Skocz do zawartości
IGNORED

"Od zawsze wiadomo, że bit-perfect to jeden z mitów głoszony przez głuchych"


globtroter1

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio sprawdzałem u siebie program JPlay w darmowej , testowej wersji do ściągnięcia z ich strony.

Program ten posiada dwa „engine”- dwa „tryby”: Beach i River, oferujące z założenia odmienne brzmienie. Wg mnie rożnica jest spora i od razu wyraźnie słyszalna.

 

Moją uwagę przykuła informacja o zachowaniu zgodności bitowej (bit-perfect) w obydwu w/w trybach pomimo wyraźnych różnic dźwiękowych.

Marcin z Jplay potwierdził ten fakt, informując, że było to również wielokrotnie weryfikowane w pomiarach wykonywanych przez samych użytkowników.

Sam chyba nie zdawał sobie sprawy z szerszego, edukacyjnego znaczenia tego faktu.

 

Niezorientowanym wyjaśniam, że oznacza to bezpośredni dowód logiczny na nieprawdziwość "teorii" bit-perfect. Sama zgodność bitowa to nie jest jedyny warunek.

 

I wcale mnie to nie cieszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

globtroter1 - jeśli zarówno w trybie Beach, jak i River sygnał wyjściowy z JPlay'a jest bit-perfect a rożni się brzmieniem to różnice w brzmieniu różnych soft-odtwarzaczy również nie powinny nikogo dziwić. Po prostu jeśli czegoś nie można zmierzyć nie oznacza, że tego nie ma, tylko przyrządy / metody jakimi próbuje się to zrobić są niedoskonałe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale w czym problem? Jeśli to słyszę to nie używam takiego sprzętu, oprogramowania i tyle.

 

globtroter1 doskonale Cię rozumiem ale taki mamy wpływ na to jak na poprawę nadawania dźwięku z radia które dziś w ogóle wyłączyłem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem z tym bitperfect jest jak z Yeti - każdy zna ale nikt nie widział.

 

Bo ile osób dokonało empirycznej weryfikacji ? Wszyscy karmimy się tym, co nam mówią producenci oprogramowania.

 

Jeżeli pamiętasz swoje doświadczenia z Audiophileo, które ma funkcję sprawdzania czy dany sygnał jest bitperfekt, to pamiętsz że uzyskanie wyniku na poziomie 100% było bardzo trudne o ile nie niemożliwe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Patrick

(Konto usunięte)

Moim zdaniem z tym bitperfect jest jak z Yeti - każdy zna ale nikt nie widział.

 

Akurat to hobby na pewnym poziomie jest pelne takich przypadkow => podobnie jak ze "slyszeniem" pewnych "oczywistych" zmian wprowadzanych przez pewne peryferia/dodatki => wielu "slyszy" nikt nie potrafi tego udowodnic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu bitperfect to tylko część zagadnienia i chyba wcale nie najważniejsza. Często zdecydowanie ważniejsze jest to jak zostaną dostarczone dane (i tu łatwo zauważyć np. wpływ zastosowanego zegara, czy konwertera przy przesyle usb/spdif) i jak dużo dodatkowych zakłóceń na to nałożą urządzenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proba wytlumaczenia czemu odstepstwa od zgodnosci bitowej nie powinny miec wplywu na brzmienie byla podjeta w jednym z artykulow TAS. Na uwage zasluguje tu zwrot: "snapshot" of continuously variable analog waveform

 

W transmisji pomiedzy transportem a DACiem nie mamy do czynienia z typowym sygnalem cyfrowym a raczej z sygnalem analogowym ktory zawiera takze informacje cyfrowa. Wszystko czemu jest podatny sygnal analogowy, bedzie wplywalo na koncowy efekt procesu przetwarzania danych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-3442-0-65321000-1328765993_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Co do bit perfect i oprogramowania to nawet szkoda komentować tytulu wątku. Jeśli ktoś kiedykolwiek programował, a zwłaszcza w środowisku produktów microsoft, to doskonale wie, że dzieją się tam cuda - windows to nie jest system czasu rzeczywistego, o szczegółach nie ma co mówić, bo to dosyc skomplikowane.

 

Nie krępuj się. Dawaj te szczegóły. Może ktoś zrozumie.:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie krępuj się. Dawaj te szczegóły. Może ktoś zrozumie.:)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Audiophools - goo.gl/NJkF8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Zatem stwierdzenie przedstawione w tytule wątku, pomijając żłośliwy charakter ;-), nie może być traktowane poważnie.

