Jump to content
IGNORED

Dźwięk dynamiczny, z wykopem wręcz estradowy


MeH

Recommended Posts

Witam.

Naczytałem się tematów o tym jak dojść do tego, aby płyty z gatunku ciężkiego rocka / metalu "grały grały z odpowiednim wykopem".

 

Po pierwsze - o jaki dźwięk głównie mi chodzi. Jeśli ktoś był na koncercie Rogera Watersa w zeszłym roku w Łodzi, ten zrozumie o jaką dynamikę mi chodzi.

Dobrze nagłośniony koncert potrafi pozostawić piorunujące wrażenie.

 

Stopa perkusji, była "wyczuwalna" w żołądku. Wiem, że nie da się w domu wydobyć dźwięku aż z takim rozmachem, ale niech będzie chociaż część tego.

Niech "gęsta rockowo/metalowa stopa" (nie pukanie raz na 5 sekund jak w jazzowym plumkaniu) będzie dobrze wyczuwalna/słyszalna, uderzenia "odseparowane od siebie", a nie tylko tworząca jakąś tam podstawę basową.

 

Ogólnie perkusja to podstawa, która musi tworzyć swoisty fundament, a nie plumkać...

 

W zasadzie tylko raz w życiu słyszałem prawdziwie dynamiczne kolumny - były to monitory JBL L200, gdy pojechałem do gościa osłuchiwać wzmacniacz Musical Fidelity. I scena w głąb - dokładnie można było usytuować, który instrument jest bliżej, który dalej.

I na pewno była to zasługa samych kolumn, bo słuchałem ich wtedy z 3 różnymi wzmacniaczami i zawsze było dobrze.

 

W zeszłym roku byłem na Audioshow i praktycznie nic nie zbliżyło się do tego pułapu. Jedyne co mnie zainteresowało to kolumny TAD oraz na specjalnym pokazie JBL (ceny może przemilczę)

 

Co skłania mnie do przekonania, że aby było czuć tą siłę, kolumny muszą mieć prawdziwy woofer, a nie głośniczki o średnicy 17cm...

 

Zastanawiam się jeszcze jak grają głośniki z linią transmisyjną np. PMC (firma, na którą liczyłem a Audioshow, niestety nie było dane posłuchać), ale czy tak zachwalane np. OB1 są w stanie oddać aż taką dynamikę jaką dadzą woofery 25-40cm... ?

 

Wzmacniacz do odpowiednich kolumn to dalsze poszukiwania.

 

Wiem że może, a nawet powinno, się sprawdzić dołożenie subwoofera do podstawowego zestawu stereo, który będzie miał za zadanie "pociągnąć" najniższe rejestry...

 

Pytanie moje na koniec takie - proszę osoby, które czują, że mają taki zestaw, o podanie z czego słuchają.

Pytanie dwa - jaki subwoofer dobrać do mojego zestawu - ma on mieć za zadanie w zasadzie grania uderzeń stopy - więc szybki, krótki bas.

 

Dodam, że płyty których słucham (od Black Sabbath do Behemotha, ale również Pink Floyd, Dire Straits ) staram się mieć w wersjach możliwie najbardziej dynamicznych - żadnych nowych skompresowanych remasterów, no chyba, że po prostu nie ma wydania danego albumu (szczególnie tych nowszych...) - to nie oszukujmy się, ale pewnych rzeczy się nie da przeskoczyć.

 

Mój obecny zestaw: ;/ (w zasadzie cały kwalifikujący się do wymiany)

Heco Celan 500

Yamaha AX-700

DAC - Arcam rDAC + zasilacz ULPS for rDAC by Tomanek

transport - CD Denon + komp

 

Gra to obecnie w pokoju ok. 18m2 , nieźle zaadaptowanym akustycznie.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz możliwość, to serdecznie zapraszam Cię na odsłuch w naszym górnym pomieszczeniu odsłuchowym (około 30m2) systemu złożonego z kolumn ATC SCM40 zasilanych np. wzmacniaczem Hegel H300 lub systemem dzielony Naim. Oprócz dynamiki masz najwyższą jakość generowanego basu.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gość

(Konto usunięte)

MeH

Mów mi bracie. Tego samego oczekuję w muzyce co Ty. Emocji przede wszystkim.

