Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  593 członków

Hegel Klub
IGNORED

Klub HEGEL


Violet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Też tak mam, ale ja "nauczyłem" rodzinę, że dźwięk jest lepszy jak słucha się trochę głośniej;-) Teraz jak córka śpi to nawet głośno oglądany film z efektami czy słuchana muza jej nie przeszkadzają:-)

 

Ja za moja H200, dwa miechy temu dałem chyba 5500zł z odbiorem własnym.

Co do kabli to póki co mam XLR na srebrze i złocie właśnie M&B i bardzo chwalę. Chodzi za mną zrobienie sobie z miedzi cryo lub monokryształu miedzi kabelki RCA. Z tego samego materiału chce sobie zrobić też USB, bo obecnie mam srebro (też od M&B). Wtedy porównam i dam znać.

To musze sie troche potargowac :-)

 

H200 ma troche malo wejsc rca. Jak podlacze cd i dac to jak bede mogl podlaczyc w przyszlosci gramofon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt z recenzji ... "Nie jest to wzmacniacz dla każdego, bo część melomanów woli bardziej lampowe brzmienie, cieplejsze i gęstsze. Jeśli jednak chcemy usłyszeć co na płytach jest naprawdę, to uda nam się to właśnie z Heglem." Czyli jednak inny niż h200 --dla mnie dość lampowy, ciepły i gęsty.

 

W jakim zestawie H200 jest "lampowy, ciepły i gęsty"? U mnie jest wyraźnie ostry (z Epos M22 - może to ich sprawka). Zastanawiam się czy on może dobrze zagrać z ATC SCM 40 (aktualną wersją)

 

H200 mk2 jest moim zdaniem nawet lepsze niz h300 w kazdym aspekcie brzmienia. Wyciagneli wszystko co najlepsze z h200 i h300. Zyje w norwegii wiec mam szybki dostep. 70 sztuk na Pl to duzo zgadzam sie. Ale u nas nie bedzie ani jednego. Jednakze na caly swiat to zapas na pol roku jak nie mniej.

 

co to jest "H200 mk2" - czym się różni od mk1 i w którym roku została wprowadzona?

Edytowane przez czupet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim zestawie H200 jest "lampowy, ciepły i gęsty"?

Trzeba kombinować z akustyką i ustawieniem, Eposy są podobno zdecydowanie jasne; ja lubię Spendory i zawsze do nich wracam - nie eksponują wysokich tonów, ale wszystko, co trzeba słychać w nagraniach.

IMHO Spendory grają szlachetniej niż inne odsłuchiwane przez mnie kolumny. "Teoretycznie" podobnie powinny zagrać Xaviany, może Ushery, Dynki (?), ale to tylko moje przypuszczenia. Także kable głośnikowe Audiomica Dolomity - łagodzą metaliczność góry, przy tym grają żywo i świeżo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W H360,wejście XLR,jest w pełni zbalansowane.

 

Kolega Stachu19 pytał czy H200 jest w pełni zbalansowany? Moim zdaniem ani H200, ani H360 nie są w pełni zbalansowane. W prawdziwym wzmacniaczu zbalansowanym są tylko 3 elementy wspólne dla obu kanałów: obudowa, włącznik zasilania i kabel zasilający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim zestawie H200 jest "lampowy, ciepły i gęsty"? U mnie jest wyraźnie ostry (z Epos M22 - może to ich sprawka). Zastanawiam się czy on może dobrze zagrać z ATC SCM 40 (aktualną wersją)

 

 

 

 

Zwróć uwagę Na kolumny marki Xavian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim zestawie H200 jest "lampowy, ciepły i gęsty"? U mnie jest wyraźnie ostry (z Epos M22 - może to ich sprawka). Zastanawiam się czy on może dobrze zagrać z ATC SCM 40 (aktualną wersją)

 

Sprawdziłem połączenie ATC SCM 40 z H200, niestety ten wzmacniacz nie daje rady prądowo i nie napędza prawidłowo tych kolumn, natomiast H300 i H360 jak najbardziej tak. Brzmieniowo można je łączyć jak najbardziej z rewelacyjnym efektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem połączenie ATC SCM 40 z H200, niestety ten wzmacniacz nie daje rady prądowo i nie napędza prawidłowo tych kolumn, natomiast H300 i H360 jak najbardziej tak. Brzmieniowo można je łączyć jak najbardziej z rewelacyjnym efektem.

