Skocz do zawartości
IGNORED

Kabel sieciowy DIY


Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, MartinS napisał:

Dlaczego tak uważasz? Jeśli, rzecz jasna, możesz rozwinąć to stwierdzenie :-)

Budowa / konstrukcja Helixa opiera się na tym , iż żyła zasilająca gr np. 4mm  jest otoczona np. 2 skręconymi żyłami których sumaryczny przekrój przewyższa właśnie żyłę zasilającą . Niejako otaczają ją wokół siebie. Poza tym dość istotnym aspektem jest kierunek skręconego uzwojenia  tych  właśnie przeciwnych żył (zasilającej i otulającej) w stosunku siebie.

Natomiast w Helukablu o którym pisałem wyżej miałem do wyboru albo :

1. Zakup 4 żył w kablu po 4mm2 "biegnących prawie" równolegle do siebie i wówczas musiałbym główkować jak 2 żyły po 4mm2 (czyli 2x4mm2 = 8mm2) od "uziemienia" wcisnąć / połączyć ze sobą aby się zmieściły w 1-nym otworze Viborga o średnicy ok 5mm. I tu pojawia się istotny problem! Poza tym jest mniejsze ekranowanie jak w 2-im przypadku. 

2. Albo zakup identycznego kabla w kombinacji 3x4mm2 + 3x0,75mm2 co daje większe szanse , że zmieszczę się w otworze wtyczki od uziemienia (tj; 1x4mm2+3x0,75mm2= 6,25mm2) oraz te 3 dodatkowe żyły po 0,75mm2 "otulają" / ekranować będą tą właśnie 1-ną żyłę zasilającą !!!! Oczywiste, że nie jest to dokładnie co w Helixie ale na pewno lepsze rozwiązanie niż to co napisałem w pk1 i znacznie bliżej mi (w bardzo małym procencie)  do konstrukcji tego rozwiązania. 

Suma , summarum całość w moim przypadku jest kompromisem -  …. cena / rozsądek / konstrukcja / bezpieczeństwo. 

Ps. Do wszystkich forumowiczów . Jakiej długości robicie kable zasilające 1,5mb czy 1,8mb?

Edytowane przez thomas_XLR

Jesli juz majstrowac to z "zawartoscia"

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
14 godzin temu, thomas_XLR napisał:

Do wszystkich forumowiczów . Jakiej długości robicie kable zasilające 1,5mb czy 1,8mb?

Ja przeważnie 1 m . Im krótszy przewód tym szybciej napięcie dopłynie do urządzenia ;D

15 hours ago, thomas_XLR said:

Jakiej długości robicie kable zasilające 1,5mb czy 1,8mb?

Zalezy jak drogi jest kabel i czy sprzedaja na metry czy na pol metra  :D

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
19 godzin temu, thomas_XLR napisał:

Budowa / konstrukcja Helixa opiera się na tym , iż żyła zasilająca gr np. 4mm  jest otoczona np. 2 skręconymi żyłami których sumaryczny przekrój przewyższa właśnie żyłę zasilającą . Niejako otaczają ją wokół siebie. Poza tym dość istotnym aspektem jest kierunek skręconego uzwojenia  tych  właśnie przeciwnych żył (zasilającej i otulającej) w stosunku siebie.

No to mi wytłumaczyłeś o Helixie ;-) A tak poważnie, to wiem jaką budowę ma mieć Helix. Zrobiłem dwa kable sieciowe wg tego patentu (plus wcześniejszy prototyp z LGY). Nie mogę się zgodzić z twierdzeniem, że Helukabel o którym piszesz, zbliża się konstrukcyjnie w jakimkolwiek stopniu do Helixa. Istota Helixa dotyczy między innymi przecinania się pod kątem jak najbardziej zbliżonym do prostego żyły fazowej i neutralnych, a ochronnej tylko wtedy, jeśli w ogóle jest dla urządzenia audio przewidziana. 

Pozdrawiam

Edytowane przez MartinS
6 godzin temu, xajas napisał:

Jesli juz majstrowac to z "zawartoscia"

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dzięki kolego Xajas za przesłanie lektury fachowej. 