Ma być dosadnie, z drive-em. Uderzenie połączone z jakością.

Miałem do tej pory kolumny Infinity Kappa 8.2i. Ale one potrzebują bardzo, ale to bardzo wydajnego prądowo wzmaka.

Nawiązując to propozycji Q21( notabene dobrej), był u mnie na odsłuchu kolega z forum który właśnie u siebie ma proponowane ATC SCM 40 zasilone z ASR Emittera1. I jak usłyszał moje stare trumny, to powiedział, że takiego kopa, basu, holografii i ogromnej przestrzeni dźwieku jeszcze nie słyszał.

Polecam ten kierunek.

Link to comment
Share on other sites

Mów mi bracie. Tego samego oczekuję w muzyce co Ty. Emocji przede wszystkim.

Ma być dosadnie, z drive-em. Uderzenie połączone z jakością.

 

W sumie niektórzy by powiedzieli, że takie trochę amerykańskie brzmienie... Ale dobrze to ująłeś ;)

 

/ Wiesz z metrami to często łatwiej niż znalezieniem złotego środka w sprzęcie audio :>

Link to comment
Share on other sites

Guest Gość

(Konto usunięte)

Otóż to.

Tylko do takiej muzyki i dużych przetworników tych metrów mogło by być więcej:-)

Link to comment
Share on other sites

Pytanie dwa - jaki subwoofer dobrać do mojego zestawu - ma on mieć za zadanie w zasadzie grania uderzeń stopy - więc szybki, krótki bas.

Jaki budżet chcesz przeznaczyć na subwoofer? Dla ułatwienia dodam, że 8 lub 10 calowy Velodyne, pomimo tego, że jest jakby stworzony do muzyki, takiego punktowego i silnego basu nie da. U mnie jest szybki ale misiowaty, łagodny. Pokazuje pazura dopiero gdy oglądam filmy.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Link to comment
Share on other sites

Fragment:

 

"You can tell when music is live and when it’s generated by a stereo system. I don’t want to delve into the reasons for this deficiency in stereo playback, but suffice it to say that the WLM Gran Viola Signature system got closer to the real, honest bounce, snap, and attack of live music than has any other speaker of my experience."

 

Ja się w 100% zgadzam z recenzentem. To się wie od razu.

Link to comment
Share on other sites

Jest jeszcze firma TEKTON DESIGN - sprzedaż tylko direct, ale dają 30 dni na odsłuch i możliwość zwrotu. Ceny od około 700 dolarów. Różne modele - także na papierowych głośnikach z twardym zawieszeniem (o takie nam chodzi). Chwalone za impuls i otwartość.

 

Ich konstruktor (zarazem właściciel firmy) odpowiada na forum. Nie jest to więc produkcja bezoosobowa. Nawet po dodatkowych opłatach relacja jakość/cena chyba nie do pobicia.

 

Dodam link - nawet jeden model zdobyły nagrodę...

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przetworniki 10 cali rzadko są stosowane - tutaj produkt Eminence. Na dole e-strony miniatury i odnośniki do innych proponowanych modeli. Wszystkie mają dość oryginalne rozwiązania, więc mogą być dobre. Dobre, bo inne. "Think different" :-)

Link to comment
Share on other sites

meh...załączyliśmy remastera obituary i wszystko było...pomijam cenę, która oscylowała za komplet pewnie w okolicach połowy bańki

co do wlm...zgadzam się w 100%

 

Może źle trafiłem na repertuar, bo jak pamiętam leciały rzeczy, gdzie dynamika akurat nie grała pierwszych skrzypiec...

choć wspomniane L200 zrobiły na mnie wrażenie od pierwszego utworu... w zasadzie od drugiego, bo był to wtedy OST Vangelis, 1492 Conquest to Paradise...

 

100% tego, co w 1. poście...