 

I z taką "przewrotną" intencją zostało zacytowane.:) Na marginesie; - jest to ironiczna wypowiedź jednego ze zwolenników teorii bit-perfect.

 

 

...Nie ma również żadnej gwarancji, że informacja producenta o zgodności bitowej programu w obu trybach jest prawdziwa.

 

Najlepiej zatem samemu sprawdzić. Znam takich, co to już zrobili.

 

Ogólna i znana charakterystyka systemu op. oraz zakłócenia niestety nie stanowią wyczerpującego wyjaśnienia w kontekście dźwięku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mogę sprawdzić osobiście, ponieważ nie używam Windowsów ;-)))) i raczej nic nie wskazuje na to abym kiedykolwiek ich używał do własnych celów ;-))))

 

 

Amiga OS 4.1

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym to zrobil, ale wyliczanie wszystkich niedoróbek windows wykracza poza ramy tego wątku a nawet forum. Z grubsza rzecz biorąc wewnętrzna biurokracja systemu zajmuje tyle czasu, że często nie może zająć się podstawowym zadaniem, czyli aktywną w danym momencie aplikacją. W związku z tym nie może on dzialać w czasie rzaczywistym, co oznacza, że precyzyjna synchronizacja jakichś zdarzeń jest bardzo trudna, o ile nie niemożliwa. Stąd bierze się możliwość przekłamań w transmisjach strumieniowych. Dotyczy to wszystkich wersji windows z linii NT. To tyle o windowsach.

Jplay nie istnieje w wersjach na inne systemy operacyjne, więc trudno stwierdzić, gdzie jest problem.

Zatem stwierdzenie przedstawione w tytule wątku, pomijając żłośliwy charakter ;-), nie może być traktowane poważnie. Po pierwsze z racji platformy, na której program pracuje, a po drugie z braku szczegółów opisujących metodologię pomiarów. Zdanie "było to również wielokrotnie weryfikowane w pomiarach wykonywanych przez samych użytkowników" nic nie daje, bo można je potraktować jedynie jako plotkę w stylu "ktoś kiedyś coś powiedział". Nie ma również żadnej gwarancji, że informacja producenta o zgodności bitowej programu w obu trybach jest prawdziwa.

Żródłem ewentualnych różnic w brzmieniu transportów są zakłocenia, których multum jest geerowane przez uklady cyfrowe, w których sygnaly mają bardzo szerokie widmo. Komputer jest urządzeniem, w którym, niestety nie bardzo dba się o to, aby te zakłócenia nie przedostawały się na zewnątrz i może to być również przyczyną opisanych efektów.

Dokładnie tak, Windows dzieli czas pracy procesora pomiędzy różne wątki według swoich zasad i dlatego kolejne "paczki" danych z programu odtwarzającego są wysyłane np. przez port USB nie wtedy gdy powinny być wysłane tylko wtedy gdy Windows na to pozwoli. Dlatego właśnie JPlay w trybie hibernacji jest programem wyjątkowym na platformę Windows - domyślam się że w trybie hibernacji całkowicie albo prawie całkowicie przejmuje kontrolę nad pracą komputera. W tej kwesti Marcin GPS jako współautor programu mógłby się wypowiedzieć. Zakłócenia o których piszesz to oczywiści odrębny i również niemały problem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, Windows dzieli czas pracy procesora pomiędzy różne wątki według swoich zasad i dlatego kolejne "paczki" danych z programu odtwarzającego są wysyłane np. przez port USB nie wtedy gdy powinny być wysłane tylko wtedy gdy Windows na to pozwoli. Dlatego właśnie JPlay w trybie hibernacji jest programem wyjątkowym na platformę Windows - domyślam się że w trybie hibernacji całkowicie albo prawie całkowicie przejmuje kontrolę nad pracą komputera. W tej kwesti Marcin GPS jako współautor programu mógłby się wypowiedzieć. Zakłócenia o których piszesz to oczywiści odrębny i również niemały problem.

