodynamika. Przy średniej głośności jak na tego 40 watowego wzmaka, wyraźnie widać jak membrany się ruszają. Creek jest po wymianie kondensatorów, tzn. teraz w zasilaniu są 22 sztuki o pojemności po 1000up. Dziwny ten wzmacniacz, niby taki słaby, a tu taki luzik w graniu i to z kolumnami ATC

  • 4 tygodnie później...

Cena kosmos, wiem!

 

http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=9501172661&

 

Słuchał ktoś w tym zacnym klubie SCM 50 w góre aktywnych?

obiektywnie o audio

Klub chyba umarł. Nikt nic nie pisze :)

 

Znamy kogoś w PL z ATC SCM 50 + aktywnymi?

 

na audiomarkcie są SCM50 aktywne za 7k euro, jeżeli ktoś szuka

obiektywnie o audio

Klub chyba umarł. Nikt nic nie pisze :)

 

Znamy kogoś w PL z ATC SCM 50 + aktywnymi?

 

na audiomarkcie są SCM50 aktywne za 7k euro, jeżeli ktoś szuka

Do mnie idą aktywne 50 z Anglii :) będę miał za około 5 dni. Sprzedaję pasywne 40-tki jak ktoś chętny :)

Do mnie idą aktywne 50 z Anglii :) będę miał za około 5 dni. Sprzedaję pasywne 40-tki jak ktoś chętny :)

 

Gdzie mieszkasz? :) Po ile w UK 50tki chodzą?

 

Podobno między 40 a 50 spora różnica.

 

Koniecznie musisz opisać jak to gra.

Powiedz mi jeszcze jak to podepniesz pod CD/Streamer?

To jest układ aktywny w sensie, że końcówki mocy są za zwrotnicą prawda?

 

 

E: No tak musisz mieszkać na 2gim końcu Polski heh : )

Edytowane przez Sonic990

obiektywnie o audio

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Czy moglibyście podzielić się doświadczeniem jakie CD, Pre, DAC, kable XLR i zasilające używacie, stosujecie z powodzeniem w przypadku aktywnych ATC ? Właśnie takie zamówiłem SCM 40A i na te chwile mam Oppo 105D, które jest całkiem fajne, ale myślę, że te kolumny zasługują na coś lepszego.

 

Pozdrwiam

 

Dołączam się do pytania

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie do znawcow scm11. Chodzi o roznice pomiedzy v2 i v3. W jaki sposob mozna je rozroznic? V1 ma inna budowe i tweeter, natomiast v2 i v3 sa identyczne?

Lubie elektronike, ktora prezentuje moje dzwieki, tak jak to sobie wymarzylem..

11 doczekały się tylko 2 wersji (obecna produkowana jest od 2013 r., a wcześniejsza pojawiła się w 2007 r.). Starsza była na wysokotonowych vifach, a nowsza na własnym gwizdku. Poza tym różnią się obudowami (kanciasta vs. zaoblona) oraz kondensatorami w zwrotkach. Przed 2007 rokiem były modele 7 oraz 12 i 35 w serii podstawowej. Inne starsze monitory to 10 i 20 z wyższej serii classic.

3 wersji doczekał się tylko model 7.

19 i 40 podobnie- aktualna wersja to 2.

Dopisuję się z SCM11 i właśnie apropos wersji tychże.: Jak pisze MrPhilGood obie wersje różnią się znacząco konstrukcyjnie i wizualnie też są nie do pomylenia. Z tego co czytałem o scm11 v1 (pomiary i opinie) i według własnych doświadczeń uważam, że bieżąca wersja jest łatwiejsza w napędzeniu.

Wszystkie znaki na to wskazują. Co prawda nie znam efektywności nowego gwizdka, ale w zwrotce zmieniono również rezystory (niższe tłumienie):

1. starsze 11 z końca produkcji (zastąpiono bennica na kondy innej firmy, ponoć customowe claritycap):

post-15174-0-26296400-1486064748_thumb.jpg

2. aktualne 11:

post-15174-0-74725300-1486064847_thumb.jpg

Pytanie do cięższej muzyki pod SCM40-tki bardziej postawilibyście ma Musicala M6i czy wzmaczniacze pracujące w klasie D na kościach IcePower typu Audiomatus.

pięknie to się prezentuje aż miło..chętnie bym tego posłuchał

czy dobrze widzę....z prawej strony stojaczek i kilka butelek wina

...w takim przypadku koniecznie muszę tego posłuchać ;-)

napisz kilka słów jak gra

Miroslav na dole winka a piętro wyżej coś mocniejszego ☺ Zapraszam na odsłuch i degustacje ☺

 

Domin01 wielkie dzięki. Oczywiście też zapraszam na odsłuch i degustacje. Gwarantuję że warto ☺

 

Domin01 wielkie dzięki. Oczywiście też zapraszam na odsłuch i degustacje. Gwarantuję że warto ☺

Jeżeli chodzi o opis obrzmienia to pewien mądry człek powiedział mi kiedyś. Nie zachwalaj za bardzo, bo stracisz wiarygodność :-) Także będę się powstrzymywać :-)

Zacznę od basu bo to chyba najważniejsze pasmo dla audiofila. Najważniejsze ponieważ najbardziej problematyczne. Albo jest go za mało albo za dużo, oczywiście z różnych względów czy to elektroniki czy akustyki. Niemniej jednak rozwiązać problem z basem jest ciężko. Jak podpiąłem ATC SCM40 do swojego systemu, rozwiązał się u mnie problem z basem. Teraz mam bas taki o jaki mi chodziło z akcentem na MI. Bas jest odpowiednio dociążony jest konturowy z odpowiednią dynamiką. Dobrze kolumny ukazują barwę i różnorodność basu. Średnica jest rozdzielcza i dokładna a zarazem gęsta. Wysokie tony też są rozdzielcze i dobrze zespolone ze średnicą. Ale najważniejsze jest to że słuchając muzyki na tych kolumnach nic nie drażni i niczego nie brakuje. Jeżeli słuchając muzy masz ochotę prześwietlać ją po audiofilsku w bazie, wsłuchując się w każdy detal to kolumny pokażą to na co liczysz, w dobrym tego słowa znaczeniu, z zachowaniem muzykalności i przyjemności ze słuchania. Jak na razie nie słyszałem u siebie płyty która by chociaż nie zabrzmiała dobrze JAZZ, BLUES, ROCK, nie ma znaczenia co, zawsze gra muzykalnie. Często tu pada stwierdzenie że kolumny ATC pokazują swoje zalety ale tylko jak grają głośno. Z całą odpowiedzialnością stwierdzam że absolutnie się z tym nie zgadzam. Kolumny grają takim samym pasmem jeżeli słuchamy ciszej, nie mylić z cicho w nocy, i takim samym jak słuchamy głośniej. Oczywiście skala i dynamika jest dużo lepsza przy głośnym słuchaniu ale pasmo jest takie samo.

 

Mam nadzieję że w tym opisie nie przesadziłem z entuzjazmem i nie straciłem wiarygodności :-)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.