 

z którą wersją SCM 40 sprawdzałeś?

To dziwne co piszesz, bo z SCM 35, które prądowo są podobnym wyzwaniem (tylko tweeter się zmienił i trochę zwrotnica) H200 radził sobie bardzo swobodnie w pomieszczeniu 30-50 m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Stachu19 pytał czy H200 jest w pełni zbalansowany? Moim zdaniem ani H200, ani H360 nie są w pełni zbalansowane. W prawdziwym wzmacniaczu zbalansowanym są tylko 3 elementy wspólne dla obu kanałów: obudowa, włącznik zasilania i kabel zasilający.

Czyli producent oszukuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W jakim zestawie H200 jest "lampowy, ciepły i gęsty"? U mnie jest wyraźnie ostry (z Epos M22 - może to ich sprawka). Zastanawiam się czy on może dobrze zagrać z ATC SCM 40 (aktualną wersją)

 

 

 

co to jest "H200 mk2" - czym się różni od mk1 i w którym roku została wprowadzona?

Z dobrym źródłem jest znakomicie z HD 25 albo cdp2 lub cdp4 praktycznie na dowolnych kolumnach.

Z kolumnami usher czy Audio Physic nawet że słabym źródłem jest ciepło .

 

 

 

Ok. Dzięki. Może i temat się przewijał wcześniej, ale nie działa mi wyszukiwarka na forum szukania słowa w temacie.

 

Jeśli rzecz przede wszystkim przejawia się w scenie, to niekoniecznie będę się napinał, zważywszy że cena xlrów jest często znacznie wyższa niż odpowiednik rca. Z kolei rynek wtórny to już bida co do bogactwa oferty.

Ja porównywałem te same kable w wersji RCA oraz XLR moim zdaniem warto dopłacić do XLR poza sceną wersje RCA były ciut ciut bardziej przygaszone , nie mówię o różnicy głośności ale sposobie prezentacji dźwięku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prawdziwym wzmacniaczu zbalansowanym są tylko 3 elementy wspólne dla obu kanałów: obudowa, włącznik zasilania i kabel zasilający.

 

Opisujesz dual mono - zbalansowanie to zupełnie co innego.

 

[EDIT]

A jednak się myliłem - jest różnica w tym pojęciu w Polsce i na świecie (o ile na audio.com.pl wiedzą o czym piszą)...

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Balanced_audio

https://audio.com.pl/vademecum/faq/stereo-wzmacniacze/18379-na-czym-polega-konstrukcja-zbalansowana-jakie-sa-jej-zalety-i-wady

Edytowane przez Piotr Zalewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dobrym źródłem jest znakomicie z HD 25 albo cdp2 lub cdp4 praktycznie na dowolnych kolumnach.

Z kolumnami usher czy Audio Physic nawet że słabym źródłem jest ciepło .

 

 

Ja porównywałem te same kable w wersji RCA oraz XLR moim zdaniem warto dopłacić do XLR poza sceną wersje RCA były ciut ciut bardziej przygaszone , nie mówię o różnicy głośności ale sposobie prezentacji dźwięku .