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jest jeszcze firma TEKTON DESIGN - sprzedaż tylko direct, ale dają 30 dni na odsłuch i możliwość zwrotu. Ceny od około 700 dolarów. Różne modele - także na papierowych głośnikach z twardym zawieszeniem (o takie nam chodzi). Chwalone za impuls i otwartość.

 

Dzięki za kierunki w które warto popatrzeć ;)

Link to comment
Share on other sites

>MeH

 

Posluchaj starych Tannoy-i na koaksjalach 12-to i 15-to calowych. Ja slucham z monitorow Super Red Monitor SRM 12X na membranach papierowych ze sztywnym zawieszeniem tkaninowym, ale z Twoich wymagan wnioskuje, ze dla Ciebie bas moze byc za plytki, choc bardzo dobrej jakosci, jak i narastanie i wygaszanie szybkie. Jednak jesli zrobilbys to co ja ostatnio, to sadze, ze juz powinienes byc zadowolony. Mianowicie, dla tych samych glosnikow z monitorow wykonalem znacznie wieksze, solidniejsze obudowy i teraz bas jest znacznie glebszy, bardziej wypelniony, przy zachowaniu nadal dobrych parametrow. Np. przy dobrze nagranej stopie juz go w klatce czuc i przytyka. Wlasnie po trzytygodniowej męce z tunelami b.r. i zwrotkami, jakos udalo mi sie zestroic i juz te glosniki w nowych obudowach graja. No ale musialbys posluchac.

Jesli nie za daleko do mnie to zapraszam. Sprawdzisz, czy to juz to czego oczekujesz, czy nadal za malo. Jesli nadal malo, to wowczas radze poszukac takich samych glosnikow, lecz 15-to calowych i wsadzic do odpowiednich obudow. No..., wowczas, to juz malo prawdopodobne, zeby ta stopa i bas - przy rowniez dobrej reszcie - to nadal jeszcze nie to :-) Nalezy pamietac, ze zapewne troche sie roznimy wymaganiami co do dzwieku, bo ja akurat nie slucham ciezkiego roka, metalu..., ale rowniez lubie dzwiek dynamiczny, otwarty, zywy, dzwieczny bez przyslony czy nosowatosci, najbardziej jak to mozliwe zblizony do brzmienia instrumentow na zywo.

A jeszcze dodam, ze dla tych glosnikow nie ma problemu z doborem wzmaka. Sa latwe do napedzenia, impedancja bardzo niewiele siada i praktycznie graja z kazdym, co jest niebagatelne w kwestii kosztow zestawu.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-1101-0-34385500-1363112628_thumb.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Estradowy i dynamiczny , tu finezji i HI Endu , kasy , nie trzeba .

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

6a743ab3f0dfe5f29cbc767b2a191f1e.jpg

 

Cerwin Vega XLS-15

 

3-drożna kolumna podłogowa o bardzo dużej mocy zdolna nagłośnić duże pomieszczenia i oferująca potężny dźwięk !

Moc: 400 W,

Impedancja: 6 Ohm

Pasmo przenoszenia: 38 Hz - 20 kHz(-3dB)

Skuteczność: 92,3 dB,

Głośnik średniotonowy 6,5 ”,

Głośnik wysokotonowy 1” kopułkowy chłodzony ferrofluidem,

Głośnik niskotonowy 15" o wydłużonym skoku membrany

Zabezpieczenie bezpiecznikiem przed przeciążeniem,

Obudowa typu tylny bas-reflex,

Wykończenie: elegancki czarny matowy dąb,

Metalowa maskownica chroniąca głosniki,

Wymiary (wys. x szer. x gł.): 100,3 x 43 x 47cm

Waga: 38,5 kg.

Cena za sztukę, sprzedawane w parach

 

Przed zakupem odsłuch , w Warszawie bez problemu , choć nie wiem w jakich sklepach .

Link to comment
Share on other sites

Zenon: pójdź dalej - stwórz i przedstaw teorię z jasnymi kryteriami, które nie wypełnione nakażą odbycie drogi przejścia z fana muzyki metalowej na entuzjastę etiud fortepianowych.

