Skocz do zawartości
IGNORED

Zwrotnica aktywna w domowym systemie audio


marcin555

Rekomendowane odpowiedzi

W moim odczuciu dorabiasz rozbudowane, antytechniczne teorie do wybiorczych, subiektywnych wrazen. Bardzo watpliwe, ze minituryzacja cokolwiek degraduje, zwroc uwage, ze na takich plytkach jest duzo krotsza droga sygnalu elektrycznego.

Mowie tylko i wylacznie o sprzecie ktory osobiscie mialem, slyszalem, testowalem. Jest to moja osobista opinia ktora nikomu nie narzucam.

Prawie zawsze swoje opinie konsultuje i porownuje z innymi osobami z mojego otoczenia zajmujacymi sie audio. Nasze zdania czasami bywaja podzielone, tutaj przy SMD tragedii w wersji KRELL280P, byla jednak absolutna, 100% zgoda.

Proponuje jednak wrocic teraz do tematu aktywnych zwrotnic oraz multiampingu.

SMD brzmi gorzej

Czy jak w moim TV lub komputerze zmieniłbym wszystkie SMD na klasyczne to by zaczęły one lepiej chodzić ? Będę miał lepszy obraz ? Jak ktoś zna sposób przyłączenia drutów w klasycznym oporniku to wie że to rozwiązanie jest dużo gorsze technicznie od tego w SMD. Oczywiście poprawnie zrobione oporniki klasyczne są elektrycznie identyczne do SMD. Panowie nie demonizujcie SMD bo to z brzmieniem nie ma nic wspólnego. To czyste voodoo. Gdyby SMD były gorszej jakości od klasyków to na pewno NASA i inne firmy od sprzętu latającego w kosmosie by ich nie stosowały.

Pozdrawiam

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Czy jak w moim TV lub komputerze zmieniłbym wszystkie SMD na klasyczne to by zaczęły one lepiej chodzić ? Będę miał lepszy obraz ? Jak ktoś zna sposób przyłączenia drutów w klasycznym oporniku to wie że to rozwiązanie jest dużo gorsze technicznie od tego w SMD. Oczywiście poprawnie zrobione oporniki klasyczne są elektrycznie identyczne do SMD. Panowie nie demonizujcie SMD bo to z brzmieniem nie ma nic wspólnego. To czyste voodoo. Gdyby SMD były gorszej jakości od klasyków to na pewno NASA i inne firmy od sprzętu latającego w kosmosie by ich nie stosowały.

Pozdrawiam

 

Tylko jak wyjaśnić, że firma np. Audio-GD (chińczyk w klasie prawdziwego Hi-Fi) w najtańszych modelach stosuje SMD. Zaś wszystkie top i średnie modele mają markowe elementy przewlekane?

Tylko jak wyjaśnić, że firma np. Audio-GD (chińczyk w klasie prawdziwego Hi-Fi) w najtańszych modelach stosuje SMD. Zaś wszystkie top i średnie modele mają markowe elementy przewlekane?

Niech Kolega zajrzy na drugą stronę tego wątku tam jest zdjęci Krella na SMD (pewnie do niczego ;-) ). Może Kolega wierzyć że SMD "grają" gorzej od tradycyjnych, ale zawsze jest to efekt nieprawidłowego wykonania testu porównawczego. Oporniki brzmienia nie tworzą (nie graja). Te markowe przewlekane stosuje się pod audiofilów, którzy wierzą że to coś zmienia w brzmieniu. To tylko i wyłącznie działanie psychologiczno-marketingowe.

Może Kolega zna odpowiedź na pytanie postawione wyżej "czy TV w którym zastąpiono oporniki SMD takimi samymi (pod względem wartości) klasycznymi przewlekanymi będzie miał lepszy obraz czy nie ? I drugie dlaczego w TV nikt jeszcze nie wpadł na to żeby tuningować zamieniając np te SMD na klasyczne ? Ilość voodoo w audio powoli zaczyna przekraczać granice przyzwoitości mimo że to tylko zabawa.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Nie napinaj się tak. Bo to luźna dyskusja na forum. Pytanie na ile miniaturyzacja elementów ma wpływ na ich pracę. Chodzi odprowadzanie ciepła itd. Możemy to rozpatrywać w kwestii trwałości. Pytanie jaką charakterystykę temperaturową ma rezystor smd i przewlekany. Finalnie czy ja napisalem coś o brzmieniu?