Z tego co przejrzałem to tam jest proponowane 2mb kabla + filtr w połowie długości przewodu. Czyli na logikę można by było przyjąć , że filtr np. z ferrytu instalować / przyjmować zawsze w połowie szerokości kabla sieciowego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez thomas_XLR
15 hours ago, thomas_XLR said:

Dzięki kolego Xajas za przesłanie lektury fachowej. 

Z tego co przejrzałem to tam jest proponowane 2mb kabla + filtr w połowie długości przewodu. Czyli na logikę można by było przyjąć , że filtr np. z ferrytu instalować / przyjmować zawsze w połowie szerokości kabla sieciowego?

A co to ma niby dać według tej fachowej literatury?

Po pierwsze tego typu filtry zwykle stosuje się do zasilaczy impulsowych, po to aby ‚szpilki’ z takich zasilaczy nie wędrowały poza urządzenie. Tak więc wbrew obiegowym opiniom mają one niewypuszczać śmieci na zewnątrz. One specjalnie niewiele poprawią, a mogą wręcz pogorszyć dla urządzeń z zasilaczem liniowym.

Po drugie - zdaje się że ta firma dostarcza te kable jako rozwiązanie problemu urządzeń, które nie przeszły pomyślnie badań na emisję zakłóceń do sieci i nie dostały znaku CE, a nie ma miejsca w środku urządzienia na dołożenie filtra.

nie tędy droga panowie...

26 minut temu, avilla napisał:

A co to ma niby dać według tej fachowej literatury?

Po pierwsze tego typu filtry zwykle stosuje się do zasilaczy impulsowych, po to aby ‚szpilki’ z takich zasilaczy nie wędrowały poza urządzenie. Tak więc wbrew obiegowym opiniom mają one niewypuszczać śmieci na zewnątrz. One specjalnie niewiele poprawią, a mogą wręcz pogorszyć dla urządzeń z zasilaczem liniowym.

Po drugie - zdaje się że ta firma dostarcza te kable jako rozwiązanie problemu urządzeń, które nie przeszły pomyślnie badań na emisję zakłóceń do sieci i nie dostały znaku CE, a nie ma miejsca w środku urządzienia na dołożenie filtra.

nie tędy droga panowie...

Na razie zmontuję kabelek o długości albo 1,8mb albo 1,5mb bez filtra ferrytowego a później z ferrytem i zobaczymy czy to wnosi w ogóle jakiś"ład i porządek" w całościowej konstrukcji . Małe doświadczenie nie zaszkodzi. Pozostało mi jeszcze znalezienie tulejek miedzianych fi 4mm oraz 6mm w mojej okolicy do zakończeń kablowych. W piątek otrzymałem informacje zwrotną z hurtowni , że kabel można odebrać .

Więc trzaaa... teraz zakasać rękawy i zrobić to całe "ustrojstwo" do zasilania DAC-a.    

Edytowane przez thomas_XLR

Ferryt zdecydowanie nie jest dobrym pomysłem w większości przypadków. Zamula cały przekaz.

Ale jak chcesz mieć doświadczenie może zrób wewnątrz urządzenia. Zwykle tam jest miejsce i kable bez zewnętrznej izolacji więc łatwiej nałożyć ferryt.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

No dobra. W takim razie 2 kpl-y kabelków sieciowych DIY na bazie "Topflex EMV 3plus2YSLCY-J , 3 x4mm2 +3x0,75mm2"  będzie bez ferrytu (skoro tak powiadacie , że ferryt "zamula"). Dzięki za podpowiedź. 

Edytowane przez thomas_XLR
18 godzin temu, thomas_XLR napisał:

No dobra. W takim razie 2 kpl-y kabelków sieciowych DIY na bazie "Topflex EMV 3plus2YSLCY-J , 3 x4mm2 +3x0,75mm2"  będzie bez ferrytu (skoro tak powiadacie , że ferryt "zamula"). Dzięki za podpowiedź. 

Zawsze podglądam najlepszych i w konstrukcjach nawet po 20000, raz występuje raz nie. Więc uważam że nie ma to większego znaczenia, ponieważ w sprzętach na wejściu mamy filtry które podobnie usuwają takie śmieci, generalnie nie zaszkodzi.

Jeśli ktoś ma efekt zamulenia - uważam że to tylko źle świadczy o filtracji, a dokładana przez kabel ziarnistość,  jest błędnie rozumowaną poprawą dynamiki.