 

Ciche granie zachowuje dokładnie te cechy, których tutaj szukamy.

Nie zdradzaj, że akurat zupełnie nie wiesz czego i po co szukamy.

 

P.S. Zainteresowany byłbym poznaniem metody, jaką się posłużyłeś i doprowadziła ciebie do wyniku 10 km. Mnie wyszło 9,5 km. Może do wzoru podstawiłem inne kable... (absurd za absurd).

Link to comment
Share on other sites

Mimo wszystko nie spodziewałem się tak dobrego odzewu ;)

 

 

nie rozumiem po co wydawać tyle kasy, można dużo taniej i też będzie dynamicznie, selektywnie i z wykopem, temat ten był już wałkowany nie raz, ostatnio w wątku kolumny do metalu

 

Tak czytałem masę tych tematów, zatytułowanych "kolumny do metalu" "kolumny do rocka" itd itp. i co drugi wpis: Paradigmy takie i takie - Rotel taki i taki - nie, nie Rotel bo za sucho - to + tamto... a bierze się to z tego, że jednak każdy co innego chce usłyszeć

 

Ja w pierwszym poście napisałem czego szukam, czego mi najbardziej brakuje, w stosunku do tego co mam, ale nie może to też być uzyskane kosztem innych cech - scena, a zwłaszcza głębia, barwa (można mieć wykop... tylko co z tego kiedy to ni jak brzmieć spójnie nie będzie...)

Dlatego

 

Estradowy i dynamiczny , tu finezji i HI Endu , kasy , nie trzeba .

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nie jest to kierunek, w którym bym podążał...

 

I...

Ciche granie zachowuje dokładnie te cechy, których tutaj szukamy.

Nie zdradzaj, że akurat zupełnie nie wiesz czego i po co szukamy.

 

...ciche jak ciche, cięższa muzyka zawsze lepiej zabrzmi głośniejsza, ze względu na tą moc, wykop, drive, ale nie musi być od razu jak na koncercie.

 

Więc...

do tego trzeba mieć dom i zero sąsiadów w promieniu 10km.

 

...nie popadajmy w skrajności... :)

Link to comment
Share on other sites

Wychodzę z założenia, że sprzęt ma grać, a słuchana muzyka ma cieszyć nasze uszy, a nie uprzykrzać życie sąsiadom. Mieszkam w budynku z płyty więc wiem coś na ten temat. Dobre nagłośnienie, nie wyjdzie poza ściany mieszkania, a tanie głośniki Creativa będą słyszane +/- 4 piętra i to nie jest przyjemne. Dobra konstrukcja, bez dudnień z basami do max 180mm, a najlepiej 160. Jak z wykopem, to podstawki - będą kopać! Jak ma być cicho i dobrze, to pełne kolumny z takimi samymi głośnikami jak wyżej. Dlatego ja się zdecyduję jednak na RLSy (gdzieś w innym wątku już o nich pisałem). Są uniwersalne, nie męczą ucha, nie dudnią jak BW, tylko dają czysty, głęboki miły dla ucha basik połączony bardzo miłą średnicą i górą. Nie wiem jak facet to robi, tak skromnymi środkami ale chyba też się wkurzył na to co jest w sklepach i zaczął sam sobie robić. Dobrze, że tak mu zostało do dziś, dlatego polecam - warto zapoznać się z tymi głośnikami. Najchętniej bym sobie kupił Neridy lub Oberon ale budżet nie pozwala. Więc będą Deimosy, które wyłożyły na odsłuchach BW i Yamahę. Patrząc na jakość dźwięku, to poprzednie i Calisto IV rozkłada. Proszę zwrócić uwagę na rozmiar tych głośników

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

a! z wykopem... hmm... to nie wiem, może na jakiś koncert się trzeba wybrać? ;-)