 

Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka

Pytanie jaką charakterystykę temperaturową ma rezystor smd i przewlekany

 

A po co pytać skoro można sprawdzić? Do tego służą datasheets, i zaryzykuję stwierdzenie, że ceniący się producenci to robią :)

Pytanie na ile miniaturyzacja elementów ma wpływ na ich pracę.

Ja sądzę, że SMD stosuje się tam gdzie nie budzą one wątpliwości technicznych. W innych miejscach układu tam gdzie potrzebne są większe moce stosuje się większe SMD lub elementy przewlekane. O tym decydują konstruktorzy sprzętu. Odnoszę wrażenie, że audiofile traktują tych konstruktorów jak niedouczonych nie mających pojęcia o prawdziwej elektronice.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Ale nawet przy "All in One" rozwiazaniu nie chce sobie wyobrazac, co tam te algorytmy robia z biedna sztuka muzyczna :( to pewnie gorzej niz MATRIX :)

Robią to samo co ich analogowe odpowiedniki, tylko analog obarczony jest jeszcze zniekształceniami wynikającymi z niedoskonałości elementów elektronicznych. Żaden, nawet najlepsiejszy analog, najdłużej wygrzewany na hi-endowych kaloryferach, taki nad którym sam redaktor Pacuła odmawiał dniami i nocami audiofilskie koronki nie zagra czyściej od zwykłego, poprawnie zaimplementowango korektora w DAW-ie pracującego w 96/32.

To samo uważa mój znajomy masteringowiec i producent muzyczny. Powiedział, że żadna analogowa zwrotnica nie ma startu do Trinnova, który jest przecież cyfrowy i obrabia sygnał 64 bitowo. Przyznał, że prawdą jest, iż konwersja AD/DA ma minimalny wpływ jak wszystko przez co przechodzi sygnał ale jest to setki razy mniejszy wpływ niż przejście sygnału np przez jakiekolwiek lampy.

sly30, to Twoje ciągłe powoływanie się na wątpliwe autorytety jest śmieszne. To właśnie masteringowcy i producenci muzyczni wypuszczają na rynek nagrania jakości wiesz jakiej.

Zapytaj, co Twój znajomy masteringowiec i producent muzyczny sądzi o Twoim pomyśle biampingu z lampami mocy i transformatorem dopasowującym w torze. Tam są dużo większe zniekształcenia niż w małych lampkach w zwrotnicy.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

On uważa, że lampa to kicha i lepiej byłoby gdyby uźyć 2 par identycznych tranzystorów, szybkich, dynamicznych. Uważa, że ten pomysł to moja fanaberia. Niezależnie jednak od tego jakie będą końcówki mocy to jego zdaniem lepsza jest cyfrowa zwrotnica ale wysokiej klasy niż analogowa.

 

Co do tego czy aurorytet jest wątpliwy to nie masz o tym pojęcia. Wiem, że tu na forum to sami eksperci tyle, że od filmików na YouTube.

To samo uważa mój znajomy masteringowiec i producent muzyczny. Powiedział, że żadna analogowa zwrotnica nie ma startu do Trinnova, który jest przecież cyfrowy i obrabia sygnał 64 bitowo.

Możesz zapytać twojego znajomego, w którym elemencie tej zwrotnicy (Trinnova) występuje obróbka 64 bitowa i jaki wpływ ma ta obróbka na sygnał wyjściowy (jego jakość) ? Jak by mógł podać jakieś namiary na to urządzenie. A tak na marginesie to ciekawe w jakim studiu nagraniowym używa się takiego podzespołu. Z reguły w studiach dominują monitory bliskiego i średniego pola. O ile są aktywne to z reguły cała elektronika zabudowana jest wewnątrz choć oczywiście są wyjątki. Np. w Abbey Road używali kiedyś między innymi kolumn chyba BW 801, które mogą pracować jako aktywne, ale oczywiście z zewnętrzną elektroniką. Wtedy zwrotnica zewnętrzna jest potrzebna.