 

Dlatego jak chcę mieć dobrze wypalone płytki CD-R wyłączam prawie wszystkie "życiowe" programy Windowsa (niektóre się bronią jak mogą;może by było lepiejjak by je na chwilę ukatrupić,mile widziane porady) znów ktoś powie że i tak jest bit perfect :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie potrzeba żadnych pomiarów, dowodów, itp. Wszystko wyjaśnia zasada działania przetwornika DAC - sygnał analogowy na wyjściu zależy od wartości każdej próbki oraz czasu jej trwania. Czas trwania próbki zależy od jittera sygnału cyfrowego. Jitter sygnału cyfrowego zależy od dokładności jego taktowania przez transport oraz dokładności kształtu przebiegu (S/PDIF, I2S, itp.) podawanego do DIRa lub DACa. Zależy dlatego, że logika ma swoje napięciowe progi logiczne, gdzie sygnał jest uważany za 1 lub 0.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jak chcę mieć dobrze wypalone płytki CD-R wyłączam prawie wszystkie "życiowe" programy Windowsa (niektóre się bronią jak mogą;może by było lepiejjak by je na chwilę ukatrupić,mile widziane porady) znów ktoś powie że i tak jest bit perfect :)

A próbowałeś odpowiednio rozłożyć obciążenie na poszczególne rdzenie? Np. wszystko co się da na pierwszy rdzeń, a na drugi sam program do wypalania w trybie max priorytetu? ;) Ale i tak nie sądzę by to miało wpływ na jitter pitów i landów, które są wypalone na płycie (za to odpowiada w 100% nagrywarka ... wiem że plextor miał specjalny tryb nagrywania audio, właśnie eliminujący jitter)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Poza tym sygnał cyfrowy, w postaci "fizycznej" jest analogowy. Przez co jest wrażliwy na wszelkiego rodzaju zakłócenia. Po prostu zakłócenia wpływają w sposób minimalny, na niesioną informację. Był kiedyś temat kabli cyfrowych, jakkolwiek uważałem, że mogą mieć one wpływ na dźwięk (chociażby poprzez przeniesienie/zebranie wspomnianych zakłóceń, które nawet jak nie zmienią zawartości bitowej to mogą się przedostać na stopnie analogowe), to jest on marginalny. Okazuje się, że wcale nie jest on aż tak mały. Kabel, w zależności od długości i jakości może mieć istotny wpływ na jitter. Zresztą sam komputer i jego śmiecenie również takowy wprowadza. BitPerferct sam w sobie jest istotny w przypadkach o jakich piszą przeciwnicy wpływu czegokolwiek na przesył sygnału w postaci cyfrowej, czyli gdy każa porównywać wydrukowane zdjęcia przesłane przez różne kable USB, albo pliki... W przypadku gdy ważny jest również czas przesyłu i jego sterowanie w czasie rzeczywistym sam BitPerfect nie wystarcza...

 

PS. O tych kablach i jitterze przeczytałem kilka dni temu. I to nie w jakiejś audiofilskiej gazetce, tylko w blogu prowadzonym przez pewnego elektronika. Jako ciekawostka, można tam znaleźć różne pomiary jittera dla różnych DAC'ów. Wiem też, że są chipy tłumiące owy jitter (np. SRC), ale zawsze jest to tłumienie... nigdy wyzerowanie. Co so słyszalności tego i owego, nigdy testów nie robiłem. Piszę tutaj od strony czysto pomiarowej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego jestem zdania że każdy DAC (nie jako kostka, tylko jako urządzenie które kupujemy) powinien mieć system eliminacji jittera ... np. zapis wchodzących z SPDIF danych do wewn. pamięci urządzenia DAC i odczyt z tej pamięci w naszym DAC z precyzyjnym taktowaniem przy transmisji do samej kostki przetwornika DAC. Opóźnienie w odtwarzaniu będzie i tak nieistotne (co z tego że po naciśnięciu play usłyszymy muzykę 0,05s później?)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym my dyskutujemy? Znacznie większy wpływ jest pomieszczenia na grę kolumn a dosyć mało osób tym się para i co ciekawe nie przeszkadza im to wcale :)

 

Dla tego jestem zdania że każdy DAC (nie jako kostka, tylko jako urządzenie które kupujemy) powinien mieć system eliminacji jittera ... np. zapis wchodzących z SPDIF danych do wewn. pamięci urządzenia DAC i odczyt z tej pamięci w naszym DAC z precyzyjnym taktowaniem przy transmisji do samej kostki przetwornika DAC. Opóźnienie w odtwarzaniu będzie i tak nieistotne (co z tego że po naciśnięciu play usłyszymy muzykę 0,05s później?)