Właśnie wtedy jak sie ma tego samego producenta i danego modelu dwie wersje ,można wyciągać wnioski bo np u mnie na rca jest odwrotnie i to właśnie na xlr jest lekkie przygaszenie ,ale prawie jestem pewien że to wynika głównie raczej z różnicy materiału miedz & srebro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiadam się tylko co do klocków które słuchałem a ten DAC akurat we własnym systemie przez tydzień porównywałem z trzema innymi przetwornikami. Jego realna wartość i pozycjonowanie na rynku to jak dla mnie około 2 tyś. Ale to oczywiście kwestia zapewne gustu ;)))

 M1  >Weavelight  >Vanguard /  Xti 2000 > Audiosynergia Pira > Amazonia Miusik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiadam się tylko co do klocków które słuchałem a ten DAC akurat we własnym systemie przez tydzień porównywałem z trzema innymi przetwornikami. Jego realna wartość i pozycjonowanie na rynku to jak dla mnie około 2 tyś. Ale to oczywiście kwestia zapewne gustu ;)))

Nie jesteś pierwszy i nie ostatni któremu nie zagrał tak.jak.potrafi i nie słyszał jak gra dobrze zestawiony . Przeczytaj wpisy Freja też go chciał spuścić a teraz wieczna miłość .

To samo dotyczy CD to jest już dźwięk wysokiej półki bez fajerwerków walenia basem i cykania górą .

Z ludźmi którzy słuchają wiele już lat bardzo często mówią to samo w pierwszej chwili nie ma szału ale jak się przesłucha z 80 płyt to po miesiącu już nie ma powrotu . Raz że słychać ogromnie łatwo niuanse jest wyjątkowa analityczność a przy tym połączona z analogowym sznytem bez zmulenia co jest arcytrudne do osiągnięcia . Większość firm albo daje analityczność albo muzykalność i barwę ma problemy z łączeniem tych 2 cech .

 

 

 

 

Jaki masz rozstaw Amphionów?

Jeszcze nie zdecydowałem . Na krótszej ścianie jest świetna scena za to dźwięk nie ma pełnej liniowości . A na dłuższej jest liniowość ale gorsza scena . Całe szczęście że to pomieszczenie tymczasowe .

Najlepsze efekty są przy ustawieniu 1,5 metra lub więcej od tylnej ściany oraz ok 80.cm od bocznych . Wówczas jest liniowość nie ma podbicia basu czy góry .

 

 

A HD12 da radę? Jak się ma HD12 do HD25?

Nie słuchałem 12 może ktoś porównywał i się wypowie . Moim zdaniem można spokojnie skorzystać z recenzji w prasie są trafione i zawsze jest wskazówka jak to gra .

Edytowane przez jacm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście słuchałem go w jednym zestawieniu. Tak więc tylko na tym się opieram. Na plus dla Hegla przestrzeń i analitczność. Za każdym razem jednak kiedy przełaczałem na Audio GD (NFB28, Dac 19) przysłowiowy koc spadał z kolumn. Dynamika, wybrzmienia, jakość i kontrola basu. Również wokale brzmiały o klasę lepiej. Także pozostanę przy swoim zdaniu :). A jeszcze grał również MTech DSD Young i prezentował podobny poziom a nawet charakter grania jak HD25.

 M1  >Weavelight  >Vanguard /  Xti 2000 > Audiosynergia Pira > Amazonia Miusik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dynamikę i kontrolę basu czyli jego szybkość zróżnicowanie , barwę i rozciągnięcie to do poprawy tam wiele już nie ma . Co do barwy to można na nim osiągnąć dowolną suchą , tłustą , ciepły dźwięk zimny to kwestia doboru i charakteru reszty toru. Sam w sobie nie narzuca charakteru .

Edytowane przez jacm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ma swój charakter. Nie rozumiem tak często nadużywanego pojęcia że jakiś element toru jest czysty jak łza i pokaże tylko charakter reszty. Nie chcę tu wchodzić w ostra polemikę ponieważ to Wasz klub i jak widać ma rzeszę gorących zwolenników. Swoje słowa kierowałem do mniej zorientowanych i niezdecydowanych. Jeśli szukamy większej dawki emocji w odsłuchiwanej muzyce warto spróbować różnych rozwiązań. Na tym kończę.