Zwrotnice zewnętrzne dominują w profesjonalnym nagłośnieniu estradowym i ostatnio też dyskotekowym. Często w domowym HiFi stosują je Amerykanie i Japończycy (inni oczywiście też). Tam od dawna takie systemy przystosowane indywidualnie do pomieszczenia są budowane. Niektóre są bardzo efektowne złożone z wielu głośników indywidualnie projektowanych (dobieranych) do danej lokalizacji. Czytałem kiedyś o takiej instalacji u jakiegoś Japończyka gdzie głośniki niskotonowe umieszczone były w piwnicy w murowanej komorze z połączenie z pomieszczeniem odsłuchowym czymś w rodzaju tuby. Cała reszta instalacji to duża ilość głośników rozmieszczonych w pomieszczeniu najczęściej tubowych. Szczegółów niestety nie pamiętam bo było to chyba w latach 80 ubiegłego wieku.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

On uważa, że lampa to kicha i lepiej byłoby gdyby uźyć 2 par identycznych tranzystorów, szybkich, dynamicznych. Uważa, że ten pomysł to moja fanaberia. Niezależnie jednak od tego jakie będą końcówki mocy to jego zdaniem lepsza jest cyfrowa zwrotnica ale wysokiej klasy niż analogowa.

 

Co do tego czy aurorytet jest wątpliwy to nie masz o tym pojęcia. Wiem, że tu na forum to sami eksperci tyle, że od filmików na YouTube.

Dlatego powstałoo Ministerstwo Cyfryzacji.

Co do tego czy aurorytet jest wątpliwy to nie masz o tym pojęcia. Wiem, że tu na forum to sami eksperci tyle, że od filmików na YouTube.

 

W takim wypadku najlepiej podać przykłady realizacji, czyli gotowy materiał nagraniowy poszczególnych ekspertów i każdy zaintresowany we własnym zakresie mógłby sam określić co jest grane. Znam kilku takich ekspertów i na ich pracy jeszcze nigdy się nie zawiodłem. Jednym z nich to Ken Christianson - inżynier pracujący dla NAIM Recordings, pasjonat audio i muzyki, kolekcjoner płyt i przy okazji dealer sprzętu audio - znany i nie ma potrzeby dawania przykładów, bo prawie wszyscy znamy nagrania z NAIM. Drugi, to Calleb Wallitz - inżynier nagrań i muzyk: w przypadku Willitza, nie ma co szukać fascynacj audio i zbieractwa, ale za to można się spodziewać solidnie wykonanej roboty nagraniowej i miksu, na, wcale nie hi-endowym sprzęcie - m.in. zrealizował nagrania Freda Andersona i... również kilku polskich muzyków jazzowych. Do polskich mistrzów w zakresie realizacji zaliczam Rogalów Analogowy - płyty wychodzące z tego miejsca zabijają wręcz swoim życiem i oddechem - po prostu miazga! Internet ma to do siebie, że napisać można wszystko co się chce i jak się chce - to zapewnia anonimowość, a w realu bywa czasami zupełnie odwrotnie niż w internetowych opowieściach. Ostatnio dużo na forum inżynierów i masteringowców, którzy sypią wiedzą jak z rękawa i fajnie jest poczytać wybrane historie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

51gs8pH53kL._AA160_.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

 

Możesz zapytać twojego znajomego, w którym elemencie tej zwrotnicy (Trinnova) występuje obróbka 64 bitowa i jaki wpływ ma ta obróbka na sygnał wyjściowy (jego jakość) ?

Trinnova jest zbudowana na technologiach/procesorach PC-towych wiec 64 bity są po prostu naturalnie wykorzystywane w przetwarzaniu. Jaki ma wpływ ? No może mieć całkiem znaczący - wystarczy zobaczyć jak wygląda dokładność FFT (bazowego narzędzia DSP) w wersji 32 bit i 64 bit. 32 bit dla FFT jakoś dziala, ale to widać, że to trochę za mało.

No może mieć całkiem znaczący - wystarczy zobaczyć jak wygląda dokładność FFT (bazowego narzędzia DSP) w wersji 32 bit i 64 bit. 32 bit dla FFT jakoś dziala, ale to widać, że to trochę za mało.

Możesz przybliżyć temat bo takie ogólniki można napisać do każdego elementu audio a komputer nie jest typowym elementem audio. Chodzi mi np. o to jak wpłynie ta dokładność "FFT" na sygnał audio (analogowy) na wyjściu zwrotnicy ? Które parametry ulegną pogorszeniu w stopniu możliwym do usłyszenia przez nas (piszesz o znaczącym wpływie) ?

Czy masz może jakieś namiary do firm (firmy) oferujących ten system Trinnova ? Może do producenta ?

 

Czy jest ktoś, kto korzystał z zewnętrznej zwrotnicy (multiampingu) i wrócił do typowego pasywnego układu?