 

To już było :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym my dyskutujemy? Znacznie większy wpływ jest pomieszczenia na grę kolumn a dosyć mało osób tym się para i co ciekawe nie przeszkadza im to wcale :)

Nie mniej jednak skoro jitter ma wpływ na wyjście analogowe, to trzeba go eliminować (w praktyce minimalizować, bo każdy zegar ma jakąś tolerancję).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale i tak nie sądzę by to miało wpływ na jitter pitów i landów, które są wypalone na płycie (za to odpowiada w 100% nagrywarka ... wiem że plextor miał specjalny tryb nagrywania audio, właśnie eliminujący jitter)

 

No widzisz ja mam parę takich wypalarek zarówno wewnętrzna jak i zewnętrzną i trochę się lepiej orientuję co w trawie piszczy.

 

Przykładowo robiąc pity perfect co do wielkości mamy minimalnie mniejszy jitter ale płyta traci z przestrzenności,powietrza która jest wynikiem większych pitów w oryginale tłoczonym!

 

Tak ze to trochę smutne ale MOIM ZDANIEM oryginały też mamy z racji produkcji, zużycia matrycy jak i ilości tłoczeń trochę pokićkane.

 

Nie dziwię się że pewne wydania krócej tłoczone nie przewidziane! na większą ilość kopii (mniejsze pity) powinny grać bliżej oryginału ale czy przyjemniej dla ucha; to moim zdaniem zależy od poziomu realizacji nagrania.

 

Liczy się suma elementów a nie tylko pewien fragment toru.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz, że z określonej wielkości jitterem, brzmi Tobie subiektywnie lepiej ?

 

Nie! sugeruję że napęd zmienia brzmienie mając do odczytania większe pity (dłuższy czas odczytu spowodowany szukaniem i niedokładnym pozycjonowaniem głowicy).

 

Muszę się bliżej przyjrzeć pewnej sprawie (może wieczorkiem). Mam wzorcowo tłoczoną płytę;mały nakład i takie tam-brałem udział w nagraniu i pamiętam jak brzmiało to w oryginale :) Wypalę większe dziury i posłucham czy napęd odtworzy to uczciwiej :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
oznacza to bezpośredni dowód logiczny na nieprawdziwość "teorii" bit-perfect. Sama zgodność bitowa to nie jest jedyny warunek.

O "dowodzie" IMHO można by mówić dopiero w momencie, gdyby owe różnice zostały potwierdzone w podwójnym ślepym teście ABX.

 

 

Bo ile osób dokonało empirycznej weryfikacji ? Wszyscy karmimy się tym, co nam mówią producenci oprogramowania.

Nie, ja nie wierzę w zapewnienia producentów. Dlatego sam wielokrotnie przeprowadziłem testy na "bit-perfect".

 

 

Jeżeli pamiętasz swoje doświadczenia z Audiophileo, które ma funkcję sprawdzania czy dany sygnał jest bitperfekt, to pamiętsz że uzyskanie wyniku na poziomie 100% było bardzo trudne o ile nie niemożliwe.

To coś słabo działa ten konwerter i/lub wystąpiły jakieś problemy z kompem/jego konfiguracją. Mi udało się uzyskać "bit-perfect" na poziomie 100% dla wielu urządzeń.

 

 

Proba wytlumaczenia czemu odstepstwa od zgodnosci bitowej nie powinny miec wplywu na brzmienie byla podjeta w jednym z artykulow TAS.

Ostatnio przeczytałem jeden z artykułów w TAS na temat różnić brzmieniowych pomiędzy ripami wykonanymi za pomocą różnych programów. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie pewna gwiazdka pod tabelką:

*All tracks were subjected to a bit-by-bit comparison in EAC and found to be identical.

 

 

W transmisji pomiedzy transportem a DACiem nie mamy do czynienia z typowym sygnalem cyfrowym a raczej z sygnalem analogowym ktory zawiera takze informacje cyfrowa. Wszystko czemu jest podatny sygnal analogowy, bedzie wplywalo na koncowy efekt procesu przetwarzania danych.

W przypadku danych (chodzi mi o obrazy/pliki powstałe podczas ripowania płyt) nie zachodzi zjawisko jittera, więc w tym momencie nawet nie można go obwiniać za rzekomo słyszalne różnice brzmieniowe. Ciekawie, jak te różnice wytłumaczyliby autorzy artykułu.