 M1  >Weavelight  >Vanguard /  Xti 2000 > Audiosynergia Pira > Amazonia Miusik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dynamikę i kontrolę basu czyli jego szybkość zróżnicowanie , barwę i rozciągnięcie to do poprawy tam wiele już nie ma . Co do barwy to można na nim osiągnąć dowolną suchą , tłustą , ciepły dźwięk zimny to kwestia doboru i charakteru reszty toru. Sam w sobie nie narzuca charakteru .

Miałem nawet ostatnio dośc długo wpięty przed nim konwerter singxer su-1 żeby wyjść coax ,ale juz singxer sprzedany :) wróciłem do golasa hd25 i wolę z usb latać na plikach ,po czasie stwierdziłem ze wprowadza mi ten konwerter cyfrowość taką dziwną nie naturalną ,mam też tak dla hecy smsl m8A i to jest takie troche podobne, naleciałości cyfry no i w ogóle to nie to granie to zupełnie nie ta liga co hd25 ,ale czepiam się chinoli od jakiegoś czasu bo jeszcze nie dorośli do takiego prawdziwego hi-endu ,daje troche od nich taką własnie chinszczyzną choć w tych pieniądzach nie powinno sie za dużo wymagać , to znowu za sam konwerter 400$ to już nie tak super tanio i chyba chciało by sie więcej ,mają skopane zasilanie moim zdaniem i tomanek nie pomaga :) Edytowane przez freju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nawet ostatnio dośc długo wpięty przed nim konwerter singxer su-1 żeby wyjść coax ,ale juz singxer sprzedany :) wróciłem do golasa hd25 i wolę z usb latać na plikach ,po czasie stwierdziłem ze wprowadza mi ten konwerter cyfrowość taką dziwną nie naturalną ,mam też tak dla hecy smsl m8A i to jest takie troche podobne, naleciałości cyfry no i w ogóle to nie to granie to zupełnie nie ta liga co hd25 ,ale czepiam się chinoli od jakiegoś czasu bo jeszcze nie dorośli do takiego prawdziwego hi-endu ,daje troche od nich taką własnie chinszczyzną choć w tych pieniądzach nie powinno sie za dużo wymagać , to znowu za sam konwerter 400$ to już nie tak super tanio i chyba chciało by sie więcej ,mają skopane zasilanie moim zdaniem i tomanek nie pomaga :)

 

Powiem ci freju, że wychodzi na to, że w HD25 musieli bardzo dobrze ogarnąć te USB, ponieważ z PC leci taki niesamowity jak ja to nazywam syf, że głowa mała.

Gram od 2 lat na HD10 i zarówno USB jak Coax przepuszcza syf idący z PC co przejawia się najbardziej w tej okrutnej cyfrowości. Walczyłem z tym dość długo i kasy poszło też nie mało. Można było to zrobić taniej, ale docelowo u mnie też będzie HD25 i dlatego zbudowałem najpierw dobry transport. Konwerter z zasilaniem bateryjnym, ładowany przez iFi iPower (bardzo polecam ten zasilacz) + kilka filtrów z czego jeden z odcięciem masy z USB + drugi zasilacz iFi iPower do niego. Kabel coax i usb najwyższe modele z firmy Transparent.

 

Z takim transportem nawet HD10 gra gładko i naprawdę zaskakująco dobrze, tak jakby dopiero został uwolniony jego potencjał.

Kiedyś gdzieś czytałem, że właśnie dobry transport potrafi w pewnej części zatrzeć różnicę między dackami danego producenta i powiem szczerze, że coś może w tym być, gdyż różnica HD10 po USB a HD10 z tym transportem jest ogromna.

Tak jak pisałem zbieram na HD25 i wówczas wszystko stanie się jasne, ale w głębi serca chciałbym usłyszeć progres bo jak wszyscy wiemy to zawsze cieszy i głowa na ten moment podpowiada, że tak będzie :)

 

....w każdym bądź razie mam już dobre towarzystwo dla HD25 :)

 

Tak to sobie wymyśliłem:

Hi_Fi_-_schemat_toru.jpg

Edytowane przez CEzAR21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.