Ja korzystam z obu systemów. Niestety trudno to porównać bo grają w różnych pomieszczeniach (inna akustyka). O powrocie raczej nie myślę. W przypadku analogowego na pewno a przypadku cyfrowego czasem mam jakieś wątpliwości, ale zawsze szybko mijają (jest on jaszcze nie do końca ustawiony ze względu na ogromną ilość możliwych kombinacji).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

W Polsce będzie dystrybucja Trinnova, ale temat wyjaśni się za 2 tygodnie. Ludzie z Polski, którzy znają się na tym są zaproszeni do fabryki.

Co do konwersji ADDA to nie musi tak być. Można cyfrowe źródła np transport CD, czy transport plików podłączyć kablami cyfrowymi bezpośrednio do Trinnova i będzie tylko jedna konwersja w DAC-u Trinnova ale ona zawsze i tak być musi jak w każdym DAC-u. Trinnov ma wersję sprzętów do domu, ma dla rynku pro i też ma jakiś wypasiony system nagrywania. Domowe sprzęty to preamp Amethyst z DAC, zwrotnicą i DSP oraz kinowy Altitude 32. Ten kinowy ma poza wejściami analogowymi również 10 różnych wejść cyfrowych.

Mam pytanie:

 

Czy jest ktoś, kto korzystał z zewnętrznej zwrotnicy (multiampingu) i wrócił do typowego pasywnego układu?

 

Ja wróciłem ( niestety i na chwilę ) ponieważ behringera 2496 szlag trafił.

Jak tylko będę mógł wracam z powrotem do aktywnej wersji. Kwestią nieroztrzygniętą jest tylko w jaką konkretnie zwrotnicę się wpakuję.

Co do konwersji ADDA to nie musi tak być.

Tak jest chyba we wszystkich zwrotnicach DSP. Można podłączyć odtwarzacz ze zwrotnicą po cyfrze. D/A na wyjściu zwrotnicy musi być. Inaczej się nie da. Niestety wtedy problemem jest regulacja głośności bo musi się odbywać wielokanałowo po zwrotnicy z bardzo dużą dokładnością żeby nie tracić balansu tonalnego i poziomowego systemu na poszczególnych kanałach (było już o tym wcześniej).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

W takim wypadku najlepiej podać przykłady realizacji, czyli gotowy materiał nagraniowy poszczególnych ekspertów i każdy zaintresowany we własnym zakresie mógłby sam określić co jest grane. Znam kilku takich ekspertów i na ich pracy jeszcze nigdy się nie zawiodłem. Jednym z nich to Ken Christianson - inżynier pracujący dla NAIM Recordings, pasjonat audio i muzyki, kolekcjoner płyt i przy okazji dealer sprzętu audio - znany i nie ma potrzeby dawania przykładów, bo prawie wszyscy znamy nagrania z NAIM. Drugi, to Calleb Wallitz - inżynier nagrań i muzyk: w przypadku Willitza, nie ma co szukać fascynacj audio i zbieractwa, ale za to można się spodziewać solidnie wykonanej roboty nagraniowej i miksu, na, wcale nie hi-endowym sprzęcie - m.in. zrealizował nagrania Freda Andersona i... również kilku polskich muzyków jazzowych. Do polskich mistrzów w zakresie realizacji zaliczam Rogalów Analogowy - płyty wychodzące z tego miejsca zabijają wręcz swoim życiem i oddechem - po prostu miazga! Internet ma to do siebie, że napisać można wszystko co się chce i jak się chce - to zapewnia anonimowość, a w realu bywa czasami zupełnie odwrotnie niż w internetowych opowieściach. Ostatnio dużo na forum inżynierów i masteringowców, którzy sypią wiedzą jak z rękawa i fajnie jest poczytać wybrane historie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

51gs8pH53kL._AA160_.jpg

 

Widzę że kolega Mark N już niemalże w kazdym możliwym wątku oświeca towarzystwo audiofeelskie ? kto i gdzie i jak dobrze realizuje nagrania w PL. Prawda jest następujaca o czym kolega z Chicago może nie wiedzieć jak nagrywa i wygląda najlepsze Studio Polskiego Radia S1 z najlepszymi realizatorami dżwięku w PL w osobie Tadeusza Mieczkowskiego który jak nikt inny potrafi genialnie zremasterować archiwalne nagrania Polskiego Radia.