Ferryt na ekranie jest bez sensu , zwiększy jego impedancję dla w.cz. czyli tylko szkodzi.

Edytowane przez bogdan_

W trakcie usuwania konta.

Godzinę temu, bogdan_ napisał:

Od czego jest ekran? Po co psuć jego działanie ferrytem?

OK, pojalem, dzieki

Edytowane przez xajas
W dniu 16.02.2019 o 12:10, thomas_XLR napisał:

Na razie zmontuję kabelek o długości albo 1,8mb albo 1,5mb bez filtra ferrytowego a później z ferrytem i zobaczymy czy to wnosi w ogóle jakiś"ład i porządek" w całościowej konstrukcji . Małe doświadczenie nie zaszkodzi. Pozostało mi jeszcze znalezienie tulejek miedzianych fi 4mm oraz 6mm w mojej okolicy do zakończeń kablowych. W piątek otrzymałem informacje zwrotną z hurtowni , że kabel można odebrać .

Więc trzaaa... teraz zakasać rękawy i zrobić to całe "ustrojstwo" do zasilania DAC-a.    

A po co te  tulejki miedziane ?? 

...a w końcu kabel wciśniemy do gniazdka w ścianie za kilka czy kilkanaście złotych,  które jest podłączone zwykłymi drutami i dobrze jak mają 1,5mm2

może lepiej podyskutować nie o samych kablach ale o systemie zasilania ?

Edytowane przez oxygen
21 hours ago, oxygen said:

...a w końcu kabel wciśniemy do gniazdka w ścianie za kilka czy kilkanaście złotych,  które jest podłączone zwykłymi drutami i dobrze jak mają 1,5mm2

może lepiej podyskutować nie o samych kablach ale o systemie zasilania ?

To utworz taki watek w odpowiednim dziale, w czy problem? To jest watek o kablu sieciowym i rozmowa jest w temacie.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Rafa, Pisałeś o podróbach OYAIDE, że są całkiem niezłe. Ale o jakie modele konkretnie chodzi? Na aledrogo są:

czerwony OYAIDE C-079 + P-079E

niebieski OYAIDE C-037 + P-037E

chyba brązowe Oyaide C-004 P-004E

Co  wybrać do helixy na miedzi (ponoć 6N) z Chin :) To mają być wtyki na start. Może później poeksperymentuję z droższymi Furutechami.

23 godziny temu, oxygen napisał:

...a w końcu kabel wciśniemy do gniazdka w ścianie za kilka czy kilkanaście złotych,  które jest podłączone zwykłymi drutami i dobrze jak mają 1,5mm2

może lepiej podyskutować nie o samych kablach ale o systemie zasilania ?

Niektórzy mają gniazda Furutecha w ścianie :-) Kable sieciowe robiłem sam. Polecam.

2 godziny temu, rafa napisał:

To utworz taki watek w odpowiednim dziale, w czy problem? To jest watek o kablu sieciowym i rozmowa jest w temacie.

Osobiście nie czuję potrzeby zakładania takiego tematu, mam w miarę poprawny system zasilający, niemniej chciałem zwrócić uwagę, że sam kabel to nie wszystko i nie ma co spodziewać się cudów jak nawet super sieciówkę wepniemy do przedłużacza.

Poza tym nie musisz tak się spinać, bo ośmieliłem się napisać swoje zdanie...

10 hours ago, Tomuś said:

Rafa, Pisałeś o podróbach OYAIDE, że są całkiem niezłe. Ale o jakie modele konkretnie chodzi? Na aledrogo są:

czerwony OYAIDE C-079 + P-079E

niebieski OYAIDE C-037 + P-037E

chyba brązowe Oyaide C-004 P-004E

Co  wybrać do helixy na miedzi (ponoć 6N) z Chin :) To mają być wtyki na start. Może później poeksperymentuję z droższymi Furutechami.

Dokładnie te i od tego sprzedawcy kupowałem 2 razy. Zawsze grały dobrze. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
10 godzin temu, rafa napisał:

Dokładnie te i od tego sprzedawcy kupowałem 2 razy. Zawsze grały dobrze. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dzięki - chodzi więc o czerwone 079

Z tym 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nie masz doświadczenia?

Trochę drożej ale na miejscu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Niestety nie wiem czy sa identyczne. 

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.