Link to comment
Share on other sites

Polecam Ci kolego kolumny firmy Acoustic Research model AR1. Są to kolumny pół aktywne czyli mają wbudowane wzmacniacze dla potężnych głośników 38cm. Wzmacniacze są mocy 500 watt RMS każdy. Głośniki Basowe pracują w obudowie zamkniętej. Brak buczenia i podobnych. Kolumny z ogromnym kopem basu ale bardzo przyjemnego. Każde przyłożenie stopy bardzo mocne i dynamiczne. Dodatkowo nie będziesz musiał stosować jakiegoś specjalnego wzmacniacza z dużą mocą. Spokojnie napędzisz je każdym wzmacniaczem o mocy 100wat a i tak na basie będzie po 500watt RMS na kolumnę. U mnie grały pod starym Pioneerem i wykop był niesamowity. Do tego stopnia, że po paru dniach popękał tynk na wcześniej zamurowanym otworze drzwiowym. A jak słuchaliśmy koncertu Madonny to sąsiadka dwa pietra wyżej myślała, że jej szklanki z mebli powypadają. Co najważniejsze bas nie zagłusza reszty brzmienia. Jest zwarty i szybki, mimo 38cm głośnika basowego.

 

Przy tych kolumnach naprawdę można się poczuć jak na koncercie.

Link to comment
Share on other sites

Polecam Ci kolego kolumny firmy Acoustic Research model AR1. Są to kolumny pół aktywne czyli mają wbudowane wzmacniacze dla potężnych głośników 38cm. Wzmacniacze są mocy 500 watt RMS każdy. Głośniki Basowe pracują w obudowie zamkniętej. Brak buczenia i podobnych. Kolumny z ogromnym kopem basu ale bardzo przyjemnego. Każde przyłożenie stopy bardzo mocne i dynamiczne. Dodatkowo nie będziesz musiał stosować jakiegoś specjalnego wzmacniacza z dużą mocą. Spokojnie napędzisz je każdym wzmacniaczem o mocy 100wat a i tak na basie będzie po 500watt RMS na kolumnę. U mnie grały pod starym Pioneerem i wykop był niesamowity. Do tego stopnia, że po paru dniach popękał tynk na wcześniej zamurowanym otworze drzwiowym. A jak słuchaliśmy koncertu Madonny to sąsiadka dwa pietra wyżej myślała, że jej szklanki z mebli powypadają. Co najważniejsze bas nie zagłusza reszty brzmienia. Jest zwarty i szybki, mimo 38cm głośnika basowego.

 

Przy tych kolumnach naprawdę można się poczuć jak na koncercie.

 

Bardzo ciekawy kierunek :>

Swoją drogą - jestem ciekawy jakie efekty można osiągnąć na tym polu stosując z kolumnami dwa subwoofery w zamkniętej obudowie z szybkim basem.

Poziom regulacji powinien pozwolić tak je ustawić, aby nie podbijały/nakładały się na pasmo kolumn, a jedynie wspierały je w najniższych rejestrach.

Bo de facto aktywne kolumny AR-1 mają podobną ideę działania - oddzielny wzmacniacz tylko dla głośnika basowego, z tym że one są już odpowiednio zestrojone, a przy subwooferze trzeba by było nad tym sporo popracować - raz z doborem samego suba dwa z jego odpowiednim skalibrowaniem.

 

Ciekawy wątek. Ja również jestem wyznawcą tezy Phila Collinsa- jeśli perkusja brzmi dobrze, to cały zespół brzmi dobrze. Niestety przełożyć to na warunki mieszkania M3 nie jest prosto.

Ah ten "In the Air Tonight" - gdy wchodzi perkusja, to nie da przejść obojętnie obok tego :)

Link to comment
Share on other sites

 

Tak czytałem masę tych tematów, zatytułowanych "kolumny do metalu" "kolumny do rocka" itd itp. i co drugi wpis: Paradigmy takie i takie - Rotel taki i taki - nie, nie Rotel bo za sucho - to + tamto... a bierze się to z tego, że jednak każdy co innego chce usłyszeć

 

 

Dlatego mniej czytaj, a wiecej czsu poswiec na sluchanie. U mnie mozesz posluchac wlasnie z Rotelem, z malym NVA-AP20 i bardzo dobra lampa w PP Cayin A88T oraz sprawdzic. czy mozna pogodzic dobry bas z reszta zakresow, scena itp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.