Na pozycji nr.2 ustawił bym Tłocznię z Nieporętu które jak na prywatne Studio nagrywa na światowym poziomie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Widzę że kolega Mark N już niemalże w kazdym możliwym wątku oświeca towarzystwo audiofeelskie ? kto i gdzie i jak dobrze realizuje nagrania w PL. Prawda jest następujaca o czym kolega z Chicago może nie wiedzieć jak nagrywa i wygląda najlepsze Studio Polskiego Radia S1 z najlepszymi realizatorami dżwięku w PL w osobie Tadeusza Mieczkowskiego który jak nikt inny potrafi genialnie zremasterować archiwalne nagrania Polskiego Radia.

Na pozycji nr.2 ustawił bym Tłocznię z Nieporętu które jak na prywatne Studio nagrywa na światowym poziomie.

 

To jest Twoja prawda Magnepan. Nikogo nie oświecam, tylko podaję przykłady, kóre znam i które uważam za godne polecenia. Jak nie zrozumiałeś co napisałem, to przeczytaj jeszcze raz. Wyrażnie jest tam napisane co miałem do przekazania i tekst nie jest ani pretensjonalny, ani pouczający, ani obrażliwy, tylko jak najbardziej informacyjny. Rozumiem, że ciężko Ci to zrozumieć i znowu wymachujesz kijem - zupełnie niepotrzebnie. Powiedz jeszcze, skąd te informacje, że w Studio S1 są najlepsi realizatorzy nagrań - przeprowadziłeś sondaż, czy może jakieś zawody realizacyjne? Standardowo pociskasz kit i sam nie wiesz o czym mówisz, ale to już taka tradycja na forum i nikt chyba nie traktuje poważnie Twoich kuriozalnych tez.

Parker's Mood

Lubię prowadzić z tobą spory ale żle odczytujesz moje wpisy jako atak na twoją osobę.

Rankingu najlepszych Studiów Realizatorskich w PL nie prowadzę ale jakbyś był w branży to wiedziałbyś cokolwiek więcej ponad to co piszesz.

Najlepszym rankingiem na ocenę dobrej realizacji dżwiekowej są nasze uszy ale jesteś gościem już po 50 a może i 60 więc możesz tego nie słyszeć tak dobrze jak kiedyś ..... ' Lucky man ' z ciebie.

Studio Polskiego Radia S1 z najlepszymi realizatorami dżwięku w PL w osobie Tadeusza Mieczkowskiego który jak nikt inny potrafi genialnie zremasterować archiwalne nagrania Polskiego Radia.

Na pozycji nr.2 ustawił bym Tłocznię z Nieporętu które jak na prywatne Studio nagrywa na światowym poziomie

 

 

Już nie przesadzaj ;).

 

Mieczkowski to fajny facet,poznałem go,widziałem i słyszałem go przy pracy,mając okazję być przy niektórych nagraniach.

Być może genialnie remasteruje archiwalia,jeśli tak to chwała mu za to,ale potrafi także pociągnąć suwakiem w górę,"jak nikt nie widzi",bo akurat ma takie ucho :).

Nagrania przy których akurat ja byłem,wyszły świetnie,ale znam także te mniej udane ;).

 

 

Co do Tokarni z Nieporętu,to już dawno pisałem przy okazji płyt RGG,że Smoczyńscy robią kapitalną robotę i "ich" płyty można brać w ciemno,także repertuar jak na razie bardzo mi odpowiada.

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

Myślę że kiedyś będziemy mogli napić się przy okazji moich wojaży ale warunek jest jeden: musisz zaakceptować że

nu jazz istnieje i ma się doskonale . Możesz go nie słuchać ani lubić ale twoje dzieci albo wnuki na pewno słuchają

po kryjomu przed tatą. Stany to kolebka tego nurtu. Znasz taką kapelę Jazzhole w której gra nasz rodak na bębnach ?

Nie ? posłuchaj naprawdę fajna muza.Próbka jego mozliwości - przed tobą i państwem Daniel Sadownik

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jazzhole z Danielem na bebnach.

 

 

Już nie przesadzaj ;).

 

Mieczkowski to fajny facet,poznałem go,widziałem i słyszałem go przy pracy,mając okazję być przy niektórych nagraniach.

 

Stefek zadziwiasz mnie bo wnioskuję że nie posiadasz nic z jazowego archiwum Polskiego Radia a może po prostu nie zwróciłeś uwagi że je nawet masz w swoich zbiorach. Tak dobrze zrobionych nagrań już dawno nie słyszałem a cena

za CD jest smieszna. Polecam Komedę , Stana Getza, własciwie wszystkie zremasterowane realizacje.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.