Moim zdaniem artykuł ten to kompletna kompromitacja autorów (w tym jednego Ph.D.). Pismo to w tym momencie straciło dla mnie jakąkolwiek wiarygodność.

 

 

I z taką "przewrotną" intencją zostało zacytowane.:) Na marginesie; - jest to ironiczna wypowiedź jednego ze zwolenników teorii bit-perfect.

Trzeba było zacytować całą wypowiedź, nie wycinając ostatniego słowa ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Once a CD or download is converted to FLAC, the only way you can achieve the superior sound of WAV files is to go back to the original CD or source for a new rip or WAV download. - "The Absolute Sound" - Charles Zeilig, Ph.D., and Jay Clawson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przeczytałem jeden z artykułów w TAS na temat różnić brzmieniowych pomiędzy ripami wykonanymi za pomocą różnych programów. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie pewna gwiazdka pod tabelką

Mógłbyś podać, co to z artykuł?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Mógłbyś podać, co to z artykuł?

Chodzi "Computer Music Audio Quality" by Charles Zeilig, Ph.D., and Jay Clawson opublikowany w styczniowym "the absolute sound"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Krótka piłka, skoro NERO tak świetnie sprawdza bit-perfect to dla czego widzi np. tak mało błędów C1 C2 i wypały z niego są dalsze oryginałowi niż np. w Plextools-e ??!!!

Nie wypalam płyt od dobrych paru lat, więc nie do mnie to pytanie.

W jaki sposób doszedłeś, że "wypały z niego są dalsze oryginałowi niż np. w Plextools-e"? Jaki test potwierdza tę tezę?

Czy obecność błędów C1 i C2 ingeruje w zapis bitowy, o ile oczywiście dają się te błędy skorygować podczas odtwarzania/ripowania? Jeśli tak, w jaki sposób można to potwierdzić?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Once a CD or download is converted to FLAC, the only way you can achieve the superior sound of WAV files is to go back to the original CD or source for a new rip or WAV download. - "The Absolute Sound" - Charles Zeilig, Ph.D., and Jay Clawson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nedj

 

jeśli jest C2 to nic tam nie skorygujesz po prostu dane są zniszczone a mimo przez układ korekcji często ucho nie zwraca na to uwagi że zostało oszukane.(nie bez powodu wprowadzajac standard CD nad tym pracowano-lata 60-80 to cudowny okres nad badaniem sposobu słyszenia przez człowieka. Problem jest banalny w głowie działa kolejny mikroprocesor który pewne sprawy nam "domalowuje" U jednych działa to mocniej u innych słabiej.Tak ze pozornie ten sam świat który widzimy wyglada dla różnych osób różnie.

Doskonale cię rozumiem ze nie słyszysz różnic ale jeden lubi być "trzeźwy jak świnia a inny cały czas jedzie na dragach"

 

Myślę że nie trzeba Ci tłumaczyć że to chodzi o percepcje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
jeśli jest C2 to nic tam nie skorygujesz po prostu dane są zniszczone

Czyli następuję ingerencja w sygnał, czyli nie jest "bit-perfect", co bardzo łatwo można wykazać w teście. Czyli jeśli Nero nie informuje o tych błędach, to znaczy, że olewa "bit-perfect" i nie sprawdza poprawności danych.

 

 

Doskonale cię rozumiem ze nie słyszysz różnic

Nie słyszę różnic, bo nie słucham CD.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Once a CD or download is converted to FLAC, the only way you can achieve the superior sound of WAV files is to go back to the original CD or source for a new rip or WAV download. - "The Absolute Sound" - Charles Zeilig, Ph.D., and Jay Clawson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie słyszę różnic, bo nie słucham CD.

 

 

 

Dokładnie Cię rozumiem ja czasem słucham dźwięku żywego nagrywanego w studiach i mimo standardu "odpornego na zmiany dżwięku" jakim jest XLR pomiędzy mikrofonem a pre mikrofonowym można jeszcze tyle zrobić "głupim" kablem że to po prostu niektórym nie mieści się w głowie!!! Nawet między bardzo dobrymi kartami studyjnymi używanymi do nagrywania dźwięku słychać różnice! Najbardziej ciekawe jest to że np. w studyjnym Pro Toolsie w programie diagnostycznym też na powiększonej jednej sinusoidzie z nagrania nie widać różnicy między kablami :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.